• IGIsoft

    Zdravim všchny bajkery, můj dotaz směřuje zda je přehazovačka(in­verzní) řady Shimano XTR 07 při řazení rychlejší a přesnější než její starší sestra inverzní přehazka XT? Nebo se cena XTR liší jen o onen futuristický vzhled velkhého X-ka podél šaltru?

    0 0
    • filipes  

      Bych se taky pridal – stara XT normal, nova XT normal, nebo hyper nova XTR normal? Alternativne prastara XTR 950…

      0 0
    • prodi  

      já bych kladl větší důraz na řazení, než na přehazku (ta může být klidně i Deore)

      0 0
      • IGIsoft  

        No, berme to tak, že řadím pákami XT DualControl. Nyní mám zcela nový šaltr Shimano LX, řadí dobře, ale pořád mě to láká do vyšších tříd…

        0 0
        • zirecek  

          Proč tě to láká výše?

          0 0
          • IGIsoft  

            Výš mě to láká z hlediska životnosti a snad i lepší funkčnosti…

            0 0
            • orca  

              a proč si myslíš že XTR má větší životnost než XT ???

              0 0
              • IGIsoft  

                No tak očekával bych od XTR delší životnost a kvalitu, když je zhruba o 1000,– dražší…

                0 0
                • Vilém  

                  Tos nemel.Orca na to ma zcela jinej nazor:)treba se ho od nej konecne dovime.

                  0 0
                • orca  

                  a proč vyšší cena nutně musí znamenat delší životnost ??? kousek vejš ti to žiráček naznačil

                  0 0
                  • IGIsoft  

                    No ono kvůli této otázce byl zakládán i tento thread XTR „lepší“ než XT? Já s XTR zkušenost nemám, tak proto mě to zajímalo…, šaltruju LX s DualControl XT a jsem také spokojen…

                    0 0
                    • orca  

                      dopředu ti říkám že rozdíl nepoznáš – pouze budeš mít lepší pocit :-)

                      0 0
                      • IGIsoft  

                        Jj ;) Tak zatím zůstanu u mého LX-ka a až odejde, tak se uvidí…

                        0 0
                      • sportovni_biker  

                        No asi tak, přešel jsem z Alivia na inverzní XT a poznal jsem akorát silnou nemožnost dokonalého vyladění přehazovačky :-(

                        0 0
                        • raceman  

                          ještě se musíš hodně učit… :-)

                          0 0
                          • sportovni_biker  

                            Co tím myslíš?

                            0 0
                            • raceman  

                              musí se akorát pročistit ten poslední kousek bovdenu a sem tam vyměnit, ted sem čistil a hned řadí líp a ani sem to neseřizoval pořádně. a až tam přijde kolco od avidu a nove bovdeny, tak to bude paráda

                              0 0
                              • sportovni_biker  

                                Bovdeny mám všechny nové a ne zrovna nejlevnější a kolco od Avidu jsem tam měl taky a řadilo to pořád stejně.

                                0 0
                  • Tinker  

                    Nejde vůbec o cenu! XT šaltr ti vydrží tak rok plnýho nasazení… XTR dýl… nepoměrně dýl! Já prostě vycházím ze svý zkušenosti, kdy jsem těch šaltrů vystřídal fakt dost.

                    0 0
                    • Blade  

                      Já vozím XT šaltr vesele už tři a půl roku a ano, s plným nasazením :o) Krom drobné vůle v hlavním čepu, což nemá vliv na fci, nepozoruju žádnej problém. A to už sem dokonce brzdil na asfaltě pomocí šaltru (trošku sem to přehnal s náklonem ;-)), několikrás se mi do něj dostal klacek, sem tam kolo spadne a co čert nechce, tak přímo na něj…Nemůžu si stěžovat.

                      0 0
                      • Tinker  

                        Já chci prostě jen říct, že u XTR ten rozdíl v kvalitě je a ne jen v logu…

                        0 0
    • honzicek  

      já se přidám: je znatelný rozdíl mezi přesmykačem LX a XT (myslim v životnosti)???

      0 0
      • IGIsoft  

        to honzicek : Životnost přesmykače?, já myslel, že rozebíráme přehazovačku, ale i ten přesmyk by mě zajímal ;)

        0 0
        • honzicek  

          jo rozebirate prehazku, ale me by zajimal ten presmykac. Deorko uz je po 6k km v haji, tak resim cim to nahradit. a kdyz vidim, jaky s prominutim koniny se tu posledni dobou resi, tak rad prileju olej do ohne a podivam se, co mi tu kdo chytryho a zarucenyho napise…

          0 0
          • honza.biker  

            taky sem mel Deore- ted sem koupil X-7 a vubec se to neda srovnavat- namlati do ramu, prehazuje i se zablacenym lankem atd… zivotnost jeste nvm…

            0 0
            • pocestny  

              životnost přesmykačů, které jsem kdy viděl (nejen u sebe) je asi taková, že od acery po Deore je to shit, zatímco LXko jsem nikdy neviděl s vaklem a mi osobně již drží spoustu let… Rozdíl mezi XT a LX už teda nemůže být nijak zásadní. Nyní sadu LX nahradili sadou SLX a tento přesmyk jsem nezkoumal, ale tak nějak bych mu i věřil.

              0 0
      • prodi  

        není

        0 0
      • coffield  

        Ono na tom až tak nesejde. Mám 6 let staré Deore (mimo jiné) a až na pár šutrů, které přes něj přešly a zanechaly šrámy, funguje pořád na 100%. Z toho plyne ponaučení: vždy má smysl jedině XTR, protože líp vypadá ;-)

        0 0
        • delfyn  

          po šesti letech jsem sundal deore přehazku a měla vůle jak blázen a teď jezdím k plný spokojenosti XT

          0 0
      • kesu  

        mezi deore a LX je rozdil dost velkej,rekl bych ze deore chytne vakl za maximalne polovicni dobu co lx.mezi lx a xt podle meho rozdil neni

        0 0
    • Daf  

      Kdyz je to novy radi vsechno stejne. XTR je skvelej drzak mam ji od roku 01. Prehazka je osoupana mam tam uz asi ctvrta nahradni kolecka, ale furt maka bezvadne. To si myslim ze na zavodech dostava slusne zabrat.

      0 0
      • Tinker  

        Presne tak, i Alivio bude na zacatku chodit nadherne. Ja presel z ruznejch Sachsu Quartz, Plasma na SH LX, pak XT, ale stejne jsem skoncil u XTR. Na nekterych komponentech nema cenu setrit…

        0 0
        • IGIsoft  

          No je to pravda, asi půjdu do XTR…

          0 0
          • enrico  

            na letňáku mám XTR a na zimáku XT rozdiel vidím vo váhe(tak 25%), dizajne(50%) a cene(100% – viac ako dvojnásobnej) vo funkčnosti tak 15% a životnosť? – to ukáže čas

            0 0
      • marapara  

        jj, jsme na tom stejně. Jsem vozil staré XTR 5 let. Přehazka má vakl, obouchaná, ale furt chodí krásně. Tak jsme šel do nového stroje a mám na něm opět XTR 952. Chodí hezky :)

        0 0
    • maly bob  

      952 je na kupkolo za 2000, asi ji koupim

      0 0
      • Mažar  

        No taky oní přemýšlím, cena není 2000,– ale 2290,– ale mám dotaz, jakej je rozdíl mezi SGS a SG

        0 0
        • kubad  

          GS – střední ramínko SGS – dlouhé ramínko správně by se mělo říkat dlouhé a extra dlouhé ramínko, překlad z angličtiny.

          Pro kazetu s nejvěčím pastorkem 32z. ti stačí GS, pro větší musíš dát SGS

          0 0
          • kubiik  

            takže SGS je univerzálnější?

            0 0
          • Chlebovnik  

            Ano, ale lepší je si to spočítat. GS má kapacitu 34Z, SGS pak 45Z.

            EDIT: Měla být reakce na uživatele kubiik.

            0 0
            • kubiik  

              Mám kazetu která má 34Z, tedy GS by melo stacit a bude i vhodnejsi ho pouzit – jake vyhody oproti SGS mi prinese?

              0 0
              • Vilém  

                Jde predevsim o to, kolik mas prevodniku a s jakyma poctama zubu.

                0 0
                • Chlebovnik  

                  Tak tak. Spočítej si kapacitu:

                  [(největší pastorek)-(nejmenší pastorek)]+[(nej­větší převodník)-(nejmenší převodník)] a podle toho vybírej.

                  0 0
    • pocestny  

      Mám 2 staré XT přehazovačky, jednu 1998 a jednu 2001. Ta starší byla tři roky „v terénu“ a dnes jezdí na městském kole. Nic špatného na ni není, akorát by mohla mít silnější pružinu v ramínku.

      I ta druhá z roku 2001 je stále v pořádku, ačkoliv to už asi tisíckrát schytala od šutrů a klacků, a jednou jsem s ní dokonce ulomil patku od rámu… Ale pořád je v pořádku!

      Kdyby se náhodou zničila, do XTR bych nikdy nešel, naopak bych radši kupoval co nejlevnější šaltry (tzn. SLX), aby mě jejich případná výměna méně bolela.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.