• Prkny

    Zdravím,

    před napsáním tohoto dotazu jsem pročetl poměrně dost vláken. Vypadá to, že každý tady najede tisíce km ročně. Takže tady budu asi rarita… nicméně nechci koupit nějakou hujdu co mi vnutí prodavač jako první model.

    Takže se rovnou omlouvám všem profi za hloupé dotazy a slabý nájezd.

    Můj roční nájezd je do 500 km ročně, převážně po cyklostezkách, lesních a nezpevněných i kamenitých cestách. Převážně jezdím s rodinou, občas a minimálně kondičně s kámošem nebo sám. Takže jsem převážně kochač i když si někdy rád máknu především na vedlejší cestě po asfaltu nebo polní cestě. Mám 183 cm a 85 kg.

    Mám problémy s bederkou, takže bych raději něco vzpřímenějšího než je můj 10 let starý Supperior s přehazkou 3×8.

    Raději bych těžší převod, abych na rovině nemusel tolik točit.

    Bude stačit kolo za 20 ?

    MTB 29" nebo Cross ?

    Převod 1×12 nebo 2×10,11 ?

    Na co se soustředit … nějaký tip na kolo ?

    Předem děkuji za diskusi.

    0 0
    • Davidakta  

      Asi bych to nechal na tom prodavači. Jen si to před prodejnou vyzkoušej.

      0 0
    • Gwaihir  

      Jako hodně pomůže si kolo zkusit – půjčit si ho na víkend.

      0 0
      • Prkny  

        To nevím jestli tady v Jihlavě někdo bude dělat :)

        0 0
    • rasto  

      jestli chceš vpřímenější posed, cross bude lepší volbou, než mtb. cross zvládne lesní, šotolinové i asfaltky. kolikrát lépe, než horské.

      a když jsi byl spokojený se superiorem, pokračoval bych v tradici. vyrábějí kvalitní, cenově dostupná kola. jestli koupíš loňský model, ušetříš – v modelech 2020 se nic převratné nekonalo.

      jestli jsi z Prahy, doporučuji cykloadam.cz, mají boží přístup i relativně velký výběr. navíc u superioru jsou výhradním dodavatelem.

      kolo za 20 bude ok. za tuto cenu mi přijde, že cross nabídne více muziky, než mtb.

      a nakonec, jedna z nejdůležitějších: určitě toč frekvenčně. ulevíš svalům i žílám. ponížíš riziko křečí.

      0 0
      • Prkny  

        S tím Superiorem jsem byl spokojený, ale nyní kvůli zádům potřebuji vzpřímenější polohu a to mi to staré kolo nedává ani s představcem.

        Všeobecně se nedá říci jaká značka má vzpřímenější posed?

        Jaký převod doporučíte?

        Třeba toto se mi líbí, ale 3×10 ? https://apache-bike.cz/…ukt/matto-a1

        0 0
        • Tomas_82  

          Pokud tě bolí záda v dolní části, tak vzpřímený posed není úplně vhodný, spíš přesně naopak. Možná by pomohla odpružená sedlovka.

          0 0
          • Kox  

            Přesně tak, napřímením to spíše zhoršíš. Ale „bolí mě záda“ je tak nespecifický problém, že je těžké k tomu říct víc.

            0 0
    • Smazaný účet  

      Přehnaně vzpřímený posed na bederní páteř není příliš vhodný. Všechny rázy a otřesy půjdou přímo dolů do páteře.

      0 0
      • Prkny  

        Souhlasím, nemyslím nic přehnaného… nechci u toho nějak ležet …

        0 0
    • Prkny  

      Co si myslíte na moje potřeby? https://www.cyklopoint.cz/…_d60038.html

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.
      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.
      0 0
    • perceptio  

      Já mám crosse a jezdím s ním i celkem terén a vždy jsem skoro vše projel, když člověk zvolí odpovídající rychlost. Jezdím také spíše na kochačku. Ale pomáhají mi i širší pláště – 44 mm.

      0 0
    • Pán z Dubu  

      Máš kolo s celkovým nájezdem do 5000 km. To není spotřebovaný. Uvádíš jedinou nedostatečnost – nízký úchop. Instaluj prodloužení sloupku vidlice https://www.aliexpress.com/…7410528.html

      A je po problému.

