Pomoc s výběrem crossových (?) kol

27 nepřečtených
  • KubaMlsnaHuba

    Ahoj, potřebuju poradit s výběrem kol pro mě a pro ženu, každé okolo 15 tisíc… Problém je, že jsme doteď hlavně dědili různé náhodné stroje a tak vlastně moc nevíme, co chceme a co nechceme. Zkusím ale popsat naše běžné využití:

    Hlavně zpevněné cyklostezky, občas nějaký lesík nebo polňačka, 99 % času žádná divočina přes kořeny, ale ani 50 kiláků na hlavní cestě…

    Já mám tak 185+/90, dlouhé nohy, takže krátké tělo :-D, žena 163/65, chceme kola asi spíš lehčí, na prdelku trošku pohodlí :-D

    Samozřejmě se ptáme i v obchodech, ale chci to mít i odjinud, protože tam se přecijen můžou snažit něco prodat a při tom radit jen napůl… Díky za pochopení a pokud je to moc obecné, omlouvám se, můžu zkusit v nějaké reakci upřesnit…

    0 0
    • KubaMlsnaHuba  

      V prvním obchodě jsme s ochotným prodavačem došli k tipu na Merida Big.Nine 100… Názor? Hlavně jsme teda přišli na to, že chceme horáka… :-D

      0 0

        MTBIKER doporučuje

        Lapierre Edge 5.9 kolo, modré Skladem > 2 ks

        Výprodej Lapierre Edge 5.9 kolo, modré

        od 15 099 Kč -4% MOC 24 999 Kč

        Lapierre Edge 2.7 27,5 kolo, modré Skladem > 2 ks

        Výprodej Lapierre Edge 2.7 27,5 kolo, modré

        od 11 599 Kč -14% MOC 17 699 Kč

      • Baf13  

        Hodně záleží jaká je té Meridy cena.

        0 0
        • KubaMlsnaHuba  

          18 tisíc (jsou to doprodávané modely – nová sezona nabízena za 23 ve stejné výbavě)

          0 0
          • t29  

            jestli je to tohle kolo s touhle výbavou =

            https://www.merida-bikes.com/…/bignine-100

            = přirovnal bych to k fabii v základu, fungovat to bude, doveze tě to kam potřebuješ a vzrušení od toho nikdo nečeká

            = vzduchová vidlice jde nafoukat podle hmotnosti jezdce a jízdního stylu, takže lepší než kdyby tam byla pružinová

            = dvouplacka s přesmykačem vydrží víc než jednoplacka, protože nebudeš muset na rovinatých trasách hoblovat nejmenší pastorky vzadu

            = kola na rychloupínák ok, pevné osy se za ty peníze nedají čekat, slabé místo jsou základní náboje kol s mizerným utěsněním ložisek, pokud začnou přidírat, nechat přeplést na lepší.

            Za 15–18 tisíc dobré kolo dokud tady neuvidím lepší nabídku, plusový bod pokud oba můžete vyzkoušet velikost osobně

            Za 23–25 tisíc bych hledal něco s lepšíma kolama

            0 0
            • couffy  

              Jedno placka je fajn, mám postaveného dojížďáka na 40 vepředu a 11–42 kazetu a plně vyhovuje.

              Jinak souhlas.

              0 0
            • Tomas_82  

              S větším převodníkem 36z bude hoblovat nejmenší pastorky vzadu úplně stejně jako s jednoplackou 34z… Jen ho pak ta výměna vyjde o poznání levněji…

              0 0
              • t29  

                Aby dorovnal nejlehčí 22–36 na dvouplacce, musel by používat 32–51 na jednoplacce. Pak už vyjde na dvouplacce o jeden nejtěžší převod navíc k hoblování.

                Finanční stránku výměn bych řešil až potom, co se objeví nabídka na podobně vybavené a podobně drahé kolo s jednoplackou.

                0 0
                • Tomas_82  

                  Podle popisu od zakladatele si myslím, že právě ty nejlehčí převody moc potřeba nebudou.....

                  0 0
        • Slavik  

          Spíše barva, ne? :-)

          0 0
    • Gwaihir  

      Do 15 tisíc korun to stále budou náhodně stroje. To chce zkusit a co se líbí, tak vzít. Těžko radit, když já měl rozpočet na kolo trojnásobný. V téhle cenové kategorii je to bohužel dost o kompromisu. Ještě se dá uvažovat o stavbě na zakázku. Místní uživatel scalar staví pěkná kola – jde to dohledat tuším na fb

      https://www.facebook.com/scalarbike

      1 0
    • KubaMlsnaHuba  

      Hele a když teda už horáka, jak je na tom Decathlon u těchto modelů? Třeba:

      https://www.decathlon.cz/…_/R-p-329414?…

      Nebo

      https://www.decathlon.cz/…_/R-p-330066?…

      Zaujalo mě, že se tam dostanu i na ten jednopřevodník ve stejné cenové relaci… Je to méně kvalitní než „normální“ značky? Je tam nějaký zádrhel?

      0 0
      • bluerider  

        Jezdím na XC100 z dekáče přes dva roky, jen loni cca 4000 km a neměl jsem s tím kolem žádný problém. U 11 rychlostního řazení jsou v odstupňování těžších převodů na můj vkus větší skoky než mi bylo libo, ale nic zásadního, časem jsem stejně přešel na 12s. Po ojetí či proříznutí jsem pláště Kraken vyměnil za jezdivější. Tenhle model má cca 12,5 kg, což je podobná hmotnost jakou mají „levné“ karbonové modely od Canyonu s dvojnásobnou cenou nebo trekingová kola. Taky provozní náklady jsou u 11s nižší. Alu rám u kola s takovou cenovkou taky nemusíš šetřit…

        0 0
      • Lamex44  

        Jen poznámka k tomu prvnímu kolu: rychlý převod 30 / 11 zubů není moc rychlý, bude vás to štvát. Druhé kolo za 19.999 v akci vypadá líp, zejména pokud to bude ta konfigurace 32×11–51zubů.

        0 0
    • KubaMlsnaHuba  

      A už posouváme limity jako vždy :-D

      Toto můžeme mít za 22 tisíc:

      https://www.ktm-kola.cz/…l-180-194-cm

      Názory? V té relaci už jsou lepší možnosti, nebo je to pořád málo peněz?

      0 0
      • Lišák  

        Na sadu SRAM SX nejsou dobré recenze. Hodně plastu, špatně se seřizuje, brzy chytí vakl.

        Bral bych ten dekáč XC 100, na jeho starší verzi jsem měl možnost se jeden den vozit, a pro mě by to byl příjemný univerzál. Já bych ho teda ještě dovybavil teleskopem. ;-)

        0 0
        • KubaMlsnaHuba  

          Díky, to jsou cenné rady co potřebuju!

          0 0
        • KubaMlsnaHuba  

          https://www.pells.eu/…orest-green/

          Tohle taky nechci? Je tam sada SX/NX a já nevím, co si z toho odnést.

          0 0
          • t29  

            U toho Pellsu je NX jenom hazka, zbytek SX.

            Odnes si z toho to, že nás je tu většina zmlsaných dvakrát dražšími koly :)

            Jestli jste doteď „dědili kola v nálezovém stavu“ tak bude i SX/NX dobrá.

            A ještě EDIT: Pells má aspoň lepší náboje než to KTM výš.

            0 0
    • Elektronik743  

      Na ta horská kola pozor, mimo terén a rozbité cesty je to jako jet s traktorem po silnici – pneu, převody, posed, atd. Cross/fitness kolo pojede citelně příjemněji, ikdyž bude mít třeba podobnou hmotnost, ta není tak prioritní, jak se tady na foru někdy prezentuje.

      Ještě bych zkusil zvážit cross/fitness kolo s pevnou karbonovou vidlicí. Dá se sehnat v relaci 20–30tis, má vzpřímený posed s rovnými řídítky, pevná karbonová vidlice je lepší (hmotnost a údržba) než levná nekvalitní odpružená a drobnější nerovnosti tlumí taky. Pohodlí a jízdní vlastnosti jde časem vylepšit třeba karbonovou sedlovkou, nebo nějakými 40–45mm bezdušovými plášti. Mrkni třeba na Specialized Sirrus, Cannondale quick, nebo Trek FX – jeden mám na ježdění do práce, druhý jsem měl ještě na ježdění po okolí a příjemná kola to jsou.

      2 1
      • bara2  

        Určitě to stojí za úvahu pro paní, zvlášť jedná-li se o robnější ženu. Vidlici stejně nepropruží, to by se po řidítkách musela válet, a na tlustých kolech se zbytečně nadře. I kdyby ty traktorové gumy švihaly po asfaltě jak se tady píše, roztočit to bude muset.

        Ale pokud je to čupr ženská, co se s chutí vyřádí na pořádným trailu, pak je nutné kolo do terénu.

        1 1
        • scalar  

          Proč by paní nepropružila vzduchovou odpruženou vidlici?

          0 0
        • Lamex44  

          Vidlici si přece necháte nastavit/nahustit podle své hmotnosti a pružit určitě bude :)

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.