Výběr vhodného silničního kola na závody a tréninky - kliky a kazeta

35 nepřečtených
  • LukášMtb2

    Zdravím,

    rozhodl jsem se, že přejdu z horských kol na silniční cyklistiku. Potřeboval bych poradit s výběrem ideálního silničního kola do ± 60 000 Kč – ideálně na Ultegře. Silniční kolo by mělo sloužit jak na závodní, tak i tréninkové účely. Co se závodů týče, tak mám zatím v plánu jezdit okruhové závody typu SPAC (Slezský pohár amaterských cyklistů – včetně časovek do vrchu) apod. Jelikož nemám daleko od domu Beskydy, tak bych také chtěl občas vyjet s tímto kolem na Lysou horu, případně Javorový.

    Sezóna se pomalu, ale jistě blíží a já se stále nemohu rozhodnout jaké si vybrat ideální kolo. Zásadním problém mám ve výběru vhodné kombinace kazety a klik … Myslím si, že nejvhodnější by byla rada někoho, kdo s tím má zkušenosti. Jde mi hlavně o to, abych se nemusel bát s touto silničkou vyjet třeba na již zmiňovanou Lysou horu.

    Předem děkuji za rady

    Lukáš

    0 0
    • nox159  

      prevody mas o stylu jizdy a o vykonnosti a myslim ze malokdo tady zhodnoti jaky mas vykon a jakym stylem zjezdis… ;-)

      za me teda, vem kompakty, kazetu tam nejakou mit budes to stejne moc nevyberes a po par tisicich km zjistis co ti sedi a kazetu muzes vymenit… pokud na silnici zacis predpokladam ze tezke prevody ti chybet nebudou…

      0 0
      • LukášMtb2  

        No, v minulých letech jsem hodně najel na horském kole. Na tom správném silničním kole jsem ještě nejel. Něco málo jsem už najezdil na staré Favoritce, ale to se určitě nedá srovnávat s dnešními silničními koly ;-)

        Ještě bych se chtěl zeptat – jakou tedy zvolit kombinaci těch kompaktů ( 50/34 kliky a 11–28/27 kazetu)? :)

        0 0
        • Singlespeed  

          Nikdo jiný než ty nemůže vědět, jaké převody ti budou vyhovovat. Takže vyzkoušej a pak dle svých získaných zkušeností postupně laď.

          0 0
          • Datel Stepní  

            Přesně tak, kazeta je sotřebák a na kole za 60 je její výměna celkem nevýznamná položka. Vůbec bych podle kazety nevybíral. Koupil to co by tam bylo a v případě problémů to řešit.

            0 0
        • Člověk a jeho svět  

          50/34 + 11/25 by mělo být s nějakou základní výkonností v pohodě.

          0 0
    • vas  

      Dívám se, že ti hodně lidí radí kompakty, nevím kolik ti je a jakou chceš jezdit kategorii, ale pokud muže A nebo B, tak na kompakty zapomeň. Vem normálně dopředu 53/39 a dozadu jestli jses zvyklý z biku na lehčí převody a na pohodovější trénink třeba na lysou 11/28, s 11ti kolečkem i to odstupňování nebude taková hrůza. Většina závoďáků tu soutěž jezdí 11/23 nebo 25.

      0 0
      • nox159  

        myslis ze na kompaktech budou cloveku kdo na silnici v podstate jeste ani nesedel chytebet tezke prevody?

        0 0
        • Greyhound  

          Podle mě nebudou – na kompaktech jsem odjel několik silničních maratonů a těžký převody mi tedy nikdy nechyběly. A to se bavíme o nejtěžším 50×12 a třeba silničních Sudetech kde se první hodinu jelo průměrem dost přes 40. Naopak na klasice jsem těžký převody v vůbec nevyužil a velký kopce, o Alpách nemluvě, byly zbytečným trápením.

          0 0
          • jonti  

            Ale on nechce jezdit maratony, ale normalni kratsi zavody. Tam jsou kompakty s 11 pastorkem taky pouzitelne, ale spis to chce mensi rozdil mezi prevodniky pro lepsi razeni a mensi rozdily / treba 50/38.

            Taky bych doporucil standardni prevody 53/39.

            0 0
            • Greyhound  

              Jo, s tím rozdílem mezi převodníkama je to pravda. Osobně bych za nejlepší považoval kombinaci 50/36 11–27. OT: na druhou stranu teď v sobotu jak jsme se rozdělili tak po 160km ve stoupání na Svojše/Zhůří jsem byl za převod 34/27 hodně rád, na klasice bych buď tlačil nebo tam nechal nohy :-)

              0 0
              • McBlacky  

                Ono záleží jak moc to chce ladit nad rámec seriovky. Kliky 52/36 mi přijdou super na všechno kromě závodů, ten skok je moc velký. 52/38 už je skoro klasika, kazeta vzadu podle toho co chce jezdit a jak se cítí.

                Hodina – dvě závod to si někde víc vpředu fakt s kompaktem představit neumím

                0 0
                • Člověk a jeho svět  

                  Já myslím, že větší rozčarování bude z prvního závodu než z vybraného materiálu :)

                  Chce to zkusit, vydržet a podle toho to pak třeba poladit. Myslím, že na prvních závodech se hodinka až dvě vepředu moc konat nebude…

                  0 0
                  • jecnak  

                    Presne tak.

                    0 0
                  • Greyhound  

                    Asi tak. Jsem si kdysi myslel, že mám celkem fazónu a vlez z mladické nerozvážnosti párkrát na UAC. V nedostatečně těžkejch převodech problém teda rozhodně nebyl :-)

                    0 0
                    • Lada,s  

                      Jojo potvrzuji, vidím že je to všude stejný :-) Taky jsem si myslel jak jsou některé bajkové závody rychlé, ale pak jsem na prvním silničním závodě zjistil jaký je to hukot a než jsem se rozkoukal tak byli všichni pryč :-D

                      0 0
                • Greyhound  

                  ‚Hodina – dvě závod to si někde víc vpředu fakt s kompaktem představit neumím‘. Jakože by převod 50×11 nestačil? Tak s tím moc nesouhlasím, protože 50/11 je těžší než 53/12 a že by se na amatérských závodech nastupovalo tak, že by 50×11 nestačilo, to bych teda chtěl vidět :-)

                  0 0
        • vas  

          Tak já mu radil podle toho co plánuje jezdit a že ví do čeho jde a že nějaká výkonnost už tam bude, ta soutěž rozhodně není ježdění okolo kupky hnoje a už jen pro udržení v balíku musí mít člověk celkem něco najeto. Já osobně bych to prostě na kompaktech neutočil a 53/11 využívám v každém závodě, ať už v časovce nebo k docvaknutí balíku ve sjezdu atd.

          0 0
    • gemini  

      Co se týče klik, co zvolit kompromis „polokompakt“ 52–36? Mám je na nové silničce a převody ideál jak na jízdy z kopce, tak i do kopce ( v kombinaci s 11s kazetou 12–27 ).

      Nebo vem klasický kompakt a v případě, že nebude vyhovovat, dokoupíš pily dle potřeby ( na rozteč 110 mm se dělá i klasika 53–39 )…

      0 0
    • Neunzikger  

      ULTEGRA 6703 je ve trojplacce 52–39–30.

      0 0
    • javormartin  

      Co se týče převodů, tak to je opravdu dost o výkonnosti. Ale pokud se považuješ za průměrně zdatného a chceš opravdu na silnici závodit, vem si raději klasiku 53/39. Pokud se to ve sjezdu rozjede k 70, bude rád, že si budeš moc přišlápnout…

      Ale pokud kupuješ kolo jako hotovku, tak kup kolo klidně i s kompakty, a když ti vyhovovat nebudou, dají se poměrně dobře prodat, případně vyměnit za klasiku…

      Člověk se slušnou kondicí nemá problém vyjet v rozumné kadenci na většinu kopců v ČR na klasice 39×(25,27)…

      0 0
    • LukášMtb2  

      Pročetl jsem si názory a nejprve odpovím na otázku týkající se kategorie, ve které budu jezdit. Je mi 20 let, to znamená, že budu jezdit v kategorii A (Muži 19 – 29 let).

      Jak už jsem se zmínil, dost jsem najel na horském kole a také něco málo na Favoritce, na tom správném silničním kole jsem bohužel nikdy nejel. Favoritku nejde srovnávat s dnešními silničním koly, to je alfa a omega :)

      Převažuje zde dost názorů, že mám raději volit klasiku. Nebude ale problém při časovce do vrchu, kde se jede celou dobu do kopce – mám obavy, abych to utočil.

      Byl bych rád za odkaz na nějaké „ideální“ kolo s vhodnou kombinací klik a kazet vhodných na závody SPAC. Například tohle by stačilo – http://www.mojekolo.cz/…f4-team-2013#… ?

      0 0
      • Člověk a jeho svět  

        Alfa a omega není nebe a dudy :)

        Měl by sis to zkusit, abys věděl, mezi čím se vlastně rozhoduješ. A jestli tě silnice vlastně baví.

        0 0
        • LukášMtb2  

          Silnice mě baví, pokud by mě nebavila, neuvažoval bych o koupi silničního kola :)

          Akorát jsem zatím neměl tu čest jet na nějakém lepším silničním kole – Favoritka nabízí značně zkreslený dojem.

          0 0
      • Delkim  

        a proč myslíš že bys to na tomhle kole neutočil? je to časovka do vrchu, atmosféra tě vyhecuje a ještě to pojedeš na velkou :)

        Kliky Shimano Ultegra, 53/39T

        Kazeta Shimano, 12–25T

        0 0
        • LukášMtb2  

          No, nad tou atmosférou jsem zatím nepřemýšlel, to máš docela pravdu :)

          Přesně tak, žiletka je návyková záležitost.

          0 0
      • vas  

        Bych se díval na něco na ultegře 6800 (11pastorků) ten felt má osazenou starší 6700. Pravda to ale bude jen na kolech 2014, takže žádný výprodej.

        0 0
    • tom xtr  

      Jezdím roky CP, nechal jsem to i teď na novým kole, a vyhovuje mi to. Většinu kratších brdků u nás přejedu na velkou pilu s něčím vzadu (kazeta 11–25, do hor 11–28) a nemusím tak řadit menší tác. Pravda je, že v naší tréninkové grupě jsem ale v menšině, většina jezdí vpředu 53 nebo 52.

      Doporučuju si rozdíl vyzkoušet, třebas zrovna u Mojekolo by mohli mít k půjčení i nějaké testovačky.

      0 0
    • Smazaný účet  

      Oživím… zkoušel někdo na hobby trénování+závodění kombinaci převodníků 50/36 ? Teď mám 52/36. A někdy si řikám, že by i stačilo těch 50 – při slabších chvilkách ( např. začátek sezony, vydatnější protivítr ), bych po rovině zbytečně nešudlal malou plackou. A jak se dostaví fazona, tak bych prostě jel na kazetě o pastorek níž než teď 52z. Funguje to tak ? Sám jsem kompakty 50/34 jeden rok vozil, ale obrázek si nedovedu udělat, protože teď jsou úplně jiné nohy :D ( nájezd 4000 vs 11000 ).

      Závody jedu cca 3 do roka a téměř vždy se jedná o kopcovitý profil ( Krušnoton, Beskyd atd. ), jinak tréninky solo nebo v grupetu.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.