• tamu

    Mám tu takové male dilena ve výběru nového kola v kategorii AM, trail, čili „uni“. Zatím jsem našel tři adepty:

    Spectral AL 6.0 https://www.canyon.com/…-al-6-0.html

    +zatim nevim

    • mínusy zatím jenom v omezeném barevném provedení, a drobnosti, které se ale dají měnit) lehce testnuto, sic spectrala 7 v EX provedení a s RockShox vybavením, přišlo mi moc tuhé (možná laděním se dá zlepšit, ale zatím na všech testovaným kolech s RS mě to moc nenadchlo

    SLIDE 150 10.0 HD http://www.radon-bikes.de/…-150-100-hd/

    +výbava

    +barvy

    • cena, ale nejlepší výbava z výběru

    *-nevím jak to bude se zadní stavbou, konkrétně u přehazky s pevnosti, jestli má někdo zkušenost, uvítám všechny postřehy, no možná to bude jen drobnost

    *-kratší délka horní trubky, ale také asi jen maličkost , která se dá doladit představcem

    • jediné kolo které hodnotím jenom z katalogu, neviděl jsem na živo ani jsem se na něm neprojel

    Trance 2 LTD https://www.giant-bicycles.com/…2-ltd-yellow

    +dosti hravé, otestováno

    +dobré sedlo v základu

    Výška 182cm, váha cca 85kg, zatím teď žádné provozuschopné kolo nevlastním (poslední bylo 26" HT, ale to už je nějaký ten měsíc.., také je těžké dilema mezi 29 a 27. ale hravost 27 na trailu bude vyšší priorita.

    V seznamu jsem zvažoval ještě kolo od Feltu, ale to cenové trochu mimo rozpočet, který je stanoven okolo 65 tis., YT také ne= dostupnost.

    Výrobců je mnoho, a každý další den nalézám nové, jen jediný velký minus, otestovat nalezený typ je dosti alchymie ;)

    Dalším možnostem, tipům se nebráním, naopak jsou výtany.

    Díky za všechny postřehy a tipy.

    • Tulipanek  

      Za me Giant Trance :-)

    • MirosPikos  

      Budeš se divit (ironie), ale za mě taky Giant.

      • nomecz  

        tak u tebe bych sázel na spectrala :-)

        Trance není špatný kolo ale za ty peníze bych teda tuhle výbavu nechtěl, pokud ukecáš rozumnou slevu tak proč ne (kola bych tam nechal a pořídil něco lepšího)

        • novas752  

          Zase tam jsou boost osy a metrickej tlumic.

          • nomecz  

            no to pro nekoho muze bejt spis minus , hlavne ten tlumic

          • madcat  

            Boost osy budiž, ale k čemu je funkčně lepší metrickej tlumič?

            • goofy  

              K ničemu.

            • novas752  

              Oboji kvuli tomu, ze az to bude za 5 let chyit vylepsit, neboost vidle nebo palcovej tlumic uz nebudou muset byt sehnatelny, minimalne v nekterejh modelech a verzich ne.

            • AussigBiker  

              Jak jsem pochopil, metrickej tlumic znamena akorat to, ze ma jiny rozmery a vychazi z metrickych vykresu, drive z palcovych. Trh s koly se nasytil (po vymysleni novych rozmeru 29 a 27.5), tak bylo potreba prijit s jinym standartem. A to je cely :)

              • novas752  

                No prave a jestli to.bude s palcovejma tlumicema za nekolik let vypadat jako s 26" ted…

                • Sunshine 29  

                  Jak to teď vypadá s 26"???

                  • novas752  

                    Nový nejsou a pomalu mizí i 26" specifické díly (ráfky, pláště, vidle).

                    • nomecz  

                      no jenže 29" jsou tu už víc jak 10 let … a z mého pohledu je to mnohem zásadnější „změna“ než rozměr tlumiče takže doba kdy se nebude dát koupit non-metric tlumič asi nikoho trápit nemusí protože mezitím vytřídá dalších x kol ..

                      • MlokCZ  

                        Je potřeba to brát dle 27,5" a to ještě 10 let není. Jinak ale souhlasím, metrický tlumič bych při nákupu kola letos vůbec neřešil. To bude potřeba hlídat tak za 5 let.

                        Ono větší rozšíření metrických tlumičů bude ještě chvíli trvat, protože je na to třeba upravit rámy.

