• El_Pistolero

    Pelotonu zdar!

    Už to bude nějaký ten týden co se intenzivně poohlížím po silničním kole, se kterým bych mohl bez obav vyrazit do lehčího terénu a zároveň pohodlně, leč sportovně, dojíždět do práce. Vím, že opravdu nejsem první s takovýmto dotazem, snažil jsem se pročíst snad celou kategorii výběr kola, ale žádný příspěvek mi nepomohl k úplné jistotě. Proto se předem omlouvám, pokud se ptám na něco, co už se probíralo snad x-krát.

    Za tu dobu, co hledám nové kolo, jsem si už udělal celkem dobrý obraz o výbavě, kterou bych si přál a zároveň mám snad až moc favoritů. Po carbonu netoužím a asi ani není v mé cenové kategorii reálný. Ideální sada by měla být Shimanovská 105ka a dost se mi zamlouvají hydraulické kotoučovky. Cena by se měla pohybovat kolem 35 tisíc, ale přes 40 snad už ne.

    A aby to bylo ještě o chlup složitější, přemýšlel jsem i o nějakých závodech v cyklokrosu, takže beru ohled i na závoďackej potenciál.

    Mám 185cm a nějakých 75kg, čili se pohybuju někde mezi 56 a 58.

    Zatím jsem našel toto:

    1. Cannondale CaadX 105 SE 2018

    http://www.bikeclinic.cz/…05-se-c1635/

    2. Cube Cross Race Pro 2018

    http://www.bikeinvest.cz/…reynred-2018

    3. GT Grade Alloy Expert 2018

    https://www.sterba-kola.cz/…-expert-2018

    4. Felt F65X 2018

    http://www.feltbikes.cz/…KY,1091.html

    5. Canyon Endurace AL Disc 7.0

    • ten je trochu mimo, protože se mi jeví spíše jako silnička a nevím jestli je to úplně do toho lehčího terénu..

    https://www.canyon.com/…isc-7-0.html

    Koukám, že jsem se pěkně rozepsal.. Díky moc za trpělivost a případné rady ♡

    • nomecz  

      Gravela bez hyder bych už nechtěl tzn GT, Cube nebo Canyon (to je ale klasická pohodlná silnice dáš tam max 30mm hladké pláště)

    • bodlak2  

      Canyon Endurace mám (starší model) a do terénu bych ho nevzal, stačí kostky nebo panelka.

    • El_Pistolero  

      Díky ta rady, takže Endurace je asi opravdu moc silničkovej.

      Ještě jsem narazil na čistě závodní Canyon:

      https://www.canyon.com/…-0-race.html

      ale ten je asi zas moc závodní, jak se na něm asi jezdí po silnici?

      • nomecz  

        pokud ti nevadí sportovnější geo tak naprosto bez problémů a osobně kdybych teď kupoval krosku tak koupím tohle

        • El_Pistolero  

          A jaký je ten SRAM Apex 1 ve srovnání se 105kou?

          Otázka je, jak to jezdí na silnici. Sportovnější rám by snad ani nevadil, ale chtělo by to vyzkoušet, což je u Canyonu trošku složitější no..

          • nomecz  

            hele ja na Sram nedám dopustit a max mi vyhovuje :-) ale někdo zas říká, že jsou to nejneergomičtější páky na světě :-) tak si vyber …

            na silnici to pojede stejně jako jakákoliv jiná cx s širším obutím a jednoplackou, prostě nečekej že to pojede jako silnička a zároveň v terénu jako bike. Skus si nějaké kola půjčit a najet pár km (cokoliv jiného typově podobného)

            • El_Pistolero  

              No a je ta jednoplacka o dost lepší když se budem bavit čistě o závodění? Hlavně ve srovnání s tím Cube Cross Pro, který mám Shimano 105. Přeci jen jsem nikdy nezávodil, moc rád bych začal, ale když to nevyjde tak je zas blbý mít jako jediný kolo cx závoďáka.

              Jinak díky moc za rady :)

              • TheJD  

                Ja CX nikdy nejezdil a mam gravel/silnicku s Tiagrou. Kazdopadne si dokazu predstavit, ze na CX bude 1× urcite vyborna volba, protoze prehazovat porad ty dve placky, kdyz potrebujes davat vykon, je urcite pekna otrava.

                Na druhou stranu na jezdeni po silnici je 2× urcite lepsi z duvodu jemnejsiho odstupnovani.

              • nomecz  

                Hele zavod odjedes na cemkoliv a 1× neco z 2× neco udelas vzdycky. Takze ac jako ortodoxni jednoplackar bych ti doporucil toho Cuba na 2×11. Tu jednoplacku nejvic ocenis v bordelu a clenitym terenu.

                Byl sem ted na dovce v alpach a mel sebou kolo a co bych dal za 2×11 :) s 40×11–32 sem musel sakra dobre volit trasu a i tak jsem toho dost nachodil a nohy me bolely jeste tejden po navratu

                • look_as1  

                  Dneska muzes mit i na CX 11–42 nebo i 46 kazetu, se SRAM hazkou samozrejme.

                • detoxy  

                  Problém je, že pokud potřebuješ lehčí převody, tak dvoupila nijak výrazně nepomůže a stejně skončíš u kazety s větším rozsahem a tedy i většími skoky.

                  • nomecz  

                    Tak 34 na kompaktech se stejnou kazetou bude dost rozdil

                    • detoxy  

                      No já jezdím převodník 36 a tam to rozdíl k těm kompaktům moc nebude.

                      Nebo jinak, chceš-li převod 1,0 a méně, stejně ti nezbyde než větší kazeta s většími skoky. Druhý, větší převodník nijak nepomůže.

                      • nomecz  

                        tak ještě jednou :-)

                        34×32 je o dost lehčí než 40×32 co tam teď mám :-) a kazeta 11–32 je ještě použitelná i na čistě silniční ježdění

                        to ale furt neznamená, že bych přešel na 2 placku :-) ale na nové záplety pújde asi 11–36 co mi hazka pobere

                        • detoxy  

                          Tak zkus převodník 36, je mi jasné, že přijdeš o jeden těžký převod, ale na druhou stranu už ti třeba kazeta 11–32 vystačí. A nepohoršíš si v jemnosti. Já mám 36T/11–32. Dřív jsem si říkal, že dám kazetu 11–36, ale čím víc to jezdím, tím víc si říkám, že to tak nechám, aby se mi nezhoršili ty skoky.

                          • look_as1  

                            36×32 je nad 10% tak na hrane, kolem 12% uz musim jit wattove hluboko do VO2max…tj. 400 W pri vaze 72 kg.

              • platypus  

                S těma převodama.. Aji kdyby jednoplacka stejně je potřeba jezdit co nejvíce kiláků v základní vytrvalosti a je dobrý hledat vhodný profil a jak už bude něco naježděný tak už budeš vědět co tam chtít a budeš zkoušet atd.

    • jkcz  

      Nejvíc výběr komplikuje požadavek na univerzalitu – silnice, terén, závody… Rozhodně by to mělo mít dvojpřevodník (tedy ta závodní kroska od Canyonu asi ne). Na silnici ten přesmyk bude prostě chybět. Já osobně mám Cube Cross race s kompaktními klikami 50/34 a k tomu dvojí záplety. Jedny do hrubého terénu s XT kazetou 11–40 a druhé se silničními plášti a kazetou s jemnějším odstupňováním.

      Tímto pokryju vše co v zásadě potřebuju. Ale je to univerzál – tedy kompromis.

      • jIrI___  

        +1, jednoplacka mi příjde na častější využití na silnici jako holý nesmysl, přeci jen ty skoky mezi jednotlivými převody jsou obrovské a musí vadit snad každému. Takže osobně bych vybíral něco s dvojpalckou a ideálně i hydry, ale nejsem si jist, že v dané kategorii budou k dispozici bez toho, aniž by bylo něco jiného výrazněji ošizeného.

