Výběr kola do 20000 (cross nebo horské?)

14 nepřečtených
  • BubikCZ

    Ahoj,

    jsem úplný laik a potřeboval bych pomoci s výběrem kola – mám 188 cm, 98 kg a hlavně chci na kolo dát sedačku pro 2 letou dceru. Žádné moc časté ježdění – 2–3× do měsíce. Jezdit budu hlavně na zpevněných komunikacích, do lesa se asi moc nepodíváme, ale po silnici také ne, tak zvažuji cross nebo horské. Asi bych nešel do skládání kola, protože se v tom vůbec nevyznám a nemám čas se tím zabývat (píšu to na rovinu). Hranice je 20 000. Nechci úplný šunt, ale protože kolo nebude moc využité, tak zase zbytečně do něj investovat více – díky za pochopení :-). Díval jsem se na hotové modely Merida a Ghost, přičemž vizuální se mi více líbí Ghost, ale tím mé vědomosti hasnou.

    Moc děkuji za trpělivost!

    Honza

    0 0
    • novas752  

      Horské – už kvůli špuntovi na sedačce je to pohodlnější – odpružená vidlice a široké pláště pohltí víc vibrací a nerovností. Porozhlídni se po 27,5" nebo 26" mtb se vzduchovou vidlicí s řazením (řazení, přehazovačka, přesmykač) Shimano Alivio, Deore, SLX nebo XT. (Vklidu stačí to Alivio nebo Deore, hledej spíš vyváženější osazení – často je třeba přehazovačka XT a zbytek Alivio/Deore)

      26" kolo má výhodu, že už je „za zenitem“ (=30 let se na nich bezproblému jezdilo a před pár lety marketing udělal nové rozměry 29" a 27,5". Mají sice své výhody v terénu, ale to není nějaká cesta). S menším kolem bude víc místa na sedačku.

      0 0
    • BubikCZ  

      Ahoj, díky za rady, je to pro mě spoustu nových termínů – je možné poslat „odkaz“ na hotové kolo? :-). Už tedy na ten horák.

      Dík

      0 0
      • pocestny  

        tak v prvé řadě TY si musíš ujasnit, co vlastně chceš kupovat, že jo.

        Kdybys chtěl 27,5" kolo, tak kolega Mysee vždycky kolem této ceny doporučoval BTWIN 580 a na to že to je ze supermarketu je to celkem slušné. Tak od toho se odpíchni při výběru. Rám při své výšce potřebuješ asi tak okolo 21".