• JMT

    Tak me foxa definitivne nasrala a de pryc… Taaakze volba cislo jedna je jasna (reba). Zajmaj me jaky jiny alternativy jsou (vubec treba nemam prehled u marzocchi) a este em zajma jesli nevite kdy by meli za dobrou cenu rebu s ovladanim na vidlici (ne poplock) Cena tak nako umerna a nechce se mi porizovat takovy ty zvrhlosti jako maverick atd (je to pekny, ale nemam cas jezdit, natoz servisovat takovydle extravagantnosti) vaha rozumna, zdvih tak kolem ± 100–120 , cena adekvatni, jesli mate neco treba jetyho tak klidne

    0 0
    • Indian  

      Doporučil bych ti raděj FOXku, ta reba nebo Marzočka nebudou tak dobré.

      0 0
    • Hejdik  

      Zajímavý popis problému…to je jak: Nasrala mě manželka a jde pryč,takže volba je jasná hledám jinou. Zajímají mě další alternativy:Blon­dýna ,zrzka. Váha rozumná,náklady adekvátní výkonu. Nemáte nějakou jetou?Klidně ji beru :-)))

      0 0
      • kubad  

        Bacha na to!!! DOTAZ : Dobrý den, loni jsem provedl upgrade PŘÍTELKYNĚ1.0 na verzi MANŽELKA1.0 a nový program nečekaně spustil proces DĚTI, s mimořádně velkou spotřebou paměti a systémových zdrojů. V manuálu není tato funkce zmiňována. Mimo to MANŽELKA1.0 také zasahuje do ostatních programů a natahuje se už při bootování systému. Ostatní programy, jako například HOSPODA1.8, FOTBAL1.3 a PIVO2.5 od té doby přestaly fungovat, při jejich spuštění se systém zhroutí. Zdá se, že MANŽELKU1.0 nemohu odstranit ze systému, jelikož nemá funkci remove. Uvažoval jsem o návratu k PŘÍTELKYNI1.0, ale restart skončil neúspěšně a systém byl zablokován. Můžete mi někdo poradit?

        ODPOVĚĎ: Vážený uživateli, toto je velmi častý problém. Mnoho lidí přechází z PŘÍTELKYNĚ1.0 na MANŽELKU 1.0, domnívajíc se, že je to jen neškodný upgrade. Ale MANŽELKA 1.0 je operační systém navržený tak, aby sám spouštěl ostatní aplikace. Nepouštějte se do instalace! Dodatečné odstranění MANŽELKY1.0 vede k vážnému poškození systémových zdrojů. Někteří se pokoušeli instalovat PŘÍTELKYNI2.0, resp. MANŽELKU2.0, ale narazili na více problémů, než v původním systému. Jiní zkoušeli spouštět PŘÍTELKYNI2.0 pa­ralelně na pozadí. Bohužel, MANŽELKA1.0 de­tekuje přítomnost PŘÍTELKYNĚ2.0, což zapříčiňuje konflikty s následným kolapsem systému. Jediná možnost, jak se vyhnout problémům, je vůbec neinstalovat software MANŽELKA, ale používat jen verze PŘÍTELKYNĚ. Verze PŘÍTELKYNĚ1.0, 2.0, 3.0 atd. Jsou navzájem kompatibilní, dokonce se mohou provozovat paralelně. Ve Vašem případě je již pozdě, můžete jen varovat své známé. Jestliže jste tedy již nepromyšleně provedl upgrade na MANŽELKA jakékoli verze…

        …důsledky částečně zmírníte utilitou KUTIL2.1. Sof­twarová záplata PODPANTOFEL není doporučena, přináší riziko Spyware MILENEC. Stejný problém může někdy ale přinést i instalace KUTILA. Ještě varujeme: dejte si velký pozor na nedokumentovanou parazitní instalaci virového programu TCHÝNĚ1.0 !!

        0 0
    • lubos  

      Marzocchi Corsa,XC700,600 (100,100–140) Magura Ronin,Durin (110,100) Pace (DT Swiss) (100,130) Manitou (100,130)

      0 0
      • JMT  

        Jak funguje ta maruna a ta magura ? je to aspon trochu srovnatelny s rebou ?

