• Gooorila

    Zdar Můžete mi poradit odhalit závady s novým kolem? Jsem takový hobbyjezdec, takže většina věcí o kolech mi byla donedávna neznámá. Problém je v tomhle: Kotouče: Pravděpodobně přední kotouč se v některých chvílích jakoby dotýkal čelisti. O cinkání kotoučů jsem se i zde dočetl hodně, ale tohle mi nepřipadá jako cinkání. Charakterizoval bych to asi tak, jakoby perforace v kotouči udělala podtlak a tím by přitlačil čelist na kotouč. Dnes jsem to testoval na mírném kopečku, kde jedu dostatečně dlouho (cca 3 minuty) bez šlapání, brzdění a relativně stále stejnou rychlostí. Přestože jsem nic neudělal, v těch cca třech minutách mi dvakrát na zhruba 15 sekund se mi tenhle efekt vytvořil. Je to dost hlasité a chodci se docela otáčejí, když jsem ještě za nimi. Zkoužel jsem ve chvíli těch zvuků brzdit a pak brzu pustit, ale nepomohlo to. Nepomohlo ani prudké zatočení kolem, abych zjistil zda se mi kolo neprohne v ose do uhlopříčky vzhledem k vidlici (a tím by se logicky kotouč opřel o čelist). cvakání: bohužel, netuším jak to popsat, jak identifikovat, ale když jedu, neustále mi kolo cvaká. Cvakání je nepravidelné a nemá nic společného se šlapáním. Nepozoroval jsem ani cvakání ve chvílí, kdy šlapu vestoje a nesedím, tak jsem to sváděl na sedlovku/sedátko, ale vše jsem dotáhl na maximum a nepomohlo. Jak mohu určit něco, o čem netuším jak to hledat? Přesmykač: Lanko vedoucí z rámu k přesmykači je vedeno přes takovou zaoblenou pločku, jež je součást přesmykače. V této plošce je sice jakási drážka právě pro to lanko, ale často mi lanko z této plošky spadne. Prakticky se nic neděje, jen mi pak přesmykač dře o řetěz, takže musím zastavit, podřadit, aby se lanko povolilo z napnuté polohy, nahodit, zařadit a jedu dál. Neřešil to již někdo? Batoh: Kolo je to celoodpružené a nevleze se mi nikde láhev (možná nějaká půllitrová a to je málo), tkže to chci řešit batohem s hydrapackem. Na doplňcích pro kolo jsem již vysolil opravdu hodně a tak už nemohu koupit camelbag za 2000. Koukal jsem na batohy Loap a připadaly mi velmi dobré. Odradíte mne od nich?

    Pro doplnění. Kolo mám Merida AM 500d. Vím, že zde na fóru není tato značka moc oblíbená, ale díky problémům se zády jsem potřeboval fulla. Tenhle model mi vyhovoval po několika stránkách a v neposlední řadě jsem měl doposud meridu Kalahari 590d a byl jsem spokojen. Brzdy jsou hydraulické Hayes, přesmyač deore. Je pravděpodobné, že problémy jsou způsobené mou vahou (130kg), ale na obhajobu chci uvést, že jsem po úrazu zad, kdy jsem se prakticky půl roku nezvedl z postele a další rok jsem chdil po bytě o dvou židlích, jako podpěra a bohužel, lednice bala jeden z mála objektů, kam jsem se takto mohl dostat. S vahou chci ale bojovat a tak jsem si koupil kolo a pokouším se jezdit (věřte, že to co pro většinu zde je 70km, je pro mne 15km a ještě k tomu, neujedu nic kde jsou kopce, ale bojuju) a celoodpružený rám je jak jsem psal také právě kvůli těm zádům. Kolo je to ale z těch bytelnějších a tak jsem doufal v naddimenzování na nějaké složitější sjezdy, takže když jezdím po rovince, nějak velký záhul mu snad nedávám.

    0 0
    • Mictian  

      no s necim snad muzu pomoct. jednak to prvni mi tak trochu delalo, kdyz kolo bylo castecne vyoseno, pak to prestalo po serizeni. cvakani nebo spis praskani mi taky delalo, tak nejak porad, co jsem nahodil spdcka, tak ani slechu. Rekl bych, ze je to asi spatnym posedem? nebo spatnym rozlozenim sil u slapani, no na odpoved jsou zde povolanejsi nez ja. ináč hodne uspechu s jezdenim, urcite se to zacne zlepsovat.

      0 0
    • jecnak  

      presmyk – dela mi to totez, vyresil jsem to elektrikarskou stahovaci paskou – proste lanko pritahnu k voditku lanka. Reseni jak z praveku, ale funguje to.

      batoh – pokud sebou nemusis tahat 1000 veci, tak staci CAMELBAK CLASSIC apod. – 2l vody + penezenka, mobil a drobnosti.

      ostatni – takhle to je jak vestit z kristalove koule, ale zkus sedlovku velmi lehce namazat vazelinou, otrit hadrem a pak znovu dat do ramu a utahnout – nekdy vrze i dost dotazena sedlovka v uplne cistem ramu.

      0 0
    • UCHI  

      Ahoj, kotouče ti cinkají jednak tvou vaho,protože se prohne osa v nábě, podtlakem to určitě není. Počkej až na tom kole ujedeš tak 200km a nech seřídit třmen brzdy.Cvakají ti asi dráty v kolech, asi taky váhou a pokud je kolo nové tak se povolí po pár vyjíždkách-nech znovu docentrovat kola a dotáhnout výplet.S tím smykem fykt nevím to jsem nikdy neřešil. Možná je nějak šejdrem namontovaný a proto lanko soadává,nebo to lanko máš hodně povolený,fakt nevim.Kemla seženeš určitě i levněji než za 2tk,mrkni na e-shopy.At se daří a držím palce.

      0 0
      • ptak1000  

        Mrkni na atombike.cz/?top=ka­talog/polozka­.php&uid=1545 Je sice maskovanej, ale zase za 15kil.

        0 0
      • Gooorila  

        to jsem také na fóru četl, že brzdy a zvlášť kotoučové, se musí trochu „usadit“ a trvá to min 200km. Teď mám najeto po dvou týdnech cca 150km a nezlepšuje se to, tak jsem napsal. Brzdy jsou to hydraulické, takže tam se také něco utahuje a nastavuje po zajetí? Ty špice mě teda nenapadly. Byl jsem sice po ujetí cca 30km v servisu, protože jsem reklamoval vidlici (vyměnili mi tam patronu odpružení) a když jsem byl v servisu předevčírem, domluvit si garančku, která by měla být po 200km, řekli mi že nemusím a že se to již udělalo všechno při té vidlici (jenže to jsem měl najeto jen málo, takže si asi nic nesedlo). Zajdu do servisu, který mám před domem a nechám si vyentrovat a napnout ty špice. Taky dík za tip

        0 0
        • Irena  

          Ahoj,chci se zeptat,co ti delala vidlice? Konecne mam totiz nove kolo,Meridu 900 D, jenom vidlice jakoby „vrze“. Je to zvlastni zvuk a nejde moc dobre popsat, ale asi jako prerusovane kratke vrzani…Pokud jsou nohy ciste,nedela to,ale jakmile se jen trochu zaprasi,zacne vydavat docela neprijemne zvuky..nevim,mozna to nic neni..Uz jsem byla i v servisu,ale v dobe kdy to nedelala,tak jsme na nic neprisli. Ujeto mam zatim jen malinko ,asi 100 km a po kazde jizde ji ocistim a potru silik.olejem. Nevite prosim nekdo co to muze byt? Dekuji

          0 0
          • Vevoda  

            Vítej do klubu vrzajících biků, začíná to vidlí dale se to přesune na celé kolo, chce to jen čas/km. Zkus silikonový olej, snad ti pomůže, nastříkni trochu nohy.

            0 0
            • Irena  

              :))..to je ovsem potesujici ;) dekuji Jinak silik. olejem mazu a mazu a mazu…po kazde vyjizdce..aono nic:) Snad to prejde

              0 0
              • Vevoda  

                Jo, co je tam za vidlu? Značka, typ?

                0 0
                • Irena  

                  Manitou Relic Super (80 mm, Lockout)…pruzina..

                  0 0
                  • Gooorila  

                    Aha, tak to jsem se zase někde dočetl, nebo doslechl, že vidlici a tlumič mám po vyjetí jen otřít. Ptal jsem se, zda tomu budu škodit, když tam stříknu WD40 (myslel sem, zda to bude problém ohledně vhodnosti tohoto maziva, nebo bych měl koupit něco kvalitnějšího) a naopak mi bylo řečeno, že nemám mazat vůbec :oO. A co teď? Mazat? Nemazat? WD40? Něco jiného? … A k vidlici, zatím jsem nepozoroval vrzání ani u tlumiče rámu), takže jsem zatím ušetřen.

                    0 0
                    • Irena  

                      No, tak to je zajimave.Bavila jsem se o tom i v servise a bylo mi receno, ze staci i silik. olej co se dakoupit v benzince, ze nemusi byt primo na kolo. Naopak, o jednom oleji- ted nevim jaky presne, mi bylo receno, ze skodi nejen vidlici,ale ze po nejake dobe dokonce rozezira plast a gumu… Ted co je spravne..

                      0 0
                      • Andrzej  

                        gumu fakt rozezere spousta oleju, ale na druhou stranu se pouziva spousta vzhledove podobnych materialu, ktere vydrzi vic :) treba prachovky na zadnim naboji casto olej rozpousti… a u vidlice je asi dobre byt opatrny a nestrikat tam nejake oleje s rozpoustedlama, jako wd40 apod..... ten cisty silikonovy olej je pekne setrny :)

                        0 0
                    • Marasek  

                      WD 40 vubec. Na mazani vidlice a tlumice se tohle pouzivat nesmi. Treba Rock Shox doporucuje bud olej, ktery je ve vidlici nebo jakykoli teflonovy olej (treba ja mam TF2). Ja to delam tak, ze vidlici otru, pak na tesneni striknu trochu oleje, propruzim, aby se olej rozetrel po cele delce noh a prebytek oleje otru.

                      0 0
                      • Irena  

                        Delam to stejne…dokonce jsem uz zkusila i ten teflonovy olej,ale „vrze“ porad :)..chjo

                        0 0
                        • Volf  

                          Možná se budu ptát blbě, ale nevrže ti třeba bowden od přední brzdy když mažeš vidlici a nepřestává to ?

                          0 0
                      • Gooorila  

                        Aha. Takže to jdu radši koupit tenhle. Já to teda nemazal vůbec a jen otřel od nečistot, ale najel jsem tak max 200km, takže by to ještě nemělo mít žádné následky. Koukal jsem v eshopu obchodu, kde to jdu koupit a je tam i čistič řetězu (taková plastová krabička s kolečky). Přemýšlel sem, že bych to taky koupil. Je mi to k něčemu? A k tomu nanášení oleje. Nastříkáš na tlumič, párkrát jej promáčkneč, aby se olej roznesl a pak utíráč. Utíráš ten píst, který zajíždí dovnitř, nebo si tím myslel ten olej co vyteče kolem a teče po vidlici? Já se omlouvám za tak hloupé dotazy. Na jednu stranu je to dost pohodlné se jen zeptat na fóru a čekat na odpovědi, ale když já tuhle problematiku nikdy nesledoval a když si teď ty servery o kolech pročítám, tak je to strašně moc informací. Některé se přímo rozcházejí (viz to mazání), nebo si u některých nejsem tak úplně jistý a dotazem si to ověřuji, zda jsem to pochopil dobře. A hned dodám další dotaz: Asi hloupost, ale jaké spodní prádlo pod cyklokalhoty? Mám trenky boxerky, ať je natáhnu pod nohavice rovně jak chci, vždy se srolují. Že to vypadá blbě mě netrápí, ale tlačí to. Řek sem si, proč se nezeptat, třeba to již někdo řešil. Slečny odpovídat nemusí a striptéři s tangama taky ne. D9k

                        0 0
                        • Andrzej  

                          tak pod gate s vlozkou uz se nic nenosi. a k mazani a otazkam pruzeni: s retezem apod. muzes delat pokusy, ale u odpruzeni je dobre byt opatrny, zvlast tlumic muze byt dost choulostivy, navic ho vetsinou netreba skoro mazat, jenom opatrne cistit a udrzovat mastny, ale nijak zvlast bych to nicim nestrikal, s vidlici podobne, solidni vidlice jsou mazane zevnitr, nohy ktere vyjizdeji ven musi bohate stacit semtam maznout tim silikonem a opucovat..... vseobecne s tim pruzenim nekdy dokazou lip poradit spis sjezdari nez lidi kteri provozujou turistiku po polnackach…

                          0 0
                        • Marasek  

                          Tlumic nemam,ja popisoval mazani vidlice,ale u tlumice to bude podobne;-) A striknu jen malinko oleje,takze olej netece po vidlici. Kdyz propruzim tak se ta vrstva rozetre po nohou vidlice. Kdyz na nohou zustane oleje vic nez jen tenka vrstva, tak to otru, at se na to nechyta zbytecne bordel. Ale kazdy to dela dle sebe, nevim zda je to ten nejlepsi zpusob:) A nevim jake cyklokalhoty myslis, ale jestli myslis elastaky, tak to je jednoducha rada – pod ne se nebere nic:)

                          0 0
                        • bufallo  

                          ja mam RockShock Psilo, tiez mi to zo zaciatku vrzgalo, ale ako mi povedal jeden znami mechanik, na zaciatku je vidla len velmi lahko namazana, po prvom servise vidli, ked sa cela premaze, vrzganie zmizne… a stalo sa… ja nosim pod cyklogate termo slipy… trebars klimax, klimatex, v triede ako ultralight od Moiry… len je problem to zohnat, len na objednavku, vsetci su poblazneny do boxeriek, sprosta moda… neni nad klasiku…

                          0 0
                          • Lišák  

                            Ano, není nad klasiku. Proto pod kalhoty s vložkou nenosit nic.

                            0 0
                        • mosquito  

                          boxerky do cykloshortek :-P dobryyyyy .. tohle trpim a asi nejen ja jen v zime do capaku

                          0 0
                    • pened  

                      to WD asi nebude dobry napad – kup si na to specialni mazani. Po vyjizdce otri nohy a nad stiraky kapni trochu oleje, propruz nekolikrat a otri nohy.

                      0 0
    • poiko  

      nenapsal jsi, jak dlouho, a kolik zhruba kilometrů jsi kolo jezdil. pokud krátce, pak je to možná opravdu tím, že kolo je čerstvě z prodejny a není ještě úplně „usazené“. zajeď ho cca 100 km a zajdi na garanční prohlídku. mechanik okoukne, kde je co povoleno a dotáhne. zvuky jsou opravdu možná způsobené vahou. Ad Batoh. není nutné kupovat Camel od firmy Camelbag (jedná se o kvalitní batohy dejme tomu pro nadšence. pro tvou potřebu bude stačit klidně i jakýkoliv jiný batoh. Levné jsou např od firmy Axon. s cenou se vejdeš klidně i do 800 kč. jinak velká část současných batohů má uvnitř místo na vodní vak. stačí se zeptat prodavače. seženeš ho jak v cykloobchodě, ve sportu i v outdorových obchodech

      jinak držím palce. kolo je na spalování tuků skvělý nástroj. dále také velmi prospívá kardiovask. systému. nezatěžuje kyčle. pro tebe velmi vhodný sport. doporučil bych ještě plavání

      0 0
      • Gooorila  

        no, kolo mám cca 4 týdny. První týden jsem byl pracovně hodně vytížen, takže jsem v podstatě nejezdil, pak jsem byl reklamovat vidlicia 4 dny to kolo stálo v servisu. Takže jakoby mělo kolo dvoutýdenní narozeniny a najel jsem cca 150km. Na ty Axony se kouknu, protože ty Loap, které mám vybrány jsou dle mého dobře udělány a možnosti nastavení všech popruhů mi zajistí pohodlný pojezd, ale připadají mi malinké. V podstatě jen napustím nádrž, dám tam klíče a mobil a to je vše. Když tam dám nějakou bundu, lepení, nářadí a mobil, tak se to tam všechno bez problémů vleze, ale díky malému profilu budu vypadat jako bych měl na zádech velkou bouli :o). Takže jsem hledal něco trochu většího. Klasické batohy mi už ale přijdou zase trochu velké (no jo, čověk není pořád s ničím spokojený :o).

        0 0
    • goofy  

      Ke kotoucum: dela to porad? Neopakuje se to pri stejnych rychlostech? Muze to byt tim, ze se pri urcitych rychlostech rozvibruje kotouc od plaste na asfalte. To pak nezbyvy nic jineho, nez vymenit plaste nebo se s tim smirit (volil bych druhou moznost).

      Presmyk – viz jecnak

      Zvuky – zkusit rozebrat sedlo ze sedlovky, procistit, pak procistit vnitrek ramu, mozn jemne maznout a ocistit sedlovku. Pokud to dela jenom pro zatizenem sedle, hledal bych problem tam. Zaky mozna muze vrzat skelet sedla a lyziny pod vahou…

      0 0
      • Gooorila  

        no, pozorovat rychlost, kdy se to děje mne nenapadlo. Zaměřím se na to. Ale k těm plášťům. To je věc, na kterou jsem se zapoměl zeptat. Pláště mám na kole 2,35'. Je to kolo určené do horských terénů a na sjezdy, takže tam jsou ty pláště opravdu dobře, ale já si takové kolo kupoval právě pro to naddimenzování a sám jezdím prakticky jen po cyklostezkách. Problém je, že když jsem testoval s mým starým kolem, kde jsou univerzální pláště a s bráchou jsme se rozjeli na stejnou rychlost a ve stejné chvíli jsme přestali šlapat, dojel brácha prakticky téměř dvakrát dále. Nemá takovou váhu jako já, takže má kinetická energie by měla být vyšší a měl bych dojet dále já. Když odmyslím působení váhy za jízdy, vychází mi že by měl ten rozdíl způsobit právě vzorek použitý na mém kole. Takže přemýšlím, že vyměním pláště za něco přívětivějšího a malinko užšího. To se ale pak bojím, ať to nevypadá blbě a hlavně, jestli to pomůže. Říkal jsem si, že je naopak dobře, že to jezdí pomaleji a já spálím více energie, jenže je to dvojsečné. Na delší trasy si netroufám, protože vždy musím myslet na to, abych se měl jak vrátit, takže jsem jezdil deset kilometrů, po chvilce jsem jezdil 15 kilometrů a včera jsem zjistil, že těch patnáct už dávám taky v pohodě a začnu si vybírat trasy s dvacítkami. Jenže je to o tom, že jezdím stále stejné trasy a už mě to okolí nebaví. Kdybych věděl, že mi dejme tomu 30% energie ušetří právě ten plášť, troufl bych si na nějakých 25–30km a to už se dá projíždět dále po okolí a více si vybírat cesty. Jestli to ale pláštěm nebude, jsou to pro mě vyhozené peníze minimálně jen za ty pláště (á 360,– kus). Co myslíte, pomůže mi vyměnit pláště? Nebude to na fullu vypadat blbě?

        0 0
        • stan.zak  

          Nebude.

          0 0
        • MlokCZ  

          Pláště dělají hodně, klidně tam dej něco rychlejšího a tyhle si schovej, časem třeba přidáš i nějaké pořádnější terénky. Akorát bych nevolil nic příliš úzkého, to pak budeš muset na tvou váhu hustit na hrozně velký tlak (a pokud máš problémy se zády tak by to chtělo jezdit spíš tlaky menší, ať to šetří záda), abys neprorazil. Takže šířku pláště moc neubírej a uber hlavně na vzorku. Zkusil bych tak něco kolem Ralphů a to ve 2,25.

          0 0
          • McBlacky  

            to spíš ne toho Ralfa při tý váze ojede strašně rychle. A cenu znáš…

            0 0
            • MlokCZ  

              Tak sjede, to ano, ale ty Pythony na tom také nejsou o tolik lépe (o něco ale přeci jen ano).

              0 0
        • McBlacky  

          já bych doporučil nějaký pláště tak 2,0–2,1 rozměru se souvislým vzorkem uprostřed běhounu. Například Hutchinson Python, WTB Nanoraptor, Schwalbe Smart Sam a Schwalbe Black Jack

          0 0
          • Gooorila  

            Tak jsem koukal na ty pláště. Hutchinson Python mi připadal spíš na nějaké trekové kolo. WTB Nanoraptor a Schwalbe Smart Sam jsou na mě už moc drahé :o/. Vzhledově a samozřejmě i cenou se mi líbí ten poslední Schwalbe Black Jack. V diskuzi u výrobku v Eshopu jsem u něj zjistil, že je docela rychlý, takže pro mne docela favorit. Teď tam mám Maxxis Ignitor 2.35 (www.cykloexpert.cz/…s-ignitor-26) a je na tom oravdu makačka jet.

            0 0
    • Gooorila  

      Zdar Přitáhnout lanko stahovací páskou mne taky napadlo, ale tuším že jsem tem nikde neviděl otvor v tom obloučku. Teď se koukám na kolegovo kolo s přesmykem deore, kde ten otvůrek má, takže asi ho tam budu mít taky, jenže on má lanko zhora a já zespoda, tak jsem si ho asi nevšiml. Ze zkušeností vím, že by promazání pomohlo, kdyby byl původce ve spoji sedlovky a kostry, nebo sedlovky a sedla. To sedlo bych si ještě promazat troufl, ale ze sedlovky bych se bál, aby mi nezajela pod mou vahou při nějakém zhoupnutí do rámu.Zkusím to sedlo nejdřív :o). Dík za radu

      0 0
      • Vevoda  

        Mám sice jenom 1q, ale ze sedlovkou sem měl „stejný“ problém, furt nějak zajížděla, vrzala – vyčistit, rychloupínák vyměnit za obímku na imbus klíč, ta se dá utáhnout fest a mělo by být po problému.

        0 0
        • dancing dog  

          vidíš, dobrá rada, mam s tim trochu problém na crossu

          0 0
          • Vevoda  

            pomůže i kuosek al plechu od piva, jako vložka na zvětšení obvodu sedlovku o nějakej ten mm.

            0 0
            • Gooorila  

              takže cvakání pravděpodobně vyřešeno. Opravdu to byla sedlovka v rámu. Plíšek od piva se mi zdál brutální, tak jsem si naivně myslel, že bude stačit nalepit na spodní část sedlovky elektrikářskou izolačku, která je tenounká a vymezila by případnou vůli. Při nasazování jsem ale zjistil, že rám je přesně pasující a pásku mi v podstatě strhl. Ručně jsem ji odtrhl, ale zůstaly na ní malinké kousíčky lepidla. To vůle vymezilo, takže jsem včera vyjel (už sem dal 30km :o) a nic necvaká. Takže cvakání je vyřešeno. Děkuji.

              0 0
              • Vevoda  

                No, 30km není moc, až najedeš 300km tak můžeš říct, jo funguje.

                0 0
                • Gooorila  

                  Pravda. Včera jsem se ještě jel projet večer a začlo to. Aspoň jsem ale zaměřil problémové místo a jdu na něj podrobněji :o)

                  0 0
    • Gooorila  

      ještě si přidám dotázek. Hledal jsem nějaké mapy cyklostezek Ostravy a okolí. Nedáte mi tip kde hledat, protože jsou asi někde schované a nemohu nic moc kvalitního najít.

      0 0
      • gobike  

        amapy.atlas.cz/de­fault.aspx?q=Os­trava#x=-469638 Potom klikni na cyklotrasy, neco tam najdes:)

        0 0
      • Marasek  

        Muzes si zkusit stahnout www.cyklotrasy.info/ – verze, kde musis opisovat licencni cislo je zdarma. Jinak kdysi v Ostrave v informacnim centru u Eletry davali mapy ostravskych cyklostezek zdarma, tak to muzes zkusit. Pokud uz je nemaji, muzu ti dat ty, co mam doma (co davali kdysi), jelikoz je nepouzivam.

        0 0
        • Gooorila  

          našel jsem pěkné cyklomapy v odkazech přímo z těchto dtránek (no jo, to je to s tím svícnem a tmou pod ním). Děkuji za nabídku, zajedu tam se kouknout, ale kolega mi také říkal, že je dobré zastavit se v hospůdkách, které jsou na stezkách. Má z nich tyto mapy zdarma také, takže až jsem abstinent, půjdu objíždět hospody :o)

          0 0
          • dav33  

            dobrou mapu vydávala ostrava snad odbor dopravy, na jedné straně detailní ostrava, na druhé okolí po fulnek, hradec n. m., bohumín, karvinou atd v měřítku cca 1:25000, takže velmi dobré rozlišení, stála cca 8O kč.

            0 0
    • orca  

      k závěrečnému odstavci bych snad jen doplnil k tvému předsevzetí aby jsi si něco naštudoval „jak jezdit a pálit tuky“ a myslím že ti to půjde skvěle – ale asi jako vše je to o síle vůle a času … a občas si nechat zamknout lednici :-))

      0 0
      • Gooorila  

        Netuším, proč mne samotného to nenapadlo, přestože jsem zde četl příspěvky, kde se popisuje technika jízdy na zvýšení výkonosti, musí být přece i technika jízdy, pro spalování tuků.Musím na to kouknout někde, protože můj styl je „anarchistický“ (tzn. sednu na kolo, jedu až kam si myslím, že bych se měl otočit, jinak fibriluju na cestě před domem). Na druhou stranu jsem před cca 14ti dny, kdy jsem začal jezdit ujel těch 10–15km a vracel jsem se unavený. Tuto neděli jsem si dal okruh o délce 30km a neměl jsem problém s dechem, ani svalovou únavou (ale bohužel i přes cyklokalhoty s vložkou jsem opravdu posledních 5km trpěl silnou bolestí zadních partií :o/. na to asi jedině si zvyknout), takže je vidět zlepšení již po 14ti dnech a to díky práci nejsem schopen ani zdaleka vyjet každý den. K uzamčení lednice, to je na delší povídání a stejně každý člověk s „vadou“, jako je kouření, přežírání atd. bude tvrdit, že vlastně moc nejí, že vlastně moc nekouří, nepije atd. A že vlastně za to vůbec nemůže :o). A já bych byl asi stejný. Gooorilak

        0 0
        • Vevoda  

          S tím sedacím svalem mušíš vydržet, nejde ho přemluvit hned, postupem času se vypracuješ až na 100km aniž by tě „prdel“ bolela. Ujed půlky trasy, trochu protáhni nohy a sedací část, uvidíš, mělo by to pomoct. Máš to jako s lopatou/krumpáčem než se udělaj pořádný mozoly.

          0 0
        • honza.hk1  

          se sedacím svalem jak tu bylo řečeno jde jen o zvyk. Tam se neboj a on si zvykne :-). Ohledně spalování tuků by jsi měl vydržet jet cca 45 min až 1h, aby to mělo ten správný efekt, ale hlavně nesmíš jet fest. Vyplatilo by s eti zjistit si max. tepovku a jet cca na 50 – 60% tvého tepového maxima. Pak je podle mouidrých hlav ten okamžik, kdy bereš tuky a ne cukry, které pálíš při vyšších frekvencích. Dočteš se o tom i v posledním či předposledním Velu tuším (č.4, č.5). Ohledně sedlovky a rámu se mi osvědčila rada ohledně carbonové sedlovky, kdy sedlovku i rám lehce zdrsníš šmirglem a ještě prouže šmirglu vložíš mezi sedlovku a trubku rámu (brusnou plochou na rám). Mám 100%klid.

          0 0
        • RADO77  

          K tomu shazování kil Ti určitě moc pomůže měřič tepu. Stačí úplně obyč. Dá se koupit už tak kolem 1200 –1400. Dá se samo jezdit i bez něho, ale s tepákem se na jedné straně nebudeš flákat a na druhé straně to nepřepálíš.

          Maximální tep máš zhruba 220 – věk ± 5%. Na spalování tuků bys měl jezdit tak kolem 60–70% tohohle čísla a vyjížďky by měly být ideálně víc než 2 hodinky – až se rozjezdíš. Uvidíš, jak to půjde dolů.

          0 0
          • Jirik123  

            jen k tomu tepaku, doporucuju si pohlidat akce v lidlu/tchibo/her­visu. tam se da sehnat za 400–500kc a funguje taky.

            0 0
            • RADO77  

              Přesně tak, nemusíš mít nějaký superstroj se záznamy, zonami apod, stačí, aby ti ukazoval aktuální tep. To ty Lidláky umí taky. Jinak tady máš tip:

              www.bike-eshop.cz/…r-sigma-pc-4

              tak vidím, že jsem to přestřelil s odhadem. Tenhle je za 650,– Sigma celkem funguje. Brácha ji vozil 4 roky. Žena ji má 2 rok.

              0 0
    • Mirek1  

      Tak drzim palce, vim o cem mluvis… Za mlada jsem jezdil, pak jsem se moc let pod ruznejma zaminkama jen valel, 130 jsem teda nemel, ale zase tak moc k tomu nechybelo… Vzpominam si na tu radost, kdyz jsem pak dal po nejaky dobe jezdeni 40 km po rovine a kopcum se vyhejbal… Ale za rok jsem byl schopnej dat prvni maratonek, ne ze bych teda vyhral, ale radost velika… Je to super po par letech jezdeni se dostat do formy lepsi, nez jsem mel pred 15 lety :-))) Nevzdavej to, poper se s tim a za rok si dame pivko na Krali! Nejsem blazen, pred deseti lety bych taky neveril, ze ho nekdy pojedu! :-))))

      0 0
    • Gooorila  

      Zdravím. Opět jsem se přišel poradit. Konečně jsem tedy přezul své kolo z plášťů, které byly přímo na sjezdy (Maxxis Ignitor 2.35) na pláště univerzálnější (Maxxis Wormdrive 1,9). Bohužel jsem den před výměnou začal pozorovat nepříjemné vrzání a v den, kdy jsem vezl kolo přezout (netušil jsem, zda budu muset měnit i duše, tak jsem se radši domluvil, jestli by to nepřezuli v obchodě, kde jsem nové pláště kupoval), bylo vrzání už neúnosné. V obchodě zjistili, že mi vrže zadní tlumič, že při odpuštění vrzat přestane a že jsem měl tlumič natlakován na 210 PSI a maximum u tohoto tlumiče je 220 PSI. Tlumič mi ihned vyměnili a závada se přestala projevovat. Dá se nějaak určit, jak mohla závada vzniknout? Stále se ohlížím k mé váze, takže mám docela strach, zda jsem jej nějak neodrovnal sám, ale prakticky jezdím jen po rovinkách, největší zátěž je jen při sjezdech z chodníku na cestu, takže žádné sjezdy, na co by mělo být kolo stavěné. Bohužel mám ještě jeden problém. Nevím, kdy se to stalo, ale mám něco s nábojem mezi klikama. Ve chvíli, kdy šlapu, slyžím jakési drhnutí. Čím silněji šlapu, tím hlasitější je zvuk. Asi se to stalo ve chvíli, kdy jsem testoval odkuďjde nepříjemný zvuk (později určen jako závada tlumiče) a jako vyloučení sedlovky a sedátka jsem se zhoupával na kole vestoje a kliky byly vodorovně. Tohle jsem zkoušel i po výměně tlumiče, abych zase zjistil, zda i nový tlumič vrže. Předpokládám, že jsem tam rozbil asi nějaké ložisko, což asi znamená, že když je střed zapouzdřený, tak výměna celého středu :o/.

      0 0
      • Vevoda  

        Jestli máš doma nějaký nářadí tak v pohodě ten střed rozděláš i když je zapouzdřěný, imbus, stahovák klik, misku na střed, stavitelný klíč na povolení matice středu (má levotočivý závit, takže povolovat do prava). Než se pustíš do té to složité operace, nejdřív si zkontroluj šlapky, závity namaž vazelinou, stačí trochu rzi, špíny a už to pěkně vrže.

        0 0
      • Peslezedirou  

        Drhnutí – neslyšíš to drhnutí jen ve chvíli kdy máš zařazený určitý převod. Může drnčet řetěz o vodítka přesmykače.

        Špatný střed můžeš vyloučit tím, že dáš kliky vodorovně s podlahou vezmeš je rukama a pokusíš se s nima " šlapat" přitom tlač trochu do boku. Pokud se na klikách projeví nějaká vule tak to bude asi střed.

        0 0
        • Gooorila  

          tak jsem to dle návodu kontroloval. Pořádně jsem ředěz a převody prostříkal olejem a přestalo to dělat. Koupil jsem si takovou tu krabičku na čištění řetězu a přestože jsem vše po pročištění promazal, asi to bylo málo. Tak sorry, že jsem prudil :o) a dík za radu

          0 0
          • Sobi  

            Nejlepší je řetěz sundat ( nejlepší je použití rychlospojky ) dát ho do petky, zastříkat cyklostárem, nechat působit, párkrát propláchnout, pak sastříkat WD nebo něčím podobným, nechat působit, vyndat otřít a namazat. Ta petka má výhodu že jí zavřeš a pořádně protřepeš a tím propláchneš řetěz. Takhle to dělám dlouho a super. A když je moc umaštěnej tak tam naliju technickej benzín a protřepu, nechám působit a vyleju a pak zase WD atd…

            0 0
          • Sobi  

            Jinak vítej v klubu opovržených majitelů Merid! :-)))

            0 0
    • Luža  

      Zdravím B-F a využiju vlákno. Nevím jestli se mám stydět :-/, ale nevím a nikde jsem nevyčetl, jakej je rozdíl mezi osou ISIS a OCTALINK. Dík za info.

      0 0
      • Vevoda  

        isis je na čtyřhran, octalink na principu zapouzdřeného středu, ale ne na čtyřhranu.

        0 0
        • Luža  

          No nevím jestli máš pravdu, nikde žádnej 4-hran nevidím …

          0 0
          • Vevoda  

            No jejich tam víc(těch hran), ale princip rozdělání je furt stejnen.

            0 0
            • goofy  

              Uz dost, nebo se pocuram smichy… :-D

              Jaky princip ma pak dle tebe Octalink? Je to uplne stejnej system jako ISIS, co se tyce demontaze. Nejdriv si prosimte nastuduj obrazky a pojmy, nez neco zacnes psat, prosimte. Zbytecne pak uvadis jine lidi do omylu.

              0 0
        • goofy  

          Heh. Kdyz o tom nic nevis, tak se prosimte nevyjadruj…

          4Luďa: Octalink je standart Shimana, ISIS pouzivaji jini vyrobci (Truvativ, FSA, Race Face). Octalink a ISIS se lisi tvarem a poctem (8) drazek. Isis se mezi sebou taky krapet lisi, cili je dobre pouzivat osu a kliky od jednoho vyrobce (ale neni to pravidlem).

          0 0
      • Brzdič  

        Když si to nevyčet, tak to koukej vykoukat ;-)

        Umíš klikat? :-))) www.global-sport.cz/…dove-osy.htm

        0 0
        • Luža  

          Tož ja, dík, už to gómu. OCTALINK – 8 drah, proto octa že.. ;-) a ISIS 10 drah.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.