Pomoc s výběrem silničního kola

20 nepřečtených
  • Lkj123

    Zdravím!

    Přemýšlím nad koupí nového silničního kola a co jsem se koukal na kola <25000, tak se mi nejvíce líbí tyto.

    http://www.bmcbike.cz/…la_vyprodej/

    https://www.specialized.com/…ez-e5/115176

    https://www.giant-bicycles.com/cz/contend-3

    Rád kolo používám na trénink i jako dopravní prostředek do města. Které byste mi doporučili? Děkuji za každou odpověď.

    0 0
    • Deadlift  

      Teda ta výbava je otřesná. Vím, že to je mantra fora, ale co Decathlon? Měl bys relativně slušné kolo na 105ce a ještě asi pár peněz ušetřil.

      0 0
      • tromboonen  

        +1, za 20k a nebe a dudy proti těm plečkám. Případně bazar.

        0 0
        • tomas.nov8  

          Ten rám je dobře odpornej, nemluvě o těch spárách. Pokud člověk vybírá mezi BMC, Specialized a Giantem (nechci tyto značky vychvalovat), tak si myslim, že asi nemá zájem o to jezdit na kole z Decathlonu. Já bych si taky radši připlatil a jezdil na něčem, co se mi líbí. Každopádně se dá určitě vybrat lepší značková silnička, než ty 3 výše.

          Za mě to BMC je doopravdy nádherný, ale šel bych už alespoň do Tiagry, pokud je rozpočet 25tis.

          0 0
          • lunochod  

            Za mě BMC, ale s 3–4 násobkem rozpočtu :-)

            0 0
          • hrota  

            Já nevím, ale člověk, který chce opravdu jezdit a nepředvádět jen nálepku na rámu, dycky pude po kole, které bude mít (obzvlášť u silnice) vyhovující geo a rozumné osazení. Značka na rámu je jen nápis, který neudělá ježdění pohodlnějším a nezrychlí tě ;)

            edit: Za mne tedy klidně i kolo z Decathlonu, ideálně, ať si tazatel vyzkouší každé z nich. Každopádně, podle toho, že tazatel vůbec neřeší, jestli má 8,9 nebo 10 převodů vzadu… Co geometrie rámu vs online kalkulátory typu CC apod?

            0 0
            • ˘Ö˘ Krab  

              Možná bych si já osobně dovolil dát pocitům z vyzkoušení nějakou třeba i >50% váhu při rozhodování, ovšem s tím, že mám za poslední roky pravidelný nájezd na kole 10 tis. km+/ročně. Pak bych si snad troufal říct, že i mohu drobné leč podstatné nuance vycítit a odfiltrovat přitom třeba nezvyklé sedlo, málo/moc pružící sedlovku, nezvyklý tvar oblouků atp.

              U někoho, kdo najede na silničce třeba jen 2 tis. km/rok (a nebo ani to ne – nechce se mi hledat původní dotaz) je vyzkoušení ryze psychologická záležitost. Protože když zodpovědně zkoušet, tak při vlastním milimetrově naladěném posedu a asi nejlépe s vlastním zajetým sedlem – jinak bude zkoušení hlavně a jen o pocitu ze sedla a aktuálního nastavení podle odhadu prodejce.

              0 0
              • hrota  

                Chapu, co si tim chtel rict, nicmene nerikej, ze neni dobry napad kola projet a vyzkouset, jak se na nich cloveku jezdi jiz ve vyrobnim setupu. Chapu, ze laik nemuze rozpoznat tebou popisovane drobne rozdily, ale to neznamena, ze by mel uprednostnit kolo s oblibenym napisem na ramu, za cenu toho, ze bude pro nej mene vhodne a bude se mu na nem hur jezdit :)

                0 0
                • ˘Ö˘ Krab  

                  Prvně by bylo dobré si ujasnit, co si pod pojmem „jízda na silničním kole“ kdo představuje – podle toho volit kategorii.

                  Zadruhé vědět, kde musí mít sedlo kvůli šlapání (tady mohou být a budou pocity často zavádějící, silnice není MTB). Zatřetí dosah od sedla na řídítka (spousta lidí má tendenci na kole příliš ležet a pak si stěžují, tady už je první pocit úplně k ničemu). Začtvrté drop sedlo-řídítka (velmi individuální, pocit je jedna věc, možnosti nastavení parametru druhá).

                  Takže vlastně komplet posed, v podstatě na kole nezávislý, resp. závislý do té míry, do jaké daná velikost rámu a výška hlavovky jeho nastavení umožní. Teprve s tímto (nejlépe dobře a ověřeně zažitým a udržitelným) posedem má smysl testovat. Má zkušenost říká, že na stejně nastavených bicyklech stejné kategorie se jezdí pocitově víceméně na všech stejně, výjimky jsou opravdu výjimkami a ne pravidlem.

                  K prověření toho kterého kola tak stačí nakreslit si, jestli požadovaný posed umožňuje (s jakými možnostmi doladění) a překontrolovat stav vlastního účtu. Projetí by totiž muselo být v intencích víkendové zápůjčky u RB (kokoska takto najel před koupí RR odhaduji 200 km), pak je to teprve k něčemu, nikoliv po prodejně nebo v lepším případě padesát metrů po chodníku před ní.

                  0 0
                  • tromboonen  

                    Souhlas, krátké vyzkoušení pro člověka, který neměl pod zadkem X silniček moc neřekne, ověření a geometrie posedu je mnohem důležitější a ta se bez větších zkušeností líp udělá doma..

                    Ještě bych dodal recenze, ne teda u nás, ale třeba v UK, Velonews a jiné, tam to projedou lidi, co maj najeto, rozumí tomu, dokážou poznat a napsat jak se to chová i když to třeba není jejich preferovaná vlastnost.. a jelikož maj nebo měli v dotace na kolo do GBP 1000 na dojíždění do práce, tak tam v týhle kategorii je recenzí spousta, dokonce i ten Triban z obchoďáku tam byl a hodnocení pozitivní pokud pamatuju.

                    0 0
          • tromboonen  

            Tak ten Triban se mi vylozene libi, je takovej utilitarni, ale designu nelze moc vytknout, jasne, ze kazdymu se libit nemusi, pak bud bere jen tu cenu/vykon, nebo se poohlidne jinde

            0 0
            • hrota  

              Mne ten triban taky padl do oka, silnici zatim nejezdim, ale jako vstupni model, proc ne, urcite bych si jej projel. Prijde mi, ze v tehle cenove kategorii, obzvlast u novych kol, je to dycky o kompromisech.

              OT: Ja sam to zazil u skladani XC ht, nestravit spoustu casu hledanim na bazaru, tak za á 25k nepostavim lepsi kolo. Coz mi pripomina, ze bych ho uz mohl nafotit a predhodit mistnim vlkum.

              0 0
            • tomas.nov8  

              Jasně 100 lidí 100 chutí, každýmu se líbí něco jinýho. Jako cena/osazení je suprová, ale třeba mně osobně se musí kolo líbit, když už za to dám nemalý peníze a k tomu ještě decathlon moc nemusim. Ale věřim, že ten kdo jde po ceně, tak nic lepšího asi nesežene. Ikdyž to neni komplet 105ka, tak podobně osazený silnice se pohybují tak o 10tis. výš i více.

              0 0
              • Martin z Brna  

                Já mám tu 540ku, najetejch od začátku roku asi 1000km a sem s ní tuze spokojenej.. před tím sem pár let jezdil na starým oceláku kterej sem seskládal z harampádí a low-cost dílů, akorát sem na něj koupil nejlevnější dualy skrz pohodlnost..

                Za mě – velice pohodlná geometrie, nejsem bůhví jakej sportovec – výlety do 100km, pro moje účely skvěle fungující nový kolo za dobrý peníze (bral sem poslední skladovej kus co byl tak sem dostal ještě slevu – bylo za 17,5k). A že je trochu těžší? já taky nejsu žádnej drobek – 178/84, to kilo mnohem snáž shodím na vaně než na kole za těžký peníze..

                apropo – jezdíme tady v brně dva tři kluci silnice, na zdejší poměry asi výletnický tempo do 30km/h po rovině, v klidesu někde zastavit, pokecat, aji ňákej ten hrnek semtam dáme tak kdyby se chtěl někdo přidat..

                0 0
    • jiriga  

      si myslim, ze bys mohl mit uz i neco od RB…Kompletní kolo RB RR by mohlo vychazet na částku 25 – 30 tis. Kč – sada Shimano 105, karbonová vidlice, kola Remerx. a myslim ze by se dalo jeste neco usmlouvat nebo prihodit nejaky lepsi komponent.

      0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Kdysi to tak vycházelo, jak to bude teď by se musel dotázat u Heinika, ale obecně nemyslím, že by se dalo usmlouvat – není proč slevovat, silnice je pro ně okrajový segment. [Jen pro ilustraci mají u RX cenu 33.730 s hydrau­lickou 105, mechanika bude o něco levnější – ale kalkulátor nevypadá úplně funkčně. https://www.rb-bike.cz/…x11_6_15.pdf ]

        0 0
        • jiriga  

          pravda, je mozne , ze se to uz cenove posunulo. Toto jsem mel od p.Heinika,kdyz jsem to poptaval l pro sebe. No, zatim jezdim na starem Fortovi, ktereho jsem si nechal jen ozivit a uzpusobit na pohodlnejsi posed:-) Jen skoda, ze tam uz jdou dat jenom klasicke galusky a ne „balonovky“. Jinak na tem muj najezd par tis km rocne, to staci bohate.

          0 0
    • Lister  

      Já bych zkusil prohledat bazar. Často narazíš na krásné zachovalé kousky za malé peníze. Už docela dlouho se rozmýšlím jestli silničku prodat, protože na ni skoro nejezdím, ale na druhou stranu je mi to líto, protože vím, že víc než 20–25tis za ni nedostanu – i když je ve stavu prakticky nového kusu. A to je výhoda pro kupujícího, za malé peníze můžeš mí karbonovou silničku na ultegře, která odjezdí bez další investice několik desítek tisíc.

      0 0
    • MiroHo  

      Sledoval bych bazar,já jsem teď kupoval hlínu Trek Madone,hlína na 105ce za 19t.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.