• Fordik

    Jdu si pro radu. Chci vyměnit řídítka a chtěl sem brát Spank spike Vibracore, ale našel jsem ještě OneUp Alloy Handlebar 35D. Nějaké zkušenosti nebo tip ještě na jiné? Jezdím převážně traily, stezky apod. Do velkých skoků se moc nehrnu, gramy nehoním. Chci jen odlehčit rukám a i přes zdvih vidlice 130mm to občas mlátí víc než je mi příjemný.

    Diky

    0 0
    • novas752  

      To se koukej po karbonových, ty berou vibrace daleko líp než hlína, např. OneUp Carbon.

      1 0
    • TK75  

      Nejdřív bezduse a tlak (jezdis duse?), potom vidle a nakonec řídítka

      1 0
    • Tatut  

      Kvalitní karbony.. treba enve tlumí vibrace hezky

      0 0
    • blackboy007  

      Na omezení vybrací pomahají tlusté gripy např. ESI Extra Chunky nebo Fatty's, nebo co mám na kole (viz můj profil) a i od jiných výrobců

      1 1
      • va-bo  

        Taky trochu záleží, jak má velké ruce (dlouhé prsty).

        0 0
      • enjoy  

        Měl jsem Chunky, zkoušel jsem Extra chunky, nešlo to(moc tlusté), vrátil jsem se k Chunky.

        Ruce nemám malé, ale ani žádné obří tlapy. Rukavice cca 9,5 – 10.

        0 0
      • J1RKA  

        presel jsem na < Lizard Skins – NorthShore > z ESI

        0 1
        • theedge  

          Northshore vozím na enduru taky a za mne to jsou nejlepší gripy co jsem kdy měl

          0 0
    • Fordik  

      Karbon řídítka by byly fajn, ale 2× taková cena v zakladu ????, proto vybírám z těch co píšu. Zatím jezdím duse, ale jak se dostanu do servisu, jde tam mliko. Vidli měnit nebudu, mám RockShox Recon RL Solo Air 130mm a s tou sem jinak spokojený. Ruce mám větší, gripy sem chvíli nechal origo Kona, pak sem dal ODI Vans a teď nově sem dal Ergon GE1 Evo, rukavice Oneil bez vycpavek.

      0 1
      • Azmir  

        Dyť vybíráš hliníky za 2k, za to v pohodě koupíš i karbony. Třeba moje stály asi 30$. Je třeba hledat a počkat si na nějaké slevy, ale za 100 eur je karbonových řídítek plný net.

        0 0
        • Fordik  

          Mas nějaký tip? Co sem včera hledal, byl sem cenově od 4tis. výš ????

          0 0
          • Azmir  

            Moc řídítka teda nesleduju, ale nevím, že by teď na ně byla nějaká akce. Chce to nespěchat a sledovat to, pak ušetříš klidně tisíce. Pokud ti není líto, za ně vysolit 100 éček, tak jakýkoliv větší eshop.

            https://r2-bike.com/…r__Carbon_12?…

            https://www.bike-discount.de/de/mtb-lenker?…

            https://www.merlincycles.com/…-316567.html

            Teď koukám, že ty moje dokonce mají, jenom za více jak troj násobnou cenu, než jsem je bral já a to jsou zlevněné ze 180 éček :) https://r2-bike.com/…5-x-800-mm-8

            0 0
            • Fordik  

              Hele ty RF i Cannondale vypadají dobře a cena v pohodě, díky moc za tip, mrknu na ně víc. Předpokládám, že ty si s nima spokojený :)

              novas752: recenze na ně dobrý, funkčnost tam je a cena taky rozhoduje. Proto se tu ptám na věcné názory a tipy. Ne na blbé rypani. Přesto díky za tip na OneUp

              0 0
              • Azmir  

                Bacha, obě jsou na průměr představce 35, nevím jaký máš ted. 110 éček bych za ty cannony fakt nedal, ale nemám srovnání, jenom by mi bylo líto těch peněz, za 30$ byly ok. Ty race Face za 70 bych klidně prubnul.

                0 0
              • TK75  

                Hele já jsem měl Title, po třech letech jsem potřeboval výměnu a tak jsem vzal One Up Alloy ponevadz byla velká sleva na vánoce.Šlo mi hlavně o to, ze One Up to ma u 35 prumeru subtilnejsi vzhledem než ostatní.Zúžení je hned vedle predstavce a to se mi k ocelovejm trubkam hodí.Jinak rozdíl oproti ostatním riditkum tam není.Co se týče mlácení do rukou (o kterým pises) tam vždy to je o tom jakou mám pneumatiku, jakej mám tlak, vyplety a jak mám nastavenou vidlici.Gripy a riditka jsou už jen tresnicka na dortu.Ja mám všechno vychytany takže ránama netrpim…jestli k tomu pomáhají i ty One Up těžko rict

                1 0
                • TK75  

                  Ale když se bouchne na kraj gripu tak se riditka rozvibruji a zní, uplne tvrdy teda asi nejsou :D

                  1 0
      • novas752  

        Ale 2k za hliníkovou trubku s krásnou marketingovou pohádkou je ok. :-D

        2 0
    • theedge  

      Tak je to samozřejmě kombinace všeho. Ale očekávat že „mlátí to víc než je mi příjemný“ vyřeší řidítka je nesmysl. Nejvíc dělá objemná guma a správný tlak v ní a pak správně nastavená vidle. I 130 mm umí dobře žehlit ( samozřejmě do nějakého svého konstrukčního limitu ). Řidítka v kombinaci s gripy pomůžou spíš od těch vysokofrekvenčních otřesů ( v kombinaci s pneumatikou ) něž od mlácení od kořenů.

      Jezdím kombinaci OneUp carbon řidítka a Lizard Skins Northshore gripy a myslím že to je ideální kombinace na filtraci jemných vibrací. Jestli ti to za ty peníze stojí si musíš v hlavě poskládat sám.

      EDIT: hodně samozřejmě taky dělá správná technika a postoj na kole – pokud je na tom kole někdo tvrdej jako prkno a jezdí dole kopcem zatnutej, tak to samozřejmě mlátí o dost víc :-)

      0 0
      • Fordik  

        Zítra se jedu projet, zkusím trochu upustit pneu. Zas to pak ale nejede ;o) Vidle nastavená v servisu na moji váhu, to by mělo být cajk. Nečekám, že neucítím nic, to je jasný. Chci to alespoň trochu zmírnit. Na ty Notrhshore jsem teď koukal a měl sem je v seznamu už dřív, ale na těch Ergon se mi líbilo, že mají trochu vybrání na dlaň a i při jízdě je to znát, že pomáhají trochu rovnat dlaně. S postojem souhlasím a není to můj případ, naštěstí. To je akorát spíš o to se někde rozbít :o))

        0 0
        • theedge  

          Nizsi tlak v predni gume nema na jezdivost prakticky velky vliv. I pri jizde na rovine ( v sede ) je mnohem vetsi zatizeni na zadni gume. Cim vic jedes do kopce tim jeste vic jde vaha opet na zadni kolo a predni se cim dal vic odlehcuje. Proto je v terenu vyhodnejsi na predku vozit klidne o neco objemnejsi gumu s vyraznejsim dezenem a nizsim tlakem.

          Tlak v predni gume si musis nastavit takovej aby se ti v agresivnim prujezdu zatackou nezvykala nebo aby jsi ji neprocvaknul o sutry.

          https://axs.sram.com/…ire/pressure

          Tohle celjem funguje jako nejakej zaklad odkud se odpichnout u tlaku v gumach.

          Vidlici si sam nafoukej na 20 – 25% SAG na tvoji vahu v plne vybave. Na nejaky nafoukani ze servisu se vykasli. Moje zkusenost je ze to v servise foukaji hodne natvrdo. Kolo si na sebe musis nastavit sam, to za tebe nikdo neudela. Jak se nastavuje SAG si najdi na youtube.

          Ty Ergony GE1Evo vozim na druhym kole taky, ale na enduro jsem si dal LS Nortshore a filtrace vibraci tak je daleko lepsi.

