Výběr nového silničního kola

98 nepřečtených
  • diablo311

    Ahoj všichni, uvažuji o koupi silničního kola a chtěl bych pomoci s výběrem.

    Momentálně mám kolo Pells AERON SORA, model 2012, zde přikládám odkaz: http://www.pells.eu/…ra/rok-2012/ Kolo budu mít již 5 let, ale je to úplný základ. V době koupě jsem neměl více financí a teprve jsem s cyklistikou začínal.

    Chtěl bych si pořídit kolo nové. Bohužel se ve výběru kola moc neorientuji a rád bych vás požádal o pomoc. Momentálně najezdím cca. 4.000 – 5.000 km za rok. Na zimu jsem si koupil domu trenažer, takže trénuji v doma. Nejsem závodní cyklista, spíše si udržuji kondici. Od kola očekávám především lepší pocit z jízdy. Momentálně se již na kole necítím dobře. Má výška je 182 cm a váha se pohybuje mezi 83 – 86 kg. Co se týče rozpočtu, tak bych se rád vešel do 60.000 Kč, pokud by se vyplatilo připlatit, tak klidně i 70.000 Kč.

    Potřeboval bych poradit, jakého výrobce zvolit, který je podle vás nejlepší a hlavně kvalitní. Dále jakou kategorii zvolit, tím myslím jaké vybavení, jestli Shimano, Sram atd. Zatím jsem se díval na internetu u výrobce Ghost, Lapierre, Author a Pells.

    Všem děkuji za jakýkoli postřeh nebo názor a případné dotazy velice rád zodpovím. Všem přeji hezký den.

    0 0
    • Singlespeed  

      Podle výrobce se nerozhoduj, neboť Pells, Author, Lapierre ani Ghost žádné komponenty ani rámy kol nevyrábějí. Rámy dodává taiwanský/čínský dodavatel dle jejich specifikací (např. Carbotec pro Author) a komponenty dodávájí zase jiné specializované firmy (Shimano, Mavic, Sram atd…) všem značkám kol de facto stejně. „Výrobci“ pouze kola skládají dohromady z dodaných dílů, někteří (např. Specialized) ani to ne,

      0 0
    • plzakj  

      Ja bych si vybral nekolik modelu, ktery se mi libi vzhledove a snazil si je nekde vyzkouset, ktery sedne nejvic. Podle toho popisu nemas zadny konkretni technicky problem s aktualnim kolem, ale chces „lepsi pocit“. Takze bych se zameril na geometrii/velikost vzhledem k tve pstave. Asi bych sel do karbonu. V teto cenove relaci nemuzes slapnout vedle. Jen si vybrat, co ti bude sedet (karbon, kotoucovky, geometrie, velikost prevodniku, pruchodnost ramu na siri kol / blatniky). To jsou veci, ktery si musis rozhodnout sam.

      Mozna jeste bych zkusil konkretizovat, proc nemaz „lepsi pocit“ na aktualnim kole? Levnejsi varianta by mozna byla tu pricinu odstranit vymenou kol / osazeni atd.

      Spatna velikost? Moc tezke? Alu ram? Zakladni osazeni?

      0 0
      • diablo311  

        Řekl bych, že špatná velikost. Když sedím na kole více jak 2 hodiny, začínají mě bolet záda a někdy také kolena. Zkoušel jsem různá nastavení, ale vždy cca. po 2 hodinách to samé. Pells mě stál asi 18.000 Kč, je to úplně obyčejné kolo, ale ze začátku bylo fakt super. Určitě není nejlehčí, má cca. 9,5 kg, Alu rám a základní osazení.

        Chtěl bych celkově zlepšit pocit z jízdy. Přemýšlel jsem nad karbonem, ale nevím, jestli se vyplatí. Jak jsem již psal, jezdím cca. 4.000 – 5.000 km za rok, to není zrovna moc vysoké číslo. Dále bych potřeboval poradit, které osazení.

        0 0
        • novas752  

          Za 60 už se dá sehnat velmi solidní karbon. O tak drahym hliníku bych ani neuvažoval – Krbon je tužší a daleko lépe tlumí vibrace, než hliíkové slitiny, a ty kola jsou hezčí.

          0 0
          • diablo311  

            Doporučil by jsi mi něco? Třeba výrobce, nebo jakou zvolit řadu osazení, na co si dávat největší pozor a tak.

            0 0
            • plzakj  

              Kterykoliv z „velkych“ znacek (Specialized, Trek, Gaint, Canyon, Felt, Cannondale, Scott…). Karbon. Osazeni minimalne Shimano 105, radeji Ultegra. Campa rady neznam :-)

              Aaale osobne vyzkouset a pomerit geometrii.

              Pripadne cast penez investovat do bike fittu od tri expertu. At to mas fakt na miru.

              0 0
        • plzakj  

          Zkousel sis upravit, pomerit posed a geo podle bikefitu ?

          0 0
        • lunochod  

          Že bolej záda je myslím normal v tom našem stařeckým věku. Dělám častější přestávky na protažení a snažím se posilovat držení těla.

          0 0
    • novas752  

      Nejde říct, jaký je nejlepší.

      Co preferovaný typ brzd? Klasický ráfkový nebo kotoučový?

      A co preferovaný typ? Endurance nebo závodní?

      Sram se na silničkách moc nevyskytuje, Shimano je mnohem rozšířenější.

      Koukni třeba na Canyony , ty maj nejspíš nejvýhodnější poměr cena/„kvalita“/vý­bava a nevypadaj špatně, jezdí na nich Movistar a Katusha. Nevýhodou je direct sale (přímo továrna>zákazník, bez importerů a prodejců, díky tomu jsou nejlevnější), takže na ně kromě testovacích akcích „ofiko“ nesedneš ⇒ buď poptat půjčení od majitelů, nebo očůrat porovnánim geometrie s jinejma silničkama, na který se posadíš.

      0 0
      • diablo311  

        Je velký rozdíl mezi ráfkovými a kotoučovými brzdami? Jaké jsou výhody a nevýhody? Typ kola sportovní nebo závodní, záleží na ceně, pokud by se našlo dobré závodní kola za slušnou cenu, tak závodní.

        0 0
        • Singlespeed  

          Pokud tě bolí záda, tak kolo se závodní geometrií asi ne, to by tě s velkou pravděpodobností bolela ještě víc

          0 0
        • novas752  

          Kotoučový brzdí za každého počasí a brzdí lépe (v případě karbonových ráfků mnohem lépe) a pokud jsou hydraulický, bývají lépe dávkovatelné, destičky nežerou drahý ráfky, ale levnější kotouč, a ráfek může být díky absenci brzdných ploch lehčí (a více aero) a zlepší se průchodnost pro tlustší plášť nebo pro blatník. Momentálně je kolo na kotoučovkách o trochu dražší – je to trend a do budoucna asi převládnou, stejně jako na mtb.

          0 0
          • DaD  

            novas752: Pěkně shrnuté, lépe bych to nenapsal.

            K té geometrii. Klidně můžeš zvolit i závodní geo. Nebyl bys první ani poslední, kdo paradoxně na závodní žiletce vyléčil bolesti zad, třeba z MTB. Záleží jak je kdo postavený. Jinak zkus můj oblíbený Giant. Vlastní produkce a výborný poměr cena / výkon. Když koupíš něco něco z roku 2016 tak tam mají zajímavé ceny.

            0 0
    • MI.KU  

      Za 60 max 70 si už můžeš hezky vybírat – nedávno sem hledal něco podobného, nespecifikoval jsi to přesně tak bych ti dal par typu která kola mě konkrétně zaujala v konečném výběru a třeba ti něco padne do oka.

      Cannondale SuperSix

      Cannondale Caad12

      Cannondale Synapse

      Colnago AC-R

      Colnago Strada

      Bianchi Intenso

      Tyhle mě zaujali nejvíc – nutno říct ze třeba zde oblíbeny Canyon sem rovnou vyřadil – kolo sem si chtěl projet.

      Jinak toho mas na vyber mraky – Spešla, Cervelo, Trek, BMC, De Rosa, GT, Lapiere, Wilier.....

      Jinak v této ceně je materiál rámu fuk – hliník je top kvality a karbon zas střední třída – top karbon bys musel jít dost nad 100 tisíc – taky váhově to vychází cca stejně.

      Mě se líbí Campagnolo ale dobre je až Chorus na to asi nedosahnes, Veloce a Athena nemá moc smysl, Shimano je se 105 a Ultegrou fajn ekonomická volba, Sram by mne třeba lákal ale všude je slyšet ze to není ono – neposoudím.

      Slušný kola na tom stejně mít nebudeš – jako zimaky nebo tréninkový budou fajn ale určitě budeš časem dávat lepší já už se na ne chystám ;)

      Hlavně si vyber jaký typ silničky chceš.

      0 0
    • siafu  

      Za 60 tisíc by moje představa byla určitě karbon a osazení by mělo být aspoň na úrovni Shimano 105. Mám Lapierre Xelius 100 z roku 2015, cena tehdy byla 55 tisíc a navíc k němu byla kola Campagnolo Zonda, což mi přišlo dost fajn :D Postupně kolo předělávám na Sram, protože mi víc vyhovuje ergonomie pák (Force 22) oproti Shimanu.

      Dnes už by člověk možná více zvažoval i kotouče, ale toto budu řešit až s pořízením nové silnice :)

      Jinak ve výběru byl Canyon Ultimate, Giant TCR, Fondriest, Wilier, pak Orbea Orca a Bianchi (Intenso, Sempre) – ale konkrétně Orbea, Bianchi tehdy vycházela tak na 70 tisíc, což se mi za první silničku dávat nechtělo.

      0 0
    • myreczech  

      rád bych řešil něco podobného…:)

      ale kdyby tak bych sáhnul po endurance silničce, na 105ce, s kotoučovkama…a dát tam 28 ky bezduše…pohodlí zaručeno…

      a nejvíc by mě sedělo BMC Roadmachine…

      http://www.bmcbike.cz/…dmachine-02/

      Třeba by se nějaký z prodejců nechal ukecat za 70t…

      z domácích možná SUP X-Road

      https://superiorbikes.eu/…rey-neon-red

      0 0
    • hannawald  

      urcite kotouce, za par let to maj vsichni, at si kdo chce co chce rika:) pro amaterske jezdeni je to navic jeste dulezitejsi jak pro zavodniky.

      ve tvem limitu bych to videl na:

      https://www.canyon.com/…isc-9-0.html

      slx verze ma par recenzi na netu a prevlada nadseni.

      0 0
    • Smazaný účet  

      Tohle je neokoukaný. Koupil jsem si to tam a vyměnil kola. Jen ta cena byla o dost nižší. Třeba ještě zlevní.

      https://www.bike24.com/1.php?…

      0 0
      • Polisek  

        Ahoj. Taky dlouhodobě plánuju koupi nové silnice a přemýšlím o BMC,Cervelo,Col­nago. Cervelo je u nás asi nejvzácněji se vyskytující. Jak si s kolem spokojený?

        0 0
        • MI.KU  

          To Cervelo sem taky koukal je hezky mě se tedy víc zamlouvalo Colnago ale určitě moc fajn kolo.

          Tady je i ve výběru nejlepších kol této cenově kategorie.

          https://youtu.be/lwoePCnrSbU

          0 0
        • Smazaný účet  

          Jsem s tim moc spokojenej. Přecházel jsem z hliníkový meridy. Osazení bylo u obou kol 105 a na Cervelu základní shimano kola, na meridě něco obdobnýho. Rozdíl v jízdě obrovký. (Dal jsem špatnej odkaz, mám rám R3 a ne R2,) I na těch základních zápletech jelo kolo mnohem líp ve zrychlení, stoupání. Nechtěl jsem věřit, že to může být až takový rozdíl. Pak jsem si ještě koupil 50mm karbony a to byl další krok k rychlosti. Zpočátku se mi zdál rozvor krátkej a při otáčení jsem si párkrát škrtnul špičkou tretry o přední kolo, ale za jízdy i ve sjezdech to je ok a kolo je stabilní. Zkoušeli jsem si ty kola měnit v partě a zrychlení bylo podstatně lepší než karbonovej scott cr1 nebo canyon ultimate cf sl. Nejvíc mě překvapilo, jak to bylo v porovnáním s Pinem dogma a kolama campa shamal. Ve stoupání a zrychlení to bylo zhruba stejný, ale pino mi přišlo hrozně neohrabaný a nějaký nepoddajný při zatáčení. Ale to může být rozdílnou geometrií.

          0 0
    • diablo311  

      Myslíte si, že je lepší koupit levnější kolo, řekněme cca. 40.000 Kč a vyměnit kola? Je to lepší varianta nebo koupit rovnou lepší kolo s lepšími koly? Pokud koupit kola samostatně, tak která byste mi doporučili?

      0 0
      • novas752  

        Na uhlíkový silničce za 40 nebo za 60–70 bude víc rozdílů, než jen kola.

        Buď koupit jako celek a neřešit a jezdit, nebo bych je rovnou sundal, hodil na bazar a přikoupil ještě lepší.

        A zase tolik bych to nehrotil, ty sériový kola jsou o dost lepší, než na tvém pellsu, takže z toho budeš paf i tak, vklidu na nich můžeš jezdit a třeba za 2–3 roky si udělat radost novejma karbonovejma a ty sériově osazený mít jako „náhradní“.

        0 0
        • diablo311  

          Myslel jsem to spíše tak, jestli koupit kolo s lepším osazením za cca. 60.000 Kč, nebo koupit kolo s horším osazením za cca. 40.000 Kč a k tomu koupit nová kola za cca. 20.000 Kč. Cena bude poté stejná, ale jde o to, co je lepší. Docela se mi líbí kola s vysokým ráfkem, ale nevím, jestli jsou opravdu lepší, nebo záleží úplně na něčem jiném.

          0 0
          • novas752  

            No a právě o to jde. Mezi koly za 40 a za 60 nebude rozdíl pouze v kolech – budeš mít možná lepší kola, ale horší sadu, v případě těch kotoučovek třeba jen mechanický místo hydraulickejch a těžší další komponenty. Vzal bych kolo jako celek, nebo stavěl úplně od základu.

            Kola s vyššim ráfkem maj nižší aero odpor (což se znatelně projevuje až v dost vysokejch rychlostech), ale bývají těžší a hlavně se do nich dost opírá boční vítr – jakmile jedeš v otevřeném prostoru a fouká nárazově z boku, tak to neni úplně užasný.

            0 0
          • fsoucek  

            Za mě lepší osazení, kola si potom koupíš jaká chceš, je to jedna z nejjednodušeji vyměnitelných součástí. Sada apod. se mění přece jen hůř. Pár let si pěkně pojezdíš a upgradem kol z toho uděláš zase lepší raketu.

            0 0
            • Singlespeed  

              Upgrade kol se trošku přeceňuje, hlavně u lidí s nějakými těmi kily navíc. Z vlastní zkušenosti můžu říct, že zhubnout třeba 5 kg nestojí vůbec nic, ale pocit při jízdě a čísla na tachometru zejména při jízdě do kopce se změní naprosto nesrovnatelně výrazněji než po vyplenění peněženky a koupi superdrahého setu zápletů :-).

              0 0
              • hannawald  

                rikas 5kg? challenge accepted:)

                0 0
              • fsoucek  

                Jasně, souhlas, taky bych teď potřeboval odlehčit soustavu o 5 kg :-)

                Já šel do drahých kol ze dvou důvodů:

                1. chtěl jsem galdy (jen a pouze z bezpečnostních důvodů po tom, co mi v relativně nízké rychlosti při sjezdu ze Zatého návrší prdla duše na předním kole takovým stylem, že to vystřelilo plášť z patky a už se to začínalo motat do brzdy)
                2. no a když galdy, tak potom padla volba na karbony, kdy mi kombinace karbon/galda dává smysl.

                … neoddiskutovatelný je estetický dopad + váhový úbytek samozřejmě.

                0 0
      • šimlos  

        Proč? Pokud máš peníze rovnou na kolo s lepšíma kolama, tak si zbytečně nekomplikuj život :-) Být tebou, vezmu toho Canyona, jak postnul hannawald. Pokud bys neskousnul kotouče jako já, tak: https://www.canyon.com/…-cf-9-0.html

        Pohodlnější gemetrie, karbon, všechny komponenty na Ultegře, dobrý kola. Pokud máš na to peníze, vykašli se na kočkopsy s pomíchanýma komponentama, ač známých značek, pozdějších výměn kol a podobně kvůli ušetřeným pár kačkám, budeš časem litovat, že jsi si nepořídil rovnou něco lepšího.

        0 0
      • šimlos  

        Ještě jedna věc. Poslední dobou se často dávají převodníky 52/36 tzv.semi kompakt a ne klasický kompakt 50/34. Nevím, cos měl na předchozím kole ale pozor na to, semi kompakt v kopcích trochu víc bolí..

        0 0
        • diablo311  

          Díky za radu. O peníze určitě nejde, jen jsem chtěl znát názor ostatních, co si o tom myslí. Ten Pells je opravdu základ, je to moje první silnička, ale teď bych chtěl už něco lepšího. Kamarád má všechno na 105, za kolo dal něco přes 30.000 Kč, ale ten rozdíl tam je. Když jsme zkoušeli, komu jede lépe kolo, tak jasně vyhrál. Máme cca. stejně kilo, výška taky, rychlost byla na začátku taky stejná, ale ujel mi setrvačností o parník. Takže bych chtěl něco, co pojede trochu lépe a rychleji, vím že samo to určitě nepojede, že je potřeba trochu tréninku, ale přesto. Pells jede dobře tak do cca. 35 km/hod. Pokud jedu za někým v háku a jedeme přes těch 35 km/hod., tak se strašně nadřu. Nad 40 km/hod. to je jako bych jel vpředu já… Takže je otázkou také je, jestli zvolit lepší osazení, např. Ultegra, nebo jen 105 a vybrat lepší kola.

          0 0
          • tromboonen  

            Rozdil mezi Ultegra a 105 ve stejne generaci na kole nepoznas, ma to jiny napisy, Ultegra je o par gramu lehci, ale to je vse.. Spis nez na sadu se soustred na ram, jeho geometrii aby Ti dokonale sedla (viz temata v sekci silnicni a kalkulator), typ kola (race/enduran­ce/aero) a taky jeho vlastnosti, v kategorii kolem 60k muzes dostat noname nebo malou znacku s OEM/katalogovym ramem, ten bude vetsinou o kousek tezsi, ale hlavne nebude mit moc propracovane detaily a vlastnosti (tuhost vs. tlumeni vibraci, ale treba i chovani ve sjezdech)…

            Projdi si recenze a zkusenosti, bral bych co nejlepsi ram, sada staci 105 bohate, kola na urovni Mavic Ksyrium/Fura 3 a vyse jsou na seriovku uplne v poho, casem si treba poridis dalsi par jineho zamereni a tyhle budou na bezny jezdeni, jako kriterium vyberu seriovky bych to nepouzival, stejne jako sadu, noname plecka na Dura Ace pojede o dost hur, nez nejakej promakanej ram sice nizsi rady, ale s prvkama tech nejvyssich od velke znacky na 105 nebo klidne Tiagra 4700.

            A zauvazoval bych o stavbe, za 60 uz se da postavit neco slusnyho, kdyz sezenes dobre ram, 2–3 roky stary nepouzity top ramy byvaj k mani za 20–30k, kdyz se clovek trochu snazi..

            0 0
          • Radovan84  

            Tak pokud jde jen o názor tak osobně bych volil radši pořádný kola než ultegru protože to má na jízdu mnohonásobně větší vliv.Kolo delaj kola a nová 105ka je úplně v pořádku.Pokud by si volil nějakou endurance silničku (třeba ten Canyon- kterej je fakt parádní za ty peníze) tak si myslím že kola zatím kupovat netřeba. Tam jsou kola slušný.Pokud by si chtěl kola s vyšším profilem tak do 40mm úplně v pohodě.Ty co mám v profilu na silničce jsou velmi dobrá. Široký rafek,né moc vysoká. Myslím že po něčem takovém bych se asi koukal.Co se týče těch klik na tom Canyonu…jde o to jak na tom jseš ale já bych to b kopcích neutáhnul.

            Asi bych vzal toho Canyona na kotoucich a kola bych řešil až bych něco odjezdil a budeš vědět přesně co chceš. Třeba tě to chytne a budeš chtít po čase vyloženě nějakou žiletku takže kola bych řešil až jako další krok.Nebo kup nějaký kolo na 105ce a rovnou kola nech zaplést.S tím chybu taky neuděláš.

            0 0
            • šimlos  

              Právě před tím varuju, já taky ne. Když jsem loni kupoval novou silnici, tak tam byl 52/36 a nechal jsem se ukolébat, že „jako v pohodě“ že to není zase od kompaktu takový rpzdíl, že je to dneska trend a je to dobrý univerzál.. Je to rozdíl, nakonec jsem vyměnil převodníky za kompakt, v Alpách bych s tím chcípnul.

              0 0
              • MI.KU  

                Jj kompak je 50/34 a kor když se dnes na 11s nejčastěji osazuje kazeta 11–28 tak tezkej převod z kopce rozhodne nechybí a do kopců je to lepší.

                0 0
          • MI.KU  

            Cenově je rozdíl 105 a Ultegra cca kolik 5000? Za to místo základních zapletu aero kola nedostaneš.

            Mezi 105 a Ultegra je krom váhy taky rozdíl v duelech – Ultegra chodí lip ale i 105 je fajn.

            Ujasni si nejdřív ten typ kola a až pak se zabivej něčím dalším – dvat třeba na endurace silnicku vyšší aero kola je k ničemu. Takže pokud chceš abys jezdil co nejrychleji vyšší rychlosti tak hledej závodní geometrii.

            0 0
            • Radovan84  

              Vyšší kola nejsou k ničemu ani u endurance geometrie. Ba naopak to bude ještě více univerzální kolo.Ultegra-105 není rozdíl 5t pokud si kolo neskládáš. A ohledně těch galusek.Je to hloupost a navíc nikdo mu galusky nedoporučuje. Pouze sem psal ať se popř podívá na kola do 40mm a široký. Nic víc.

              0 0
              • MI.KU  

                Já taky nikde nepíšu ze mu galusky doporucujes.

                105 a Ultegra je na dualech rozdíl – mají jiný vnitřek ta Ultegra páka chodí lip na řazení, ale není to nic extremniho. Jinak je to vesměs jen o váze u zbytku.

                No s endurace silnickou lidi vesměs jezdí lesní asfaltky rozbité cesty a volí širší pláště 28–34 a td kvůli pohodlí plus pohodlnější posed což vesměs znamená ze jezdí víc na pohodu – a aero má hlavně přínos ve vyšší rychlosti přece – pokud budeš vycházet z takových faktu pak většina lidi spis pocítí lehčí kola – pokud by chtěl endurace silnicku na rychlou jízdu po rovinkach s pěkným povrchem kde ty aero využije nejvíc potom je zbytecne se zpomalovat endurace geometrii a lepší hledat závodní geometrii ne?

                0 0
                • Radovan84  

                  To co popisuješ jezdím i s tím co mám :-) Endurance sem to bral jako geometrii. Předpokládám že široký pláště tam dávat nechce když pokukuje po vyšších kolech.

                  0 0
                  • MI.KU  

                    Tak taky občas jezdím ty lesní asfaltky na 25mm když na to přijde jel sem na tom i polňačkou.

                    No on hlavně zatím sám nenapsal co vlastně chce zda závodní nebo endurace geometrii – co a kde s tím chce jezdit a td.

                    Jen tu padlo kdyby ušetřil na nákupu kola ze by chtěl vysoké karbony.

                    0 0
        • jecnak  

          V nejhorsim se da za petikilo vymenit mala placka za 34z. Funguje to v pohode, pokud ti nevadi vetsi skok mezi prevodniky.

          0 0
          • gemini  

            Pobere převodník ten rozdíl v pohodě na 52/34?

            0 0
            • jecnak  

              Jestli myslíš přesmykač, tak ano. Je to ozkoušené na těch novějších Shimano klikách s roztečí 4×110. Nevidím ale moc důvodů, proč by to nemělo jít i na klasickém 5×110.

              0 0
              • gemini  

                …jasně, myslel jsem přesmykač:-) – ono 18 zubů už je celkem skok…já vozím 52/36 v kombinaci s 12/27 kazetou a jsou situace, kdy bych 34z celkem i bral:-)

                0 0
                • vik  

                  Anebo holt do hor 11–32 kazetu… Dle všeho to SS pobere. Taky pořád koumám, zda je lepší koupit 34 placku za pár korun a mít větší skok, anebo přidat 11–32. Celý léta jsem v horách zhýčkanej 34×29, teď mám nově 52×36 a mám krapet obavy s maximálníma 28 zubama. Byli to fakt neskuteční borci, když před lety dávali ty hory na tak těžký převody.

                  0 0
                  • gemini  

                    U shimana bych to takto řešil, ale vozím 11s campu a tam je pak kazeta 12–29 za ranec = takže řešit to na převodníku je výrazně levnější

                    0 0
                  • jecnak  

                    Jen pro porade SS prehazovacka pobere kazetu 11–32 az od novych sad 5800, 6800 a 90×x.

                    0 0
                    • vik  

                      Mám 6800, tak snad o.k. Ale tou 34 plackou jsi mne nalomil :-)

                      0 0
              • gemini  

                Tak campa píše ke všem smykům max rozdíl 16 zubů ( nevylučuju, že praxe může být jiná )…

                0 0
      • MI.KU  

        Hele ono je hlavně otázka co je to ,,lepší,, zatím jsi tu nespecifikoval zda chceš pohodlné kolo nebo závodní geometrii – tím bych začal.

        Poté až tohle ujasnis bude fajn ujasnit zda rafkove nebo kotoučové brzdy – no u sportovní geometrie to bude asi rovnou jasné ze rafkove.

        No a pak bych ujasnil jaký chceš design – zda něco po vzoru italské klasiky nebo něco moderního.

        Špagety nebo rejži

        No a pak se daji radit a hledat konkrétní kola – takhle ti bude každý radit to co se líbí jemu.

        Za 40 uz to bude takovej základ a budeš toho potom měnit asi víc – hledal bych něco kol těch 60 když zbyde tak zbyde když to bude trochu víc taky na to ještě mas.

        Libej se ti vysoký karbony – mě taky – ale na plášťových celokarbonech bych jezdit nechtel – deformace ráfku při dlouhém brzdění – a pokud vemes galusky tak to je tak na závody a nedělní vyjizdku – úplně praktické pro najizdeni km to zas není. Tam ti pak zbyde vzít ALU kola s karbon kapotou – třeba Mavic Cosmic, Campagnolo Bullet, Fulcrum Red Wind a td..... nebo si vybrat lehká ALU kola.

        Koukni třeba na cyklodiskuzi – tady ti bude určitě hned každý tvrdit jak je to už v pohodě – tam ti pláštovy celokarbon snad nikdo nedoporučí ani majitele celokarbonovych zapletu za 100 tisíc ne – jezdí je svatecne v galusce pro radost a na závody na bezne ježdění jezdí ALU brzdnou plochu v plášti. Je tam toho dost – deformované ráfky z Dolomit nebo Pradedu a td vypovídají o kombinaci plášťový celokarbon dostatečně jasne ze to má pořad značné limity.

        Tak bych se soustředil spis na to kolo jako celek a časem třeba za rok koupil nějaká ty lepší kola.

        0 0
        • diablo311  

          Chtěl bych hlavně pohodlí. Něco, na čem se budu cítit fakt dobře. Závody zatím neplánuji a jezdím tak cca. 4.000 – 5.000 Km za rok. Není to nic extra, ale s Pelllsem, když jedu těch 90 km nebo více, tak už to není moc pohodlné.

          Co se týče brzd, tak se mi moc kotoučové nelíbí, ale zase nevím, co je lepší nebo co se na co více hodí.

          Design mi je celkem jedno. Hlavně aby to kolo bylo pohodlné. Když se rozhodnu, že pojedu např. 100 km a více, tak abych se na to těšil a ne, že budu přemýšlet, co všechno mě bude bolet…

          0 0
          • MI.KU  

            Tak to je hodně individuální – tak asi vyber nějakou endurace silnicku a pokud je ti značka i styl úplně fuk – u takového rozpočtu nechápu ;) – tak v poměru cena výkon ten Canyon bude fajn – mas tam mraky verzi s různým osazenim.

            Ale pokud na to nějak nespechas radši bych si vybral něco co si předem projedes prohlidnes v reálu a td.

            Jinak i to pohodlí je různé – někomu i ta závodní geometrie přijde pohodlná někdo se neposklada ani na endurace.

            Raději bych si par různých kol projel a pak budeš spis vědět jaký typ kola ti sedí.

            0 0
            • diablo311  

              Tak značka není fuk, něco s dobrým poměrem cena/výkon.

              0 0
              • hannawald  

                procti si par testu, muzes zacit tim Canyonem – Canyon Endurace SLX. Vseobecne jsou diskove brzdy pro hobiky lepsi, pohodlnejsi, funguji dobre za sucha i za mokra atd atd., je tu o tom cele dlouhe vlakno. Jsou drazsi na porizeni, kolo je s nimi o neco tezsi, ale tenhle handicap je pro hobika dobry kompromis. Dalsi kola s endurance geo (obecne pohodlnejsi, urcena pro dlouhe vylety) muze byt treba Giant Defy, Scott Solace, Trek Domane, Specialized Roubaix…na netu najdes mraky testu, staci dat do google, ten Canyon i v cestine, dalsi nevim. Bral bych to jako takove voditko, nej je si samozrejme projet. Ale myslim, ze ani s jednim vyse jmenovanym chybu neudelas.

                0 0
              • JFtryall  

                Endurance silnicka na kotoucich a idealne na 28mm bezdusich a co nejlepsich kolech bude dobra. :-)

                0 0
          • madik  

            Určitě ber model na hydraulických kotoučích. To samo přidá slušný komfort oproti ráfkům. Navíc si můžeš časem dokoupit plášťová karbonová kola co se ti líbí. Pro ráfkové brzdy s karbonovými ráfky bys vpodsatě musel používat galusky a to není záležitost pro každého.

            Navíc třeba s tím doporučovaným Canyonem CF SL disc můžeš vozit i 30–33mm pláště přes zimu, nebo si z toho udělat gravel bike. Budeš s toho mít univerzálnější stroj.

            0 0
            • kokoska.rokoska  

              Že jsem tak smělý, proč by tazatel musel s ráfkovými brzdami u karbonových ráfků používat galusky?

              0 0
              • madik  

                Vzhledem k rizikům delaminace a zníčení ráfku z přehrátí ráfků od brždění, které mohou dopadnout dost ošklivě..

                Ono celkově si myslím, že karbové ráfky s ráfkovými bzdami jsou spíše pro opravdu zkušené jezdce. I s galuskami je velké riziko, že to přehřejě při alpském sjezdu a teplotně mu zdegraduje pojivo, ráfky se zvlní a kdoví co ještě..

                Zkušený jezdec co umí sjíždět umí mnohem lépe využít grip pláštů/galusek a díky tomu nepřekročí kritické teploty na brzdé ploše. U galusek to přinejhorším teplotně zdegraduje zatímco u pláštů to navíc může delaminovat.

                Rozumnější volba je jít do galusek ve spojitosti s karbonovými ráfky a ráfkovými bzrdami. Proto jsem napsal „vpodsatě musel“.

                0 0
                • kokoska.rokoska  

                  A ty delaminované plášťové karbonové ráfky jsi už někdy doopravdy viděl?

                  Já jen, že já i většina oddílových kolegů závodíme posledních pár let na vysokých karbonových plášťových kolech, alpské sjezdy nevyjímaje, a problém to není. Navíc, samozřejmě, kdo brzdí prohrává…

                  0 0
                  • hannawald  

                    tak vy asi budete ti zkuseni jezdci..kdyz dam do google delaminated carbon clincher, tak mi to najde celkem dost obrazku:)

                    0 0
                    • MI.KU  

                      Možná by se měl kolega podívat i na obrázky majitelů takových kol – Většinou mají novou fasádu nebo změnili trvalé bydliště :D

                      Jinak nechápu proč závodník když kupuje vysoké karbony nevezme galuskovou verzi když na tom chce závodit.

                      A taky to – kdo brzdí prohrává – tak k čemu tam potřebujete ty kotouče když stejně nebrzdite – jen to zvyšuje váhu ;)

                      0 0
                      • nomecz  

                        s kotoučem můžeš začít brzdit později než s ráfkovou brzdou, zabrzdíš rychleji, neřešíš mokro atd .....

                        0 0
                        • MI.KU  

                          O kolik desetin sekundy? ;) Jo v bordelu maj výhodu. Ale taháš sebou láhev vody až dvě navíc.

                          0 0
                          • nomecz  

                            o několik stovek :-) a to že je rozdíl mezi klasickou a kotoučovou brzdou 0,5 – 1 kg si nejsem úplně jistej …

                            0 0
                          • novas752  

                            Vzhledem k tomu, že můžeš mít lehčí ráfky díky absenci brzdných ploch, kde je efekt vyšší hmotnosti ještě „posilněn“ rotací, tak v kotoučovkách určitě tak velký rozdíl oproti klasice nebude, maximálně 100–150g na brzdu když hodně.

                            0 0
                            • MI.KU  

                              Pokud vemes dvě stejně osazena kola s tím ze rozdíl bude jen brzda a záplety ve verzi pro rafek a pro kotouč pak u silničky kolem 50–60 tisíc vychází vahove rozdíl opravdu k 1kg. Samozrejmne to jde srazit použitím lepších dílu – jenže to můžeš srazet váhu i u té klasiky. U dražších kol je to kolem 0,5kg.

                              Hodně sem to řešil při výběru kola a jelikož jsem u kotoučů neshledal žádné vyrazne pozitivum na klasiku sem zvyklej a sedí mi víc plus ten vahovej rozdíl – realne vazeno 2 stejná kola v 56" – tak bylo rozhodování snadné.

                              0 0
                              • hannawald  

                                jj, pul kila az kilo to klidne udela. Ono se to casem zlepsi, i levnejsi vyrobci optimalizuji kola, zhubnou paky (dneska jsou to az na novou duru fakt tezitka).. zatim si musi clovek dost priplatit, pokud by to chtel mit na podobne vaze (kilo dolu uz neco stoji). ale stejne to stoji za to:) naopak na ramu a vidli uz to tak velky rozdil neni, to uz vyrobci zmakli. takze se diskovka vyplati uz dnes a lepsi komponenty casem zlevni. uz se vyprofilovaly i standardy – flat mount uchyceni, 160mm kotouce, 12mm pevne osy. V tom byl na zacatku trochu bordel, ted uz clovek nemusi cekat..

                                0 0
                                • novas752  

                                  To by mě zajímalo kde přesně se to kilčo vezme.

                                  0 0
                                  • madik  

                                    Kilo to může být v nějakém konkrétním případě, ale určitě to není nějaká průměrná hodnota pokud by se porovnalo více kol. Záleží jak moc (špatně) výrobce kolo osadil. Třeba jen v zápletech můžeš udělat pul až 3/4 kg rozdíl a zbytek pak je záležitost řadiček, kotoučů a těžšího rámu.

                                    Pokud výrobce kolo vysloveně nezprasí 2,2kg záplety, pak rozdíl bude spíš kolem půl kg.

                                    0 0
                                  • Singlespeed  

                                    Mrkni třeba na Canyon, ten má paralelně silničky Endurace pro kotouče a klasiku. Za model CF 9.0 bez kotoučů chtějí 61799 Kč (katalogová hmotnost 7,0 kg). Za model CF SL Disc 9,0 chtějí 69999 Kč (katalogová hmotnost 7,7 kg). Za více peněz o 700 gr více materiálu. U nižší řady 8,0 je katalogový hmotnostní rozdíl 0,9 kg.

                                    0 0
                                    • satch  

                                      jo, ale u řady 8.0 jsou aksia disc (ty jsou docela težký) vs. ráfkový R24 spline, pak nějaký výztuhy rámu u třmenů, širší pláště a kotoučovka sama.. a je to tam :-)

                                      0 0
                                      • hannawald  

                                        na samotnym ramu a vidli bude do 100g.

                                        0 0
                                        • satch  

                                          tak na těch kolech je to asi 350g (dohromady 450) a zbytek kotouče a brzdy, no…

                                          0 0
                                      • MI.KU  

                                        R24 váží tolik co Aksia v rafkove verzi – takže rozdíl jen v nutných úpravách pro montáž disku – asi nejvíc to nabere na drátech.

                                        0 0
                                    • MI.KU  

                                      Ještě aby jsi za víc peněz dostal min matroše ;)

                                      0 0
                          • Chlebovnik  

                            Ale taháš sebou láhev vody až dvě navíc.

                            A koho to zajímá? Tohle vadí maximálně tak lidem s autismem nebo s OCD. Už jsem ti vysvětloval, že v součtu celé soustavy se ten rozdíl minimalizuje. A těch TEORETICKÝCH 10–15 vteřin, které se ztratí ve stoupání, kotoučovky rychle stáhnou ve sjezdu.

                            Nízká hmotnost skutečně není všechno. Podívej se na kola v profi pelotonu. Jaktože nesedí všechna přesně na hranici 6,8 kg? Jaktože se spousta z nich pohybuje kolem 7,5 kg? Hm?

                            Až budou kotoučovky legální (vlastně už zase jsou), tak profi kola budou stále vážít +/- stejně, max. o těch pár deka víc, jak psal novas.

                            0 0
                      • kokoska.rokoska  

                        Proč by měl kupovat galusková kola, když mu to nic nepřinese? Koukám, že jsi odborník nejen na brzdy, ale i na ráfky. Tak jistě víš, že kombo časovkový plášť+široký ráfek má zjevně menší aerodynamický odpor, než jakákoliv galuska a jakýkoliv ráfek. A u časovky, kupodivu, jde jen o výkon a aerodynamiku.

                        Blábolu o kotoučích nerozumím, nikdo je nevozí, právě kvůli aerodynamice. S výjimkou nového Cervela premiérově použitého na Havaii…

                        0 0
                    • kokoska.rokoska  

                      Jasně; a když zadáš „UFO“ nebo „chemtrails“, najde jich to ještě víc…

                      0 0
                      • hannawald  

                        kdyby s tim problem nebyl, tak by vyrobci neprichazeli s novymi pryskyricemi a tvrzenim, ze ted uz je to skutecne odolne a neprehreje se. Ty umis brzdit, tak s tim asi problem nemas. Ale pro amatera, ktery potrebuje blbuvzdorne reseni, to muze byt problem. A ta selhani se netykaji jen cinskych neznackovych kol.

                        0 0
                        • šlapatko  

                          Se mě líbí jak pár lidí tlačí kotouče u silnice :-) Za pár let se určitě rozšíří, vidím výhody i nevýhody. Pro mě zatím samé nevýhody. U kola za 30 nebudu o ničem přemýšlet.

                          Vadí mi větší váha, řešil jsem vibrování rámu i vidlice. Osobně mi vadí zbytečná složitost.

                          Co mě láká, lehké karbonové disc ráfky.

                          0 0
    • diablo311  

      Rozhoduji se mezi CANYON ENDURACE CF 9.0 a GHOST NIVOLET 4 LC. Momentálně jsem dostal nabídku na Ghost Nivolet 4 model 2017 za 50.000 Kč. Canyon momentálně stojí 61.799 Kč.

      Vyplatí se připlatit si skoro 12.000 Kč za Canyon? Má někdo zkušenosti s těmito koly? Jaké jsou rozdíly v rámu, v kolech, případně v ostatním osazení? Může mi prosím někdo poradit? Díky

      0 0
      • diablo311  

        Nikdo nemá zkušenosti s Ghostem nebo Canyonen? Nebo alespoň názor na tyto dvě kola? Pro jaké byste se rozhodli vy?

        0 0
        • madik  

          Nikomu se nechce googlit o jaka dve kola se jedna.

          0 0
          • JakeF  

            Pokud má někdo zkušenost, tak nebude muset googlit.

            Osobně bych šel do Ghostu, protože se mi víc líbí a je fajn osazenej. Technologicky bych v tom zásadní rozdíl nehledal.

            Nicméně ještě bych zvážil Giant Defy, Progress má ještě na skladě nějaký 2016 modely a třeba by se s nima dalo domluvit. Například tohle nevypadá vůbec marně – super rám, komplet Ultegra, hydrauliky a celkem slušný kola.

            0 0
            • Chlebovnik  

              Jsem nevěděl, že prodáváš Gianty. =)

              Loňský Defyny jsou mrtvý. Stačí se podívat na ty letošní. Pevný osy a karbonový záplety za +5k? 2016 by vzal jenom blázen nebo by na ni museli dát velmi velmi vysokou slevu.

              Já bych za 50k šel do TCR ADV DISC 1 nebo DEFY ADV 2

              Za 70k do Canyonu Ultimate Disc / Endurace Disc. Teď mají nějaké slevy co jsem zběžně koukal.

              0 0
              • JakeF  

                Neprodávám, ale mám s nima super zkušenosti a za ty ceny jsou to hodně zajímavý kola, když to porovnáš s ostatníma velkýma značkama.

                Problém je ten, že letošní Defyny nejsou a údajně už dost možná ani nebudou, přesně tu z tvýho odkazu jsem sháněl… A na loňský by Progress právě nějakou tu zajímavou slevu udělat mohl.

                A TCRko je už úplně jiná kategorie, hodně sportovně střižený a drncavý. Už i Defy je na endurance kategorii dost sportovně střižený kolo.

                0 0
              • myreczech  

                kamarád zrovna pořídil tcr-advanced-2-disc

                Hodil ho na 28ky Contíky a je moc spokojenej…no má to 9 kilo, ale se 105 a kotoučema se to moc líp vymyslet nedá…

                https://www.giant-bicycles.com/…anced-2-disc

                0 0
                • JakeF  

                  To zas není tak hrozný, moje TCRko na Ultegře s ráfkovejma mělo přes 8,5 kg. Většinu z toho dělaj kola, ty základní hliníky jsou dost těžký, takže když si člověk časem udělá radost, dá se i váha dostat na pěkný čísla.

                  0 0
      • Člověk a jeho svět  

        A proč právě kategorie Endurace a ne spíše Ultimate?

        https://www.canyon.com/…-sl-9-0.html

        0 0
    • diablo311  

      Odkazy na kola:

      http://www.ghost-bikes.com/…ivolet-4-lc/ → cena 50.000

      https://www.canyon.com/…-cf-9-0.html → cena 61.799

      Pro ktere byste se rozhodli?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.