Silniční řídítka - rada s výběrem

59 nepřečtených
  • ondrassh

    Zdravím, potřebuji poradit, sháním nové řídítka na silničku.

    Mám představu viz. obrázek, aby spodní úchop byl rovnější a prodloužený, oblouk co nejostřejší.

    Naleznu něco takového na českém trhu? Zatím hledám marně.

    • jecnak  

      Trebas https://ritcheylogic.com/…tte-road-bar

      Popremyslej krome o tvaru oblouku take jaky chces drop a reach. Rozdily jsou velike.

      • ondrassh  

        Kvůli zdravotnímu problému z rukou chci co nejmenší drop a co nejdelší reach. Jestli to píšu správně dle získaných informací.

    • ˘Ö˘ Krab  

      Strejda napovídá, že to, co je na obrázku (FSA OMEGA COMPACT) se dá koupit, tj. třeba https://www.zbozi.cz/…mpact-black/#…

      • tromboonen  

        Jo jo, taky jsem je hned poznal, fotka trochu zkresluje, ale i tak jsou jedny z nejmensich reach/stack co se daj sehnat… a FSA Vero Compact jsou uplne stejne, snad udajne pro zenske, ale neni v nich zadny rozdil ani v rozmerech aniu v materialu a jsou levnejsi..

      • mastihuba  

        Kdyby mel nekdo zajem tak FSA Vero compact verzi 420 mam doma k dispozici. Vymenil jsem za karbon.

    • ondrassh  

      Dostal jsem typ výrobce DEDA, zkoumal jsem typy ale nevím..

      • ˘Ö˘ Krab  

        Už i základní Deda RHM 01 bohatě staší – nejsou sice nejtvrdší, ale pokud nejsi kulturista-vzpěrač, tak jsou opravdu dobré a kompaktní – jezdili na nich synové. Ale nenechal bych se unášet rozměrovými parametry kompaktů víc, než je nutno, na tvaru lomení také záleží (za mě bezkonkurenční Ritchey EvoCurve II) a nakonec to můžeš zmršit špatným umístěním pák nebo výběrem představce.

        • Breakpain  

          A ty Evo Curve – jsou tuhé? Vzpěrač nejsem, nicméně se to pode mnou „houpe“ víc … 95kg

      • siafu  

        na kole mám Deda RHM 02 a nutno říci, že ačkoliv nemám s čímkoliv porovnávat, tak mi svým rozměrem – 130/75 mm – i tvarem vyhovují, což je problém při výběru nových řidítek v karbonu :D

        Deda Superleggera na mě působí trochu papírově a není problém najít recenze, kde došlo k poškození těchto řidítek pod představcem… no tak uvidím, co nakonec vyberu :)

        Jinak zajímavě vypadají i řidítka od Specialized typu Shallow bend – viz Expert (123/75 mm).

        Pak pro představu ještě přidám porovnání tvaru řidítek 3T Ergonova Team (123/77 mm) a Deda RHM 02 (130/75 mm).

        • lksds  

          Nejen, že působí, ale Deda superleggera jsou docela papírové. Měl jsem je doma a byly pod pákama vymačkané až zborcené z utažení:D každopádně váha perfektní.

          • Spartacus  

            Datum. ;)

          • siafu  

            nakonec mám Cinelli Neos – kratší reach, odpadá vnitřní kabeláž a hmotnost 189 g na 40 cm, nevím – možná je to nastavením, ale od začátku mi přišly o trochu kratší v oblouku oproti Dedám, tak 1–2 cm by to spravil :-)

            Pro porovnání – oblouk Deda RHM a 3T Ergonova + Neos

    • NesmrtelnýKostěj  

      Neměli by jste někdo typ na mělčí řidítka. Tak předběžně si myslím na FSA vero compact, ale rád si nechám poradit. Hledám jen alu a spíš v nižší cenový hladině. Děkuju pěkně.

    • Spartacus  

      Použiji vlákno – Má někdo prosím zkušenost s Ritchey neoclassic WCS? Odkaz: https://ritcheylogic.com/…oad-bar-my17

      Respektive s nastavením pák, chci mít pokud možno páky mírně do „kopce“ ale aby navazující horní plocha řídítek oproti tomu nebyla divoce z kopce, jak je tomu u klasických řídítek zvykem. Ptám se, neb po anglických forech s tím pár lidí bojovalo a zaoblení od oblouků k rovné části řídítek je dost velkorysé – což může páky vyosit směrem do stran – http://i64.tinypic.com/51agly.jpg . Zde to třeba vypadá použitelně http://i.imgur.com/YsRkvoP.jpg Snad jsem se vykoktal srozumitelně :)

      • p@X  

        To je oldskůl přesně odporující pravidlům módní policie BF :) Vrch nepůjde pěkně zarovnat s rovinou pák a spodek neodpovídá moderním kompaktům…

        • Spartacus  

          No spodek nabízí rovný úsek a drop je 128mm, takže žádná hloubka a ta plochá část by se mohla hodit při držení za spodky. Módní policie mě spíš nezajímá, ale je fakt, že červíček hlodá, neb bych jinak asi pořídil FSA energy, ale přijde mi, že tyto celkem drobná rodla se k o něco mohutnějším RS685 pákám nehodí – vosa na bonbonu :D

      • well  

        Něco podobného mám doma https://www.3tcycling.com/…ornova-team/

        Kdyby byl zájem tak je nechám levně.

      • jecnak  

        Na prvnim obrazku si ten koumak dal paky az nekam nad ohyb, proto to vyoseni. Jinak to vypada jako na druhem. Na jednici mam dost podobny tvar prave kvuli spodni dlouhe casti. Travim v ni hodne casu a prijde mi to tak pohodlne.

      • Hroch obojzhivelnyj  

        tohle mi prijde jako dobry srovnani. Zalezi jak das paky vysoko, a pak zkouset a ladit naklon riditek a vysku pak aby ti to sedlo. Mam zkusenosti jen s Campa pakami a Cinelli 64-Giro, ty NeoClassic vypadaj spis jak belgicky oblouk/favorit. Si to zkus na nejaky stary rodla z Fava.

      • Hroch obojzhivelnyj  

        tohle mi prijde jako dobry srovnani. Zalezi jak das paky vysoko, a pak zkouset a ladit naklon riditek a vysku pak aby ti to sedlo. Mam zkusenosti jen s Campa pakami a Cinelli 64-Giro, ty NeoClassic vypadaj spis jak belgicky oblouk/favorit. Si to zkus na nejaky stary rodla z Fava.

    • Spartacus  

      Tak z jiného soudku… :) Když zůstaneme u compactu a podmínky reach 80mm, drop 125–130mm, tak dobře vypadají Pro vibe compact ( alu, 80/130 ). Mají i plochou část u představce, to mi vyhovuje. Nicméně nevím, jak tu plochou část mají udělanou, třeba mě vyhovuje nastavení, když konce spodků mám vodorovně, aby ty zploštělá část potom taky byla vodorovně. Má s nimi někdo zkušenost? https://1554652485.rsc.cdn77.org/…931_01_c.jpg

      Jinak parametry (80/130) by vyhovovaly i Ritchey prologic evocurve carbon – mám se obávat karbonových rodel, nebo je to choulostivé pro MTB a silnice se to tak netýká?

      • gersa  

        Bál bych se jen v případě škaredýho pádu, jinak jsou silniční řidítka OK. A samozřejmě pokud koupíš nějaký číňany

        • Heinrici  

          Já teď objednával pro holku tyhle. Váha nic moc, ale za ty peníze.

        • klobrch  

          Číňanů bych se nebál. Mám od nich karbonový rodla, 44 cm šířka, hmotnost 177 g-váženo, zatím jem na nich najel si 2000 km a naprostá spokojenost. A hlavně ta cena 800,– Kč.

            • klobrch  

              To neznamená, že všechny karbonový rodla z Číny jsou šméčko. Já je mám vyrobený na Tchajwanu a pokud vím, tak většina renomovaných značek si karbonový věci nechá dělat tam. Ale nikoho nenutím, aby kupoval z Číny. Já jen, že mě rodla stály 800,– Kč a u nás za podobný bych zaplatil něco kolem 7 tisíc Kč.

              • Bubaaak  

                No vidíš, za tyhle jsem dal 1300,– a z taiwanu jsou taky, teda už nejsou :D

                • tromboonen  

                  Holt sis nevybral tu správnou noční směnu…

                  • Bubaaak  

                    A já myslel, že moje jsou prací Specialized.

                    Někde jsem četl, že maj tajného agenta v každe fabrice a schvalně sabotují některé kusy, aby pohoršovali jmeno vychodním výrobkům. :))

                    • tromboonen  

                      Moc čteš :) Ale cos psal, tak to bylo po slušný pecce do stromu, takže toi nebude až tak úplně výrobní vada, i když takhle rozseparovaný bych to nečekal, spíš rozlaminovaný a k nepoužití, ale v jednom (relativně) kusu…

                      • Bubaaak  

                        Vinu beru na sebe v plném rozsahu :)

                        Ale nesmíš tady nikoho nechat v klidu :)

                        • klobrch  

                          Jak vidím, tak jsi přežil, což je důležité, ale přežil jsi bez zranění? Já jsm propadl karbonovému šílenství a na své silničce i MTB mám vše z karbonu, tak jestli si mám odložit i nějaký peníz na pohřeb, aby mě manželka potom neproklínala, že se klidně zabiju a víc už mě nezajímá.

                          • Bubaaak  

                            O řídítka jsem si rozřízl nohu (asi 8 stehů), ramenem jsem vzal kořen a to se rozskočilo (naštěstí nic zlomeny), a sedřený na půce těla. Takže jako klasický pád v terénu, až na tu rozřízlou nohu :)

                            Ale byla to hlavně jezdecká chyba a taky na CX jezdím, jak nejezdí ani 90% běžných uživatelů na svých MTB… Takže jsem tomu moc nepřidal :)

                            Říditka se dožila dvou let celoročního ježdění, a bylo na nich najeto cca 11 000km, né příliš šetrným způsobem

                            Na kole jsou připravený další činský carbony, jen musím počkat na svolení dr. :/

    • Tom-T45  

      Poprosil bych o radu s výběrem silničních/cy­klokrosových řídítek na mou Auru XR. Seriová řídítka mi nevyhovují především tvarem spodní části, který je, pokud si srovnám vršek aby navazoval na brzdové páky, příliš skloněný a při spodním úchopu mám nepříjemně zalomené zápěstí – viz foto. Osová šířka v místě brzdových pák je 44,5 cm – tam bych snesl i o chlup širší, na koncích oblouků je 49,5 – to už je zbytečně moc. Zkoušel jsem FSA Adventure Compact š. 440 mm, když mám toho gravela, ale na nich jsem měl brzdové páky nakloněné k sobě, což mi zužovalo horní úchop a spodní byl zas moc široký. Gravel specific jsem tedy opustil a hledám „klasická“ silniční řídítka. Na silničce mám tato: š. 440 mm a tvarem mi víceméně vyhovují, jen na krosku bych chtěl ideálně osovou šířku 460 mm. Materiál hliník – na značkový karbon nemám a čínského se bojím, hmotnost nějak zvlášť neřeším.

      Našel jsem v podstatě pouze Ritchey COMP Curve a pak za dobrou cenu Cube compact race . U těch ale nevím, jestli je udávaný rozměr na osu, nebo na konec trubky.

      Pokud byste měli nějaký tip nebo radu, budu velmi vděčný.

      • p@X  

        Jó, výběr oblouků je věda, zvlášť pokud úplně nevíš, jak to výrobce vlastně měřil. Spodek potřebuješ vodorovnější?

        • Tom-T45  

          Přesně tak, víc vodorovně. Na té fotce už to mám lehce skloněné dolů, abych aspoň trochu srovnal ten spodek.

      • tromboonen  

        FSA Vero skoro nejvíc kompakty, Specialized Hover bar ALU dokonce ještě víc plus 25 mm rise a super phodlnej hořek, ale jen pro někoho kdo chce zvýšit úchop, Bontrager Bontrager Race Lite IsoZone VR tuším 43 nebo 44 cm mám navíc kdybys chtěl, všecho vejš jsou co nejkratší reach a drop pro nás s krátkým vrchem a při nastavení pák vodorovně s vrchem je spodej taky cca vodorovnej.

        • Tom-T45  

          Díky, díval jsem se na to co jsi vypsal. Omlouvám se jestli jsem svůj dotaz nenapsal jasně, ale primárně koukám po řídítkách širokých 460 mm na osy brzdových pák. To splňují ty Bontragery, ale zas mají brutální reach 100 mm.

          Tvar oblouku by měl být cca jako na fotce vpravo (to jsou ty FSA Adventure), vlevo jsou ty co byly na kole původně.

          Je to velký nesmysl, cpát si na krosku tak široká řídítka? Slibuji si od toho jistější ovládání, když s ní budu někde blbnout v lese.

          • p@X  

            Mám spokojeně na CX 460 mm, pokud nejezdíš v balíku, nebo nehrotíš aerodynamiku na silnici…

            • Tom-T45  

              V balíku nejezdím, aerodynamika mi nic neříká a ty Eastony jsou moc pěkný. Blbý je, že už nejdou sehnat, resp. v šířce 460 EA50 nejblíž z Anglie :-(

          • tromboonen  

            Šířka není všechno, v MTB segmentu je to trochu jinak, na silnici (i takový co občas zaboudí mimo asfalt), je většinou dost blbě když se za páky držíš i o 2 cm dál než jsou tvoje ramenní klouby, klouby, ne ramena jak jsme kdysi mysleli… Každopádně na silnici a v lehčím terénu půlka pák by měla bejt cca půlka mezi ramenníma kloubama, když vemeš širší rozplácneš se jako žába. Rozšíření dole možná, nevím, sám to neřeším, ale držet se za páky na kole s beranama i o dva cm širšíma než ramenní klouby může být problém pokud máš větší drop nebo reach, něco o tom vím, páky rozhodně ne širší než klouby, jestli to dole bude širší a jestli to pomůže je otázka, ale když si vezmeš od začátku širší i o dva cm tak to může bejt problém, nebo taky ne jestli máš ruce jak vopice/normální oproti krátkejm.

            • Tom-T45  

              Já jsem právě docela kus chlapa, takže, jak jsem si to dneska měřil, se spíš blížím k těm 46 cm (Výška 189 cm a jsme v rodině takoví robustnější, čili ano, opice – gorilí samec :-)). Chtěl bych to vyzkoušet, protože pocitově cítím, že když se držím za páky, tak ty ruce jakoby tahám od sebe. Reach kolem 75 – 80 mm, těch 100 na těch Bontragrech mi už přišo moc a drop spíš míň, protože si řídítka dávám níž – je možné že skončím s neg. představcem bez podložek. Kdybych věděl, že ty Cube budou 46 na osu, tak je beru hned, takhle řeším jestli nejít do jistoty a vzít Ričího.

              Ohledně současných trendů ergonomie řídítek mi připadá, že s probíhající adventure gravel módou nezůstal kámen na kameni a čím šíleněji zakřivenou trubku výrobce vyrobí, tím víc je to cool :-)

              • tromboonen  

                Ty bontragery maj 125 drop, 85 reach, šířka 445 osově.

                Mě vadí i když to mám jen o kousek širší než kloub-kloub, takže pokud do těch rodel narvu ramena, tak je to špatně, ale to je tím, že mám krátkej vrch a ruce, proto menší rámy, proto větší drop, i ty 2 cm šířky navíc ten posed prodlužujou a snižujou, kromě toho jsem na bajku přestal jezdit když ještě nebyla rodla přes celou silnici, takže nemám žádnou potřebu mít ruce dál od sebe.

                • Tom-T45  

                  Díky, jestli to jsou ty s tou gumou nahoře, tak už jsem je našel :-). Nakonec jsem objednal Ritchey, měly by ± odpovídat tomu co chci a pokud by mi náhodou nesedly, tak je aspoň můžu jednoduše vrátit.

                  S tím bajkem je to pravda, mám řídítka 680 mm s rohy, za které se držím docela často, takže je možné, že i tím podvědomě tíhnu k širšímu úchopu.

                  • Breakpain  

                    680 mm … to mi vykouzlilo usmev :)

                    187 cm a spokojene jezdim v parku 825 mm a na trailbike 780 – 800 mm :)

                    Na CX jsem mel 460 mm, oproti 440 mm to byl rozdil a snesl bych IMHO vetsi, hodne to zvedne stabilitu a ovladani.

                    ALE, nejsem vyzabla silnicni kost a kuze, nemam uzka ramena a nejezdil jsem na tom rychlostni rekordy. CX jsem mel jako dopravni prostredek a na podzim jsem s tim blbnul v lese na blate a tak ;)…

                    Z MTB mam lehce lokty ven i na silnici, za coz by me pumpickari jiste nepochvalili ;)…

    • Pijer  

      Poradí někdo tip na řídítka s co nejmenším rozměrem reach?

      • Chlebovnik  

        Specialized Short Reach Bars. 65×125. Šířky 36, 38, 40.

        • Pijer  

          To by i podle názvu mohlo být :-D

          Díky za tip, super je, že se dělají i úzké

          • tromboonen  

            Jaké si představuješ ostatní rozměry zhruba (drop a celou šířku), plus tvar/styl? Na jaké kolo/rám a jaké ježdění?

            • Pijer  

              Čím menší reach i drop, tím líp. Šířka do 40cm. Tvar by byl asi nejlepší podobný kompaktům. Je to pro malou holku a záměrem je zmenšit rozdíl při držení za páky a za vršek.

              • tromboonen  

                Kua, škoda těch 40 cm šířky, mám doma navíc Alu Bontrager Race Lite IsoZone s origo gumou na pohodlí v horních obloucích, viz obr. Spešlu Roubaix v profilu, ale je to střed-střed 44 cm nahoře, sundal jsem právě abych dal trochu užší, protože mám vělký drop od sedla kvůli disporoporcím těla, teď jsou tam užší, Spešly shodou okolností, navíc nahoře zvednuté. viz tady, což pomůže mému předklonu při držení kdekoli za ně. tady a odkazy, oboje je tuším i v karbonu, i když Spešl možná jen ve verzi s větším dropem oblouků, zato taky s větším zdvihem „vlašťovek“ nahoře, to bych taky bral, ale ne ty hlubší oblouky, ty dělají spodní úchop pro mě stejně daleko jako jsem měl.

                Ty bontragery jsem sundal asi před dvěma roky? po minimálním provozu a ochmatání, s žádnou nehodou a úplně jako nové funkčně i vzhledově, i ty gumy tam pořád jsou nalepené, protože je dobře chránila páska na fotkách v profilu, typ tam v komentech tuším upřesněn a nepoškozená a mám ji tam teď zase. Bontragery bych prodal za dobrou cenu kdyby někdo chtěl, SZ když tak.

    • MichalCV  

      https://www.bike-forum.cz/…ec-a-riditka. Neměl by někdo zájem jen o riditka

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.