      0 0
    • Kox  

      Ročně pět set nebo méně kilometrů je příliš málo na to, aby ses řídil radami skutečných cyklistů. Jakási forma se dostavuje teprve po první tisícovce kilometrů ročně, takže se na to ani nedostaneš. To nevadí, jen to znamená, že nevyužiješ potenciál vůbec žádného dražšího kola a nemá smysl do něj investovat, nebo jedině v případě, kdy bys chtěl, aby tě to chytlo a zamýšlel jezdit víc. Upřímně, nemyslím si, že by ti jakékoli moderní kolo dalo příliš víc, než ten deset let starý Superior. Ale budiž, prostě chceš nové kolo.

      Krosová kola vůbec nejsou špatná. Budou ti tvrdit, že to nemá výbavu a kdesi cosi, ale ve skutečnosti představují rozumný kompromis mezi váhou, rychlostí a schopností bikepackingu (namontovat nosič a vzít si věci na přespání). Není problém 150 kilometrů denně, i když nemáš žádnou větší formu. To na MTB sice taky dáš, ale ne v pohodě. V terénu ovšem rychle narazíš. Zatímco na MTB, jakémkoli, ještě nerovnosti ani pořádně nevnímáš, na krosce končíš. Polňačka rozrytá od traktorů a potom zatuhlá, nebo sjezd přes kořeny po turistické značce pro krosku nejsou.

      MTB bude náročnější na kondici, pomalejší, ale vůbec ti to nemusí vadit, pokud jezdíš s rodinou a kámošema, kterým dnes taky stačíš. Bude to pohodlnější a je na tom víc srandy. Nedáš na to nosič, nebo možná i jo, ale není to ono.

      Na 1×12 si budeš muset pár stovek kilometrů zvykat, na 2×něco prostě sedneš, jedeš, neřešíš. Výhody jednoplacky oceníš tak po pěti stech kilometrech, což u tebe taky může znamenat „nikdy“. Šel bych do 2×něco, s tím, že 1×12 není blocker.

      Co se týče bederní páteře, vzpřímenější posez vůbec nemusí být lepší, právě naopak.

      Na co se soustředit? To záleží na tom, kolik na to máš. Od padesáti tisíc víc na nic, to bude všechno OK. Od třiceti do padesáti se poraď s někým, kdo tomu rozumí. Do třiceti to prostě bude kompromis. V každém případě bych šel vždycky do velké značky a vyhnul se všem chytristikám s garážovými dodavateli. Největší značkou je Giant.

      0 0
      • Prkny  

        Moc, díky. Pěkně napsáno !!

        0 0
      • Prazak0  

        Já jsem taky názoru, že kvalita kola by měla odpovídat nájezdu. Pokud někdo jezdí minimálně, tak rozdíly v kvalitě leckdy vůbec nepocítí a např. delší výdrž a nutnost servisu po delší době, to vůbec nepozná. U levných kol rychle odcházejí třeba náboje, ale pokud někdo skoro nejezdí, tak nic nepozná. Navíc u nábojů jde i o seřízení u nových, nová kola mnohdy prodají s přetaženými kónusy, pak je málo platné, že náboj jako takový je kvalitní. Proti tomu můžu říci, že i nejlevnější průmyslové náboje, tak ta ložiska mají docela dlouhou životnost.

        Krosová, dříve se říkalo trekingová, kola, ta byla jednu dobu oblíbená. Určitý hybrid mezi MTB a silničním kolem. Původně mívala pevnou vidlici, MTB taky. U těch se změnila velikost kol, vždy se zdůraznily výhody. Prostě módní záležitost a marketing. Původně byl objev kola 26", pak zas 29". Pamatují nástup trojpřevodníků, dnes jsou zas moderní jednopřevodníky. Mít 3×8 dá asi stejně převodů jako 1×12. Rozdíl je ve spotřebním materiálu. Levný osmičkový řetěz vydrží nejspíš déle než drahý dvanáctkový, nemluvím ani o ceně kazet.

        Já tedy nevím, co se má být na narážka na garážové dodavatele. Místní stavitelé občas nabízí kola slušně vybavená za velmi příznivé ceny. Srovnávám to s koly z tovární výroby. Fakt ovšem je, že pokud se koupí nějaké kolo od velké značky v létě, koncem roku nebo příští rok/y, tak tu bývají docela výrazné slevy. Je ovšem docela běžné, že lidi po koupi nového kola nechají něco vyměnit. Což pak kolu cena navýší a toto opět hovoří pro individuální stavbu kola. Nakonec stavbu kol nenabízí jen pár lidí zde, ale nabízí ji podstatná část cykloservisů a cykloprodejen.

        0 0
        • Kox  

          Narážka na garážisty? Ech, to je taková… Já prostě nenávidím kutily. Mám doslova fóbii ze všech DIY, samo-domo, poloamatérských, kutilských, bastlířských řešení, nesnáším všechny ty Přemky Podlahy, ať dělají skleníky ze zavařovaček nebo krosku z MTB. Jedině značka, záruka, procesy, standardy, profesionální dodavatel, čím větší, tím lepší. Takový jsem já a vím dobře proč.

          Ale když odhlédnu od osobních idiosynkrazií, tak každou hodinu, co člověk stráví vybíráním a rýpáním se v trubkách, mohl jezdit a zlepšovat se. Buď chceš jezdit na kole nebo bejt chytrej a točit šroubkama. Když chceš jezdit, běž do pořádného krámu, kup na co máš a jezdi. Když chceš bejt chytrej…

          0 0
          • mais  

            kdyz jsem mel seriovku, porad jsem neco menil – brzd desky (aby to brzdilo i dlouhe sjezdy), kotouce za vetsi, sedlo, riditka (prtoze to ergonomicky nad 60 km nebylo uplne ono), prevodniky (protoze to pro kolena mohlo byt lepsi) atd, pak jsem si nastudoval, postavil kolo sam a ejhle, menim jen to, co opotrebenim odejde… nemluve o tom, ze mam kolo vzdy precizne serizene, protoze kdyz se neco rozhodi, vim kam sahnout a v desitkach vterin chybu odszranit

            0 0
            • Prazak0  

              Nevím, komu okopával kotníky, nereagoval jsem už více. Nakonec je tu nový, moc tu nepíše, tak co řešit. To je plno lidí, že u sériových kol chtějí něco jinak. A pak stavba kola může být levnější. Zdejší stavitelé a nejen oni, tak nemyslím, že by kvalita jejich staveb byla horší než u sériových kol. Nakonec u sériových kol stejně záleží na prodejci. Kolo má být seřízené, třeba výplety můžou chtít docentrovat atd. Takže nejde jen o značku, ale i prodejce.

              0 0
    • scota  

      Koupil bych 29" HT a případně upravil pláště dle terénu. Vzhledem k tomu, že průměr ráfku je stejný jako u crossu můžeš klidně obout i crossové gumy např. Continental At ride 42×622.

      0 0
    • perceptio  

      Kox: výstižně popsáno

      0 0
    • Smazaný účet  
      0 0
      • Kox  

        Já na krosce najezdil přes čtyřicet tisíc, z toho tak půlku natěžko :-) Takže vím přesně, jaké to má výhody a kde to má hranice.

        0 0
      • Prkny  

        Vnitřně jsem byl pro mtb. Nyní po této diskusi vím že koupím mtb…

        Ty kola na tom tsku nevypadají špatně …

        Co myslíte:

        https://www.tsbohemia.cz/…d300232.html

        https://www.tsbohemia.cz/…d347179.html

        https://www.tsbohemia.cz/…d300226.html

        0 0
        • jardalee  

          kupodivu to nejdrazsi je nejlepsi :D ted akorad jestli ti bude sedet velikost L,jo ted se divam ze bude :)

          0 0
        • Tomas_82  

          Na tvůj roční nájezd budou všechny v pohodě, poměr cena/kvalita je asi odpovídající u všech. Pokud bys plánoval jezdit víc a těžší terén, připlatil bych třeba za toho Crosse z odkazu výše, nebo to nejdražší z Ts, ale pokud nebudeš jezdit víc jak 1000km/rok a hodně v terénu tak je to vcelku jedno.

          0 0
          • Prkny  

            Díky, ten Kross Level 8.0 vypadá výborně … trochu přesahuje stanovený rozpočet … ale asi se na něj do toho Havlíčkova Brodu pojedu podívat …

            Na druhou stranu to Mmr a Silverback z TSka mají nejlepší poměr cena / výkon … ale ty asi jen tak nevyzkouším … mají je pouze v ts na e-shopu

            0 0
            • Smazaný účet  
              0 0
            • Tomas_82  

              Pokud bys do toho Brodu jel, tak si prvně prověř jestli ho na prodejně skutečně maj. Taky na prodejně mají často jiné ceny než na eshopu, takže vyzkoušet a pak objednat z eshopu:)

              0 0
            • Baf13  

              Na ten Kross Level 8.0 jsem měl taky zálusk, bohužel jsem prošvihl akci za 23k a 26k už taky bylo nad můj rozpočet.

              Nakonec jsem ukecal místního prodejce a koupil o něco hůře osazený KROSS LEVEL 7.0 2019 za 20k a jsem max spokojen.

              Možná by taky mohl vyhovovat.

              0 0
    • Prkny  

      Chlapi všem děkuji za diskusi, moc jste mi pomohli !!!

      Vážím si toho…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.