Výběr tlumiče na trail/enduro bike 4.čep

116 nepřečtených
  • FOTOBIKER

    Ahoj.

    Prosím o radu s výběrem tlumiče pro Enduro/Trail bike.

    • novas752  

      Proč máš ve výběru Monarch XX? Vždyť je to dálkově zamykanej XC tlumič.

      Jinak ke konkrétnímu výběru málo informací. DPX2 je docela jednoduchej, CC DB Air má daleko víc štelování, můžeš si ho naladit lépe dle svých představ ale taky to můžeš poslat úplně do kopru když nemáš představu co děláš.

      • FOTOBIKER  

        Monarch XX mám ve skříni z původního XC kola. Zatím jsem ho nevyzkoušel a právě řeším jestli ho smysl v této kategorii vůbec trápit.

    • Georrge  

      Suntour triair?

    • Mr.Duck  

      Z těchto bych vybral asi CCDB. Monarch by byla taky dobrá volba ale Ploos, malej monarch je na enduro trochu málo. Monarch + je ale jeden z nejspolehli­vějších tlumičů co mi projde shopem. Není to nic fancy, ale na trailu mi přijde že za top end tlumičema nijak nezaostává.

      • Baba-Ji  

        Mně teda Monarch Plus přišel značně „dřevěný“, já osobně bych ho už nikde neosazoval a radši šáhnul po SuperDeluxe, když už jsme u těch základních tlumičů (na Enduro).

        • boo-beek  

          Nj, jenže Super De Luxe nedáš na stejná kola, jako Monarcha ;)

        • novas752  

          Jenže to máš buď a nebo. Monarchy jsou palcové, Deluxy mají metrické rozměry.

          A také záleží jakou má daný tlumič vzduchovou komoru (klasika, DebonAir, případně MegNeg) a jaké má vnitřní nastavení tlumení.

          • Baba-Ji  

            To kazdopadne, mne ale slo ciste jen o obecne, nejvic default, vlastnosti obou tlumicu.

            Pokud chce tazatel opravdu poradit/vybrat tlumic, urcite by mel specifikovat o jaky ram jde, at se da „task“ resit konkretne.

    • va-bo  

      CCDB viz obrázky. Dal jsem FOX .

      • mirorek2  

        :D

      • adam320  

        Zadreny ulozeni, kaslal jsi na servis a kdyz se to prestalo hybat uplne takhle to dopadlo?

        • embi  

          ja videl CCDB zlomenych vic. Treba Charvat na posledni enduroserii:) A nerekl bych ze to kolo neservisuje

          • adam320  

            Jasny, ja jsem taky prerazil treba manitou revox isx. Ale koukni na tu fotky jeste jednou, vzdyt ta zadni stavba je prerazena. Tam to nebude tak jednoduchy rict

            • goofy  

              Kde je přeražená zadní stavba? Ten první je Ibis od TJK. Skok ze schodů na placku s měkkou pružinou. Urvala nebo ohnula se pístnice. Je to problém některých pružiňáků společně s clevis uchycením do zadní stavby (ta vidlička mezi tlumičem a kyvkou) ⇒ příliš velké síly na pístnici a ta to nemusí v extremním případě zvládnout… Tuším že u CC to už řešili silnější pístnici. Se vzduchem není problém.

              • adam320  

                Aha dobry uz to vidim. Na prvni dobrou me to pripadalo jako ulomeny za stredem jak do toho leze ten bovden. Na mobilu to vypada jako ze tam kus chybi

      • goofy  

        Leštičův Ibis je docela slavný! :-D

      • Baba-Ji  

        A ted co zpusobilo fail? Ta praskla retezovka zapricinila odjebani tlumice, nebo praskly tlumic zapricinil odjebani retezovky?

        • mirorek2  

          já teda nic prasklého nevidím, spíš komprese na fotce

          • Baba-Ji  

            pravdu díš, ten odstín špinavé řetězovky splýval s asfaltem, až to vypadalo, že tam nic není :)

        • goofy  

          Viz výše… Řetězovka není prasklá. DW Link má v úrovni převodníku krátké vahádelko

        • mr.antik  

          U toho originálního příspěvku TJK psal, že se jedná o nesupportovaný tlumič na tento rám.

