výběr prvního silničního kola

272 nepřečtených
  • wasek

    ahoj chtěl bych začít jezdit na silničním kole. Zatím jsem jezdil jenom na horském ale většinu času jezdím po silnicích tak chci siliniční kolo. Mám 4 vyhlídnutá kola která bych pořídil za dobrou cenu jelikož v obchodě mi na ně dají slevu. jsou to :

    1)http://www.ve­losport.cz/cs/eshop­/jizdni-kola/silnicni-kola/silnicni-kola/cannondale-caad-8-tiagra-2012-white-green-6434.html?utm_sou­rce=zbozi&utm_me­dium=ppc&utm_cam­paign=zbozi_ex­port&utm_term=&ut­m_content=

    2)http://www.bike-eshop.cz/modely-2043/silnicni-kolo-superior-xp-road-elite-2012&mb_cmp=zbozi

    1. http://www.sterba-kola.cz/…ni-kola-2012
    2. http://www.sterba-kola.cz/…ni-kola-2012

    Mým favoritem je asi cannondale.

    děkuji za odpovědi.

    Anketa: Jaké by jste koupili?

    • Cavendish  

      Co do výbavy je nato nejlíp SUP.Takže bych volil jeho.

    • Jorge 50  

      Pokud hledáš podle výbavy a váhy koukni na Polygon

      http://www.polygonbike.cz/…w-helios-600

      Za podobnou cenu můžeš mít kolo na kompletní Ultegře na výborných kolech MAVIC KSYRIUM ELITE a sváhou výrazně pod 8 kg

    • alinceb  

      A co karbonovej Felt na SRAMu Apex nebo na Tiagře ?

      • wasek  

        Děkuju za nabídky ale můžu si vybrat mezi těmy koly co sem nahoře vypsal protože sice tam je cena třeba 30 tisíc ale budu na to mít slevu v tom obchodě takže to bude míň a jelikož na silničce začínám tak chci zatím něco levnějšího když mě to chytne tak později třeba koupím lepší. Ale ten felt jesi je to celokarbon tak je mi divná ta váha 8.5kg to mám cca i ten superior nebo ten cannondale.

        • alinceb  

          Však to je ze stejného shopu jak ten SUP…;) Ve výsledku samotný rám na celkové váze kola nemusí udělat tolik. Pokud máš možnost, tak bych vyzkoušel toho SUP a Felta projet, který z nich ti víc sedne. Rozdíl v řazení mezi Tiagrou a 105 nemusí být moc znatelný, ale rozdíl v pohodí nebo geometrii asi bude. A možná ti spíš než Shimano sedne systém řazení u SRAMu (řadí i odřazuje se jednou páčkou).

          Btw. i s hliníkovým rámem není problém postavit kolo kolem 6kg a naopak není problém na carbonu splácat 9kg ingot…;)

    • McBlacky  

      ted jsem někde ve slevě viděl Haibike za 32, carbon na 105. Hledat to už nebudu, ale bylo to v pátek minulý týden.

      • wasek  

        jo jo taky sem ho viděl ale vybírám z těch kol co sem nahoře vypsal a navíc už je to na mě drahý ale dík.

    • Papinak  

      kup bazarovku a ušetříš víc… není problém sehnat pěkný kolo za 20t. ve výborným stavu..

      • wasek  

        bazaru se bojim nikdy nevíš co s tím kolem je kdo s nim kde fláknul pak koupim kolo s prasklym rámem a bude 20 tisíc vyhozenejch.

    • Payia  

      Bych bral http://www.rb-bike.cz/…9/78/rr-base#… v konfiguraci na jakou mas prachy. Ty seriovky, ktere mas ve vyberu jsou same smejdy. V zivote bych nekoupil seriovku pod 50.000kc, postavit se daji lepsi kola za polovicni penize.

    • Člověk a jeho svět  

      Do výbavy možná nejlepší Sup, ale Cannondale je Cannondale ;).

      • wasek  

        já právě dost váhám mezi cannondalem a superiorem protože oba mají jen v Lku a ten superior má tu geometrii kratší takže nevim jesi nejít do cannondalu a pak časem třeba přikupovat lepší díly.

        • Člověk a jeho svět  

          Tak jestli ti líp sedí Cannondale, tak bych neváhal. Díly povyměňovat časem můžeš, rám už moc ne… Zkoušel jsi to projet nebo vybíráš jen podle geometrie na papíře?

          • wasek  

            zatím jen podle geometrie co je u těch kol napsaná jinak ten cannondale mam možnost vyzkoušet ten superior už ne.

            • Člověk a jeho svět  

              Těžké radit… Kolik měříš? Něco se dá vyřešit představcem, ale to taky není všelék. Jinak musím uznat, že ani ten SUP nevypadá špatně, obě kola jsou na pěkná, aspoň mně se líbí.

              • wasek  

                měřím 192 což jsem se dočet že je taková hranice mezi L a XL ale protože tyhle kola můžu pořídit jen v L tak by pro mě podle mě byla lepší ta delší geometrie cannondalu.

              • Payia  

                Na pohled mozna pekny, ale kola FR7 na kole za 30 litru? To je asi vtip ne. Navic jsou jen na fotce, v popisu uvadeji naboje Tiagra, kdovi co za vetes na to vypletli.

                Celkove: low-end hlinik ram, karbon vidle 100% cina jen prelakovana, mix 105/tiagra a kola nakej bastl – za 30.000Kc? Za ty prachy slozim full carbon kolo na dura ace 7800 se solidnima kolama.

                • felix.org  

                  Možná bych měl tak o 3 celokarbon silničky za 30k na Duře se solidníma kolama zájem :-D

                • Člověk a jeho svět  

                  Myslíš za třicet rám + za dalších 30 Dura 7800 + nějaké drobné (15 by mohlo stačit) na solidní kola?

                • alinceb  

                  Hele já sice karbon neuznávám ba dokonce jím pohrdám, ale za 30k na Duře se solidníma kolama bych do toho i šel…pošli mi cenovou nabídku a rozpis dílů…;)

                • hony007  

                  A co bys mi složil tak za 15 nebo 20?

                  • alinceb  

                    Minimálně top hliník na Ultegře s Fulcrum Racing 5…;) :D

                    • felix.org  

                      To vezmu na zimu a na léto ten karbon na Duře za 30 :-)

                    • hony007  

                      Tak to už bych si tu silničku fakt pořídil :-D

                    • Jorge 50  
                      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                • stan99  

                  Kč asi raketově posiluje.

                  Za chvíli bude benzin jako za socialismu.

                • Člověk a jeho svět  

                  Zatím č. 1 v soutěži Vtip měsíce července. Zlatka s hláškou, že nemá s Polygonem nic společného, za tebou na druhém místě dost zaostává.

                • Payia  

                  Ted tu mam navic tyhle 2 kola, pokud ma nekdo zajem, staci rict.

                  • alinceb  

                    To ani ne, ale mě by zajímal ten „full carbon kolo na dura ace 7800 se solidnima kolama“, jestli může postnout rozpis dílů…;) Asi bych svůj odpor k tomu materiálu překonal…

                    • Payia  

                      Vzdyt jo, jestli aspon trochu poznas dily, tak to ‚Bianchi‘ je v podstate ono. Full karbon ram a vidle, osazeni dura ace 7800 krome klik, ty jsou r700 tusim 50/40. Sedlovka Ritchey WCS, predstavec Syntace, riditka Deda a kola citec Aero viz http://citec.de/main.php?id=7

                      • alinceb  

                        A to je nový?

                        • hony007  

                          To sice ne, ale nad 100 km/h to začne v bidonu vyrábět naftu do ochcávek.

                        • Payia  

                          Spesl je novy (ram a pulka dilu s fakturama v zaruce), Bianchi je taky krome sady v zaruce, ale jezdil jsem ho na jare na jinych kolech cca 3000–4000km – nove me stalo necelych 30k.

                  • Člověk a jeho svět  

                    Takže ten příspěvek před tím nebyl flame, ale jen dělostřelecká příprava před bazarem… Už rozumím. Ale ojetina a nové kolo, to je kapku rozdíl (minimálně v ceně, a to je to, oč tu běží).

                  • gemini  

                    Můžeš mi hodit do mailu velikost a cenu toho cruxe? gemini15 zavináč seznam.cz?

    • JMT  

      Vydal jsem se cestou erbéčka a jsem velice spokojen. Nenašel jsem nic, co by mi vadilo a na příští sezónu budu stavět RB zase !

      • alinceb  

        Máš nějaký důvod, proč to kolo po sezoně vyměnit?

        • JMT  

          Ano, na příští rok naprosto nutně potřebuji jiný lak (naprostý custom unikát). Sundat rozumně ten komaxit vyjde fest draho a nemám náladu se s tim zabejvat při ceně toho rámu…

          • alinceb  

            Sundat rozumně ten komaxit zas tak draho nevyjde – hodíš to do barvožrouta + necháš otryskat, ale jak myslíš…;)

            • JMT  

              Bohuzel nemam kolem sebe nic cemu by se dalo rict „barvozrout“ abych to tam mohl „hodit“ a doma se s stim nehodlam srat (odstranovacem nateru) To jsem na jednom RB zkousel a ten jejich komaxit drzi proklate fest moc dobre :-/

      • felix.org  

        Brácha :-) Už jsem ale stihl vyměnit sedlo, řidítka, představec a pedály :-) Taky jsem s RB spokojen, možná by ten rám mohl být o něco pohodlnější.

        • JMT  

          Měl jsem možnost se projet na karbonovym pinarellu a bylo citelne mene pohodlne nez RB. Navic mam vyzkouseno ze strasne zalezi na kolech, gumach a tlaku. Pohodli ramu uz neresim, rozdily jsou stejnak zanedbatelny a ovlivneny komponentama ze to je fuk…

          • Payia  

            V podstate vsechno co zvysuje pohodli na druhe strane snizuje vykon. At je to mekky ram nebo gumy foukane na 5 nebo karbonova sedlovka. A kdyz clovek maka a poradne mu to nejede, tak je nasranej mnohem vic nez kdyz to drnca na hrbolech.

            • JMT  

              Ano ano. A jak správně říkáš, nejezdím dlouhý trasy-jen lehce po práci (do 100km) takže na pohodlí srát a bude se stavět peklíčko :-)

    • mara777  

      Co tak Cube Peloton Race? Stejná cena jako Superior a trosku lepsi osazeni.

      http://www.cubebikes.cz/…ct-2012.html

    • Barberry.pha  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
    • maajkee  

      Hlavně nebrat Polygon, všechno ostatní bude lepší.

      • Dumbíček  

        Doporučovat někomu, kdo se chce projet občas pro radost, kolo za 37 tisíc, mi přijde dost mimo. Najet na takovémhle kole 2–3 tisíce kilometrů ročně, mi přijde dost snobárna.

        • felix.org  

          A to se nesmí, najet 2k km ročně na kole za 37k? Proč hned snobárna? Když si to můžu dovolit, tak proč si ty kilometry neužít na pořádným kole.

          • maajkee  

            Přesně tak, to je jako když bych šel jednou za rok do bordelu a musel si kvůli tomu koupit tu nejlevnější holku. Když na to mám, tak si zaplatím tu nejdražší a perfektně se projedu :)

            • stan99  

              A začne to bavit a jezdí se pak mnohem častěji než na nějaké herce která člověka po první jízdě jen znechutí :D

              • maajkee  

                Tak tak :)

                • Dumbíček  

                  Ano, hliníkový rám na kole o 10k levnější přeci logicky každého znechutí po prvním 50km švihu, že na kolo již nikdy ani nepohlédne! :-)))

                  • maajkee  

                    Tady jde jen o to, že nedokážeš zkousnout, že si nějakej jarda co najede 1000km může dovolit na to pořídit stroj třeba za 40, 50 tisíc. Ale je to jen a jen každýho věc.

                    • Dumbíček  

                      Ha, jak víš kolik kol a za kolik si můžu jít teď hned koupit? :-))) Sám to víš, že říkáš hlouposti, vždyť mě vůbec neznáš. Nejsou všichni lidé závistiví jako ty, tak nesuď druhé podle sebe.

                      • maajkee  

                        Doporučovat někomu, kdo se chce projet občas pro radost, kolo za 37 tisíc, mi přijde dost mimo. Najet na takovémhle kole 2–3 tisíce kilometrů ročně, mi přijde dost snobárna.

                        Může ti bejt přeci uplně u zadku kdo kolik najede a za kolik si koupí kolo.

                        Víc k tomu asi nemám co dodat ;)

                        • Dumbíček  

                          Hmm pán je evidentně demokrat. :-))) Co třeba právo na vlastní názor? Ale ty jsi hold ta nová generace a tak to vidíš jinak.

                          • maajkee  

                            Co sem motáš demokracii? Jeho názor že kola Polygon jsou dobrý mu rozhodně neberu, ať si to myslí. Mě jen sere jak to bezhlavě tapetuje do každýho vlákna o nějakým výběru kola, pořád dokolečka. Nemá absolutně vůbec přehled v jiných značkách a proto mě sere, že ty Polygony pořád někomu radí a doporučuje.

                            • Dumbíček  

                              Co to meleš?

                              • maajkee  

                                Aha, takže ty vlastně vůbec nevíš o co jde, tak nevím proč se do naší diskuze mícháš.

                                • Dumbíček  

                                  Hmm, ty máš dost. To neumíš napsat, omlouvám se, špatně jsem napsal příspěvek, patřilo to jinam? Ztráta času s tebou.

                                  • maajkee  

                                    Jo překoukl jsem se, nenapadlo me, že k tomu máš ještě co říct.

                          • nox159  

                            zamysli se prosimte nad tim co pises… protoze ty uz z toho asi nevyrostes.. :(

                          • Kubiczech  

                            Zřetelně svoje názory za svoje názory označ. Leckdy to vypadá, že je vydáváš za obecné pravdy, které logicky pobuřují daleko více.

                  • Kubiczech  

                    Přesně. Prvních deset kilometrů na levné hliníkové silnici mě od silničního ježdění odradilo na další dva roky.

                    • Axel  

                      jak je rozdilne ježdění na kole za 10, 20..a třeba 50 tis??..Dyť musiš furt šlapat:-D chapu třeba rozdil mezi MTBa silnici, to je rozdil ktery nejen vidiš,ale i citiš…ale jak dokažu jako obyč. asfaltomrdal, ktery si třikrat,čtyrikrat do tydne uděla vyletek do 150km rozeznat rozdil mezi kolem za 10 a za 100tis..??neni to u normalniho ježděni spiše zaležitost sugesce??

                      • mato tope  

                        Asi nejseš ve správném foooooru čeče :-)

                        V 90 letech když ještě byla MTB to co by měla být (prostě bike) jsem všichni měli ho…no a jen tepláky,ale už jsme věděli po pár jízdách na čem se v tom lese dá jet a na čem néééé.Jednovy­jížďkové kolo za 10tis.vážně pro drtivou většinu lidí,kteří se tady exponují,prostě není a garantuju ti,že by ho přinesli po částech :-) Tím nechci říct,že silnice na Tiagře by neměla stačit,ale stejně ji časem sundáš a koupíš 105-ku potom Ultegru a až vyhodíš děti z baráku a budeš vyježděněj pán koupíš DOGMU,ORCU,SYNAPSI to je fuk a je jasná,že asi TdF už nevyhraješ.Někdo holky,motorky,auta mě to nebere já šetřím na kola a vím,že na nich nenajezdím to co se čeká a je mi to fuk.

                        • Dumbíček  

                          Tak ty to bereš rozumě. Víš, že to máš jako sběratelský koníček, prostě tě baví kola. Nehraješ si na závodníka protože si přiznáš, že prd najezdíš. :-)

                          • mato tope  

                            Tak,tak

                            a proto si na to jdu sednout a trochu se potit :-) cca. 50km na kole,který bylo dražší než auto mojí ženy (má starej krám SMART)

                            Já osobně bych si prostě koupil KLEINA ATTITUDE s pevnou vidlí a v těch ďábelskejch barvách r.v. 1993 to je bike ku..va

                            http://www.oldklein.com/…aSkysamu.htm

                            no nic :-)

                        • YuraOlomouc  

                          Muzu se zeptat jak lajk pozna rozdil mezi Tiagrou, 105kou a Ultegrou? Ja si totiz myslim, ze jako lajk u prvniho silnicniho kola poznam uplne kulove a to hlavni co asi budu pozorovat oproti nejakemu horskemu kolu je to, ze je to lehci o nejake to kg a ma to uzounke plaste, takze to jede na asfaltu odost lepe a na to ma vliv ram a kola a ne jestli to je 105 nebo Ultegra ne? Taky premyslim nad prvni silnickou a furt nevim, jestli neco do tech 20–25000kc a nebo pockat a pristi rok koupit za 40–45000 karbon ultegra? Da se za tech 25 klacku poridit neco solidniho, nebo budu za pul roku nasranej, ze jsem nepockal a nekoupil kolo s karbon ramem na ultegre? :)

                          • Dumbíček  

                            Tak to ti nikdo neřekne, záleží na preferencích každého. Dnešní Tiagra je už taky desítková, osobně jsem jí v ruce neměl, ale bude to plně funkční. Čím vyšší sada, tím ušlechtilejší materiály, nižší váha, možná trochu ostřejší chod.

                            Jistě semnou tady nebude spousta lidí souhlasit, ale jakožto majitel prvního kola, tě ani ta Tiagra nebude limitovat. Volil bych kompromis a z těhle sad šel do 105. Než na tom dáš 20–30 000km, nebo po kolika se to začne olítávat, tak už budeš vědět, co od kola chceš a další kolo si vybereš podle svého. Na kole bude vždycky platit, že jezdí nohy teda,pokud pod sebou nemáš vysloveně střep.

                            • maajkee  

                              Na kole bude vždycky platit, že jezdí nohy

                              No, taky něco rozumnýho z tebe vypadlo :)

                            • YuraOlomouc  

                              Jasny, aspon ta 105ka… Me jde hlavne o to, abych uz mel pod sebou silnicku a ne horaka. Uz nechcu bejt ten vyvrhel, co jezdi na horaku po asfaltu a tak mnou pohrdaji jak silnicari, tak bajkeri na MTB :D Furt vaham, pekne bude jeste tak 2/3 mesice, tak jestli uz jezdit na hliniku a nebo pockat, nasetrit a na novej rok koupit nejakou 6,5kg mrchu :)

                              • maajkee  

                                Já chci taky něco pořídit, ale vyloženě něco levnýho, páč co mám fulla, tak se mi s tím na silnici chce míň a míň, proto bych potřeboval nějakej stroj na silnici určenej abych občas jen protočil nohy a zajel někam na výlet :)

                              • Dumbíček  

                                Tak na kole se jezdí než napadne sníh, to máš mraky času na ježdění.

                                Nepřímá úměra váha a cena prostě je a je jen na tobě kolik peněz jsi ochotný do snižení váhy investovat. A taky na co to kolo chceš. Můj názor je, že pokud nechceš objíždět závody, cílevědomě trénovat, tak nemusíš řešit, jestlí má kolo 7 nebo 8kilo. Známá objíždí roky závody UAC na hliníkovém rámu, ultegře a asi si nevzpomenu, kdy nebyla na bedně. Tož asi tak.

                          • bluma  

                            Na takový to normální „turistický“ ježdění je úplně fuk jestli Tiagra nebo Dura Ace, je to jen o tom pocitu. Předloni jsem si pořídil první silnici, levnou, na zkoušku, tzn. Meridu hliník na Tiagře co mám v profilu, lítal jsem na tom jak divej, bajk ležel doma a prášilo se na něj, bylo mi jasný, že tohle mě bavit bude a tak jsem si chtěl udělat radost a koupil Trek Madone na Ultegře a dal si tam Ksyria Elite, jiný pláště, karbon rodla… Jezdí mi to úplně stejně jak na té Meridě, akorát z toho mám lepší pocit a je to pravda o něco pohodlnější a tužší, ale jestli dám 100km o 3 minuty rychlejc je mi fakt jedno. Takže klidně mrkni po bazaru, nějakou silnici kolem 15ti v super stavu tam seženeš, sezonu pojezdi a pak ji buď s minimální ztrátou prodáš dál, nebo si ji necháš a za „pár kaček“ bude dlouho a dobře sloužit.

                            • Bjerndi  

                              mozna casem budu premyslet taky nad silnici a tohle je nazor kterej si zapamatuju, dik

                            • YuraOlomouc  

                              Ja prave nejsem moc cykloturista, ze bych jel nekde v nedelu na nejakej hrad nebo tak neco. :) Ja jedu, ze mam rad tu jizdu a poradne se znicit, takze si urcim trasu a slapu do toho 2–5 hodin. Takze se prave hrozne tesim, ze kdyz budu met silnicku, ze se taky projedu s nejakyma silnicarema. :D Pro me bude mozna ten hlinik lepsi. Mam 95 kg a kdyz jsem videl v obchode to kolo s works za 200000, ktery vazilo asi jako baleni kapesnicku a ten ram jsem normalne zmackl palcem, tka jsem si nedovedl predstavit, ze bych na tom mohl slapat aniz by se to rozlamalo :)

                              Co rikate treba na tohle kolo?

                              http://www.onroad.cz/…ite-904-com/

                              • Peslezedirou  

                                Jen dej bacha, silničařina je vysoce nakažlivá! :-)

                              • mara777  

                                to uz radeji toto:

                                http://www.cubebikes.cz/…ct-2012.html

                                • YuraOlomouc  

                                  Ze prave tu meridu prodavaj kousek od baraku a to pak kdyz tam vemu kolo, tak je servis vsechno levnejsi…

                              • stan99  

                                Při tvé váze nemusíš mít ze žádného slušného karbonu strach.

                                Na cyklobazaru v tvojí cenové relaci se mi zdají zajímavá tato kola.

                                http://www.cyklobazar.cz/…velikost-56/

                                nebo

                                http://www.cyklobazar.cz/…-advanced-3/

                                Jakou velikost vlastně potřebuješ?

                                • YuraOlomouc  

                                  Kolo urcite nechcu z bazaru… Jinak mam 176cm, takze 56 velikost?

                                  • Pedro RB  

                                    To děláš chybu, že dopředu odmítáš bazar. Zrovna tyhle kola jsou tak rok maximálně 2 roky starý a jestli nejsou po bouračce rámu (což pozná i laik) tak komponenty nemůžou bejt zničený (jestli se s tím jezdilo po silnicích). Tvrdý závodní nasazení nejspíš taky nezažily, to by byly osazený ještě výš. Jedno má vyšší sadu, druhý zas lepší kola, možná u toho neslopingovýho Caya hodně zasuneš sedlovku, ale nejdůležitější je délka kterou doladíč představcem (hlavně ne posunováním sedla!:-)

                                    • YuraOlomouc  

                                      Ja v tom zadnou chybu teda nevidim, nechtit jety kolo. Auto/moto mozna, ale aspon to kolo bych si teda rad dopral funglovku a jak pise kolega pod tebou. Tak u prodejce pak mas urcite nejaky vyhody, slevy atd…

                                      • p@X  

                                        Jaký výhody? Že dostaneš bidon?

                                        Jak jsem se přesvědčil, prodejce ti klidně může zvolit špatnou velikost, u servisu časem zjistíš, že co si neuděláš sám to nemáš…

                                  • stan99  

                                    Nejspíš potřebuješ velikost 54.Lepší je orientovat se podle délky horní rámové trubky která u vel.54 bývá většinou 545mm.Neplatí to u všech značek-různý sloping.Např.u me­ridy je to jinak http://www.merida.sk/…ite_Race.pdf

                                    Ten Focus je letošní model,najeto 70km(prý) prodávaný s doklady o třetinu levněji.To je nevýhoda nového kola že když ho potřebuješ z nějakého důvodu prodat tak dost tratíš.Kromě vyšší pořizovací ceny.

                                    Výhoda nového kola je možnost velkého výběru.Možnosti vyzkoušení v případě koupě v kamenném obchodě.Když si nebudeš jistý mezi dvěma velikostmi tak si necháš poslat testovací kola.Obchodníka to bude stát dopravu ale co neudělá pro stálého zákazníka kupujícího na krámě letošní model :)

                                    • YuraOlomouc  

                                      vybrat dobrou velikost asi nebude prdel. Ted mam horaka 19,5 a bolej me dost spodni zada. Doufam, ze to pujde poladit lepe sedicim ramem na me. Ikdyz tech bolesti zad se uz asi nezbavim. :(

                                      • maajkee  

                                        Většinou bolejí záda od toho, že máš ochablý svalstvo, chce to trochu posilovat.

                                        • YuraOlomouc  

                                          No je pravda, ze to neni co bejvavalo od te doby co dru jako stehovak, ale polepsim se teda :D

                                          • maajkee  

                                            To už je na kolo zas moc :)

                                            • YuraOlomouc  

                                              Jo chtel bych zhubnout aspon 10kg, takze na 85kg, aby me ta prdel na tom sedle tak nebolela, ale zadnej extra vrchar ze me stejne nebude, spis neco jako Drajl nebo Kančelara :))

                                          • stan99  

                                            No.To svalstvo zas tak moc ochable nevypadá :D

                                      • stan99  

                                        Velikost 19,5 na výšku 176cm bude dost dlouhá,řekl bych.

                                        Co kratší představec?

                                        • maajkee  

                                          Ty víš jaký má rám? V profilu nic nemá.

                                          • YuraOlomouc  

                                            Vsak jsem mu to psal… Jinak mam tenhle strep a taky si mzslim, ze bych ten ram mohl met mensi. No kupoval jsem to v dobe, kdy jsem se o nejakou velikost vubec nezajimal. To az ted me to chytlo a zajimam se o to hloubeji :D

                              • bluma  

                                Nebavím se o cykloturistice, ale pod pojmem „turistická silničařina“ myslím neprofesionální cyklistika, takže pokud jsi byl letos na TdF, tak sorry, jinak to platí i pro tebe.

                          • mato tope  

                            Silnice bude v každém případě o polovinu lehčí než MTB :-) A nepodceňuj to strávíš na tom hodně hodin a koupit rám,který ti nebude vyhovovat je na prd.Obecně,rozdíl v sadách je v materiálech a zpracování,váze a proto i určení jakým nohám budou sloužit :-)Osobně vím,že by mi bohatě stačila 105-ka a měl bych jí asi na milion let,ale dopřál jsem si o kus výš.Myslím,že poznáš rozdíl mezi Tiagrou a Ultegrou hned po prvním řazení :-)v tahu na kopci.Hliník vs. carbon,váhový rozdíl u cen ve kterých to tady řešíme je minimální,carbon jednoznačně pohodlnější.

                            • maajkee  

                              Silnice bude v každém případě o polovinu lehčí než MTB :-)

                              Ale nepovídej :) Ono třeba HT cannona jsem měl večetně pedálů 10.2kg a chvíli jsem měl základní fort silničku na soře s carbon vidlicí a ta měla 10.4kg :)

                            • bluma  

                              By mě zajímalo, proč bys mimo závody řadil v tahu v kopci, abys sis dojebal materiál? Jinak i Tiagra řadí v tahu naprosto v pohodě, z mého pohledu je 105 docela zbytečná sada, nová 10 Tiagra chodí naprosto luxusně, jen je trochu těžší a má pořád bovdeny venkem, ale zase je za pár korun. Když už se do toho chceš opřít tak tu Ultegru a je klid. Oproti bikovým řadám, kde ty skoky v přesnosti řazení jsou docela markantní, tak v silničních jsou právě minimální, u biků se navíc přidává faktor životnosti v bordelu, ten u silnic taky řešit nemusíš.

    • maajkee  

      Když už jsme u těch silniček, něco bych chtěl taky pořídit, už delší dobu. Dost ale přemýšlím nad velikostí. Mám 185cm, nohy spíš krátký, 84–85cm.

      Takže myslím, že velikostně bych se měl pohybovat tak někde mezi 56 a 58. Každopádně přikládám foto silničky co jsem chvíli měl a to byla 54ka, už i tam je podle mě vysunutí sedlovky tak akorát a nedovedu si představit jak by to vypadalo na 58čce. Ta 54ka byla zase krátká, takže jsem musel dávat 120mm představec a možná bych snesl i delší.

      Ideální by asi byla 58čka, ale aby to mělo velkej sloping a sedlová trubka byla třeba jen 54. Co jsme tak koukal, tak to se dělá ale spíš u takových těch turistických silniček, což zas moc nechci :)

      • Jorge501  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      • bluma  

        Pokud bereš velikosti podle délky horní rámovky, tak si myslím, že 56ka bude akorát, jestli jsi na 54 vozil 120mm představec a délka byla pocitově OK, pak na 56 budeš mít na stejnou délku 100mm představec, což je v pohodě.

    • Mark-H14  

      Ahoj všem. Nechci zakládat nové vlákno, tak to zkusím zde, snad poradíte.

      Chtěl bych se zeptat zda máte někdo zkušenost, ať už vlastní nebo zprostředkovanou s tímto kolem (rámem) FSC Cobra.

      http://fscbicycles.nl/cobr

      Chtěl bych koupit první silničku manželce 164cm. Ve velikosti už mám docela jasno, délka horní rámovky horitontálně by měla být +/-520mm.

      Mám dvě nabídky:

      1. FSC Cobra velikost „S“, délka horní romovky po trubce (horizontální

      údaj nevím) 516,7mm (vzhledem k velkému slopingu, se obávám, že se to horizontálně natáhne tak na 535mm a to by už mohlo být dlouhé. Výbava Campagnlo Record, no-name kola. Převodník kompakt, ale asi dlouhé kliky.

      1. Look 586 (2010) velikost „XS“, délka horní rámovky horizontálně

      520mm, po trubce 507mm, výbava Sram Force, zadní kolo Dura Ace, přední no-name. Převodník Dura Ace, ale bohužel 52/39, což bych musel měnit za kompakt.

      http://cykl.cz/…-origin-test

      U Looku jsem našel v několika testech, že vyžaduje spíše zkušeného jezdce, jinak je to lehoučký krasavec.

