Výměna převodníku bez demontáže klik?

79 nepřečtených
  • osobne

    Které jednopřevodníkové MTB kliky a převodníky (pro řazení 1×12) umožňují výměnu převodníku bez demontáže klik? Rozsah velikostí převodníků tak 34 až 42 zubů.

    0 0
    • novas752  

      Jakékoliv na které namontuješ Wolftooth Camo převodník.

      0 0
      • osobne  

        To je tedy nějaký mezikus? Bez toho to nejde?

        https://www.wolftoothcomponents.com/…der-for-sram

        0 0
        • Smazaný účet  

          A to se vyplatí ;-) Mezikus v ceně poloviny klik.

          To je zase pseudoproblém.

          Sundání Shimano HT2 klik je otázkou povolení dvou šroubků. Práce cca na dvě minuty. A rozhodně se bude převodník měnit pohodlněji, pokud budou kliky mimo rám.

          0 0
          • obda  

            Zase sundání SRAM DUB klik může být zábava na docela dlouho ;)

            0 0
            • Smazaný účet  

              To mi nevadí, vozím Shimano ;-)

              0 0
            • mr.nikdo  

              Zase pro 2× ci 3× naprosto komicka situace :D

              0 0
            • novas752  

              No když je umíš nasadit tak to pak neni problém sundat, když to někdo zarve skoro na sucho tak to pak nejde povolit no.

              Když si vezmu třeba RaceFace Cinch na klice se samostahovacim šroubem, je výměna Cinch převodníku otázka dvou závitů, jednodušší a rychlejší než minimálně 4 na klasickym převodníku.

              0 0
              • obda  

                Co tak vidím a slyším, na novém kole (které si sám nemontuješ) to bývá docela porod. Taky jsem použil půlmetrovou páku :)

                0 0
                • novas752  

                  Jo to bývá, to je fakt. V sériové montáži to utahujou pneumatickym nářadim…

                  Mě se osvědčilo závit mazat měděnou pastou, kliku nasunout, utáhnout aby se dostala na doraz, šroub poté o nějakou čtvrtinu otáčky povolit (s klikou to nepohne, šroub se nestihne opřít o to samostahovací víčko) a dotáhnout na 40Nm. Pak to jde stáhnout celkem snadno.

                  0 0
          • osobne  

            Zas tak jednoduché to není, kliky můžou být špinavé, špína se dostane do středového složení, v terénu s sebou nebudu mít novou vazelínu, … Raději bych měl možnost vyměňovat převodník kdekoliv bez demontáže klik a ne jen doma u dílny s demontáží klik.

            0 0
            • Kysky  

              Takže vozíš náhradní převodník v zadní kapse dresu? :-)

              0 0
            • Smazaný účet  

              Na výměnu převodníků v terénu existuje už pár let v podstatě bezproblémové zařízení. Říká se mu přesmykač.

              0 0
            • novas752  

              A to vážně potřebuješ někde mimo „základnu“ měnit? Ještě bych to pochopil u původního 1×11 = 10–42z kazeta, ale u dnešních 500+% rozsahů…

              Co takhle nějaký 2 nebo 3 rychlostní náboj?

              0 0
              • osobne  

                Bydlím v rovině u Kolína a když pojedu k příbuzným do kopcovitého terénu, chci mít přichystán v záloze jiný převodník. Stavím si nové kolo, tak proč vhodné kliky nevyřešit hned při stavbě kola?

                0 0
                • novas752  

                  Mtb 1×12 neni zrovna nejvhodnější řazení na rovinu. To bych spíš řešil na jaký rám se dá naroubovat 2×12 s tou menší kazetou.

                  0 0
                  • osobne  

                    Ne, nechci už mít přesmykač.

                    0 0
                    • DaSnail  

                      Tak si namontuj dva prevodníky bez presmyku. Zastavíš, zohneš sa a retaz prehodíš rukou. Za pár sekúnd a bez náradia.

                      0 0
                      • Vilém  

                        Ale to by nebyl frikulin.

                        0 0
                        • DaSnail  

                          Ked bude mat retaz na tom väčšom, menší nebude videt ⇒ free

                          Ked bude retaz na menšom, bude to vypadat že má zubatý rockring ⇒ cool

                          0 0
                      • osobne  

                        Asi bych měl takhle ale problém s řetězovou linkou a musel seřizovat přehazovačku? Nejsem v situaci, kdy bych potřeboval změnit převodník několikrát denně, ale pouze cca dvakrát ročně.

                        0 0
                        • pocestny  

                          Tak převodník navíc zas taková hrůza není… „kickshift“ tomu říkám, nejjednodušší a nejlevnější řešení třeba do Alp, když chybí fyzička. Bylo to užitečné dokud nepřišly kazety 10–50. A chápu, že to nechceš. Jak už tu psali, na samotné výměně nic náročného nevidím. Pokud si nezvolíš zbytečně velký převodník, tak ho s 500% rozsahem kazety tak moc potřebovat nebudeš. A přemontovávat převodník tam a zpět tě bude bavit tak možná první rok jen z radosti z nového kola, další rok tě to přejde. Za mě teda zbytečný výdaj.

                          0 0
                          • novas752  

                            Jo a ne, vozit kvůli pár dnům ročně v horách po zbytek roku na rovinách nějaký 30, 32z převodník je rychlá cesta do pekel. To bude měnit kazety jak divej.

                            A jezdit většinou jen roviny, tak by mě sraly i samotné velké hrubě odstupňované 12spd kazety, při představě že 90% vyjížďky odjedu na 3 pastorky a celou dobu mezi nima „hledám“ ty 2, které tam nejsou…

                            0 0
                • mr.garisson  

                  A nebude fakt lepší udělat 2 převodník? Takhle vyřešíš problém s přemontováváním převodníku. To mi hlava nebere. Prostě vím, jaké mám nohy, namontuju konkrétní velikost a jezdím. Pokud víš, že větší převodník neušlápneš, tak prostě zvol dvojplacku a máš po starostech.

                  0 0
                  • osobne  

                    Počítám, že převodník vyměním jednou dvakrát do roka, vozit kvůli tomu dojplacku a přesmykač stále, to nechci. A kliky při výměně převodníku demontovat také nechci.

                    0 0
                    • pepek  

                      Budeš vozit i dva řetězy?

                      0 0
                    • mr.garisson  

                      Tak to jo. Příspěvek vyzněl, že to hodláš dělat nějak často. V tom případě ale i tak nechápu, proč nechceš sundávat kliky, když 2 x za rok… Navíc při sundání vše zkontroluješ, vyčistíš. Asi máme jiné myšlenkové pochody. Pro mě je sundání klik a výměna převodníku operace do 20 minut, když není vyloženě nějaký problém. Je to 40 minut ročně, když věnuješ péči omytí a očištění, tak řekněme 90 minut ročně. Demontáž s namontovanýma klikama je opruz už z toho důvodu, že se tam klíčem nemusíš vůbec dostat, kvůli rámu nebo je to značně nepohodlné a i tak spálíš víc času než při komplet demontáži.

                      0 0
                      • osobne  

                        Tohle je jak pro koho, já nemám doma ani montážní stojan, výměna převodníku bez demontáže klik je pro mě jednodušší nejen v terénu, ale i doma.

                        0 0
                        • mr.garisson  

                          Kliky sundáš i bez stojanu a na rovinu, sundávat převodník bez stojanu a bez demontáže klik je podle mě mnohem náročnější úkon.

                          0 0
                      • Slavik  

                        Lidi se nudí, tak vymýšlí pí*oviny…

                        0 0
                    • novas752  

                      A to ho budeš 2× do roka měnit v terénu? Nebudeš, vyměníš to před odjezdem do kopců. Takže řešíš nesmysl. Navíc kromě převodníku bude potřeba i upravit délku řetězu a přenastavit přehazku (vzdálenost kladky se s jinym převodníkem změní).

                      0 0
                      • mr.garisson  

                        Pokud by to nepobrala hazka, kratší se nadstaví menším kusem a rychlospojkou. To bych jako problém neviděl. Jen mi hlava nebere tu demontáž s nasazenýma klikama. :D To jsem fakt ještě neviděl.

                        0 0
                      • osobne  

                        Vyzkouším a uvidím, měnit při tom řetěz už vůbec nechci, uvidím, co mi řetěz dovolí.

                        0 0
                        • novas752  

                          Pokud bude rozdíl na převodníku více než 2 zuby tak budeš muset. 4 a více zubů rozdíl to už se stejnou délkou řetězu nepobere.

                          0 0
                          • osobne  

                            Díky za info. Jen dva zuby? To jsem nečekal tak málo, ale i to mi možná bude stačit.

                            0 0
            • Smazaný účet  

              Nebudu to tvrdit na 100%, ale domnívám se, že na klasických čtvercových 104bcd klikách Shimano sundáš některé typy NW převodníků i bez sundání klik. Hlavně pokud budou mít 34 a více zubů.

              0 0
              • osobne  

                To by bylo řešení, opravdu to jde? Protože u současných dvoupřevodníkových klik mi 104bcd převodník 38z bez demontáže klik sundat nešel, ale možná to bylo jen kvůli tomu, že překážel menší převodník 24z a nebyl tak přístup ke šroubům, už si to přesně nepamatuji.

                0 0
                • raschi  

                  Ten druhý malý převodník tomu zavazí, ale pokud to bude jen jednopřevodník, tak na BCD104 klikách jde sundat v pohodě i 32z

                  0 0
                  • novas752  

                    Záleží na konkrétnim převodníku a na pedálu.

                    0 0
                    • raschi  

                      No jo, problém s pedálem mne nenapadl, přes SPD bez klece to jde v pohodě :)

                      0 0
              • oddie  

                Jo, myslím, že i 32z jsem sundaval bez sundání klik.

                0 0
    • krabica  

      OneUp Switch

      0 0
    • plzakj  

      IMO kliky mas sundany hned.

      A nezapomen taky menit retez se spravnou delkou.

      0 0
      • pocestny  

        co s tím řetězem máte, lidi s přesmykačem taky nemění řetěz. při nejhorším to pořeší 2 spojkami.

        0 0
        • novas752  

          Lidi s přesmykčem mají přehazovačku dělanou na to aby pobrala celkový rozdíl včetně rozdílu převodníků.

          1×12 přehazky Shimano jsou dělané tak aby pokryly právě rozdíl kazety (oficiální kapacita pouze 41 zubů = tj. rozdíl mezi 10 a 51z pastorkem, v praxi dá ještě o 2 zuby víc) a pro 2×12 jsou přehazky kompletně jinak udělané, poberou 45z rozdíl, ale max velikost pastorku je 45z = kazeta 10–45z + maximálně 10z rozdíl na převodnících.

          1×12 Sram má kapacitu max 40 resp. 42z pro novější verze GX, XO1 a XX1 + všechny verze AXS. V praxi opět o 2 zuby víc = 42 resp. 44z.

          Pokud je kapacita překročena, hrozí buď utržení přehazky na převodu s nejvyšším počtem zubů, nebo řetěz na převodu s nejnižším počtem zubů není ramínkem napínaný a visí tam navolno.

          0 0
          • pocestny  

            Proti tomu nejde nic namítnout :-) a vyřeší to dvěma rychlospojkama. Já jsem myšlenkově zamrznul u zmíněného „kickshiftu“, kdy si pomůžeš zcela vyjimečně skopnutím řetězu na menší placku botou při výjezdu velkého kopce. Což se třeba stane za celou akci jedenkrát. A na tomto převodníku neřadíš nejmenší pastorky, ale třeba jen horních pět. Pak nemusíš s řetězem nic řešit.

            Jinak 2×12 v podobě 10–45 42/32 (těch 42 tu zmínil zakladatel, a těch 10zubů rozdíl beru z tebou zmíněného rozsahu hazky) už má rozsah 590%, a to je podle mě už tak moc, že to nevyužije,… tedy na 99.99% nevyužije ten extrémní nejtěžší převod.

            0 0
            • novas752  
              1. Z NW převodníku by řetěz zkopával velmi těžko, to by musel zastavit a rukou ho přehodit na jinej.
              2. Při změně převodníku by musel upravit nastavení vzdálenosti ramínka přehazky od pastorků – vrchní kladka je excentricky s osou otáčení ramínka = při změně převodníku si buď sedne na pastorky kazety nebo se vzdálí natolik, že to bude řadit velmi velmi špatně. A vozit kvůli tomu „ssebou“ většinu času v rovinách ten druhý převodník zcela zbytečně…

              Nevím co odmítá na tom přesmykači, 2×12 je pro něho ideální řešení. Lepší odstupňování s menší kazetou na roviny, většinu odjede na velký převodník, až přijede jednou pod kopec tak shodí na malej. Jednoduché, prosté, nemusí nic bastlit nebo měnit.

              0 0
              • oddie  

                V takovém případě bych ovšem dal 2×11, když už přesmyk, rozdíl v ceně značný a s jedním pastorkem navíc už si nijak nepomůže…

                0 0
              • pocestny  
                1. celkem lehko botou, normálně to používám, páč mi zůstal na kole 26z převodník po výletě do Alp. Ale nechci to nikomu nutit, je to punk, a s kazetou 11–50 bych to vůbec nevyužil, zatím dojíždím kazetu 11–40z a převodník 30z. Mám teda kickshift jen o 4z, a jen proto, že mi ležel doma. Ještě bych dodal, že i v Beskydech na něj skopnu řetěz jen málokdy, a když už, tak to jsou krpály jak prase. To je z doby bastlů 1×10, tak to ber z toho pohledu.
                2. to jsem netestoval, dobrá myšlenka

                to, že nechce přesmyk, je mi teda celkem jasné

                0 0
              • Marskatin  

                Souhlasim s tím,že 2× 12 38–28 a 10–45 a měl by vystaráno.

                Řešit lepší odstupňování na roviny u megarozsahových kazet mi příjde jako nesmysl, odstupňování na roviny mají obě na hovno. Rozdíl je až na hornich nejlehčích převodech. Jako rovinařskou s lepším odstupňovanim bych považoval 11–28 max 11–32.

                S jeho požadavky by bylo nejlepší druhé kolo.

                0 0
                • osobne  

                  Mám teď na MTB 2×10, převodníky 40/24, kazetu 11–25, takže odstupňování je hodně jemné, kazeta jde nahoru po jednom-dvou zubech a přestalo mě to už bavit používat přesmykač, chci zkusit 1×12, kazetu 11–50, převodník ještě nejsem rozhodnut asi 40 na roviny.

                  0 0
              • mr.garisson  

                Jenže si všimni, že to chce přehazovat 2× do roka a přesmykač už nechce. As to není cool s přesmykem. Přišel si jen pro potvrzení, že to tak má dělat a že je to dobré řešení.

                0 0
    • esmo  

      To je teda pseudoproblém :D

      0 0
    • tomvv  

      Mám raceface kliky 104bcd a převodník 32z a jde sundat přes kliku bez problému. Jak ho sjedu budu dávat 30z a myslím, že to taky půjde, je tam ještě prostor. Dal bych si ale pozor na rám. Dovedu si představit, že na jiným by mohl být někde nějaký výstupek , který by při sundání vadil.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.