      • Pedro404  

        Na Foxech zas praskaj oka, takže to máš jedno. https://www.facebook.com/…794897167778

        • Mr.Duck  

          Hlavně jim pořád odchází tlumení a sám si to neoservisuješ.

          • Pedro404  

            Proč ne? V manuálu maj návod i na hand bleed https://www.ridefox.com/fox17/help.php?… a jedinej spešl nástroj, co tam vidim (ten bullet), se dá koupit.

            • embi  

              Co treba ty nastavce do sveraku na uchyceni pistnice? Ty mas?

              • Pedro404  

                Pravda, ale ty se taky daj koupit a neni to nic, co by jiný značky nevyžadovaly.

            • Mr.Duck  

              Priznam se teda ze jsem se DHX2 ani nepokousel otevrit, protoze uz jsem dlouho nevidel Fox tlumic co by mel normalni ventilek na IFP.

              Skoro vsechny co mi projdou shopem maji ten jejich debilni gumovy spunt co se nafukuje jehlou kterou nemuzu koupit bez nejakejch jejich skoleni a micovin ani jako dealer foxu. Nasel jsem jak si na to vyrobit adapter ale nestoji mi to za to, stejne si fox dozadu na kolo nedam dokud nebudou spolehlivejsi :)

              • novas752  

                Prave ze se asi prastili do cela a minimalne nove verze DHX2, X2 a myslim i DPX2 maji ventilek.

                • Mr.Duck  

                  To zni dobre, takze ta plastova kulicka co normalne davaji to tech jejich uzasnych ventilku je tam jen v tom „vicku“ a pod ni je ventilek jak v tom manualu co posilal Pedro?

                  • novas752  

                    Tam kde je kukicka je furt potreba jehla. Tam kde je ventilek je klasicky sroubovaci vicko jako na RS tlumicich. Ventilek neni v ose expanzky ale hodne pod uhlem aby tam bylo vice mista pro pohyb ifp.

                    • Mr.Duck  

                      Aha, no tak schvalne se zitra v shopu podivam ale myslim ze skoro vsechny i nove co mi tam chodi maji „kulicku“..ale mozna se mylim, od te doby co jsem ji videl snad na vsech fox tlumicich se na to moc nezameruju a rovnou je posilam pryc po neuspesnem pokusu si kdysi tool vyrobit sam :) (to jsem jeste nenasel navod co je na instructables)

                      • Pedro404  

                        Máš link na ten návod? By se moh do budoucna hodit.

                      • Mr.Duck  

                        Tak tu mám jen jeden a kouli nemá, cool. Tak už jen $65536 na zbytek nářadí, dva měsíce než přijde a do tý doby mu určitě odejde tlumení a můžu ho oservisovat :D

                • mpIII  

                  To ale měly i předtím. Jen jinak natočený, proto nové DHX a X2 mají „menší“ expanzku.

                  DHX2 už od roku 2016 má ventilek: https://www.ridefox.com/fox17/help.php?…

                  X2 taky měl vždycky ventilek: https://www.ridefox.com/fox17/help.php?…

                  DPX2 ale opravdu ventilek nemá: https://www.ridefox.com/fox17/help.php?…

                  Stejně mi ale přijde, že hejtit fox je tady nějaký národní sport nebo co :0)

                  • Atilla  

                    Ventilek sice máš, ale pokud chceš třeba vyjmout kompresní sestavu z dhx, tak na to potřebuješ Tool co tady má jeden servis, protože jim to Fox nedodá.

                    • goofy  

                      To asi jo. Ty autorizované servisy si pořád drží, ale zase na 90% oprav ten kompresní okruh není třeba vyndávat ne? Stejně tam odchází to hlavní těsnění na pístnici, a tam se pak dostane každý i doma. :-)

                    • mpIII  

                      Myslíš takové ty 4 pinové nástavce, kterými odšroubuješ celý ten modrý/červený kus s kompresí a expanzí?

                      To koupíš na ebayi: https://www.ebay.com/…254852299131

                      • Atilla  

                        Ale jde o to, že autorizovaným servisům to fox nedá automaticky po školení, nebo jim aspoň neprodá celé sady.

                        • mpIII  

                          To se schválně budu muset zeptat až budu v servisu, jestli ty nástroje dostává nebo musí kupovat. Posledně to říkal jen když jsme řešili to OneUp nářadí v hlavovce, že se mu ten nástroj nikdy nezaplatí.

                        • Mr.Duck  

                          Jako ty jejich vercajky sou kapitola sama pro sebe i ty co se normálně koupit dají. Je jich trilion a pokaždé když servisuju fox tlumení tak otevírám manuál s myšlenkou „jaký nářadí asi budu vyrábět dneska abych nemusel čekat až ho objednám“. Ale už s tím dám pokoj zakladateli je asi jasné že za mě fox ne 

                          • Atilla  

                            Máš pravdu, na RS, MZ, x- fusion tlumiče jsem si vždy vystačil s klasickým vybavením + pin tool a čelistmi do svěráku. Na tohle aby měl vybavení za 30tis

              • house123  

                Ale nekecej na ali sem koupil mosaznej nastavec. jehlu na foukani za 10$ i s nahrandima jehlama a jedu servis foxe normalne . Jen stavci hledat .

                • Mr.Duck  

                  Sam nekecej a posli link, ja hledam a nenachazim. Nicmene stejne to v shopu nebudu resit naradim z Aliexpress, jsme regulerni distributor Foxu a od Foxu to koupit nemuzu coz je proste fasismus. Je super ze to prodavaji aspon v cine, fakt jsem to tam hledal, kazdopadne ze strany foxu je to demence.

                  Kdyz spojim jejich ochotu poskytnout naradi a jejich spolehlivost tak je proste nemuzu mit rad :-/

                  • mirorek2  

                    Kámoš tady po někom u Švece chtěl koupit jen sadu na rc2 patronu do 36 a typ ho posílal do prdele s tím, že to stejně neumí, tak na co mu to jako prý bude :-)))

                    buhehe, tak hlavně že oni to umí

                  • house123  

                    CZK 296.22 15% Off | NICECNC Nitrogen Needle Kit for KTM YAMAHA FORD RAPTOR Truck Shocks

                    https://a.aliexpress.com/_mN5kTcR

                    • house123  

                      A k tomu 4 imbus kterej proriznes microbruskou aby se vesla skrz jehla a je to ifp servis jak vino o krouzky kdyztak smeris a ve cesku sezenes za koruny …

                      • Mr.Duck  

                        Takže si to stejně nakonec vyrábíš, brusku kterou bych vyvrtal díru do inbusu nemám, ani stolní vrtačku, a jsme zas na začátku.

                        Dělám v shopu, servis tlumení je polovina mýho příjmu a nemám čas na takovýhle experimenty, já si chci koupit jednoduše nářadí co funguje od distributora toho odpružení co servisuju, a v tom je fox z velkých výrobců s odstupem nejhorší.

                        • wilda81  

                          Ale vy nejste ofiko servis foxu, ne?

                          • Mr.Duck  

                            Ne jen dealer. Ale to je něco co s normálním odpružením (čti rs :)) nemusíš řešit, když chceš nářadí tak ti ho pošlou. Čili to o čem celou dobu mluvím, že oservisovat fox je ojeb a jen tak sám si to prostě neuděláš. A budeš to potřebovat..

                            • wilda81  

                              Chápu tě a nevím jestli se za poslední roky něco nezměnilo, ale Fox přece razi(l) heslo, že servisovat jen v jejich centrech. Pak je logické, že nemají zájem dodávat cokoliv pro servisovani mimo.

                              • Mr.Duck  

                                Já myslím že je to jak říkáš, taky celá tahle větev začala tím že mi půl Beko nevěřil :P

                              • goofy  

                                Je to přesně tak. Jestli je to dobře nebo ne je už otázkou, ale takou filozofii mají… Ale už se asi taky pomalu něco mění – viz přeškolené servis centra v ČR.

                                • Stingray  

                                  Servis centra co Švec přeškolil jen na vidlice a tlumiče radši vynechal? :-D

                                  • novas752  

                                    Duck neni ČR

                                  • goofy  

                                    Tak možná je to tak právě už kvůli tomu vercajku… Na vidlice takové serepetičky zase netřeba. Lepší něco než nic. :-)

                  • goofy  

                    Nevím… RS neznám, ale ony opravdu nepotřebují jehlu na natlakování IPF? Protože co jsem měl v roce tlumič bez expanzky, tak to jehlu chtělo. Někdy i „menší“ tlumiče s expanzkou…

                    • Pedro404  

                      RS mívaj malou díru se závitem, do který našroubuješ adaptér na pumpičku.

                      • goofy  

                        Takže spešl vercajk vlastně taky potřebuješ… Pak nechápu proč ty povyky :-)

                        • novas752  

                          Protože to seženeš v každym cyklokrámu na objednání a v každym většim cykloeshopu skladem.

                          Navíc tam neni potřeba mít rukou jako chovotnice chapadel, našroubuješ, nafoukneš, odšroubuješ. Na foxu se musí zároveň utahovat i ten přítlačný červík aby to ta gumová vložka zatěsnile po vyjmutí jehly, v RockShoxu těsní autoventilek stejně jako při foukání vzduchu do pružení.

                          • goofy  

                            A kolikrát to za sezónu děláš, že je to takový průser? já osobně tak jednou za 2 – 3 roky… Ale jo. je třeba hledat problémy, kde nejsou. :-) Spíš bych viděl problém v těch dalších specializovaných nástrojích, ale zrovna totok je dle mě totální prkotina.

                            • novas752  

                              Asi tak 20×? :)

                              Ve větším objemu je to prostě otravné, „připadáš si u toho jak šaman“ trochu. Řešení s ventilkem je prostě takový příjemnější.

                              Nejlíp to mají udělaný tlumiče který tam mají vyloženě klasickej autoventilek, např. DVO, tam neni co řešit a spolu s odvzdušňovacim portem a měchem místo ifp (odpadá nastavení hloubky ifp) ten tlumič odvzdušníš v podstatě kdekoliv za 5 minut, klidně v bikeparku na parkovišti když na to přijde.

                              • goofy  

                                Takže mini servisák a jsi líný se s tím jebat… Ok to řeknu hned ne? :-D Nemyšleno nijak ve zlém.

                                Ano, ventilek je samozřejmě lepší, může si to pak doma udělat prakticky kdokoliv, ale zase jako tragédii bych to neviděl. Pokud se ti to zdá moc pracné, tak si to nech lépe zaplatit, ne? ;-)

                                • mpIII  

                                  :-D

                                • novas752  

                                  Zas taková hrůza to neni. :)

                                  A už tak je servis tlumičů a vidlic v podstatě všude dost napálenej oproti ceně ostatních úkonů.

                                • mirorek2  

                                  Předem nejsem odpůrce, sám mám tlumiče fox pro jejich funkci na kole, jen to srovnávám.

                                  Tady nejde jen o ventilek, ale těch servisních vy*ebů mají fox tlumiče haldu. Podle servisáků na každý typ potřebuješ naprosto přesný typ spešl cajku, jinak to končí kleštěma a to není moc dobré :-)

                                  Poslední servis x2 mě stál 3200,– a to nebyla ta 2021 verze :D Kdyby to aspoň tu sezonu vydrželo, nestěžuju si, jen konstatuju

                                  • goofy  

                                    Ale jo. Já vím… Prostě drahé zboží s drahým servisem. Jestli oprávněně, to už je otázkou, ale tak to je… Ale chodí jim to pěkně, když to funguje. :-)

                                    Já ho teď zkusím hodit Kamilovi, tak uvidím. Klidně bych ho poslal do autorizáku, ale nechce se mi řešit balení poštu…

                                    • my_dudesty  

                                      Před rokem a půl mě u Kamila stál rebuild X2 kolem 2200, což mi přijde akceptovatelná cena a ještě to bylo snad do 2–3 dnů, o tom bych si moh nechat s posíláním někam zdát. Takže já nemám důvod to dávat jinam, než ke Kamilovi. Minulý rok nebyl čas jezdit, takže se mi ani nestihl zavzdušnit ale letos to snad už bude lepší a pokud sezóna bude stát za to, tak mu to s klidným svědomím po sezóně zas hodím.

                                • wilda81  

                                  Poslední věta by měla viset v každém servisu. V poslední době čím dál víc sleduji, že opravdu dobrý servisák nebo řemeslník neremcá, jen ti dopředu řekne na kolik to vyjde a po odsouhlasení částky to bez keců udělá.

                                  • Pedro404  

                                    A jaký kecy by měl mít?

                                    • mr.antik  

                                      Tak základní manuál servisáka je… Zeptat kdes to koupil (hlavně neříct že na internetu), pak se zeptat kdo se v tom hrabal, pak řekne že má moc práce a neví kdy to udělá.

                                      A když mu řekneš, že jdeš teda jinam, tak si myslí že seš arogantní spratek.

                                    • wilda81  

                                      Ideálně žádné (pokud se nezeptáš).

                                      • Pedro404  

                                        Tak jinak: Jak servisáci remcaj? Já do servisu nechodim, tak netušim a sem zvědavej.

                        • wilda81  

                          Protože BF :)

                        • boo-beek  

                          Ten spešl vercajk je stejnej adaptér jako na foukání RS-1, i k pumpě z Decathlonu to dostaneš přibalený, jinak to stojí asi 150 CZK ;)

                          • goofy  

                            A co jako?

                            • boo-beek  

                              Oh my, nechápeš konkrétní příspěvek nebo kontext?

                            • Mr.Duck  

                              Srovnáváš tool co je lehce dostupný za pár korun vs tool co ti prodají jen přes certifikát za mnohonásobně víc peněz. Nedá se to srovnávat, fox je prostě shit na servis. Není to o lenosti mechanika, dělám odpružení rád a často, ale Fox mi háže klacky pod nohy. I Cane Creek potrebuje míň nářadí než fox..

                              • Pedro404  

                                Dá se Cane Creek odvzdušnit bez vakua?

                                • Mr.Duck  

                                  Jako asi by to šlo ale taky žádnej med, taky tool co si člověk musí vyrobit. Nicméně vakuová olejvěc se hodí docela univerzálně, FF s tím bleeduje RS tlumiče. Průser u foxu je že to jsou všechno nářadí specifické na jejich odpružení, často ještě různé na každý kus, to je pak ROI úplně jinde..

                                  • vojtechposmourny  

                                    Co je ROI. Romská občanská iniciativa?

                                    • Pedro404  

                                      Návratnost investice.

                                    • novas752  

                                      Return Of Investment. Návratnost investice.

                                      Když je potřeba nářadí za tisíce, potřebuješ aby se ti ta investice pokud možno co nejdříve vrátila. Například ten postovanej nástroj je na znovusložení těch VVC ventilů pokud se upravuje jejich složení (vnitřní naladění tlumení). To aby se zaplatilo, musel bys to použít třeba 30+ krát, přitom je to na jeden resp. 2 modely tlumiče, které nejsou zase tak moc rozšířené a za pár let to zase změní a budou potřeba nástroje jiné. Takže ano, člověk by to chtěl mít, ale když se mu to možná ani nezaplatí tak to nemá smysl.

                                      Proti tomu adaptér na pumpičku RockShox za asi tak 120Kč, kterej použiješ na skoro každej tlumič, kterej kdy vyrobili, si koupíš klidně 3× do zásoby.

                                      • mpIII  

                                        Jenže pak přece není problém, když tenhle nástroj má jeden servis v republice. Řekni mi kdo bude potřebovat měnit vnitřní nastavení u tlumiče, který má nastavitelné dvě expanze a dvě komprese?

                                        Původně jsem myslel, že je to nutná věc pro servis, ale není to pravda. Takže nevidím zrovna v tomhle problém. Tím ale nepopírám, že zbytek nástrojů je dost drahý: https://airnshox.com/category.php?…

                                        Ale třeba nástroje na RS taky nejsou zrovna zadarmo: https://airnshox.com/category.php?…

                                      • vojtechposmourny  

                                        Já to chápu, jen mi prostě při spatření zkratky ROI vytanula na mysli výše zmíněná politická strana. Asi už jsem starej :-)

              • house123  

                Ale nekecej na ali sem koupil mosaznej nastavec. jehlu na foukani za 10$ i s nahrandima jehlama a jedu servis foxe normalne . Jen stavci hledat .

            • mpIII  

              Zase nové modely s VVC potřebují speciální (za mě docela úchylný) tool: https://www.ridefox.com/fox17/help.php?…

              Což je docela drahá stranda :-D https://airnshox.com/product.php?…

              • Breakpain  

                Omg … fuj…

                • mpIII  

                  No, čekám podstatné zdražení servisu :-D Tohle snad musí Fox autorizovaným servisům dávat zdarma, protože návratnost je za mě dost sporná.

              • Mr.Duck  

                To docela vystihuje co mam na mysli pristupem foxu k servisu :)

              • goofy  

                Co to je za mučící nástroj? :-D

              • Pedro404  

                Tvl to je bizár, beru zpátky veškerou obhajobu foxu:D

                • mpIII  

                  jo, to taky nechápu, proč udělali… docela by mě lákalo zkusit X2 z roku 2020 a porovnat s 2021, jestli bych vůbec poznal přínos toho VVC systému.

              • mpIII  

                Ale očividně to nebude nutné to v servisu mít:

                The Main Piston VVC system only needs to be disassembled and rebuilt if changing Main Piston Valving. You may skip to Reassembly if you are not changing Main Piston Valving.

    • FOTOBIKER  

      A co takhle nějakou pružinu?

      Třeba Tlumič Cane Creek Double Barrel Coil CS.

      • goofy  

        A co tak napsat na jaké je to kola a kde jezdíš, abychom mohli něco doporučit, a nemuseli věštit z křišťálové koule?

        • FOTOBIKER  

          Co se týče ježdění tak je to 80 procent bikepark a cca 20 přírodní traily.

          Fotka je stará ještě před přestavbou. Rám a vidle prozatím zůstává. Na fotce je tam na podzim nasazenej

          ten Monarch XX. Ještě jsem to nestačil kvůli úrazu ani projet.

          • mirorek2  

            dvoukorunka a zámek na tlumiči na dálku, větší bizar jsem dlouho neviděl

            kolik má ten rám zdvih 160? a tlumič rozměr? Nechce se mi to ověřovat ale 190/50?

            • FOTOBIKER  

              jo rám je 160. Tlumič 200/50(57 teď přesně nevím)). lock na tlumiči je, je to tlumič z XC kola které jsem dával pryč. Na XC fungoval.

          • logoman  

            Ja bych do toho uz zadny prachy necpal …

            • FOTOBIKER  

              to je srdcovka. Brzdy tam jsou teď Formula Cura 4, XTR řazení včetně klik (2×10). Prostě hybrid.

          • boo-beek  

            Asi bych prostě koukal po bazarech na ten správný rozměr (200×51/57 – pokud je to 51, tak po nasazení 57mm bude zdvih rámu lehce pod 180, ale musíš si hlídat, aby se nepotkalo vahadlo s rámem) a pak koupil, co bude zajímavé…

    • va-bo  

      Má někdo zkušenosti s DVO Topaz ?

      • miso00  

        Mam ho na jeffsy 27 a je super. Musel som sice trochu doladit rebound ale inak vyborny tlmic. Oproti RS Deluxe co tam bol original je ovela citlivejsi. Skusal som na chvilu aj DPX2 a pripadalo mi to hodne podobne ako topaz co sa citlivosti tyka. Mal som ho ale len ja jednu jazdu. Topaz sa da komplet servisovat doma ak mas zakladne znalosti o tlmicoch a nejake naradie.

        • novas752  

          Já bych tam dal pružinu, to je teprve jinej levl citlivosti a počáteční aktivity. :) DVO Jade X taky na Jeffsy 27.

          • ganjabiker  

            Jak dobře funguje to zamykání?

            • novas752  

              Zamyká to dost, při jízdě v sedle z toho uděláš v podstatě hardtail, viditelný pohyb tlumiče nulový, pocitově to zamyká výrazně více na tvrdo, než Deluxe RT3 s vnitřnim nastavenim M/L/S/320.

              Prostřední poloha má blíže k úplně otevřené, na přesunech mezi sjezdíky používám asi nejčastěji (vyjma delších nebo prudších stoupání, kde to zamykám úplně), na hladších pumpovacích trailech (např. Klínovec modrá a červená) používám také střední polohu.

              • ganjabiker  

                To zní dobře. Přemýšlím, jestli vyměnit vzduch za pružinu, ale ceny některých tlumičů se zamykáním jsou mimo moje možnosti. Navíc rozměr 200×57 se v pružině ne moc dobře shání, v tomhle mě DVO příjemně překvapilo.

          • embi  

            no zajimala by me ta spolehlivost jade x

            • novas752  

              Mám na tom něco přes půl roku allseason ježdění. Může to být 2000km, zhruba 50 000 výškových, asi 4 dny v bikeparku jinak takový to couraní po lesích nahoru a dolu. Všechno v pohodě, funguje jak má, v úterý jsem v něm měnil tlumící olej, spolu s kapalinou v brzdách.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.