• Miles0

    Zdravím všechny. Nemáte zkušenost s výdrží brzdových destiček. Mám brzdy Shimano BR-M395 a destičky Shimano B01S Resin to vše na elektrokole. Jsem překvapen, že po zhruba 1000 až 1500 km jsou prakticky na výměnu. Je fakt, že kolo je těžší a já mám 100 kg. Nicméně na druhém kole MTB jsem je tak často měnit nemusel a nejezdím nějaké dlouhé sjezdy. Máte nějaký tip na destičky co déle vydrží na tyto brzdy? Když destičky odejdou poznám to? Díky za radu.

    • kubad  

      Destičky jsem schopen sjet za den. Nebo vydrží mnoho tisíc KM je to o tom jak a kolik brzdis

    • atty  

      Výdrž na kole se soupravou jezdce tedy celkem třeba 120–130kg kolem 1000–1500 km je vcelku přiměřená – těžko na svoje brzdy seženeš destičky, které budou brzdit srovnatelně a vydrží déle.

      A destičky se daj sjet při „vhodných“ podmínkách (bordel, voda, bláto, písek…a intenzivní brždění) i za pár desítek kilometrů. Já mám obvyklou výdrž při nenáročném ježdění/brždění na organikách kolem 2–3k, ale taky mám i s kolem ±90–95kg.

    • Youda  

      Já na nich najedu cca 2000–2500, je to asi individuální, kotouče mám shitový – SM-RT54. Váhu soupravy bych odhadl na 105 kg.

    • -b-n-x-  

      Rekl bych, ze to je ok.

      No a jeste me u toho napadlo, jestli existuje nejaka studie, ktera by zkoumala o kolik mene vydrzi desticky na e-kole. Osobne bych si tipnul, ze to mozna i par desitek procent bude.

    • xtonda  

      Mě Resin vydrží vepředu 500 km, ale je to strašně individuální podle toho jak a kde jezdíš. Řešení jsou destičky s kovovým brzdným materiálem, ale ty do těch levných brzd nedáš, to bys musel koupit aspoň Deore brzdy.

      • MatS  

        Sintry do nich existuji. Dela je napr. BBB a stoji cca 300kc. Horsi to bude spis s kotouci.

        • Esi  

          Kotouče není problém, prostě tam dáš ty které snesou metalické destičky, to ty originály určitě nejsou. Musíš tam dát nějakou vyšší řadu shimano kotoučů

          • Vilém  

            Ktera vyssi rada ma sirsi brzdnou plochu?

          • MatS  

            Tak prosim nerad, kdyz o tom nic moc nevis. Kotouce vyssich rad u Shimano maji nizsi brzdnou plochu a desticky rozmeru B01S by zasahovaly do paprsku kotouce. Shimano ma compatibility chart, kde to je jasne dane. Uz jsem s tim par let experimentoval a jediny lepsi kotouc co s tim funguje (ackoliv shimano tvrdi opak) je sm-rt70 na centerlock uchyceni na naboj. Pokud ma 6 bolt, tak smolik.

            • Esi  

              A sakra to mi nedošlo, omlouvám se vždycky jsem měl brzdy od deore nahoru 

            • Youda  

              Ano, tady na BF taková informace proběhla (možná od tebe), tak je tam du nasadit.

          • ToMášMarný  

            Není pravda, b01s jsou širší než plocha lepších shimano kotoučů.

      • Esi  

        Přesně na předek sintrované v zadu stačí polymerové, mám i s kolem tak 115kg a takhle to brzdí dobře a vydrží sezonu, polymerové destičky na předku vydrželi v alpách víkend a bylo po nich. Kotouče mám průměr 180mm

    • lukas aka mitro  

      Mi sintry vydrzely uz par desitek vyskovych kilaku a jeste neco vydrzi…

    • ToMášMarný  

      Stručně. Pokud nemáš problém s brzdnou silou, tak neřeš a buď rád, že měníš destičky à 100kč/1000+km.

      • Miles0  

        Všem děkuji za reakce. Na normálním kole mám XT brzdy a tam to vydrželo déle. Zřejmě kvalitnější materialy. Budu se s tím muset smířit. Jde asi hlavně o váhu. Přítelkyně má na el. kole brzdy Tektro a po 600 km jsou destičky jako nové. Má tedy 60 kg a asi jezdí opatrněji a tudíž tolik nebrzdí. A tak se zařídím podle „ToMáše“ S brzdama problém nemám, tak prostě za tu 100,– to vždycky vyměním.

        • xtonda  

          Záleží jak se to vezme, opatrník co z kopce trvale přibrzďuje na 10 km/h zriší destičky daleko rychleji než střelec co to pustí a nechá jet a zabrzdí až dole jen aby zastavil.

        • onuce  

          Hodně také záleží na designu kotouče. Lepší, s velkými výřezy, destičky doslova žerou. Nižší řady s malými kruhovými otvory jsou na toto lepší.

    • Velkejtvrdak  

      Nechci zakládat nové vlákno, ale přesto se zdejších chci zeptat, jezdím na enduru kotouče Shimano xt – 203mm, ice tech jsou, desky vždy vozím polymer Shimano ice tech, brzdy jsem měl slx a momentálně xt, a za celý rok jsem narazil na problém který mě prostě sere, hlavně tedy kvůli ceně. Nejsem blbej a je mi jasný ze je rozdíl najet 1000 km na silnici a 100 na černé sjezdové, ale i tak se zkusím zeptat. Jak desky šetřit a dostat z nich maximum. Očekávám sice hloupé řeči jako nebrzdi, ale čekám na něco rozumného. Jde o to že i na těch slx i xt, po třeba polovině brzdné plochy jsou desky nepoužitelné, potřebuji brzdit agresivně, a rozumím tomu nastavení reache ale upřímně to brzdy účinek neovlivňuje. Zkoušel jsem Paky jinak odvzdusnit, dat tam mineralu až po okraj a akorát mi praskla membrana Páky. Jak to děláte? Existuje vůbec způsob jak tohle apson trochu omezit – ať když si dam prodlouženej vikend 8–16 bikepark a do tmy ježdění po lesích nemusím desky co nasadim v pátek v neděli vyhodit protože dokud nemám paku 10 Cm od riditek mají problém kolo zastavit?

      • p@X  

        Proč nevozíš metal desky?

        • lukas aka mitro  

          Myslis sintry? To by mohla byt cesta. Ale zase trochu rychleji ubyvaji kotouce…

          • p@X  

            Bych imho krom oldskůlovýho XC ježdění ani nad ničím jiným nepřemýšlel.

        • Velkejtvrdak  

          Měl jsem na vyzkoušení ice tech od shimana, brzdily stejně dobře ale mokro sucho zima teplo furt řvaly když k tomu přidám tu cenu která podle páru co jsem měl teda neodpovídala – půlka byla během 2 týdnu pryč takže desky šli taky pryč

      • Mereck  

        Čau. Prosím tě, teď toto nepíšu ironicky.

        Podle toho, jak se ptáš, mi připadá, že jediná cesta, jak šetřit desky bude zlepšit techniku jízdy a brždění. Píšeš, že i sintry jdou rychle do čoudu. Podle mě tedy jedině zlepšit sebe.

        Nechci tím říct, že jsi kopyto, nebo já nějaký bike guru. Jen mi ta technika připadá jako jediné východisko.

      • Breakpain  

        Mno, zrovna na sjezdovce desky odcházejí hodně a to i sintry ;-) … Dát na polymery 3 dny mi nepřijde špatné ;), pokud je sucho :-).

        Co se sjetí desek týče – plnění bez bloku, jen s deskami a kotoučem ;-). U toho mít vyšroubovaný free stroke, po odvzdušnění povolit zadní brzdu o 1 otáčku (páku dál od řidítek) a utáhnout free stroke o 4–5 otáček. Relativně to srovná chod přední a zadní brzdy. Dát kalíšek a propumpovat brzdy nezabere tolik času = dělat to pravidelně jednou za dva týdny ;-). Aspoň víš, že máš brzdy v kondici a nenechají Tě na svahu ;).

        Stejně tak mám zautomatizovaný, že po každém dni projedu šroubky, výplet … a mám ready to go na příště ;)..

    • novas752  

      Radši to piš v naklesaných metrech. Ujetá vzdálenost nic neřekne.

    • thomasx2016  

      Taky použivam ty B01S a za tu cenu zhruba 82kč co já platím za ně vydrži dost zhruba 1000–1200km dle mého,že by to vydrželo dvojnasobek při lepši technice brzděni nevim jestli by to bylo možné kor u takovych desek levných.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse