• JMT

    Celkem mě chytla silnička a přemejšlim že jí natunim lepšíma kolama, tak jsem chtěl pobrat nějaká moudra co jo a co ne. Jezdim spíš sám, ne závody a kopce tak nějak rozumně, ale spíš ne. Rychlost tak nějak na pohodu. Zajímá mě jestli ráfky vysoký (což se mi líbí) nebo nízký (což bude asi pohodlnější a použitelnější při bočnim větru) Chtěl bych aby to jelo samo a vyžadovalo co nejméně udržby. Cenově tak nějak rozumně (třeba 10–15kkč) ale míň klidně taky. Momentálně mám pláště ale jestli je rozumnej důvod proč galusky tak asi klidně taky.

    • morgan2  

      řeším to samé a mám to podobně jako ty,obecně když už vysoký ráfky,tak karbon a galusky, cenově ovšem připadají v úvahu tak jedině kola spinnolo http://www.spinollo.com/…spinollo.htm , čína polepená českejma nálepkama,ale koukal jsem na ně na forbikes a jsou mi docela sympatická , ovšem není na ně moc recenzí. Takže já jsem dospěl ke dvoum variantám . FR3 nebo zondy. Pokukuji ovšem i po AC 420

      http://www.kupkolo.cz/…-2011_z5180/

      http://www.kupkolo.cz/…-2011_z5181/

      I když mám vše na shimanu,asi vyhrajou zondy

      • tomekusti  

        naprostej souhlas … Zondy mám na Shimanu také a poměr cena/výkon/výdrž se zdá být bezkonkurenční. Kola jsou to relativně lehká, hezká a bytelná.

        • JMT  

          Zondy na „shimano“ kolo nechcu :-( To uz radej nejaky fulcrumy (ktery by sly barevne) ale ty jsou zase tezsi nez to co mam ted. Bohuzel mi prijde ze aby to bylo lepsi nez Alcyony/dt/novatec light tak to bude stat strasnou ranu :-(

          • Lister  

            Tvému koly bu slušel středně vysoký ráfek a málo tlustých drátů – za mě FuRa1, výborná kola.

          • Hroch obojzhivelnyj  

            Zondy a FR3 jsou to same, ne? Lisi se snad jen tim vypletem po trojicich vzadu (i kdyz nove fulcrumy se tomu trochu priblizuji). Vahove dle webu na chlup stejne 1555g.

            A nalepky z fulcrumu sly celkem snadno dolu.

            (80+kg, 9000km na FR3 k naprosty spokojenosti)

            • tomekusti  

              jj, je to skoro to samé. Vždyť je to jedna fabrika. ALe přesto, právě díky tomu výpletu, jsou (údajně) ty Zondy kapku tužší a mě osobně se i víc líbí. Ale uznávám, že Zondy na Shimanu nesnese každý. Taky sem váhal, ale nakonec vlastnosti zvítězily nad pozérstvím a očekáváním úšklebků z řad ostatních bajkerů a silničářů

              • Lister  

                Zondy musí být tužší, protože kdyby byly tak tuhé jako FuRa3, tak by to o nich nemohl nikdo prohlásit.

                Nechci JMT urazit, nevím, jak je na tom s váhou, ale mám pocit, že jsem tu někde četl něco o 90kg?? V tom případě bych na FuRa3 zapomněl, protože to zadní kolo ho neuveze – bude pod ním plavat, stejně jako plavalo pod mými 90kg.

                • JMT  

                  Momentálně někde na 86kg, rozhodně nechci mít pod 80. Co jsou teda tuhá kola ? (Zondy nechroupnu i kdyby byly nejlepsi na svete :-)

                  Fura 1 je o tolik tuzsi nez Fura 3 ?

                  • Lister  

                    Zkusil bych se poptat Hnoje, jakou cenu by dokázal udělat na Ksyria SL – ale počítal bych s úbytkem pohodlí. Zase s alu dráty to jede jak po kolejích.

                  • tomekusti  

                    mrkni na tohle Je to sice už kapku starší, ale myslím, že jako základ pro rozhodování to nějakou hodnotu má. Nemyslím, že by někdo za těch pár let udělal zásadní konstrukční změny

                  • gemini  

                    FuRa 1 jsou neskutečně tuhý kola…se svejma 115 kilama to můžu potvrdit…:-)

                    • Hroch obojzhivelnyj  

                      Ti nevim, RB ram kostitras s ultratuhyma kolama na pohodovy solo nezavodni vyjizdky po rathodromech…

                      Co ti vlastne vadi na soucasnych kolech?

                      • JMT  

                        Nevadi mi nic, ale tunil bych :-)

                        A pohodli mi nejak nevadi, jel jsem jenom na svym a na kamaradovim plastovym pinarellu a to rb mi paradoxne prijde pohodlnejsi, coz nechapu :-/

                • tomekusti  

                  Já na Zondách s 90ti kg a zatím pohoda, sice doporučují už častější kontrolu. Nejezdím žádný extrémy, jen rekreačně, takže zatím drží jak židovská víra. Ale taky mají najeto jen pár stovek km. Nepozoruju ale, že by se to vlnilo nebo jakkoli uhýbalo při silovém záběru do kopců a podobně.

                  • Lister  

                    Právě proto říká, že ač jsou ta kola podobná, tak se každé chová trochu jinak. A podle testů, které jsem četl, by to tak být mělo – Zondy obecně hodnocené jako tužší, FuRa3 zase lepší v kopcích.

                    • Payia  

                      To je trochu nesmysl, protoze pokud maji stejnou vahu, tak do kopce pojedou lip taky ty tuzsi kola.

      • jama  

        Koukněte na Cyklobazar, tento týden jsem tam viděl několikatery Mavicy – Ksyria Elite, SL, za ani ne poloviční ceny. Galdy neřešte, pokud nezávodíte.

        • tele  

          Podla mna by nemali riesit ani kolesa z vysokymi rafikami, ked nezavodia.

          • prvniodkonce  

            Já bych vysoký ráfky i galdy řešil, pokud klidně nechci závodit, ale chci s tim pózovat různě na náměstích.

            • JMT  

              Toho jsem se přesně bál, že hezkej vysokej ráfek mi nic nepřinese, chjo. Takže asi ksyria

              • Peslezedirou  

                Pokud by ses pohyboval převážně tam kde nezdoláváš úplný stojky a jsou tam táhlé roviny, tak bych klidně vzal cosmiky, už kvůli bomba efektu :-), ale ksyria jsou dobrý univerzály, mám frm5 a celkem spokojenost, ale zas tak to na silničce neřeším.

                • Smazaný účet  

                  souhlas s Cosmikama – do kopců nic moc (jsou trochu těžší na obvodu), ale jsou to držáky, po rovině jedou neskutečně a vypadaj super :-)

                  • JMT  

                    to sem chtěl slyšet !

                    • Peslezedirou  

                      :-)

                      • JMT  

                        Tak Flow/happy efekt maj cosmicy jednoznacne nejlepsi, maj hlinikovej rafek coz umozni foukat tlaky do plastu, vozit normalni brzdgumy a brzdit normalne. Akorat jsou drahy a tezky. Nicmene na vsech kolech mam zapleteny mavicy a ty kola fungujou a proste jedou i kdyz treba xl cmaxy urcite lehky nejsou.

                        Takze asi zacnu hazet susne do prasatka…navic do kopcu muzu teoreticky pouzivat ty kola co mam ted

                        • Peslezedirou  

                          Jasně alycony si necháš jako rezervu.

                          Měl jsem aksia a i když to jsou nejlevnější kola od mavicu, tak neřeknu proti nim křivý slovo, bohužel už z výroby byly špatně zapletený, ale jízdní vlastnosti ok, celkem se mi líbí ten jednoduchá ořech. Teď je má po mě Zuzka a stále kola drží.

                          Jestli můžu doporučit, tak zkus rodla fsa a nebo nějaký compakty, mně se fakt ulevilu z přechodu z rodel typu ritchey s velkým obloukem.

                          • JMT  

                            V čem to je lepší ?

                            • Peslezedirou  

                              Pro mě je to příjemnější, prostě některý polohy jsou na compaktech takový nemučící, jak to nemá tak velký oblouk, tak jsem se dokonce začal držet za spodek rodel, prostě tě to tak nenatáhne jak na skřipci.

                              • jonti  

                                Me taky vyhovuhou tvarem vyrazne vic, ale mam trochu problem je nastavit tak, abych mel dost mista u pak na prsty.

              • Payia  

                Kdybys chtel, tak tu mam toto http://citec.de/main.php?id=7 jety 1 zavod a cca 300km na valcich. Presel jsem na campu a na zimaka jich je skoda, dal bych je tak za 7k.

                • yetti  

                  Tak Citec 3000Aero můžu vřele doporučit. Jezdil jsem je jednu sezonu a skvěle jedou a krásně sviští :-)

                  Akorát bacha na váhovej limit

          • nooski  

            Pokud závodíš, tak se držíš v balíku a vysoká kola ti nepřinesou nic. Pokud člověk jezdí sám, tak je proti větru sám a každá možnost, jak si pomoci je dobrá. Ksyria Elite bych s vysokými karbony na galdu vůbec nesrovnával. Prakticky ve všem budou Ksyria horší, možná krom lehčího řešení defektu.

          • kubad  

            naštěstí je to jen tvůj nesmyslný názor

    • Papinak  

      Mě přijdou fajn tyhle

      • Payia  

        To je cista cina, akorat drazsi o par tisic – klasika, par podobnejch smejdu co chtej vydelavat tu uz bylo. Mel jsem jedny 50ky cca za 10k primo od cinana, klasika Novatec+DT swiss+noname carbon rafky a nebylo to uplne spatny, akorat pri hodne silove jizde vrzaly draty coz me dost sr**** a pri pokusu je dotahnout na odpovidajici predpeti jsem zjistil, ze cinan niple zalepil, takze to bylo zraly na prestrihani dratu a novej vyplet.

        Takze pokud cinsky kola, tak koupit samotny rafky primo od cinama a vyplet si udelat sam, pak by to mohlo byt celkem OK.

        • Sweeta  

          docela by mě zajímalo srovnání týhle klasiky s čínskejma ráfkama třeba s Ksyriama SL, rád bych upgradoval svojí silnici, ale se silničníma kolama nemam prakticky žádný zkušenosti..

          • Payia  

            Ksyria SL jsou urcite lepsi – ty cinsky rafky nejsou totalni vetes, ze by to melo po 5km prasknout, ale neni to ani top kvalita, to zpracovani je trochu odflakly, proste surovej karbon. Na trenink a treba i na casovku bych je vzal, ale na hromadnej start urcite ne, nerad bych aby nekde lehnul celej balik kdyz mi rupne rafek.

            • ripal  

              A co rikate na ty spinolla na zavody? ted mam zondy a premyslel sem o nejakych karbonovych kolech a tyto se mi docela libili. Dpredu 38mm a do zadu 50mm. http://www.spinollo.com/…spinollo.htm

              • Payia  

                Tu mas uplne ty samy kola, akorat bez nalepek za polovicni cenu http://www.aliexpress.com/…esalers.html Ja bych koupil z expressu samotny rafky v rozmerech jak chces, muzes tam koupit i samotne naboje Novatec (ale ty bych klidne uz koupil v CR nebo pouzil neco jineho) a vyplet bych si to sam (nebo si nechal vyplest u profika) Ve vysledku se s cenou dostanes niz nez za ty Spinolla a budes tomu moct vic verit.

