• esport

    Zdravím všechny.Stavím nového bajka a rozhoduji se mezi XT nebo XTR.Používala jsem XT. Nevím jestli je takový rozdíl jen v ceně nebo i v kvalitě.Po­radíte nebo řeknete názor? 

    0 0
    • Seadat  

      XTR! jinak XT splni stejnou sluzbu -pokud ti nejde o vahu.

       
      0 0
    • Hnoj  

      SRAM, to je cesta ke spokojenosti :-)

      0 0
      • esport  

        taky řešení

        0 0
      • kubad  

        ač nerad, jako zastánce Shimana, ale musím souhlasit :-(

        0 0
      • Lucke  

        budto bych sel do sramu x,9 nebo x,0 nebo xtr:) 

        0 0
        • Pavel100  

          přesně tak, šaltr XTR nebo X.9 nebo X.0 a ostatní klidně postačuje XT(resp. řazení podle šaltru Shimano/Sram), jo řetěz Cé9 :-)

          0 0
          • fousek  

            Nejaky podstatny rozdily v prehazde? Me i SX-4 radila vsechny prevody, oproti X-9 sem nejak nezaznamenal rozdil az na vahu. Bych rek ze vetsi rozdil sem pocitil pri vymene bowdenu.

            Pokud XTR radi podle myslenek, tak ta investice bude opravnena jinak v tom nevidim nic jinyho nez hec ja mam XTR

            0 0
            • qasko  

              Ano , aj snaha o individualizmus = cim vyssia sada tym ju mene ludi ma tym je to lepsie.

              0 0
    • marapara  

      Pokud nevíš co s penězi, tak vem klidně XTR. XT bude fungovat stejně, bude o pár gramů težším, ale za za tak max. poloviční cenu oproti XTR :). Nebo jít do Sramu :)

      0 0
    • rasto  

      urcite xtr, pokud na to mas. xtr vozim asi rok (do te doby 12 let maximalne xt), naprosta spokojenost s funkcnosti.

      0 0
    • burnout/syndrome1  

      Já osobně bych byl určitě pro XT,kolo může těch pár gramů zhubnout jinde a laciněji.Pokud tedy nežiješ jen pro závodění

      0 0
    • petebike  

      cenový rozdíl je hodně velký takže z praktického hlediska XT, jinak je to jasné R je prostě R.....

      0 0
    • Cryzyy  

      rozhodne XTR, XTR je nejvic !

      0 0
    • Radek Broz  

      K těm dlouhejm vlasům půjde líp XTR:o)

      0 0
      • Hnoj  

        Nezkoušej to tady :-DDD

        0 0
      • Radek Broz  

        …a kup si ho u Hnoje, ať dá pokoj:o)

        0 0
      • esport  

        Proč myslíš?

        0 0
        • Radek Broz  

          Prostě XTR je v první řadě hezčí, což je, přestože si to málokdo přizná, u většiny lidí primární důvod jeho koupě:o)

          0 0
          • Peslezedirou  

            Hups, takhle to psát nemůžeš, musíš vyjmenovat x technologíí a x patentů a pak napsat, že je hezčí, jako s ženskejma…

            0 0
            • pepek  

              A dobrý je tam napsat, že je to materiál původem z NASA (Ruské armády, případně ověřený ve Vietnamu)

              0 0
    • grafik  

      xtr za šestku na kološopu – to není marná nabídka

      0 0
    • Jirikus  

      Možná bych před dotazem tu nebo tu sadu napsal nejdřív, co plánuješ za rám, vidli a kola.

      No a odpovím, radši bych ušetřené peníze za Rko vrazil do rámu, vidle, kol a brzd, toto mi přijde na kole víc důležité než sada.

      0 0
    • beranek666  

      XT! R-ko nemá podle mého význam… životnost lepší u XT, R je o neco malo lehci. Jinak další dobra varianta je sram X9, X0 rovněž zbytečně drahá…

       
      0 0
      • kolda  

        no, s zivotnosti napr. u saltru je na tom lip XTR…

        0 0
      • petebike  

        kazeta,prevod­niky,retez atd jsou na tom s zivotnosti mnohem lip nez XT

        0 0
        • pavelr  

          Ale za jakou cenu?

          0 0
          • přišlapávač  

            za vyšší cenu. někdo to nazve odpovídající cenou, někdo příšerně vsokou cenou, záleží na spotřebiteli ;-)

            0 0
        • maxtor  

          Tak minimálně ta kazeta je na tom naprosto stejně jako XTR (důvody jsem tu už psal) a u ostatního bych taky pochyboval (nemám ale praktické zkušenosti).

          0 0
    • orca.1  

      XTR byl (je:) můj sen, po reálné rozvaze jezdím XT..

      0 0
      • JSt  

        po realne rozvaze jsem si rekl, ze to erko za to stoji ;-). ono nesmis brat ceny, ktere jsou platne u nas ;-).

        0 0
    • jonti  

      Ak kupujes celu sadu, tak by som zobral XTR. Ak po dieloch, tak by som zvazoval takto.

      Salter – XTR jednoznacne, lahsi a viac vydrzi,karbonove ramienko ale nemam.

      Presmykac – cenovy rozdiel nie je velky, vo vahe skoro 50g, differential plate mozno trochu lepsie radi. Ale aj tak tazke rozhodnutie.

      Radenie – XTR je krajsie, vazi rovnako, ale o dost drahsie. Nevozil som XTR takze neviem.

      Kluky – XTR su pekne, ale tych 3000Kc rozdiel si proste nezdovodnim za 50g.

      Brzdy kotucove – jednoznacne XTR, su krajsie, maju krajsie kotuce, su o dost lahsie a podla mna lepsie spracovane. Navyse sa robia aj na IS, co je na zadok idealne, nepotrebujes adapter.

      Kazeta – podobne ako kluky, ale tam celkom vaham, cenovy rozdiel pod 1500Kc, nabuduce asi pojdem do XTR.

      Veckove brzdy – tam je cenovy rozdiel maly, takze urcite XTR.

      0 0
      • maxtor  

        Jenom dílčí poznatek: když vezmeš kazetu XTR M960 a XT M770, tak zjistíš, že menší pastorky jsou naprosto totožné – dělají se stejné pro XT i XTR. Jen nejvyšší pro XTR jsou titanové, ale ty se stejně sjíždí nejmíň, takže komu fakt nejde jen o to, aby měl kazetu XTR, XT má naprostro stejnou užitnou hodnotu – mám to navíc prakticky ověřené – vozím XT i XTR:

        0 0
        • jonti  

          To ze je spodok rovnaky viem, ale ten rozdiel vo vahe tam proste je. Aj ked len vdaka vrchu.

          0 0
      • petebike  

        cenovy rozdil u presmykace je „skoro“ 3× tak vetsi…zajimavy je ze u tyhle polozky je ten rozdil asi nejvetsi :-D

        0 0
        • jonti  

          No neviem, napr. kupkolo XT za 550 a XTR za 1490, rozdiel hmotnosti 30g, topswing. Takze sa to az tak velmi neoplati :)

          0 0
          • petebike  

            pises ale cenovy rozdiel nie je velky rozdil skoro 3nasobek uz mi pride docela dost…

            0 0
            • jonti  

              Ono sa nepozeram na to, ze platim trikrat tolko, ale ze platim o 1000Kc viac. A to v kontexte celeho bicykla tak vela nie je.

              0 0
              • kolda  

                to je zajimava logika:)

                0 0
              • petebike  

                hm

                0 0
              • Gorgov  

                souhlasim, tvrdit ze je to 3× tolik je naprosto irelevnatni, to by si pak nikdo nemohl koupit treba jen dobrou koncovku na bovden za 10 Kč, když obyčejná nezatěsněná stojí 5 X!!! min:)

                0 0
              • Mamut  

                Kilo za 33 000Kc. Celkom mastne kilo. Liposukcia vyjde lacnejsie, v prepocte na kilo.

                0 0
                • Gorgov  

                  to ale neni vubec spatna cena za kilo ustreny na biku.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    To já myslim, že je právě hodně drahé. Já mám hranici rozumné investice do váhy mnohem nižší a to 10Kč/g. Chápu, že na extra lehká chrtí kola to nestačí. Tam bych chápal tak do 20Kč/g (já už bych to nikdy nedal), ale dávat ještě mnohem více?

                    33Kč/g je už opravdu extrémně hodně.

                    0 0
                    • jonti  

                      Pri mojom bicykli za cca 50kKc a vahe cca 10kg mam uz len par veci, ktore som schopny dat dole za 30kg/g. Takze tych 20 je este uplvne v pohode a 30 je hranica.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Jasně, u dobrého kola to tak bude a nenajdou se tam věci, které by se dali s cenou 10Kč/g vyměnit. Ale právě to je ta moje hranice, že bych už v takovém případě nic neměnil. Protože, aby to mělo nějaký smysl, tak by se muselo nasčítat aspoň třeba celý 0,5kg jinak to ani nepoznám a to už by bylo za šílené peníze, které mi za to nestojí.

                        Jinak u Tebe máš jednu věc, kde ušetříš gramy hrozně levně. Dej si pevnou karbonovou vidlici a máš něco malinko přes celý 1kg dolu a ještě ta vidlice bude stát o pár Kč méně než Reba :-)

                        0 0
                        • jonti  

                          Hehe, ja pocitam za rozumne jedine zmeny, ked sa nezhorsi funkcnost. Naviac zrejme coskoro kupim nejaky full ram a hmotnost bude znovu horsia :)

                          0 0
                    • Pebe  

                      no shodit kilo za 10000Kč je už celkem problém, bych si troufl říct

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Takhle já to úplně nemyslel. Shodit kilo za 10tis. Kč může být hračka i zcela nemožné, to samozřejmě záleží na čem.

                        Já to myslel spíše tak, že když kupuju nějakou věc z jakéhokoliv důvodu, třeba ta stará součástka odešla, tak v případě, že se pro moje potřeby liší už jen hmotností, tak pokud ten rozdíl přesáhne 10Kč/g, tak to rovnou vylučuju a koupím to levnější.

                        Tedy např. zde zmiňované XTR kliky nebo XTR přesmykač bych si nikdy nekoupil. Z mojeho pohledu mi to nic kromě hmotnosti nepřinese a jeden ušetřený gram je tam mnohem dražší než 10Kč.

                        0 0
                        • Zerocool  

                          neber to tak vědecky, pokud se ti něco líbí  a máš na to zrovna prachy, tak si to kup a gram ať je třeba za pade

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Ale takhle to úplně rozhodně neberu, těch faktorů, proč si něco koupím je samozřejmě mnohem více, u mě tedy především nejdůležitější je ten, zda to z mojeho subjektivního pohledu přinese nějaký funční rozdíl.

                            Ty gramy takhle řeším pouze v případě, že je to jediný rozdíl. Když jsou jiné rozdíly (pro mě důležité), tak ty jsou samozřejmě rozhodující.

                            Ale je fakt, že na nějaký design a líbí/nelíbí já nikdy nebyl (ale chápu, že ostatní někteří jsou), takže třeba XTR si koupit jen proto, že se mi třeba líbí u mě nehrozí, protože tohle mi nebere.

                            0 0
                          • JSt  

                            presne tak ;-)

                            0 0
                          • Mamut  

                            Bavi ma prilis vela sportov na to, aby som si mohol dovolit do biku investovat prilis vela, len preto aby vaha. Hranicu mam asi este vyrazne nizsie nez 10kc/g. Proste v pozitku z jazdenia sa ovela viac prejavia kvalitna zimna bunda, nez 300g dole z biku (kebyze som mal hranicu 10kc/g).

                            0 0
                        • Pebe  

                          jo tak takhle tomu rozumim a chápu to, i když u mě to funguje tak, že když mi něco doslouží, tak nová věc by měla být minimálně stejně funkční a lehčí, pokud na to mám peníze :-)

                          0 0
      • Evilcleaner  

        xtr kotoučovky jsou sice krásné… ale všechny ostatní hydrauliky od shimana s patřičnými deskami brzdí lépe;) (nepočítám tamc 485, s těmi nemám moc zkušeností)

        0 0
        • miki  

          Asi budeš mít hodně skušeností se všemi kotoučovkami v 17 letech.Moje XTR brzdy mě vždy bezpečně zastavily160/160 .A nepotřebuji ve předu ani 180 cm kotouč.

          0 0
          • přišlapávač  

            podpis

            0 0
          • maxtor  

            Na BF přece nepotřebuješ zkušenosti, abys tu byl king. Stačí se naučit nazpaměť pár blábolů, co se tady píší, pár věcí si vymyslet a s tím si vystačíš:-)

            0 0
            • JSt  

              :-)))

              0 0
              • Evilcleaner  

                děkuji za tolik neuznání najedou, ale mám dva důvody proč si za svým názorem stát, 1. dělám mechanka v servise a prakticky skládám denoděně kola, hlavně tandemy, a tam je účinnost kotoučovek snad nejprůkaznější (btw po jednom testu bychom už nikdy nedali na tandem xtr…) no a 2. na kole jezdím tak trochu závodně takže sdílím zkušenosti mých kolegů… a ehm nedovolil bych si na toto odpovídat kdybych neměl s těmito brzdami zkušenost

                0 0
                • Radek Broz  

                  :D

                  0 0
                • JSt  

                  hlavne tandemy? kolik prodate tandemu rocne? ;-)

                  ty starsi 960 erka nebrzdily nejlip, to je fakt. nova rada uz je naprosto ok. ale ty novy jsem zkousel jen na trech kolech, tak nevim :-))).

                  0 0
                  • Evilcleaner  

                    cca 80 ks ročně, potom nějaké tříkolky, hodně takové speciality co se moc nevidí

                    0 0
                    • přišlapávač  

                      no a tady když se někdo ptá jestli má na kolo dát XT nebo XTr to chce určitě na tříkolku :-)

                      0 0
                      • petebike  

                        to neni spatnej napad…

                        0 0
                      • Evilcleaner  

                        ano upadl jsem svým příspěvkem v nelibost, jelikož nepatřím k „smetánce“ b-f, takže vypadám jako další kecal dobře no. rozdíl normální kolo vs. tříkolka není tak velký, s silniční tříkolkou jsme se schopni dostat pod deset kilo, u hodské je hranice asi 13–14 kg s tím že samozřejmě nebude mít takovou prostupnost jako normální kolo, co se týká teda brzd tak dopředu se zpravidla instaluje v-brake a dozadu ka naždé kolo jedna kotoučová (ovládané jednou pákou), a ano u tříkolek těžko poznat rozdíl mezi xtr a xt (lx, deore, j5,j7…) proto jsem taky pro srovnání použil tandem, kde je to daleko průkaznější.

                        0 0
                        • MARIN  

                          proc se ty brzdy nedavaji obracene dopredu kotouc a dozadu V ?

                          0 0
                          • zdenek  

                            Tipnul bych si, že seřídit 2× V na jednom lanku bude složitější než 2× kotouč na jednoum hydraulickém okruhu (viz. auta).

                            0 0
                            • Evilcleaner  

                              dozadu bychom večka nedali ani kdybychom chtěli… k zadním poloosám vedou vzpěry kolmo a diagonálně takže není ani místo na rámu na které by šlo navařit čepy

                              0 0
                            • Vilém  

                              Existuji packy pro dve lanka, pak to neni problem.Nebo by ty brzdy sly upravit s dat je seriove, ne paralelne.

                              0 0
                              • Evilcleaner  

                                jak jsme psal výše, nejde to, takže se montují bud dvě hydrauliky nebo mechanické dozadu (všechno je o penězích), dopředu se dává véčková už jenom jako jakási nadstavby aby tam byla.. ty zadní to jsou schopny ubrzdit velmi rychle

                                0 0
                                • Vilém  

                                  Jo, tak to jsem prehlidl, napsal jsi to v okamziku kdy jsem psal o dvojitych pakach. Pokud to neni konstrukcne mozne, tak to OK.

                                  0 0
                                • Vilém  

                                  Spis by me zajimalo, jak chodi 2 trmeny pripojene na jednu paku. Zmeni se tam preci hydraulicky prevod.

                                  0 0
                                  • JSt  

                                    jj. v nwd mel na ctyrkolce vozickar trevor (ci jak se pise) paku pro kazdy prase zvlast (tzn. 4). jestli se teda nepletu…

                                    0 0
                                    • Smazaný účet  

                                      myslíš toho z disorderu? ten měl každý kolo zvlášť bržděný, ale moná taky kvůli tomu aby mohl líp driftovat…

                                      by mě zajímalo jestli se dá taová 4kolka někde splašit. Protože to vxpsdslo celkem vymakaně…

                                      0 0
                                  • Evilcleaner  

                                    nemění se nic, nainstalují se normálně dva třemeny dozadu plus odpovídající páka (jedna) a potom se hadice rozdvojí v jednoduchém rozbočovači, je pravda že chod páky je potom trochu delší než normálně ale pořád to brzdí velmi dobře (zpravidla potom používáme brzdy s ostřejším nástupem jako J5)

                                    0 0
                                • MARIN  

                                  ja si prave myslim, ze ta predni by to ubrzdila jeste rychleji a proto se divim, ze neni kotouc i tam

                                  0 0
                      • kajulka2  

                        že bych trochu upgradoval můj stroj?

                        0 0
                • Pavel  

                  XTR brzdy maji nižší účinost než XT (na úkor váhy). To je prostě fakt. Můžete s tím nesouhlasit, můžete i protestovat, ale to je asi tak všechno, co proti tomu můžete dělat.

                  0 0
                • Cryzyy  

                  Denodene kola, hlavne tandemy… jenom tak pro zajimavost, kolik tandemu jsi tak poskladal ? (ono jich obecne zase tak moc nejezdi, tak se o to zajimam jenom ze zvedavosti)

                  0 0
                  • Evilcleaner  

                    desítky, nevím to přesně ale už to dělám docela dlouho (ale jen zlomek toho co udělal můj nadřízený), hodně času taky zabere připravení tandemů pro jednu opavskou školu která jezdí kpž na tandemech. jiank ono tandemy u nás nejsou moc vidět, protože náš trh co se týče odbytu roste docela pomalu… velké procento z těch 80–100 tandemů co se ročně postaví jde do zahraničí kde je poptávka velká

                    0 0
                • Zerocool  

                  co to meleš?? xtr jsou naprosto špičkové a spolehlivé brzdy, neměnil bych

                  0 0
                  • Vilém  

                    spickove a spolehlive = nejvic brzdici? nikde jsem si nevsiml, ze by psal ze nejsou spickou nebo nespolehlive

                    0 0
                    • Zerocool  

                      psal, že všechny ostatní shimana brzdí lépe…

                      0 0
                      • Vilém  

                        Ano psal, netvrdim tak ani tak, vsechny jsem nevyzkousel. V cem jsou tedy podle tebe spickove? V tom ze brzdi nejlip, nebo ze zadna shimano brzda nemuze brzdit lip, kdyz na ni neni napsano XTR? Jen je skoda ze neuvedl s jakejma to bylo deskama, tam by mohl byt rozdil. V tvem pripade taky nevim co mas za desky, proto me prekvapila tva podrazdena reakce. Prislo mi to takove to, mam XTR a nic lepsiho (rozumnej lip brzdiciho) proste neexistuje.

                        0 0
                        • Lenka.05  

                          Nesmis sahat lidem na jejich drahe hracky, prece :-)

                          0 0
                        • Zerocool  

                          goldfren, koolstop, měl jsem i jiné shimana hydrauliky, XTR je prostě v brzdách nejvíc, plynulé dávkování, brutální síla…

                          0 0
                          • Zerocool  

                            a samozřejmě skvělá váha…

                            0 0
                          • JSt  

                            jako brzdi dobre, to jo, ale slovni spojeni „brutalni sila“ me uplne dostalo. je to takove reklamni, usmevne :-)))

                            0 0
                          • Tomínos  

                            Měl jsi tedy tím pádem třeba sainty? Když už se bavíme o tý síle brzdění třeba :-)

                            0 0
                          • kassar007  

                            mno je videt ze si asi nejel brzdy jako M gustav, a jim podobne :-) ......... to by jsi asi mluvil jinak o brutalni sile

                            0 0
                            • petebike  

                              m gustav nejsou shimano – neplete zas hrusky s jabkama

                              0 0
                            • Zerocool  

                              reagoval jsem mezi shimanama, takže klídek…

                              0 0
                              • maxtor  

                                Tak podle všeho nové XTR (o kterých zřejmě píšeš) se zlepšily… Staré jsou díky „gumové“ origo hadici  celkem bída. Zajímalo by mě, jestli je někdo jezdí s lepšími hadicemi – třeba co se dají sehnat na cykloexpertovi…

                                0 0
            • Singlespeed  

              Evilcleanerovi se, kluci, nesmějte. Nezaslouží si to. Měl jsem tu čest ho osobně poznat a je to už v 17 letech kapacita velkého formátu a ve svých 35 jsem ho velmi respektoval.

              0 0
              • Gorgov  

                neni z toho uplne jasny ze to myslis s nadsazkou, nekoho by to mohlo zmast:)

                0 0
                • Singlespeed  

                  V tomto případě výjimečně bez nadsázky (a to jsem známý neuznávač autorit všeho druhu).

                  0 0
          • Senoy  

            Jistě zabrzdí, ale ne lépe, než XT brzdy s XTR kotouči. A zase 2 tisíce ušetřené.

            0 0
        • qasko  

          Pravdu vravis ! Ja som si povedal ze budem frajer = takmer cista XTR sada. Na prvy omak sa mi tie XTR brzdy nenormalne zapacili tz kratucka packa proste luxus. No ked som sa previezol nasledovalo sklamanie :(

          0 0
    • kudlanka32  

      kup si XTR nebo nebudes moc s nekteryma lidma sr*t ve stejny kadiboude… Nevim jakej je rozdil ale treba u XTR presmyku se mi ohnulo voditko a kdyz sem ho rovnal zpatky zjistil sem ze je mekkej jak… Coz se mi, jen tak na okraj, za 9let jezdeni s LXkem nestalo…

      0 0
    • zirecek  

      XTR už má každý, ale idea mít to „nej“ žene mnoho lidí do nákupu XTR, :o).

      Co se třeba rozhodnout dle specifik Shimana? XTR=závodní. XT=bytelné, polozávodní. Kam patříš?

      Dnes je kolo, sada z 90% image.

      0 0
    • dancing dog  

      SLX bohatě stačí

      0 0
    • Hornet  

      Zalezi kolko si mozes dovolit minut penazi ;-) ak mas chod do xtr, ak ee, tak to zmixuj, aspon salter by som bral xtr-shadow, je fantasticky, nahadzoval som ho prednedavnom kamosovi, je to super, ostane podla uvazenia, kluky su o dost lacnejsie xt, radenie by stacilo tiez xt, presmyk je asi zbytocne predrazeny, brzdove paky su pekne xtr, ten napis tam tak pekne svieti ;-) kazeta staci urcite xt, brzdove kotuce xtr – jednoznacne, pedale – teraz boli velmi lacno xtr, inac xt, kola su teraz v ponuke xt velmi lacno, uz pod 6tis. su dobre

      takze mozno tak :-)

      0 0
    • bam  

      Praktickej rozdil je podle me jenom u razeni. U XTR se da na packach odradit o 2 („Multi Release“), navic chodi prijemnejc a daji se horizontalne posouvat. Ostatni komponenty se lisi vicemene jenom cenou, vahou, barvou a tim nobl R :)

      Jeste mozna naby jsou u XTR lip utesneny..

      0 0
    • siafu  

      z XTR se urcite vyplati razeni – tady by si clovek „priplatil“ a volil by pokud mozno co nejvyssi sadu… no a jestli mas chut investovat i do dalsich komponentu, tak potom i saltr, smyk, kliky, SPD. Brzdy (vecka) naopak preferuju od Avidu a naby DT Swiss Hugi, konusy pro me ne

      0 0
    • Mutant Marana  

      X.0

      0 0
    • pavelr  

      Zbav se toho závaží, co vozíš na zádech, a budeš stejně rychlá i na aliviu.

      0 0
    • destr  

      100.

      0 0
      • Vilém  

        jen aby to tu nebylo zachvili jak na dolekop, s tim jejich „jsem prvni“:)

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.