Jak moc je „komplikovaný“ vyměnit klasická v-čka za koutoučové brzdy (nejspíš mechanické)? Uvažuju o tom, ale nerada bych kvůli tomu nechala přestavět celý kolo :-). Příp. máte s tím někdo zkušenost? Díky
Jak moc je „komplikovaný“ vyměnit klasická v-čka za koutoučové brzdy (nejspíš mechanické)? Uvažuju o tom, ale nerada bych kvůli tomu nechala přestavět celý kolo :-). Příp. máte s tím někdo zkušenost? Díky
Potřebuješ jen kola a brzdy, páky si v případě mechanik můžeš klidně nechat.
Nejlevnější set Kola Noxon + náboje formula na průmyslech a brzdy Avid BB5 výjde tak na 2500,– Kč
páky dat sd7 a brzdy bb7
Jasan, tak samozřejmě lepší, nicméně dražší varianta :)
škudlit na brzdách nemusí byt správne, limit uvedený nemá. ;o)
No pokud uvažuje o mechanikách, předpokládal jsem nějaké cenové omezení. Jestli není, tak pak alespoň elixiry nebo SLX brzdy a k tomu třeba RM3 kola a tradá :)
Proč RM3? Na nějaké rekreační nebo i sportovní jezdění stačí pro lehkého člověka i RM5, které jsou o pár tisíc kaček levnější.
Těžký, měkký – nebrat! :)
Pár set gramů navíc … záleží na rozpočtu. Ale předpokládám, že do toho nebude chtít vrážet přes 7k :). Jak jsem psal, pokud nemá závodní ambice a naditou peněženku, tak je to asi zbytečné :)
No pak v tom případě pro ženskou bych klidně bral cridy, ty sežene za 3 tisíce.
Tak to už je celkem jedno, záleží na ambicích a rozpočtu. Pokud chce závodit, tak bude lepší varianta RM3. Jinak Cridy nebo RM5. Já volil RM5. Cridy mi přijdou méně tuhé.
No zas pro ženskou, pokud to není typ Růžičková, tak budou cridy taky dostatečně tuhý.
to je jasné :)
měnit Včka za kotoučový mechaniky moc velokej pokrok není. Doporučuju to nedělat, ale když už tak hydrauliky. Aby to mělo smysl, tak to chce trošku slušný komponenty a to bude tak kolem 6 tis. Záleží na tom, jak je to kolo starý a v jakým stavu. Je pak otázka, zda za cenu asi třetiny novýho kola se to vyplatí. Já sám jsem to dělal ale já nejsem měřítko – dělám takový věci z umíněnosti.
Z obyč véček skočit třrba na zmiňovaný BB7 je skok dost velkej.
Pravda je, že hydry to chce když už trochu pořádný.
Díky za názory – měla jsem za to, že výměna za mechanický by byla nepoměrně snazší než za hydrauliky. Kolo je to skoro nový :-). No, asi teda zapátrám po hydraulikách…
ano jednodušší to je, funkčně taky není problém, ale hydry dnes nejsou nijak výrazně dražší než mechaniky, tam nemá smysl nic jiného než Avid BB7, a hydry brzdí o něco líp a hlavně komfortněji, takže pokud to řešíš je rozumné jít do hydrauliky třeba Shimano Deore BR-M595 jsou dost dobré a uživatelsky jednoduché brzdy.
zase ale když dáš na Včka slušné špalky tak se dá v klidu jezdit i na nich ta přestavba není zrovna levná,
A ty si ty avidy zkousel, ze tu delas takove zavery?
Já bych s tímto nesouhlasil. Už jen velký pokrok v mechanických kotoučovkách je to v tom, že kola (ráfky) není potřeba udržovat tak čisté, výrazná bezúdržbovost, spolehlivost, nastavitelnost…
měnit Včka za kotoučový mechaniky moc velkej pokrok není. Doporučuju to nedělat, ale když už tak hydrauliky. Aby to mělo smysl, tak to chce trošku slušný komponenty a to bude tak kolem 6 tis. Záleží na tom, jak je to kolo starý a v jakým stavu. Je pak otázka, zda za cenu asi třetiny novýho kola se to vyplatí. Já sám jsem to dělal ale já nejsem měřítko – dělám takový věci z umíněnosti.
ja bych volil hydry, jeste kdyz je to pro holku, treba nake levnejsi (juicy/deore a tak)
Já zase zastávám názor,že radši mít dobrý Véčka než špatný hydry.
Oni se dneska moc špatný hydry nedělaj… Možná tak ty levný Hayesy :D.
Sakra, předběhl jsi mě o pár sekund :)
No právě,ty nešťastný Hayesy,viz.moje Rydy :-)
tak třeby J3 jsou nepochybně špatné brzdy;)
Tak to teda rozhodně nejsou. Jsou to levnější, ale funkční a docela dobře brzdící brzdy. I když dneska jsou nepochybně už lepší brzdy, J3 jsou starší typ.
Jenže ono dneska koupit od shimana nebo avidu vyloženě špatný hdyry už ani snad nejde :)
těch špatných hyder dneska už moc není, vývoj celkem pokročil a i levnější brzdy brzdí solidně, pokud to nejsou nějaké Tektra :)
Třeba kámoš má tektra auriga pro a rozhodně brzdí líp, než kdejaké levé shimana.
Myslel jsem spíš Draco, ty fakt nejsou nic moc. A starší shimana tuším 495 stojí za houby. Ale jinak jsou hydry lepší. Jde spíš jen o pár modelů.
Já mám na dvou kolech (obě HT) Clarks S2 – nikde jsem tu o noch nikdy nečetl (jen cosi několik let zpět). Neznal jsem je, volil jsem podle ceny, ale jsou bezproblémový a dobrý. Později jsem měl možnost je srovnávat s nějakejma levnejma Shumanoa a tyhle Clarksy jsou lepší. Toliko má zkušenost. Mimochodem choděj na rámech, který neměly žádný návarky pro kotoučovky – všechno dodělávaný.
Mechaniky určitě nedoporučuju, určitě hydraulický brzdy a náročný to moc není…vem starý brzdy a komplet kola a prodej to a pak kup nějaký kola na kotouče, a nový brzdy a jeto…
Mechaniky určitě nedoporučuju Zkus se rozepsat proč.
Protože nemá smysl je kupovat při cenách hydraulickejch brz…
A to je všechno? :)
A to je ti málo?… :)
Co třeba funkčnost brzd? :)
No to samozřejmě taky… :)
to jako že nefungují?
BB7 jsou pro mě pořád lepší brzdy než třeba levný hydry jako Shimano Alivio, nebrzděj špatně to ne, ale u BB7 jde docílit větší ostrosti. Tyhle levnější Shimana pořád dost trpěj houbovitostí.
Pokud chceš mechaniky, tak bych volil jedině Avid BB7 jsou to naprosto skvělé brzdy. Jedna velká výhoda oproti hydraulikám tu je a tím je servis takovýchto brzd. Pokud si pořídíš třeba ty nejlevnější hydry, tak se nejspíš nevyhneš zkracování hadic a to znamená koupit nové olivy, olej popř. kapalinu, odvzdušňovací sadu.. a nebo to svěřit servisu. Takže u hydraulik počítej s částkou navíc za tyto úkony, nevím kolik si za to v servisu berou, dělám si to sám, ale řekl bych, že to bude 500+ Kč. U mechanik si vystačíš s nářadím, který má kdokoliv doma.. U hydraulik budeš muset také ošetřovat kluzné části třmenů, odvzdušňovat, takže další náklady a čas. V tomto jsou mechaniky mnohem jednodušší. A jak někdo výše psal, že není rozdíl mezi mech. a dobrýma V, tak ve funkčnosti za suchého počasí je to pravda, ale za mokra a pokud máš na ráfcích sajrajt, tak ten rozdíl poznáš hned a to nemluvím o dopadech co to má na ráfek :)
Sám mám hydry a jsem spokojený, ale mechaniky s klidným srdcem doporučím někomu, kdo chce funkční brzdy s min. budoucími náklady..
Za BB7 dám klidně ruku do ohně, naprd je že dáš 1400 jen za třmeny bez kotouču, což je další cca 1000kč a nemáš k tomu páky, takže už se pomalu vyplatí koupit toto:
http://www.kupkolo.cz/…ila721.html + kotouče
Vzdyt primo na tom kupkolo.cz co tu davas odkaz maji komplet trmen+kotouc Avid BB7 za 1070kc, takze predni i zadni a jsi na 2140kc vcetne kotoucu…
Navic MichaelaW jak pise, ma prave lankove V-Brake, takze páky na tom kole logicky taky má…
Ty sis snad ani neprecetl uplne ten prvni prispevek od zakladatelky vlakna :-)))
Uz ji v podstate pak zbyva mimo BB7 dokoupil kola na kotouce, lanka a bovdeny.
četl, ale když vezmeš v potaz, že za 1600kč koupíš pár hydraulik, nebo za 1400kč jen třmeny mechanik(to že je maj na kupkole jsem si nevšiml) je docela rozdíl.
Jak říkám, BB7 stojej kolik stojej, kvůli tomu jaký to jsou brzdy a nesmí se to brát jakože mechaniky by měly být zákonitě jiný. Je to prostě jinej druh a hlavně jejich servis zvládne každej Jarda. Zkrátit hadice, odvzdušňovat si už mnoho lidí netroufne.
o kus výš píšu, že bych za ně dal ruku do ohně. Měl jsem je na dirtu a byl jsem spokojen.
Jak píšeš, ten servis může být pro hodně lidí předností. Já s těmi brzadmi zkušenost nemám, ale tady jsou na ně jen samé kladné ohlasy.
Už jen navrhnout nějaké kola, ale aby neměly 2kg…
+1
ještě dodám, že je potřeba nezapomenout na kvalitní bowden (s přímými dráty, ne ten vinutej) a můžu směle doporučit páky SD7, opravdu je to s nima o poznání lepší, takže co se týká ceny, není tato sestava úplně levná v porovnání s hydrama, ale má své nesporné výhody. Dopředu doporučím variantu se 185mm kotoučem, přece jen síla mechanik je proti hydrám o něco nižší.
Mám na zimáku BB7 a to protože jezdím za každého počasí,bovden jsem dal KORE celý od páky až ke třmenu,kotouč mám 185mm a jsem spokojenej.Fakt je že tam hodně dělá kvalitní bovden.
Protoze se sloziteji natiraji trmeny barvou, tech zahybu co tam je.
Pistoly žádný záhyby nevaděj…vůbec nevíš čéče :D :D
tak třeba ty BB7 jsou fakt dobré.
Jak moc komplikovaný to je záleží na více věcech. Máš na rámu a vidlici návarky na třmeny kotoučových brzd? Máš kola s náboji s přírubou na kotouč? Pak je tu ta otázka, jestli hydry nebo mechaniky, za mě jednoznačně hydry, ale oboje má svoje výhody a nevýhody, doporučil bych prvně třeba v krámu oba systémy ošahat.
Mechaniky nebrat. Můžu porovnat véčka, bb5 a juicy 3. Když máš pořádný špalky tak jsou véčka pomalu lepší, jak bb5. Juicy sem jen namontoval a jezdim – a trochu brzděj. Teď mám vepředu juicy 3 a vzadu bb5 a ujde to, ale dopředu bych volil ještě něco lepšího, nebo větší kotouč.
Tak ono ale každopádně BB7 je trochu jiná liga než BB5 :)
trochu lepší je, ale rozhodně ne o tolik o kolik by sis přál ani o tolik aby ta brzda dávala smysl oproti hydrám, když dneska stolí kolik stojí:-)
jako neřeknu na dirt nebo nějaké technické disciplíny bude BB7 mít stále co říct, ale když dáš nějaký pořádný sjezd tak tě z nich prsty budou bolet stejně jako z véček. při dnešní spolehlivosti shiman, jejich výkonu, servisu, dávkovatelností a u verzí se SW nástupem vidím všechny ostatní brzdy jako křoví a mechaniky jsou jenom kapitolou v učebnici historie:-)
To jsem zvědavej kde ta debata zase skončí.Nikde neuvedla co jezdí,na jakém kole a za chvilku bude někdo nabízet nějaké DH brzdy že jsou lepší a nic jiného nebrat.:-)
Jak víš kolik bych si přál, nevim jak ty, já jezdil nějakou dobu jak BB7, tak BB5, tak SLX, Deore, Alivio, Elixir a BB7 byly jedny z mích nejoblíbenějších, oproti BB5 účinek určitě lepší. Taky záleží na kotoučích, bowdenu, páce.
Za mě určitě radši BB7 než levný hydry, cena BB7 rozhodně odpovídá kvalitě.
Pokud hydry, tak alespoň slx a výš, nebo elixir, či juicy 7 apod.
Tak to bych se i klidně hádal
o mechanickych by som ani neuvazoval. bud nechat V-cka, alebo hyraulicke. asi chces menit pre komfort brzdenia, aby v zjazdoch netrpli prsty. tak prave pre toto to chce hydrauliky.
inak osobne dobre nastavene vecka brzdia agresivnejsie ako mechaniky.
…a ta skvela davkovatelnost vecek, ta je na nich nejlepsi.
A jak teď ve sněhu krásně brousí ráfky a gumičky. Jednou, dvakrát za vyjížďku sešteluješ . . . . .
…a pokud je o nejaky stupinek min, rafek pekne omrzne, tak jsi rad, kdyz tu vyjizdku prezijes.
Tak ale zažiješ adrenalin i na profláklých trasách, jako už jsi 10 let nezažil: ty dlouhé vteřiny, kdy za to vezmeš: a ono nic, jsou z celé cesty nejvíc zapamatovatelné.
jj, doted na ty okamziky vzpominam a to uz je to tak 10 let, ted uz s usmevem na rtu, ale tehda mi moc do zpevu nebylo. Po teto prihode jsem si koupil prvni kotoucovky, legendarni 525ky.
tak na to som prišiel za posledný týždeň… author 3CC čo som doteraz spokojne používal nejaké 3 roky sú na tom v zime horšie než všelijaké 20korunové najlacnejšie gumičky čo som mával na zimákoch v minulých rokoch..
hlavne v zjazde sa ti prsty podakuju ako musis tlacit na packu
Jel jsi nekdy na poradnejch mechanikach, nebo tu jen varis z vody?
Nic takoveho jsem nepozoroval.
Jediny co by nekomu mohlo na BB mechanikach vadit, je mensi davkovatelnost oproti hydraulikam, ale presto stale mnohem lepsi nez u vecek.
inak osobne dobre nastavene vecka brzdia agresivnejsie ako mechaniky.
Jaké mechaniky jak dlouho jsi je jezdil, tyhle všeobecné plácy jsou fakt bezva..
nechajme to tak, myslim total lacne mechaniky. drahsie uz nemaju vyznam
a proč nemají význam?
presne naopak, lacne mechaniky nemajú vyznam.
Na novém kole s tvojím nájezdem (podle dotazu tipuji) nechéj véčka. Až probrzdíš ráfky nebo budeš kupovat nové kolo tak vybírej.
Ja mám momentálne na MTB vpredu V-brzdu a vzadu mech. kotúčovku Shimano. Trošku lepšie brzdí tá V-brzda, ale dnes počas výjazdu v snehu V-brzda skapala (ako vždy) a mech.kotúčovka brzdila stále.
Hydr.kotúčovky Magura ma ale sklamali: automatické nastavovanie vzdialenosti platničiek od kotúča funguje hneď po nastavení a maximálne na začiatku výjazdu, potom zasa a zasa kotúč škrtá o platničky a to som nemohol prehrýzť :-(.
vymen mechanika, tam je problem, ne v brzdach
vymen mechanika, tam je problem, ne v brzdach
imho tvoja vidla neni na kotúčovky moc vhodná, krúti sa a brzda škrtá
Myslíš cross ?? Ten je už naštastie minulosť ;-). Ale robilo mi to aj na zadnej stavbe na MTB,keď som tie brzdy prehodil z crossa.
naštastie minulosť?
vyjadroval si sa tak, že je to pre teba ideál a vychvaloval si ho kde sa dalo… ;o)
Ale no :-)). Jasné, v tom čase som mal na asfaltové jazdenie len toho crossa a tak nebolo s čím porovnávať. Predtým som behal po asfalte na MTB a oproti tomu bol prechod na cross veľký skok.
Ale postupne mi začali vadiť mnohé veci, napr. odpružená vidla ktorú som vôbec nepoužíval a jazdil ju stále zamknutú, alebo prevody pri ktorých som na ceste použil len zlomok (tri najväčšie prevody na kazete 26–30–34 som za rok použil asi 3-krát ;-) ) a dosť ma hnevali aj tie hydrauliky Magura,ktoré som rovnako pri mojich „len cestných“ jazdách vôbec nepoužíval a zbytočne som ich vláčil so sebou. No už mám na hlavné jazdenie cesťáčik a samozrejme aj MTB ;).
tak hlavne že si spokojný 8o)
V takových případech bývalo vhodné provést sebekritiku: litovat, jak jsi byl pomýlený, odvolat adoraci crosse, kterou jsi tady pravidelně prováděl a prohlásit ji za levou úchylku. A taky odvolat všechno, cos tady říkal hnusného o MTB. 10 let v pracovním táboře by tě pak jistě polepšilo. ( :-)
Tady bude problem jinde. Uz jen kdyz pises o tom kotouci vzadu a vecku vpredu.
Já osobně bych doporučil hydrauliky. Ono s tou údržbou to není tak divoký. Odvzdušnění nebo výměna kapaliny to je jednou za par let a do tý doby můžeš mít i jiný kolo. Zato mechaniky musíš furt štelovat a to i ty lepší a není na škodu měnit lanka protože je větší pravděpodobnost, že by prasklo a to se musí častěji než měnit kapalinu. Desky a kotouče se měnit musí a optoti Včkám není třeba přeplejtat ráfek což se vyplatí :-)
teoreticky máš pravdu
Hodně teoreticky.
Štelovaní BB7 probíhá tak, že jednou za 2 měsíce otočíš tím červeným udělátkem o jedno kliknutí, to není tragédie.