        • El_Pistolero  

          Stačili tři komentáře a už o jednoplacce ani nepřemýšlím :D Ten Cube se mi právě zdá dost neošizený, ale nejsem expert a proto se raději ptám. Jinak se mi hodně zamlouval ten cannondale, ale holt nemá hydraulické brzdy. Takže zbývá ještě Cube a GT. Určitě půjdu obojí vyzkoušet, jaký je čistě papírově lepší?

          • jkcz  

            Já když se před 2 roky rozhodoval, tak pro mě zvítězila vetší prostupnost zadní stavby u Cube, prostě je to CX. U Grade nevím, jestli se to aktuálně nezměnilo, nesleduju to. Cube pobere 34mm pláště včetně blatníků:

            https://www.bike-forum.cz/…43660-nedele

            K hydraulickým Shimanum není co dodat, je to paráda. Akorát ten design 105pák je otřesný.

          • p@X  

            Ono pokud do toho vložíš název gravel, tak je to dost široká kategorie, a každý ti k tomu řekne úplně něco jiného :)

            • look_as1  

              Gravel je vetsinou na sirsi plaste nez CX (40–44 mm), delsi geo a uchyty na blatniky…

        • DoomHammer  

          Jo. Jednoplacka je hlavně trendy a za trendovost se musí něčím platit :)

          Stačila hodina v lese se Spešlem Diverge. Nesmí mi to do baráku :)

          • jeniiiik  

            No a já na jednoplacku nedám dopustit a k dvojplacce bych se nevrátil :-)

            • orm  

              Ma to svoje pro i proti. Ja mam jednoplacku, byl jsem spokojeny, tedy az na sram jako takovy, ktery mne sere, ale pak jsem si koupil powermetr a zkousel drzet watty a zjistil jsem, ze to moc dobre s jednoplackou nejde. Ty skoky tam jsou vetsi nez je potreba. Na druhou stranu ta jednoduchost je fajn.

              Ja mam ted dilema zda se nevratit ke dvouplacce a shimanu. Jedina vyhoda je jednoduchost, nevyhoda je sram a vetsi skoky (a je to celkove drazsi v pripade problemu nez shimano).

              Idealni pro me by bylo shimano jednoplacka, ale to shimano zatim nedela.

              • jeniiiik  

                S tou ultegrou RX to nějak půjde. Myslím že pobere daleko větší pastorky než mají napsané ve specifikaci.

                • orm  

                  Uz jsem to s nekym resil. Vadilo by mne to razeni na leve strane. Cekam az shimano bude mit levou paku jen na brzdeni. To by snad pro ne muselo byt tak tezke udelat :-).

                • kalimero  

                  S tím RX to je domněnka nebo ověřená zkušenost? Někdo už tady psal, že používá Ultegra hazku a kombinaci 50/34 – 11/40, ale už to nemůžu najít.

                  • look_as1  

                    U SRAMu je to jistota.

                    Muze zalezet na delce patky na danem kole.

                    Taky jsem videl menit raminko Ultegra za delsi z XT, ale to je kvuli napinani retezu.

                    Nechapu, proc to Shimano nedela jako SRAM, kde jde 10sp MTB hazka pouzit s 10s i 11s road razenim.

                  • jeniiiik  

                    Domněnka založená na tom co zvládne krátká Dura…

                    https://www.facebook.com/…560081696664?…

                    • Singlespeed  

                      To je stará Dura s excentrickou kladkou. V režimu jednoplacky má excentr navrch nad středovým umístěním kladky. Nejnovější modely Ultegry však mají kladku ve středu otáčení a úplně jinou konstrukci než šaltr na fialovém Supu. Takže špatná domněnka :-)

                  • Singlespeed  

                    Nová Ultegra se dá odklonit dozadu šroubkem podobně jako bajkové přehazky. Když se namontuje delší odkláněcí šroubek, zvládne i 42z, ovšem pak řazení na menších pastrocích neodpovída úrovni Ultegra, ale spíše úrovní „starý favorit“ :-)

            • jIrI___  

              Tak přesmykač zas není raketoplán :). Nevzpomínám si, že bych měl někdy problém se smykem. Ale uznávám, že někomu ten odebraný mechanický komponent může vyhovovat.

              • DoomHammer  

                Při #furtšrot rejsingu možná to řazení na pilách bere jezdci víc mentální kapacity, než je zdrávo, takže se nemůže soustředit na techniku. Stejně tak nějaké brutální gravel enduro bude vyžadovat plný mozkový výkon a ne přemýšlet, jestli tam už mám dát malou. Plus gramy, o ty jde… gramy.

              • jeniiiik  

                A proto je úplně super, že si můžeš vybrat. Někomu vyhovuje to a někomu ono. Vyzkoušel jsem si oboje na několika kolech a s různým osazením a zůstal u Sramu Apex 1×11 s hydraulikou. 42/11–42. Lepší sadu bych samo bral, ale kupoval jsem hotové kolo, tak je mi to buřt, stejně ho zas brzo vyměním za jiné. Řadí to, sedí mi to, funguje to…

      • nomecz  

        „A aby to bylo ještě o chlup složitější, přemýšlel jsem i o nějakých závodech v cyklokrosu, takže beru ohled i na závoďackej potenciál“

        zkuste se podívat co se aktuálně vozí na CX závodech :-)

        Hlavně si ujasnit co chci a kde budu nejčastěji jezdit , kolo na vejlety/závodní CX/pohodlnou silnicu … ??? jasan odpověď je všechno dohromady :-) ale logicky někde bude dané řešení ztrácet

      • look_as1  

        11–40 v 11s? Jakou k tomu mas prehazovacku?

        • bezdratova.sprcha  

          Nejnovejsi Ultegra pobere bez jakychkoli adapteru.

          • look_as1  

            Dobre vedet, ze uz nemusim vozit jenom SRAM :-)

          • look_as1  

            A kazeta je to MTB?

            Podle ruznych zdroju ma 11s MTB a road jine rozestupy mezi pastorkama, ne?

            • bezdratova.sprcha  

              Rozestupy jsou jednoznačně stejné. Rozdíl je pouze v zadní části kazety, poslední pastorek na MTB kazetách jakoby vyčnívá trochu dozadu, takže jde nasadit i na 10sp ořech. A například 11–34 11sp kazeta z Ultegra sady je už řešená úplně stejně jako MTB kazety, tzn. lze ji nasadit i na 10sp ořechy.

              • DoomHammer  

                Četl jsem tu, že rozestupy pastorků jsou u silničních 11s kazet kapku jiné než u MTB, ale v rámci tolerancí to řazení pobere.

                Kazeta HG-CS800 11–34 funguje na 10s ořechu perfektně.

                • bezdratova.sprcha  

                  Pokud by byly mezery různé, měli bychom i různé široké řetězy pro MTB a silnici. Výrobce by určitě nevydal něco co matematicky nesedí s tím, že tam bude dostatečná mechanická tolerance.

                  Rozdíl je jenom v tom posledním pastorku, respektive zadní části kazety.

                  • look_as1  

                    Tady tvrdi neco jineho – http://blog.artscyclery.com/…mpatibility/

                    Ale praxe je praxe, proto se ptam.

                    Protoze sam ted vozim na jednom kole 3×10 a v budoucnu planuju 11s, tak nevim jestli uz pujde 2×11 nebo budu muset zustat 3×11 :-) A jestli to bude SRAM, Shimano nebo kombinace, jako mam ted (vpredu Ultegra, vzadu SRAM).

                    • bezdratova.sprcha  

                      Kamo ted na to hledim na vice zdrojich a ty mas pravdu. S ohledem na to jak dobre to funguje jsem vazne usuzoval, ze to bude stale stejny design jako to bylo u 10sp.

                • look_as1  

                  Ja se bavim o 11s sadach.

                  Tam na 10s orech silnicni 11s kazetu nedas.

                  Ale 11s MTB ano :-)

    • detoxy  

      Zásadní je ujasnit si jak široké pláště budeš vozit a kolik si ještě necháš rezervu (pro širší pláště, bláto nebo obojí).

      Podle mě cx 32mm + rezerva na bláto je ok.

      Za mě jednoznačně jednoplacka. Mám na ni natočených asi 14tkm a spokojenost, vše je rázem jednodušší. Kdyby aspoň ta dvouplacka byla do lehka(když už to má být i do terénu), ale převody pro šlapání rychlostí 55+ ?! Ale asi jsem zdechlina a všichni ostatní závodníci.

    • detoxy  

      Omylem jsem to dal dvakrát.

    • lac1  

      Mrkni i na Giant TCX SLR

      • El_Pistolero  

        Včera jsem na něj narazil a hned ho zas vyřadil, jenom protože se mi nelíbil po vizuální stránce. Ale jak tak koukám na parametry, tak je asi zas zpátky na seznamu ;D

    • El_Pistolero  

      Děkuju všem za rady, se mnou je to holt těžký :D To závodění jsem možná ani neměl zmiňovat, je na posledním místě v žebříčku priorit. Jen jsem chtěl kolo které by těch závodů bylo schopné, abych si to mohl vyzkoušet :) Ne aby to byl hlavně závodní stroj. Jinak jsem tedy vyřadil Canyon, Felt a asi i cannondale (byl to původně můj favorit, ale když za ty peníze můžu mít jinde i hydraulické brzdy..)

      Zbývá GT Grade Alloy Expert a Cube Cross Race Pro a možná ještě ten Giant TCX SLR.

    • lac1  

      Mam toho Gianta z linku, ale uz asi nebude velkost, cena s dopravou 26k czk. Pevne osy, komplet nova Tiagra,hydro brzdy R405, celokarbon vidla, carbon sedlovka a nacpes tam snad i 45C plaste. Kluky su akurat FSA, co chcem vymenit ako prve na dalsiu sezonu.

      Aktualne vozim Gravelkingy 38C a je tam este mnoho miesta.

      https://www.rutlandcycling.com/…black_372169

      Za 35k na mech. TRp brzdach mi to pride vela.

    • farmář  

      Ve stejné kategorii jsem hledal a zaujala mě specifikace u těchto:

      Nicméně tomu prd rozumím, tak zkouším poslat odkazy, třeba se k nim někdo vyjádří. Je to z Anglie –. +doprava, nemožnost vyzkoušet, atd. Recenze na to skoro nejsou, těch pár, co se dá najít, jsou pozitivní.

      • jardalee  

        sensa je asi nejlepsi ,no a na 185cm muze byt jak 56 tak 58cm :) ja mam teda 187cm a podle geometrie ,ktera se da dohledat na strankach vyrobce bych sel do 58cm ,ale to je proste individualni nekdo rad vys riditka a delsi posed ,nekdo zase kratsi a riditka niz :)

        • nomecz  

          Sansa je lépe osazená ale ten karbonovej Merlin bude asi lepší kup

          • jardalee  

            jj ted se divam ze je to karbon tak to jo ,a ta 54 by klidne mohla stacit

          • El_Pistolero  

            Merlin se mi líbil hodně, ale už mají jen 48 a 52 ;(

            • farmář  

              Mají 48 cm a 54 cm. Geometrii to má docela odlišnou od jiných, jakž takž podobně mi vycházel CAADX nebo Grade.

      • El_Pistolero  

        No ty vypadají hodně dobře, díky za tip :) Zítra si už nějaký ten stroj půjdu vyzkoušet a uvidím co dál. Škoda že mě to tipování velikosti od toho dovozu trochu odrazuje.

    • Lythrontax  

      A co třeba MERIDA Silex 400?

      Já se taky dívám po novém kole a mám i stejné požedavky jako ty. No a Silex 400 mě celkem zaujala.

      • El_Pistolero  

        Výbava snad identická s tím Cube, už jen obojí vyzkoušet.. jsem na dovolené, takže jenom hledám na webu a přibývají další a další adepti místo abych si mohl aspoň nějaké vyzkoušet :D

    • El_Pistolero  

      Pokud je tu někdo, kdo se mnou ještě neztratil trpělivost, tak určitě uvítám další rady nebo spíš sužení seznamu :) vím, že je hlavně potřeba kolo vyzkoušet, ale k tomu se ještě pár dní nedostanu, tak zatím hledám jen podle parametrů.

      Z původního seznamu se udrželi snad jen:

      Cube Cross Race Pro

      http://www.bikeinvest.cz/…ed-2018-56cm

      a GT Grade Alloy Expert

      https://www.sterba-kola.cz/…-expert-2018

      nově příchozí:

      Pinnacle Arkose 3

      https://www.evanscycles.com/…ike-EV306246#…

      • dost mi připomíná Spezialized Sequioa Elite (https://www.kola-radotin.cz/…sagegraphite) jenom o 10 tisíc levnější :D
      • u Arkose už asi na CX závodění není moc pomyšlení, ale závody jsou holt opravdu až poslední priorita

      Pinnacle Arkose 4

      https://www.evanscycles.com/…ike-EV306247

      • přesný opak Arkose 3, jsem zpátky u jednoplacky a dost nerozhodný, asi si zkusím nějakou v česku a podle toho uvidím jaké to vlastně je
      • a je prostě pravda, že všechna univerzalita má taky svoje meze

      Sensa Trentino CXD Ultegra

      https://www.merlincycles.com/…-106201.html

      • stejně jako u Pinnaclů je nevýhoda v nemožnosti si ho vyzkoušet
      • vrazdit  

        jeste jsou zajimave moznosti na PlanetX, mrkni, maji pomerne siroky vyber…

        www.planetx.co.uk

      • nomecz  

        no já ti poradím asi tak že nejdřív si ujasni co chceš, všechny uvedená kola sou dobře osazená a za peníze za které jsou je to dobrý kup. Záleží jestli chceš kolo na vejletění(bike­packing..) nebo spíš sportování a jak moc budeš chtít jezdit silnici a mimo ni.

        Pokud budeš hodně jezdit na silnici – 2 placka a časem dospěješ asi i k druhému páru kol

        do lesa 1× něco lepší zvlášť v blátě

        z uvedených kol mám osobně Grade (viz profil) a na Cubu (model 2017) sem pár desítek km najel

        Grade je o dost pohodlnější ale Cube má zas lepší propustnost pro širší pláště a pevnou osu i vzadu (pocitově jde nepatrně lépe za pedálem v reálu nenaměřen rozdíl)

    • mira90  

      Mám Cube Cross Race Pro a zcela naplňuje mé očekávání. Rychlé na rovině, vhodné i do nějakého toho terénu, relativně pohodlné. Mimochodem, Cube dnes představilo nové modely, crosska s jednoplackou vypadla z nabídky, místo toho je tam model na Ultegře. Tak třeba půjdou ceny současných modelů dolů ;-)

    • nomecz  

      https://youtu.be/2zFmzrRbW7E

      něco na odlehčení

    • Archer  

      Nahodou jsem narazil na toto video: https://www.youtube.com/watch?…

      Je to 50 minut, chce to aspoň minimální znalost angličtiny. Ale, nevím čim to je, hlasem, nebo obrazem, jsem pozorně dokoukal video do konce, a u toho jsem pořádně odpočinul. Nejsem v tom sám, první komentář to vysvětluje: „Dunno why, but watching this video was very therapeutic for me. Thanks, bro.“ :)

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.