• Honzisbajk

    Ahoj, mám dotaz, jakou teleskopku z těchto uvedených byste vzali vy a proč? Nějak se nemůžu rozhodnout. Samozřejmě můžete doporučit i jinou, ovšem byl bych rád kdyby cena nepřekračovala 6k. Jinak potřebuji 30,9 zdvih mě zase tolik nepálí 125mm by klidně stačilo, kolo Arthur Versus 2018

    BrandX Ascend http://www.gigantic-bikeshop.cz/…-150-mm.html

    Ritchey WCS Kite https://www.bike24.com/p2234914.html

    One Up V2 https://protocycles.cz/…vka-v2b.html

    na BrandX mě láká cena a podle komentářů zde na foru i výdrž co jsem četl.

    Ritchey mi byla již doporučována, zajímavý je nízký tlak který je nutný pro chod sedlovky, což mi přijde jako plus

    One up je fajn rychlost rozborky a servis.

    takže, fakt nevím. Samozřejmě o těchto sedlovkách znám pouze základ takže budu rád za jakékoliv info nebo zkušenost.

    Díky moc

    0 0
    • Velomiwookie  

      milan.v Ti poradi :)

      0 0
    • va-bo  

      Mám OneUp, před tím TranzX. Podle mne funkce stejná, jen u TranzX byla delší páčka, což mně vyhovovalo víc, ale to je jen detail. Měnil jsem na vyšší zdvih. Mám průměr 34,9 a tam je výběr menší. Musela by se použít redukce.Taky by to šlo.

      0 0
    • HT Adam  

      Je to celkem jedno, levnější jsou většinou od Tranz X. Jdou poznat podle horní matice. Jsou spolehlivé a jdou na to levně sehnat díly. Bral bych tedy ten Brand X.

      0 0
    • brundibar  

      Za me oneUp, mam ho uz na nekolikatem kole a je to dobra a funkcni sedlovka s jednoduchym servisem. Za me bych sel opet do oneUp.

      0 0
    • Honzisbajk  

      a co ten Ritchey? oproti One Up se tam nemusí prát 300 psi aby to fungovalo což mi přijde na různý těsnění lepší. Ale zase úplně nevím na jakém principu to funguje.

      0 0
    • JanKoumar  

      taky doporučím OneUp :)

      0 0
      • tonik666  

        Mam OneUp V1, kupovana hned po uvedeni na trh v lete 2018, a zatim beha bezchybne.

        Servisovana zatim neni, mam ji na pevnaku co ma maly najezd. Obcas dofouknout a namazat.

        Takze asi doporucuji:))

        0 0
    • plzakj  

      Kupoval jsem na b24 KS RAGE-i. Byla za super cenu a zakladnim plastovym ovladanim. Funguje bez problemu. V 30.9 tam ale nevidim moc dostupnost. Musis pohledat.

      0 0
    • Honzisbajk  

      Co říkáte na CrankBrothers highline 3 ? Má ji někdo? Je docela levná a co píšou na netu docela spolehlivá.

      0 0
    • tivgs  

      Zkusím se také zeptat. Na svoje kolo Trek Procaliber 9.5 vel. M (v profilu) zvažuji pořízení teleskopické sedlovky. Jsem v tomto směru nepolíben, nikdy jsem to nezkoušel, ale rád jezdím v terénu a každý to vychvaluje jako velký posun vpřed. Zajímalo by mě, jestli byxh při výběru měl dodržet délku původní sedlovky, která je dle specifikace 360 mm (31.6). Teď mám sedlo od zámku po ližiny sedla vytazene 235 a od ližin ke šroubku košíku jsem naměřil 450 mm. Tak jsem si myslel, že bych mohl vzít třeba delší s větším zdvihem… Nebo bude zdvih 120 dostačující? D

      0 0
      • va-bo  

        120 je malo. Chce to aspon 150 nebo raci vic.

        0 0
      • kocers  

        Ideálně vem zdvih ten největší, který ti vyjde na výšku sedla. Brát menší nedává smysl (tuplem, když cena je mnohdy totožná). Druhá věc je, že čím vyšší zdvih, tím větší část sedlovky je v rámu a tím je to bezpečnější pro rám.

        Jinak délka od ližin je naprd, potřebuješ vědět rozměr od vrchu sedlové trubky (rámu) po šroub košíku.

        0 0
        • kocers  

          Tady máš rozměry pro OneUp. Bacha každý výrobce to má trochu jinak.

          0 0
      • jecnak  

        Větší zdvih je lepší. Pokud se ti vejde do rámu, tak bych nic neřešil a vzal radši víc.

        0 0
      • magadafagada  

        důležitý je rozměr mezi minimálním zasunutím sedlovky do rámu a lyžinami. pokud bude menší než máš teď vysunuto nepůjde sedlovka dostatečně vysoko. zároveň musíš vědět, kolik jí zasuneš do rámu, aby ti nevadily šrouby od košíku nebo zlom sedlové trubky na rámu, pak zase bude sedlovka moc vysoko a nedáš jí níž. pro velikost M bych tipoval 120mm zdvih akorát.

        Zdvih je celkem fuk, důležité je, že nepřekáží sedlo. Čím vyšší zdvih budeš mít, tím hlubší tělocvik musíš provádět při zasunutí…

        0 0
        • Mr.Duck  

          Dobrá připomínka s tím min. zasunutím, většina lidí řeší nejnižší polohu a pak se může stát že nevystačí nahoře. Nicméně bohužel mnoho designů rámů je ok v horní poloze ale sedlo nejde dát dost dolů.

          Nesouhlasím ale s tím že 120 na M stačí. I na nějaké klidnější ježdění mi vychází akorát okolo 175mm. Začal jsem s 125, teď mám 200 (na Wardenu, jiný rám by mi to nedovolil) a je to akorát! Myslím že pro většinu lidí je 200 moc na M velikost kvůli tomu „tělocviku“ – na konci dne je docela nálož pro kolena se zvednout že spodní polohy když si sednu, ale zase to dá tolik místa ve sjezdu.

          0 0
          • goofy  

            Tak jde to na XC pevňák, takže tam bych to s tím zdvihem zbytečně nehrotil. 150 mm bude na M až až si myslím…

            1 0
            • Mr.Duck  

              Jako že by byla moz vysoko? Samozřejmě to nesmí být moc vysoko když by byla celá zasunutá, ale jinak zrovna na pevňáku hodně ocením když můžu dát sedlo co nejníž to jde. Jaká je nevýhoda delší sedlovky, za předpokladu že se vejde do rámu a není příliš vysoko když je vytažená, kromě tý námahy kolen když sedíš a zvedáš se že spodní polohy? (což u xc myslím nebude problém)

              0 0
              • magadafagada  

                jakože jí nedáš níž, pokud je moc dlouhá, brání ti šrouby nebo zlom a uříznout jí nemůžeš jako klasickou sedlovku. je to tam popsané celkem srozumitelně, minimálně pro někoho, kdo už s tím má zkušenost, případně tu zkušenost tímto získal :-).

                a popravdě na XC nechápu proč by si člověk měl dávat sedlovku s megazdvihem, pořád je to jen XC kolo a na to co sjedeš na XCčku stačí i nižší zdvih. Osobně občas jedu nesmysl a jsem stejně vysokej jako dotazovatel a nevím proč bych si měl pořizovat sedlovku s větším zdvihem…když se nad tím zamyslím, tak je těžší, vůle se díky větší páce může udělat rychleji(daleko víc na té sedlovce sedí a opírá se do ní než třeba na enduru), větší tělocvik… za mě jen negativa.

                0 1
                • kejda  

                  U XC kola ta páka není tak hrozná, jako třeba u endura, houpe se to přece jen méně, co se týče vyššího zdvihu sedlovky. Ale jinak souhlas, k čemu zdvih 200 mm na chrtím kole? Bohatě stačí 125 mm. Koneckonců je to i vidět okolo na těch, co tyhle kola jezdí…

                  0 0
                  • magadafagada  

                    tu páku jsem mysle, že na vysunuté sedlovce sedíš třeba několik hodin v kuse a do kopce se o ní prdelí zapíráš, takže na větší páce může vzniknout vůle daleko rychleji, než ne kole, kde jí shodíš dolů a jedeš z kopce a pak jedeš max 20km na vysunuté…

                    0 0
                  • abel  

                    u xc se to mín houpe, o to víc to klepe uvnitř sedlovky (zvlášt u HT), samozřejmě v sedě.

                    úhly sedlovky taky u xc bývají nepříznivější, víc se ohýbá.