        0 0
        • kubad  

          www.bike-forum.cz/…se_biky.html?…

          Corsa je funkčně podobná jak Reba – životnost a poruchovost je otázka – uvidí se.

          0 0
        • rock  

          S Magurou bych byl opatrný. bez vyzkoušení bych do ní nedal ani korunu; všude, kde jsem na ně viděl recenzi, tak je (mírně řečeno) nechválili … recenzenti si často stěžují hlavně na výraznou odtrhovou hranu (viz poslední Peloton, kde recenzent zmiňuje, že mi zadní stavba Medium Tailu od Pellsu pobrala víc než Magura.)

          0 0
        • McBlacky  

          Corsu na 100mm jezdí Pendolíno. Na základě týhle bych do ní nešel, Reba je levnější o půlku a má lepší chod. Ikdyž Corsa je hezčí :)

          0 0
        • rich  

          pred hodinou som zacal prehladavat web ohladom novej vidle. priznam sa, ze cabbage to vystihol uplne presne ked napisal:

          • zmena zdvihu od FOX
          • pevna os a servis od RS atd.

          Mne padli do oka: RS Pike 454 Air U-Turn (nie je tvoj pripad) – blba zmena zdvihu, ktoru pouzivam dost casto.

          Marzocchi XC700 – vyzera barzo dobre spolu s TST a ATA (ako presne funguje, viete mi vzsvetlit?), konecne bez navarok na V, ale podla mtbr.com enormne vela problemov od nechcenej zmeny zdvihu a prepustania vzduchu

          Pace – asi najzaujimavejsi adept i ked zmena zdvihu tiez nie idealne. problem je servis a ND..

          Mne na FOXe vadi ten prepad pri brzdeni. Ak pridam tlak, uberiem citlivost.

          0 0
          • kubad  

            Pace už neexistuje – je to DT-Swiss a ty ceny :-( určitě bych se jí ještě nějakou dobu vyhnul ta změna majitele bude ještě chvilku dělat problémy. Jinak Pace tak 50–50 šance na koupení dobré a zmetku

            0 0
            • rich  

              viem, ale tak si ju pamatam. takze to je stale tak 50/50 medzi RS a FOX :-) Ale z pohladu servisu a nakladov na udrzbu RS.

              0 0
          • MlokCZ  

            Pike když se navíc nechá upravit chodí super. Kromě rychlé změny zdvihu mu od Foxek chybí ale ještě high speed expanze, což je třeba pro mě docela zásadní (na Talasu R tu high speed expanzi ale nemáš taky, ten je oproti RLC a RL o ni ošizený). Mě u Talasu chybí jediná věc a to pevná osa, ale zas mi to moc nevadí a snižování zdvihu bych neoželel (že bych případně přešel na upraveného Pika s dodělanou high speed expanzí). Servis třeba mě osobně je ukradený, protože nic od Foxe, co mám doma stejně ke Švecovi nepůjde ani jednou (první Talas, který potřeboval servis šel místo toho rovnou na úpravu k Milanovi a druhý místo servisu bude následovat a už si ho rozhodně nenechám odservisováním u Švece zase o trošku zhoršit na původní chování originálního stavu). A Fox tlumiče mi servisuje můj prodejce (kde jsem kupoval kola) a to za x nižší cenu než Švec.

            0 0
            • rich  

              ved prave, ze mne tam chyba ta high speed a servis na SKK je celkom martyrium nakolko ide snad vsetko do slovkolexu a cakacka 6tyzdnov je peklo. A nevravim uz, ze na ETSX bol od FOXa upraveny tlmic a ci mi ho po oprave v zaruke s rovnakym nastavenim vratili by som netvrdil. Ale len som si urobil rychly prehlad a ostanem pri FOX Talas 07. Fakt len ovladanie zdvihu na riaditka a pevna osa som vysmiaty. Radsej kupim nejaku treningovu silnicku :-)

              0 0
          • lubos  

            ATA zmena zdvihu (foukanim negativky) je hrozna volovina. Nejakej strasnej cvok v M. si asi vsiml u starych M., ze kdyz se vic nafouka negativka, tak se snizi zdvih a trochu zlepsi citlivost. A na tom to je zalozene. Na nejvyssim zdvihu to moc citlive neni. Jedna z TOP blbosti. Navic, s tou patronou muzou byt problemy. Jako ostatne vzdycky byvali.

            0 0
            • rich  

              takze to nie je na packu pocas jazdy? Ale zase kuchynu maju skvelu.

              0 0
            • Rakosnik  

              Nemáš pravdu. ATA funguje víceméně jako U-Turn – čili na zuřivý kroucení kolečkem.

              0 0
              • lubos  

                Aha, tak se omlouvam, oni to zmenili tedy. Nestudoval jsem ty nove vecicky od M. Dik za info.

                0 0
        • lubos  

          Zatim Ti na tohle nevim odpovedet :( Nicmene, ty dva Reba vidlice co jsem mel, moc dobre nechodili. Ale ja zas za dobry chod povazuju vidlice povetsine, co maji 2 pruziny ;o)

          0 0
          • JMT  

            Ja sem vyzranej a sere me na pruzine ze se neda dofouknout, ale je pravda za rvl u turn se mi docela zamlouva

            0 0
          • MlokCZ  

            Taky nesdílím názor, že Reba v originálním stavu je nejlépe chodící vidlice této kategorie.

            Pokud ale vezmu upravenou Rebu, tak ta je na špičce toho, čeho se dá u vzduchovek dosáhnout (u u-turnové verze stačí zvýšit citlivost; u neuturnové ještě třeba snížit progresivitu) a chybí ji jediná věc a to high speed expanze, což ale u tohoto zdvihu ještě tak moc nevadí.

            Na druhou stranu na stejný chod se dostane třeba upravený Axon a v tu chvíli nemá Reba nic navíc.

            A pokud vezmu originální stav, tak Reba chodí slušně (tedy kromě problému přílištné progresivity neuturnové verze, což ale někomu vadit nemusí, ale musí to cíleně chtít takové chování), ale Foxky rozhodně nechodí hůř (a mají high speed expanzi + progresivitu někde mezi Rebou u-turn a bez u-turnu).

            Jestli ještě Rebu máš doma, tak doporučuju si ji nechat upravit, budeš možná docela překvapený.

            0 0
            • JMT  

              treba prave je bych tu rebu chtel kuli ty progresivite

              0 0
              • MlokCZ  

                Pak asi není moc co řešit a tu Rebu vem a je pro tebe nejlepší. Po úpravě na lepší citlivost ji pro tvoje požadavky nebude chybět asi vůbec nic (jen ta high speed expanze, ale u toho zdvihu bych ji oželel a pravděpodobně by šla případně dodělat taky).

                0 0
            • lubos  

              No, vzduchovu u-turn vidlici jsem mel, dost dobre chodila , v rukou, v terenu uz moc ne. Vim, ze se da na Rebe zlepsit chod, protoze ma moc malou vuli v pouzdrach, ale celkove .. nevim. Je v ni neco, co neumim definovat, jenom vim, ze v terenu nechodi tak jak chci. Je tuha, ale moc tezka na to co se da s takou vidlou udelat.

              S high-speed expanzi nemam zkusenosti. Vim sice presne jakou vidli chci ja, ale takova neexistuje :D I kdyz .. zatim jsem nezkousel german-answer kilo.

              0 0
              • MlokCZ  

                Změna na u-turnové verzi po úpravě byla velká (k lepšímu). Jsem sám nečekal takový rozdíl, když i v originále ta citlivost je celkem dobrá.

                A taková vidlice, kterou chci já také neexistuje a jen tak nebude, ale ten upravený Talas k ní nemá už tak daleko. U ideální vidlice bych navíc chtěl:

                • ještě lepší citlivost (tu ale můžu mít pouze u některých upravených pružinovek a ty nechci)
                • regulace zdvihu je super v rámci toho, co na trhu existuje, ale dokázal bych představit ještě komfortnější (tím myslím hlavně aby nebyla nutnost na moment odlehčit vidlice při vracení na plný zdvih)
                • pevná osa (tohle by se dalo řešit celkem slušně i jinak, třeba DT náby s RWS upínáky, ale přišlo by to sakra draho a tolik mi zase nechybí a kola mám na obou kolech dobrá a měnit je tedy nechci)
                • a možná by nebylo úplně od věci, aby high speed expanze šla ještě navíc regulovat (sice tím už bych nedosáhnul žádné zásadní změny, ale klidně bych si s ní pohrál)
                0 0
                • lubos  

                  Budu muset nekdy Tveho Talase zkusit :) Ja ale resim 2 vidlice, jednu na XC a druhou na AM. A tech faktoru na vidlice je ale hodne. Krome tech obvyklych jeste vyska a offset. I kdyz to taky zalezi na ramu. V zasade bych jako idealni videl hmotu, ze ktere lze udelat vsechno, popsanou v knize „Drion opousti Zem“. (Pro neznale, jde o sci-fi ;o)

                  0 0
                  • rich  

                    tak som cital ked som mal 14 tusim…este to niekde doma je.

                    0 0
      • jIrI___  

        Maguru bych urcite nedoporucoval, strasne se krouti a nic na tom nemeni fakt, ze ma dva spojovaci mustky. Pace je na tom trochu lip, ale taky zadna slava. Osobne bych si asi vybral Marzocchi Corsu.

        0 0
      • rasto  

        tak jestli se k servisu vidlic firma magura (je jedno pres jakeho ceskeho dealera) stavi podobne jako u kotoucovek, nedal bych do ni ani korunu!

        0 0
    • Vlado Jekyll  

      a čo a na tej foxe nasralo?

      0 0
      • JMT  

        snad fsehno :-(

        0 0
        • cabbage  

          I samolepky?;-)

          0 0
          • JMT  

            jo, dneska uz ma fox kazdej, takze si poridim bud to co funguje proste nejlip (reba) nebo neco tak trochu jinyho (magora)

            0 0
            • JMT  

              nebo mazna nakou tu marunu no…nevim nevim

              0 0
            • Vlado Jekyll  

              ja osobne si myslím, že fox funguje lepšie, teda aspon ten moj, ale zasa je nehorazne drahy, ale da sa zohnat za dobre peniaze

              0 0
            • tulda  

              jj, fox má každej, kup si rebu :-D

              0 0
    • KRAJIC  

      Pokud tomu chceš občas naložit přes limit a vůbec neřešit jestli jsi tomu ublížil tak určitě Marzocchi.

      0 0
    • Tinker  

      Jsi naštvanej na tu Fox vanilla R? Protože to je ten úplně nejobyč Fox, který je… Vem vyšší verzi RLC a budeš spokojenej.

      0 0
      • Tinker  

        nebo F120 RLC

        0 0
      • lubos  

        Jj, ty zakladni Fox vidlice to je hroznej des :(

        0 0
        • rich  

          lubos off topic – ak si este v ba, nechystate sa niekam cez leto do rakuska, svajciarska, talianska na bike? Nemam velmi koho vziat bo vsetci uz maju mini bikerov doma a je to problem. Tak by som sa pridal pripadne s autom mal aj volne miesto.

          0 0
          • lubos  

            Som, a ty si uz naspat ? Urcite by som rad niekam vyrazil, a taktiez by sa hodil niekto na trasu Ba-Bukova-Ba ;o)

            0 0
            • rich  

              no to som sluboval ked bolo nieco najazdene :-D Cez leto sme dali Trencin-Pezinok, ale inak bieda. No nic, ak by nieco bolo hod mi to do mailu nech to tu nezasieram.

              0 0
              • Misiak  

                vas dvoch som tu uz dobre dlho nevidel. jazdis?

                0 0
                • rich  

                  viac beham ako bikujem ale tento rok uz bude snad trosku stabilizovanejsi a ostane dost casu. minuly rok som sa iba trapil.

                  0 0
                  • Misiak  

                    som na tom podobne, minuly rok to bola uplna bieda, bike som zlozil az tesne pred prazdninami a tie som nakoniec preflakal. dufam ze tento rok bude lepsi.

                    0 0
            • vifon  

              Cez sezonu kludne… Robili sme BA-Klokoc-BA po cervenej + niekolkokrat Piestany-BA. Chce to ale kondicku (~130–140 km).

              0 0
              • lubos  

                Piestany-BA je lahka vec. Tak super. Poslem tel. do mailu a niekedy ;o)

                0 0
                • vifon  

                  Ok. V sezone pojdeme urcite znovu BA-Klokoc-BA. Je to v zasade skoro to iste ako BA-Bukova-Ba. Dam sa ale prehovorit aj na tu Bukovu :-). Momentalne ale tak na Biely kriz a spat :-).V lete su naplanovane Alpy – Mayrhofen.

                  0 0
                  • mar_tin1  

                    tak to by som s tebou teraz ešte možno dal nejaký výjazd, neskôr už asi nie, aby som ťa nebrzdil :D

                    0 0
                    • vifon  

                      Ahoj, teraz mam kondicku na draka. Nemam cas jazdit. Tak teda na ten Biely Kriz ? :)). Neboj, brzdenie sa konat nebude.. Pocuj Mato, cez leto pojdeme urcite Velku + Malu Fatru. Pridas sa?

                      0 0
                      • rasto  

                        tam jsem byl. z terchovej nahoru. dobry zahul :-) huste, trvale vzpominky :-)

                        0 0
              • lubos  

                Trasa (ta moja) Ba-Bukova-Ba ma cca 160km a prevysenie asi 4500m. Pocitaj s tym :) (A stale to nestaci na to, aby clvoek zvladol Salzkammergut 200, kua). Ba-Klokoc-Ba je cca to iste ako Ba-CK-Ba s obchadzkou zvernice, a to v sezone, ked trenujem bezne robim niekolkokrat do roka pod 7hodin (cca 115km a 2500m prevysenie). Ovsem minuly rok som v podstate nezvladol ani Pezinsku Babu :D Holt, je to o tom, kolko tomu clovek venuje casu. Ale nic z toho nie je nijak strasne, ak sa ide na pohodu, vyraza skoro rano,navstevuje dostatok sypok (rozumej krcmy :D) a dojde neskoro vecer.

                0 0
                • lubos  

                  2JMT, omlouvam se za offtopic :(

                  0 0
                  • JMT  

                    :-) ok, oftopic je zaklad, bez toho by forum chciplo, stejnak si nakonec kopim co budu chtit :-P

                    0 0
                    • petebike  

                      pak dej vedet, ja si koupil rebu, dal ji na vahu a cumel sem :-( takze dneska sem ji prodal dal…hehe, obednal dalsi vidli ktera by na tom mela bejt lip :-))

                      0 0
                • vifon  

                  Kua, to aby som uz zacal trenovat :-)).

                  0 0
      • JMT  

        aha, rlc vic vydrzi ? mensi vakl ? bude vic progresivni ?

        0 0
        • Tinker  

          F12O RLC jo

          0 0
          • JMT  

            no ale fox to porad je :-/ proste ted fox ne, priste zase klidne, ale ted nakou zmenu :-)

            0 0
            • Tinker  

              jasně, je fakt že už je teď Foxe tolik, že ani nestíhá vyrábět a majitel musel firmu prodat, aby měl prostředky na rozšíření výroby… :-(

              0 0
            • McBlacky  

              Fka jsou hodně progresivní na 120 sotva dostaneš 100 ikdyž to prasíš – při normálním sagu.

              vůbec to je chyba většiny foxu na vzduchu s vyšším zdvihem, nemáš šanci se dostat na plný zdvih. já preferuju lineárnější chod proto vozím pružiny /RS, marzocchi/ a když vzduch tak manitou

              0 0
              • JMT  

                proste i kdyby byl fox sebe lepsi tak chci zmenu, navic me uchvatil chod reby bez u turnu a moznost nastaveni negativky, coz fox postrada

                0 0
                • JMT  

                  a navic me strasne sere ten fox vakl

                  0 0
                • MlokCZ  

                  Co tě prosím tě uchvátilo na nastavení negativky u RS, to by mě vážně zajímalo?

                  0 0
                  • JMT  

                    ze to de narozdil od foxu nastavit

                    0 0
                    • lubos  

                      Neni to zas takova vyhoda. Fox to ma myslim automaticky, coz je imho nejlepsi. Ledaze bys preferoval tvrdy zacatek.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        To je asi jediný k čemu se to dá použít. Menší tlak v negativce oproti pozitivce pokud by to chtěl někdo schválně znecitlivět (což ale nechápu k čemu by bylo dobrý) nebo kdyby někdo chtěl obejít tu progresivitu (pokud dá menší tlak v negativce oproti pozitivce, tak může i snížit absolutní hodnotu tlaku v pozitivce pro stejný sag a tím ve výsledku lépe využít zdvih při stejném sagu, ale ztratí citlivost). A přefoukání negativky nepřinese nic, pouze sežere kus zdvihu.

                        0 0
                        • lubos  

                          Tak,tak. Ale jak pise Milan1, tak automaticke prefukovani negativky nemaji (myslel jsem , ze jo), tak v tom je Reba lepsi nakonec.

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Jasně, také chyba na mojí straně. Také jsem myslel, že to funguje podobně jako na Talasu a ne že je tam pružinová negativka, tedy stále stejná nezávisle na nafouknutí pozitivky.

                            0 0
                    • MlokCZ  

                      To je mi jasné, že to narozdíl od Foxu jde nastavit, ale mě zajímá k čemu ti to bude dobrý, že to jde nastavit. Já moc dobře vím co se tím dá dosáhnout a podle mě vůbec nic použitelného, takže to je pouze opruz hustit dvě komory a hlídat si stejný tlaky.

                      0 0
                      • JMT  

                        me se to libi ze muzu mit tvrdou progresivni vidli a mekkej zacatek

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Tomu ale moc nerozumim. Pokud dáš stejné tlaky v obou komorách, tak to nevyužiješ. A pokud přefoukáš negativku, tak citlivější začátek nebude, pouze dosáhneš většího sagu a nic z toho.

                          Teda leda, že bys chtěl tu progresivitu ještě zvýšit. Uvede na příkladu. 100/100psi dosáhne sagu jaký chceš. Pokud dáš třeba 120 pozitivku a 140 negativku, budeš mít sag pořád stejný (jen hypotetický příklad, přesně ty čísla nepodovídají realitě). Pak by to smysl mělo. Ale že by ti ta originální progresivita nestačila?

                          0 0
                          • JMT  

                            Me se proste libi jak chodi.

                            0 0
                          • milan1  

                            Já tady vudím jeden rozpor, ty předpokládáš, že nižší Foxy jaou jakýsi klon Talase ale jak se to oprevdu má se nejspíš od JMT nedozvíš. Z toho, co jsem viděl já, tak F 100 nemá žádné inteligentní přepouštění vzduchu ale prostě negativní ocelovou pružinu a ta je navíc taková, že jde dosáhnout na její hranice. Vidlice na počátku jde solidně umrtvit a dosáhne se toho jednoduše přefouknutím, které kdekdo dokáže. Navíc jsou ty Foxy na nižším zdvihu s dost strmou chrakteristikou, tekže podobnost s Rebou je dost výrazná. maxima se dosahuje těžko a s přefouklou vidlicí snad ani nepřipomínat. Huštěním jde vše prostě ještě více zkazit, potom opravdu objev externě hustitelné negativní komory může být velikým překvapením. Reba U turn, hraje zcela jiné housle a jenom pro zajímavost to, co máš teď stvořeno ty, tak to teď dělám i z normální dual air verze.

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Díky za opravení, to jsem předpokládal opravdu nesprávně. Pokud je tedy negativka pružinová, tak je jasné, že vzduchová negativka má jasnou výhodu nastavení a že by u těch ocelových byla nutná vždy výměna za vhodnou pro daný tlak pozitivky.

                              A u JMT to bude výraznější, protože je spíše těžší váhová kategorie, tedy musí více hustit pozitivku a spíše bude pro něj origináln pružinová negativka nevhodná.

                              S průběhem jsem vycházel z grafů 100mm Foxek, které jsem viděl a které byly progresivitou vždy něco mezi u-turn rebou a neuturn Rebou.

                              0 0
                              • milan1  

                                Já nechci generalizovat, neviděl jsem celé spektrum provedení a ročníků ( OEM verze taky nerozliším)ale na tohle jsem narazil. Neznám ani přesně nabídku náhradních dílů, zda jsou dodávány různé tvrdosti. To, co jsem ale viděl bylo zcela klasické přehuštění a s takovou vidlicí navíc zpočátku pěkně umrtvenou nemohl být nikdo spokojen. Předvést ovšem takový jeden jediný graf, namísto tvrzení co a jak komu vyhovuje a nevyhovuje by vyjasnilo problém dříve a jasněji. Ty bys okamžitě rozeznal podstattu a podobné dohadování by jednoduše nenastalo.

                                0 0
              • MlokCZ  

                Talas 07 a 08 je progresivní méně. Už jsem Talase 07 pákrát na doraz dostal (když jsem vozil o 5psi méně než vozím teď, stále jsem ale neměl nějak přehaný sag a neměl bych problém takový tlak jezdit pořád). Při současném nastavení dokážu dát dynamickým rázem na místě těsně přes 13cm zdvihu (tak 13,2–13,3; jak kdy), což odpovídá maximu, co občas dávám v terénu a těch 7–8mm je rezerva na extra ránu, která dávám jen ojedinělě. To mi přijde tak akorát (ale těch 5psi co jsem chvíli jezdil bych klidně upustit ještě mohl, kdybych tu rezervu chtěl menší). A 12cm z těch 14 mi chodí téměř kdykoliv (na to není třeba vůbec žádné prasení).

                U pružinových RS kdybych vozil pružinu odpovídající chování na konci zdvihu u Talasu, tak by v prvních 2/3 se ji do zdvihu moc nechtělo oproti Talasu a to by se mi vůbec nelíbilo.

                0 0
                • JSt  

                  tak teda nevim. stlacit vidlu na miste (byt razem) na 95% zdvihu, tak se na tom nemuze dat jezdit. to at si rika kdo chce, co chce. pruzinovou 100mm toru z mista zamacknu tak 6–7cm. vic ani rana a uz jsem ji parkrat klepl nadoraz. kdybych to mel mit mekky jak ty, tak su furt na dorazu. u revelationu mam taky rezervu ty 3–4cm a nadoraz jsem ji taky uz dal. a to jezdim veskrze opatrne ;-)).

                  0 0
                  • lubos  

                    Zamacknes rukama, nebo tim, ze na ni skocis vahou na riditka ?

                    0 0
                    • JSt  

                      rukama, tim ze na ni skocim celou vahou. rukama jeste dodam impuls ;-)

                      0 0
                      • lubos  

                        Hm, ja jsem na doraz temer nikdy nedaval ani svoji Marzosku, ktera byla nastavena dost linearne, a vahou jsem ji zatlacil na cca 8cm. Asi to bude i jizdnim stylem, ja vahu prenasim dozadu. Resp. jenoom na jednom jedinem miste, takovej strmej sraz par metru a pak klada a mostik. Reb si zatlacim mozna na 7–7.5cm, ale doraz nikdy. Holt je progresivnejsi a nic s tim neudelam :P Chce to jezdit a neresit. Jinak se jeden z toho zblazni.

                        0 0
                  • MlokCZ  

                    První věc je jakým způsobem děláš ten ráz. Já dělám s mírným výskokem a přenesením váhy co nejvíce na přední kolo, prostě to co dokážu na místě nejvíc ze zdvihu dostat jakýmkoliv způsobem. Samozřejmě na místě, když stojím v pedálech a ne jen že kolo stojí na místě a já vedle něj a pak se rázem opřu do řídítek (to bych dal tak 10cm max na Talasu). A právě pro mě je to super test, protože mám vyzkoušeno, že se v reálu pak nikdy o moc více nedostanu (a totéž platí i pro zadní stavbu) a může to tedy být někde kolem těch 90–95% zdvihu.

                    V reálu se takhle ale nechovám, nemám tolik přenesenou váhu na předek (velký rozdíl, protože při přirozeném posezu mám naopak při geometrii mojich kol na předním poměrně malou váhu), kdybych tohle předved na díře ve sjezdu, tak okamžitě letím (ale také proč bych to v reálu dělal, že).

                    A pak je tu druhý rozdíl, že ta Tora je lineární a chová se konec úplně jinak

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Takže to na místě je možná trošku zavádějící, je to při minimální rychlosti za jízdy. Na místě proto, že vlastně téměř stojím nebo i úplně už v tu chvíli, ale jsem v pedálech na kole.

                      0 0
                    • JSt  

                      jo, tak to je uz neco trosku jinyho ;-). to jsem nepochopil, ze stojis na kole. ale stejne mi to pripada dost mala rezerva…

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Kdysi jsem jezdil s o trošku větší rezervou, když jsem se nevim proč chvilku bál větší sagů (asi po přechodu na větší zdvih než jsem si na něj zvyknul) a jezdil ze začátku Rebu lehce přefoukanou. A ta větší rezerva přinesla jediné, že jsem ten zdvih nevyužil nikdy a zbýval mi tam trvale 1cm nevyužitého zdvihu.

                        Maximum, co jsem dostal z Talase za rok ježdění (který jsem skoro celý jezdil právě na tohle nastavení, jen chvíli zkoušel ještě o 5psi méně) bylo 137mm. A doraz je někde na 138–140mm (co jsem testoval párkrát vypuštěný rázem, přeci jen jsem nechtěl testovat doraz moc velkou silou při vypuštěné vidlici, tak nevim přesně).

                        0 0
                    • MlokCZ  

                      V postatě jediné situace, kdy dokážu ten zdvih z toho testu překročit je špatný doskok na přední (to se mi naštěstí při mojich miniskocích nestává a při dopadu nejprve na zadní nebo současně na obě ten zdvih nepřekročím) a pak nějaká brutální projetá díra nebo překážka ve velké rychlosti, což už ale vždy zavání letem z kola nebo proražením předního.

                      U zadní stavby pak ještě navíc při hodně hlubokém houpáku, který je úzký a pak při doskoku (u mojich maximálních miniskoků).

                      0 0
              • Darkson  

                vidíš, a já u pružiny právě tu progresivitu ke konci zdvihu postrádal, hlavně při dopadech skočků. teď jsem zvědav na Rebu, první dojmy jsou super:-)

                0 0
              • MlokCZ  

                A jaký jezdíš sagy? Možná v tomhle bude ten zásadní rozdíl, že foukáš vidlice více a pak je jakýkoliv náznak progresivity pro tebe moc. Pak by ale ty vidlice nemohly pěkně žehlit.

                Protože já třeba žádné větší skoky neprovozuju a oproti tady ostatním rozhodně nemám situace v terénu, kde by šla vidlice více do zdvihu než jiným a i tak mi ta progresivita Talasu sedí.

                Ale zase progresivita neuturnové Reby by byla už hrozně moc a ta by mě vadila.

                0 0
              • fousek  

                Ja Floata obcas na doraz dostanu, ale je pravda ze je vic progresivni nez RS

                0 0
              • Gorgov  

                fox ve stejnym zdvihu jako reba je mene progresivni- myslim rebu bez uturnu. A ma podle me lepsi chod.

                0 0
    • kesu  

      ja bych vzal pika 454airuturn na to tvoje XC je jak delanej:) A pokud ne vzal bych RVL uturn chodi slusne,problemy s tim nejsou a je to levny.Reba je podle meho na to tvoje jezdeni moc nizka nicmene taky dobra vidle.

      0 0
    • Lucke  

      ja mam foxika…a super! takze no fuck:)

      0 0
    • petebike  

      taky sem presel z Foxe na REbu – mozna krok zpatky, ale proste „uz bych to psal po Xty“ nemaj vychytanej lock :-( navic ten servis…

      0 0
    • Peslezedirou  

      Musí bejt ta vidle nová?

      0 0
    • Belial  

      A co tak Magura Durin 2008?

      0 0
      • Zerocool  

        máte už někdo osobní nebo zprostředkovatelné zkušenosti??

        0 0
        • kubad  

          asi jediný majitel tady je HNOJ – ale zatím mu leží doma

          0 0
          • Zerocool  

            vzhledem k tomu, že na nového Sida asi nebudu moct čekat, tak je v nejužším výběru, pokud bych dostal cenu někde na 15tis, tak už je váhově i cenově srovnatelná s novým sidem team

            0 0
    • Belial  

      A co tak Magura Durin 2008?

      0 0
    • wartburg  

      Kup si RST upraveny od Franty Jetela z Horni Dolni.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.