Vývoj ceny biků a komponentů v době a po době koronavirové

262 nepřečtených
  • kopejda

    Ruku na srdce, kdo z vás si nepoložil otázku jak se budou ceny vyvíjet v době která nás čeká. Bude to mít na ceny našich hraček vliv? A když ano tak jaký? Půjdou ceny nahoru nebo dolů? Je podle vás lepší s koupí neotálet nebo počkat? Nebo se nestane nic tak závratného co by tento segment ovlivnilo? Založil jsem toto téma jako určitou časovou schránku do které můžeme za nějaký čas znovu nahlédnout a zjistit jak moc byli naše předpovědi mimo :)

    Anketa: Jak myslíte, že se odrází současná situace na cenách kol a dílů?

    28x
    42%
    4x
    6%
    0 0
    • Fran-tic  

      Ceny našich hraček stoupnou, my budeme boháči a konečně budem moc partnerkám přiznat, za kolik jsme ty hračky pořídili :)

      0 0
    • Jáchym 1  

      Já nebudu nic předvídat.

      Fakt je ten,že vývoj kurzu zapříčinil nárůst ceny kol o cca.6%

      Netvrdím že všech.

      0 0
    • Lister  

      V týdnu jsem objednal. Jestli bude za 2 měsíce stát o 20% min je mi šumák. Nepotřebuju kolo za 2–3 měsíce, ale teď.

      Jinak si ale myslím že i běžných značek to s cenama nehne. Co je na skladě se prodá a změny budou až na nové objednávky. Něco jiného jsou individuální dovozy z USA u amerických „kultovek“.

      0 0
      • kubad  

        +1

        otázka je aby bylo co kupovat , když se vyprodají zásoby a nové nebude než fabriky naběhnou

        velké slevy typuju až po sezoně

        0 0
        • kopejda  

          Nemyslíš že by by to mohlo být naopak? Že právě tím že budou fabriky zavřené nebudou chtít lidé kupovat kola a bude jich naopak hodně?

          0 0
          • kubad  

            a vážně myslíš že ten měsíc až dva výpadek výroby nebude chybět?

            všechno je to otázka jak bude reagovat trh, pokud nebuou lidi kupovat pudou ceny dolu, pokud lidi budou kupovat, tak spíš ceny půjdou nahoru protože nebude krátkodobě zboží..

            A peněz je mez lidma aktuálně dost si myslím

            0 0
          • Lister  

            Vzhledem k tomu kolik stát nasype peněz do podpory se nebojím že by lidi měli peněz nedostatek.

            Navíc pokud se tu budeme bavit o kolech v běžné cenové relaci průměrného bajkforisty, tak takový kupec si na kolo peníze najde nebo už je dávno má odložené.

            0 0
            • kubad  

              přesně tak, stopka přišla v době když chtěla spousta lidí nakupovat, a myslím že bude velký zájem a zboží se vyprodá, a nové nedorazí tak rychle

              0 0
              • JakeF  

                Přesně jak píšeš… Čekám na novýho Spešla a pořád to protahujou.

                0 0
                • logoman  

                  Co kupujes? Enduro? Davaji na to u nas slevy? Ja nasel max 10% coz je nic moc …

                  0 0
              • Lister  

                Tak ale většina firem během sezony další dodávky nemá, ne?

                Teda pokud se budeme bavit o běžném českém dovozci. Nebo i ten dělá během sezony ještě doobjednavky běžných kol? Nebavím se o topovkach za 150 tis, tam to asi bude na individuální objednávku, ale jinak si myslím že může pracovat jen s tím, co před sezonou objednal.

                0 0
              • kopejda  

                Otázkou je ale taky to kolik lidí si nákup, právě tím že přišla stopka, rozmyslelo. V mém okolí jsem to zaznamenal.

                0 0
                • kubad  

                  ano a to je právě to co asi nikdo aktuálně nedokáže odhadnout

                  0 0
                  • kopejda  

                    Nebo se stane to, že z tej spousty lidí co chtělo nakoupit, ubude právě tolik lidí, že jich bude tak akorát a nestane se vlastně vůbec nic.

                    Jediné co víme s jistotou je to, že nevíme nic :)

                    0 0
            • Carousel  

              Běžný bajkforista, který bude cítit ohrožení v zaměstnání jako první věc zapomene, že si chtěl koupit kolo a bude rád, že tu malou rezervu hotovosti si bude moct nechat.

              0 0
              • Romancero  

                +1

                0 0
              • Lister  

                To záleží, jak máš nastavené domácí hospodaření s financemi.

                Pokud rodina s průměrným platem nedokáže pokrýt výpadek příjmů v řádu měsíců až půl roku, tak dělají něco špatně.

                Před 2 roky jsem skončil v práci dal si dobrovolnou 5 měsíční pauzu, abych se trochu zreahabiliroval, a koupil si nové kolo.

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Já když si tuhle pauzu dával minule, tak z toho byly 4 roky. Teď jsem na 6 měsících a nechce se mi vůbec nic. Zděděný barák změnil se v prach.

                  0 0
                • vojtechposmourny  

                  Otázka je, kolik procent rodin dokáže na ten průměrný příjem dosáhnout. A pak jsou tu další faktory, jako třeba splátky úvěrů, který může mít každá rodina jiné nebo třeba žádné. Třeba pokud někdo vstoupil do života s holou prdelí a bydlení financuje od nuly, může si možná o šetření nechat zdát i přes relativně slušný příjem.

                  0 0
                  • Lister  

                    Já vstoupil do společného života s holou prdeli a kolem, které mi zaplatila budoucí manželka.

                    Většinou vůbec nezáleží s čím začínáš, ale kam se s tím dokážeš poprat. Nejsikovnější lidí co ve svém okolí znám začali s nulou a právě proto se dokázali že všech nejlíp adaptovat. Naopak ti co řekněme dědili rodinné podniky většinou za moc nestoji

                    0 0
                    • ceo  

                      To bývá pravda, ale závěr je trochu zavádějící.

                      Když jde člověk od 0, nemá co ztratit, hraje si s vlastním rizikem a pádem zpět na 0, a celou dobu u toho byl a ví, víceméně opakuje úspěšné procesy, které si sám vytvořil.

                      Pokud někdo dědí tak buď úplně vypne rizika a jde bezhlavě (většinou o všechno přijde) nebo naopak je hodně opatrný, protože nechce zhatit práci předků, ale je postaven do procesů jeho předků, které jemu nemusí sedět a mnohdy ani neví jak a proč tyto procesy vznikly v dané podobě. Pak to může vypadat, že je neschopný… Dost často za to můžou právě předchůdci, že si ho nezačali včas vychovávat a nedali prostor aby si chod upravil po svém, ale nutili ho do jejich postupů.

                      0 0
                  • Smazaný účet  

                    jasně, ne každý má průměrný plat ale jsou lidi co si staví barák na hypo na kterou očividně nemají… pro někoho je bydlení v bytě pod úroveň… takoví lidé určitě nemají našetřeno 6 platů a více…

                    0 0
                • snas89  

                  V cr je 70 procent rodin, ktery maji rezervu 1000 kc mesicne (!).

                  Spousta lidi si ani „nemuze dolovit“ byt nemocna.

                  0 0
                  • jIrI___  

                    Pokud ten život na hraně není dobrovolný, tak pak dělají nebo dělali něco špatně. Třeba se měli více učit :). Tak či tak mi těch 70% příjde jako až moc vysoké číslo.

                    0 0
                  • Romancero  

                    to snad ne! Kde jsi k tomu údaji přišel?

