• Jenda82

    Ahoj,nedá mi to a musím se vás zeptat, máte-li zkušenosti,co říkáte na tyto kola? Na straně Xcalu ze všech stran vychvalovaná geometrie, u Spešlu lepší komponenty.Zajímalo by mě,jak je na tom Spešl s jízdním projevem oproti Xku.Rozhoduji se mezi nima.Díky

    http://www.vltava2000.cz/…dsDetail.asp?…

    a

    http://www.bradsky.cz/…-p-2800.html

    0 0
    • lynxx  

      Kdyby byl ještě k mání X-Cal 2010, tak bych pro něj hlasoval. Ten letošní model je ale nějaký slabší a v porovnání s ním se mi zdá ten Stumpjumper lepší.

      Tady máš nějaká hodnocení http://www.outdoorreview.com/…1548crx.aspx

      Osobně bych ale raději volil toto kolo http://atombike.cz/…-p-2098.html

      0 0
    • oldaka  

      napis mi na mail, neco ti poslu.

      vojtakala@seznam.cz

      0 0
    • jeffino  

      Já dneska x-cala koupil je to super kolo, v tom velu ho vychválili oprávněně, G2 geoška, reba s moution controlem jsou podle mě bonusy, kvůli kterým je to kolo lepší jak ten spešl, pokud by ti nějaký komponety neseděly, měl jsem možnost od prodejce prakticky cokoli vyměnit, perfektní ovladatelnost a akcelerace u 29r nevídaná. Parádní bike já jsem nadšenej.

      0 0
      • Jenda82  

        Po tom Xcalu koukám už docela dlouho-ovladatelnost atd. Potom mě trochu odradily praskající rámy u sedlovky. Někde jsem četl o Spešlu, že má taky velice obratný 29",tak sbírám info. Gratuluji k Xcalu…

        0 0
        • oldaka  

          jeee tak ja ti to poslal na nic ten test z vela… :) jinak jsem jel Spesla 29 HT a byl jsem moc mile prekvapenej covece. krasne ovladatelny, rekl bych, ze to je zejmena ultra kratkou zadni stavbou.

          0 0
          • Jenda82  

            Díky, nevadí. Jak dlouho dělá Spešl 29" jen pro info :-)

            0 0
            • Al Stra  

              tuším, že jak celopéra tak pevňáky od 08

              0 0
        • Jurda  

          Taky mně praskl u sedlovky, ale nezoufej, dostal jsem paragona 2011, tak doufám že na podzim zase praskne a pošlou už konečně superfly ;o)

          0 0
          • Jenda82  

            Za jak dlouho ti praskl od novoty?

            0 0
            • Jurda  

              Po šesti měsících. Ale jezdilo se na něm dobře, jen ty pláště v blátě nic moc..

              0 0
        • Jenda82  

          Pak jsem četl ještě něco hledně brzd,že zlobily. Nějaké vibrace s nepříjemným zvukem…

          0 0
          • Jurda  

            myslíš u xcalu? tam byly Juicy 3, a ty letěly po týdnu.. Bo jsem furt čekal kdy už se zajedou a pak jsem zjistil, že ony jsou zajeté jen nebrzdí. Dal jsem elixir cr a to bylo jiné kafé..

            0 0
        • Pac029  

          Ty ramy jsou u Treku od 2011 trochu jinak provedeny, tak snad to zda se castejsi praskani doresili. Trek bude nejspis o neco stabilnejsi dik velkemu rozvoru. Spesl zas skladnejsi. Obratnost by mohla byt dost podobna i kdyz s trochu jinym projevem, dik odlisnemu pristutpu.

          0 0
        • jeffino  

          Ten spešl bude s obratností v pohodě, má krátkou zadní stavbu, mě ten x-call osobně sedl geometrií, jestli praskne se uvidí jezdím tak 5000 ročně takže by se to mohlo projevit v době záruky, po registraci se dá záruka prodloužit na 5 let, s reklamacemi trek nedělá problém alespoň podle toho co jsem tady BF četl.

          0 0
        • MlokCZ  

          Pokud tu někdo nemá dlouhodobé zkušenosti na obou těch rámech, tak se to nedá s jistotou říct a srovnat.

          Já budu jen odhadovat. Myslím si, že ten Spešl bude rozhodně ovladatelnější a točivější než ten Xcal.

          Já si dokonce myslím, že ten Spešl bude možná nejobratnější 29tka na trhu vůbec. Kombinace všech vlivů geometrie dohromady jako nejkratší zadní stavba na trhu, k tomu extra malý rozvor na 29tku a ještě spíše dost velký hlavový úhel (i na 29tku). U Xcal. je sice větší offset, ale ten se u 29tek liší jen málo.

          U 26tek se mi G2 geo celkem líbí, u 29tek mi přijde, že to dělá už zbytečně velký rozvor na HTčko, zvlášť ve větších velikostech.

          Mně třeba ta kombinace u Spešla přijde až skoro na hraně (směrem k obratnosti), mám rád spíše méně obratné a hodně stabilní rámy, takže nakonec jsem do něj nešel. Ono zvlášť když tam budu dávat 470mm vidlici, to bych u Spešla už vytvořil hlavový úhel skoro 73st. a to je na můj vkus už moc i na 29tku.

          Hodně lidem, zvlášť co přechází z 26tky s geo s hlavovým úhlem 70,5–71st. myslím sedne ten Spešl hodně dobře.

          Tím samozřejmě nechci tvrdit, že ten Xcal. je špatný. Spešla jsem bohužel nejel ani chvíli, od GF jsem krátce projel Paragona. Oproti obratnější 26tce mi přišel na obratnost jasně horší, ale ani by mi to nevadilo, jak mám raději rámy, co jsou méně točivé (u 26tek jsem kvůli tomu taky jezdil spíše dost malé hlavové úhly typu 69–69,5st na HT). V rámci 29tek z praxe ale hodnotit zatím nemůžu, nemám dost srovnání. Uvidím po srovnání se Scottem Scale, až bude hotový.

          0 0
          • oldaka  

            a uz bude hotovy? :) a ten ma zrovna taky dost kratkou zadni stavbu podobne jako Specialized.

            0 0
          • jeffino  

            S tím rozvorem záleží, bral jsem ho v 21, měřím něco ke 2 m a zdá se mi to v pohodě, to jsme zase o té geometrie a to je individuální, jak bude každýmu vyhovovat.

            0 0
          • ZdenekPha  

            ahoj, jak se ti libi paragon? prvni pocit a tak?dik

            0 0
            • MlokCZ  

              Podrobněji začnu hodnotit 29tky z praxe, až budu mít najeto na větším množství více. Paragon jsem sice krátce projel, ale srovnání z praxe mám zatím u 29tek jen málo. A to co bylo jasné hned u toho Paragonu, to už jsem napsal v tom předchozím příspěvku.

              Teď potřebuju nějaké dlouhodobou praxi na jednom 29 rámu, abych měl referenční zkušenosti a s čím srovnávat. Po sezóně na Scottu Scale 29 se uvidí.

              0 0
      •  

        letošní model?, jestli jo tak by mně zajímala kvalita laku jestli povrchová úprava je stejně náchylná jako model 2010 (matově černej), či je tam nějaká významější vrstva bezbarvýho ochranýho laku, mám ten rám v hledáčku pro budoucí stavbu 29

        0 0
      • Jenda82  

        jeffino,jak to vypadá s těma brzdama? U 2010 prý nic moc…

        0 0
        • jeffino  

          Zatím nejsou pořádně zajetý, takže nedokážu posoudit, měl jsem možnost tam od prodejce dát jiný, ale nakonec jsem si to rozmyslel, protože pokud to bude v záruce prodejce bude nucen to řešit, opravit, vyměnit za nové atd., beru to jako spotřebák, pro mě je důležitý rám a vidlice ty jsou dobrý. jo ještě sedlo je celkem oničem, deorečkový náby taky žádná hitparáda:-). Zato sram x 7 paráda.

          Za ty prachy je to kolo podle mě v klidu, protože na rámu supa nic stavět nehodlám a GT 2010 mi moc neseděla geo a taky bylo docela těžký.

          0 0
          • Jenda82  

            Tak třeba ty brzdy budou na letošním modelu sedět lépe jak na loňském… Uvidíš. Snad už vyřešily i to praskání rámu a slabý lak… Už se těším na předváděčku.

            0 0
            • jeffino  

              ještě jeden postřeh pro případné zájemce, kolo není komplet na sramu x.7, smyk je deorečkovej.

              0 0
        • jeffino  

          Po včerejší 50 km vyjížďce malá rekapitulace :

          ovladatelnost kola je výborná neměl jsem sebe menší problém v terénu, kolo poslouchá na slovo (můžu srovnat pouze s 26" meridou, kterou jsem měl před tím:-). G2 geo má určitě význam i u 29r.

          Tak jako je pro dlouhána problém výběr 26 kola může být pro střední postavy problém výběru 29r.

          komponenty – sedlo vyloženě *******, nepohodlný, půjde z domu, brzdy se začínají zajíždět, fugujou dobře, pro moje potřeby dostačující, jsem rád, že jsem je na kole nechal, v dané kategorii imho pohodový brzdy slušnej poměr cena/výkon.

          Pláště jsou v pohodě, drží i na blátě a ve stračkách, celkově bych vyzvedl asi tuhost rámu a fungování vidle.

          Jinak 29 NEBRAT! jsou to pomalé, těžké a neohrabané mrdky:-).

          0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce