Vzdálenost překazky od koleček

39 nepřečtených
  • jirka88

    Ahoj, mám problém, při zařazení kašpárka, mi drhne horní kladka přehazovačky o kolečko, ten šroub na to stavění mám vyšroubovaný na maximum. Nevím co s tím, patka je trošku ohlá, ale není to žádná hrůza. Napadlo me dát delší šroub, ale nevím jestli je to to pravé makové.

    Nevíte, kde by mohla být chyba??

    Díky moc

    PS: Je to supr na trenink, ale raději bych byl rád, kdyby ten lehčí převod šel použít:D

    • pepek  

      Může být zatuhlý jeden otočný čep, nebo v jednom mohla vyskočit a posunout se ta zkrutná pružina ( jestli to někdo rozdělával, tak ten ohnutý konec pružiny prohodil (nejsou stejně dlouhý).

      • jirka88  

        kurna, takže rozložit, promazat rozhýbat a složit???

        jinak si pamatuju, že tam sou dvě dírky na zasazení té pružiny…do které je to lepší dát u přehazky staré cca 5 let??

        • pepek  

          No právě, musíš to dát do stejné dírky a  v obou čepech stejně. A neotočit tu pružinu, jeden konec je asi o 1 mm kratší a když ho prohodíš, tak pak vyklouzne a pružina zmenší předpětí. Tedy pokud se bavíme o Shimanu přehazce. O překazce a Sramu nic nevím.

          • jirka88  

            ok, zkusím to, zítra má být stejně hnusně, rozgarpuji a kouku se co tam nejde;)jinak já si myslel, že na to má vliv, jenom ten čep, který je nejblíž patce..

             
    • pajan  

      Nebo moc krátký řetěz?!

      • jirka88  

        nene řetěz je ok;)

         
        • Milenius  

          Ja to mel podobne a duvod byl naopak dlouhy retez – pri zarazeni nejvetsiho kolecka a vepredu nejmensiho musi byt kladka prehazovacky kolmo k zemi. Mam vzadu 34 zubu, takze jsem s tim mel taky problem, po zkraceni retezu je to jen tak tak, ale uz se to nedotyka

          • kubad  

            při této délce řetězu by mě celkem zajímalo co se stane když zažadíš velkou 44z a velký 34vzadu? ( španěla)

              
            • nobody  

              proč se „velký – velká“ říká španěl?

            • Milenius  

              Sice toto radit je nesmysl, ale i tak se to tam dostane i zpet, je ale fakt, ze je to napnuty dost na krev. Zatim se mi ale toto v normalnim provozu zaradit nepodarilo. A to ani co jezdim v noci, kdy na to nevidim a jen tak odhaduju, co tam vlastne mam. v aute prece taky neradim jednicku ve stokilometrovy rychlosti.

              To rameno prehazky jsem precetl v navodu primo od Shimana, to nemam ze svoji hlavy… Dokonce to vychazi na obe strany – preni maly+zadni velky i predni velky a zadni maly maji stejne postaveny rameno kolmo dolu.

              • kubad  

                pokud ti to vyjde OK – nejezdí se ten převod ale omylem se občas může podařit ho tam dát a urvaná přehazka za to nestojí :-)

                 
                • Fenous  

                  Davam ho tam kdyz si vzpomenu v kamenitym sjezdu, prehazka pak nemlati, ale rozhodne na nem neslapu :-)

                  • MlokCZ  

                    Jestli šlapeš nebo ne je úplně jedno, pokud je moc krátký řetěz, tak se něco urve přesně ve chvíli kdy se ho tam pokusíš přehodit a co se urve je různé. Jen záleží co všechno se urve.

                    Jen u fullů to může být jinak, tam může být řetěz akorát, že umožní přehození (když se dá dle metody velká/velká + dva články) a něco se urve až při propružení zadní stavby (proto se u fullů k pravidlu velká/velká + dva články dle typu stavby a zdvihu přidává článků ještě o něco více a to většinou další dva navíc stačí).

              • MlokCZ  

                Ta kolmost vychází pouze pro některé složení převodníků a pastorků a jak reaguju níže, pro fully vlastně téměř nikdy. A že to tak nevyjde je úplně jedno.

                A pokud se použije třeba schválně jinak dlouhé ramínko, tak už to nevyjde tuplem a vše funguje také jak má. Jen některé převody pak nejsou použitelné.

              • Rychlej turista  

                Proč je nesmysl jezdit španěla a proč musí být při tebou uvedeném převodu kladky přehazovačky kolmo dolů? Já to vidím přesně obráceně – španěla jezdit jako nesmysl nevidím a poloha kladek mi je volná.

                • jIrI___  

                  Podle čeho volíš délu nového řetazu? Já právě podle toho ramínka přehazky kolmo dolů a zajímal by mě nějaký jiný způsob.

                  • MlokCZ  

                    Jediný správný způsob je velká/velká + 2 zuby (samozřejmě při tom měření velká/velká není protažen řetěz přehazkou). Všechny ostatní způsoby jsou vždy v některých případech úplně špatně (ale někdy vyjít správně mohou, navíc když je dlouhé vodítko, tak je většinou rezerva v rozsahu přehazky a když je řetěz třeba o dva články zbytečně delší, tak to také funguje).

                    • Rychlej turista  

                      Přesně tak, prioritou musí být možnost zařazení španěla, aniž bys něco urval.

                      • MlokCZ  

                        Tak ne vždy to tak být musí, když je to cílené jako u mě. Ale já mám schválně jen střední vodítko a to i přes kazetu 11/34 a tedy rozsah už nestačí na všechny převody. A vychází mi to rozumně tak, že španěla sice přehodit ještě můžu (mám to cca velká/velká + 1 a kousek článku), ale kdybych při španělu vjel do díry, tak to všechno urvu (není rezerva na protažení řetězu při propružení). A k tomu mi nejde na druhé straně malá/nejmenší dva pastorky (přidáním dvou článků pro vyřešení propružení na španělu bych přišel o další tři pastorky na nejmenší placku).

                        Ale mám to tak cíleně a vyhovuje mi to. Ale obecně máš pravdu.

                      • Milenius  

                        On nekdo toho spanela jezdi?

                        Uz kdyz jsem vepredu na malym, tak vzadu na nejakym 6–7 pastorku zacne drhnout retez o presmykac, takze hned vim, ze jsem blbe a prehodim zpet a dam vetsi tac vepredu. U velky placky, tedy spanela, je to jeste horsi, zacina to drhnout mnohem driv, takze se tam vlastne normalne ani nedostanu.

                        Jak rikam, v aute kdyz tam budes nasilim rvat jednicku ve stovce, tak taky oceses zuby prevodovky a vyrobce ti to jako reklamaci neuzna. Tady je to stejny.

                        Ale uz jsem i slysel nazor, ze kdyz ma kolo 27 prevodu, tak musi jit pouzit vsechny, takze pro nekoho moznost preziti spanela je nutnosti, pro mne ne a jak rika MlokCZ, mam to cilene a v podstate to tak musim mit, protoze kdyz bych retez o dva clanky prodlouzil, tak mi doseda kolecko prehazovacky na nejvetsi pastorek a navic se mu tam nechce.

                  • Rychlej turista  

                    S tou kolmicí je to totalitní přežitek, před 30ti roky mě to tak učili. Ale tehdy byl rozsah převodů 52/46 × 13/22.

                    Řetěz dávám tak dlouhý, abych mohl jet ještě 32 × 14.

                    • vysmátej bajker  

                      a stále to platí:).

                      • Rychlej turista  

                        To je možné, ale já dělám spoustu věcí jinak, než jak je nařízeno :-)

                        • pepek  

                          :-) No teď po té nové zkušenosti budeš odlehčovat aji vyhozením prostřední placky? Se smykem a řazením to hodí aspoň 350 g dolů, ne?!

                          • Rychlej turista  

                            Ale díky tomu, že mi španěl jede naprosto bez problémů, jsem to nakonec mohl dojet. Sice jsem si z toho odvařil tu nohu, ale už je taky dobrá.

          • Svět videa  

            změřil sis to? já přecházel z kazety SRAM PG-950 11–32 na SHIMANO XT 11–34 a zkrátit řetěz by sice vyřešilo dření největšího kolečka, ale při (omylem) zařazení španěla, by to bylo v pr****

            takže je 100× lepší seřídit přehazovačku…

            • MlokCZ  

              Pokud byl ideálně dlouhý řetěz (pravidlo velká/velká + dva články) a vyměnil si kazetu z 11/32 na 11/34, tak nejen jak správně píšeš by zkrácení byl problém, ale měl bys dva články na řetězu přidat, jinak bude moc krátký (a pokud není, tak byl předtím zbytečně dlouhý).

          • MlokCZ  

            Proč by musela být kolmo k zemi přehazka na tom převodu? Tohle ten problém určitě není a rozhodně tak být nemusí.

            U fullů je třeba pokud to má být na velká/velká bezpečné řetěz ještě výrazně delší, protože je třeba rezerva na propružení a protažení řetězu a také tam žádný obecný problém s tím není.

             
    • jecnak  

      ten šroub na to stavění mám vyšroubovaný na maximum – tak ho zas zasroubuj a skrtat ti to nebude

      • Flegmatik  

        Tak nějak. Se divím, že mu to tady někdo neporadil dřív :-)

        • MlokCZ  

          No to víš, štelovat je to jednoduché a vidím při tom na jakou stranu je to třeba když to nastavuju. Ale z hlavy třeba netuším, na kterou stranu utahování/povo­lování šroubu to posouvá. Pokud to ale šteluju, tak bych musel být slepej, abych to nepoznal.

          • Flegmatik  

            No, když ten šroub (ne ty dva stavěcí – dorazové) zašroubuje, tak napne více pružinu a nemělo by mu to pak škrtat. On píše, že ho úplně vyšrouboval čili pružina v přehazce není moc napnutá.

        • jirka88  

          myslel sem zašroubovaný:Dmoje blbost, špatně sem to napsal:(

           
    • jirka88  

      jinak, sem teda rozebral přehazku, vyčistil, promazal, a je to lepší, nedotýká se to navzájem, ale ten šroub musí být fakt zašroubovaný na doraz..může být už ta pružina vymačkaná?

      • jecnak  

        Muze. Mrkni sem. Da se posunout a bude to opet ok.

        • jirka88  

          mno na mojem LX se dá nastavit pružina jen v tom druhém čepu, v tom prvním je bohužel jenom jedna díra..:(

           

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.