                    0 0
                • Lachtis  

                  Principielne souhlas, ale s tim zdvihem u xc uplne nesouhlasim. A vezmu to z me realne zkusenosti neb mam tri kola a tak mohu porovnavat. Xc full 150 mm, xc HT 100 mm a fatbike 150 mm. Na vetsinu lehkych sjezdu by mi skutecne stacila i ta 100 mm, ale pak mam sjezdy, kde tech 100 mm je malo a ta nejistota pri sjezdu je uz hodne znat, kdezto se 150 mm jsem byl zatim vzdy v pohode.

                  Mozna(?) byla stacila 120(125) mm sedlovka, tu bohuzel nemam, ale za mne, pokud se vleze, tak i na to XC je nejlepsi 150 mm, protoze mas rezervu a i s XC se dostanes do mist (sjezdu), kde tech 150 mm vyuzijes, jak nic.

                  1 0
                  • krabica  

                    Mám na jednom kole 210mm, na druhém 170mm a ten menší zdvih mě občas limituje třeba na Rychlebech…

                    0 0
                    • abel  

                      ani jedno asi není procaliber, resp. v rychlebkách nejezdíš na xc ht předpokládám:-)

                      0 0
                      • tivgs  

                        Díky všem za postřehy. Mám z toho pěkně zamotanou hlavu :-). Takže bych to viděl na nějakou zlatou střední… Tedy 125… asi…

                        0 0
                        • Edwin  

                          Dej nějvětší co můžeš a nešpekuluj

                          9 0
                          • Lachtis  

                            Presne tak

                            1 0
                          • TK75  

                            jen to chce zmerit kde zacina ohyb trubky…kolik de zasunout sedlovka dovnitr.

                            Dve flasky v ramu Procaliber nema myslim

                            Uhel sedlovky co by mel negativni vliv u xc hardtailu versus ht na trail vetsinou neni…ponevadz hodne trail ht ma sice treba 76 efektivni ale protoze je trubka ohla nebo predsazena pred stred tak realne je teleskopka klidne vic polozena nez xc s rovnou trubkou nebo min ohla a 73…nicit se teda teleskop vic nebude…to bych byl v klidu (to jen ze se to tu resilo:)

                            0 0
                          • krabica  

                            Přesně tak.

                            0 0
                        • Jiri.velmez  

                          Mám 240 a je to o mnoho lepší než původní 170. Takže za mě dej tu nejdelší co můžeš.

                          0 0
                  • jecnak  

                    Měl jsem pár teleskopek na XC fullu a souhlasím, že 100 je fakt málo. Kolem 150 mi přijde akorát a 170 by bylo určitě také ok.

                    2 0
                    • OndraHrk  

                      Pod to se podepisuji. Sam na xc ht uvazuji minimalne o 150 jako o zlate stredni ceste.

                      0 0
          • tivgs  

            Děkuji všem za rady a postřehy. Právě po té OneUp koukám (sice jsem se chtěl vejít do 5 tis), má dobře rozkleslene ty rozměry. Tam mi vychází (jestli dobře měřím a počítám), že bych mohl mít v pohodě ten 150 zdvih. Což by mohlo vzhledem k mé malé výšce 170 cm stačit… Škoda, že to v té ceně není alespoň kompletní i s páčkou…

            0 0
            • magadafagada  

              Chceš-li ušetřit, kup tranz-x. Bezproblémová, levná, funkční…

              0 0
              • tivgs  

                Tak jsem nakonec objednal tranz-x. Sice jen 120 zdvih, ale komplet i s páčkou za nějakých 17 stovek. Tak to alespoň vyzkouším a pokud budu cítit, že jsem tím zdvihem limitován, nebo že je to šunt s vaklem, tak bych jí hodil holce na kolo a vzal tu 150…

                Snad se mi to podaří namontovat i bez vytloukáni středu. Každopádně díky za vaše rady a postřehy.

                0 0
            • kejda  

              Páčku koupíš na bazaru.

              0 0
    • vlk  

      Chtěl jsem se zeptat, to všechny teleskopické sedlovky mají mírnou vůli? Co jsem v obchodech na kolech zkoušel nějaké Foxky a Rockshox, když jsem chytl za sedlo a zkoušel sedlem otáčet do boku měly mírný vakl již jako nové. Díky

      0 0
      • tonik666  

        Ne, jsou sedlovky bez vaklu, třeba 9point8.

        Jinak malý vakl nevadí, necítíš.

        1 0
    • Dawio  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován moderátorem.
      0 0
    • Dawio  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován moderátorem.
      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.