          0 1
          • vaclaw  

            Mě teda spíš přijde, že u HT je co se tlumení vibrací týče výrazně důležitější tlak zadního kola, protože předek tlumí vidlice a ty vibrace ze zadu se na řidítka přenesou.

            0 3
            • theedge  

              Moudrej prispevek :-) jenze s tim zadkem u HT nic moc neudelas. Tlak v zadni gume je vicemene danej – muzes laborovat s jeho snizenim ale pozor zvyseni valiveho odporu a pak i na cvakani.

              Zato pokud ma blbe nastavenou a prefoukanou vidlici a prefoukanou predni gunu tak to bude velkej rozdil.

              0 1
              • novas752  

                Ono se najdou střelci co to foukaj na nesmysl vepředu i v zadu. 3 a půl, to musí zvonit přeci!

                0 1
                • Fordik  

                  Jestli někdo fouká na horakovi 3–3.5, tak je jelito :0) za chvíli vyrážím, tak uvidím co udělají jiné tlaky v pneu.

                  0 1
              • vaclaw  

                Tomu moc nerozumim. Proč by tlak měl být daný? Jasně že když máš tvrdou vidli, tak to moc tlumit nebude, ale o to teď nejde. Bavíme se o tlaku pneu a když máš vidli ok, tak trochu přefoukkej předek ti udělá menší škodu ve vibracích než vzadu. A nemusíme řešit extrémy, stačí mít v kole o pár desetin psi víc a už to není ono. A samo že to zase není další vlastnosti, ale tak foukáš podle toho, co pojedeš, ne? Prostě může laborovat s předkem jak chceš, ale když máš přefouklou netlumenou část, tak to to prostě bude drncat.

                0 0
                • skaj  

                  Jako fakt desetiny psi a nebo ses jen upsal?

                  0 0
                  • vaclaw  

                    Jo sorry, to je blbost, jsou to jednotky psi, na desetiny jsem málo citlivej ;) Nicméně třeba 22 a 25 psi už znát jde.

                    0 0
                    • skaj  

                      Jasne, ja taky ladim na jeden/dva psi, to imho pri techickem jezdeni pozna kazdej.

                      0 0
                • theedge  

                  Desetiny psi .. tak to je jeste uplne jinej level uchylarny :-D v teto debate s dovolenim dal pokracovat nebudu.

                  0 0
          • Fordik  

            Tuhle kalkulačku sem nasel včera sám a zkusím to podle toho. Ty gripy mě začínají lákat víc a víc, akorát nemají oranžové (sem si kvůli tomu koupil oranžové pedály aby mi to ladilo). Tak bude kolo maximálně ještě víc zelené :) A na foukání vidle se mrknu. Dekuju

            0 0
    • roman 3D  

      Karbon praská a není ekologický

      0 5
      • va-bo  

        A EU se ho snaží zakázat úplně. :-)

        0 0
        • TK75  

          Karbon vse pohltí

          0 0
          • va-bo  

            Ale zelená EU už vidí problém v recyklaci a tak ho chce zakázat. Zatím jen v autoprůmyslu­. Zatím.

            0 0
            • vaclaw  

              Tak už zase nechce… bych z toho nedělal velkou vědu, prostě se do návrhu dostal nějaký nesmysl, který byl na základě nějaký zpětný vazby velmi rychle odstraněn, vcelku běžný proces, ale jak se toho chytnou motoristi…

              0 0
          • Vilém  

            Romana bohuzel ne.

            1 0
    • Tatut  

      Btw tlumí víc integrované kombo predstavec + řídítka? Nez kombinace alu predstavec + karbon štangle?

      1 1
      • novas752  

        Čista spekulace ale čekal bych spíš míň – kombo bývá „v představci“ mohutnější/širší takže nejspíš i tužší.

        1 0
    • Fordik  

      Tak sem laboroval s více věcmi jako úprava tlaku v pneu, prenastaveni sklonu gripů, posunutí brzdových pacek a řazení a vypadá to, že řídítka nebude nutné řešit :) takže všem, kdo přispěli nějakou, i drobnou, radou děkuji.

      1 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.