                • ripal  

                  No za polovicni cenu No name naboje, nevim jestli bych tomu veril vic

                • ripal  

                  ale spise by me zajimalo jestli budou karbonove kola lepsi nez Zondy. Chtel bych je pouzivat jen na zavody

    • JustBIKE  

      Koukni na tohle: http://mikebike.cz/…n-tk195/3094

      Případně nechat něco zaplést na těchto:

      http://mikebike.cz/…n-tk195/3094

      • JustBIKE  

        Teda na tyhle ráfky:

        http://mikebike.cz/…on-38mm/3973

        • ripal  

          tak cena je stejna jako u spinollo kol. v cem jsou lepsi?

          • Zdenda CUBE  

            V ničem, je to všechno stejný z jedné pece. Rozdíl je pouze v tom, že koupíš-li třeba ty Spinolla, máš záruku. Budeš -li si to vyplétat sám, nebo nějaký mechanik, tak jsem zvědav, jak by se řešila záruka v případě třeba nějaké výrobní vady.

            • ripal  

              jj presne kvuli tomu premzslim o teh kolech ze mas i zaruku.

              • Payia  

                Zaruku za 8000kc? Dekuju pekne, to si radsi koupim rovnou 4 rafky od cinana a v pripade problemu ho rovnou vymenim, nez abych cekal mesic nez mi zaruku stejne zamitnou.

                U carbon rafku je to se zarukou na prd, ty rafky nemaji zadne vyrobni vady, ta technologie je tak jednoducha a snadno kontrolovatelna, ze neni co zkazit, navic tyhle ciny jsou oproti treba Zippum dost masivni (samozrejme taky tezsi).

                Z my zkusenosti – karbon rafky jsem videl praskly jen kdyz nekdo tefil diru nebo to rval na krev ve spurtu, ale ani v jednom pripade ti zaruku neuznaji.

                • ripal  

                  jakych 8tisic? kdyz si koupis rafky od cinana a sam si je poskladas tak te vyjdou podle me tak na 10–11tis tak kde beres rozdil 8tis?

    • Mark-H14  

      Tyto kola jsou v něčem špatná? Zaujala mě ta hmotnost /cena.

      http://bikeart.cz/…40-±Novatec

      • yetti  

        Pokud nevážíš 150kg, tak bych se toho nebál, ale ta váha se mi moc nezdá.

        • Mark-H14  

          Bylo by to ženu 52kg. Sám mám 70kg.

          • yetti  

            Tak to bude naprosto v pohodě. Pokud je ta váha reálná, tak pro lehkýho cyklistu to budou super kola

            • Mark-H14  

              No váha manželky 52kg reálná je, moje 70kg také a ta kola jsou na váze, tak snad to sedí také. Díky

      • jecnak  

        Ty kola jsou podle me tak do 85kg. Sam mam tytez rafky na 28+32 dratech a tuhosti neoplyvaji. No a jen takove bezpecnostni upozorneni – do rafku patri dve vrstvy 21mm pasky NT. Jinak dost realne hrozi vyskoceni patky. To se tyka i dusovych plastu s dusi.

        Hmotnost by mohla sedet, sam mam lehci naby a vic dratu a pohybuju se nad 1300g.

    • Mark-H14  

      Případně jiný návrh v hmotnosti +/-1400g v ceně do 10.000,– Kč? Ty ZTRka snad nikdo na silničce nejezdí, ale jejich hmotnost vypadá dobře. Designově se mi líbí kola s méně dráty, ale 1315g …

      Díky.

    • mira.s2  

      Jako 10–15 tisic?Na jezdeni na pohodu?Co bych dal za silnicku za 15tis.To mi prijde trosicku mimo,nevim i kdybych na to mel,tak bych urcite nekupoval kola za ty penize,ale 100lidi-100chuti…

    • JMT  

      Tak když už to někdo po letech vytáhnul…dopadlo to nakonec takhle :

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.