Výběr kola pro začínajícího bikera

103 nepřečtených
  • PipoC

    Ahoj, poprvé v životě si chci koupit nějaké lepší horské kolo. Můžete mi poradit po čem bych se měl dívat?

    Moje představa je mít kolo tak cca do 18tis. jsem subtilnější postava (173cm) takže jsme si myslel, že 29" bude moc ale radši si nechám poradit.

    Předem díky

    0 0
    • pocestny  

      Zkus hledat něco s 17" rámem, 26" nebo 27.5" koly (při stejné ceně budou 27.5" poněkud hůře vybavené než staré 26tky z výprodejů), a s vidlou Suntour Raidon, Suntour XCR Air, nebo RST F1rst Air, a výbavou Alivio/Deore nejhůř Acera při té ceně.

      Na začátek si projdi weby prodejců jako cyklonemcik.cz nebo bradsky.cz (oni dělají i složeniny na zakázku), případně českých lowcost značek. Pak tu vlož odkazy na pár kol, o kterých se domníváš, že by to mohlo být ono – nějaký předvýběr, a dostaneš zpětnou vazbu.

      Jestli si nevybereš na netu nic, tak kontaktuj stavitele, co ti udělají kolo na míru. Použij hledání ve fóru.

      0 0
    • Macháně  

      Jedine 29"

      0 0
      • Vilém  

        Jasne, v teto cenove se aspon poradne nadre, coz je pro spravnyho tvrdaka to pravy :)

        0 0
      • danielh  

        29 Nebrat!

        0 0
        • PipoC  

          Proc bych neměl brát 29?

          0 0
          • novas752  

            Těžší gumy, těžší ráfky, měkčí výplet, hůř se to ovládá (29" kola jsou takový „tankovitější“)… Zase na druhou stranu trochu snažší prostupnost terénem.

            Jestli chceš na kole jen jezdit v terénu, vem 29, jestli si chceš na kole i trochu „hrát“, vem 27,5.

            0 0
            • PipoC  

              díky moc

              0 0
            • racek_chechtavy  

              Kolik toho máš na 29" naježděný že dáváš takový fundovaný rady?

              0 0
              • novas752  

                Nevim, tak okolo 700km na 4ever Inexxis 3 model 2013. Ale nepopisoval jsem nic co by až tak souviselo se zkušeností z jízdy. Tohle jsou jasný vlastnosti konstrukce.

                0 0
                • racek_chechtavy  

                  Aha, takže bez ohledu na geometrii, stačí vědět

                  „Jestli chceš na kole jen jezdit v terénu, vem 29, jestli si chceš na kole i trochu „hrát“, vem 27,5.“

                  Asi si začnu připadat jako blázen, když si na Epicu 29 dokážu i hrát :-)

                  0 0
                  • novas752  

                    Hele když jseš tak chytrej, tak mi vysvětli, proč většina kol do těžkýho terénu, kde se vyžaduje obratnost, je 27,5? Navíc Epic je cenově trochu jinde než něco, co hledá on. Samozřejmě, že to jde, ale obecně 29" je prostě větší setrvačník a delší, takže hůř mění směr…

                    Taky jsem jel hned po sobě v rámci nějakýho testování na Spec. Enduru 29" a Enduru 27,5" a i na tak drahym kole byl ten rozdíl znát. Delší zadní stavbu a další limitující prvky geometrie prostě neokecáš.

                    0 0
                    • racek_chechtavy  

                      No nic, nebudu se dohadovat.

                      Ale podle mě mění směr víc než dobře ! Nazdar :-)

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        Mění ale 26" se lépe ovládá a to je fakt. Hádej se jak chceš.

                        0 0
                        • racek_chechtavy  

                          jj a proto se pomalu přestala vyrábět :-)

                          0 0
                          • Smazaný účet  

                            Jj protože většina lidí jezdí těžký terén a mají tak dobrou techniku že. 26" nahradily 27,5". 29" je tank co přejede vše lehčeji, což lidé se špatnou technikou ocení.

                            0 0
                            • racek_chechtavy  

                              +1 :-)

                              0 0
                            • pocestny  

                              Ale cypa starého, je to celé jen o maximalizaci zisku: marketingový tah, brainwash, způsob jak z lidí vysát víc peněz za nic. U novinek se napálí cena a pokaždé se tvrdí, jak je to boží a nic lepšího že na světě není, na novou sezonu totéž, a především nesmí být nic s ničím zpětně kompatibilní, aby lidi náhodou nezneužívali možnost dojezdit starší funkční vybavení.

                              Edit: start flame…

                              0 0
                              • Smazaný účet  

                                Tak marketing bych bral u té 27,5". 29" je pro mě prostě lepší, už je eliminace pocitu překlápění dozadu při výjezdu většího kopce a zvedání předního kola při větším záběru.

                                0 0
                                • MlokCZ  

                                  To souvisí pouze s délkou zadní stavby a výškou středu a nijak nesouvisí s velikostí kol. Tedy úplně stejného výsledku jako u 29" není problém dosáhnout i u 27,5" a 26" pokud pořídíš rám se stejně dlouhou zadní stavbou a výškou středu.

                                  I u 26" některé značky standardně nabízely delší zadní stavbu pro větší velikosti, i když to nebylo moc časté.

                                  0 0
                                  • Smazaný účet  

                                    Asi jo ale po 5ti 26" jsem přešel na 29" a nemůžu si to vynachválit. A v terénu se samozřejmě cítím jistěji, protože moje technika je na nule. Zase se zimákem 26" se více vyblbnu.

                                    0 0
                                    • MlokCZ  

                                      Já proti 29" nic nemám. To by taky bylo divné, když jsem právě prodal svoji poslední 26" a zůstal pouze u 29" a nějakou 29" už jezdím 5 let+.

                                      Nelze ale považovat za výhodu 29" něco, co můžeš mít i na menších kolech a přímo s velikostí kol nesouvisí, i když to souvisí trochu nepřímo tím jaké je většinová nabídka geometrií pro jednotlivé velikosti kol.

                                      A ta delší zadní stavba je jako vše v něčem výhoda a v něčem nevýhoda. V sedle ve výjezdu to výhoda, ale pak zase přijdou jiné situace jako zvedání na zadní (které jde hůře), v některých situacích snáze ve stoje zahrabe zadní jak může být málo zatížené a pak samozřejmě horší obratnost.

                                      Takže je na každém které vlastnosti jsou pro něj důležitější a které bude preferovat a dle toho vybere.

                                      29" u mě je o pohodlí a lepším přejezdu překážek a to pro mě jasně převáží její nevýhody. U celopevňáku, na kterém jsem u 29" začínal byl v pohodlí ten rozdíl největší. U fullů a a narůstajícím zdvihem se ten rozdíl v pohodlí snižuje, jak ho částečně zastíní odpružení. Ale zase u fullu vynikne to překonávání překážek v hodně rozbitých pasážích.

                                      Nevýhody tam ale jsou a je jich více, u mě ale jsou méně důležité než ty výhody. Každý to ale bude mít jinak.

                                      0 0
                                  • Smazaný účet  

                                    Asi jo ale po 5ti 26" jsem přešel na 29" a nemůžu si to vynachválit. A v terénu se samozřejmě cítím jistěji, protože moje technika je na nule. Zase se zimákem 26" se více vyblbnu.

                                    0 0
                                  • Smazaný účet  

                                    Asi jo ale po 5ti 26" jsem přešel na 29" a nemůžu si to vynachválit. A v terénu se samozřejmě cítím jistěji, protože moje technika je na nule. Zase se zimákem 26" se více vyblbnu.

                                    0 0
                                • Petr L2  

                                  Já tedy nevím, včera jsem poprvé vytáhnul z garáže právě dostavěný Spešl Crave 29 a že by to kolo bylo nějaký neohrabaný tank bych tedy těžko mohl tvrdit :-) Ono to bude asi hodně o geometrii rámu, takže šmahem odmítnout celý segment, je hodně mimo.

                                  0 0
                        •  
                          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                          0 0
                  • wilda81  

                    Tak je hraní a hraní, že? Když máš techniku dokážeš vystihnout backflip na čemkoliv, ale musíš uznat, že na to 29 ideál není.

                    0 0
        • snownook  

          Ty jsi taky 29 nebrat…

          0 0
    • Smazaný účet  

      Litra si připlať a máš slušné kolo http://www.decathlon.cz/…8336093.html

      0 0
    • racek_chechtavy  

      To je ale krásny oxymoron… „lepší horské kolo“ a „cena do 18 tisíc“

      0 0
      • wilda81  

        Proč by měl začínající jezdec kupovat hned ze startu nějaký cenový nesmysl? Kolo za 18tis. může udělat více radosti a najezdit daleko více km než kdejaký Epic.

        0 0
        • racek_chechtavy  

          co to ma spolecneho s tím, že se jedná o protimluv? Chces snad rict ze za 18 budes mít lepsí horské kolo? nebo spíš průměr až lehčí podprůměr?

          0 0
          • Mirec.K  

            Písal lepší horský bicykel. Nie výborný, luxusný, najlepší… A lepší je veľmo široký pojem, kľudne to môže znamenať „lepšie, ako som si kupoval doteraz“. Takže lepšie a do 18 tisíc sa vôbec nevylučuje :)

            0 0
          • Smazaný účet  

            LOL

            0 0
            • Esi  

              Prostě klasické rozdělení ne? do 50 tisíc nepoužitelné, 50–100 pro socky dá se na cyklostezku, 100–150 průměrné kolo, 150–200 dobré kolo nad 200 na tom už se dá jet i závod :-)

              0 0
              • racek_chechtavy  

                bych to upravil na: do 20 tis -nepouzitelné (krom toho Rockridera 580 se vzduchovou vidlou), 20–30 – průmerný HT, nad 30 onen „lepší HT“ nad 50 tis – Pecka, nad 100 tis – UltraMegaSuper raketa co šlapeskorosama :-)

                0 0
                • Esi  

                  Tak ono celkem asi záleží hlavně na tom co od toho kola člověk čeká a podobně, znám celkem dost lidí kteří si museli nutně koupit horské kolo jen proto aby na něm ujeli 150km za rok po cyklostezce, i to může být začínající biker, jen někteří začínají několik let a takovému člověku stačí kolo za 12 tisíc protože on rozdíl mezi kolem 12 a za 70 stejně nepozná, protože při ploužení se rychlostí 15km/h po rovném asfaltu mezi těma kolama vlastně žádný rozdíl ani není, i to kolo za 12 tisíc nakonec přeřadí a na té cyklostezce i jakákoliv brzda zabrzdí.

                  0 0
                  • racek_chechtavy  

                    Takhle ano, ale když je člověk ochotný dát 18 tisíc za kolo tak má smysl si trochu přidat a za ± 20 už máš dobrý kolo na vzduchové vidlici se slušným osazením.

                    Za 12 je to fakt jedno a k těm potřebným 20 je to ještě kus cesty.

                    0 0
      • Petr L2  

        Nemoc doby, chtít Porsche za cenu Fábie – pomalu standardní přístup zákazníků při nákupu čehokoli a navrch ještě údiv, když zjistí, že to asi nepůjde a je třeba sáhnout hlouběji do slamníku, nebo slevit z požadavků :-)

        0 0
    • PipoC  

      Díky všem za nějakou reakci.

      0 0
    • mapetka  

      MRX, 17"ram,29kola,kom­plet deore 3*9, vzduch vidle a budeš spokojen, cena cca 19000. Levnější varianta ram SCUD ☺

      0 0
      • Smazaný účet  

        Nejdou kšefty?

        0 0
      • nitraq  

        Ty jo, dneska mít kolo za skoro dvacet a na něm 3×9, to bych nechtěl.

        0 0
        • Esi  

          Tak pokud ta kazeta bude 12–36 tak to zase takový problém nebude, nekoukal jsem teda jaký je rozdíl v ceně mezi 9 a10 rychlostním pohonem pokud je to nějaká významná částka vzhledem k ceně kola tak pro začínajícího bikera proč ne, stejně pokud ho to chytne a začne trochu víc lítat v terénu tak to kolo bude měnit pravděpodobně celé.

          0 0
          • mapetka  

            .....rozdil v deore 3*9 vs. 3*10 je cca 4 tisíce, což je dost když chce někdo kolo do 20-ky☺

            0 0
            • scalar  

              Jak jsi na to přišel? V dílech je rozdíl pár korun (200,– Kč kazeta, 50,– Kč řetěz a jinak se dá všechno koupit za podobnou cenu). Jedině, že by dal prodejce takovou „slevu“ na starý model kola, protože Deore je už dvě generace na 3×10 (2×10).

              Problém u Deore 3×9 je hlavně v kompaktibilitě dílů do budoucna, funguje na starém řadidím poměru 1:2, který dnes používají sady od Alivia níž (dá se předpokládat, že postupně ho opustí i Alivio atd.). Navíc to funguje znatelně hůř než aktuální Deore a má menší rozsah převodů.

              0 0
              • mapetka  

                Takže konkrétně…mám MRX komplet sada deore 3*9 za cca 19000…naprosto to samé kolo na komplet sade deore 3*10 nebo 2*10 bude stat o 4.5–5 tisíc vic!

                0 0
                • pocestny  

                  podle mě (a naznačuje ti to i Scalar) motáš dohromady aktuální ceny celých kol s 2–3roky starýma cenama celých kol, kde se na tak velký rozdíl můžeš dostat. U součástek jako takových, když si je půjdeš koupit, ten rozdíl tak velký být ani NEMŮŽE(to je jako bys tu tvrdil, že jsou desítkové deore kliky +1000, kazeta +1000, řetěz +1000, řazení +1000 kč oproti devítkovým PROBOHA…)

                  0 0
                  • mapetka  

                    Borec co to tady založil si asi nepůjde koupit komponenty a přelepí si to doma v obyváku, ale chce koupit celé kolo☺ …a mění se toho vic..treba ještě brzdy atd

                    0 0
                    • pocestny  

                      jžšmrjá, jo on si koupí i desetirychlostní brzdy a celé si to složí sám.

                      0 0
                    • pocestny  

                      Ale právě o to tady šlo(!), že když mu to bude někdo skládat(!), že bude ten rozdíl mezi stavbou na 9kolu a 10kolu v řádu stokorun a ne 4tisíců (reakce na tebe 18.5.2016 17:49)

                      A jak ti napsal Scalar, tak 9tkové Deorko už několik let není, takže jestli jsi myslel to, že někde vyhrabe tři roky starý bike ve výprodeji na devítikolečku a bude to porovnávat dnešní ceny s ním, tak jsi to mohl napsat rovnou.

                      Člověk by se při koupi biku vůbec neměl řídit zrovna podle toho kolika rychlostní kazetu tam bude mít. Jsou daleko důležitější věci, co by měl primárně řešit…

                      0 0
                • Smazaný účet  

                  Nebude.

                  0 0
        • mapetka  

          A co bych tam mel mít…poraď☺ .....třeba 1*11

          0 0
    • mapetka  

      Jako mi☺ ? Nejsem prodejce…tohle kolo jsem si pořídil a pro rekre jízdu jsem spokojen.

      0 0
    • snas89  

      Nevím odkud jsi..

      ale možná by nebylo od věci si někde na trailech půjčit i za peníze opravdu lepší kolo, aby si pak věděl o čem to je.

      ideálně to spojit s nějakým bike-kempem, kde tě naučí základy techniky.

      Jednak ti tomůže ušetřit dost pádů do budoucna, nebo peněz a zjistíš, že ti vlastně stačí krosový kolo na cyklostezky.

      0 0
      • Esi  

        no když uvážíš že shání kolo je do 18 tisíc tak pokud pojede na placenej víkendovej kemp a k tomu půjčení kola na víkend tak to potom už bude shánět kolo za 12 :-)

        0 0
    • lukasmohapl  

      ja donedávna měl 3×9 deore…a ted mam 3×10 XT… a teda že bych někde poznal v provozu rozdíl…to nepoznám :-D

      0 0
      • Petr L2  

        +1

        já šel z 3×9 SLX na 3×10 SLX a nějak si neuvědomuji kde je ten zásadní rozdíl, jede to furt stejně a to kolo navíc si fakt ani neuvědomuji, prostě řadím dokud to jde :-) daleko větší rozdíl byl když jsem namontoval napínák řetězu, to bylo znát hned :-)

        0 0
      • mapetka  

        …souhlas☺

        0 0
      • nomecz  

        Hazku s brzdou vs bez brzdy nepoznas ?

        0 0
      • pendergast  

        Mám na jednom bajku 3×9 XT a na druhom 3×10 XT a po každom presadnutí z jedného na druhý je tá zmena jasne citeľná.

        Ale možno mám len smolu a akurát to moje 3×9 je nepodarok.

        0 0
    • mapetka  

      Jelikož na ostravsku vylezl oskar tak Vás všechny zdravím ze Slavíče. Na světě je krásně i s 3*9 a XCR+LTE

      0 0
    • mapetka  

      ..a jeden spešl pozdrav pro plzeňského prostoduchá, který právě v decathlonu vybaluje zboží do regálu ☺

      0 0
      • Smazaný účet  

        Jj a mám čas být na internetu. A nejsem z Plzně, takže opět smůla. Jinak tazatel určitě chtěl to nej za tu cenu. Tak nevím proč tu pořád propaguješ tu předraženou plečku.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.