Superior xc825 - potrebuji rady do zacatku ;-)

12 nepřečtených
  • Luke_Luke

    Po dlouhem rozhodovani jsem se teda stal majitelem vyse zmineneho kola :)

    Fotky jsou treba tady:

    http://www.facebook.com/album.php?…

     

    Mam par poznatku, nesrovnalosti a potreboval bych poradit…cetl jsem v manualu, ze kolo se ma zajizdet prvnich 150km a behem te doby si vsechny pohyblive casti teprve sedaji a zajizdeji se…

    Vypozoroval jsem maly problem kdyz zaradim 3talir – 4ty pastorek…a slapu normalne dopredu, vse je OK, jakmile protocim pedaly dozadu prehodi se mi na 3–5, kdyz zacnu slapat dopredu zase, hodi se z5 3–4…stejny problem je i v kombinaci 3–3, ktera pada pri zpetnem otaceni na 3–4…Kdyz je tam 2ka talir nebo jiny pastorek…nedela to problem…Ovsem prevod 3–4 mi vyhovuje na klidnou jizdu, tak mi to prijde dost dulezite, aby zrovna tam to fungoval spravne…sedne si to samo? Nebo je potreba nekde to spravne seridit?

    Dalsi problem…napriklad pri seskoceni z patniku cca 10cm vyska mi u zadniho kola pleskne prehazovacka o zadni ram…(myslim tim tu pohyblivou cast, ktera meni svou vzdalenost od ramu v zavislosti na zarazenem prevodu)…

    Jinak dalsi vec, vidlice se mi zda pomerne dost tuha…je tam kolecko na nastavovani pocatecni tuhosti(dotahovanim pruziny)…jde to o 10 pul otacek…ovsem nevidim zadny rozdil mezi obema krajnima polohama…jakto? Mam ocekavat po zajeti, ze vidlice bude citlivejsi?

    Dik za rady…

    • kycis  

      No urcite v tom navodu taky pisou neco o tom, ze se nema krizit retez, coz je presne to co delas pri prevodu 3/3. Dopredu to jeste funguje, protoze krive nabihajici retez je rovnan prehazkou, ale dozadu proste nabiha hodne ze sikma rovnou na pastorky a tak to spadne. Prevod ekvivalnetni 3/3 urcite najdes i pri zarazenem strednim tacu.

    • t29  

      předpětí pružiny – větší rozdíl bys dosáhl výměnou pružiny za tvrdší nebo měkčí, nová pružina stojí pár stovek. Rozdíl možná poznáš časem (spíš po „ojetí“ než zajetí), až se pružina unaví a „změkne“ – odhaduju pár tisíc km, záleží na materiálu pružiny.

      mlácení ramínka přehazky – přehazka má zezadu šroubek, který se opírá o patku rámu, když ho dotáhneš, tak víc napíná řetěz. taky by možná pomohlo zkrátit řetěz o dva články, ale než to uděláš, napřed si zjisti, jestli ti i s kratším řetězem půjdou zařadit všechny převody.

      přeskakování řetězu – tipuju, že kombinace 3–1 a 3–2 budou dělat stejný problém a je to jak píše kycis, křížíš řetěz. Zkus místo 3–3 použít kombinaci 2–4 nebo 2–5.

      • Luke_Luke  

        Jo tahkle…no krizeni retezu dochazi az pri 3–2, coz ani nejde zaradit, jako jde, ale je to zjevne niceni kola…

        3–3 jsem uvedl jako extrem.

        Jde mi hlavne o 3–4 coz mi nejprijde jako krizeni retezu…vzdyt je to temer  prostredni kolecko v zadu…Ikdyz kolo postavim zaradim 3–4, tak nikde nic nedrhne, ani neskripe…a pri pohledu shora na retez je temer uprostred presmykace..

        Ekvivalent k 3–4 je na mem kole spise 2–7, mam totiz talire 22–32–44, mozna bych byl radsi za 42ku, ale tak to uz bych byl detailista, pokud vyladim 3–4ku budu vice nez spokojen…

        K tomu retezu? Neni to nahodou tak, ze kdyz ten retez zkratim, tak to raminko prehazovacky se prisune jeste blize k ramu?Pravemi prijde, ze kdyz hodim nejmensi talir, tak to nedela…jen s velkym talirem to dela…

        • t29  

          Ano, ramínko bude s kratším řetězem blíž rámu, ale taky bude víc napnutá pružina v přehazovačce, takže by se ramínko nemělo tolik rozhoupat. V každém případě ale napřed zkus přitáhnout napínací šroub.

          Pokud to nepomůže, tak nejjednodušší řešení je obalit rám kusem staré duše, jinak se dá vyměnit přehazovačka za vyšší řadu (SLX, XT) – vyšší řady mají silnější pružiny.

          • Luke_Luke  

            Myslel jsem, ze kdyz mam vsechno v deore, ze uz je to solidni vybava…od sramu mam pastorek…

            Ja prave pozoruju presny opak, ze kdyz hodim mnesi tali, tim tedy povolim tu pruzinu, je to dale od ramu a neklepe to…asi se to vice houpe, ale nenarazi…

            Ram podlepim asi samolepici pryzi, ale nejprve jsem chtel tomu zabranit, nez budu zmirnovat dusledky…vyzkousim ten sroubek teda.

    • ronin  

      Mlácení přehazovačky o rám kostry- běžná věc u některých tipů rámů. Možnosti: gumou nebo páskou olepit spodní rámovou trubku, nebo vyměnit přehazovačku za sram, shimano shadow.

    • Luke_Luke  

      Tak sroubek zabral…prehazovacka uz nemlati o kostru, ale mam jiny a vaznejsi problem:

      Hybe se mi cele stredove ulozeni v kosre…tzn obe kliky, vcetne taliru…viz foto a video…

      Sim sim radu, jak se to utahuje, nebo v cem je problem, moc diky…

       

      Odkaz na video je zde:

      http://leteckaposta.cz/166756838

        • Luke_Luke  

          Coze vymena stredove osy??

          To kola ma najeto 35km…to snad neni mozne, ze by byla znicena, ne??

          • t29  

            Neříkám vyměnit osu. Jenom odkazuju na návod k její výměně, podle kterého si seženeš stahováky na kliky a stahovák na misky středového složení. Pak stahovákem na kliky stáhneš kliky a stahovákem na misky středového složení dotáhneš osu. Na dotažení klik zpátky na osu budeš ještě potřebovat imbus.

            No a jestli to kolo má najeto 35 km a je v záruce, tak bych nic neřešil a zajel do servisu, ať do dají do pořádku.

            • Luke_Luke  

              Nebylo to tak jednoduche, ptz jsem kolo kupoval s dost velkou slevou primo od vyrobce, ne pres prodejce :)

              Nicmene diky za rady, dovezl jsem to odbornikovi a ten mi to dal do poradku…zjistil, ze stredove slozeni bylo i spatne ulozeno, zkratka nesedelo kolmo, tak mi lehce prifrezoval i ram a dotahl to, jak to ma byt ;)

              Dale bylo zjisteno, ze tam neni vubec retez, ktery tam ma byt, mel by tam byt sram 951 a je tam nejake shitkovni KMC-Zko…ktery nezvlada spravne krizeni, coz souvisi s tim, co jsem psal vyse…prevod 3–4…

              Holt v dnesni dobe se uz neda verit opravdu nikomu a nicemu :-(

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.