• ludyv

    Ahojky…Fšem

     

    Chci si koupit nové kolo – fulla. Do ted jsem jezdil Authora-hardteil. Jaké bych si měl pořídit zdvihy? Budu jezdit asi 20% silnice a pevná cesta, 50%lesní cesta a pěšina,30% louka a prostě hopsání at nahoru, nebo dolů? Bude mi stačit vepředu 100mm a vzadu tlimič Fox RP32? Nebo raději vepředu něco kolem 140mm? Vybírám ze značek Cube a Cynyon, nebo ještě Radon. Máte někdo konkretní tip? Max investice 40,000… Děkuji za názory…

     

    Líbí se mi toto:

    http://www.canyon.com/…tattung.html?b=86

    nebo

    http://www.cube-bikes.de/…d_30618_.htm#…

    nebo

    http://www.radon-bikes.de/…d_23469_.htm

     

    P.S. Pokud je to kolo kadý na něci jiného, rád se nechám poučit…opravdu se ve fullech moc nevyznám, ale chci jezdit do –5stupnu a za každeho počasí… takže nechci zbytečně šetřit a užít si vše, kam se mi bude chtít jet, bez toho, aniž bych musel myslet na to, že na to nemám zrovna postavené kolo. Na silnicích ale jezdím opravdu, jen pokud není zbytí :(

     
    0 0
    • Daf  

      Tak nevim, jestli do takovych terenu nebude full spis nevyhoda ;) Na ty odkazy jsem nekoukal, ale myslim, ze zdvih 100/100 bude by mohl byt OK.

      0 0
    • treatt  

      A neni k prave k tomuto ucelo zrizeno TOTO vlakno?

      0 0
    • kovar  

      hlavně si nenech radit zdejšíma chrtama, pro které  pojem full je téměř sprosté slovo.

      0 0
      • ludyv  

        Nejde mi o váhu a nebudu chrtit.....ale prostě se chci v pohodičce projet na kole… Prostě si to užívat…hledat cesty, kde jsem ještě nejel a zkoušet si občas i občas zkusit něco více,než „jen“ jezdit…CHCI SI TO UŽÍVAT........ Výjezdy, rychlejší sjezdy, občas si skočit :) …nevím jak to přesně popsat… ale asi česky ..prostě se vyblbnout na kopcích kolem sebe a nebránt se tomu, jen kvůli obavě o kolo.....

        0 0
        • scret  

          no pokud to chces na univerzalni pouziti, pak bych vzal lehkyho fulla 120–130mm nad obema koly… na Krusnejch sice fulla moc nevyuzijes,ale pocitam ze se driv nebo pozdejc pridas do nasi ustecky party, takze fulla urcite jo:) precijenom jezdit treba takovy stredohori nebo ceskosas. svycarsko na HT je masochismus:)

          0 0
          • ludyv  

            Takže ani s jedním z těch tří co jsem napsal nahoře, bych neudělal asi chybu .....????

            0 0
            • scret  

              no to urcite neudelal! vzal bych nejspis toho caňoura…neni vubec spatnej… Stereo je udajne pocitove vyssi zdvih (cca 140–150mm)

              proste bych koukal na kola kolem tech 120mm, to si myslim ze jsou slusny univerzaly! jeste relativne lehky, slapavy a pritom uz slusne pohodlny…

              pokud to nechces resit jako ja:) mam jednu raketu a pak endurko 140–150mm:) ale pokud bych chtel jedno kolo, tak urcite co nejlehci 120–130 full…

              jinak z usteckejch floutku je dost majitelu canyonu…

              0 0
              • MlokCZ  

                Stereo je pocitově vyšší zdvih (ono nejen pocitově, 08 model má reálně 150mm) proto, že se třeba oproti Canyonu vozí nižší reálný sag a ještě má jiný průběh, kde jde velmi ochotně do zdvihu. Proto pak reálně chodí na překážce více do zdvihu a je pohodlnější.

                Ale rozhodně Stereo přitom nejede hůře než Canyon.

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Ahoj Mloku, věděl jsem, že sem časem napíšeš. Chtěl jsem se tě zeptat taky na to Stereo, to už je teda taky spíše takové Enduro díky tomu zdvihu ne? Je to kolo i tak odolné? Resp vydrží drsnější zacházení (menší skoky)  Jak je to s pohupováním při jízdě na plně otevřený tlumič?

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Menší skoky (dejme tomu do 20–30cm výšky) vydrží úplně každé kolo, pokud se skáče aspoň trošku rozumně. Průběhem Stereo zvládne vhodné i na malinko větší (tak do 50cm výšky), což třeba AMS 125tka už ne. Tím myslím, že má na to dostatečně progresivní konec zdvihu, přefoukat by šla samozřejmě i 125tka, ale tim by se zabil počátek zdvihu a žehlivost.

                    Moje Stereo ještě nijak moc do endura laděné není, třeba kvůli Talasu bez pevné osy. 09 (ale ne ta nejlevnější varianta) má pevnou osu vepředu i vzadu, to hodně pomůže pro těžší terény. A také to nejezdí s Fat Alberty, ale pouze s NN/RR UST (ale je třeba připočíst, že ty UST jsou širší, takže šířkou jsou jako ty původní Fat Alberty 2,35, ale samozřejmě laděné je to tak do XC). Možná na příští rok dám zase na čas NN/NN UST 2,25.

                    A neřekl bych, že je laděné nějak extra do endura ani ta zadní stavba. Jezdivé to je ± stejně jako AMS 125tka, tedy velmi slušně na ten zdvih, co to má. Ale zase ten zdvih dovolí dost (i když rozhodující je vždy, co dovolí jezdec) a je znát.

                    Odolnost, tady nevím, jak to chceš hodnotit. Pro mě je odolné až až na to co na tom jezdím. Ale jak by třeba přežívalo časté velké dropy (tím myslím větší než 0,5m výšky), to fakt netuším (stejně tady to je především o jezdci). Ale na takové dropy už stejně nemá vhodný průběh a takový Talas bez pevné osy na ně také rozhodně není.

                    Pohupování při jízdě s otevřeným tlumičem. Tohle není jednoduché zodpovědět. V první řadě je zcela rozhodující s jakým tlumičem. A pak také jak kdo umí šlapat do kruhu a jako moc šlape silově. Já nemám žádný problém s pohupováním ani na Stereu ani na 125tce (obě se pohupují ± stejně) a na obou mám upravený tlumič v TF tuned na maximální citlivost, tedy teď se to pohupuje nejvíc, co by s RP23 mohlo. A je to takhle určitě obecně houpavější než třeba jiná kola. Ale i tak se to mně pohupuje jen decentně a žádný problém. To ale neznamená, že takhle by se to chovalo každému.

                    No a pokud to bude s RP23 s compression tune na max (tedy jak byl u 08 v originále a u 09 asi tak bude také), tak takhle se to mně nehoupalo v podstatě vůbec. Ale také to takhle žehlí o moc hůře (tohle ale platí pro nastavení compression tune na max pro každý full).

                    Z mojeho pohledu to je přesně to co chci, tedy velmi slušně jezdivé extrémně pohodlné vysokozdvihové XC s lehkým laděním k enduru (ale opravdu jen lehkým s tím, jak to mám osazené).

                    Takový Canyon AMko 08 tak jak se prodává, tak je laděný do endura více než Stereo. A to jak osazením (kola, velikost kotoučů), tak i zadní stavbou, která je více progresivní než u Sterea. U 09 je lehce přepracovaná, podle mě bude o trošku méně progresivní, ale pořád ne méně než Stereo.

                    Canyon 09 a Stereo bych viděl, že jsou laděné tedy hodně podobně (tím myslím použití kola). A ten Radon jediný je laděný o malinko více do XC. Ale to ne tím, že by jel nějak výrazně lépe, to ne (je to totéž chodem co moje AMS 125tka), ale tím průběhem zadní stavby, která není rozhodně vhodné ani na 0,5m vysoké skoky (těch 20–30cm se dá, ale už právě při takovém skoku chodím téměř na doraz a sem tam ojediněle tu stavbu na doraz dostanu a přifukovat tlumič bych rozhodně už nechtěl).

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      A také je dost možné, že Stereo 09 má ten zdvih nižší, došlo k mírnému přepracování zadní stavby. Tedy že bude mít tentokrát skutečně 140mm. Ono by to také bylo logické proto, že snížili docela dost střed oproti 08, mám obavu, že skoro moc.

                      Charakterem chování a průběhem bude ta stavba 09 ale pořád stejná, což je to nejpodstatnější.

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        Díky za super rozbor, mě se dříve Cuby moc nelíbili tím řešením jako na Stereu nebo Fritzovi. A tím pádem jsem se o ně ani moc nezajímal. Ale nedávno jsem ho viděl naživoa a je to moc pěkné kolo. A zaujalo mě, že tlumič je vlastně uchycen tak, že je jakoby stlačován z obou stran (podobně třeba jako C-dalle rize ale to je samozřejmě jednočep) To jsem dříve netušil. A zřejmě to způsobuje i tu vyšší citlivost.

                        0 0
        • Smazaný účet  

          podle toho co píšeš taky bych se možná orientoval na zdvih 120–140 mm, protože to je teprve ta pravá zábava. Ovšem na výlety okolo 80 km to moc není. To už se člověk docela nadře. Ale 50–60 km v těžkém terénu bezproblému.  Bratránek má XC full Giant, tuším Anthem 100/100 mm a říká že je to kolo na rychlou jízdu, na závody, systém maestro je sice super ale prej si na něm neužije tolik zábavy jako když zkouší třeba tu Meridu co mám já se 140/130mm zdvihu.

          0 0
          • ludyv  

            Přesně tak…nejde mi najeté kilometry…ale o to si to užít NAPLNO......... ještě mě padlo CUBE STEREO…

            0 0
            • MlokCZ  

              A to Stereo do 40tis. chceš vzít kde? Je to sice výborné kolo, ale oproti Radonu a Canyonu bude znatelně dražší a to ještě ten nejlevnější model Sterea je s RVL. A zrovna na Stereo se snižování zdvihu vidlice hodí opravdu hodně (díky průběhu stavby a jeho ochotě chodit do zdvihu, díky čemu super žehlí, tak ve výjezdu se to více negativně projeví větším navýšením sagu než u jiných fullu – proto je více třeba snižování zdvihu).

              0 0
              • ludyv  

                Sice jsem psal max 40tis…ale snad ukecám přítulku, aby kasa pustila něco navíc :)

                0 0
          • MlokCZ  

            To je otázka. Na 100km trati, která je opravdu terénem, tak na Stereu jsem nejméně unavený, co jsem ze svojich kol byl (tedy na HT nebo třeba AMS Pro, tedy chrtějším fullu jsem býval unavený více).

            0 0
            • ememem  

              neni to nahodou tym ze na nom ides pomalsie ? :-). btw- co to tam mas za gripy resp. rohy?

              0 0
              • MlokCZ  

                Neřekl bych, že to je tím že jedu pomaleji, protože pomaleji nejedu. Mezi AMS Pro x Stereo jsem nějaký dlouhodobější test nedělal, protože jsem je dlouhodoběji současně nejezdil, takže tam nedokážu říct přesněji.

                Ale jinde už jsem tu psal můj dlouhodobější test celopevné lehounké HT x AMS 125tka (schválně jsem to srovnával se 125tkou, protože tam mám momentálně stejné pláště). A mimo skutečný terén (tedy asfalt + pěkné šotolinové cesty, prostě taková trasa, kde na celopevném jedu plynule a nijak nevyužiju výhody fullu), tak jsem došel k tomu, že to HT je o 10% rychlejší (na stejných tepech, tedy při ± stejné zátěži jedu o 10% rychleji).

                A AMS 125tka a Stereo jedou ± stejně, může se samozřejmě nepatrně lišit (třeba dejme tomu o 1%), ale nic, co bych při dlouhodobém střídání dokázal rozlišit.

                A AMS Pro bude někde mezi tím.

                Ale jakmile přijde opravdu terén, tak na Stereu prostě pořád plynule jedu, tam kde jsem na AMS Pro plynule už nejel. Nějaký rozdíl ve vydané energie bude, tedy u Sterea jistě o malinko větší, ale je příliš malý a pohodlí Sterea dokáže snížit únavu více.

                Samozřejmě záleží na konkrétní trase, jak moc je těžká. Ono hlavně 100km když je opravdu na těžké trase (skutečně celé opravdu terénem), tak to je pro mě na hranici toho, co vůbec dojedu.

                A mám tam Ergony GR2 magnesium (v profilu to mám také uvedené).

                0 0
    • Smazaný účet  

      jinak ještě taková poznámka, FOX rp 32 je jeden z nejlepších tlumičů.

      0 0
      • ludyv  

        Takže ani s jedním z těch tří co jsem napsal nahoře, bych neudělal asi chybu .....????

        0 0
        • Smazaný účet  

          já osobně bych asi vyřadil canyon, viděl jsem ho naživo a to zpracování a profily trubek mě nijak nezaujaly, přišlo mi to takové zastaralé. cena je super, ale mě přišel canyon prostě jen jako obyčejné kolo.

          Radon jsem naživo ještě neviděl.

          Asi bych přemýšlel o tom Cube.

          0 0
          • Smazaný účet  

            Chybu s žádným určitě neuděláš. Nicméně počkej až co ti napíšou ‚místní znalci‘.

            0 0
        • MlokCZ  

          Chybu neuděláš s žádným.

          Pokud chceš doržet ten limit 40tis., tak na Stereo rovnou zapomeň. A z těch dvou bych vybíral následovně. Canyona bych vzal v případě, že budeš chtít provozovat i trošku větší skoky. Pokud ne, tak Radona, má lineárnější průběh a bez větších skoků vhodnější. I když je otázka jak to bude u Canyonů 09, zadní stavba je přepracovaná a bude určitě o malinko méně progresivní, otázka je o kolik a také zda i po té změně přepákování tam nechají high volume verzi RP23.

          0 0
          • ludyv  

            Koukám, že máš Cuby sježděný dost(podle fotek v profilu)...... Je to Stereo až tak hupačka, nebo se na něm dá jezdit i na delší rasy? Kdyř to porovnáš s tím AMS PRO… To je sice rychlejší , ale mám na mysli spíš porovnání pohodlí a „užitkové hodnoty“… To Streeo je spíš na blbnutí a asi ne na 100km vyjíždky…A to AMSko zase na pevnější cesty…nebo se mejlím? Mylsíš, že pokud Strereo „zamknu“ vzadu, tak to po rovině bude oki, a nevyupstím tam „svou“ duši? A ještě něco…Jsem asi malinko „lama“… od toho Tvého ......„pokud ne, tak Radona,má lineárnější průběh.....až nakonec“ jsem tomu vůbec nerozuměl… Můžeš mi to přeložit do laického jazyka? Ještě se v týhle hantýrce neorientuju :) Díky

            0 0
            • MlokCZ  

              Pohupování jsem popisoval více. AMS Pro je trošku jiná kategorii. AMS Pro se velmi liší i od AMS 125tky. AMS Pro jede o trošku lépe, ale ten rozdíl není nikterak velký, oproti tomu pohodlí na AMS 125tce a Stereu je o mnoho větší.

              Stereo je právě klidně na dlouhé vyjížďky v terénu, já na tom přesně tohle jezdím. Jak jsem psal výše, tak 125tka a Stereo jedou ± stejně, je to dané průběhem zadní stavby, kde u Sterea ten průběh dělá, že to jede lépe, ale zase to vyrovná vyšší zdvih, tedy ve výsledku ± nastejno.

              AMS Pro je chrtí stroj, v rámci kategorie zdvihu funguje slušně, ale pohodlné to kolo prostě nějak moc není, ten zdvih je prostě hrozně málo.

              A jak jsem psal výše, záleží na tlumiči. S tlumičem v originálním stavu se mně zadní stavba téměř ani nehla (při jízdě v sedle), při přepnutí na propedal (2jka nebo 3jka nastavení) je to téměř HT, protože při compression tune na max je to téměř lock a ne jen omezení.

              S upraveným tlumičem v TF tuned (nebo kdyby se nechalo jen změnit nastavení compression tune na min), jak to mám já už to je jiné (něco jsem psal výše, případně je tu v historii samostatný thread, kde toho je mraky o té úpravě).

              Ten lineární průběh Radonu/AMS 125tky, to je jednoduché. Všechny kola nastavíš na rozumný sag. No a lineárnější Radon/AMS 125tka pak potřebují menší sílu pro chod na doraz, tedy není to na velké skoky (zase k tomu píšu výše), přefoukat tlumič sice můžeš (pak by to na doraz nechodilo), ale zabiješ počátek zdvihu a žehlení. A zase naopak progresivnější průběh třeba úplně bez skoků, tak ho nemáš šanci využívat celý, tady zase můžeš ufouknout tlumič, tím ale budeš mít příliš velký sag, což nic neřeší.

              A srovnání, jak moc se s tím dají jezdit dlouhé vyjížďky, to jsem reagoval na emenema a psal tam srovnání AMS 125tky (což pro Stereo bude platit ± to samé) s celopevným HT (co mám v profilu). Tedy pro mě 100km vyjížďka na Stereu v lehkém terénu (kde bych nevyužil výhodu fulla) by byla ± totéž co 110km na tom celopevňáku. Ale samozřejmě jezdím na fullu způsobem vhodným na fulla, tedy téměř nejezdím ze sedla (tady by byly ztráty energie velké) a naopak na celopevném HT si užívám toho, že ze sedla to letí. U někoho, kdo třeba jezdí silověji ten rozdíl může být větší, u každého je to hodně individuální, jaké ztráty energie na fullu bude kvůli odpružení mít.

              100km celé terénem jsem na Stereu několikrát jel. Ne mockrát, protože tohle už je na mě tak akorát na hranici mojí fyzičky. Kdysi na HT na podobné trase s tím, že některé úseky byly ještě záměrně vynechávané (protože pro mě 100km celé v takotém terénu na mě bylo na HT vždy moc, to jsem byl příliš brzo moc vyklepaný a už jsem cíleně zařazoval třeba i schválně asfalt), tak jsem býval unavený velmi podobně (těch 10% co jsem určil ten přibližný rozdíl, to je z nělikrát po sobě projeté stejné trasy, která je 45km a žádný pořádný terén na ní není – test na 100km v pořádném terénu žádný nebude, protože to by pro mě na tom celopevňáku bylo utrpení, takže tohle na něm provozovat nehodlám).

              0 0
    • scret  

      co treba jeste do vyberu zaradit zlevnene Gianty (pokud teda jeste nejaky jsou) takovej Trance X podle me neni spatnej…

      0 0
      • ludyv  

        Moc se mi nelíbí… nemám rád kola, který mají rám dělanej, jakoby byly ty kola nabouraný… Ty jejich všelijaký obloučky na rámech a tak...... To kolo by muselo být SUPER..abych si ho koupil „nabouraný“ :)

        0 0
        • padlos  

          Kdyby se ti nahodou zacalo libit mam jedno na prodej X1 najeto neco malo pres 3000km, cena cca 34tis

          0 0
    • rorys  

      .. já to vyřešli MERIDA MISSION v předu 100, vzadu 95 a naprosto spokojený, zkoušel jsem AM(Merida) ale to už bylo moc houpave kolo s rovným posedem (sice mělo blokaci, ale to bych musel mít pořád zamklé) a HT už mám.

      0 0
    • C.A.C  

      Zkus se ještě podívat na www.ghost-bikes.cz, možná si tam něco vybereš. Mám AMR Lector 9300, manželka Miss AMR 7500 a po roce ježdění plná spokojenost. Některá kola mají i ve slevě na www.mojekolo.cz

      0 0
    • Darkson  

      podle toho, co píšeš, bych volil zvihy asi 120/120

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.