Výběr vzduchové vidlice na v-brzdy na MTB

30 nepřečtených
  • Janek27

    Ahoj, potřeboval bych poradit s výběrem vidle na staršího horáka, místo současné Sr Suntour xcm v3-hlo za cca 1500 Kč, potřebuju

    aby měla pivoty pro v-brzdy, a aby v terénu slušně žehlila nerovnosti kvůli zádům a něco vydržela. Současná mi vydržela zhruba rok než se hodně vyviklala v nohách a skoro přestala pružit.Vím,že je výběr už hodně omezený, ale chtěl bych se vejít do cca 5 tisíc.Vážím kolem 65 kg a jezdím hlavně v lesním středně těžkém terénu,turistické stezky v Beskydech a okolí, zbytek asfalt tak do 30 procent.

    Našel jsem už jen tyhle

    http://www.axit.cz/…_26_tnl.html

    http://www.axit.cz/…_26_air.html

    http://www.bikeinvest.cz/…8-disc-vecka

    Kterou z těchto vybrat-případně nějaké jiné doporučení ? Jestli už to tu nedávno bylo,tak se omlouvám.

    0 0
    • t29  

      Z těchhle tří věřím Reconu Silver, ale nevěřím že půjde sehnat.

      0 0
    • lidumil  

      Bazar???

      0 0
    • Evilcleaner  

      Sehnat hezkou vidlici na vecka je docela vazny problem. Hezci kousky (RS, fox…) uz jenom jete. Muzes se podivat na muj inzerat do bazaru, momentalne nevim o ceste jak se dostat k hezci nove vidlici na vecka. Nebo muzes zkusit jeste projit velke obchody s kolama, ktere nemaji eshop. Treba tam objevis nejaky lezak ;)

      0 0
    • MOTyLEKcb  

      Pokud v axitu mají doopravdy skladem tak ber, já jsem z jara nesehnal nic jiného než suntour pružinu s 30mm nohama, jinak prostě nikde nic

      0 0
      • Janek27  

        Takže i když bych pořídil tu nižší řadu od RST za těch 3200, tak na tom budu líp než teď s tím XCM ?, která v terénu nikdy pořádně nefungovala ani jako nová.

        0 0
        • novas752  

          Budeš, ale počítej s tim, že je nejspíš poměrně poruchová a velmi špatně se na ní shánějí těsnění (oproti RS, které maj na každém rohu).

          0 0
        • MOTyLEKcb  

          Pokud by jsi měl něco navíc, kup si disc vidlice – hooooodně velký výběr a udělej si přední brzdu na kotouče, a máš po problémů

          0 0
          • novas752  

            To je ale navíc přední brzda (páka, třmen, hadice) + kotouč + náboj na kotouč (+ přepletení a případně i nový dráty, niple nebo i ráfek). U novejch se v rozumný sestavě na míň než cca 2,5–3,5k navíc nevleze.

            Ale samozřejmě řešení to je – výběr nových vidlic bez čepů na V-brzdy je nesrovnatelně vět­ší.

            0 0
    • MatS  

      RST je sracka, už se tu o tom psalo. Budeš řešit jen problémy. Mrkni na německé eshopy jako bike24.de nebo bike-discount.de

      0 0
    • team_daddy  

      Zhruba tyden zpatky nekdo v bazaru nabizel novy vzduchovy Suntoury. Tusim ze jich mel hodne, protoze predelal diskovy verze na veckovy vymenou vnejsich noh. Tak to v inzeratu psal.

      0 0
      • Janek27  

        Myslíte , že budou ty suntoury- raidon xc nebo suntour XRC spolehlivější než v odkazech vyhledané vidlice od RST ?

        0 0
        • Vilém  

          Budou.

          0 0
        • team_daddy  

          Mam pocit, ze Raidony maji dobrou povest. Osobne nevim, mam jeste stokrat vetsi srot – XCT.

          0 0
          • Janek27  

            A kdybych netrval na vzduchovce má někdo zkušeností s touhle pružinovou rockshox, dá se taky ještě sehnat na v- brzdy viz.

            https://www.alza.cz/…d4841223.htm?…

            0 0
            • novas752  

              No mám na kole 9 let něco podobného – Dart 2, který má jen 28mm nohy, ale konstrukce včetně tlumící „patrony“ je velmi velmi podobná.

              Oproti Suntouru XCM a XCT je to nebe a dudy, ale pořád je to levná vidlice. Jsem docela lehkej (i s batohem 72–74kg) a mám předpětí nastavený na minimum, aby byla co nejcitlivější (ale po dorazech nechodim, pravděpodobně díky 2ml oleje v tlumící části navíc, ze 100mm využívám cca 95) – citlivost neni žádný zázrak, ale mnohem mnohem lepší než ty pružinový jebky od Suntouru. Hladkost chodu velmi dobrá, žádné „zadrhávání“. Nastavení odskoku funguje, rozdíl v min a max je dost výrazný.

              Štve mě docela silné propadání „pod brzdou“ a mizerná tuhost (ale mám pouze 28mm nohy) – vidlice v místě osy kola pruží nebo vibruje dost výrazně i předozadním směrem a v zatáčkách se trochu kroutí.

              Ale vakl na rozdíl od Suntourů neni mezi vnitřníma a vnějšíma nohama i po těch 9 letech dost ostrého provozu téměř žádnej. Servisovatelnost dokonalá.

              0 0
              • Janek27  

                Podle toho co píšeš by mohla být na moje ježdění dostačující,jde mi hlavně o spolehlivost a výdrž vidlice a samozřejmě základní použití v terénu, sem tam trochu náročnější sjezdík ,tak aby se to hned nezačlo rozpadat pod rukama, jak ty levné suntourky :-) Takže myslíš, že by to byl za ty peníze lepší kup jak ta nejlevnější vzduchová RST ?

                0 0
                • Singlespeed  

                  Určitě. Mně RS 30 Silver docela překvapila jak pěkně chodí. Mého vzduchového Epicona XC strčí funkcí do kapsy. Užší vnitřní nohy jsou znát jen v mezních situacích, se kterými se v tvém případě spíše nepočítá. Jako nevýhodu vidím jen vysokou váhu.

                  0 0
                • novas752  

                  Já s tim právě minimálně poslední 4 roky dost náročný sjezdy praktikuju, rozhodně náročnější, než na který byla jako levná vidlice na levný kolo určená a ta věc kupodivu stále drží. :) Ani povrchovka neni vydřená a to měla kompletní rozborku za těch cca 20 000km jen jednou (měnil se pouze olej, žádné těsnění, vše drží včetně zamykání, ale to vůbec nepoužívám).

                  Takže po stránce výdrže a snadné servisovatelnosti to určitě lepší než RST bude, ty jsou celkem proslulé nespolehlivostí, rychlým vznikem vaklu jako u těch levných suntourek atd.

                  Otázkou je to ten projev, přeci jen vzduch = jemnější nastavení a možnost ovlivnit progresivitu redukcí objemu pozitivní komory (aby byla citlivá na začátku ale zároveň nechodila tvrdě na doraz třeba na dopadech menších dropů). No a jak píše singlespeed taky ta váha, Dart 2 váží s nějak zaříznutym krkem a ježkem 2508 gramů, což je prostě peklo. :) Ale asi proto je ta vidle nerozbitná.

                  S těmá Véčkama je to těžký, já osobně jsem o něčem podobném uvažoval – taky mám 26" bajk s véčkama – a když už, tak bych šel kompletní výměnou vidle za Raidon nebo Epixon (ty jsou funkční a spolehlivé) a k tomu bych koupil obě kotoučovky Deore + kotouče (přeci jen v náročnějšim terénu se to hodfí, Véčka jsou zvlášť s ušpiněným ráfkem peklo) no a samozřejmě novejma nábojema resp. celýma kolama, protože aktuální ráfky jsou už dost probržděné. Co jsem si tak počítal, musel bych v tom utopit aspoň 12 000Kč, což se mi moc nechce (stále to bude starý olítaný levný kolo, na který bohužel mizej kvalitní komponenty) a tak to skončilo hledáním nového kola (27,5" 150/150/150mm full na hlíně za asi 60k). :) Tohle staré si nechám na asfalt, na zimu a vejlety s rodinou a později bude nahrazeno silničkou.

                  0 0
                  • Janek27  

                    Za rok najezdím tak kolem 4 tisíc km a váhu zas tak neřeším, současná suntourka je snad ještě těžší mrcha , tak sem zvyklý :-) Hlavně mi jde teda o odolnost a výdrž, protože taky do tohoto stařičkého kola 2003 nehodlám už moc investovat, a předělávat jej na kotoučovky už opravdu nemá cenu, jak píšeš za ty peníze kolik by tě to vyšlo , máš skoro půl nového HT ve slušné výbavě. Už tak sem do toho nacpal za poslední 2 roky dost- kolem cca 7 tisíc, aby to ještě slušně jezdilo a ta výdrž komponentů bohužel u takto starých kol obzvlášť v terénu je tak na sezónu či dvě-osazení shimano acera,o kazetách a řetězech ani nemluvě- ty sou měkké jak máslo, ale zas sou za pár kaček :-) a mám tam rok staré komplet vypletené kola na véčka , tak to musím dožít s véčkama :-) Pravděpodobně zkusím asi tuhle rockshox teda- 3,5 táců mi přijde ještě rozumná investice v mém případě.

                    0 0
                    • Janek27  

                      Tak už mám na kole tu pružinovku RS 30 a hodně mě překvapila citlivým chodem a progresí v terénu,zatáčky se dají projíždět podstatně rychleji, z tou předešlou od suntouru se to nedá vůbec srovnat,co se týče i pohodlí v terénu rozdíl je propastný, ale nejvíc mě potěšil rozdíl ve váze, je o dobrých 700 gramů ! a do prudšího stoupání je to celkem znát. Opravdu sem nečekal, že bude takhle lehká, před zkrácením sem navážil jen 2028 gramů, suntourka vážila 2730 gramů zkrácená. Takže se chování celého kola docela dost změnilo, a to k lepšímu. Jsem tedy zatím s koupí nadšený. Jak to bude s trvanlivostí a spolehlivostí to ukáže až čas, ale snad mě nezklame.

                      0 0
          • Janek27  

            A kdybych netrval na vzduchovce má někdo zkušeností s touhle pružinovou rockshox, dá se taky ještě sehnat na v- brzdy viz.

            https://www.alza.cz/…d4841223.htm?…

            0 0
    • Kalic  

      Jenom tak mimochodem – odpružená vidle zádům moc neulehčí :-)

      Zkus vyladit posed, nebo pak péro dozadu.

      0 0
      • Janek27  

        Tak trochu snad jo, na koupi celopéra bohužel nemám potřebné finance. Kdyby jo, tak už bych asi sháněl nové kolo :-)

        0 0
        • novas752  

          A nebo dej dozadu co nejširší plášť co se vejde do rámu a foukej ho na normální tlak. třeba já se svýma cca 85kg (kolo+batoh+já) foukám dozadu do x2,25" šířky jen 1,8 baru a ten plášť spoustu drobných nerovností pobere + má lepší přilnavost a je menší riziko píchnutí.

          0 0
          • Janek27  

            Zkoušel sem už všechno možné i podhuštěný 2,25 plášť, to mě zas sralo, že do táhlého prudšího stoupání to pak moc plave :-) Naposled odpruženou sedlovku Suntour NCX, která mi vydržela tak 2 měsíce, než se všechny čepy hodně uvolnily , holt to asi není do moc těžkého terénu,momentálně ji mám v reklamaci. Jinak celkem se na ní v lehčím terénu jelo pohodlně.

            0 0
    • oddie  

      Aktuálně Suntour od Evila, dokud je ještě má… Nebo bazar.

      0 0
    • Smazaný účet  

      Teď na mě v reklamě vykouklo toto na ocelové vnitřní nohy solidní hmotnost. Osobní zkušenost ale s těmito vidlicemi nemám.

      0 0
      • Janek27  

        Ta vypadá zajímavě, hlavně hmotnost a funkce, co jsou v popisu. Jenom nevím jestli 80 mm zdvih by byl pro mně dostačující,a shánět náhradní díly na tuhle málo u nás rozšířenou značku bude asi problém :-(

        0 0
        • novas752  

          Ona je rozšířená málo celosvětově.

          A hlavně by měl být co nejpodobnější rozměr ATC (od osy kola po vrch korunky, tedy instalační délka) výrazně kratší/delší ovlivní geometrii kola (zvedne/sníží předek) a tudíž i jeho projev.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.