      Cenově jsou kola velice podobná. Děkuji mockrát za postřehy.

      Ilustrační foto v příloze:

      • yetti  

        Zkušenost s FCS nemám, ale podle geometrie to S bude na 164cm ženskou hrozně dlouhý. U toho LOOKa bacha na to, aby nebyla sedlovka zaříznutá kratší než potřebujete.

        • Mark-H14  

          Jo sedlovka Looku je dlouhá dostatečně.

          S tou geo. FSC si to myslím stejně. Nikde jsem jinou tabulku geo., kde by to bylo zakresleno horizontálně nenašel.

        • Mark-H14  

          yetti, sám máš looka 585. Nevím jaký je rozdíl oproti 586, ale jak je to s jeho ovladatelností? Je to takový divoch jak píší v testech a recenzích? Ukočíruje ho ta moje zatím silničkou nepolíbená?

          • yetti  

            Když srovnám toho LOOKa 585 Ultra s Cannondale Six, kterého momentálně jezdím a před tím s Cannondale Six13, tak co se týká ovladatelnosti mezi nima nevidím rozdíl. Každé z těch kol je jiné – ten LOOK je z nich nejtvrdší a nejtužší, protože je to verze Ultra, ale úžasně jde za pedálem. Na rozbité silnici je to dost kostitřas, ale ovládání je naprosto pohodové a po pravdě mě nikdy nenapadlo, že by to byl horší „divoch“ než jakékoli jiné kolo co jsem kdy měl.

            • Mark-H14  

              Díky moc. v testech píšou něco jiného:

              Již po usazení do sedla je zřejmé, že pětosmšestka vyžaduje zkušené vedení a v takovém případě je pak schopná nabídnout absolutní maximum. Jezdcům zvyklým sedlat řadu strojů amerických značek bude možná zpočátku připadat skoro až neklidná. Je třeba umět využít potenciál skvělého kola a k jeho rozpoznání jsou ony zkušenosti výhodou. Bylo by ale zároveň chybné se domnívat, že je toto kolo zkrotitelné pouze závodníkem a že samo neumí jezdit rovně.

              http://cykl.cz/…-origin-test

              • yetti  

                Já těmhle kecům moc nevěřím, ale na druhou stranu tam píšou, že zkušenosti jsou výhodou, ale není problém na tom jezdit. Za posledních 5 let jsem žádné kolo nižší „turistické“ kategorie neměl a v tomhle top levelu, kam LOOK patří, je podle mě ovladatelnost všech kol velmi podobná.

      • novas32  

        Cau kamo,

        doted jsem je nemel takhle vedle sebe, ted kdyz je porovnam, tak za me by to byl asi ten Look, mluvim ale o designove strance. U nej to ale bude i otazka vymeny prevodu, pro mamku budou placky 53/39 smrtelny. Značku FSC neznam.

        A jinak bych asi zalozil fakt nove vlakno, tady to behem chvilky upadne v zapomneni.

        • Mark-H14  

          Jo založím nové vlákno a budu poslouchat, proč zakládám nové vlákno.

      • Mark-H14  

        Tak nakonec je to FSC velikost „XS“, což by mohlo sedět.

    • JakeF  

      Já bych měl menší dotaz ohledně klik. Rozhodnul jsem se, že asi bude lepší jít do 175mm, abych to neměl rozdílný proti bajku. Trochu ještě uvažuju jestli jít do kompaktů nebo klasiky, klasiku s mojí výkonností asi utáhnu, ale zase je mi blbý mít malou placku větší, než velkou na bajku :D.

      Každopádně nemá někdo zkušenosti s těmahle Aerozine ? Designově se mi fakt líbí, ale zase nevím, jestli nejít do osvědčený Ultegry. Životnost bude počítám na straně Shimana, na druhou stranu Aerozine velká placka stojí polovinu…

      • yetti  

        Pokud závodíš a jseš alespoň trochu v kondici, nebo nejezdíš vyloženě kadenčně, tak jdi do klasik. Já jezdím kompakty jenom proto, že už jsem starej a z formy a je čím dál víc kopců, ve kterých bych se s klasikou trápil, ale to je jenom proto, že nemám naježděno. Dokud jsem byl ve formě, tak klasiky byli jasná volba.

        Délka klik je hodně individuální záležitost. Já jsem na biku vždy jezdil 175mm a na silnici 172,5 protože na silnici šlapu trochu jinak než na biku.

        • JakeF  

          Tak já právě jezdím kopců dost a rád… Je fakt, že ty na asfaltu všechny s rezervou na velkou i na podfouklejch tlustejch gumách, ale převod 39/25 je přecijen o dost těžší. Ale počítám to zvládnout půjde, alespoň v těch jarních objemech budou i nějaký intenzity, vždycky od Berounky nahoru :D. I když pořád mi to vrtá hlavou, přijde mi, že převod 53/11 stejně nepotřebuju vůbec… Pak je ještě plus plynulejšího řazení u klasiky.

          Co se týče dýlky, tak já jsem na hranici, kde mi vychází 56–58cm rámy, kde to je přesně ta hranice, kdy už 175ky dávaj sériově. A i když počítám, že mě silnice bude bavit, závodění na bajku je pořád priorita, tak si nechci rozhodit techniku šlapání. I když kdybych měl na kole 172,5mm Ultegry, tak bych je tam asi nechal, takhle tam bude nějakej lowend, tak to stejně chci měnit :D. A ty Aerozine se mi hodně líbí designově, Ultegra celkem taky…

          • yetti  

            Pro mě je nejlepší kombinace převodů na české silnice kazeta 12–25 s klikama 39/53. Nemůžeš převody a ani délku klik srovnávat s bikem, protože na silnici se prostě šlape jinak – v jiném posedu, jiných kadencích a úplně jiné rychlosti

            • JakeF  

              No, tady jde o to, že s tím musím ušlápnout kopce od Berounky, tzn třeba 2km 10% stoupání, třeba Křivoklát sice trochu kratší, ale zase po kostkách…

              Kadenčně se jezdí jinak jak? Kopce víc silově? Jsem to zkusil hodit do kalkulačky a i při kadenci 60 mi to na 10% stoupání vychází na skoro 4W/kg :(.

              A když jsem hodil 53/11, tak při 100 kadenci to je skoro 61km/h, takže tam mě snížení na 50z určitě trápit nebude… A přecijen trasa 60km/1000m převýšení je tady u mě tak průměr, tak mi zatím 175mm Ultegra v kompaktu přijde jako asi nejlepší volba, když nechci kvůli odstupňování větší kazetu, než 11–25. Ale tak pokud má někdo důvody proč ne, sem s nima, je to moje první silnice, tak to odzkoušený nemám a nechci udělat nějakou kravinu…

              • yetti  

                Na Křivoklátsku kolem Berounky jsem toho „za mlada“ na silnici najezdil celkem dost a většinu s nejlehčím převodem 42/23 (kliky 53/42) a dokud jsem byl ve formě, tak jsem s tím rozhodně neměl problém. Na silnici se prostě v kopci, když bys musel točit příliš nízkou kadenci jde ze sedla do pedálů a vyletíš na kopec ani nevíš jak :-)

                Jinak podle mě je ke klasickým klikám s 53z převodníkem vhodnější kazeta s 12z. 11z je dobrý ke kompaktům

                • JakeF  

                  No dobře, tak převodu se asi bát nemusím, ono to asi taky pojede jinak, než bajk s 2,1" gumama na 1,5atm tlaku :D.

                  Nicméně když teda stejně bych měl nejtěžší 53/12, což je o maličko lehčí, než 50/11, takže tam rozdíl minimální. Aby to bylo srovnaný, tak bych klidně moh dát 12–28 (kterou tam mít budu, ale poletí, protože to je Tiagra :D), ale pak to mám celý akorát gramy navíc, rozsah a odstupňování cca stejný. Jemnější odstupňování 12–25 už asi fakt nepotřebuju, když jsem zvyklej na 11–36 z bajku :D. Ideální by asi bylo dát na kompakty malej převodník 38z, aby bylo jemný řazení a rozsah by byl v pohodě. Ale tady třeba psali, že si ty nový řetězy s jinejma převodníkama moc dobře nepovídaj :(.

                  • yetti  

                    Když si to zpočítáš, tak kliky 53/39 s kazetou 12/25 mají prakticky stejný rozsah převodů jako kompakty 50/36 s kazetou 11/23. Dneska jsou běžnější kompakty s 34z a jezdí se to běžně s kazetou 25z to jsou na tuzemský ježdění hodně lehký převody pro starý pupkáče jako jsem já. Pro mladýho sportovce je to podle mě zbytečný, pokud nechceš jezdit po Alpách. U klasických klik je podle mě lepší odstupňování nejpotřebnějších převodů, líp to řadí na přesmykači a nemá to takový skok mezi převodníkama. Nemám to vyzkoušený, ale podle mě bude mít přehazovačka s krátkým ramínkem problém zvládnout rozsah kazety 12–28 s klikama 53/39

                    • JakeF  

                      S tou kazetou to je přesně to, co říkám… Proč radši nedat menší kazetu + kompakty, než 12-x + klasiku. I podle toho, co píšeš, mi přijde nejrozumnější volba kompakty + 11–23. Vzhledem k tomu, že já to chci na ježdění v kopcích a na jaře v těch kopcích budu muset dost hlídat tepy, tak bude pro mě lepší tam mít tu rezervu 25z. Odstupňování pro mě bude pořád výrazně jemnější, jak jsem zvyklej na bajk. To řazení je trochu otázka…

                      Ale asi to nakonec vyřeším úplně jednoduše. Vyměním tu šílenou kazetu 12–28 za 11–25 Ultegru a nechám tam ty lowend kompakty (zvlášť pokud budou 175mm) a uvidím, jestli mi ty převody budou připadat moc lehký a vadit mi ten velkej skok a podle toho se pak rozhodnu, jestli tam dám Ultegry v klasice nebo kompaktu, až se trochu zase na jaře dostanu do formy. Ještě pro kompakty určitě mluví to, že já nerad řadím vepředu a dokud to jde, tak nechávám velkou, což by s klasikou bylo horší.

                      • jecnak  

                        Jestli uz nejaky kliky mas, tak je tam nech a udelej si vlastni nazor. Pak je strelis, kdyz ti nebude zprevodovani vyhovovat.

                        • JakeF  

                          Nějaká tragédie tam bude, tak tam asi hodím tu Ultegru v klasice. Jsem se nějak zmlsal, původně jsem to plánoval na 105ce…

      • jecnak  

        Urcite bych se drzel Shimana kvuli kvalite razeni. Zivotnost prevodniku je na silnici obrovska – bez potizi pres 50t km, takze cenu prevodniku bych nebral v potaz.

        Co se tyce prevodu, tak z 39×25 bych v tvem pripade strach nemel 53×11 pouzijes ve sjezdech na zavodech, kdyz potrebujes docvaknout skupinku, jinak to moc smyslu nema. Spis je vhodne mit odstupnovani po zubu pro plynule odrazovani a drzeni tempa/kadence. Misto 39ky se da namontovat 38z. Kompakty nemam rad kvuli velkemu skoku mez velkou a malou plackou. Navic vyuzivas vic zubu v ozubeni – vzadu jedes na vetsich pastorcich, coz ma priznivy vliv na zivotnost. Pro sportovni jezdeni mi prijde klasika jako idealni volba pro CR.

        • ELx  

          Hezky si to napsal. Souhlas :-)

        • JakeF  

          Dík, zrovna tvůj názor mě celkem zajímal, protože víš, co jezdím…

          Závodit na tom nehodlám (a pokud jo, tak na to pořídím jiný kola a tam můžu dát kazetu pak klidně 11–23) a jezdit rychle sjezdy taky ne, přecijen budu jezdit spíš po vedlejších a nechci se na těch uzoučkejch parodiích na pláště někde rozstřelit na štěrku v 70ce…

          Takže myslíš, že klasika fakt bude lepší? Se zas bojím že když k tomu dám tu 12–25 kazetu, tak se z toho odstupňování už zblázním, že budu řadit jak šílenej a ono to pojede pořád stejně :D.

          • ELx  

            Já myslím, že to moc řešíš :-) Dej klasiku, kompakty jsou pro důchodce a do Alp.

            • JakeF  

              Tak nechci dát 5 litrů za kliky, co mi pak nebudou vyhovovat převodníky… Ono taky odstupňování je prakticky jediný, co řeším, zbytek bude spíš takovej slušnější základ. Zvlášť kola bych musel okamžitě zahodit, kdybych na tom chtěl závodit, ale tak třeba se nějaký pěkný časem objeví na bazaru :D. Sakra a to jsem říkal, že silnice bude kolo, na kterým budu jezdit a ne ho ladit :D.

              • ELx  

                Já mám na silničce klasiku a 12–25 a u nás na vysočině úplně v pohodě. Když jedu do Alp, tak si tam hodím kompakty co mám na cyklokrosce.

                Pokud tam budeš mít kompakty, tak bych zvážil dokoupení převodníků 53(52)/39(38) a můžeš dle sezony a potřeby prohazovat.

          • jecnak  

            53*12 radim i na rovinach, kdyz si pri vyssi rychlosti chci vytocit nohy v haku a nebo v mirnem sjezdu, kdyz uz mi kadence po tech predchozich kilacich nejde. Vim jak za nami obcas na svihu odpadavaj kompaktari. Na svihu pockam, ale i na zavode jsem mel parkrat co delat i na 53/12, abych stihal ve sjezdu docvakavat a trhat divokou skupinku co se trhala mezi zatackama ve sjezdu pred rovinatou casti. Teoreticky kadence jsou jedna vec a moznost vzdycky tocit idealne je vec druha.

            Fakt to zrovna ty moc resis. 12/25 dozadu a do Alp vezmes 11/28 a mas to. Dobre vim, ze i po zlomene ruce a nekolika predchozich passech se da jet Mortirolo + Gavie na 39/25.

            Urcite se sem za chvili pririti mlok se svejma vzoreckama a prohlasi ze bys mel nesmyslnou kadenci a kdo vi co jeste :-) Moje zkusenosti jsou ale jiny.

            Par fotek na odlehceni…

            • yetti  

              Vidím to úplně stejně 1*

            • JakeF  

              No, jak říkám, na závody to nejspíš nebude a počítám většinu toho odjezdím sám… Ale tak asi to tou klasickou nezkazím.

              Ty fotky jsou paráda, budu muset někam takhle vyrazit, tam by mě ty kopce bavily :).

      • alinceb  

        Přesně tohle sem nedávno řešil se známým. Do teď jezdil klasiku (Centaury na 4hran), ale na jaře chceme jet na Giro a tam to chce kompakty. Jako ideální řešení mi přišly kompaktní kliky 50/34 + sada převodníků 52/39.

        U Shimana je to levnější – když člověk už vozí HTII, tak není problém koupit komplet druhé kliky (třeba Tiagra nebo R600) v ceně nových převodníků od Gebhardta.

        Ty Aerozine maj jakou osu? Systém uchycení vypadá jako GXP…

        • JakeF  

          Tak já druhý kliky budu mít, ale asi půjdou do světa, v nejhorším bych tam na velký kopce dal 28z kazetu.

          Aerozine by snad měly být kompatibilní s HT2, co jsem našel? GXP z toho poznáš jak? Je někde vidět osa, že by byla na jedný straně užší?

          • alinceb  

            Píšu, že systém uchycení vypadá GXP. Osa vypadá, že zúžená není, takže to asi bude HTII.

            Na tom kole budou kompakty nebo klasika?

            Já sem po ČR nepotřeboval kompakty vůbec. Do Jizerek mi stačilo 39/26, ale třeba na Ještěd bych s tím asi jet nechtěl. Do Alp to chce kompakty ale určitě (až na výjimka typu jecnak). S klasikou sem tam byl jednou a už bych do toho nešel. Obzvlášť, pokud šlapeš kadenčně…

            Ale já mám zase houby výkonnost…:)

            • JakeF  

              Jak jako systém uchycení? Že je stahovací šroub uvnitř osy? To ale nemluví nic o HT2 vs GXP, pokud dobře vím… Třeba HT2 XTR to maj tuším stejně… Já žil v tom, že GXP se liší v tom, že má osu 22/24mm a ne 24/24mm jako HT2.

              Já tam v původním osazení budu mít kompakty a kazetu 12–28, takže minimálně kazetu budu měnit určitě. Ale asi tam rovnou hodím i ty kliky s klasikou. Do Alp počítám moc jezdit nebudu, i když podívat bych se tam chtěl. Co se týče hrubý výkonnosti, tak si myslím, že se s jecnakem v pohodě můžu rovnat, co se týče vytrvalosti samozřejmě ne :).

              • alinceb  

                Já měl na mysli právě to uchycení z čela. Jinak se to liší tak, jak jsi napsal. Jen u těch klik sem to nikde neviděl a nechtělo se mi to googlit…:)

                Pokud tam kompakty budeš mít, tak si to nejdřív zkus projet a uvidíš, jestli ti to nebude takhle vyhovovat…Btw. co tam budeš mít za kompakty a jakou délku? Možná bych měl zájem…:)

                • JakeF  

                  Tyhle , někde jsem čet, že to je na úrovni 105ky, někde zase že níž…

                  Dýlku právě nevím, nikde jsem to v detailech nenašel. Tipuju, že spíš 172,5, ale nedivil bych se ani 175mm, ta moje velikost je tak přesně na rozhraní.

                  • alinceb  

                    Kdybys je prodával nejeté, tak dej vědět + kolik bys za ně chtěl. Potřebuju ale 175ky a 50/34…

                    • JakeF  

                      Asi budu, dýlku zjistím, až ho budu mít (což zatím teda ani vůbec nevím kdy bude, jestli už ty nový modely maj vůbec na skladě). A dýlku jsem zkoušel hledat na všemožnejch stránkách a nikde jsem to nenašel, tak bude překvápko :D.

                      • alinceb  

                        Kdyžtak na to mysli. Kolega z práce shání kompakty na střídání s klasikou a tyhle mu přišly celkem v pohodě…

  • ClAyD

    Go f*ck yourself!

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.