                    0 0
                  • snas89  

                    Pardon:) vypadla mi tam nula. Pisu na mobilu.

                    Proste pro spoustu je citelny zasah ze se jim treba rozbije pracka a musi si na ni pujcit.

                    Cca 5 let zpet jsem delal na jednom projektu ohledne stredni tridy. Mozna se to trochu posunulo od ty doby ale moc tomu neverim.

                    Jen tak prp zajimavost. Narazili jsme na vyzkum pro deutshe bank: stredni tridu v nemecku maji cca definovanou tak, ze ty nebo kdokoliv z tvy blizky rodiny nebude muset pracovat do konce zivota a neklesne ti rodinny standard. Meli to propocitany na cca 15 milionu. Kdyz si pak uvedomis, ze naklady v cr jsou uz v pdstate stejny a zdejsi stredni trida jsou treba

                    0 0
            • snas89  

              Jenze otazka je kolik lidi opravdu na tu podporu dosahne. Ja do firmy bez sance. Lidi okolo me bez sance (osvc a firmy). Tady je to naprosto bezkoncepcni a spis to nahrava tem, ktery sou napojeny na burese/hrad a maj informace dopredu. Viz. Treba ksefty s ochrannyma pomuckama.

              Spousta lidi zchudne a novy kola proste kupovat nebudou. Letosni sezona je uz stejne vicemene vyprodana. Ta dalsi podle me uz ovlivnena bude:

              Na jednu stranu nebude mit spousta lidi penize (celosvetove, v cr je uz ted spousta rodin nad hranici pracujici chudoby).

              Dalsi vec je, ze na zimu se to muze klidne vratit (staty nejsou korodinovane, jsou ruzne postupy a tak se to muze prelivat z jednoho kontinentu na druhy jeste rok nebo dva, dokud nebude vakcina).

              Prumysl a obchod (v cr) pujde do ******. Podrzi to jen lidi, ktery jsou vizionari a jsou schopni cist trendy ve svete v informacich a vzdelavani. A tech v cr moc neni. (Kriticky mysleni, soft skills a kreativitu tady mame dlouhodobe hrosi nez zapadni evropa napr. )

              A otazka je jak to poznamena vyrobu komponentu a kol.

              Dokazu si predstavit ze kola zlevni o cca 15–20 procent. Prostor tam u drazsich modelu je. Viz top kola: ty stoji stejne jako motorka. Ale ted bude tak nejista doba, ze bych asi do novyho mazla nesel, pokud bych nemel hodne velkounrezervu.

              Psano ne telefonu tak sorry za preklepy:)

              0 0
    • Alojs01  

      Vliv to bude mít minimální. Lidi maj peněz, že neví co s nima. Kdo měl do této doby na drahá kola, bude si je kupovat nadále, kdo kupoval levná nebo bazarová, bude to tak dělat dál…

      0 0
      • Jáchym 1  

        +1

        Stačilo se podívat ve čtvrtek nebo dnes do cyklobchodu.Masakr. Aspoň teda Brno.

        0 0
    • jIrI___  

      Zcela jistě ceny výrazně vzrostou. A to pochopitelně nejen u cyklokomponentů.

      0 0
      • LM  

        jj, už dneska jsem nevěřícně koukal na ceny některé zeleniny

        0 0
        • Lister  

          Já zase co koukal tak ta ze Španělska nebo Itálie je ve většině případů z nějakého důvodu docela levná.

          0 0
        • plzakj  

          Ja zas nevericne koukal na ceny benzinu. Budou ted nejaky vlny. Muze se to zdrazit hodne nebo lehce. Muze se to vratit na stejny hladiny. Duvodu pro nejaky vyrazny zlevnovani neni.

          0 0
          • Lister  

            To už zase zdražilo?

            Protože co jsem tankoval minulý týden tak nádrž pod 2 tis. jsem neměl už několik let.

            0 0
          • kubad  

            zatím se moc nedá soudit, záleží jak rychle se rozběhnou fabriky ve světě, a jak se následně budou chovat lidé ( utrácet)

            0 0
        • obda  

          Ceny zeleninu jsou v dubnu vysoké normálně ;) My doma jíme především sezónní zeleninu, takže mne to nechává klidným.

          0 0
      • milan.v  

        Tak jsou to standardní makroekonomické veličiny, tzn. pokud vzroste poptávka po kolech a vším s tím souvisejícím, viz. zdejších x vláken s požadavky na rady ohledně koupi kola, tak samozřejmě porostou i ceny těchto komodit…

        Je otázka, jestli se to zase po nějaké době srovná do normálu, resp. za jak dlouho opadne poptávka s opadnutím tohoto koronavirus šílenství, kdy sportují i lidé, kteří by jinak normálně nesportovali, na kolo nevlezli…

        Ne, že by to nebylo dobře, jsme národ přežraných, tučných čuňat, ale čeho je moc, toho je příliš…

        0 0
        • Lister  

          Zase bude slušná nabídka ojetin na konci sezóny.

          0 0
          • deekay  

            Ale kdyz to vidim tady kolem, tak maximalne elektrokol :D

            0 0
          • Potkan007  

            Tohle vidím tak za dva roky. Co si všímám okolo, tak jak byl poslední roky populární běh a každý musel běhat, teď je tím populárním sportem cyklistika. Běžců ubylo, cyklistů jsou všude mraky na čemkoli, co jede, mnohem víc, než v posledních letech. Ceny dolů nepůjdou, není důvod při tom zájmu. Teď lidem tohle nové nadšení chvíli vydrží, než zaútočí na nějaký další sport. Jen se bojím, co za těch pár let zůstane nám ostatním, už teď je až moc lidí, které cyklisté paušálně štvou. V lese v podstatě všechny a začínají se bouřit (hřebíky, lanka), na silnici půlku řidičů, na cyklostezkách pejskaře, bruslaře a mámy na plný úvazek.

            0 0
            • Lister  

              Asi záleží kde jezdíš a kde bydlíš. Za poslední týden jsem byl na kole každý den a když vynechán silničku, kde jsem pár borců míjel, tak jsem vlastne nikoho nepotkal.

              0 0
              • Smazaný účet  

                Já potkávám spoustu lidí s kočárky a fakany tam, kde běžně nikdo nikdy nebyl. A ještě často pičujou, “že se lekli, když jsem se tak vyřítil proti nim“ a “kde mám roušku”…

                0 0
              • Carousel  

                Na silnicích taky pozoruju o dost větší provoz, ale stačí najet do Rychlebek (nemyslím stezky) a pořád je má člověk jen pro sebe, tak jako 10 měsíců v roce. Jen mě neskutečně štvou zavřené hranice. Ze tří stran mám po pár km hranice a připadám si jako ve vězení. Už asi vím, jaké to je jezdit doma na trenažéru :D

                0 0
                • Lister  

                  Jo, už dlouho si říkám že.musim jedno kolo vzít do práce a zase začít hoblovat Rychlebský hřeben. Zavřené hranice mne netrápí. Nepředpokládáme že by mne někdo kontroloval mezi Hranickami a Koníčkem.

                  0 0
                  • Carousel  

                    Na hřeben po té hraniční stezce se už taky těším. Tam nikdo kontrolovat nebude, ale kdybych chtěl třeba přejet z Polské hory přes Bielice na Peklo, nevím, jestli bych chtěl riskovat karanténu, popř. nějaké popotahování. Hranice mě trápí spíš na silničce. Kladské sedlo, Travná nebo kolem jezer, s tím se budu muset rozloučit, což mě štve o to víc, že jsem se sem kvůli bajkování přistěhoval.

                    0 0
            • Smazaný účet  

              Lidi holt konečně pochopili, že běhání je k uzoufání nudné. :0)

              0 0
        • Carousel  

          Já jen že kolo ani komponenty nejsou komodity ;-)

          Ale že uprostřed lesa se ocitnou lidi, co tam evidentně zabloudili poprvé a ruce mají napřažené před sebou, tak jak by normálně tlačili nákupní vozík, tak těm je tam fakt dost.

          0 0
          • milan.v  

            No, dobře, nejsou to komodity, tak jak je myslíš patrně ty, jedná se zkrátka o zboží se svou nabídkou a poptávkou…

            0 0
            • Carousel  

              +1, je to zboží ;-). Komodity jsou základní suroviny obchodované na burzách, u nichž nezáleží na výrobci, protože jejich kvalita je od různých producentů v zásadě stejná. :) To jen tak pro zajímavost ;)

              0 0
    • Smazaný účet  

      Já jsem v pohodě, koupeno mám vše a cena mého rámu díky oslabené koruně klesá pomaleji :0)

      0 0
      • deekay  

        Ja sem taky v pohode, nemoh sem si vybrat, co si koupim, tak se na to takhle aspon vyprdnu :)))

        0 0
        • Smazaný účet  

          No vidíš to, aspoň jsi ušetřil :0)

          Když nad tím přemýšlím, tak kola jsem koupil ještě za 26,5, takže jsem ušetřil asi 6 stovek :0) Teď nemá cenu kupovat nic dražšího.

          0 0
          • kubad  

            euro se pomalu vrací už je 26,9kč a teoreticky nemá důvod být tak vysoko, uvidí se sám nevím jestli něco objednat nebo čekat :D

            0 0
          • deekay  

            No ja zase kupoval naky veci na Bike24, vybral jsem, co jsem potreboval, zbytek vratil a jeste na tom vlastne diky kurzu vydelal .)))

            0 0
    • Romancero  

      Asi to bude stejné jako u pc komponentů

      0 0
      • Smazaný účet  

        A co teprve auta

        0 0
        • Romancero  

          Všechno bude jinak- jde o to , zda budou ve fabrikách dál makat lidi z Ukrajiny, Polska.. nebo se budeme muset uskromnit, co se mzdy týká

          Automprůmysl by šel do kytek stejně , pandemie to jen urychlila

          0 0
          • -b-n-x-  

            To není zdaleka tak jisté. V číně hodně narostl zájem o individuální přepravu a nová auta. V nich se totiž narozdíl od mhd nenakazíš.

            0 0
            • Romancero  

              Čína se stává nejmocnější (vojensky i politicky) a ekonomicky nejsilnější zemí světa. U nás v Evropě a v USA to půjde od 10 k 5.

              Bez Číny si tady v Evropě už ani neup-dnem.. A ještě je mnozí tady budeme po „zemanovsku“ uctívat .

              Auta si vyrábějí sami-u nich doma-o předražená auta z Evropy díky dražší pracovní síle asi u nich zájem nebude

              0 0
              • Radek Broz  

                Přesně naopak – každej Číňan, co má trochu peněz, to chce ukázat.

                0 0
                • ceo  

                  Jako v 90tkach u nás…

                  A taky je to přejde.

                  0 0
                  • Radek Broz  

                    Já bych řekl, že v jejich kultuře je tohle mnohem silnější než bylo tady. Každopádně o to, že v tý 1,4 miliardě lidí nikdo nebude chtít Audi nebo iPhone a radši si koupí levnější čínskej produkt bych se fakt nebál.

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      máme IT podporu v indii a i tam jsou borci kteří už dneska chtějí jezdit v audi a mercedesech… tyto trhy by mohly automotive pomoct.. ale otázkou je jestli nebude lepší výrobu přesunout z evropy tam :)

                      0 0
                • snas89  

                  to uz taky neplati obecne. Celkove je to hodne vykonove a financne orientovany narod.

                  Takze oni utraceji nesmysly za neco kde vidi smysl se ukazat. Kde ne tak koupi radeji fejky. Treba tohle hodne resi lego napr…ty tam maji docela slaby prodeje

                  0 0
              • Metrick  

                Čína je jistě významná, ale tvrdit, že je nejsilnější ať již vojensky nebo politicky je hrubě přehnané. Ve vojenském srovnání se nemůžou s USA a ani s Ruskem srovnávat. V podstatě veškeré info o Číně je i na západě přebíráno z oficiálních čínských medií, která jsou kontrolována komunistickou stranou číny a co je třeba uznat Čína výborně využívá „soft power“. Jeden z problémů Číny je naprostá nepředvídatelnost jejího vedení, kdy se mezi sebou mocensky „perou“ frakce ve straně a celkově systém řízení top-down. Příkladem je Falun Gong – původně velmi podporovaná organizace samotným vedením KSČ, ale nakonec tvrdě potíraná, protože Jiang Zemin (tehdejší nejvyšší představitel strany) v rámci vnitrostranického boje na tomto výrazně posílil svou pozici. Dnešní čínští miliardáři (často rodinní příslušníci nejvyššího vedení strany) můžou být za 10–15 let odsouzeni novými kádry za korupci, nebylo by to poprvé.

                0 0
              • -b-n-x-  

                No já chtěl říct to, že zrovna pandemie může ten umirajici automobilový trh celkem klidně zachránit.

                0 0
                • LM  

                  Jako že teď prodaj všechny ty elektromobily vyrobené na sklad jenom kvůli emisním limitům?

                  0 0
                    • snas89  

                      Clanek spis pro me zni jak zbozny prani petrolheada ve strednich letech v kreci.

                      I kdyz ty cisla v chovani maj neco do sebe, tak maji silu hlavne v kontextu techto mesicu. Za pul roku muze byt tohle zase jinak. A napr. Vymenit filtry v aute jde uz ted.

                      0 0
                      • -b-n-x-  

                        No, sice je to zbožné přání petrolheada, ale přece jen je tam ta myšlenka: cestovat v něčem, kde se nenakazim. Což určitou naději těm výrobcům aut (a možná spíše motorek) dává.

                        0 0
                        • wilda81  

                          Auta ve městech nejsou řešení. Vem si jak blbě se parkuje ve větších městech. Když je k tomu ještě uzavírka, tak z 5–10min cesty máš rázem půlhodinu.

                          0 0
                • JakeF  

                  Já bych neřek, že automobilový trh umírá, prostě se jen vrací do normálu… Měli jsme tu 10 let, kdy si většina vyspělýho světa žila vysoce nad poměry díky zvyšujícímu se zadlužení na státní úrovni a uměle držených nízkých úrokových sazeb. Všechno tlak na okamžitou spotřebu, aby nám rostlo HDP, žádnej tlak na dlouhodobý uvažování, aby lidi spořili nebo investovali, ani na státy, aby vytvářely rezervy na horší časy… Pro automobilky to byly zlatý časy, protože nový auto chtěl každej, ale bylo jasný, že to nemůže trvat navždy…

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    +1

                    0 0
                  • snas89  

                    Souhlas, ale prave tohle zaroven ty automobilky muze polozit.

                    Bohuzel geopoliticky uvazujou dlouho dopredu jen cinani a rusaci (ty maj ted vlastnich problemu dost).

                    Jestlize spousta automobilek jede na hrane a resi nesmysly a lobing ve vladach misto invence, tak je mozny, ze to neustoji.

                    Viz mercedes. Tam (ne moc uspesne) celi tlaku na prevzeti od cinanu uz docela dlouho

                    0 0
                  • Metrick  

                    A taky to snad „západu“ připomene nutnost nebýt, alespoň v klíčových odvětvích, životně závislý na výrobě/zdrojích na druhém konci světa.

                    0 0
                    • JakeF  

                      To už se dostáváme k teorii her… Dokud jsou všichni ochotní držet otevřený ekonomiky, tak na tom vyděláváme všichni. Pokud se někdo rozhodně zavírat trhy pro krátkodobý zisky, jako třeba teď Trump, tak dlouhodobě na tom stejně prodělá, ale jasně, ostatní můžou prodělat víc.

                      0 0
                      • Metrick  

                        Pokud vše funguje jasan, bohužel v případě „vyšší moci“ jako třeba letos „najednou“ Evropa zjistila, že není v některých zásadních ohledech soběstačná (např. některá léčiva) a snad pochopí že by bylo moudřejší alespoň ty nejdůležitější výroby zachovat ze strategických důvodů doma. Trumpa bych do toho zas tak netahal (stejně v úřadu víc než další 4 roky nebude), v tomto ohledu má Evropa problém především s přesunem výroby do Číny.

                        0 0
                        • JakeF  

                          Nikdy nemůžeš pokrýt všechny rizika… Mezinárodní obchod je jedna z věcí, na který vydělávaj obě strany., takže rozhodně nemá smysl ho zatracovat. Kdybychom byli uzavřená ekonomika, tak jsme daleko chudší, díky čemuž bychom měli i horší zdravotnictví a ve výsledku by tím trpělo daleko víc lidí, než v důsledku covidu, na kterej umřelo pár lidí, kteří by většinou stejně umřeli do půl roku na jinou komplikaci.

                          0 0
                  • plzakj  

                    Souhlas. A tyka se to nejen automoto.

                    0 0
    • Pavlos_S1  

      Ruku na srdce si dávat nemusím, neb takové pitomosti neřeším.

      0 0
    • Georges24  

      Jsem životní optimista a veskrze pozitivní člověk, ale v tomto jsem i trochu realista, myslím , ze se zdraží skoro vše. Kompenzovat to bude přebytek ropy na trhu, ale těžko říct, na jak dlouho to bude. Letos to fakt moc pozitivně nevidím, ubytování, tuzemský sport a i ty kola budou dražší, slevy a výprodeje nebude nutné moc dávat.

      0 0
      • Carousel  

        Já jsem podobně založený, ale vidím to naopak. Že ceny růst nebudou, protože lidi začnou obracet každou korunu a bude menší poptávka. Aby se oživil turistický průmysl, tak hoteliéři taky budou muset lidi lákat a ne je odrazovat zdražováním. To samé s autama. Ty mají všichni relativně nové (vzhledem k rostoucím prodejům za posledních deset let) a teď je málokdo potřebuje, takže automobilky budou muset snížit ceny, aby nepřišly o prodeje. Něco jiného je paprika ze Španělska, ale je nutné odlišovat věci dlouhodobé spotřeby a věci, které člověk nutně nepotřebuje od jídla apod.

        0 0
        • Lister  

          Manžela už docela dlouho vybírá auto. Takže když ceny klesnou dostatečně, tak bych se té i30N mohl dočkat :-)

          Jen teda pak nevím čím by zase jezdila ona, protože s mým autobusem nebude chtít jezdit.

          0 0
          • Smazaný účet  

            Nevěřil bych, že to někdy napíšu, ale i30N se mi v poslední době z hothatch kategorie líbí asi nejvíc – minimálně z hlediska techniky, na které je postavený. Po faceliftu se mi líbí moc i předek Nline verze (Leon FR by se mohl tady učit), zadek samozřejmě má nedokonalosti (madlo víka – proč, když je možnost mít ho ve znaku?, žárovky v blinkrech v roce 2020).

            Interiér nedávám, ale s tím mají problémy všichni – hnusné tablety…

            Jediné co bych u i30N chtěl je možnost nemít tam asistenty držení v pruhu a zastaralou manuální ruční brzdu…

            Jinak není z HH moc kde vybírat. Nová Cupra je hnusná a jen s DSG, nový Golf GTI bude drahý a design je šílenost. Renault Mégane R.S. se mi líbí moc, ale nejsem si jistý tím 4Control systémem. Golf R bude ještě dražší a “prémiové” HH od Audi, M-B a BMW nenabizeji vůbec nic, co by ospravedlnilo cenovku…

            Holt budu jezdit svoje FRko do té doby, dokud to půjde a dokud bude možné koupit Mustanga V8 :0)

            0 0
            • Smazaný účet  

              Tak hydraulickou ručku si tam hold musíš nechat dodělat no…

              0 0
              • Smazaný účet  

                Mě úplně stačí ta elektronická ;0)

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Tak tohle auta tohohle typu dost dehonestuje. To už si k tomu rovnou přidej automat a všechny asistenty :/

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    A jéje, už je to tady zase :0) jak často jezdíš přes ručku? Předpokládám každou druhou zatáčku :0)

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      Ne nejezdím. Ale pak mi celá debata o technice i30n přijde směšná. Nejdřív tady vyzdvihuješ skoro do nebes „závodní“ techniku, ale pak z tebe vypadne, že je nechceš klasickou ručku. To se pak stejně můžu zeptat, jak často auto, co máš, opravdu využiješ. Stejně blbá otázka. Na okruhu asi nikdy a na silnici zřídka. Takže pokud hledáš komfort typu hillholder, protože to neumíš se spojkou (nic proti, jen se to nabízí), tak pak nechápu to odmítání automatu v Cupre :)

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        Přes ručku nejezdím, takže jí potrebuju jen pro parkování.

                        Hillhold je fajn, ale taky ho nepotřebuju nutně k životu. Co je ale super, že auto za tebe díky elektronické ručce stojí na brzdě neomezenou dobu. To, pokud nemám pravdu tak mě oprav, nikdo s manuální ručkou neumí.

                        Automat v Cupře odmítám proto, že řadí i v manuálním režimu sám v určitých situacích. První koncernové auto, co tohle nedělá je RS4, bohužel.

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          Tak už od názvu manuální ruční brzda (elektronické se říká parkovací brzda což ji lépe vystihuje) to za tebe sama neudělá. Tak pak nechápu, jak to s tím bržděním po neomezenou dobu myslíš.

                          0 0
                          • Smazaný účet  

                            Zastavíš na křižovatce a pustíš brzdu. Auto stojí za tebe dál na brzdě. Ne jen 2 vteřiny při rozjezdu, ale třeba hodinu (protože po pěti minutách se zatáhne elektronická brzda). Tuhle “Auto Hold” funkci jsem zatím viděl jen u aut, co mají elektronickou ruční brzdu. S manuální funguje jen “hill holder” při rozjezdu na ty dvě vteřiny.

                            Jestli je elektronická parkovací či ruční je jedno asi jedno, stále ji můžeš za jízdy použít tak, že za to rukou zatáhneš. Tak prosím omluv to, že používám špatnou terminologii.

                            0 0
                            • Smazaný účet  

                              Tak authold mají opravdu jen elektronické brzdy, To je fakt. Ale hill holder mělo už Subaru Leone (možná i starší modely) a tam to bylo spřažené se spojkou. Pokud si při rozjezdu nepustil spojku, tak jsi měl zabržděná kola (asi to odbrzdilo o chvilku dřív). Ale kdo by stál na spojce neomezenou dobu…

                              I tak ale do aut, o kterých píšeš, spíše patří klasická mechanická ručka (i když ta hydraulika by byla zábavnější)

                              0 0
                  • Lister  

                    Kdo chce dnes pořád řadit?

                    0 0
                    • wilda81  

                      Já bych nejradši teleport, ale furt ty plechové krabice neupravili.

                      0 0
                      • Lister  

                        Mně to zase tak nevadí. Tu hodinku denně využívám na poslouchání knížek…

                        Ale je pravdat, že jak je to dal, tak to taky moc nemusím.

                        0 0
                    • Smazaný účet  

                      Dneska už nikdo :)

                      0 0
                      • Lister  

                        Tak ono něco jiného je vytáhnout MX5 o víkendu na okresky a něco jiného natočit ročně 30 ti do práce.

                        Manuální převodovka a absence vyhřívaných sedade jsou dvě největší slabiny mého dojížďáku a příště už jedině bez fofrklacku a ideálně s budíkem nebo vyhřívání ze zásuvky při nabíjení.

                        0 0
                    • Smazaný účet  

                      S dnešními auty si stejně vystačíš při svižné jízdě s dvojkou a trojkou, pokud teda nejsi sebevrah. :0)

                      Ano, v koloně to med není…

                      0 0
                      • deekay  

                        A po meste, pri dodrzovani rychlostniho limitu vicemene teoreticky i na jedicku :))

                        Me manual rozhodne neobtezuje, ani v kolone. Me spis obtezuje uz jezdit obecne diky ostatnim ucastnikum silnicniho provozu :)

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          :0)

                          Jo, s ostatními účastníky provozu je často legrace. Minulou neděli mě málem sejmul boreček s natuněnou audinou, když si chtěl ušetřit vteřinu a vzal to na kruháči doleva.

                          0 0
                          • deekay  

                            Tak tohle jsou takovy chujove, co byli, jsou a budou. Ale neni jich extremne moc. Me spis desi ta vetsina ostatnich. Neustale se matlaji v mobilech, necumi kam jedou, casto nejsou schopny to auto ani ovladat. je to cim dal, tim horsi.

                            0 0
                            • Smazaný účet  

                              Souhlas. Dneska lidi zajímá spíš jak je auto on-line, než jak se řídí. Někde byl článek o tom, že dotykové displeje v autě jsou horší než marihuana a alkohol.

                              O to víc mě udivuje, že se dělá kauza že změřeného BMW M6, které se na prázdné D6 prohnalo kolem policajtů 220. Přitom takový člověk je pro okolí podstatně méně nebezpečný, než člověk co na okresce matlá po displeji.

                              0 0
            • logoman  

              Nej jezdici hh je teď typer. Ale taky o dost dražší…

              0 0
              • Smazaný účet  

                To souhlas, na nej jsem zapomněl. Bohužel design je už na mě příliš. Já raději nenápadného zabijáka, než auto křičící do světa “hele já jsem závoďák”.

                0 0
            • tomfree  

              K čemu je takové auto dneska,kromě toho,že si člověk zablbne na okruhu a to bych si půjčil něco s pohonem zadních kol?

              0 0
              • Smazaný účet  

                Relativně levně dostupná rychlost. Je to univerzální auto na občasné vyblbnutí se na okreskách. Samozřejmě zadokolka, šesti- nebo osmiválec je lepší řešení, ale to je cenově docela mimo možnosti běžného člověka ;0) Nejsem si jistý jestli se pod milion dá vůbec něco takového sehnat.

                0 0
                • tomfree  

                  Když jsem loni jel do Jeseníků,řekl jsem si,že se trochu odvážu,když mi potřetí vyjela v zatáčce dodávka do mého pruhu,vykašlal jsem se na to,teď je vrchol zábavy dosažení co nejnížší spotřeby hybridního vozu.Pokud chci od jízdy zábavu,jdu na kolo.

                  0 0
            • -b-n-x-  

              Tady chybí názor mistra Strakaace :-)

              0 0
        • orm  

          Co se tyka aut, tak mam obavu, ze se u vlad prolobuje zakaz starsich aut nebo dalsi „srotovne“ a zamaskuje se to za ekologii.

          0 0
    • RomanH  

      Ceny si netroufnu odhadnout, stejne jako kurz koruny. Nicmene jsem si nakoupil spotrebak (konkretni plaste, desky, retezy, prevodnik, stred, kotouce…) na cca dve sezony, a to z duvodu, ze kvuli zavrenym fabrikam nebude skladem a ja nechci kolo odstavit.

      0 0
    • Edwin  

      Levná kola zlevní, dráha podraží.

      0 0
    • Jirra  

      Ekonomové by se mnou nesouhlasili, ale co jsem si všiml, tak zatím žádná krize, co jsem měl moznost zažít, věci moc nezdražila. Chvilku je třeba něco nedostupné, ale ceny více méně stagnovaly.

      Co vždy zdraží zboží je naopak ekonomický růst. Zvedají se platy, větší spotřeba, méně zdroju atd a zisky musí také růst.

      Problém je v tom, že ceny rostou tak jak se zvyšují náklady ve vyspělých zemí, ale platy u nás tak nerostou.

      Schválně kolika z vás pokryl nárůst platu, třeba za poslední 4 roky nárůst cen za potraviny a jiné věci potřebné pro život?

      0 0
      • JakeF  

        Ekonomové by s tebou souhlasili… Zjednodušeně díky tomu, že se sníží poptávka, tak není tlak na růst cen. Akorát do toho může hodit vidle přiliš uvolněná monetární politka, která s sebou přinese inflaci, ale to se ve vyspělým světě moc nedělo.

        Rozhodně ale nemáš pravdu co se týče mezd. Ty u nás rostly rychleji než inflace a drtivá většina národa je za poslední 4 roky v reálným vyjádření bohatší. Troufnu si tvrdit, že kdo není, tak je to jeho vlastní chyba, že není ochotnej vyjednat si zvýšení nebo změnit práci.

        0 0
        • Jirra  

          Podle čísel máš samozrejmě pravdu. Ja a spousty lidi co znám patříme k těm neschopných co si nedokázala vyjednat nárůst platu, který by kopiroval, třeba ten nárůst potravin. Dal jsem taky za tu větu otazník, protože mě zajímalo jestli je někdo taky tak neschopný jako ja.

          0 0
          • Breakpain  

            J, neboj.

            Delam praci, co mi vyhovuje a je tam super kolektiv. Hlavne ten kolektiv me tam drzi a kvuli penezum bych to jen tak, nemenil. To by muselo byt dost penez. Obesel jsem par pohovoru a treba kvuli 10tis navic nepujdu nekam, kde netusim, jaci jsou tam lide. Chci chodit do prace, kde i kdyz se to sere, tak mas dobrou partu a preneses se prez to. Nikdy jsem nebyl a nebudu karierista :)… Mam 12 let stare auto nijak me to netrapi, dokud jezdi, nevidim duvod kupovat nove, tzn me naroky jsou male.

            • prace Te musi „bavit“
            • prace Ti musi umoznit plnit si sve konicky
            • pokud neziju bidu s nouzi, nemam s tim problem a neresim, ze jinde bych mohl mit o neco vic…
            0 0
            • JakeF  

              Jasně, že jsou i jiný kritéria než peníze… Ale pokud to má někdo takhle, tak počítám nechodí brečet na internet, že mu neroste mzda.

              0 0
              • Jirra  

                Někdo tu brečí?

                Jen jsem polozil otázku, protože mě to zajímá.

