• gordi

    Ahojte , mam Marzocchi MX comp AIR 105mm (uz som tu nieco na tuto temu pisal) Mam problem , ak vidlu nafukam tak aby bola pekne vysunuta tak potom je dost tvrda na mna mam do60kg. Jazdim XC … dost drsne, sam tam maly freeride … a to je dost poznat ked je tvrda. Je to ok ze je tak zasunuta ? da sa nieco urobit , aby sa zachovala tvrdost ale aby bola vysunuta ?dakujem

    • Pavlos  

      ???

    • Aiax  

      Priznam, ze dost dobre nechapu o co jde. Uz jsi nastavoval utlum (imbusem zevnitr prave nohy)? A jaky tlak ti vyhovuje, ja mam asi 40 psi a nic takoveho co jsi popisoval jsem nezaznamenal. Zpocatku vidlice chodila trochu ztuha, ale po 50 km to rozchodila a od te doby v pohode Neni sice tak citliva jako skareb nebo judy, ale kdyz slapes ze sedla, ani se nehne a kdyz ze sedla tak nejde na doraz. Proste Marzocchi vzduch, presne to co jsem cekal.

    • lubos  

      Ja viem o co ti ide. Mne o to iste :-)) Pre ostatnych → vadi mu velky sag :) Mal si si kupit MXC Air :) Myslim, ze v tomto pripade pomoze bud laborovat z vyskou oleja, cim sa da dosahnut to, ze vidlu nafukas trochu viac aby si mal maly sag, ale ponechas si zdvih. Druha moznost je vyhodit z vidly negativnu pruzinu (ak sa to ovsem da) a ozeliet citlivost na zaciatku.

      • Aiax  

        Takze velky sag…To mel radsi vzit 8 cm vidli.

        • lubos  

          Hmm no ja nevim … nac je dobrej vlastne sag ? Vzdyt k nicemu nepomuze … imho. nezda se mi , ze by ten tklad pozitivni komory stacil vysunout nohy v dire :(

          • Aiax  

            No ja myslim prave na ty diry, ale mas pravdu, ze ty 1–2 cm jsou stejne k nicemu. Mozna ma redukovat pocatecni necitlivost vidle, nevim. Me sag pomaha v tom, ze mam ram na 8cm vidli, ale mám 10 cm, takze to trochu rozhodi geo, ale se sagem o neco mene. Ale celkovy prinos sagu je asi maly.

            • Pá-dlista1  

              S tim rozhodne nesouhlasim.

            • lubos  

              Sem zjistil, ze se mi to nelibilo hlavne proto, ze jsem mel sag 2.5 az 3cm :( Ale stejne bych rad vedel nac je.

              • náčelník  

                SAG tlačí kolo do podkladu tzn. zajiš?uje stálý kontakt s terénem při malých nerovnostech.

                • lubos  

                  trial ?

                  • kovar  

                    co? mit vidlu s nulovym sagem nedava vubec zadny smysl pro turisty. SAG musi byt, pres to vlak nejede.

                    • lubos  

                      Proc ? 1.5roku jsem to tak vozil a nic mi nechybelo. Ted jsem vozil sag a nejakej rozdil nepozoruji. Proto se ptam.

                      • Aiax  

                        Asi nejsi turista…:-) Tady asi plati u kazdyho neco jinyho. Pokud sag ma vliv na citlivost, tak jen do urcity miry. Treba vzduchovej Skareb ma mensi sag nez mx comp, ale je urcite citlivejsi, takze ten normalni 1–2 cm aspon mne moc nepomuze.

                        • lubos  

                          nevim, hledal jsem neco o sagu, a nasel atim minimum, a popis rikal, ze kdyz jezdim trialy, tak sag ocenim … ale nic vic jsem zatim nenasel.

      • Darius  

        jojo MXC to byly (a jsou) vidle, nemely 2kg a fce velmi dobra… akorat ted vaham zda nejit ze 100mm na 80

        • lubos  

          Jojo, primo legenda se z ni stava. Jenom problem, ze tech 1600g meli s duralovym sloupkem. Ty z ocelovym (jako ja) meli asi 1810g pri 21cm. Taky mela zajimavy prubeh pruzeni, rekl bych ze primo neskutecny. Sag temer zadny, zdvih mirne nelinearne az do snad 9cm pri cca 30psi. Udrzba jenom vymena oleje z casu na cas … Asi si koupim jeste jednu do zasoby, kdyz nekde uvidim v prodeji.

          • Darius  

            1800g beru jako prijatelnou hodnotu, na tu fci supr… bohuzel na kupovani do zasoby nemam:-( ale vubec nevim co bych koupil kdyby odesla do vecnych lovist… BTW vozil si ji na 100 ci 80?

            • lubos  

              No, do zasoby bych koupil, kdybyc to nekde videl za nejake 2–3 tisice. Ale to jeste asi nebude .. mozna za rok. Vozil/vozim 100mm

      • Gumicuk  

        Prominte mi moji technickou neznalost, ale co to je ten sag? Dik

    • hmm  

      Vidlice musí bejt vysunutá při jakýmkoliv tlaku stejně. Zažil jsem, že se mi vidla nevysunula asi o 2 mm. Zkus poladit tlumení! možná ti tlumící tryska při malém tlaku nepustí vidlu nahoru. Asi ti moc neporadím snad by mohl zdatnější Marzochista. Definuj jak hluboko je zasunutá? A při tvé váze ten vzduch asi nebyl nejlepší kauf!

      • lubos  

        Neni to celkem tak, treba u mne u Marathon, kdyz mas moc nafouklou negativni komoru oproti pozitivni , tak ti sebere zdvih.

    • kovar  

      pokud se dobre divam na katalogovy list, tak v tej MX Comp jsou pomerne dlouhe negarivni pruziny (ale nevim to jiste!!! na vlastni oci jsem to nevidel a ten katalogovy list jsem take prohlidl jen diletantsky a jeste k tomu u jineho typu vidle) – vetsi tlak – vetsi sttlaceni tech pruzin a vetsi vysunuti noh. No ale stejne mi to prijde divne, protoze ty delsi neg pruziny by ji mely delat citlivejsi. jaka je delka vnitrni vysunute nohy po korunku ? (pri tom nizsim tlaku)

      • Palo TT  

        Naozaj, podla katalogoveho listu ma MX comp Air 105 model 04 negativnu pruzinu 90 mm dlhu :O . Modely Air 03 ju mali kratsiu. Mohlo by to vysvetlovat ten problem. Myslim si , ze zmena (znizenie) hladiny oleja moc v tomto pripade nepomoze.

        • gordi  

          No , to je ked nesedim na biku … Normlne chytim vydlicu , a taham smerom nahor , sa vysunie asi okolo 1–1,5 cm … bez toho aby som na nej sedel , skusim nastavit tlmenie a naolejovat hohy…

          • Palo TT  

            Aky tlak v nej vlastne mas?

          • lubos  

            Aha, takze nie sag ti vadi. No, mne toto spravi vtedy, ak mam prilis nafukanu negativnu a malo pozitivnu. Proste mi negativna stiahne zdvih. Kedze mas do 60kg, tak to asi bude tym, neviem na kolko sa fuka … ale zrejme budes potrebovat slabsiu negativnu pruzinu – ak take nieco je. Pripadne prejst na pruzinu v pozitivnej … zda sa, ze je dost problem u Marzocchi ked je clovek velmi lahky.

            • gordi  

              No , malo by tam byt asi okolo 2,1 kpa neviem presne , lebo som z kazdej kusok odfukol (bolo este viac) A ked idem nastavit utlm zvnutra imbusom , najprv musim vyfuknut vzduch , potom odmontovat vrch …

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.