• Marek26

    Ahoj,Potřebuji poradit s výběrem kola. rozhoduji se mezi těmito typy :

    Účel : Jízda v terénu,cyklos­tezky někdy silnice,rychlos­t,obratnost

    Očekávání : Výdrž komponentů, dobrá akcelerace :)

    Výška :175 cm

    Váha 60kg

    Ghost KATO 7 http://www.merida-bike.cz/…gseven-600-1

    A

    Merida Big SEVEN 500 http://www.merida-bike.cz/…gseven-500-3

    POPŘÍPADĚ

    Merida Big SEVEN 600 http://www.merida-bike.cz/…gseven-600-1

    Prosím poraďte :)

    Děkuji

    • novas752  

      na Kato mas spatnej odkaz.

      Obe meridy jeste jdou, ale maj dost slaby brzdy a i vidlice by tam mohly byt lepsi.

      Hadam, ze Ghost bude o chlup lepsi.

      Jinak výdrž komponentů… Záleží jak se o to budeš starat a kde něco utrhneš nebo to položíš. Mechanická výdrž většiny dílů je o dost větší, než morální – např. přehazovačka je v podstatě nesmrtelná, takže jí dřív vyměníš, nebo utrhneš. Přesmyk to samý, řazení taky vydrží desetitisíce km, kola to samý a vidlice při správné údržbě taky. K brzdám se nevyjadřuju, ty bych rovnou vyměnil.

      • Marek26  

        Omlouvám se za špatný odkaz, zde je nový : http://www.bike-eshop.cz/…ashow=264923

        O komponenty se pokouším starat co nejlépe.

        Brzdy se mi také nezdají, poohlédnu se po brzdách Tektro.

        Děkuji za reakci :)

        • novas752  

          To spíš Shimano Deore a výš, než Tektro. :)

          Ghost má o něco lepší komponenty „okolo řetězu“, Merida 600 zase o něco lepší vidlici…

          • Marek26  

            Aha, co by jste preferoval ? Vidlici nebo Řetěz ?

            • novas752  

              Tady si porovnej co by ti vyhovovalo.

              Merida 600 je 3×10 převodů, Ghost je 2×11. Rozdíl těchto systémů vyplývá z diskuze trochu níž. Na Ghostu jsou i o něco lepší modely těch dílů, ale pro rekreační ježdění je kvalita a funkčnost Deore naprosto ddostačující, SLX a XT jsou v podstatě jen o něco lehčí.

              Rozdíl ve vidlicích je víceméně také jen ve hmotnosti resp. použitých materiálech. Obě mají zamykání z řídítek (což asi nebudeš stejně moc používat), akorát tam jsou jiné tlumící patrony, ale to pro rekreační využití nemá smysl řešit, důležité je, že jsou obě vzduchové.

    • Doyle  

      Najdi něco lepšího, tří převodníky dnes už opravdu neee…

      • novas752  

        Na cyklostezkovej a asfaltovej provoz se to hodí. V terénu do kopca můžeš pomalu a zároveň na silnici z kopce můžeš přišlapávat i při 55–65km/h. Pro univerzální použití klidně. Navíc na trojplacce většinou používáš prostřední tác, na dvouplacce mezi nima skáčeš nebo řadíš na kazetě nesmyslný kombinace (a při dalšim přehození nahoru nebo dolu musíš přehodit převodník a ohoblovat polovinu kazety.

        • hrota  

          Ne každý je cyklostezkový závodník, vozil sem trojplacku 42–32–22, přešel sem na kombinaci 38–24 a nějak úbytek převodů nepociťuji, navíc jestli si přišlápneš teoreticky při 57 nebo 60 je jedno.

          P.S. jaké nesmyslné kombinace máš na mysli? Velká placka je na pozici prostřední, takže celý rozsah kazety ok a jako záchranu máš malou placku. Samozřejmě předpokládám, že člověk trochu uvažuje, pokud je problém v hlavě, tak ani 1× systém není záchrana.

          • allrose  

            +1

            40/32/22 je blíže 38/24 při 27,5 a přestaneš bloudit po převodníku

          • novas752  

            http://gears.mtbcrosscountry.com/#…

            Ten rozdíl max. rychlosti je malej, to je pravda, to jsem trochu mlžil – jsem zvyklej na 44z na 26", to už to trochu rozdíl je (3. tabulka).

            Mám na mysli, že na dvouplacce by(ch) musel používat celou kazetu na malym převodníku, nebo opět celou na velkym, aby(ch) se dostal na přibližně stejný rozsah převodů jako má prostřední placka na trojpřevodníku – tedy nejčastější rychlosti cca 11–25km/h (což na trojplacce pořád jedu na prostředek, na dvouplacce bych musel buď řadit celou kazetu (a i tak by to nebylo ono), nebo pořád přehazovat malá/velká). K tomu je jeden malej převodník do prudkých nebo dlouhých stoupání a jeden na roviny nebo klesání – je to sice starej vynález, ale ne všechno staré je špatné.

            Navíc pro plynulé navázání převodů na trojplacce pohnu smykem a přehazovačkou dorovnám o 1 nebo 2 pastorky, na dvouplacce to jsou 3.

            Na několika dvojpřevodnících jsem jel a ve výsledku jsem přesmykačem řadil daleko častěji než na troj – na kolo jen do terénu je to ok (2×11 je o něco lepší), ale na univerzální kolo je imho trojpřevodník skvělá věc (já bych radši na 27,5" 42/32/22, ale to už je vedlejší).

            • hrota  

              Chápu tvou zkušenost, nicméně, to co popisuješ jsem pociťoval cca dva týdny po tom co sem přešel na dvojplacku. Subjektivně mohu říci, že nejdřív jsem byl líný a tak sem často shazoval na malou, ale postupem času mne to spíš začlo bavit a řikal sem, že ty kopce prostě vyjedu bez shození, takže imho je to spíš o zvyku, ale samozřejmě, každý může požadovat něco jiného.

              Nicméně poměr cena/výkon 2×10 pohonu je pro hobby ježdění ideální, to mi asi nikdo nevyvrátí, na cyklostezky si člověk dycky může poskládat celopevňáka a navěšet na to co bude chtít.

      • Marek26  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      • Marek26  

        Doporučil by jste mi kolo s dvěma převodníky ?

        • hrota  

          Být tebou, jdu do individuální stavby. Místní stavitelé Ti postaví kolo jaké potřebuješ a myslím, že co do komponentů, dostaneš maximum.

          Já jsem si stavěl už druhé kolo, mám hned přesně to co chci a většinou za lepší peníz, takže bych hotovku nekupoval. Resp takhle, hotovky, které se zamlouvají jsou většinou v prozatím nedostupné cenové hladině, navíc jsou to vždy fully.

    • DonE  

      Včera jsem si vyzvedával sedlovku v mojekolo.cz a prý Ghost něco ruší v Koreji a měly by na to být dobré slevy. Moc jsem to neřešil neb celé kolo nechci, ale za dotaz nic nedáš.

      • tomas.nov8  

        Koukal jsem se na ten seznam kol, co byla možnost objednat z J.Koreji a jsou to doopravdy malé rámy všechno, obávám se, že se 175cm tam nic nenajde.

        • DonE  

          No korejci jsou trochu menší. Nevím, já to nezkoumal. Jen mi to říkal kluk na prodejně.

    • Thomson10  

      Já kupoval asi 2 měsíce zpět tu MERIDU ale BIG NINE 2017 (29 kola) a zatim teda spokojenost a mužu doporučit. Zatim jsem na ni moc nenajezdil že jo ale každopadne myslím že to bude fajnééé ;)

    • palo7  

      Pokud ti nevadí že budeš mít „neznačkový“ nápis na rámu, tak stavba odpovídající výbavou cca tvemu výběru by mohla být okolo 20000

      • Marek26  

        Děkuji :) Značka mi nevadí, hlavně že to bude slušně jezdit

    • Mirin  

      Univerzální tank…

      Jako staromódní pantáta (1971), uživatel kol 26" (RB IQ 6), jsem si jednou (dvakrát) za život hodlal udělat radost bikem, na kterém bych vydržel nejlépe celý den, tj. 7–12 hodin (více se kochám, km jsou tabu).

      Vsadil jsem na jednu kartu, ke které jsem měl dlouhou nedůvěru, a to na větší průměr kol. Ostatně 26" už byly mrtvé, tak v celku jednoducha volba. Minimální zkusenosti jsem získal jen s půjčenim si kola mé ženy, Cube Access za „pár šupů“, abych to prošlápl po tom, co „jen“ vyměnil „olověnou“ vidlici Suntour XCM 100, za Epixon, řazeni a pohon Shimano 2×10, odpr. sedlovku Suntour NX a úpravou kokpitu dle obrazu svému (ano, ladit mě baví…). Prvni dojem po lesni stezce mně trochu vyrazil dech. Jen držet směr, šlapat a na techniku skoro zapomenout? Otázka ale zní, co takhle pocity s pořádným trailovým strojem? ты чувак!! Padesátiny za krkem, tak dělej a vybírej!

      Od RB? Srdcovka, ale potíže s vedením kabelů a ignorace boostových os a karbonu, Author, RM, Kellys, CTM, Scott… Kdesi na kopci jsem mrknul na týpka, co měl značku Ghost, nějaký full.. Přijeli asi ve čtyřech, ostatní jsem očima proletěl, ale Ghost byl něco jiného…, čumím, jak chleba z tašky a říkám si, vypadá dost dobře…, ale co dál? Web, dovozce, recenze....., ty vole v karbonu? a bylo vymalováno! Tradá do prodejny „získat slevu“! Domluva rychlá jak sračka a sleva 10% (10.300,–) byla na světě, (no jo, srpen před novým modelovým rokem…). Zkouška velikosti M, L, (mých 177 cm) se změnou sedlovky sice trvala dlouho, ale nakonec, přes mé krátké nohy, byl výběr jasný. M. Teleskop bych musel mít v trubce až po „kule“, a to jsem i přes nutnou změnu délky představce (za 70mm) zamítl. Howgh.

      Vždycky jsem měl strach a respekt zároveň, což mě drželo při životě a ještě jsem se nezabil. Teď, po cca 1500 km zajíždění mám jasno. Mám strach z toho, že jsem strach i respekt ztratil! Nahoru je to i o kondici, ale ušetřím i tehdy, když mně „nejančí“ přední kolo a při zamknutí jde vše dopředu. A dolů? Otevřít tlumení, sedlovku dolů, a to ani nemusím furt čumět dopředu!, protože ten stroj si to stejně udělá podle svého…

      Ale pozor, abych nekecal jen samé superlativy, tak jsem po cca 600 km!!! „prošlápl“ ořech…, a to pak dopředu opravdu nejede. Pro mě šok, když člověk jezdí, a pro spolehlivost zapomene, na nábech Hope. Následovalo překvapení prodejce, jejich pohled na moje stehna a mé zvýšení sebevědomí. Tento top model má sice nápis Syntace, ale na webu ve specifikaci je 12 × 148 mm SRAM XD, což je pouhý detail… Toš ty zuby se, považte sedřely…a nezabíraly. Dobře, prý vadný kus…, výměna, krčení ramen. No může být. Uvidím brzy, páč mu neúnavně dávám „zauši“!

      Co je na tom ještě úžasné a zajímavé? To, že mně bike padl nejen jednoznačně do oka, ale zároveň vzbudil pocit, že ho udělali vyloženě jen pro mě…

      Toš tak, kdo chce Ghost, potažmo SLAMR od r. 2018 a přechází ze 26“, procitne do nové reality.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.