Výběr prvního silničního kola

38 nepřečtených
  • Vídeňák

    Zdravím ;)

    žádám vás o radu při výběru svého prvního silničního kola. Nejsem žádný zkušený jezdec a nevyznám se ve kvalitě značek a jednotlivých komponentů, proto žádám o radu vás. Chtěl bych si pořídit silniční kolo v cenové kategorii do cca 25.000,– Kč. Ačkoli jsem projel již spoustu eshopů, přečetl hodně článků a celkově nad tím strávil mraky času, tak se mi zdá, že stejně nejsem schopný si vybrat.

    Líbilo by se mi kolo, které by mělo spíše komfortnější geometrii na delší vyjížďky než závodní. Nemám v plánu kolo časem vylepšovat a investovat do něj další tisíce. Raději bych byl, kdyby mi výbava s jakou ho koupím nějakou dobu vydržela a „fungovala spolehlivě“.

    Po přečtení nekolika recenzí a rad na forech mě zaujala tyto dvě kola:

    Btwin triban 540:

    https://www.decathlon.cz/…8377756.html

    Canyon endurace al 6.0:

    https://www.canyon.com/…-al-6-0.html

    Byl bych rád, kdyby jste mi s výběrem pomohli, popřípadě mi předali nějaké zkušenosti s jednotlivými ko­ly.

    Budu rád i za případné jiné návrhy na silniční kola do 25.000,– Kč, které podle vás stojí za úvahu.

    Měřím 178 cm a vážím 80 kg.

    Děkuji ;)

      • hrota  

        +1 Lepší kola, lepší brzdy a je imho i hezčí než Triban 540. Canyon má o hodně slabší výbavu a nedá se tak jednoduše zkusit velikost.

        Šel bych do tohodle kousku, co doporučuje kolega.

        • Datel Stepní  

          To umístění zadní brzdy bych zvážil.

          Pokud bude jezdit jen za hezkeho počasí tak asi v pohodě. V dešti a marastu bych s tim jezdit nechtěl. Z meho pohledu zbytečný potenciální zdroj problémů.

      • Pikaču  

        To dekatlon kolo je strašně ošklivé. Radši bych 3 tisice připlatil za canyon edurace al 7.

    • novas752  

      Hlavně pořádně vyzkoušet předem (aspoň 2h vyjížďka) nebo porovnat geometrii s jinou vyzklušenou silničkou.

      • ˘Ö˘ Krab  

        Hlavně si nekoupit velké.

        TO DatelStepní: V umístění brzdy nevidím nijak zásadní problém, pokud nebude jezdit bahnem po náboje, což na silničce nebude. Brzda nahoře trpí také, vzhledem ke směru otáčení kola do ní ten bordel leze stejně.

        • gersa  

          Jenže dole si na ni stříkáš bordel nejen od zadního ale i od předního

        • Datel Stepní  

          Přiznám se, že s tím umístěním nemám osobní zkušenosti. Při mytí kola vidím, že v těchto místech je to víc zaprasené než nahoře, kde je brzda umístěna klasicky. Myslím, že v marastu se bude dostávat víc písku na ráfek atd…

          Ale třeba se pletu.

    • lunochod  

      Kupovat silničku se neoplatí vzhledem k tomu jak jsou cesty rozbitý......­....volil bych cx nebo gravel

      • ˘Ö˘ Krab  

        Ale jdi Ty …

      • Datel Stepní  

        No nevím, asi taky záleží na stavu silnic v okolí a preferencích uživatele.

        Já například přešel z cyklokrosky na silničku a „oplatilo“ se mi to.

      • gersa  

        Najedu ročně kolem 10k km na, z toho cca 9k na silničce a nepřijde mi to špatná volba. Mám i CX, bajka ale na silničce najedu vždy největší objem

      • milan.v  

        Ale jdi ty, brepto…

    • snílek  

      Měl jsem stejný dilema před rokem – do 25 000 Kč, 0 zkušeností se silnicí, využití spíš na rychlou cykloturistiku. Šel jsem pak ke kamarádovi a koupil u něj v obchodě nějakej Ghost co se mi líbil a jsem spokojen :) Měl jsem jedinej požadavek na základě mouder tady z fóra – celokarbonovou­ vidli.

      Bych to tolik neřešil jako začátečník, kup co se ti líbí, časem zjistíš co ti vlastně sedí a případně si koupíš něco lepšího nebo vyměníš komponenty.

    • platypus  

      Aby šel dát dozadu 28mm, když to nemáš na to závodění.

    • Saul G.  

      Ten Triban 540 má převodníky 52×36 a kazetu 11–28. Zvážil bych jestli to není pro začátek moc těžký.

      Většina se mnou možná nebude souhlasit, ale vzal bych klidně tohle:

      https://www.decathlon.cz/…8377757.html

      • standoslav  

        3placky jo ? To neeee !

        • Mart7  

          To je moc, do začátku 50 a 34 převodníky a kazetu 12–28 nebo něco obdobného.

          • standoslav  

            Nebo vzadu 34z, co ? V jeho věku jsme jezdili 54/42 a vyjeli jsme všude.

            • Saul G.  

              Tak určitě. Na 42–21 jste vyjeli i Angliru.

              Akorát jste byli zkroucení jak užovky, a lámali jste to s kadencí studenýho Zetoru Super a občas jste se prošli.

              • standoslav  

                Nemám nic proti dnešním převodům ale nenuťte mladému synkovi 3talir a převod 1:1.

                • Saul G.  

                  Jasně, ale pořád lepší než aby se trápil a pořád jezdil na malou placku. Podle mě je důležité, aby se naučil pěkně točit. Aby mu to pěkně a lehce švihalo. Aby ho to od začátku bavilo.

                  Těch 30–25 co tam je nejlehčí, je možná lehké až moc, ale když pojede dlouhý kopec, tak po pěti km, jako když je najde.

                  Nikomu nic nenutím, jen radím podle svých zkušeností a zkušeností kluků kolem mě.

                  To kolo jsem jen tak navrhnul, protože v tom Decathlonu mají většinu silniček s 52×36, a za ty peníze se mi to líbí.

                • novas752  

                  Ja jsem obcas kdyz se vracim prositej za prevod 34–32 rad. 34–34 uz neni takovy rozdil. Samozrejme se vzrustajici fyzickou je to zbytecnejsi a zbytecnejsi ale treba na jare bych se bez nej neobesel.

                  • MiKED  

                    Musíš jezdit strašný pekla… :-)

                    • novas752  

                      Nejezdim ale nemám sílu. :)

                      • ˘Ö˘ Krab  

                        Ve Tvých letech? To musíš jezdit neskutečná pekla …

                        (Pokud nemáš objektivní hendikep typu srdeční vady (sulc v mozkovně se nepočítá), tak o síle je to až tak na pátém místě, na těch prvních čtyřech jsou: umět, vědět, jezdit a nežrat. Umět řadit a šlapat, vědět kdy řadit, vědět kdy povolit nebo naopak zabrat, jezdit co nejvíc a všude, jezdit, jezdit, jezdit, hlídat si nadváhu, aby zůstával nějaký uspokojivý měrný výkon W/kg.)

                        Na silničce u nás víc ztratíš hrubým odstupňováním, než získáš jedním kašpárkovitým převodem navíc, pokud tedy nejezdíš výhradně kopce a nic než kopce (Ještěd, Ovčárnu, Dlouhé stráně …). Jenže, kdybys je jezdil, tak budeš a) vypadat jinak a b) mít takový výkon a povědomí o věci, že podobné koniny, jako 34×34 na silničce bys nepustil z klávesnice.

                        • Člověk a jeho svět  

                          :)))

                          On ten převod 34/34 je i na Dlouhé stráně naprosto zbytečný, to spíš spadneš z kola než vyjedeš nahoru :)

                          • kokoska.rokoska  

                            Na Dlouhé stráně určitě, ale do opravdového kopce (Výrovka z Pece, Kněžický vrch kolem kapličky, Špindlerovka z Polska, Janova hora z Vítkovic…) bych ho hned bral. Na 34×29 je to vše opruz.

                            • Člověk a jeho svět  

                              Krkonoše neznám, snad jen Pomezky a Pražskou boudu. Moravské kopce asi nejsou takové HC :)

                        • Espen  

                          Ty si úplně jiná generace než Novas737. Dětství si trávil někde venku pobíháním, nebo se něčemu věnoval systematicky. Nedávno sem byl na kole s novým švagrem, najeto letos něco měl, mladší jak já, měl fulla, tak jsem zvolil fakt nic moc náročného. Jen, abysme se projeli(50km). Posledních 10km bylo do kopce, když se šlápne, nechá se jet 25km/h,lážo plážo 18–20km/h. On ho jel max 10km/h,musel sem ho celý kopec tlačit, abysme to nejeli hodinu. Druhý den už se mnou nešel.

                          On ale vůbec nebyl spocenej!! Přišlo mi, že se vůbec nedostal do nějakých tepů, aby se začal potit. Párkrát sem takhle s někým byl a přijde mi, že když se začnou zadýchávat, prostě zvolní. Nebo ty nohy mají prostě tak slabí, že to prostě rychleji nejde. Byl sem z toho hodně překvapenej. Já, když se vydám s někým na kolo, kdo je na tom líp, urval bych si nohy z prdele, jen, aby neřekl, že sem máslo :-D.

                          • raw 4  

                            :-) ani se nenadal a uz má blbou výchozí pozici…:-)

                          • Maka123  

                            Znám takový lidi – hned všechno vzdávají.

                          • Rubi  

                            Ta posledni veta je presna :-D

      • Cavendish  

        50×34 a 11–28 musí stačit.

    • zdenalfofin  

      Zdravím.Chtěl jsem taky kolo do 25tisíc první silničku.Měl jsem vybrané z Decathlonu tohle byl jsem si i prohlídnout a projet.Musím říct,že za ty peníze super kolo.Ale po všech úvahách jsem začal pokukovat po celokarbonovém­.Nakonec jsem si koupil od pana Přikryla Focuse a jsem nadmíru spokojený.Teď ho má ještě o tisícovku levněji než když jsem ho na jaře kupoval já :)

    • Vídeňák  

      Tolik reakcí a rad jsem tedy opravdu nečekal. Za všechny děkuji a vážím si jich :)

      Zítra mám den volna, tak si udělám výlet do Libereckého decathlonu, abych si je pořádně vyzkoušel. Zjistil jsem totiž, že vám tam kolo zdarma, pouze za vratnou kauci půjčí až na tři dny :) tak si půjdu vyzkoušet jak mi jednotlivé modely sednou. Projedu je hezky na Ještěd a aspon uvidím jak mi sedí geometrie popřípadě počet převodů, jelikož z diskuze výše jsem pochopil, že každý upřednostnuje něco jiného a je spíše jen o pocitu z jízdy na daném kole :)

      Všem vám moc děkuji.

      PS: Dost mě překvapilo, že zde na fóru se nachází tolik kultivovaných členů. Čekal jsem tu samej „hejt“, urážky a příspěvky mimo téma, jak jsem na to zvyklí z jiných fór, ale tady ne. Tleskám ;)

      • creater  

        No aby ses s tím tleskáním neunáhlil :-D jinak já řešil podobný „problém“ s výběrem silničky, jako jedničku mám s-workse epica a na silničce jsem nejel asi 25 let a na pořádné nikdy, koupil jsem Ghosta Nivolet 2, komplet na nové Tiagře, vidlice v carbonu včetně sloupku a stál nový 22.500,– najel jsem na něm za dva měsíce 2.000km a jen jsem vyměnil pláště a kliky, bylo to levnější, než měnit převodníky, v Decathlonu jsem také byl, ale nivolet to vyhrál na design :-) tak šťastnou ruku a hodně spokojených kilometrů :-)

      • Člověk a jeho svět  

        Tak počet a druh převodů není o pocitech, ale o nohách :)

        Za mě jen tolik – jestli máš nějakou aspoň základní kondici, tak trojpřevodník ne a 50/34 + 11/25–28 kazetu, to myslím musí zvládnout každý (i na jaře) :)

Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce