• frantaklika

    Zdravím,

    hledám u sebe jednu chybu. Zkusím to zkrátit. Jakmile jsem v bazénu, posilovně a nebo jdu běhat, po výkonu se mi po nějaké chvíli vrátí tep do normálních čísel. Průměr mám v klidu 48–55 (ve spánku 38–42). Tohle se ale neděje, jakmile slezu z kola. Původně jsem si myslel, že to je z důvodu nárazovosti a šoku pro tělo. Na kolo totiž chodím nepravidelně (do bazénu chodím 3× týdně a 2× týdně vzpírat). Někdy kolo stihnu 2× za týden a někdy 1× za 2 týdny. Jenže z běhu a plavání je tělo schopné pracovat s vysokou zátěži. Na bazénu mám průměr 1:30–1:40 v tréninku, žádné plácání vody. Tepovku na plavání mám okolo 130–140, když hodně dřu, tak 145. U běhu je to mezi 150–160 a nakonec kolo… Poslední dvě jízdy neděle 66km, průměr 145, max. 169. Včera 35km, průměr 144, max. 171. Problém nastává po tréninku. Slezu z kola třeba v 16:00 a večer před spaním ve 22:00 mám tep v klidu při sledování TV třeba 65–75 tepů a ve spánku najednou tepu třeba 50 tepy. To se mi po plavání neděje, ani po běhu. Tam prostě do hodiny až dvou mám opět svých 50–55 a v noci krásných 40.

    Jsou moje domněnky s nárazovou zátěži špatné a muže to být opravdu tím, že prostě nárazový trénink na kole je prostě pro srdce náročné a tělo tak bojuje s regenerací víc? Nebo hledat chybu jinde. Byl jsem s tím už i na ekg, na měření tlaku a vše v pořádku, problém je, že to bylo den po zátěži, ale nějakou chybu na srdci doktor neshledal. Díky moc za odpovědi.

    0 0
    • frantaklika  

      Věk 24 let, 96 kilo, muskulaturní postava…

      0 0
    • Pepe72  

      Tohle se mi stalo jednou ,když jsem nešel po noční spát a jel jsem na kolo.

      0 0
    • Georrge  

      Nepíšeš jak dlouho jednotlivé aktivity trvají, to může být velmi podstatné. Dvě hodiny na kole s průměrem 145 bude pro tělo podstatně vyšší zátěž, než hodina bazénu s průměrem 130.

      4 0
      • frantaklika  

        Jo, tohle dává smysl no, průměrná doba pohybu v bazénu je 45 minut a jsem tam většinou hodinu. Na kole dvě až tři hodiny. Podle vzdálenosti. No a i podle Garminu jsem se tak pokukoval zpětně na minuty intenzivní aktivity. No bazén a běh většinou mezi 30–70 minutami, kolo mezi 180–280 minutami. Takže to prostě nasvědčuje té nárázovosti, kdy to tělo rozhodím. Každopádně jsem asi moc přehrocený a sundat tepák asi nebude od věci. Takhle do hloubky jsem všechno začal řešit před rokem s koupí FR 945. Předtím se mi žilo dobře, řešil jsem jen tu radost z jízdy.

        Novas752 – podle změřených hodnost mám maximální tep na 178bpm.

        Ale i tak díky za reakce!

        0 0
        • tigermoth  

          Mě se neco podobného děje taky, když to přepálím. Já bych si s tím hlavu nelámal.

          0 0
        • Krejza  

          Nechtělo by to místo sundání tepáku spíš rozmyslet, k čemu ti trénink na kole slouží?

          Jestli jen pro radost, neřeš.

          Jestli forma tréninku, nejspíše neuškodí stáhnout intenzitu na vytrvalost.

          1 0
          • tigermoth  

            Existuje na to finta – když jedu sám, mám tendenci přepalovat. Když jedu s přítelkyní, žvaníme a tím se mi přirozeně udržuje limit intenzity co ještě udýchám.

            1 0
    • Alojs01  

      Sundej tepák a bude se ti žít líp :-)

      2 0
    • PLATYPUS3  

      Co si vzpomínám tak když se furt buší do pedálů co to dá a chybí odježděný kiláky ve vytrvalosti tak večer před spaním to jistil ibalgin nebo trochu gořky, stejně to většinou nepomohlo, tělo bylo rozhozený a nezbylo nic jinýho než místo spaní civět do stropu.

      0 0
    • novas752  

      Na kole možná makáš víc než u běhu a plavání a jak to jede tak ti to ani nepřijde, takže si dáš víc do těla. A pak jseš z té intenzity prostě trochu rozhicovanej. Jaký máš maxinální tep? Podle velmi obecbého vzorečku 220– vék bys měl mít cca 195bpm ale může se to o dost lišit.Podle toho se pak dá odhadnout v jaké zátěži jezdíš a ono to právě může být trochu za hranou oproti běhu.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.