Výběr Gravel - KELLYS vs CUBE vs GIANT

149 nepřečtených
  • Golda

    Prosím o pomoc s výběrem mého prvního Gravel kola. Do teď jezdím na horském kole 29 ,Scott Aspect 920 model 2013.

    Gravel si chci koupit z důvodu, že na kole jezdím z 90% po silnici a zbývajících 10% po polních cestách. Dalším důvodem je to, že chci prostě změnu. Měřím 176 cm a vážím 81 kg. Tentokrát si nechám velikost rámu poradit od odborníků, protože ten můj Scott je na mě delší a nerad bych zase udělal chybu. Dále by mě zajímalo, jestli je někde v Praze možnost otestovat CUBE. Následující adepty jsem vybral na základě mých kritérií a to je:

    • cena do 38 000 Kč
    • hydraulické brzdy (jsem na ně zvyklý a nerad bych dělal krok zpět k mechanickým)
    • dvoutác (názory se na to různí, ale já mám představu tuto)

    Děkuji za pomoc.

    Prvním adeptem je Kellys Sot 50 2019 (abych se přiznal značku Kellys jsem vždy přehlížel a až video na YT od Štěrby na model 2018 mi změnil pohled na tuto značku). Problémem je dostupnost, ale ještě na netu se někde dá sehnat. Cena 32 990 Kč

    https://www.kellysbike.com/…ot-50-p57707

    Druhým adeptem je Kellys Sot 50 2020 – ještě se neprodává, ale snad brzy začne. Cena je větší než model 2019, ale zase lepší komponenty? Prosím o Váš názor. Na jednom shopu jsem našel slevu 15 % při registraci. Jinak cena 36 990 Kč po odpočtu těch 15% je cena pod 32 000Kč

    https://www.newbike.cz/…-2020/d12997

    Třetím adeptem je Cube Nuroad Race 2020 – v nějakých shopech je udáván jako Gravel a někde jako cyklokrosové. Jak to tedy je? cena 37 990 Kč

    https://www.cyklokyjovsky.cz/…-2020/d47446

    Čtvrtým adeptem je Giant TOUGHROAD SLR GX 1. cena 35 999 kč

    https://www.giant-bicycles.com/…oad-slr-gx-1

    • bezdratova.sprcha  

      Určitě nevyber gravel s převodníky 52/36. Možná tam je jen překlep, ale to si mnoho lidí nenechá ani na silničce. Pokud budeš jezdit polňačky i do kopce, tak minimálně kompakt, ideálně menší.

      Za mě nejsolidnější nabídkou gravelů z toho co máš je Soot 50. Pokud ti vyhovuje Shimano, tak nové GRX komponenty budou super a převody 46/30 jsou na gravelu ideál (pokud nemáš závodní fyzičku). Bohužel, nepočítej s tím, že bude dostupný dřív než v březnu, a jestli ho chceš, tak si co nejdřív zamluv. Soot z obchodů mizí docela rychle a může být problém sehnat velikost. (I když na druhou stranu vzhledem k rostoucí ceně už tak rychle mizet nemusí).

      Pokud spěcháš, s letošním modelem blbost taky neuděláš.

      Nuroad pokud se nepletu je skutečně CX, s tím teda že můžeš dát až 40mm pláště. Popravdě hodně lidí u nás jezdí na CX kolech s CX plášti a říká tomu gravel. Je to hodně individuální a na trhu je dost CX rámů které s využitím gravelu počítají. Pokud jezdíš 90% asfalt, tak by to pro tebe mohlo být lepší než Kellys kvůli menším a hladším plášťům v základu.

      Toughroad by byl asi nejlepší hliníkový základ pro univerzální kolo, kdyby neměl vzadu rychloupínák. Osazení za tu cenu už ale není nijak výhodné, tak jako u většiny velkých značek. Nicméně Tiagra je naprosto solidní sada s vysokou spolehlivostí i v terénu. Tak jako tak si nemyslím, že by to pro uvedené využití bylo nějak extra zajímavé kolo.

      Zajímat by tě mohla ještě Merida Silex. Té už se začíná srážet cena kvůli končící sezóně. Brzo půjde ještě níž a v některých obchodech už teď dost možná ukecáš větší slevu.

      • Golda  

        Děkuji za odpověď na můj dotaz. Osobně se mi také nejvíce zdá ten Kellys. Jen mě zaskočila ta dostupnost až v březnu, předpokládal jsem, že nový model bude skladem nejpozději do konce roku. Je jasné, že nejraději bych koupil něco hned, ale ta nabídka ke opravdu omezená.

        Je to naskladnění až v březnu nějak ověřené, třeba ze zkušeností z letošního roku?

        • bezdratova.sprcha  

          Loňský i letošní model přicházely na trh zhruba stejně. Pokud chceš mít jistotu, můžeš zkusit napsat přímo do Kellys, ale myslím že zatím budou vědět jen orientační období. Každopádně na maily docela ochotně odpovídají a třeba se dozvíš i něco, co ti prodejci neřeknou.

      • Romancero  

        tohle opravdu nechápu-ty převody 52/36 na takové kolo-kdo to vymýšlí? To ty lidi na kolech nejezdí, nebo co? Pochopím 46 /36, ale osvědčené je 48/32 (já jezdím 44/32).Samozřejmě GRX je fajn .Jen nechápu tu posunutou řetěz linku na 50 mm

        • Golda  

          A na tom Kellysu sot 5 model 2020 je 46/30T, to na tom bude jak? Jezdím do kopců na silnici i na polňačkách.

          • Romancero  

            tak samozřejmě-každý to máme jinak…ale tyhle převody 46/30 jsou fajn…záleží také , co budeš mít vzadu za kazetu.

            já vozím (když mám cca 12 kg bágly/ 12–36 (9tku) Je pravda, že jsem ze silnice zvyklý na menší skok mezi převodníky , jezdil jsem na žiletce na 52/42…proto mám na gravelu 44/32…a paradoxně díky překrývajícím se převodům využiju lépe pastorky kazety ..

            Sám si to musíš vychytat..a dají se sehnat i jiné převodníky (třeba od Gebhardta)

          • bezdratova.sprcha  

            46/30 jsem jezdil cca půl roku. Je to super a podle mě o to bude zájem i na silničkách. Největší výhodou to je pro jízdu v terénu. I s kompaktem 50/34 budeš na některých lesních stezkách neustále řadit vepředu, protože se hodně střídají pomalé a rychlé úseky. Toto byl důvod, proč se na CX začaly dělat 46/36 kliky.

            Samozřejmě to oceníš i když jezdíš spíš polňačky. Díky 46z převodníku budeš mimo asfalt v pomalejším prostředí spíše v půlce kazety než v její horní části, a s 30z převodníkem a 34z pastorkem kazety jde po troše tréninku vyjet cokoliv.

            Když osadíš kazetu 11–40, tak budeš mít v podstatě MTB převod do kopců a přitom ty skoky v první polovině kazety jsou stejné jako u 11–34, což zase hraje do noty tomu 46z převodníku, že na silnici budeš téměř výhradně v té první polovině kromě kopců.

            Zkráceně, 46/30 nebo alespoň 48/32 bych už na gravelu s dvojplackou vyloženě vyžadoval.

            • Golda  

              Oběma vám děkuji za rady. Tak tím pádem Kellys sot 50 2019 je mimo hru a počkám na model 2020. Anebo jestli se naskytne nějaká jiná koupě, která bude mít minimálně podobné parametry jako Kelyška 2020.

              • bezdratova.sprcha  

                Pokud bys oželil tu GRX sadu, tak bys mohl koupit libovolný model a prostě tam ty kliky vyměnit. Shimano tyto převody uvedlo teprve letos, ale například FSA je dělá už roky.

              • Romancero  

                pak dej samozřejmě vědět, jak jsi s kolem spokojen..a poděl se o zkušenosti.

                • Golda  

                  Tuto sadu bych i třeba oželel, ale v téhle cenové relaci jsou problém brzdy, většinou mechanické. Takže mi nezbyde nic jiného než počkat, až bude v prodeji model 2020.

              • CervezaMatador  

                Soot 50 2019 ale má 50/34 a kazetu 11–34, i když ve specifikacích to píšou jinak. U pák taky uvádí rs-505 ale v reálu jsou klasické r7000. Já ho kupoval v květnu za 28000, ale teď už bude vyprodaný.

                • Agger  

                  Ano mohu potvrdit, v profilu mám převodník i vyfocený.

            • Kanec  

              Čoveče já jezdím právě s tím kompaktem 50/34 a je to pecka. Je pravda, že je to občas dost dřina a hlavně to utočit, ale po “opuštění” HT jsem totálně nadšený. A to jsem pouze ubohý hobík, nic extra dupač.

              • bezdratova.sprcha  

                Já taky jezdil kompakty asi tři čtvrtě sezóny, než jsem o subkompaktech začal uvažovat protože jsem kolo bral stále častěji do terénu. Použitelné samozřejmě jsou, ale pokud nepotřebuješ jezdit na rovince přes 50kmh, tak tam dělají zbytečně těžké převody.

                Vyšlapat jde nějakým způsobem vše, ale otázka je taky za jakou cenu.

                • well  

                  50×34 je v terénu úplně v pohodě. S kazetou 11–32 vyjedeš všechno.

                  • lumyr  

                    To je hodně silný tvrzení :)

                    • BB  

                      pod pojmem terén si můžeme představovat poměrně různé věci, nebo kolega může mít v nohách dynamit. Já si tedy 20 procentní stojku v šutrech na převod 34/32 nedovedu představit.

                      • Smazaný účet  

                        Problém nevidím v převodech,34 × 32 je naprosto dostatečný. Jako zásadní se mi jeví nerealistický očekávání lidí v tom v jakým terénu se gravel může pohybovat. Prostě je tu limit adheze pláště a podkladu a průchodnost. Jsme příliš zmasírovaní reklamou. Chcem aby to jezdilo jako raketa postavená na TdF, žehlilo jako full s čtvrtmetrovým zdvihem a vůbec nejlíp, stálo jako eska z bazaru.

                        • nomecz  

                          tak ono se na tom s patřičným skillem dají dělat zajímavé věci

                      • Jáchym 1  

                        Jak píšeš,terén je pro každýho specifickej pojem.Já jsem do nedávna vozil na gravelu 50/34–11/36.Popravdě jsem se s tím dostal kamkoli co dovolily pláště.Teď jsem nasadil GRX kliky 46/30 a mám rezervu pro případ nouze.

                      • well  

                        Dvacetiprocentní stojku v šutrech nedáš ani na horáku.

    • blackseal  

      Nuroad nie je CX, na tie ma Cube osobitnu radu. Nuroad ma geometriu identicku s Cube attain, ktore ma pohodlnu, endurance geometriu. Mimochodom, Soot ma sportovejsiu, menej komfortnu.

    • zahr  

      Ja bych jeste kouknul treba na Giant Revolt 0 2020, tam by se dalo dostat na 36k.

      https://www.giant-bicycles.com/…evolt-0-2020

      • Golda  

        Tenhle Giant vypadá hodně dobře, ale ta cena mi vychází přes 41.000 Kč. Jak by se dalo dostat na 36 000Kč?