                        Jinak metrické tlumiče nejsou jen o tom, že jsou v metrických rozměrech, jak tu někteří psali. To by samo o sobě nemělo samozřejmě vůbec žádný smysl.

                        Metrické tlumiče jsou především o jiné konstrukci, kdy je využita větší délka na tělo tlumiče a umožňuje to i konstrukce, které se do současné palcové klasiky nevejdou. Otázkou samozřejmě zůstává,jestli toho místa je opravdu dobře využito a bude to mít reálný přínos na chod.

                        Metrické tlumiče jsou pak ve dvou provedeních:

                        • standard mount: tady došlo k navýšení délky tlumiče o cca 2cm (dle konkrétní délky tlumiče se to mírně liší) při stejné délce chodu, takže může být u dost rámů problém na nejmenších velikostech rámů to tam dostat a ne vždy půjdou vůbec použít
                        • trunnion mount: délka tlumiče je nahnána tak, že horní oko tlumiče prochází skrz tlumič (tedy není samostatné oko na konci tlumiče), tím se to lépe vejde na malé velikosti rámů, ale stejně na to rám musí být upravený, protože je v místně horního oka tlumič zase o hodně širší a musí tam být více místa; ve výsledku je ještě o pár mm kratší při stejné délce chodu
                        • Baba-Ji  

                          Já mám na Spindriftovi metrický CCDB.

                          Když jsem měnil pružinu, zjistil jsem, že držák pružiny(ten jak se pak vytáhne, abys sundal z tlumáku pružinu) má jakýsi „spacer“. Když ho nepoužiju, mám o cca 0,5 cm chodu na pístnici navíc. Netušíš, k čemu to je?

                • AussigBiker  

                  Bohuzel asi jo, vyrobci tvrdej, ze palcovy tlumice budou drzet 5 let… pak pesek.

          • Rice  

            Kde se ty metrický tlumiče daj koupit, když je neberu s rámem? V eshopech jsem je nikde neviděl, takže jen na objednávku od výrobce/distri­butora? Když jsem nedávno koukal po novejch kolech, tak jsem dával malý plus za klasickej tlumič, kterej můžu na pár kliknutí koupit přes net. Metrickej Fox jsem neviděl prodávat nikde, Rock Shox v zahraničí nějakej zatoulanej v jedný velikosti.

            • novas752  

              Zatim jsou jen na nových kolech – kolo s metrickym tlumičem nemá ještě skoro nikdo a tak asi neni dostatečná poptávka po samostaných tlumičích. Dej tomu rok nebo 2.

        • Pain  

          Rozhodne Giant :-)mam a užívam si jezdeni.Sleva 12% takže ok.

          • Sunshine 29  

            Tak to je jasnej důvod koupit Giant :)

            Za tyhle prachy Commencal Meta V4.

            Nebo SLAMR /FRAMR od Ghostu, ve slevách se taky dají.

            • Pain  

              Já ho bral hlavne kvuli Maestru.Libi se mi ze nemusim nikde řesit zamykani tlumaku.Nezamykam nic se nehoupe, parada.A taky maji upravenou geo kratsi zadni stavba delsí horni ramovka.Proste mi sedlo.

              • Sunshine 29  

                Mě třeba Maestro nijak neoslnilo, na Reignu mi to přišlo dost tupý…

                Podle mě je Maestro jen nafouknutá bublina, bez urážky ;)

                • Pain  

                  V poho.Tvuj nazor.

                • Breakpain  

                  Já to měl možnost otestovat jen na Anthemu (100mm) – bylo to super…

                  A právě to je možná ono, kdesi jsem „slyšel“, že Maestro funguje výborně na malých zdvizích, ale jak jsou větší, už to není žádná sláva … :)

                  • Tulipanek  

                    Vzhledem k tomu ze Giant ma velke zastoupeni v CR tak bych ho bral. Jednak kvuli servisu a tak kdy ho nemusis posilat do zahranici a navic jsou tu dostupne nahradni dily. Pokud jezdim uz dele a vim co jak funguje, tak bych bral klidne jinou znacku ktera neni moc v CR zastoupena. Pro laika a novacka si myslim ze Giant bude vyhovovat tak akorat a vzhledem k tomu ze ho tu vlastni temer kazdy, tak bych to mel akorat snadsi v pripadech servisu, upgradu ci tuningu atd atd, znate to :-)

                    • Breakpain  

                      Já se vyjádřil jen a pouze k Maestro systému ;) …

                      Sám jsem chtěl Reigna, kvůli Maestru, ale pak jsem zjistil, že Ti jantaři to udělali dlouhý a nízký … tím si posrali „obchod“ :) … jinak bych to velice rád koupil ;) … takže test Maestra u Reigna nemá moc vypovídající hodnotu (v mém případě), můžu jen hodnotit Anthem po roce ježdění a tam to bylo super a šel bych do toho znovu …

                      • Tulipanek  

                        Ano rozumnel jsem ti a vyjadroval jsem se bohuzel k necemu jinemu omlouvam se :-D :-) Samozrejme ze pri vyberu kola hraje dulezitou roli vhodna geometrie atd. Ale pro absolutniho laika a zacatecnika tak ten to nepozna, pozna to az kdyz se projede na nekolik kol nekolik hodin, ale ani to nejspise nepozna. Tudiz pak nastava zvrat a to kde to kolo kupovat tak, abych v pripade vad a problemu mohl vyresit/vyrekla­movat co nejjednoduseji. Nakup kola ktery se prodava na uzemi CR je podle me idealnejsi, samozrejme mysleno pro toho zacatecnika. Samozrejme ne kazdymu Maestro sedne. Ja mam Reigna teprve rok a pul a porad tak nejak s nim tady bojuju v Kralupech :-)

                • Tulipanek  

                  To same se da rici i ohledne kol od Specialized, RB ci Author/Agang :-) apod znacky ktere jsou v CR casto videt :-)

              • MlokCZ  

                Kratší zadní stavba? Vždyť je to přesně naopak. Maestro konstrukčně neumožňuje zkrátit zadní stavbu a má tak jednu z nejdelších staveb na trhu vůbec. U 27,5" to tedy ještě není žádný problém, tam je to 435mm, což není nic extra dlouhého.

                Horší to je ve 29", kde má Anthem už obludných 462mm.

                Dlouhé jsou ty rámy zhruba stejně jako ostatní. Spectral i Slide jsou dlouhé ± stejně ve všech velikostech. Ono vůbec geometrie všech těch tří kol jsou skoro stejné kompletně ve všem. Jen Spectral o 0,5° položenější hlava.

                Maestro se pohupuje spíš méně, ale to spousta dalších jiných fullů taky. A pak je otázka co komu vyhovuje. Větší zamykání tahem řetězu u Maestra znamená současně i větší kopání do pedálu na nejlehčích převodech + je to daleko tupější při šlapání.

                • Pain  

                  Kratsi zadni stavba oproti minulym ročnikum jsem myslel.Úpravami prošla i geometrie rámu – horní trubka je delší o 10 mm, zadní stavba kratší o 5 mm(z webu Giant).

                • jeffino  

                  na letošním trace 2 jsem najel asi 130km a to kopání do pedálu jsem teda nezpozoroval, spíš mi vadil kokpit(řídítka, představec)a to, že se kolo zvedalo ve výjezdech, oproti spectralu mi přijde méně mrštné, ale víc stabilní.

                  • MlokCZ  

                    Už se to tu rozebíralo v minulosti několikrát. Je to velmi o stylu jízdy, kdy na stejném kole někdo pedal kick ani nezaregistruje a druhému přitom už hodně vadí. Někdo vnímá i na kolech, které mají pedal kick daleko menší než Maestro a na Maestru by vůbec nemohl jezdit a naopak někdo to nezponá ani na Maestru.

                    Čím se jezdí lehčí převody, tím je to více znát. Na hodně lehký převod to při přejezdu překážky/díry ve výjezdu může protočit kliky zpět i o 45°+, což je kopnutí už opravdu velké.

            • jeffino  

              u toho komanče bacha na zadní stavbu,pokud máš velikost obuvi 10 a více, brnkáš patama o zasdní stavbu, navýšili to o boost a narvali zadnmí brzdu pod chain stay:-(

        • MirosPikos  

          No já bych spíš poradil zařadit do výběru ještě RB Bandit. Sice je to těžší rám, ale troufám si říct, že to stejně v jízdě nepozná. Pozná lehký kola, bezduše nebo butyl plášťě. Ale půl nebo kolik kila na rámu není tak zásadní v pocitu, jako ve výdrži.

      • K2  

        Muzu se zeptat proc?Taky vybiram novy bke a Spectral 6 EX je horky kandidat.

        Trance v testech vychazi taky dobre ale nejel jsem na nem.

        Ps:U vetsiny vidlic a tlumicu jde uvntr poladit komprese.Ja si nechaval poladit tlumic v Bikelive a spokojenost.Chtel jsem vyssi citlivost.

    • Honza03  

      Za mě Spectral, ale vzal bych EX. S tím praskáním si u Trancu asi moc nepomůžeš kámošovi to po roce taky prasklo. Mně RS pružení celkem sedí, ale určitě bych se nebránil 150mm dopředu.

    • MlokCZ  

      V první řadě pozor na správné srovnání geometrií. Dle délky virtuální horní rámovky je to zcela zavádějící, protože to ovlivňuje výška hlavy i konstrukce a úhel sedlové trubky (často se tak měří i k nějaké virtuální sedlové trubce a každý výrobce to měří jak chce).

      Když srovnám Slide 18" vs Trance M vs Spectral M:

      • zadní stavby 435 (Trance) a 436mm (Slide), jen Spectral má kratších 430mm
      • hlavový úhel Slide i Trance 67°, Spectral 66,4°
      • rozvor 1160mm (Trance) a 1161mm (Slide)

      Tzn., že Slide a Trance jsou naprosto přesně stejně dlouhé. Spectral v M je o malý chlup kratší (cca o 0,5cm).

      20" Slide vs L Trance to samé, také vychází přesně stejně dlouhé. Spectral v L je o chlup delší (cca o 0,5cm).

      Rozdíl v délce rámu u Spectralu považuju za nepodstatný (když je jen 0,5cm), dle toho bych se nerozhodoval.

      Při stejném hlavovém úhlu a délce zadní stavby je rozvor zcela přesným srovnáním délky rámů. Přesnější srovnání být nemůže (ani dle reach). U Spectralu jsem dopočítal co udělá rozdíl délky zadní stavby a o chlup jiný hlavový úhel.

      Při výběru geo lehce vybočuje Spectral o chlup položenější hlavou a o 0,5cm kratší zadní stavbou.

      Chybu neuděláš žádným z těch 3 kol.

      Sám bych vybral pro sebe Radonu kvůli osazení za tu cenu + mám vyzkoušeno, že mi sedí projev jejich rámů (Slide a Spectral chodí hodně podobně, Maestro chodí odlišně). Je to ale individuální a někomu jinému může sedět projev jiného rámu lépe. Velmi to ovlivní tlumič, ale ten je na všech třech EVOL Fox (tedy s velkou negativkou), takže tam rozdíl nebude.

      • K2  

        Ahoj Mloku,dokazes srovnat vidlici a tlumic Spectral 6 (Fox) a Sectral 6 EX (RS). Chapu,ze kazdy muze mit jine preference,ale zajima me tvuj pohled.Diky

      • jeffino  

        spectral cf má zadní stavbu 425

        • MlokCZ  

          To je sice hezké, ale na toho se tazatel neptal. Srovnával jsem geometrii přesně těch modelů, co má tazatel ve výběru a v odkazu v prvním příspěvku.

          • K2  

            Zkusím to ještě jednou. Dokážeš srovnat vidlici a tlumič Spectral 6 (Fox) a Sectral 6 EX (RS)?

            Diky za Tvůj názor

            • MlokCZ  

              Moc ne.

              Fox tlumiče znám opravdu perfektně, ty jsem roky ve všech možných konfigurací (s EVOL i normální komorou, různě vyvložkované, různá interní nastavení, vše na více různých rámech).

              Oproti tomu RS tlumiče jsem už více let dlouhodobě žádný nejezdil a krátké testy jen velmi málo, takže je pořádně srovnávat nemohu.

              Fox DPS s EVOL komorou je určitě dobrá volba, tu bych si sám vybral. RS moc nehodnotím, jen z toho co tam vidím ve specifikacích. Na Spectralu 6 EX je Monarch RT. Tzn. není tam velká negativka (není to debon air verze). Na Spectralu bych chtěl raději tlumič s velkou negativkou (tedy u RS debon air). A je to jen RT verze, tzn. jen open/platforma.

              Teď ještě koukám na Foxe u Spectrala 6 a jeho interní nastavení. Z fotky tam vidím „c74r“, což je dle helpu Foxu:

              2017, FLOAT DPS, P-S, A, 3pos Evol LV, Canyon, M17 – Spectral, 7.5, 2.0, CM, RM, Climb L, Stealth Logo

              A vidím tam konfiguraci Climb L. Tohle tedy nechápu, proč vůbec někdo používá a tím ohledně přepínacích poloh Fox ztrácí jakoukoliv výhodu, protože při Climb L to bude od locku hodně vzdálené.

              Skoro všichni výrobci (+ samostatně prodávané Fox tlumiče) používají Climb F, což je v podstatě skoro lock.

              Když už má DPS Fox open a trail polohu, tedy už má mírné omezení v trail poloze, tak nevidím jediný důvod, proč by climb poloha měla omezovat méně.

              Výhoda DPS Foxu oproti starším Foxům je právě v tom, že climb je samostatný kompresní okruh a umožňuje tak skoro lock při zachování citlivosti v open poloze. A u Canyonu to takhle zabijou a tím to nemá v tomhle výhodu oproti RT Monarchu.

              Zůstává ale velká negativka u Foxe. Jak přesně chodí oproti sobě srovnávat nemohu.

              Nejspíš tedy climb poloha půjde interně upravit. Zatím jsem to nepotřebovával dělat (jako u starších Foxů, kde jsem nechával interní nastavení měnit hodněkrát), protože jsem měl rovnou všechny DPS tlumiče s climb F (jak chci).

              A co se týká vidlic, tak tam já nejsem ten pravý na srovnání, protože z mojeho pohledu pro moje preference jsou na h…o obě dvě. Chci od vidlice úplně odlišné chování než je současný trend omezování kompresí.

              Proto jsem také z posledního kola vyhodil Factory Foxku a na jednom kole vozím upravený Epixon a na na fullu upravený Auron, obě dvě se speciální úpravou expanze, kterou žádná sériová vidlice na trhu nenabízí (za mě to funguje lépe než HS expanze) a ve verzi s minimální kompresí co je možné a nastavení komprese zcela povolené (aby to nekurvilo citlivost vidlice, podporu komprese ve zdvihu na 100mm a 130mm co vozím nepotřebuju žádnou, vozím pro sebe ideální průběh pružící části).

              A solo air nemám rád (jak kvůli jeho průběhu na počátku zdvihu, tak mrtvý chod pár mm u RS na počátku zdvihu). U Foxe ještě byla nedávno pružinová negativka, ale teď už je to solo air stejně jako RS. Průběh první poloviny zdvihu mám mnohem raději s vhodně tvrdou ocelovou negativkou (jako mám u obou Suntourů).

              Kdybych si musel vybrat z těch dvou, tak pro sebe vezmu asi raději Foxku.

              Pro někoho jiného proto hodnotit ty vidlice raději moc nebudu.

              • Rice  

                Co jsem před měsícem Googlil fotky s custom id Fox tlumičů na novejch Trancech (C574), tak tam bylo taky CM a climb L. Takže by to ty tlumiče chtělo asi otestovat, jakej je reálnej rozdíl v projevu tlumiče na rámu s nastavení dle custom id netušim. Samotný tlumiče se v defaultnim nastavení předpokládám prodávaj s CL a climb F.

                • MlokCZ  

                  K Trancu tu už psal v jiném vláknu McBlacky nějaké info. Řešili jsme tam udržení nižšího sagu v delším prudším výjezdu na climb polohu a McBlacky psal, že to u Trancu nefunguje a sag postupně naroste. S climb F to hezky udrží nižší sag pořád (což je za mě ještě daleko důležitější než větší omezení pohupování – omezení pohupování může na některých rámech stačit i menší i pro jízdu ze sedla, na Trancu to stačit bude skoro určitě, na Spectralu si myslím, že už to nebude ono).

                  To jsem ale ještě neviděl interní nastavení jaké tam měl.

                  A C574 to vysvětluje. Tedy to samé platí i pro nastavení u Trance co jsem psal pro ten Canyon.

                  Defaultní nastavení je climb F pro všechny délky tlumiče. U nastavení compression tune je to v závislosti na délce tlumiče (a jeho chodu). Ty s nejkratším chodem mají CM a až pro delší chody je CL (zlom je někde pro délku 190/51, může se ale dle ročníku tlumiče lišit). CL vs CM ale není až takový rozdíl. Rebound mívají všechny RM.

