• MAcroo

    Zdravím,

    Chcel by som vás poprosiť o radu. V najbližšej dobe sa chystám zakúpiť si nové hydrauliky. Chcem na tom jazdiť FR, no moj budget je značne obmedzený keďže som študent a pôjde to čisto z môjho vrecka. Zaujali ma brzdy PROMAX HORNET (DSK-907) -montujú ich na nižšie modely bighita… alebo Shimano Br-m575/486 poprípade DEORE 2010. Uvítal by som aj keby ste mi poradili nejakú inú alternatívu do 100 euro. Ďakujem za každu info alebo radu ;)

    Anketa: Aké brzdy by boli pre mňa najvhodnejšie

    1x
    2%
    • biker 0071  

      Měl sem M486-ky a nebyly vubec špatný, asi před čtrnácti dny jsem upgradoval na nový deore 2010 a je to nebe a dudy :D

    • AleZ80  

      Myslíš 100 eur za obě vč. kotoučů, obě bez kotoučů, jednu+kotouč nebo jednu bez kotouče ?

    • mamfpici  

      by som skusil aj pozriet nieco v bazaroch na nete ak „nepotrebujes“ nutne nove brzdy

      • MAcroo  

        nutne to nie je, ale chcem nové tie brzdy… viem že za tú istú cenu by som mohol mať podstatne lepšie jazdené brzdy ale chcem nové

    • RendyD  

      Nemám srovnání, ale 575 vlastním a zatím naprosto bez problémů, vyhovující brzdy, vozím 180/180 při 77kg. Mimo seřízení třmenu vůči kotouči jsem na ně za sezónu nesáhl.

      • Ruprt2  

        tyto brzdy byli (před příchodem Deore 2010) naprosto ideální blbuvzdorné brzdy možná s nejlepším poměrem cena/výkon.

        • Ruprt2  

          já su vůl myslel jsem, že píšeš o LX 595 jsem se přehlídl.

    • mc.loki  

      mechaniky avid BB7. howgh :)

    • Pelin.x  

      Já mám Sh. BR-m486 v kombinaci 180/160 a vážím + – 75kg a bohatě mě stačí. Za celou sezonu jsem na ně nemusel šáhnout.

      • onuce  

        Já mám tyto brzdy již na druhém kole a naprostá spokojenost. A to ještě v prvním případě se jednalo o trekingový bicykl s velkými koly, tedy páka podstatně větší než u 26 MTB. Celkem často sice rozsvítím kotouče, ale to je dané mojí váhou a pochybuji, že vyšší model brzd by tomu zabránil.

        • Georrge  

          nezabrání, pořád musí kotouč vstřebat stejné množství energie, je pouze na kotouči/deskách/ka­palině jak se k tomu teplu postaví.

          • Nimrod  

            a velikosti (hmotnosti) třmenu

            • Georrge  

              taky, ale ty bývaj často skoro stejné… nebo u vyšších řad spíš lehčí. Navíc pokud začneš prudce brzdit, tak chvíli trvá než se teplo přenese přes desky na třmen a mezitím už může kotouč svítit. Třmen pomáhá chlazení až při dlouhém brždění. Mám to i odzkoušené, když jsem z 60km/h skočil na brzdu a zkoušel nejkratší brzdnou dráhu, tak kotouč zmodral, z desek se kouřilo ale třmen byl studený…

              • Nimrod  

                já to jen doplnil :-) je jasný, že když modrá kotouč, tak třmen s tím prd udělá

              • Vilém  

                Zalezi typ od typu brzdy. Treba v 4pistech XT jsou v pistcich strcene plastove spaliky a desky dosedaji ne na pistky, ale na ten plast, takze prenos tepla do trmene je spatny. U brzd, ktere maji stycnou plochu kov/kov bude prenos uplne jiny. Dal to muze ovlivnit pripadny unasec na kotouci. Myslim, ze treba XTR, nebo XT s unasecem se bude chladit uplne jinak nez obycejny, malo derovany disk z 486tek.

                • Ruprt2  

                  no nevím jak u nějakých speciálních sjezdových brzd apod.

                  Ale není přenos tepla na třmen spíš na škodu?

                  • lukas aka mitro  

                    Imho je, protoze pak se snaze uvari kapalina.

                    Jsou to nove XT ktere maji zabudovane chladice?

                    • jonti  

                      Nove XTR

                    • Ruprt2  

                      chladiče mají myslím XTR a přemýšlím stejně.

                      • ememem  

                        v MB 12/2010 je test brzd (nedam ho sem jak mam vo zvyku lebo som to zabudol v lietadle a uz si to kupovat nebudem kedze to mam precitane).

                        zrovna nove XTR jak vo verzii XC tak vo verzii Trail tam nevyslo moc dobre, v podstate sa nedalo otestovat kedze jak v labaku tak pri praxisteste volkde v alpach tomu uvarili kotuc do tej miery ze sa v podstate rozpadol. navyse u oboch modelov bol pozorovatelny unik kvapaliny na pake. inak co sa tyka davkovatelnosti a ergonomie paky tak same superlativy(hlavne Trail), okamzita brzdna sila tiez docela dobre (zvlastne ze pri rovnakom kotuci o dost vyssia pri modeli XC) nicmenej co sa tyka fadingu vid. vyssie takze v konecnom dosledku nemohli byt hodnotene resp. len ciastkovo. zaver bol asi taky ze zrejme vacsine budu sluzit docela k spokojnosti nicmenej od oznacenia XTR by sa cakalo viac. (comu tiez moc nerozumiem lebo viditelne slzenie na pake by u mna k spokojnosti urcite neslusilo.)

                    • Nimrod  

                      to mi připomnělo, jak shimano zkoušelo chlazení vodou na starých čtyřpístkách xt :-)

                • pustipav  

                  Jaké 4písty, žádné jsem nenašel…

    • MAcroo  

      Rád by som sa ešte spýtal… je tam velký rozdiel medzi 575 a 595kami? Čo sa týka brzdného účinku, prehrievania, atď.

    • krokus  

      Mám technický dotaz: Dala by se brzda XTR 2010 přidělat na vidlici RS Sid 2009 bez adaptéru? Aktuálně mám brzdy Juicy 5, k vidlici jsou přichycené jen pomocí šroubů a podložek.

      • kubad  

        ano :D

        ale musíš koupit XTR v PM verzi, nevím jestli u XTR2011 bude verze IS vubec existovat, ale pro jistotu to píšu

        • krokus  

          A dozadu budu potřebovat IS nebo PM? Omlouvám se, mám v tom trochu galimatyáš:-)

          K myšlence pořídit brzdy XTR jsi mě přivedl vlastně ty v jiném vlákně. Jak na tom tyto brzdy budou funkčně ve srovnání s Juicy 5? Předpokládám menší ostrost, lepší dávkovatelnost, lepší brzdění za mokra, podobné brzdění za sucha (v tomto bych si nerad výrazně pohoršil).

          Chtěl bych asi model 2010 – předpokládám, že by se dal sehnat za cca 5000. Kdesi jsem četl, že model 2011 má o 25 % vyšší účinnost. Taky ale stojí o dost víc (na bikesportu je za necelých 8000).

          • Vilém  

            Teoreticky by stacilo IS, bylo by lepsi i vahove. Jinak bych tam dal PM+adapter, hlavne kvuli nastaveni.

          • Ruprt2  

            třmen je PM :-)takže PM plus adaptér

            jo a XTR 2010 si myslím, že není.

            • krokus  

              V několika eshopech (např. kupkolo) jsem je viděl, je ale pravda, že to bylo vždy IS.

              • Ruprt2  

                ty máš na rámu IS uchycení, ale adaptér máš IS na PM :-)

                a třmen máš PM, takže buď použiješ nějaký takový adaptér jaký máš a brzdu PM (IMHO bezproblémovější) nebo si koupíš rovnou brzdu IS.

                • krokus  

                  Aha, rozumím. Varianta IS dozadu by asi byla lepší váhově, horší co do jednoduchosti nastavení. Musím tedy pořídit buď PM/PM nebo PM/IS (na prvním místě vždy uvádím přední brzdu).

          • Pumsc  

            to je kontrast panečku,hope+rezavý niple;-)

    • McBlacky  

      zauvažuj o SLX.

      486ky mají extra dlouhý chod páky, měl jsem v ruce dvě kola a brzdit jezdím prstem fakt nešlo, chodilo to moc blízko gripu.

      Deore 2010 jsou na tom o chlup líp, ale pořád chodí dost blízko, už se s tím dá jezdit, ale není to extra komfort.

      • BigKarel2  

        Když si páku nastavíš co nejdál od gripu, tak je to lepší..

        • McBlacky  

          já je nevozím vůbec některý z těch kol co jsem měl v ruce a stavěl nebo servisoval vozí holky a tam to prostě nejde dát daleko, když máš postavu na Skový rám, tak délka prstů s tím dost souvisí :)

    • ronin  

      Fouknu to sem,brzdy přijdou na zimáka, tak mi jde hlavně o spolehlivost ve sněhu a blátě. Brzdit snad budou líp než dosavadní v-éčka. http://www.kupkolo.cz/…cu_4192.html nebo http://www.kupkolo.cz/…IXIR-5-White

      Díky

    • Jery01  

      Ahoj všem, neví někdo, zda existuje nějaký adaptér na XTR brzdu (přední), aby šla na PM vidlici? Dosud mám IS, ale v budoucnu mám v plánu jinou vidli, která bude určitě PM. Četl jsem v historii a prý existuje jenom adaptér na 180 kotouče. Rád bych měl stále 160, protože 180 je na mou váhu zbytečný. (72kg)

      • Evilcleaner  

        smůla, můžeš více jíst.

      • toram  

        na PM se na kotouč 160 redukce nedávají..vychazí to akorát ± podložka.. ehm teda podle toho co sem pochopil..XD

        • Vilém  

          Trmen ma IS, vidlici PM.

          • Jery01  

            Přesně tak.

            • kubad  

              to máš blbé, tuším KCNC ma adapter ale jediný o kterém vím že ho zkoušel tak nepasoval, kup 180mm kotouč a neřeš, nebo kup nový PM brzdič

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.