        • zahr  

          Ceska cena je 39999,– a v predobjednavce dostanes s klidem 10% cenu, napr. v Giant Store Praha :)

    • Kanec  

      Přesně před měsícem jsem také “vzdal” čistě horáka a vybíral jsem úplně stejně jako ty. Nakonec jsem šel do Cube. Ale do modelu Cross. A přesně jsem měl dvě podmínky. Hydra brzdy a minimální možnost 40mm pláště, jo a ještě dvojplacku. To kolo mi sedlo a jsem opravdu spokojený. A modely 2019 slevňují a pár kusů se ještě dá sehnat. A na tebe u Cube vychází pravděpodobně vel. 53. Jo a v Praze je mají v Ridecu. I ten Nuroad, ale tem mi kupodivu neseděl.

      • Golda  

        Díky za tipy. V týdnu budu mít o zábavu postaráno. Zajedu se podívat do Rideka na ty Cube a samozřejmě do toho Giantu a zjistím jak by to bylo případně s nějakou tou slevou (tenhle model se mi tedy moc líbí). Ještě mám dotaz, nechají tě v Rideku kolo vyzkoušet (projet se)?

        • Kanec  

          Nechají. Já si s tím kolem jezdil tam po Smíchově. Ale to je takové nic moc. Ale základ to trochu ukaže. Nevím ale jestli by se dalo domluvit klasické půjčení. To nevím. Mají dvě pobočky. Zbraslav a Smíchov. Na Smíchově mají tutově Nuroad vel. 53. Na něm jsem jel poprvé.

          • Golda  

            Zkusím se tam zastavit a vyzkoušet, klasické půjčení třeba na celý den by bylo ideální, to už by se vidělo zda kolo sedne. Ale obávám se že to možné nebude.

      • Suntour  

        Ridec je prosim kde ?

    • Suntour  

      Koukám, prachy mám připravený. Soot 70 2019 už jsem chtěl koupit s obavami jaké bude 1 × 11 a že si zvyknu. Ale Soot 50 2020 má prostě ideálně poskládaný převody jak do rychla tak do pomala…

    • Suntour  

      Soot 50 2020 co hmotnost ? 10,8kg ?…

      jinak za 31500 ktery nabizi s 15% slevu prodejce mi to prijde fakt super …

      • Golda  

        Za ty peníze to je asi dobrá koupě. Bohužel nemám možnost nikde vyzkoušet jestli mi sedne velikost M nebo L.

        Jak už jsem psal nahoře měřím 176 cm a nohy 84 cm.

        • blackseal  

          Ak nezmenili geometriu od roku 2017, ber M.

        • Suntour  

          Já mam 169cm…pro me je S

        • Suntour  

          176cm to bych sel taky do mensiho…Mko

        • Agger  

          Já mám 183cm a bral jsem L, tebe bych spíše viděl na M.

          • Golda  

            Tak jsem měl velice krátce možnost vyzkoušet Kellyse Soot 50 ve velikosti L a to na me bylo opravdu dlouhé. Když se dívám na tabulku velikostí Kellyse, ze velikost S je od 164–179 cm a velikost M od 174– 189 cm. Tak ted je otázka jestli objednat velikost S nebo M? Nema nekdo v Praze Soota ve velikosti S?

            V Decathlonu jsem si půjčil Tribana ve velikosti L (jinou na půjčení nemají), chtel jsem vyzkoušet berany. A přesvědčilo me to, ze berany chci. Pak jsem si vyzkoušel posez na M a to mi sedlo asi akorát. Ale u toho Kellyse nevim.

      • myscho  

        Mozeme sa bavit o kvalite atd., ale Decathlon ma gravel na 105ke za 24k…

        • tomo_111  

          az na to ze ho nemaju dostupny, nie?

          resp maju ten RC 520 co je snad to iste akurat sa to nevola gravel a je to v inej farbe a trosku lacnejsie.

          Otazka na prevody, je tam 50/34 a nejaka 11–28 kazeta?Je mozne to nejak jednoducho priblizit napr na prevody ako ma ten Soot 50 2020 – kolko cca vyjde vymena prevdonikov a kazety?

          • Golda  

            Decathlon má Gravel dostupný pouze přes eshop, ale není prý problém si to objednat na prodejnu. Já zatím plavu v těch velikostech jestli M nebo L. Každopádně mám zarezervované kolo na půjčení Rc520 tu levnější verzi za 20 990 Kč. Ale mají testovací pouze velikost L.

            • Prasopes  

              Tu mám asi 2 měsíce a jsem nadšen. Musel jsem si teda seřídit přehazku, bo to nějak nedali úplně dobře, ale těch půl hoďky mi za těch ušetřených 10–15 tis rozhodně stálo… Dokonce jsem jí kupoval ještě o tis lacinějš než je teď

    • myreczech  

      hele tohle na mě dneska vyskočilo…za 32 na APEXu…to není špatný dýl…

      https://www.merlincycles.com/…-150729.html

    • vt  

      Nemeli by jste tip i pro mne? :-)

      Gravel nebo cyklokros na polni/lesni cesty … tak trochu jako zimak.

      Staci Al ram.

      Pneu 35+.

      Dvojplacka … idelane 46 nebo 48.

      Tiagra nebo 105.

      Idealne mechanicky kotouce (TRP mam vyzkousene a nemam rad velke hydro-paky razeny) – ale neni to uplne zasadni vec.

      Kola staci OEM sety, uprednostnim drzaky pred vahou.

      Financni limit nijaky nemam, co jsem tak narychlo prozkoumal net, tak do 30–35k bych se mohl vejit … vic asi vzhledek k urceni kola nema smysl.

      Premyslel jsem o Giant TCX, ale ty se letos zkazili jednoplackama :-( tak jedine nejaky starsi kousek.

      Dalsi favorit je CAADX – taky starsi rocniky, ty se daji sehnat bez problemu … zde se mi zda jako nejvetsi nevyhoda jejich spec stred na nejz je dost stiznosti.

      Mozna bych vzal i zachovaly bazar, kdyby nekdo neco mel (na cca 175cm).

      Dik.

      • Johny.Merida  

        https://www.kolasvorada.cz/…lver-2019-56

        Hele výběr, řekl bych, že je.

        • Suntour  

          pěkné., ale z Prahy daleko :(

          • Johny.Merida  

            Me to přišlo např poštou :-)

          • tompca  

            Mě to přišlo od Svorady PPL do Prahy celkem rychle, tuším druhý den od objednání.

            • Suntour  

              Kouknete na specifikaci. Velikost kola k výšce. A kupujete přes eshop ? Já rád na kolo sednu a vidím ho na živo

              • Johny.Merida  

                Šel jsem najisto.

              • tompca  

                Zkusil jsem ho v Praze v krámu, a za druhé po 30 letech ježdění na kole odhadní podle geometrie co mi tak bude sedět.

                Se svými 173 cm , 54 a vyhovuje.

                • Suntour  

                  Kde v Pze ?

                  • vt  

                    To nevim, ale nakupu po netu se neboj.

                    Zmer si stary kola + proklikej fit weby a porovnej to s geometrii zvolenyho kola a vicemene se nemuzes splest.

                    Osobne mam zkusenost, ze kolo uz ± odhadnu a na poradny odladeni mi stejne projizdka okolo kramu nestaci, to chce cely den.

                • tompca  

                  Ve Vršovicích u Kohinorky je krám Specialized

            • Johny.Merida  

              Já objednal v pátek a v sobotu to bylo doma. Mám 175 cm a bral jsem Diverge vel. 54 a super.

              • Suntour  

                na mých 169cm velikost 52?

                • Johny.Merida  

                  Hele, to už bude vážně asi 52. Kouknul bych nekomu na profil s 52 Divergem a ptal bych se na výšku.

                • tompca  

                  Diverge s tvou velikostí 52.

                  • Suntour  

                    2019 diverge dle specifikace

                    „Nový rám je v pohodě kompatibilní s plášti 700×42 mm a ještě vám zůstane dostatek prostoru pro bláto. “

                    je to pravda ? Dám tam 40 plast ?

                    https://www.cyklo69.cz/…s-blackwhite

                    • tompca  

                      https://www.bike-forum.cz/…l/55018-kolo

                      Ty Kendy jsou 700X40c ( v reálu měřené šuplerou 41mm předělané na bezduše) a je to tak na hraně, já tam blatníky dávat nehodlám, na zimu mám jiné kolo.

                      Koukám, že jsi taky z Prahy, tak jestli chceš můžeme se domluvit a můžeš si ho vyzkoušet, ať poznáš do čeho chceš jít.

        • vt  

          Jo Diverge vypada zajimave, moje velikost se jeste da sehnat.

          Neznam ty brzdy, jinak ok – zkusim na nej mrknout.

          U GIANT ToughRoad bych neskousnul ten Conduct vymysl, to mi prijde silenost … jinak ale taky pekny kolo.

          Do uvahy mozna jeste prichazi: CANNONDALE CAAD X TIAGRA 2019 nebo "CaadX 105 2018 ":https://www.hupnakolo.cz/…adx-105-2018

          • zahr  

            Ten Conduct vymysl je sice ne uplne hezky vypadajici silenost, ale funkce uplne cajk, co mohu porovnat s moji hydr. ultegrou, tak mi projevem vyhovuje snad dokonce i trochu vic.

            • vt  

              Verim, ze to funguje … ale je to fakt hnusna vec :-) A taky mam takovou uchylku, ze se obcas drzim za riditka uplne u pradstavce, tam by to vadilo :-/

            • atty  

              Můžu se optat – právě o Conduct brzdách uvažuju (protože chci zachovat průchozí CX páčky a jednak se mi nechce dávat asi 15k za GRX páky s přídavnejma páčkama a taky jsem je ještě ani neviděl prodávat) a jediné, co bych potřeboval vědět, jestli představec musí bejt Giant (nějakej spešl kvůli upevnění), nebo se dá použít jakejkoliv?

              Jinak mi „převaděč spojitosti“ nevadí, ani funkčně, ani opticky – naopak se mi vcelku líbí (asi jsem divnej, ale některý věci na kole mám rád trochu „divný“ a neotřelý… :)

              A dle všech lidí, co tuhle brzdu používaj je funkčně i projevem vysoce nad mechanickejma i těma semihydraulikama ovládanejma lankem až ke třmenu.

              • zahr  

                Predstavec se da pouzit jakejkoliv, jen misto toho „predku“ je ten mechanismus.

                • atty  

                  Aha, takže to funguje zároveň jako čelní víčko předstace – rozumím tomu správně?

                  Díky za info – zas tak moc info se o těch brzdách a instalaci najít nedá (teda ještě jsem nezkoušel hledat servisní manuál).

                  • zahr  

                    Presne, ja je jel na testovacce a pritelka je ma na nove silnicce, takze o nich zatim take nic moc nevim, jeste jsem se v tom nevrtal, ale to casem prijde :D

                    • atty  

                      Super, díky za info – já se právě bál, jestli ještě nemusí být nějaký jejich představec se specifickým uchycením. Tak tím lépe a tím víc o nich uvažuju :)

                      • vt  

                        Nejsem si jisty zda pujde pouzit jakykoli predstavec, IMHO ne.

                        Nicmene o nakupu Gianta uvazuju a Conductu bych se rad zbavil, kdybys ho chtel, tak se ozvi.

                        • atty  

                          Když nad tím přemýšlím, tak asi jsou představce, kde by to nesedlo, ale klasické s běžným upevněním – tam by to vcelku mělo mít stejnou dosedací plochu, pokud rozteč šroubů bude stejná. Ale jak opakuji nevím, v ruce jsem to neměl.

                          Ohledně Conductů píšu SZ.

    • ppavon  

      Zdravím, já mám od cube toto kolo:

      https://www.bike-life.cz/…2019-/d34499

      Měřím 178cm, mám velikost 53, naprosto ideální. Z vlastní zkušenosti, doporučuju vyzkoušet, nekupovat velikost podle toho kdo ti tady co poradí. Seděl jsem na kole jiné značky velikosti 58 a neměl jsme s tím problém. Jinak Cube označuje řadu Nuroad jako Gravel.

      Co se týče převodů atak. Je to hodně o tom jaké máš nohy, co jsi schopen utáhnout. Myslím si, že je to důležitější než jaký tam je počet zubů. Na mnou zmíněném kole mám vepředu 50/34 a vzadu je 11–34. Jediné co mě kdy limitovalo do kopců byla moje fyzička. Nikdy to nebyly převody. On si tohle každý nechce přiznat. Já jsem přecházel na gravel z horského 15 let starého kola. Dost jsem řešil jaký je rozdíl mezi 50/30 a 48/36 třeba. Každý mi říkal něco jiného. Osobně bych do lehčích asi nešel. Vyhovuje mi to. Ale je vhodné si to zkusit. A taky dost záleží na tom kde jezdíš.

      A další věc. Nechtěl jsme na kolo čekat půl roku, vybíral jsme z toho co bylo skladem. Chtěl jsme jezdit, ne čekat.

      • tomo_111  

        To co si teraz napisal za moudro k tym prevodom?:)

        Ved je jasne, se prevody sa volia podla fyzicky (a na co realne mas), podla coho ineho?

        Asi ked som sracka (co teda som :)) tak si nekupim 52/36 + 11–25 ked chcem ist do Alp kde ja najlahsom nevyjdem 10% kopec ale radsej 50/34 + 11–32 nie?

        Ked sa to casom zlepsi a bude to moc lahke na moje nohy prejdem na tazsie..problem je ze ked niekto kupuje bike o tomto aji nemusi vediet a menit potom prevody su peniaze naviac..

        • ppavon  

          Ono kdyby to všechno bylo tak jasné jak tvrdíš, tak se tady na to neptají lidi když si kupují nové kolo a nemají zkušenosti například se silničními převody. Já jsem napsal svoje zkušenosti. Spousta lidí nepřemýšlí tak, že si koupí kolo a po roce si překope převody. Někdo to dělá, ok, ale pro někoho je to zase zbytečné.

          Někteří zde diskutujících tvrdí, že na gravel je 50/34 moc a že je to těžké a že ideál je 46/30, což podle mě není pravda. A velice často se právě zapomíná zmínit, že je důležitá fyzická kondice. A samozřejmě kde jezdíš, to je stejně důležité. Dle mého. Jsou to věci, které ne každý kdo si kupuje nové kolo zohledňuje. A já jsem jen přidal svoji zkušenost. Já nikomu nic nevnucuju, každý si musí vybrat dle svého.

          • TK75  

            Ono gravel je široký pojem.Já nemám problém vyšlápnout kopec a nemusím mít 1:1 převod, ale s pneumatikou v šířce 4 cm a víc je potom převod 50:11 nepoužitelný a je tam navíc a zbytečně.Proč se zbytečně ochuzovat o množství převodů?Nejtěžší převod je opravdu na gravel ideál tak max. 46:11.Nebo potom, když vepředu 50 zubů tak k tomu kazetu začínající 14 zuby.Toť můj názor podle toho jak to mám vyzkoušeno.

            • ppavon  

              Ok, já mám nejtěžší 50:11, nevyuži ho tolik často, ale používám ho. Já třeba jezdím spíš silnice . Mě to vyhovuje. Zkušenosti jsou různé, ok.

              • tomo_111  

                Tak potom pardon, hovorime o tom istom a zrejme som ta zle pochopil.

                Ja vravim napr o tom ze napr canyon niektore silnicky vyssie mal s 52/36, kamos si taku kupil o prevodoch nevediac vsetko toto a bolo mu to vela (aj mne by bolo napr, som si viacmenej isty).

                Jasne ze zavisi na kondicke a nohach, tie rady byvaju skor vseobecnej distribucii – necakas ze kazdy ma nohy ako sagan a cakas ze na gravel pojdes aj strmsie kopce (a horsim terenom, to tiez spravi rozdiel).

              • vt  

                Jo to bude ono … uz si asi rozumime. I obyc hobby silnicni zavody se bez 53×11 prakticky nedaji jet, ale naopak v terenu u zimni krosky by mi stacilo 46 zubu, jinak bych 1/3 kazety nevyuzil. Je super, ze si kazdy muzem vybrat! :-)

    • Golda  

      Tak nakonec se rozhoduji už jen mezi temito dvěma adepty:

      Kellys Soot 50 2020

      https://www.megabikeplus.cz/…oot-50-2020/

      Giant Revolt 0 2020

      https://www.giant-bicycles.com/…evolt-0-2020

      Prosím Vás o názory jaké z těchto adeptů vybrat. Jake převody, jestli 46/30 nebo 48/32 (jezdim 90% po asfaltu)?

      Vzit Grx na Kellysu nebo 105 na Giantu? Kvalita zpracování atd..

      Pro upřesnění dodávám cenu Kellys 31.500 kč a Giant 36.000 kč.

      Děkuji za případné komentáře.

      • Bobbybike  

        Na Giantu máš 105 kompaktní převodníky 50/34 (nikoliv 48/32)

        • blackseal  

          ja tam vidim: Kliky

          Praxis Albe 2D, převodníky 48/32 zubů

          • Johny.Merida  

            Já taky.

            • Golda  

              A váš nazor na adepty?

              • Johny.Merida  

                Já konkrétně menil žiletku za gravela a trval jsem si u klik na kompaktu 50/36.

                • TK75  

                  Převodník si můžeš časem přizpůsobit jak budeš mít potřebu.Spíš bych koukal na rám a to spíš věřím Giantu:-)

          • Bobbybike  

            ok, nekouknul jsem na odkaz a vzal to podle kámošova gravela – Gianta. Pokud by nebyla 15% sleva na Kellyse, bral bych Gianta především kvůli rámu.

      • zahr  

        Za me rozhodne Giant ;)

        • Golda  

          V čem je objektivně Giant lepší?

          • DaD  

            Za mě také Giant. Mám Revolta a geo mi náramně sedí. Ostatně jako všechny kola od Giantu, naštěstí :) A další věc je to, že mají dost dobrý poměr cena/výkon.

          • zahr  

            Nedokazu posoudit novou GRX sadu, ale nerekl bych ze jedno bude nejak vyrazne lepsi ci horsi nez druhe, chybu neudelas ani s jednim, u me to jsou spis sympatie k Giantu, mame doma ctyri :D a antipatie ke Kellysu.

    • pumpy  

      Co rikate na GT Grade CX Rival 2017 nebo radsi neco jineho ?

      nebo by jste radsi brali soot nebo toho gianta viz vise ?

      • roupik  

        jestli máš něco z toho možnost vyzkoušet tak vezmi co ti sedne, papírově bych vzal Gianta

        • Golda  

          Právě, že to Gianta jsem zatim nemel možnost vyzkoušet.

      • nomecz  

        Mam ho a za me hodne pohodlne a univerzalni kolo

        Kolo je celkem obratne a da se jezdit jak v celkem velkem terenu tak i jako nahrada silnicky. Da se celkem zalevno poskladat pod 9kg bez snizeni odolnosti

        ale :

        plaste das max 40mm a to jeste hladsi

        RU vzadu me hodne stve …

        Zaplety sem po mesici vymenil, tezke na bezduse nepouzitelne

        Sedlovka ma taky snad 400 gr tak sla hned fuc

        • TK75  

          To je přesně to, jak to výrobci mají nesmyslně poskládané.Na jednu stranu kolo osadí Sramem s kterým se dá jezdit v terénu, ale bohužel rám nepojme pneumatiky s kterými to v terénu jde.Na druhou stranu třeba ten Giant má průchodnost pro pneumatiky skvělou, ale bohužel má silniční řazení 105 a to je do terénu nic moc, vzhledem k absenci brzdy na přehazovačce.

          • vt  

            Pro mne je zas 105 vyhoda. V nejhorsim, pokud je pro nekoho brzda na prehazce jedina brzda pro nakup, bych vymenil 105 za Ultegru s brzdou, to muze byt cca +1k, takze snesitelne.

          • nomecz  

            no já mam pocit že ta kategorie Gravelu je furt tak nějak nepochopena :-) a možné proto jsem s tím svým grade tak spokojen protože jsem to kupoval jako „výletní“ kolo. Tzn kolo na kterém jezdím na výlety, do práce, když mám chuť trošku potrénovat a zároveň je extrémně pohodlné a v podstatě bez údržbové … prostě nedělat z toho ani bika ani silnicu

            • TK75  

              To je tím rozptylem, je spousta druhů a přístupů.Já třeba mám názor, že sloping je na gravelu kvůli lepší ovladatelnosti v terénu (po vzoru mtb) a vysoká hlava, aby jezdec dobře dosáhl v terénu na spodní rozšířený úchop.Tedy ne proto, aby na tom seděl jak dědek.Takže je to prostě kolo do lehčího terénu s kterým se dá i po silnici.Rozhodně to ale není jakože pohodlné silniční kolo.To je třeba Cannondale Synapse.Je mi jasný, že každý to vnímá jinak.A taky proč ne?

            • TK75  

              Ale určitě se shodnem, že největší blbost je hodnotit vzhled štěrkoletů podle silničních kol.

    • pumpy  

      Tak jsem byl zkusit to GT Grade a moc me na tomto kole neoslovil jednoprevodnik, zalezelo by jestli bych si zvyknul, ale ceklkove se me jelo dobre. Ale je to lakadlo nove nejete mohu mit za 27tis. Ten Giant se me designove libi nejvice, ale je to pres rozpocet co jsem si stanovil :D

      Na bazaru me utekl soot 50 a bergamont :D skoda.

      Tak sem zvedat co nakonec vyberu

      • vt  

        Nejdriv si ujasni kolik chces prevodniku, predelani se dost prodrazuje.

        • Golda  

          Vzhledem k tomu, že jezdim převážně po silnici, tak bych volil neco co nejblíže k silničním převodům.

          • vt  

            Nj, to je desne individualni. Mne prijde na krosku jako ideal zrovna to co ma Giant 48/32.

            • pumpy  

              Giant se mě líbí vzhledově v bílé. Můj problém je že sem si dal v hlavě limit 30k a nějak si neumím odůvodnit těch 10k navíc. Netuším jestlie to bude na tom kole bavit a jestli za chvilku nepůjde z domu

              • Golda  

                Vzhledově se mi take líbí vice ten Giant, ale bohužel se mi zatim libi to co jeste nikde nemají vystavené :-).

              • vt  

                Jo to mam stejny … ted si rikam, ze chci jen takovyho lepsiho zimaka a az budu nekde ve srackach resit nefunkcni brzdy, tak si budu nadavat ze sem setril ;-)

                • pumpy  

                  tak jsem si byl dnes projet toho revolta jen kolem kramu, moc nebrzdil, ale to bylo nejspis nejspis nezajetyma brzdama ale jinak jsem celkem nadseny.

                  jeste jsem koukal na" sequoia":https://www.specialized.com/…ite/p/129126?…

                  tu bych chtel zkusit o vikendu, jak se divate na srovnani ocel vs hlinik ? plus oba na 105ce vybvava akorat kola maji kazdy svoje

                  • vt  

                    Spesl z odkazu ma ty sileny 505 razeni … to bych nemohl ;-)

                    Ad ocel-al je tu silene nazoru a vetsina ti rekne, ze ocel pruzi … ja ac sem polovinu cyklo zivota najezdil na kvalitnich CrMo, tak bych uz dnes do ocele nesel. Nevidim k tomu zadny duvod, krome pozerstvi.I s tim pruzenim je to hovadina, vic zalezi na provedeni ramu nez materialu.

                    Jestli mas moznost zkusit oboje, tak to je ideal … rozhodni se pak podle sebe :-)

                    • pumpy  

                      Revolt yz vyzkousem a bavilo me to s nim

                      Sesla pujdu zkusit o vikendu – svorada v Brne ho ma se slevou

                      ale musim priznat je vzhledova ten Giant je hezci (muj nazor)

                      • vt  

                        Uvidis jak ti to sedne.

                        Za mne je Sequoia takovy divny trendy kolo … horsi razeni, kliky, ram, blby riditka a nejspis to bude tezitko. Ale zimu bych na nem asi prezil ;-)

                        • TK75  

                          No ta Sequoia z odkazu je nějaká stará verze, protože už Sequoia 2019 měla kliky totožný s tím Giantem (Praxis).Co se týče rámu, tak ten má Sequoia velice pěkně zpracovaný a je dost pohodlný.Váha tam je, ale Sequoia mi přišla možná o fous lehčí než Ronin.Prostě je to kolo, který se projeví spíš mimo asfalt, takže ze zkoušky někde na asfaltu moc asi nepoznáš.

                      • Golda  

                        Prosim tě, kde mají toho Giant Revolt skladem??? Jedna se skutečně o ten model 0 2020?

                        • pumpy  

                          giant store Brno na Veveri , ale maji tam skladem revolt 1 2020 velikost M. JInak na projeti a vyzkouseni geo staci i nizsi verze. Na ni se me nelibi ten prevadec spojitosti, i kdyz je vcelku dost malicky (i kdyz pry ma o 10% vetsi ucinost nez klasicke hydrauliky – dle obchodnika)

    • Dazz  

      Nápověda pro gravela. Myslím, že tentokrát docela rozumný test, odkaz na část 2.

      https://mtbs.cz/…esty-recenze#…

    • JH33  

      Zdravím, zajímavé počtení. Jsem v obdobném rozpoložení, kdy po x letech rekreačního ježdění na HT a převážně silnice (ta naše česká kvalita je občas na HT :)) přemýšlím o gravelu. Úplně v prvopočátku jsem přemýšlel o Sootu 30, ale po pročtení pár diskuzí a „zjištění“ které řady komponentů jsou lepší jsem dospěl do stavu že kolo spíš tak do 30tis. Nepotřebuji úplnou novinku (2020) stačilo by mi starší. Tady se rozebírají dobré tipy (giant se mi líbi, mám vlastně cca 6 let talona2). Ale zajímal by mě názor na Rock Machine gravel 500 https://mtbs.cz/…ike-technika?…. Tentu moc v diskuzích nezaznívá. Mě se docela líbí, vzhledově, osazení asi taky ok(?). Možná trošku divný dotaz ale jaká výhoda/nevýhoda j těch lehce „vytočených“ beranech. Ježdění spíš hobby, já 177 cm, váha hodně :D

      • vt  

        Normalni kolo, za 30 bych bral jine, ale kdyz sedne muze byt ok. RM by nemel byt problem nekde vyzkouset.

        50 placku zvaz dle sebe, mne staci 46 na krosce, ackoli na silnici bezne pouzivam 53/11. Riditka jsou ten typ – chci berany, ale dole stejne nejezdim :-) ty bych taky nechtel. Bacha na tohle razeni, je dost objemne.

        Osobne bych pritlacil par kc na Revolta nebo za 30k vzal vyprodej Cannona.

        • JH33  

          Koukám že revolt a toughroad šly cenově dolu http://www.giantstorepraha.cz/…ant-revolt-2, http://www.giantstorepraha.cz/…oad-slr-gx-1. No evidentně jsem ještě mín že hobbík protože se v tomhle vůbec nevyznám/neřešim, nížší poměr předpokládám „lehčí“ převody. Co jsem zatím pochytil z diskuzí,tak třeba že tiagra je lepší řada než Sora, ale jako mudla co nejezdí tour de france to asi stejně nepoznám. :D

          Z těch dvou giantů, předpokládám že je „papírově“ lepší Tough, ale zase jsem marnej v tom jaká geometrie je pro mě OK. :-)

          Cannona případně jakého?

    • Markony  

      Nevypadá špatně ale kliky 50/36 pro tento typ kola nic moc, měl sem je na kole ale hned sem je měnil za FSA 46/30 .

    • Iceman84  

      Měl jsem cca stejný výběr kol jako Golda, ale letošní modely jsou pryč a 2020 kdoví kdy budou. Z důvodu stěhování, nemám moc času na ně čekat. Prosím tedy o radu, jestli se do tohodle kola za ty prachy vyplatí investovat?

      https://www.cyklobazar.cz/…a-105-vel-56

      Proti běžné seriovce je tam spousta kvalitnějších dílů a hydraulické brzdy. Díky moc.

      • roupik  

        Mě se osobně na tom nelíbí ten mišmaš komponentů, něco 105, něco ultegra, grx nebo i TRP…na funkci to asi nebude mít vliv ale já bych do něj nešel

        • tompca  

          Ty kompakty 50/34 a kazeta 11–34 to na gravela za mě ne, když je už dnes jiná možnost.

          • Iceman84  

            Vím, že už se to tady hodně řešilo, za tebe tedy spíš 46/30 a 11–34?

          • Iceman84  

            Vím, že už se to tady hodně řešilo, za tebe tedy spíš 46/30 a 11–34?

            • tompca  

              Na jaře jsem koupil ve slevě Diverge 2018 se Sorou ( 2×9, 25 let jsem neseděl na silničce, tak jsem nechtěl moc utrácet, kdyby mě to nebavilo), převodník 48/32, namontovanou kazetu z 11–32 jsem hned vyměnil za 11–36, takže 46/30 a 11–34 určitě lepší jak kompakty.

              Mě tenhle typ kola hodně nadchnul, nehoníš na tom KOMY na Stravě, ale pohodově jezdíš. Ale je mě přes 50, každý to má hozený jinak.

          • Markony  

            +1

          • Martinson  

            Jezdím 50–34 11–32 a časem dám možná 11–34. Úplně mi to vyhovuje. Používám gravela jako odolnou silničku i když občas taky nějaký terén jedu. Jezdím g-one 35 mm a už to stejně často hrabe. Do šutrů mám jiný stroje.

        • Iceman84  

          Díky, to jsem si ani neuvědomil. Celý život jezdím na horaku a tomuhle moc ještě nerozumím. Je fakt, že nový model je osazen z 90% na grx400 a pouze převodník a kliky jsou grx600 a ne jako tady tohle, kde se namontovalo asi to, co leželo zrovna skladem :D

    • pumpy  

      Ahoj, tak u me uz jezisek nadeloval, sice sem chtel dvouplacku a byl jsem zcela rozhodnuty pro Giant revolt 0, ale pak se na bazaru objevil Kellys soot 70 (sice jednoplacka, ale snad se s tim nejak poperu) ale cene jsem neodolal a koupil. Dnes prisel domu, takze jsem ho vecer slozil a a par metru si ho projel . Zitra se tesim ze namisto obeda na nem krapet na hodinku vyjedu,

      • kalimero  

        Pokud nejsi odkojený silnicí a jezdíš na pohodu , tak si na jednoplacku zvykneš.

        • pumpy  

          Nejsem, toto je moje prvni kolo s berany v zivote. Tzn snad si zvyknu, kupoval jsem neco na dojizdeni doprace, Tak snad jednoplacka bude stacit. Stejne je mam i horskych kolech.

          Jinak moc nechapu vyrobce, Krom kol Giant jsou ty vyssi modely 1× neco. A pritom si myslim ze zde je to 50/50 2× a 1× neco.

          • vt  

            Ted je 1× moderni … urcite se ty kola pak prodavaji lip.

      • jaja01  

        mam ho, skvela volba ;-)

        jen jsem zahodil ten pro me zbytecnej teleskop

        prevody jsou do mesta do prace uplne ok, kdyz jsem na nem ze zacatku zkousel jezdit v „horach“, byl v nejvetsich prdacich ten 44 prevodnik moc velky, tam bych 42 nebo 40 snesl

        jo a predpokladam, ze v brne mate taky salinu, jako my v praze tramvaj, tak az pojedes poprve tak, jak jsi byl zvykly se sirsima plastema, davej si pozor, at se hned nezrakvis na kolejich, jako se to stalo pri prvni jizde do prace me :-D

      • Markony  

        To pumpy a jak byla cena ?

        • pumpy  

          Markony – cena 24500Kc

          jaja01 – no salina tu jezdi, ale cesta do prace mohu vzit i mimo koleje ale je fakt ze asi nebudu jezdit porad stejnou trasu.

          JInak s tim prevodnikem mas pravdu, dnes sem se byl kousel projet a ten prevodnik 44 je vazne na silne nohy, uvidime uvidime jestli koupim mensi nebo posilim nohy ;)

          • Markony  

            Dobra cena .

          • jaja01  

            original sram prevodnik, nevim, jestli nekde neni levnejsi, takto jsem si ho nasel, kdyz jsem soota poridil a jezdil na nem v kopcich, ale po prevozu do prahy to necham tak, jak je

            pravda je, ze co jsem se dival, tak ostatni znacky, ktere sve gravely osazuji touhle sadou, tam maji 40 nebo 42z, kellys si asi porizuji poradny chlapy :-D

    • Speedball  

      Taky uvažuji nad GIANTEM, buď REVOLT 0, nebo možná pošetřím a půjdu do karbonu, ve stejné specifikaci. 105 mám na silničce, ideálně mně vyhovuje.

      Jen se zeptám – Giant uvádí i velikost ML – je to tak zásadní rozdíl oproti M a nebo L? Myslím pocitově…

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.