• Včelda

    Nějak jsem se připletl do cesty zajímavému kousku od Yetiho, konkrétně modelu Yeti ASR 5, zaujal mne a tak jsem si začal pohrávat s myšlenkou, že by mohl nastat čas na výměnu stávajícího rámu (SC Blur Classic – 115mm).

    U kol mám rád jistou decentnost s krásou na druhý pohled. Přiznám slabost pro kola s určitým charizma jako SC, Yeti, apod. Ve výběru nemám kola „ masových“ výrobců – nic proti nim, jistě také skvěle jezdí.

    Myslím, že vím na co kolo chci a od Vás, bikerů, bych velmi uvítal třeba další názory, postřehy k níže uvedenému a díky za ně.

    Ve výběru mám tato kola, která by měla sloužit na ježdění krajinou, i svižnější, jako je kokořínsko, Praha – Západ, Železné hory apod. Zdvih 100 – 120mm (140 a více nechci).

    V současnosti sedlám SC Blur Classic 115mm a stále skvěle slouží, ale změna je život, že.

    Z uvedených kol jsem měl možnost svezení na Yeti ASR 5 Al, ale netroufám si úplně hodnotit, protože jsem na něm ujel jen pár kilometrů v teniskách a pak jsem píchnul. Za tu chvíli jsem si stačil všimnout výrazné tuhosti v oblasti hlavové trubky – vedení přední části (nový – větší průměr krku vidlice a hlavovky, pevná osa Q15). Tlumič Fox RP 23 s Propedalem. Zde jsem měl pocit, že kolo pěkně jede za pedály, ale chtělo by to více najet a mít své věci (boty, pedály).

    Rám byl Mko a měl jsem pocit, že by se mi více líbilo Lko (současný SC je L). Yeti je v ve stejném rozměru o 0,6 palce delší.

    Santa Cruz XC Carbon 100mm – BF

    Yeti ASR 5 Carbon 127mm – BF

    Yeti ASR 5 Al 127mm

    Nejvíce si kladu tyto otázky:

    Jít do krabonu nebo volit pěkný hliník (Yeti ASR 5 Al)?

    Jaký má karbon přínos mimo to, že je o něco lehčí a možná designově zajímavější – velmi subjektivní.

    Kolik toho karbon vydrží a myslím tím i povrchovou odolnost. Aby po dvou letech nevypadal jako omlácená plečka – zlatá anodizace.

    Jaký zdvih zvolit? Není není ten SC už moc chrtí?

    0 0
    • Medunka  

      SC jsem nedávno viděla v akci na jedné freeride dovolené a majitel ho vůbec nešetřil. Pokud chceš poslouchat chvalu na to kolo, tak ti dám kontakt

      0 0
    • Forester  

      našel jsem tento příspěvek a rád bych se autora zeptal, jak se rozhodl.

      uviděl jsem yeti asr 5 a zamiloval jsem se :-). začínám o něm vážně uvažovat. ještě vymyslet, zda hliník či carbon (kloním se ke karbonu) a pak jen, kde ho koupit.

      nemám nic proti ultrasportu, ale zdá se mi to maličko předražený.

      0 0
      • Luma  

        Jestli Ti bude stačit vel.M tak jeden AL.máš tady.S cenou se dá jednat http://www.bikerespect.com/…!

        0 0
        • Forester  

          bohužel, mám 190, takže M mi určitě stačit nebude. ale díky za nabídku, ta cena mi přijde jako férová :-)

          0 0
        • Forester  

          a díky za odkaz, koukal jsem tam na řadu zajímavých rámů, nějaký opravdu lahůdky.

          0 0
          • Luma  

            Tu prodejnu má mladý kluk,dá se s ním domluvit cena.A myslím že některé rámy by mohl sehnat.Ten Al.Yeti jsem viděl měl ho na prodejně-je nádherný.Tlumiče a vidlice DT tam má taky za super ceny.Já jsem od něho bral taky rám a za super prachy:-)

            0 0
            • Forester  

              na ostatní ceny jsem nekoukal, ale co se týče rámů, tam nějaký fakt lahůdky (třeba Titus FTM Carbon).

              musím to začít zjišťovat, do léta bych chtěl mít kolo doma :-).

              0 0
      • boboe  

        Koukni, co má Včelda v profilu a bude ti to jasný hned…:-)

        0 0
      • Včelda  

        Taková kola se nekupují jako „housky“ (dop. MOC). Neboj se napsat Qětákovi do Ultrasportu, je velmi kreativní ;-). V létě mi hliníkovou verzi krátce půjčil – velmi příjemné svezení, ale na objektivní hodnocení málo času.

        0 0
        • Forester  

          ok, zkusím se jim ozvat.

          na bikefestu si od nich pravidelně půjčuji Ninery :-), ale jen proto, že yetiho mají jen malého. potřebuji XL a to jako předváděčka většinou není.

          co rozdíl mezi Al a carbon. máš to nastudovaný? jde jen o úsporu hmotnosti nebo i něco navíc (komfort)?

          0 0
          • Včelda  

            Objektivně to posoudit nemohu. Vyjma úspory hmotnosti tam měřitelný rozdíl není, tedy mimo ceny.

            Podívej se do fota komponentů. Něco jsem tam v létě nafotil.

            PS: Jinak Tituse vozí Průhonický Probike. Pokud máš možnost navštívit jak Ultrasport ve Svitavách, tak Probike, rozhodně doporučuji osobně navštívit. Kluci tam mají více pěkných kousků, budou se Ti věnovat (opravdu je to baví) a o ceně určitě umí popřemýšlet. Umí též postavit cenově zajímavé komplety.

            0 0
            • Kubiczech  

              Titus tuším zkrachoval, takže se pravděpodobně doprodává to, co je.

              0 0
              • jeffino  

                Chris Cocalis odešel od titusu asi před 4 roky a založil vlastní značku pivot…asi taky přetáhl většinu zákazníků.

                Já nevím, ale pro normálního hobíka jsou takový kola zbytečný a drahý, ale pokud nevíš co sprachama…

                0 0
                • Forester  

                  jsem normální hobík, a máš pravdu, kolo to je zbytečně drahý.

                  chci si prostě jen udělat radost, zase po 5 letech. asi tak, no …

                  jo a prachů není nikdy dost :-)

                  0 0
                  • jeffino  

                    Ty pivoty se daj koupit např. v Brně, vozí je myslím bikezone.

                    0 0
                    • Forester  

                      zatím mám v hledáčku toho yetiho ASR 5 (řeším, jestli AL či carbon)

                      podařila se mi skvělá investice na burze, takže uvidíme, kam až to půjde :-). když dobře, bude AL, když hodně dobře tak carbon a když ještě lépe, tak bude lepší auto :-)

                      0 0
            • Forester  

              do Svitav to mám docela z ruky, i když občas jezdím na Moravu na služebky. do těch průhonic je to blíž, musím se tam zastavit. Koukal jsem na jejich web a některý kola v galerii jsou dost dobrý – komu čest, tomu čest

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.