                0 0
                • JakeF  

                  Pokud tě to jenom zajímá, není problém si dohledat statistiky… Pár anonymů na internetovým fóru by stejně byl houby vypovídací vzorek.

                  0 0
                  • Jirra  

                    Statistiky jsem četl a nehledám vypovídající vzrorek, abych si ty statistiky ověřil.

                    Zajímali mě lidi se kterými se tu často bavím, i když jen online. Co je na tom k nepochopení.

                    0 0
          • JakeF  

            Nečekám, že bys to tu chtěl rozebírat, třeba máš objektivní důvody… Ale těch příležitostí změnit práci/obor bylo v posledních pár let opravdu hodně a nebylo moc důvodů zůstávat tam, kde si nemůžou dovolit mzdy zvýšit.

            0 0
            • plzakj  

              Tohle uz byla podle mne krec pracovniho trhu a extremni tlak na zamestnavatele. Diky tomu jsou ted platy vysponovany hodne nahore. Ale na druhou stranu, bude, kde skrtat a budou i ty lidi na tom pracovnim trhu.

              0 0
              • JakeF  

                Nesouhlasím… Na západ od nás maj lidi za stejnou práci pořád cca 2× víc. Jasně, znamená to, že v krizi ty míň efektivní firmy zkrachujou, ale to k tomu patří. Aktuálně stát drží neefektivní podniky při životě stejně jako za komunistů. Ať už přímo dotacema, tak nepřímo přes uměle nízký úrokový sazby. A platí to jako vždy střední třída, který se díky tomu znehodnocujou úspory.

                0 0
                • plzakj  

                  No, taky to souvisi s tim, jestli maj firmy co nabidnout s vysokou pridanou hodnotou nebo jsou jen levnejsi pracovni sila pro zapad. Pokud to druhe, tak jsou vysoky plat a silna koruna problem.

                  0 0
                • Smazaný účet  

                  na západě mají platy vyšší na ukor toho, že vykořistují východní země… levná výrobna u nás ale fakturuje se přes německo apod…

                  0 0
      • Lister  

        Za sebe můžu říct, že nějaké zdražování je pod moji rozlišovací schopnost.

        0 0
        • Smazaný účet  

          Tak já si všimnu zdražení elektriky, zdražení benzínu, ale zdražení jídla fakt nepociťuju. Jestli máslo stojí 30 Kč nebo 45 je mi fuk, stejně tak ostatní potraviny – na co mám chuť, to si koupím.

          0 0
          • deekay  

            Tyjo, tak to ja si vsimnu vic zdrazeni jidla, nez zdrazeni elektriky, nebo benzinu :) Asi proto, ze elektrika me mesicne stoji ani ne petinu toho, co benzin a benzin me stoji tretinu toho, co zradlo :D

            0 0
            • Smazaný účet  

              No já si toho všimnul, že jsem měl nedoplatek :0) Protože spotřebu mám ± pořád stejnou.

              Mě benzín stojí zhruba 2–3× tolik co jídlo :-D

              0 0
              • deekay  

                Bud hodne jezdis, nebo malo zeres :) Je fakt, ze ja toho svym autem tolik nenajezdim. Ale stat me benzin 2–3× co jidlo, tak to nebude vesely mesic :D

                0 0
                • Smazaný účet  

                  No tak hlavně jezdím stále za 8–9,5l/100 a pak najedu zhruba 30 za rok.

                  0 0
                  • deekay  

                    Tak ja mam dlouhodobou prumerku za nakych 100.000km taky 8.8 :)) a svojim autem najedu tak 15tis rocne.

                    0 0
                  • plzakj  

                    Takze das mesicne tak 7tis za benzin? A 2tis za jidlo???

                    0 0
                    • deekay  

                      chmm, to by mi nestacilo asi ani na snidani a dopoledni svacinu :)

                      0 0
                    • Smazaný účet  

                      Možná za jídlo víc. Plus obědy platím stravenkovkou, takže ty nepočítám.

                      0 0
                    • Lister  

                      Tak za naftu to odpovídá a kdyby to druhé bylo za týden, tak to by byla ještě krása :-)

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        Jako 2000 za jídlo za týden? To za jednu osobu v domácnosti utratíš za měsíc 8 tisíc za jídlo?

                        0 0
                        • Lister  

                          Tak u nás nebydlí v domácnosti jedná osoba :-)

                          No ale pokud víno je taky jídlo, tak to radši nechci počítat, protože bych mohl zjistit, že to sedí :-D

                          0 0
                        • plzakj  

                          Pokud zapoctu vsechno vcetne obedu, tak jo. Jen za obedy necham 5× 150–200.

                          0 0
                          • Smazaný účet  

                            Však výše píšu, že obědy do toho nepočítám, protože to platím ze stravenkovky.

                            Ale ty 2–3 tisíce za měsíc jsou hrubý odhad, nesleduju to.

                            0 0
                        • jIrI___  

                          Ony ty 2000 nemusí být tak daleko od pravdy. Dělali jsme vždy nákupy na týden (pro 2 lidi kompletní celodenní jídlo vařené doma – vše od snídaní, přes obědy až po večeře) a pohybovali se vždycky kolem 1500–1800 Kč. Pokud někdo kupuje kvalitnější potraviny nebo nakupuje přímo od řezníků, pekařů zahradkářů, z minifarem apod. (jak je na B-F dobrým zvykem :) ) , pak se na tu dvojku na jednoho člověka může myslím dostat poměrně jednoduše.

                          0 0
                          • Lister  

                            To zvládneš i v běžném obchoďáku.

                            Nevím jak u vás, ale u nás stojí rohlíky vždycky minimálně 500.

                            0 0
                          • wilda81  

                            Pro 2+2 (žena na mateřské) děláme jednou týdně větší nákup ±1500 a přes týden víceméně jen pečivo. Já chodím na obědy za stravenky a malý ve školce. Tzn. u nás cca 2tis na hlavu za měsíc.

                            0 0
                        • deekay  

                          Ja teda naprosto bezne :) A obedy do toho pocitam to, co doplacim na stravenku (ta mi na obed staci jedna).

                          A nejsou v tom restaurace a zadne hogofogo.

                          0 0
                  • -b-n-x-  

                    To ale není nějak moc.

                    0 0
            • Lister  

              Tohle jde úplně mimo mě.

              Všechno řeší žena. Můj kolega je hodně šetřivý a pořád se mne ptal kolik dáme za tohle a kolik za tamto.

              Kdyby mi tvrdil že měsíční průměrná spotřeba elektřiny je 2–3 tis a za plyn dáš 2× tolik tak mu budu věřit, protože fakt nemám páru jaké máme zálohy.

              0 0
      • jIrI___  

        Mzdy nám za poslední 4 roky každoročně zvýšili o 1,2–1,5%. Není to moc, ale lepší než drátem do oka. Nicméně mám takový pocit, že to nepokryje ani inflaci. Zdražování potravin samozřejmě poznat jde, kupuju levnou šunku a ta za aktuálních 40 Kč/100 g nikdy předtím nebyla. A tak by se dalo pokračovat – vejce, máslo, zelenina a ovoce obecně, bezlepková mouka…

        0 0
    • cosmo  

      No otazka je nakolik dimenzuji sezonu 2021 vyrobci…jestli stejne jako letos (loni), tedy vzrustajici tendence (kdy najednou vsichni misto behani – kolari a elektrokolari) tim padem maji naobjednano stejne nebo vice jako pred krizi a tim riskuji, protoze nevi jak se to vyvine, obchodnici maji plne sklady kol z predobjednavek, ale nikdo neni jestli je diky zkracene sezone vyprodaji aby meli cash na predobjednavky 2021, budou prodavat zrejme se slevou, aby se toho zbavili…mozna bude pokles z jejich strany, tim padem vyrobci co na tohle kalkuluji mohou objednat mene, nekteri stejne a nekteri vice…sam jsem zvedam co se bude dit v cyklokramech kveten, cerven…ja vestim, ze se cesi zblazni do ceskych hor a nakoupi si elektrokola ve vetsi mire nez doposavad…tim se trh na 2021 nasyti a pujde dolu…ale co normalni biky a silnice to asi pofrci stejne, jen nektere znacky (cannon, trek, spesl) zacnou umravnovat sve na max. vytahnute ceny u drahych kol…ale vse muze byt jinak, leto ma byt extremne horke, hobikum se asi na kolech nebude chtit ve vedrech jezdit…kdyby bylo destive chladne leto (coz nebude) pak je letosni sezona pro obchodniky a vyrobce uplne v prdeli…

      0 0
      • Smazaný účet  

        Tak uvidíme, jak se tvá věštba naplní :-D

        0 0
      • wenda.simon  

        Realita je minimalne ted takova ze obchodnici pomalu nemaji co prodavat.

        0 0
        • cosmo  

          Ano moc jsem se nespletl, rozdil je ze ne jen elektrokola, ale kola obecne vsechny, a ne se slevou, ale za plnou…pravda je ze obchodnici nemaji elektrokola, ta jsou vyprodana, takze pravda co sem psal, cesi se zblaznili do ecek, ale pozor, normalni kola jsou v kramech, alespon doprodaji sklady…ale hrozi ze se trh nasyti…a vyrobci urcite zdrazi, hlavne eckari…to je jasne…

          0 0
          • Smazaný účet  

            Co myslíš tím normální? :-D

            Řekl bych, že ti ta koule moc nevyšla s tím zlevňováním a plnejma skladama :-)

            0 0
            • cosmo  

              A co? Jsme na foru, kdybych vestil z koule dam si sportku…lidi vykoupili ecka, a za plne ceny…klasicka kola jsou v kramech, kde jsem byl, bylo dost kol stredni a nizsi tridy…to jsou normalni kola, co pisu…

              0 0
          • snas89  

            Ted ti ale maximalne vyslo to, ze prodejci nemaji conprodavat. Vzhledem k tomu, ze v cine to nemel kdo vyrabet a odesilat je logicky.

            Spis bude v tomhle ohledu zajimavejsi pristi rok a ja bych tip ze ty kola uz “nebude mit kdo kupovat”.

            Jestli se nejak nezvedne byznys na konci roku, tak to uz spousta lidi neudrzi a firmy popadaj. A pak budou uplne jiny starosti nez novy kolo.

            0 0
            • žvejk  

              No v Česku se spíš vse vyprodalo, další předobědnávky jeste dorazi, ale nejake dalsi kola MY20 uz nebudou vyráběny, spis se pojede na 2021 pomalu, ale jestli se vše spozdi nebo ne, je otázka , ja myslim, ze spíš ano. A prodeje na dalsi rok uz takove nebudou…

              0 0
    • kopejda  

      Celkem zajímavý pohled na problematiku:

      https://youtu.be/O8QDVh-UnZ8

      0 0
      • Pikaču  

        Koukam na sklad kol ( ve videu) a na webu a vetsina kol je lowcostova. A pak jak pan rika ze zákazník chce v pátek koupit kolo a o víkendu jezdit.

        ( jako ze prijdu jako zakaznik v patek do sterba kola a reknu chci kolo- vzdyt tu vybirame kola a komponenty pul roku :))))

        Tak jestli pro takove zákazníky nebudou kola tak to mi je fakt u ******. Spíš budu radsi ze se to takovýma nepremnozi :))

        Tak hura at je nedostatek kol.

        ( berte to s nadhledem a ironii).

        0 0
      • Radez  

        Tak týpek nasyslil v kumbále tisíc kol a vykládá lidem ať kupujou, že na trhu nejsou :-)

        0 0
    • morso  

      Stejně jako u většiny věcí z dovozu lze očekávat nárůst ceny díky kurzu eura. Další nepříjemností bude nedostatek dílů, díky propadům ve výrobě, takže poptávka po dílech bude značná a lze tedy očekávat o něco vyšší ceny od výrobců komponentů a v neposlední řadě je problém přeprava, která by sice měla být díky ceně ropy levnější, ale díky nedostatku přepravních kapacit je to naopak. Třeba objednat dnes námořní kontejner je umění…a když už ho člověk dostane, tak dostat se s ním na loď je ještě větší mazec. Takže se velké firmy předhánějí a přeplácejí šífaře, aby oni své zboží dostali do evropy, což opět má vliv na cenu. Lze tedy očekávat, že ceny dolů nepůjdou určitě a pokud zůstanou stejné, abyl by to úspěch, ale co vidím v jiných oborech, tak třeba ve fotografickém průmyslu, už zdražili hlavní hráči v rozsahu 6 – 10%.

      0 0
      • cosmo  

        V hifi uz doslo ke zdrazeni vetsiny anglickych znacek…pomerne dos­t…

        0 0
    • Smazaný účet  

      Po době coronové: příspěvek na nový éčko 500,– Eur :-O Kam ten svět spěje :-)

      0 0
    • Smazaný účet  

      Tak Terk poslal Domane 2020 do roku 2021 ;-)

      0 0
    • ladias  

      Nemá tu někdo nějaký info jestli se s koncem sezony trochu nezlepší dostupnost dílů? Teď je to fakt tragedie…

      0 0
      • kubad  

        a věříš tomu , že při současných sračkách které se zase rozbíhají, a omezeních které pomalu dojdou , je to možné?

        spíš bude hůř

        0 0
        • ladias  

          Vhledem k tomu za jaký ceny je dnes díky nedostatku možno prodávat, bych třeba doufal v to, že se někdo bude snažit ten materiál vyrobit a prodat za vyšší ceny…třeba. A kdybych tomu věřil, tak bych se tu neptal.

          0 0
          • kubad  

            můj názor – nepočítal bych s tím

            0 0
            • ladias  

              Tak já zase kalkuluju tak že je konec sezony a byť omezená produkce by mohla třeba stačit…co ale nevim a nedokážu odhadnout je setrvačnost kdy se to může (nebo nemusí) projevit. Co se ale asi shodnem je, že v dnešní době selhávají jakékoliv predikce..

              0 0
              • JakeF  

                Ty si to především přeješ… A pak si jenom racionalizuješ, jakým způsobem by tvoje přání mohlo dávat smysl.

                0 0
                • ladias  

                  Ne, já se jen snažim odhadnout jestli mám malej stavět kolo hned z toho co je k mání, nebo čekat až bude zase normální výběr a ceny budou pravděpodobně ještě vyšší než teď. Třeba základní brzdy od Shimana se dali v páru sehnat do 800,– a teď stojí 1100,– a víc a ještě objednáváš každou stranu od někoho jinýho… Relevantní info sem hodil Stenli.

                  0 0
                  • žvejk  

                    Nejlepší ceny jsou jako vždy leden únor a tak to určitě bude i teď, na podzim lidi pořád ještě hodně jezdi na kole, ve výprodeji budou spíš letní hadry,ne levné komponenty u kterých nikdo neřeší, jaky to je rok výroby…

                    0 0
              • kubad  

                se lepšením bych spíš počítal přes zimu, než na konci sezony

                0 0
              • Edwin  

                Já se ani nebojím, že by se už tak nestíhalo vyrábět, jako spíš výrazného poklesu kurzu koruny.

                0 0
      • stenli  

        Nezlepší. Naopak. Mám zprávu od předního evropského výrobce bajků, že třeba Shimano avizovalo, od 2021 najíždí na 6–9 měsíční lhůty pro objednávky.

        Covid tězce narušil mnoho let tříbené vztahy výrobce-doprava-dovozce-prodejce. Takový bordel se bude dlouho dávat do pořádku.

        Pracuji u největšího světoveho prodejce ručniho nářadí, tak do toho trošku vidím.

        Změnila by to jen velká krize a prudký pokles poptávky. Ale to si raději nepřejme.

        0 0
        • Fofrník  

          A co je to za výrobce, pro kterého pracuješ?

          Přemýšlím o značce ručního nářadí, kterou bych postupně vybavil celou dílnu. Pro domácí kutilství, takže žádná profi řada, kde obyč vrtačka bez dalších funkcí stojí 12 tisíc, ale značkám z Lidlu a Kauflandu se teda vyhýbám obloukem.

          Někdo mi doporučuje Ryobi, někdo DeWalt a prakticky všichni se shodují, že Bosch je čím dál větší shit.

          Rád bych řadu aku, pokud možno ve verzi, kdy máš jeden typ baterie pro každý typ ručního nářadí. Mám to pro běžné domácí používání. Ale aby dnešní výrobek vydržel desítky let, tak to je asi jen vlhký sen. Po dědovi mám dodnes funkční vrtačku Narex. Je jí asi 30 let a převodovku má kovovou.

          Říkám si, že když koupím něco kvalitnějšího, že si to nebude muset jednou kupovat můj syn, protože to bude mít ode mě.

          Díky za tvůj názor a radu.

          0 0
          • Smazaný účet  

            narex vrtačky máme taky ještě po dědovi… 2 ks staré snad 30 let… záleží jak moc to nářadí budeš používat. někdo má dílnu a použije to 1krát za rok, někdo brousí denně stejně jak v „profi“ karosárně… to se pak těžko určuje co je ještě hobby

            já mám vrtací kladivo lidl a spokojenost. Aku vratčku lidl používá známý stolář místo předchozí bosch…

            Celkově v době konzumní ten lidl vychází dobře (snadná reklamace, nízká cena, dost funkcí za danou cenu)…

            0 0
            • Edwin  

              Minulý rok jsem přestavoval kuchyň a obývák a zrušil jsem na tom 3 levnější aku vrtačky, co měl tchán v garáži. Tak jsem se naštval a koupil narex a bylo to to nejlepší, co jsem mohl udělat. Cenově to vyšlo stejně jak ty 3 levné, ale hlavně to funguje, když to potřebuješ a že jsem ji měl opravdu v ruce x hodin denně.

              0 0
          • oddie  

            Že si to nebude muset kupovat tvůj syn je naivita jak prase. V tu dobu už budou akumulátory dávno v tahu a ten model se už nebude dělat, takže zbyde max repase, a na to se ti postupně syn vykašle a koupí si svoji novou řadu. Navíc i zde se věci dost vyvíjí, mám doma kompletní řadu aku od DeWaltu modelově tak 15 let zpět, mafl ještě jde, ale vrtačka proti dnešním zbytečně těžká a flexa oproti dnešním nevýkonná… 40 let starou funkční vrtačku Narex mám někde taky, maximálně na co ji použiju je tak míchání betonu šlehačem.

            Na domácí kutění stačí bohatě i ten Lidl, postupně jsem na na kutění nabral 12V vrtačky, dělám s ní radši než s tou DeWaltkou, koupil jsem to i dětem, povedený je 12V hoblík na hrany apod., pak 20V flexa, aku průmyslový vysavač, super do ruky když se vrtaj díry do zdi atd. Kupovat dneska komplet na ne-profi využití, asi bych klidně i o tom Lidlu zauvažoval.

            0 0
          • myscho  

            Neviem, ci kedy sa to chystas predavat synovi :D ale budu vtedy k dispozicii dane baterie?

            0 0
          • stenli  

            Nechci tady dělat reklamu. Naši firmu si odvodiš lehce z mého nicku. Jedna značka z tebou jmenovaných pod nás patří. Plus 20 dalších. Ale nedá se říci, že je nejlepší pro každého. Záleží, jak moc a kde budeš používat. Popř. napiš sz

            0 0
      • Jáchym 1  

        Nezlepší.Nejme­novaná moravská fa.která vyrábí kola,měla minulý měsíc koncový termín pro objedbání Shimana do výroby na rok 2022.

        Skluz je velký s nevalnou vyhlídkou

        0 0
        • ladias  

          Jen tak mimochodem, teď jsem koukal že Cycology má u rámů Force co nemá skladem uvedeno naskladnění 7/2021…

          0 0
        • borda  

          Dnes odpoledne mi volala paní z cyklosportu, že se omlouvá, že objednaná řidítka nejsou.A neví, kdy zas budou. Zkusil jsem nějakej eshop, byly „skladem“, dal jsem je do košíku, objednat nešly.

          Tak jsem je koupil v německu. Až jim to dojde tam a v anglii, můžem se dát na běhání. Předpokládám na boso.

          0 0
          • borda  

            A ta samá písnička sks blatníky minulý týden. Tak jdou taky z Reichu.

            0 0
            • AussigBiker  

              Jo, Bontranger nemel baltniky do konce sprna / zacatku zari. A furt cekam na jeden novej objektiv, co mel bejt zacatkem brezna. Par se jich ted vyrojilo, ale zase nejsou. Asi je to napric ruznejma odvetvima.

              0 0
          • Smazaný účet  

            Letos je to extrém ale nebylo to tak vždy ze výrobci na česky trh trochu kašlali vzdy?

            0 0
            • žvejk  

              Výrobci určitě ne, ale cesky dovozce , nebo obchodník si nemůže dovolit, nebo se boji toho objednat vic, nez by prodal. Nikdo nechce mit plny sklad a aby mu v tom ležely prachy… a těžko se odhaduje jaká bude sezona.. Na větším trhu se toho vic proda a lip se dělají i výprodeje.

              0 0
              • jonti  

                I za cenu toho, že od léta kdo chce nové kolo si ho objedná z Německa, teď na podzim klidně i ve slevě.

                0 0
                • obda  

                  Ty slevy letos stojí za houby :(

                  0 0
                  • novas752  

                    Protože neni co slevovat. Kola která vzhledem k ceně aspoň za něco stály jsou dávno pryč. To co zbylo byl většinou totálně předražený nesmysl, který se až teď dostává na nějakou přijatelnou cenu a žádnej „kup století“ to taky neni. Po vyjímkách se jen zapráší.

                    0 0
                    • obda  

                      To je mi jasné, komentoval jsem jontiho „teď na podzim klidně i ve slevě“.

                      0 0
                      • Motyll  

                        Slevy jsou v plném proudu. Například tenhle EPIC byl před týdnem o 13k CZK levnější…

                        0 0
                        • obda  

                          :D I se slevou – HT s Rebou, základními Sh náboji a na SLX za 70k? WTF?

                          0 0
                        • obda  

                          :D I se slevou – HT s Rebou, základními Sh náboji a na SLX za 70k? WTF? A bez slevy za 83k :D

                          0 0
    • Edwin  

      Zde pěkný článek.

      https://road.cc/…rices-278405?amp

      0 0
      • Cryzyy  

        "This has led to adjustments to some prices as we set ourselves up to better meet the needs of more riders.” :-D

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.