                  Více výrobců rámů používá climb F (než méně tvrdá nastavení) i na tlumiče osazené na kolech, zkoumal jsem postupně 25+ různých kódů vždy když jsem někde viděl nějaký uvedený.

                  Jak už vícekrát opakuju, tak mi uniká smysl méně tvrdého nastavení climb polohy. Ještě za CTD tlumičů byla jiná situace, když byly všechny tři polohy na sobě závislé a nešlo tedy mít třetí polohu skoro lock aniž by to nezabilo ostatní dvě polohy.

                  Když je to ale samostatný kompresní okruh a už tu máme citlivou polohu open a trošku omezující polohu trail…

                  • wilda81  

                    „…mi uniká smysl méně tvrdého nastavení climb polohy…“

                    Mě naopak téměř úplný lock v režimu Climb nevyhovuje. Díky tomu je mód Climb použitelný max na asfaltce, ale v terénu mi přijde absolutně k ničemu a jezdím raději v Trail pozici. Bohužel u climb-switch páčky jsou jen dva módy Opne/Lock, takže tam je situace ještě horší.

                    • MlokCZ  

                      Ty máš ale ještě asi CTD tlumič, tam je situace trochu jiná jak jsou všechny tři pozice závislé.

                      U DPS Foxe můžeš použít medium pozici, což podobně děláš s trail pozicí u CTD. Co přinese jen o malinko větší omezení než medium pozice u DPS Foxe? Pro omezení pohupování stačí medium pozice a pro udržení nižšího sagu to malé navýšení omezení stejně nestačí.

                      Každému vyhovuje použití skoro locku v jiných situacích, to je jasné. Já využívám mnohem více než jen na asfaltu (v prudkých výjezdech, kde chci korigovat sag, naopak v mírnějších výjezdech jezdím na trail i na asfaltu). Dokud to není opravdu pořádný terén, tak v malých rychlostech typu 5–6km/h (co prudký výjezd jedu) odpružení není tak moc potřeba a udržení nižšího sagu mi pomůže daleko více.

                      Dvoupolohová páčka je za mě pro DPS Foxe úplně k h…u. Tedy minimálně pro mě by byla. Na medium pozici toho asi odjezdím celkově nejvíce (open ale používám také poměrně dost a firm také ne tak málo). Kdybych dvoupolohovou páčku musel jezdit, tak u té bych také nechtěl skoro lock pro firm pozici.

                      • MlokCZ  

                        Dříve u CTD tlumičů, které jsem jezdil vždy s nastavením nízké komprese a nižší tlaky BV, aby to bylo aspoň trochu rozumně citlivé v poloze open byly ty 3 pozice descent/trail/climb zbytečné. Rozdíl descent vs trail téměř žádný, takže jsem vlastně používal jen descent a climb.

                        U DPS pak mám to samé pro pozice open a medium (open tedy ještě o chlup citlivější než předtím descent a medium zhruba odpovídá climb) a navíc firm poloha jako skoro lock.

                        CTD tlumič nastavený tak, aby v climb pozici byl skoro lock byl úplně k ničemu, protože pak byla úplně tupá pozice open (a trail samozřejmě taky).

                        Jak je to u DPS Foxů v poloze firm samostatný kompresní okruh, tak tu má každý prostor nechat si to interně přenastavit jak mu vyhovuje bez ovlivnění poloh open a medium.

                  • Pain  

                    Na Trancu jezdim jen trail polohu a descend obcas do tvrdsich sjezdu.Climb nepouzivam vubec.Neni potreba.I ve vyjezdech je trail

                    poloha celkem klidna pri slapani vsede.

                    Mam 2017

              • K2  

                Díky za podrobné info.

                S kompresí na tlumičích už nějakou zkušenost mám a nechával jsem si to upravovat v Bikelive.

                Canyon AM se prodával s Fox tlumičem a kompresí na max, což bylo strašně tvrdé a nepohodlné. Po nastavení na střed jsem plně spokojený.

                Doufám, že by to šlo přenastavit stejným způsobem.

                Aktuálně všichni chválí RS Piky (aktuální modla) + má o 1 cm delší zdvih (to jde ale u Foxky taky upravit za cca 1500 Kč.

                Aktuálně vozím Talase 100–120–140 32mm bez pevné osy Kompresi taky vozím na minimu,

                Předpokládám, že Nová Foxka 34 mm s pevnou osou bez Talas systému by měla chodit znatelně líp

                Láká mě Spectral 6 EX,

                • zklamala mě ale naživo červená barva. Je matná a připomíná mi základní červenou barvu/barva cihlového prachu (a tak jsem se an ni těšil)
                • Kolo používám jako univerzál a nevím, jak se poperu s jedno převodníkem + 11 pastorky 7EX je na mě už fin moc)
                • Další výhodou 6 EX jsou lehčí komponenty, hlavně kola – ty jsou poznat vždycky

                Ještě jednou díky

    • Baba-Ji  

      na BikeAndRide a Dolekopu ted docela chvalili Konu Hei Hei

      …kdyz na Dolekopu Keli neco chvali, tak to uz je skoro statni svatek

    • tamu  

      Málo času, hodně věcí, díky za názory i některé zajímavé informace.

      Doplním souhrně, co se týče geometrie, tak kvůli pravě tomu jsem to tak zařadil, neboť na Giantu to mám otestováno a geometricky docela sedí, z toho vycházím aspoň si to myslím, hrubý zaklad), ikdyž dobře se jelo i na Spectralu, teda až na to nepovedené sedlo v základu, testováno jen krátce, chybí delší jízda, ale tu možnost si to půjčit na den, tu mám aspoň u Giantu, aby né když oficiální “české zastoupení“ mám co by kamenem dohodil v Hostivicích, pokud tedy nebudou zrovna někde na testovacích dnech. Paradox jsem viděl letos v Kamenici, kde Trance byl vydět všude, zřejmě tamější velká obliba vozit do bikeparku.

      K té reklamaci, bych to shrnul, vůbec nemám problém reklamovat kdekoliv v EU, jenom amerika (usa) by byla problém.

      Limit hmotnosti jsem stanovil na max 13.89 Kg, počítám, že i když to není karbon, tak to bude závaží na víc, ale nejde mi tu o sáhodlouhé vyjížďky, kilo navíc=víc dřina=lepší fyzička :D

      Další menší zádrhel, platný jen toto období, je že momentálně každý výrobce nabízí zajímavé slevy, ať už u Canyonu 350€ za 6.0 (škoda že tu slevu nenabízí za 7.0), nebo podobně u radonu 300€… (pravda, slevy se opakují, jen další termíny jsou v mlze, nebo by možná stačilo ukecat, ale to bych asi musel osobně do DE :)

      Nejlepší by bylo, kdybych mohl aspoň spatřit ten Radon Slide na živo (jakákoliv letošní verze), Praha a širé okolí není problém, ale to bych chtěl zřejmě nemožné.

      • novas752  

        Bacha na to, že udávaná hmotnost je většinou velikost S (nebo XS) bez pedálů a občas i bez něčeho dalšího. ;)

        • jeffino  

          přesně tak, trance 2 v xl je těžítko k 15kg

          • Breakpain  

            EDIT: ej, cetl jsem Reign 0:)

            Ale tak to bude vetsina endur v XL.

            Co mam Capru v XL, navazil jsem skoro identicke numero ;). (nevim jak je ta zavesna vaha presna … +/- 100g hadam).

            U tehle kategorie neocekavas, ze to pojede jako raketa do kopce, spise preferujes, aby se to v zatacce neslozilo jako papir.

            • jeffino  

              nicméně ta nejvyšší karbonová verze i s kolama má cca 12, což jde, akorát ty kola praskaj na reignu teda:-)

        • K2  

          Me b. celkem zajimalo,kde se nasbiral ten rozdil 0,7 kg mezi Canyon Spectral 6 a Spectral 6EX.Nezda se mi,ze by to bylo pouze kola+2 prevodnik a jednoprevodnik u 6EX

          • wilda81  

            Vidlice, kliky, 2×11, kola, pláště, kazeta. Co se ti nezdá?

            • K2  

              Vidle,plaste,kazeta jsem predpokladal +/- stejnou vahu,ale nekontroloval jsem to.

      • nomecz  

        ted mas na bazaru fesackyho spectrala

    • Atilla  

      A co whyto T-129s sice 29" ale asi dost dobrých https://www.whyte.bike/t129s

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse