Výběr auta na občasný převoz kol v kufru - kombi

105 nepřečtených
  • Root123

    Ahoj budu kupovat nové, nebo lehce starší osobní auto v kombíku. Vybírám mezi Kia Ceed SW, Škoda Octavia V4 kombi, Hyunday i30 SW, Dacia Jogger, PEUGEOT 308 SW , SEAT Leon Sportstourer . Zajímali by mě vaše zkušenosti s přepravou MTB kola – kol v kufru u těchto aut. Jestli má některý dost velký kufr a vstup na přepravu složeného kola, nebo jak hodně je kolo nutné, popřípadě demontovat pro bezproblémové vložení kola do kufru.

    0 2
    • Espen  

      Určitě vybirej auto podle jiných kritérií, než jestli se ti tam vejde kolo!!! Do Dacie to kolo dáš asi nejlíp, ale určitě bych radši denně jezdil ve všech ostatních než Dacii. Radši si kup auto s tažným a nosič. I když nejsem nějak extrémně materiálně založen,ale cpát kolo do nového auta se mi taky nechtělo.

      3 3
    • novas752  

      Definuj mtb kolo. :-)

      2 0
    • enjoy  

      Všechna ta auta, až na O4 a Jogger jsou v podstatě malé kombíky.

      O4 si kup, pakliže máš v životě málo problémů a rád bysis nějaké pořídil:-)

      Za mě, cena/výkon Jogger.

      4 4
      • Tomcat  

        Myslím že nova Dacia odvede dobrou práci je to už mix Renatu a Nissanu a taková Drakulova pomsta západní Evropě. A lepší než mnohé „made in USA“ elektriky.

        Ono pověry žijí dlouho a nový(a to není po prvním majiteli)

        Ital a nebo i ta Dacie často jsou lepší než pekáče po xtém majiteli o kterých placají stejcové nad krigglem břečky od knížete. A které bez Franty odvede, který to za dumping opravuje by byly na šrotaku.

        2 5
        • Ukrutony  

          A teď česky, prosím :D

          1 0
        • kejda  

          Dacia v sobě snoubí francouzskou eleganci s rumunskou brutalitou :))). Je a pořád to bude levný auto se všemi neduhy

          1 5
    • myscho  

      Koyuka z profilu som do i30 kombi zmestil len s vybranou sedlovkou a sklopenou 1/3 zadnej lavice.

      1 0
      • Charlie_R  

        Supa z profilu do i30CW („jedničkovýho“ 2011) dám v pohodě. Jen jsem musel najít malý fígl, jak protáhnout řidítka, z kraje tam překáží podběhy. Jak prolezou řidítka, už je to pohoda. Zadní sedačky samozřejmě položené, ale to je pár vteřin.

        0 0
    • scalar  

      Z těchto nejspíš Jogger, spíš bych hledal mezi vymírajícími MPV jakou Touran apod.

      4 0
      • tigermoth  

        Jestli to má být nové, tak dacii. Jinak pod tourana bych se podepsal, a přidal bych sharan a S-max

        2 0
        • Tatut  

          A jestli může být i jeté tak Octavia 3 :) To tu budeme potkávat stejně dlouho jako Octavia 1

          1 0
          • K2  

            Mam O3 kombi a po sklopeni sedacek a sundani predniho kola to odveze 2 lidi,2 trail kola a tasky na tydenni dovoleno v pohode.

            (A to mas v zaloze jeste strechu a tazne ????)

            0 0
            • Tatut  

              Jj vím, měl jsem.. ale Proace city je lepší… zas jízdně byl lepsi scout.. co si budem povídat.

              0 0
    • Georrge  

      O4 nebrat, Jogger je Dacia, na to je potřeba myslet, no a i30 nebo ceed je +/- to stejné, Seat je taky podobně velký a jsou to trochu menší kombíky. Pežot je ještě o něco menší. Kolo tam narveš ale úplně user friendly to nebude. Máš tam dost proměnných, jako třeba co znamená „občas“, jak velké kolo máš, jestli to chceš jen hodit do auta a neřešit, nebo ti nevadí zasunout sedlovku či sundat přední kolo atd.

      1 0
    • M4T3S90  

      Mám Leon ST 2019 a kufr má menší než Octavia. Oize jsem do něj dal tak tak dostal. Nakonec jsem koupil nosič a nemůžu si to vynachválit

      1 0
    • brizak  

      Jednoduše si kup to, které ti bude nejvíc vyhovovat(pokud to nebude krám jménem Octavia IV), se sklopenýma sedačkama dáš kolo do všech. Měl jsem teď auto v servisu, na firmě byla jen Fabia 2, navíc hatchback a když jsem sklopil sedadla, tak jsem tam nacpal XL Aspecta, aniž bych z něj cokoliv sundaval.

      1 0
      • Root123  

        Co má za problémy Octavie v4.

        0 0
        • MatS  

          Taky se divím. Mám ji 4 roky a v pohodě. Jen Laura je strašná pitcha :)

          3 0
        • Georrge  

          Na motory a infotainment je trochu hate a já bych ji nechtěl i kvůli tak zbytečné prkotině, jako jsou méně standardní pneu, takže musíš kupovat pneu o cca 50% dražší, než předchozí generace a většina konkurentů. Ne že by to mělo majitele zruinovat, ale prostě proč???

          0 0
          • Micey  

            Zas ta 1.5 tsi 110kw je uplne supr.. teda, minimalne v zaruce, dlouhodobe nevim. Najel jsem s tim nejakejch 70k, dlouhodoba spotreba 5,7, jak si podradis, tak to i jede.. mezi jednickou a dvojkou to umi poskocit, ale obecne ten motor fakt dobry.

            1 0
            • Nr.4  

              Ne, není. 1.5 TSI je sračka. Po 1.8 TSI je to naprosté utrpení. Charakter, zvuk, projev, výkon, zpřevodování.

              Jediné dobré na tom je, že se s tím dá dlouhodobě jezdit pod 5 litrů na 100 km.

              0 0
              • scalar  

                Koukám, že ti co jezdili s TDI za 3,5, teď jezdí s benzínem pod 5 :-)

                1 0
                • kejda  

                  Zkouším pořád oboje a vůbec se mi to nedaří :)

                  0 0
                • Nr.4  

                  Nemám problém doložit fotky :0)

                  0 1
                  • scalar  

                    To jsou fotky budíků, ne naměrená spotřeba.

                    0 1
                    • Nr.4  

                      Ale notak, auta dnes nekecají tolik co dříve. I kdyby, co na tom? Stejně to nezměříš nikdy přesně, protože pistole vypne vždy jinak.

                      A s 1.8 TSI jsem dle budíků jezdil dlouhodobě za 10, ekorallye níž než 5.2 nešla.

                      1 1
              • krabica  

                Jj, jezdil jsem tu 1.5 s DSG a celý pohon byl bídný, tohle bych fakt nechtěl. Dole je ten motor úplně mrtvý, ale automat ho tam kvůli spotřeby drží, takže i pro menší zrychlování zběsile podřazuje, naopak při dálničních rychlostech už je docela vytočený.

                1 0
                • kejda  

                  Úplně nejhorší je, že koncern tenhle motor cpal i do aut typu Sharan nebo Kodiaq. S dvoutunovým autem to prostě nejede, možná to někomu stačí, ale ten výkon na tu hmotnost prostě nestačí. Se 110 kW naftou to nemá absolutně srovnání…

                  0 1
                • Nr.4  

                  S DSG jsem jezdil jak 110kW Evo1, tak 85 kW Evo2 MHEV a i kdyz je Evo2 o něco lepší, tak stejně je to bída. V manuálním režimu to navíc při brzdění a podřizování škube celým autem, protože to při podřazení pustí brzdy a zase na ně pak šlápne. Nemáš kvuli míld hybridu vůbec žádnou kontrolu nad tím, co to auto dělá.

                  Zpřevodování manuálu ale výhra není, protože první tři rychlosti jsou děsivě krátké. Dvojka jen do 85, trojka do 125, takže se s tím nedá předjíždět. 1.8 TSI měla trojku do 165 a dala se krásně předjíždět i delší kolona. Tady buď musíš na čtyřku a to trvá, protože ten motor má výkon jen uprostřed a čtyřka už je dost dlouhá, nebo řadit v průběhu předjíždění. Jediná dobrá věc na tom krámu je ta spotřeba.

                  1 0
                  • DDDD  

                    Jenže nejde srovnávat 1.5 a 1.8 tsi. Když už tak 1.8 vs 2.0tsi a klidně základ 132kw vs 140kw. 1.5 je motor pro úplně jinou cílovou.

                    0 0
                    • worlusho  

                      Ještě by stálo zmínit, kterým motorům je lepší se vyhnout obloukem :), kilowatty nejsou všechno .

                      0 0
                      • boo-beek  

                        Jj, jako třeba 1.8 tsi :D

                        A ta 1.4 v generaci ea111 je taky pro dobrodruhy…

                        2 0
                        • Nr.4  

                          1.8 TSI Gen3 je naprosto skvělý a spolehlivý motor. Najel jsem s tím 200 tisíc v dost vysokém zatížení a mezi výměnami oleje nesežral vůbec nic. A pořád dával 100–200 za nějakých 21 vteřin.

                          0 0
                          • Kacko  

                            Je to super motor, jen jich dost prostě papá olej a kdo to na začátku nepochopil ten s ním měl problémy. Máme v rodině v oktě 2011, papá od novoty cca 150ml na 1000km. Tak doléváme, už má najeto 200 tisíc a drží a táhne pořád jako zamlada.

                            0 0
                            • Nr.4  

                              No ale to je ta 160k generace 2. Třetí má dost změn a olej už nežere. :0)

                              0 0
                          • boo-beek  

                            1.8 v žádné generaci není motor do ojetiny, kterou neznáš od nuly.

                            0 0
                            • Nr.4  

                              Ale to pak platí i o 2.0 TSI, že jo… A vlastně o každém motoru.

                              0 0
                    • Nr.4  

                      1.5 TSI je *****. Každou jízdu co s tím jedu bych to nejradši nechal sešrotovat. Cílová pro tenhle motor musí být snad jen sebemrskači. Ale na přechodné období na rwd V8 v manuálu to poslouží dobře.

                      0 1
                      • worlusho  

                        Náhodou, 1.5 je vývojářský počin. Přepínání mezi Ottovým a Millerovým cyklem a to ještě v kombinaci s odepínáním prostředních válců (přesuvníky na vačkách). Termostat co připomíná řízení teploty u fúzního reaktoru, robotizovaný systém termostatu řídí zvlášť teplotu hlavy a zvlášť bloku v rozmezí cca 20°C a to podle zátěže, aby výsledný výkon byl co nejefektivnější. Aby toho nebylo málo, tak i odlučovač olejových par je technicky hi-tech, obsahuje elektromotor s odstředivkou, která se stará o kondenzaci olejových par aby vrácení do skříně bylo co nejefektivnější. Ostatní vymoženosti už jenom zkráceně, turbo s variabilním a lopatkami , EGR, podtlakovou vývěvu pro posilovač brzd ( přívod ze sání už nestačí), katalyzátor a filtr pevných částic, tentokrát už konečně odděleně. No co k tomu říci, tohle pod kapotou vážně chceš. :)

                        1 1
                        • worlusho  

                          "Kdo má zájem se podílet na vývoji motoru 1.5TSI, potom doporučuji toto video. ":https://www.youtube.com/watch?…

                          0 0
                        • scalar  

                          Pokud neznáš Murphyho zákony :-)

                          1 0
                        • Nr.4  

                          Co vím tak zrovna katalyzátor a filtr pevných částic jsou naopak v jednom dílu, který stojí tolik co půlka motoru. Idioti.

                          Chlazení ale měla komplikované i ta 1.8 TSI. Zvlášť hlava se svody, zvlášť blok a turbo myslím taky.

                          0 0
                          • worlusho  

                            Myslel jsem to tak, že předchozí verze byla jako tzv. čtyřcestný katalyzátor , tak že úplně jedna boule na výfuku. Teď už jsou aspoň dvě za sebou a líp se to regeneruje.

                            0 0
                            • Nr.4  

                              Ale nedá se to měnit zvlášť s to je trapný.

                              0 0
                        • LM  

                          To máš tak, když se snažíš splnit nesmyslné emisní normy, které pomalu začínají popírat fyzikální zákony :-)

                          0 0
                          • worlusho  

                            V tom máš pravdu, ale třeba co se týká řízení sacích ventilů, tak se mi víc líbí Multiair od Fiatu.

                            0 0
              • Micey  

                Konecne nekdo, kdo tomu rozumi, dik zes to uvedl na pravou miru.

                0 0
        • brizak  

          Měl jsem to od pojišťovny, jako náhradní auto a po týdnu jsem měl chuť to zapálit. Když pominu to kreténský dotykový ovládání, které ale nenávidím napříč značkami, tak neustále něco nefungovalo. Sice to obvykle šlo vyřešit tím, že jsem to chcípnul a zase nastartoval, ale byl to fakt oser a kolikrát jsem takhle startoval třeba natřikrát. Pak jsem vyrazil a po chvíli mi například zamrzlo android auto. Prostě peklo na zemi.

          0 0
          • MatS  

            To musel být ještě starý software. Nic takového jsem neměl ani před aktualizací softu.

            1 0
          • plzakj  

            Asi specifikum urcitych rocniku. Tuhle zkusenost ma i znamej s eyaqem. Naopak sluzebak z 2024 v praci uz funguje ok, kdyz si odmyslim tempomat, kterej bud nejde nebo se te snazi zabit. Ale ergonomicky je to ovladani pres obrazovku misto tlacitek na prd.

            0 0
            • MatS  

              S tím ovládáním souhlas. To by ale nevadilo, kdyby se asistentka Laura nechovala většinou jako po lobotomii.

              0 0
    • Root123  

      Tak kolo je MTB XC velikosti L kola 29. Sundání předního kola nevadí.

      0 0
    • e.n.turista  

      V téhle kategorii bych si přidal corollu

      3 0
    • bajaja  

      Ak ti nevadi van, na to sa hodi Toyota Verso (sam k spokojnosti uzivam)

      1 0
    • Micey  

      Mel sem Leona ST, coz je vicemene hezci oktavka.. uplne maly to neni, ale zas zalezi jakej mas setup – s dvema detma a manzelkou tam nenacpes nic, s jednim ditetem a sklopenim :60 zadniho sedaku dost.. neni univerzalni rada. Teda mozna je, jak psali kluci vyse, nevybiral bych uplne auto na denni jezdeni podle toho, jestli musis ci nemusis sundavat zadni kolo. Zvlast kdyz muzes dat nosic..

      1 0
    • Dan205  

      Teď jsem koupil Ceeda SW, kolo občas v autě vozím, ale ani mě nenapadlo podle toho auto vybírat. Ještě jsem nezkoušel, jak dobře se kolo do Ceeda vleze, ale radši sundám přední kolo a zasunu sedlovku, než abych měl auto s velkým kufrem, ale nebavilo mě nebo se mi nelíbilo.

      0 0
      • vn25  

        Já chtěl aby mělo auto po sklopení sedaček naprosto rovný zavazadelník a mohl jsem se v něm při svých 188cm vychrápat aniž bych se musel jakkoliv krčit, no a 307 v kombíku to splňovala.

        0 0
    • vn25  

      Mám 307 break a nevím teda jak moc je kufr jiný od 308sw ale své kolo xl do něj dávám při částečně sklopených sedačkách celé na pohodu. To do ochcávky jsme dávali kolo v L a ve dvou docela problém. Nedávno jsem zjistil že když sundám menší část zadních dělených sedadel a z kola sundám přední kolo tak ho tam dám bez zasouvání sedlovky na stojáka takže se mi do auta vlezou 4 lidi, kolo a mám téměř 3/4 kufru volného na další náklad. Ale teda fakt netuším jestli to u 308 jde takhle taky.

      1 0
    • rosnaj  

      Ford Kuga II

      Vozím v kufru docela často. Silničku tam dám bez nějaké demontáže úplně na pohodu. Horské sundávám jen přední kolo. Na sedlovku nešahám. Dalo by se poskládat i bez sundání kola.

      A když jedem někam na víkend s manželkou tak tam s horským kolem strčím i její horské elektrokolo.

      Tam už je potřeba sundat obě přední kola. Kola prokládám starou silnější dekou. Obě kola ve velikosti L na postavu cca 180cm. V pohodě tam dáme i kabele s hadrama na vikend.Plus i něco navíc.

      0 0
      • Jajjcy  

        To si nedokážu představit mám kugu a že bych tam dal jenom svoje kolo vcelku nesmysl.

        0 0
    • Espen  

      Když se sklopí sedačky, kolo se dá dát snad do každého kombíku. Ale tvl fakt vám nepřijde divný vybírat podle toho auto?

      2 1
      • oddie  

        Mně ne, já si taky vybírám MPVčko podle toho, aby se tam pohodlně vešly aspoň dvě kola bez rozebírání :D

        2 0
      • Micey  

        Tak se sklopenejma sedackama das par kol i do kratky Fabie.. zasadni je, jestli tam kolo nacpes i se zadnima sedackama. Teda, pro me:)

        0 1
        • oddie  

          Kdysi dávno jsem dvě 26" kola s vyndanými předními koly vozil v Peugeotu 205. Dneska to popravdě nechápu. Ale tehdy 26" kola a 58cm řídítka holt bylo něco jiného než dnešní 29" se 70+…

          1 0
      • Breakpain  

        Ja mam auto vlastne jen kvuli prevozu kola. Kdybych nejezdil na kole, nemam ani auto – nevyuzil bych ho. Po meste jezdim hromadnou i kdyz mam auto.

        Takze auto jezdi defakto jen o vikendu “na hory tam a zpet”.

        Takze ja to posuzuju taky vuci kolu primarne…

        8 0
      • gerrard  

        Já sem jel jednou do autosalonu včetně kola. Potřeboval jsem, aby se celá bikroska vlezla manželce do kufru auta. Byl to jeden z parametrů co jsme chtěli mít podchycený.

        2 0
        • Espen  

          Tohle chápu. Menší auto pro ženu, tak sis to šel vyzkoušet a zjistit, jestli se tam vleze.

          Ale tazatel má ve výběru normální rodinný kombi!

          1 0
          • gerrard  

            Moje osobní zkušenost je, že není kombi jako kombi. Do některých se kolo strká líp do některých hůř. Za mně normální téma na probrání a nasdílení zkušeností. Blbé je, že na BF nejspíš místo rodinného kombi dostane typ minimálně na dodávku. :) Já třeba radši místo nového Kundaye i30 jezdím starší Astrou, protože se do toho kufru líp leze a občas tam prostě frknu kolo naležato a byla to jedna z věcí co pro mně byla důležitá. Ale máš samo pravdu, že ty rozdíly nejsou dramatické.

            0 0
          • scalar  

            V kombíků jsou, co se týká převozu kol, obrovské rozdíly, záleží na velikosti vstupního otvoru, na tváři podběhů apod. Někdy je problém dostat kolo do rodinného kombi, např. poslední Megane a pak ho v pohodě šoupneš do auta skoro o půl metru kratšího.

            5 0
          • Georrge  

            Mezi kombiky jsou velke rozdily :) muj sef kdysi vybiral minidodavku podle toho, jestli se tam vleze europaleta. Co je na tom zajimaveho? Prece bys cekal, ze do kazde minidodavky se vleze europaleta, kdyz je to pracovni auto. No a neni to tak :) resp. tehdy nebylo, jaka je dnes situace nevim.

            0 0
      • HonzaV  

        Divné to není, byl to i u mě jeden z parametrů výběru. Aby se tam bez složité manipulace dalo šoupnout kolo. Takže jsem třeba i zkoušel, jak jednoduché je sundat a nandat roletu v kufru. U některých aut je to voser. Dalším parametrem byla ovládací tlačítka, abych nemusel cokoliv řešit dotykovým displejem. Takže ve finále zvítězilo Suzuki Swace. Samozřejmě má i tažné, kdybych vezl více kol.

        0 1
    • worlusho  

      Můžeš zkusit třeba Fiat Tipo SW Cross a s 1.6 Multijet to nemusí být špatná volba.

      1 3
    • DDDD  

      Hledat auto kam se vejde do kufru kolo je fakt nesmysl. To ho budeš používat jen pro převoz kola?

      0 14
      • Tatut  

        Dostal tady čočku, Ten už se neozve.

        0 0
      • Baba-Ji  

        Pro tebe nesmysl, pro něj priorita.

        Já taky (svého času) vybíral telefon podle nejlepší GPS :)

        5 1
      • skaj  

        Me teda jako „nesmysl“ spis prijde nebyt schopny precist par vet a vyvozovat z nich neco, co se tam rozhodne nepise. Ale zase v tom nejsi sam:)

        Zcela evidentne to ma jako jedno z kriterii, ne jedine.

        9 0
      • Charlie_R  

        Když jsem vybíral, byla to jedna z podmínek, samozřejmě ne úplně ta hlavní.

        2 0
      • K2  

        Naschvál si koupím auto, do kterého kolo nevejde a nepůjde na něj dát tažné :-)

        0 0
      • Tomcat  

        Představte si může stejně jako tu nejsou lidi který hledají jen kolo do 30 na cyklostezky. A není to o blbosti ale možnostech a o prioritách.

        0 1
    • Root123  

      Určitě to není jediná priorita :-) , ale důležitá určitě je.

      1 0
    • roman 3D  

      KGM Torres

      1 3
      • scalar  

        To není kombi, ale SUV, takže bude jezdit hůř a žrát 10.

        0 2
        • roman 3D  

          Čistě benzínové auto nové si snad nikdo kdo chce šetřit přírodu a svou peněženku nekoupí

          1 3
          • Tomas_82  

            A už ho dělaj i hybridní?

            0 0
          • krabica  

            Přesně, ale takový člověk si kopí kolo a případně jezdí MHD…

            1 0
            • Aduldinho  

              Pozor, po Praze pouze MHD viz BMX20 :-)

              0 0
              • Tomcat  

                Jo jo zase bylo do Práce na kole, Cyklojízda a jiné pravidelné liturgie Svědků Bouchalových.

                Bohužel nebo spíš bohu dík v Praze vede MHD a lepší si je vymýšlet hysterické pohádky kolik lidí jezdí do práce v Praze autem nebo do školy. Jenže oni se bojej proti MHD něco říct.

                0 0
              • kejda  

                Nestraš tvl :))))

                0 0
    • scalar  

      Teď jsem tu měl pro kolo Fucus (poslední model) a XL 29" kolo tam vešlo krásně.

      1 0
    • HadVoe  

      pokud chces nový, tak se taky mrkni na mazdu 6 – na konci loňského roku je přestali vyrábět a v NĚMECKU doprodávaj skladovky nový (plná záruka) i mírně jetý (do 20k km) za super prachy.. pěkný svezení a kolo se do kufru vejde… já bral manual se silnějším benzinem v kuži a spoko…

      3 0
      • Endryju  

        Mazda 6 je vyšší třída než požadoval, tomu bude odpovídat i cena.

        0 0
      • MatS  

        Jen nebrat diesel!

        2 1
      • Charles2k  

        Maza 6 Wagon mi přijde, že zavazadlový prostor v nejmenším místě není moc široký ani vysoký (což je jakýsi blbý trend u novějších kombíků)

        0 0
    • dědek mohy  

      Co třeba něco takového:

      https://www.idnes.cz/…automoto_fdv?…

      1 1

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.