silniční kola - pomoc s výběrem

20 nepřečtených
  • Shadow76

    Ahoj bikeři.

    Zdravím příznivce cyklistiky, především silniční. Potřebuji poradit, které kolo je dle vašich názorů lepší pořídit.Mám strop do 40000 tisíc a nemůžu se rozhodnout, které kolo z níže uvedených si vybrát.Pokud máte jiný typ, díky za něj.

    http://www.mojekolo.cz/…-200-cp-2014

    http://www.mojekolo.cz/…t-white-2014

    • tromboonen  

      Detaily nechám na zdejsich odbornicich… za me 105tka zadny problem, rozhodne staci.. ten CAD je od pohledu zavodnejsi geometrie = ramova trubka je rovnobezna se zemi, takze se budes dost ohybat… zalezi samozrejme na tom jakou velikost zvolis, jaky mas pomer mezi delkou nohou a trupu-rukou, ale kolo vedle kola bude to Lapiere „pohodlnejsi“ co se tyce posedu pokud nejsi extra flexibilni, trenovany, mlady (nekoukal jsem na vek, ale ten neni zas az tak dulezity, co je dulezite je dokonale nasataveni a ohebnost, respektive vytrenovanost zad a tela – ja nejsem ani mlady, ani ohebny a s treningem jak kdy, ale mam kratke ruce a dlouhe nohy a na ram s vodorovnou horni trubkou se vetsinou neposkladam, to bych musel vzit extra maly).. zalezi na tobe, ale pokud zacinas, spise ocenis pohodlnejsi posed, respektive jeho moznost, kdyby ses pak vytrenoval a chtel to trochu polozit, staci obratit predstaves a dat jej pod podlozky a hned mas posed jako chrt..

      Dalsi vec je ze CAD je hlinik a Lapiere carbon… ani o jedne firme moc nevim (u CADu vim o nekterych carbon ramech co jsem o nich uvazoval), ALE: ten hlinik je lehoucky jestli ma jen slabe pres kilo, takze vahou se nemusis trapit, velky rozdil nebude, leda v kolech, a ty stejne casem upgradujes.. rozdil bude (krome te geometrie a moznosti nastaveni pohodlnejsiho posedu) v chovani ramu – hlinik byva tuhy – kolo je kostitras, vjedes na kostky nebo rozbitej asfalt a vytrese to z tebe dusi.. da se to prezit, napriklad na kratsi trenovani do 70 km no problem, na dloouhe vyjizdky uz te to unavi.. samozrejme se to taky resi carbon sedlovkou, riditky atd, ale obecne hlina vic trese..

      Karbon by mel sam o sobe neco z toho pohltit, zalezi na tvaru, konstrukci, vlaknech a spouste veci, ale obecne skoro kazdy karbon ram krome tech nejtvrdsich bude pohodlnejsi… ty nizdsi rady jsou zase pak mekci takze se pod velmi silovym jezdcem trochu „krouti“ kolem drivetrainu, ale to by nemel byt pripad Lapiere..

      Od pohledu ten Francouz vypada jako endurance kolo, ty se prave delaji tak, ze maji pohodlnejsi geo a mely by castecne pohlcovat ten kostitras… over na strankach vyrobce zda to tak je a na forech zda to naopak neni moc mekky, ale ber to s rezervou, nekteri skalni zavodaci a poloprofici reknou ze kazdy ram co nestoji 70k Kc je mekky, pro smrtelnika to casto nehraje tak velkou roli :)

      No a posledni vec k zamysleni: karbon je super, ta technologie je skvela, dobre to vypada, dobre jezdi, je to moderni, pohodlne, lehke (i kdyz tady to bude o par deka, tak 10–20 bych tipoval) a ja nevim co, ALE: ty ramy maji silu steny neco jako 0.3 mm, jak kde, ale krive se na to podivas (staci blbe oprit a aby to nesikovne spadlo na ostrou hranu, nebo kdyz sundavas z auta, nedej boze aby to spadlo z nejakeho zaveseni v garazi, nebo kopnout do zadni stavby.. no a nabourat se na tom, zvlaste v nejake skupince, to uz vubec nemyslet)… TAKZE pokud pujdes do karbonu musis to bud brat jako lepsi spotrebak, respektive starat se o to jako o oko v hlave a davat na to pozor (rozhodne spise jednice, svatecni kolo nez nejaky kazdodeni a celorocni workhorse).. samozrejme karbon jde pomerne snadno spravit, jsou tu sikovne firmy, co opravi za 3–5 tis skoro cokoli a ani to nepoznas, udelaji vcetne grafiky… ale ne kdyz to uplne rozstipes, to pak konec.. hlinik kdyz rozstipes jde opravit jen velmi tezko, ale na silnici jej vetsinou nerozstipes, rozhodne ne nejakym upadnutim kola u stojanu, to je hline jedno..

      Za me Lapiere pokud to ma byt vyhledove bozohodovy kolo/budes na nej opatrny a chces karbon a sedne ti spise ta vice relax geometrie (a URCITE si spocitej jakou bys mel mit geometrii CC's Fit Calculator a PORADNE to vyzkousej ve spravnem nastaveni minimalne na trenazeru pokud Ti to nepujci na vyjizdku..)

      Pokud to ma byt dlouhodobe kazdodenni dric, nebo nechces mit starosti/bat se o ram, tak klidne hlinik, ALE rozmysli jestli zvladnes ten natazenejsi chrti posed, co na tom CADu asi budes mit a jestli neexistuje i v hline neco s pohodovejsi GEO a mekci (pokud je tohle tvrdy, netvrdim ze urcite je, jen bych to cekal), nechci delat reklamu, ale Spesl Allez je v hline a geo i mekkost tam je – o jinych nevim, ale urcite taky budou..

      Jo a taky nejake dobrej hlinik ram by se mel klidne dat koupit i z druhe ruky a pak si to osadit podle potreby, kola taky rovnou nejaka slusnejsi, protoze tyhle budou prvni co nahradis.. mohlo by to vyjit i levneji, ale hlavne mel bys kontrolu nad kazdym komponentem.. jeden hlinik s karbon predni i zadni stavbou budu mit volnej mimochodem..

      Sorry ze tak obsahle, nedavno jsem resil novej ram, tak jsem to dost nacet – resil jsem primarne kvuli velikosti/delce, ale pak i jine aspekty jako to pohodli atd..

      • tromboonen  

        ted tam ctu se Sensium je ta endurance rada (tlumeni vibraci, 25tky plaste, gel omotavka, relaxed geo..) pro me je tohle to nejdulezitejsi, zavodnik nejsem a nikdy nebudu, nechci plecku, ale taky ne kostitras kde budu mit zada vodorovne se silnici, to bych daleko nedojel..

      • ˘Ö˘ Krab  

        Horní rámová trubka vodorovně značí rám s neslopingovou geometrií, jinak z ní víc nevyčtu, pokud nevím, jak je dlouhá (Polygony se jí také blíží a nejsou nijak dlouhé).

        Pokud jde o pohodlí, tak určitě hledat především vyšší hlavovou trubku a kolo z kategorie C2C nebo turistickou silničku. Karbon vydrží stejně a v mém případě více, než lehký hliník. Karbonový rám pro každodenní jízdu po ráthodromech připadne možná někomu jako zbytečný luxus, podle mě to ale stojí za to, jeden si totiž snadno zvykne.

        • tromboonen  

          Na ja, pravdu dis, ale obecne jak to ma rovnou horni ramovku a mensi hlavovku, tak je to spise tradicni zavodacka masina… ono i kdyz ta delka je X, v mem pripade 54 ac normalne podle noh bych mel mit 56 a vice, tak sloping hodne pomuze, protoze holt ta rodla dostanes snaze kam potrebujes..

          Meridy treba maj delsi ramy co jsem si vsim, jini zas naopak pro cca 56 ekvivalentu vysky maji 55 delky, to je pro me dobry.. ale moje rady byly obecne a pokud neni clovek chrt s gumovym pasem a zadama (a ambicema na zavody), tak IMHO oceni spise to tour/relaxed geometrii, ja teda urcite..

          A jasne, karbon na rathodromy super, zvlast kdyz ma nejaky ty extra tlumici vlastnosti.. ale jak jsem ten ram prohlizel kdyz jsem to stavel, rozhodne se o nej budu bat a hlidat jej, planuju i na prevoz v kombiku spolu s jinymi koly a kramy poridit/udelat bike bag..

      • bagr  

        Neskutecny co dokazes vyplodit zbytecnejch reci ohledne kola.Ten z toho ted bude mit nafouklou hlavu jak patraci balon a nebude vedet co.

        Mohl by jsi z fleku delat marketingovyho poradce ve Specializédu aby mohli jeste lepe vymejvat tem chudakum co jim to zerou palice.

        • tromboonen  

          TVL to me tady na BF fakt stve.. dost procitam zahranicni cyklo fora – hlavne kdyz jsem hledal info o tom jaky poridit ram, jak nastavit geo a tak – a v zivote jsem tam nevidel tolik nadavek, invektiv a jednovetnych shozeni..

          Nerika, ze tomu rozumim nejlip, jestli sis vsim v kazde druhe vete jsem napsal za me, podle me atd., ale myslim, ze ty informace co jsem napsal jsou validni a ja osobne bych za ne byl vdecny, kdybych se zeptal pred vyberem me prvni silnicky..

          Pokud s necim nesouhlasis – a ja predem pocital s tim, ze nektere me nazory nebo spis napady nemusi sedet vsem OK, napis to a tazateli pomuzes, ale napsat jen ze kecam a ze to k nicemu neni IMHO.. Ja myslel, ze to tazateli pomuze, pokud jsem to zamotal uved to na pravou miru, dej radu co pomuze, ale Tvuj prispevek podle me puvodnimu tazateli nebo nekomu kdo hleda info o silnicce a zacina s tim nic neda..

          A ne, Spesla netlacim, jen jsem jej uvedl protoze o jeho silnicnich ramech vim nejvic – a v te vete jsem to dost zduraznil myslim, marketingu maj dost sami, s tim jim pomahat nemusim..

          Ja se tady prihlasil abych obcas ziskal nejake rady, vsechno se vycist neda a praxe je praxe, ale koukam jak si to tu vetsina lidi plete s nejakymi kohoutimi zapasy a co vsechno klavesnice snese, kdyz se nekdo zepta chci silnici moc o tom nevim a nastreli dve uplne odlisna (konceptem) kola, tak si myslim ze mu pomuze, kdyz mu nekdo vysvetli ten background za tim..

          Sorry, ta litanie neni na Tebe, spis obecne, kua to se nemuzem chovat jako lidi a normalne si poradit, snad vsichni jezdime na kole ne? Tak co si musime honit trika?

          Vygooglete si nekdo nejake tema na anglickych nebo americkych cyklo forech a proctete si par stranek, kazdy tam ma svuj nazor (a vetsinou to rovnou napise ze je to jeho nazor), ale kazdy se snazi pomoct a dat info, kdyz nesouhlasi tak slusne uvede proc a s cim a dela to hlavne proto aby OP dostal relevantni informace, ne proto aby se vytahoval nebo setrel toho druheho.. kdybych nepreferoval lokalni informace tak to tu zabalim a prihlasim se nekde v Anglii..

          • bagr  

            Ja jen rikam ze ceho je moc toho je prilis.Ale to si asi neuvedomujes.

          • Singlespeed  

            B-F je dle mého názoru velmi dobré a svobodné fórum. Někteří však na něj mentálně nemají a pak tu, vesměs zbytečně, rozumují a poučují, jako třeba p. tromboonen, že ano :-).

            • tromboonen  

              Tak sorry obema panum a ostatnim co jsem se jich dotknul, fakt jsem zvyklej, ze fora jsou od toho abych ziskal a na oplatku poskytnul info, ne kazdej je starej zavodak co vi vse.. my amateri info uvitame, ja teda urcite..

          • jecnak  

            Vidim to stejne. Snad se s adminem dohodneme na nejakem reseni.

            • tromboonen  

              Diky, nacelniku :)

              Admin reseni asi neni, to by musel nekdo hlidat, spis by pomohlo, kdyby to vice lidi bralo jako forum o kolech a pro cyklisty, nez jako nejakou arenu k honeni tricek a lesteni ega, jak rikam, obcas je lepsi a hlavne poucny otevrit nejake anglicky-mluvici forum, nejen ze ma vic clenu a informaci, ale taky ze se tam neresi tyhle kraviny, narozdil od beznych/mainstream anglickych for, kde to chodi uplne stejne jako tady (takovy ten zakon ze do X postu nekdo prijde s obvinenim ze dotycny je nacek, nebo aspon s nejakou drsnou invektivou..)

              Kupodivy na cyklo forech (tam) tohle vubec neni, nejak si asi vic uvedomujou tu sounalezitost (silnic.) cyklistu, i kdyz je jich tam ted po Pharmstrongovi v US a SKY v UK mnohem vic nez nas tady..

              • jecnak  

                Vsechno se da nejak resit. V tomhle pripade myslim, ze i bez represi a pozitivne. Uvidime.

                Toho, ze jinde se to obejde bez prudeni a nadavek jsem si take vsimnul. Navic informacni hodnota US/UK for je obecne vyssi. Pokud shanim nejake info, obvykle skoncim stejne tam.

          • šimlos  

            Nenech se otrávit.To není jenom na BF ale i na ostatních zájmových fórech.

    • lalajda  

      co potřebuješ za velikost? Vidím, že ne všechny velikosti mají.

    • Shadow76  

      Pánové, všem moc děkuji za Vaše názory, obzvlášt za vyčerpávající slohovou práci bikera Tromboonena – míněno jen v dobrém,jeho postřehy a zkušenosti mě hodně pomohly při výběru. Timto bych tuhle diskuzi na BF bral jako uzavřenou, ještě jednou díky…:-)

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse