Výběr kola na cyklostezky a lehký terén do 30 tis. Kč

29 nepřečtených
  • DomoOG

    Ahoj,

    potřebuju poradit s výběrem kola a nechci udělat chybu. Prošel jsem dost vláken i recenzí, ale stále pořádně nevím a jde mi z toho hlava kolem, co je pro mě nejlepší volba.


    Použití:

    • převážně cyklostezky a asfalt
    • občas šotolina, lesní/polní cesta
    • nejde mi o závody – spíš komfort, pohyb, kondice
    • mám sedavou práci a občas bolí záda/krční páteř, takže mi jde i o rozumný posed
    • bydlím ve Žďáře nad Sázavou na Vysočině, takže počítám i s lehce členitým terénem

    Co od kola očekávám:

    • univerzálnost – asfalt i lehký terén
    • rozumnou váhu, spolehlivou výbavu
    • vzpřímenější posed, žádné závodní předklony
    • čistý, elegantní (tmavý) design

    Moje parametry:

    • výška: 183 cm
    • váha: 90 kg
    • rozpočet: 15–30 tis. Kč (max. 35, pokud by to opravdu stálo za to)

    Zvažované modely:

    Často se tu na fóru opakují tyto modely, ale nejsem si jistý, jestli jsou ještě dnes běžně k sehnání:

    1. Specialized Sirrus X 4.0
    2. Trek Procaliber 9.5
    3. Radon Jealous AL 9.0

    Do oka mi ještě padl hlavně vzhledem:

    Trek Dual Sport 3 Gen 5 – přijde mi hodně univerzální, pohodlný, dobrá geometrie a výbava


    Otázky:

    • Který z těchto modelů by podle vás dával největší smysl pro dané použití? Popřípadě doporučíte jiný konkrétní model?
    • Má vůbec smysl uvažovat o XC kole (Procaliber, Jealous), pokud nechci závodit?
    • Jaká velikost rámu by byla ideální při výšce 183 cm? L nebo XL?

    Budu moc rád za jakoukoliv zkušenost nebo názor. Díky předem!

    Roman

    0 2
    • va-bo  

      Chce to vyzkoušet, na značce až tak nezáleží.

      0 0
    • rasto  

      jak tak čtu Tvé požadavky, nezvažuješ gravelové kolo? horské bude pro Tvé potřeby předimenzované.

      0 5
      • Tomcat  

        Gravel a vzpřímený pohodlný posed, nejde moc do sebe.

        7 0
      • Sinpa  

        Tak ještě někoho z druhé strany s fullem, ať to tady je komplet…

        2 0
      • DomoOG  

        moc se mi nelibí ten styl řídítek. ale pokud myslíš že je to vhodnější rád to zvážím. Nepohybují se tam ale ceny mnohem výš ?

        0 0
        • rasto  

          tak i za 30 se dá koupit hezká muzika. https://www.sterbabike.cz/…ikes-rag-2-1

          doporučuji zaměřit se na slevy. na fotkách jsou jsou kola se skrácenýma sloupkama. (edit: originál má docela vysoko řídítka). chce to zkusit napřímo v kamenném obchodu. pak doporučuji vepředu jeden tác. dva je zbytečné těžítko, kazeta u jedno převodníku má obrovský rozsah.

          proč gravel: jestli nemáš ambice jezdit trialové sjezdy, kořeny atd., je gravel ideálním kolem. právě na šotoliny, polňačky, asfalt, dlažbu. pneu jsou relativně velké balóny, hodně toho vychytají. velké rozmezí úchopů, když se unavíš v jedné pozici, přehmátneš.

          0 0
          • Sinpa  
            • vzpřímenější posed, žádné závodní předklony

            tím bych tyhle kostitrasy vyřadil :-P

            1 0
        • Hidyk  

          Nejsem asi povolaný radit, kolu se věnuji chvili. Ale přešel jsem ze starého horského kola, na kterém jsem toho i tak moc nenajezdil, přímo na gravel. Musím říct že bych neměnil. Asfalt, struska, polní cesty. Možnost změny úchopu. Opravdu ideální kolo.

          1 0
    • Kacko  

      Za ty peníze bych zašel do Decathlonu, vyzkoušel si různé typy kol – XC, Full, Cestovní – a koupil to co bude sedět nejlépe. Nechal si dát představec nejvýš co to jde a přihodil k tomu pohodlné gelové sedlo.

      4 2
    • blackboy007  

      KELLYS Gate X50 Thunderstorm Blue 29 2025

      0 0
    • joakhym  

      Ačkoli kola typu Sirrus/Dual sport tady na fóru nejsou populární, tak podle mě mají svou cílovku a své využití právě na to cyklostezkové ježdění. Loni se tyhle kola dostaly do užšího výběru v rámci nákupu do rodiny.

      Na základě osobních preferencí a tělesných proporcí zvítězil Dual sport. Na těch 27,5 balonech je to pohodlné kolo. Jezdí se s ním nejen v Praze, ale taky turisticky po cyklovýletech po celé ČR. Majitelka je po necelých 2000 km spojená. Já tedy mám za to, že by to v kopcích chtělo lehčí převod, protože to má 40/42 z převodník, ale zatím není poptávka.

      Pokud bys chtěl víc objevovat terény Žďárských vrchů, tak se podle mě vyplatí XC typu procaliber.

      Ohledně velikosti rámu. Záleží na konkrétních proporcích. Měřím podobně (184 cm) a u většiny značek jezdím L. Na XL se taky poskládám, ale většinou mi ten posed přijde nepohodlně natažený.

      Co se gravelu týče, tak si v Decathlonu půjč kolo na víkend, jestli máš možnost. Zjistíš, jestli jsou berany pro tebe ta cesta. Mě sice oslovily, ale trvalo mi tak 350 – 500 kilometrů si na ně zvyknout poté, co jsem celý život jezdil na HT. A i teď si na rovná řídítka občas na lesní a při jízdě přes koleje vzpomenu.

      3 0
    • Dst999  

      Taky jsem měl podobné kritéria, při hledání kola. Procaliber a al 9.0 byli favoriti. Jen sem si v hlavě nedokázal obhájit takové kola s tím co najedu, takže sem objednal 8.0 HD. Není to žádné doporučení, jen se na něj mrkni. Kratší představec než 9.0, vyšší řídítka, takže by to mělo být teoreticky pohodlnější. Za 1000euro, si myslím, že dobrý kup, ale to se teprve uvidí, ještě ho neposlali :D popř mají i verzi MS, ale pro mě nebyla velikost

      0 0
    • alapli  

      Ola, řeším trošku něco podobného. Celý život rovná řidítka, na gravel si nezvyknu…66 let. V dubnu jsem koupil vysněný Procaliber 9.5 a ujel 50 km a v týdnu prodal. Horský fakt ne,i když je to určitě skvělé kolo.

      Za rok cca 10 000, a teď koukám na tohle:

      https://www.bike24.de/p1777336.html

      Nevím, jak s dopravou do Čech, nebo si to nechat poslat např.do Chamu a zajet pro to?

      Nechali jste si od nich něco poslat?

      0 0
      • Tomas_82  

        Jen pro zajímavost, co bylo na Procalibru špatně? Ve výsledku to nemusí být moc odlišné kolo od toho v odkazu.

        1 0
      • Tomcat  

        Do česka dodávají

        Kvalitativně i co se týká komfortu z Procalibra to bude krok zpět

        0 0
        • alapli  

          To si myslím si, nedá srovnávat. Trek je horák, co rád les, šotolinu, kořeny. Tohle je klasický fitnes na silnici…a za slušný peníze.

          0 0
          • Tomcat  

            slušné kolo nemá Tectro brzdy ;-) a zhruba do 20 max 25 km/h je rozdíl valivého a aerodynamického odporu proti tomu horáku podobný. Rozhodně to vidím jako předčasný útěk. Pláště šli dát jiné , řídítka užší…

            Tohle bude BMC kostiřas na opravdu hladké tratě.

            4 0
          • Azmir  

            To kolo bylo na jaře za 450 éček, tohle není zas takový win.

            0 0
    • alapli  

      Pláště 2,25, posez…nikdy jsem horské neměl a netušil, že je to takový rozdíl. BMC má 37 mm, až bych je sjezdil, dám klasické 32 mm a frčím úplně jinak.

      0 0
      • Markony  

        Vše se dalo na tom Procaliber řešit, jak bylo psaní o výše bude to nepohodlné kolo a velký převodník 40 no nevím nevím .

        1 0
      • Tomas_82  

        Škoda že ses nezeptal jak zrychlit Procalibra než si ho prodal..... Původní pláště jsou neuvěřitelně pomalé, stačilo je vyměnit, klidně za nějaké ty tvoje 32mm… Řidítka se nechají zaříznout a příšerná a těžká Judy vyměnit třeba za pevnou karbonovou a měl bys rychlejší, lehčí a pohodlnější kolo, než je to Bmc…

        4 1
        • alapli  

          Hele, to by pak bylo úplně jiný kolo. Nechám si rád poradit. Mám fitnes 8 let, najeto cca 80 000 km. Mám 115 kilo a tak daň je třetí rám…hliník mě po 2,5 – 3 letech prostě praskne. OK, BMC nevezmu, ale pomalu hledám náhradu…

          Co chci…rovná řidítka, jednu sadu, nejlépe Deore, rám co vydrží, kvalitní ráfky. Jsem zvyklý na starý véčka brzdy, ale to už dnes asi je mimo mísu…Dík za tipy.

          0 1
          • Tomas_82  

            Ano, bylo by to jiné kolo – přesně takové jako potřebuješ..... Nicméně, když už si toho Procalibra prodal, viděl bych to u tebe na stavbu kola na míru. Nějaký stavitel by se tu určitě našel:-)

            0 0
    • holmes  

      Když čtu Tvé informace na začátku, tak v podstatě jezdím to samé co uvádíš. Teď mi je 78, ale k šedesátinám jsem dostal od syna trekové kolo složené v té době na rámu s popisem Trek 7300 SL a jezdím na něm dodnes (geometrie by se dala si někde dohledat) . Trekingový rám umožňuje vcelku vzpřímený a pohodlný posez, hodně se dá doladit výměnou představce, sedlovky, řidítek.

      Původně osazeno trojpřevodníkem a sadou Alívio jezdil jsem tak roky. Postupně ale upgrade, dnes tam mám kliky dvojpřevodník SLX 38/26, přehazovačka XT, kazeta 11/42 10 sp. Původní vidlice vyměněna za olej/vzduch. Na uvedenou kombinaci je nejlehčí převod 0,619, což podle mne budeš potřebovat jen velmi zřídka. Než si to kolo vybereš, tak ujasnění potřebných převodových poměrů je to nedůležitější, podle toho vybereš potřebné osazení a vyhneš se zbytečným investicím do něčeho, co není potřeba

      0 1
    • tiarko  

      Kup tady kellys gate 70 a jezdi. Případně gate 50/30 kdyby si chtěl levnější. Jsou to za tu cenu slušná kola, které pro tvé úřčely bohatě stačí.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.