OT: Jaké rodinné auto (do 150 tisíc)?

326 nepřečtených
  • rhapsody

    Ahojte,

    již nějakou dobu řeším výběr rodinného vozu a napadlo mě, poté co jsem strávil nespočet času pročítáním, hledáním a jiným sháněním informací, se zeptat zde na fóru kam již nějakou dobu chodím, vás, a poprosit o vaše zkušenosti, které máte.

    O co se mi konkrétně jedná? Momentálně máme druhého mrňouse na cestě a já bohužel vím, že současné auto nám do budoucna nebude stačit. Jde o jedničkovou oktávii ve verzi kombi, ač jsem s tímto autem jinak spokojený a asi bych ho i ještě pár let klidně dojezdil, na zadních sedačkách je opravdu málo místa a když tam dám dvě dětské sedačky, je problém na těch předních, zkrátka se nevejdeme.

    Proto výhledově hledám auto, které bude o něco více prostornější, ovšem ten výběr je tak veliký, že zatím nemám ani představu zda se zaměřit například spíše na provedení kombi, mpv, malé dodávky nebo jiné. Auto by samozřejmě mělo být také spolehlivé a nejlépe se svižným motorem a rozumnou spotřebou. Představu o ceně mám někde mezi 100–150 tisíci.

    Dáte mi prosím nějaký tip na rodinný „kočár“ blížící se těmto parametrům? Nejlépe budu za osobní zkušenost s daným vozem. Můžete přidat i ty negativní zkušenosti, pomůže v selekci :)

    Díky

    • deleteduser  

      Rok mám Golfa Mk V 1,6 MPi Variant a spokojenost.

      V porovnání s jedničkovou Ovcí je místa vzadu hromada, se svými 190 cm si „za sebe“ sednu bez jakýchkoliv problémů. Na zadní sedačky v jedničkové Ovci jsem lezl vždycky s obrovskou nevolí, i když předemnou seděl někdo menší než já.

      Na fotografických akcích bez problémů odvezu pět lidí vč. sebe + hromadu vybavení. Takže rodinka se tam vejde taky.

      • rhapsody  

        A za kolik si ho pořizoval jestli můžu vědět? Můžeš se

        prosím více rozepsat o motoru? Výkon, spotřeba, hlučnost, okresky, dálnice ..

        Díky

        • deleteduser  

          Za kolik? To kdybych věděl, myslím kolem 130 tisíc kocourkovských se 165 kkm na tachometru.

          Spotřeba je vyšší, motory MPi rády papají, ale zas je to daň za absenci turba a mechanickou jednoduchost. Jezdím kolem 8,5 kombinované spotřeby a cca 8 čistě dálnice kolem 150 km/h tachometrických.

          Hlučnost je spíš nižší. Když to srovnám s naftovou Ovcí 1,9 TDi PD 74 kW, tak je v Golfu ticho.

          75 kW je na moje použití dostatečné. MPi je atmosférický motor, tak se pro svižnou jízdu musí víc točit. Ale brzda provozu to není.

          Dálnice bez problémů. Okresky taky. Podvozek se jim fakt povedl, auto krásně drží a moc se nehoupá. Samozřejmě je to u takto starého auta kus od kusu, já měl kliku, podle techničáku s tím jezdila nějaká ženská, takže tomu asi nedávala moc kiki. U služební Ovce jsme při podobném stavu tachometru měli nepěkně vymlácenou přední nápravu.

          Mile mě překvapilo parkování, byl jsem zvyklý jezdit s menším autem, tak jsem čekal, že budu nadávat, ale i dlouhý Golf dost ochotně zaplave do díry, která je jen o málo větší. Čekal jsem, že to bude mrcha neohrabaná.

          Je mi jasné, že motoristicko-snobská B-F šlechta by s tím nejela ani pro rohlíky, nicméně pro běžného uživatele myslím dobrá volba.

          Mínusem může být takový řekněme nudný design a trochu přihlouplý kukuč, to auto čumí jak žaba z kyšky.

      • roman 3D  

        Rodinné auto rozhodně není golf 5 kombi:-)

        • oretone  

          Pro nekoho je malo transporter pro nekoho staci fabia kombi on aspon dal zkusenost ty jen kafras. Hodnota nula. A bych jen nekecal ja mam S-max ted a protoze jsem mel galaxy pred tim tak uz tak me to obcas omezi. Je to jen o zvyku. Proste jak koupis neci vetsiho jak ovci proste budes spokojen kolik je tam mista.

          • deleteduser  

            Románek kafrá vždycky, to je podobná jistota jako když vyjde slunce.

          • Lister  

            Ony ty MPV nemají jen výhody. Jak je vzadu hodně místa pro tři tak zase dva cestující tam mají menší pohodlí než v jakémkoliv osobáku – sedačky jsou sice všechny stejně široké, ale každá z nich je užší než v klasickém autě.

            Deckam to je fuk a jak potřebuješ převést víc lidí tak se to hodí, ale při trvalém obsazení 2+2 může být jiné auto výhodnější.

            Mám 7 míst a jak jsem to chtěl hned vymontovat tak teď jsem rád že je máme. Úplně vzadu je sice místa méně, ale 8 leté dítě ve velké sedačce se tam bez potíží vleze a občas se to hodí.

            • Cavendish  

              +1

            • oretone  

              vsak mam taky 7 mist obcas vyuziju, ja si to dokonce domontoval. Ale hlavne teda galaxy a ted s-max mam i k vuli prespavani. A ta vyssi kastle je plus. Jinak je to jen Mondeo s vyssi cenou. A vzadu mame deti takze uzssi sedacky az tak nevadi :)

    • Lance  

      Rozmysli si zda fakt ojeté. Pokud umíš pridat tak za 450 nového aurise

      • jIrI___  

        Přidej k rozpočtu dalších 200% a kup nové, královská rada :D

      • zdsamct  

        150 × 450 .. dobra rada nad zlato

        • scalar  

          V podstatě to může být podobné, když koupí výhodně nové auto s pětiletou zárukou a splátkama bez navýšení, tak při uvážení zůstatkové hodnoty a peněz a času vynaloženého na servis u starého auta…

      • oretone  

        Proste bohuzel tolik penez treba najednou nemam a i kdyz to budu cpat do starsiho auta a stejne dam podobny ranec, tak to je postupne. Pujcovat si nehodlam a splacet taky nechci.

        • scalar  

          Jo, pro takové jsou v bazarech stará auta, o už se rozumným nevyplatí je provozovat.

          • oretone  

            Hele to jsem ale psal jakoze o sobe. :) Proste moje zivotni cesta je nemit pujcky a dluhy a splatky pokud to jde. Tuk tuk zatim naplnuju. A jinak u auta mam teda vyhodu, ze si skoro komplet umim udelat sam, i kdyz nejsem mechanik. Proste me to bavi a usetrim. Leda tak elektrika to fakt nee.

          • maajkee  

            :) já myslím že důvodů proč je v bazaru tolik aut je mnohem víc a jsou úplně jiný

            Tohle je celkem blábol, sorry

            • oretone  

              Tak z casti ma pravdu,samozrejme v bazarech je hromada srotu a do toho je jednoduche kopat, ale ze muzes koupit uplne normalni ojetinu to uz neni tak zajimave o tom psat. Jinak zatim jsem mel relativne stesti na ojetiny. Akorat ted mam poprve trosku modernejsi naftu, tak jsem trosku nervoznejsi nez u ostatnich aut. :D

    • Fazzy  

      Jestli chces prostor, chces jezdit a neresit servis, porid treba Fiat Doblo okolo roku 2007 v benzinu. To auto je jednoduchy, servisni naklady minimalni, deti v tom muzou hrat na schovku a penize ti jeste zbydou.

      • rhapsody  

        Po tomto autě se mám taky v plánu podívat, především mě přesvědčila tato recenze Martina Vaculíka https://youtu.be/vjnpubKQk98

        Je mi jasné že s prostorem tady problém nebude, můžeš se prosím trochu rozepsat o motoru? Například o výkonu, spotřebě, hlučnosti, a porovnat to město/okresky/dál­nice?

        Díky

        • Fazzy  

          Znam to auto spis z pozice mechanika nez uzivatele, takze detaily z provozu ti nereknu. Nicmene motory 1,2 a 1,4 sou naprosto jednoduchy bezproblemovy motory. 1,2 samozrejme uz dost slaba. 1,6 uz je 16ventil takze sice silnejsi ale uz koplikovanejsi. Kamarad ma 1,4. Neni to samozrejme zadnej zavodak, je to jenom sluzebnik na prevoz veci a osob. Jestli si drak co rad predjizdi, tak ti tohle auto zadnou motorizaci nenabidne. Kdyz to koupil, zralo to klasicky mezi sedmi-osmi litrama kombinovanyma. Nedlouho po nakupu to ale predelal na plyn. Co se tyce ty hlucnosti – jako u vsech slabych benzinu a tady navic u tezsiho auta, to ma kratsi prevody, takze pri 100/110 kmh to toci kolem 3000 ot/min a uz se to trochu ozve. A pokud se casto pohybujes na dalnici nebo obecne vyssima rychlostma, uz se to roztoci fest a nekomu to muze vadit. Treba interier je holt italie, tvrdsi plasty, zadna nobl zalezitost, ale taky nic co by te pri prechodu z octavky mohlo sokovat. V kostce – neni to auto na paradu, neni to na sport, ale je to spolehlivej pracant, kterej se da porad sehnat v peknym stavu a za peknej peniz.

    • Gwaihir  

      Já měl Passat kombi. Otázkou je, jaký trefíš stav. Já ho prodával tuším za 100k, když měl 150k najeto. Každopádně jsme vzadu vozili 3 autosedačky 

      • oddie  

        Jo? Já si teda pamatuju, že když se do Passatu combi daly dvě sedačky s isofixem, že se mezi ně nevešlo vůbec nic, ani děcko bez sedačky.

        • Gwaihir  

          Isofix je problém. 3 sedačky jsme narvali I do pola. Teď mám sharana, ale to je jiná cenová.

          • oddie  

            No Isofix je teda pro mě spíš základ, než problém…

            • hmm  

              Tak jiná cenová skupina má základ jinde. Pro mě je to taky jenom problém.

              • oddie  

                Isofix je záležitost stará 20 let, co teda proboha sháníš???

                • kesu  

                  Teda přehazování Isofix sedačky mě může vždycky vzít čert. Trefit se těma namazanejma úchytama na ty protikusy (třeba Volvo tam nemá takovej ten tunýlek, takže se třefuješ do bílý kůže zaolejovaným železem) a pak jako bonus protahování toho horního pásu (jehož zbytek pak zase není kam dát, sice je na to ze zadní strany kapsa, ale jak se tam člověk má trefit, když už to je zacvaklý). A o tý noze na zem ani nemluvím. Celý je to strašně nedomyšlený a sedačka na pás je pak vysloveně za odměnu. A jsou kolem mě i lidi, co sedačku jak na pás tak na isofix chytají na pás, ze stejných důvodů jako já.

                  • mr.nikdo  

                    Namazane uchyty nemam.

                    Kdyz neni tunylek, tak mam tunylek od vyrobce autosedacky :)

                  • Lister  

                    Zase u sedačky na pás je pár dobré myslet že jak nemáš v autě dítě tak je dobré ji mít připoutanou.

                    • kesu  

                      Ale já mám sedačku připoutanou pásem a pak dítě k sedačce pásem od sedačky, takže sedačka je tam pořád.

                      Fakt je, že ta isofixová tam podstatně lépe drží..

                      • oretone  

                        nevim prisel jsem do obchodu se sedackama jen jsem se zeptal na ty plastove voditka isofixu a dostal zdarma, jinak cena v desitkach korun?

                        • kesu  

                          asi si nerozumime, ja myslim takovou diru kam se trefis mezi sedakem a operadlem a nezadelas a neodres sedacku. Ale volvo ma mezi sedakem a operadlem pouze tu zeleznou tyc, takze chte nechte musis otrit tim zelezem kuzi.

                          • oretone  

                            vsak jo, ja to mam taky tak pouze to zelezo , ale jdou na to koupit platova voditka a by jsi prave nedrel potahy nebo kuzi. https://www.zbozi.cz/hledani/?…

                            • midlander  

                              jelikož sedačky nesundavám, tak se mi různě po autech a policích povaluje takovejch kousků několik… ale je fakt, že třeba do taťkový fábie tyhle tunýlky ani nenarvu, tam je úchyt isofixu pod úrovní sedáku a prostě to tam nezatlačim. na sedačku musim fest zakleknout, abych to tam domáčk.

                              • MirosPikos  

                                Chce to pořádně umýt ruce :) třeba u mondea jsem to musel napřed skalpelem odhalit. Bylo to zašitý. A nacvaknout to chce ruce gynekologa. Asi jsem se minul povoláním, ale celkem se mi to daří. Ale v porovnání s Kia Sportage nebo Berlingem je to velký ojeb.

                              • Lance  

                                Do fabky jednickove ty tunylky dáš úplně v pohodě. Já je tam mam

                              • deleteduser  

                                Poptej se na Finanční správě, ti mají se zakleknutím bohaté zkušenosti.

                            • kesu  

                              Aha, omlouvám se. Ale akorát stejně netuším, jak bych to tam nacpal. Naštěstí máme jednu sedačku na isofix a druhou na pás a navíc to auta co máme teď doma mají.

                          • mpIII  

                            To jako fakt Volvo za ty prachy nemá takovou věc, co auta za 250 tisíc?

                  • -b-n-x-  

                    Na tohle byl celkem dobry system ve statech. Je to neco jako isofix, ale jednodussi a asi se to i lepe pouziva. NA sedacce jsou pasy s hackama, ktere se svaknou do uchytek mezi sedakem a operadlem (stejne jako isofix). Sice jsem nato take obcas nadaval (mazda3), ale jak si tady tu ty isofixove trable, tak to asi porad bylo jednodussi.

                    • oretone  

                      Nevim ale kdo ma travle s isofixem tak at se radsi nepousti do vetsich veci :) prinesu sedacku polozim zacvaknu s tunely nebo bez a za par sekund odchazim :)

        • Lister  

          Tohle je totiž test opravdu velkého auta.

          U mne nemůže projít auto, u kterého si nemůžu pohodlně sednout dozadu doprostřed mezi dvě sedačky.

          Jinak k tématu – jedničkovou oktávku jsem provozoval jako rodinné auto 2 roky, děcka v té době cca 5 a necelé 2 roky. Bez potíží to šlo, do kufru se toho vešlo dost. Ale s manželkou jsme oba malí a tak s prostorem na zadních sedačkách nebyl problém.

          Teď jezdím S-Maxem což je opravdové rodinné auto, ale hlavně je to pohodlný a pohodový koráb.

          S tak malým rozpočtem bych se díval po zachovalé osobní dodávce, pokud to má být teda opravdu velký přepravník.

          • lukas aka mitro  

            Mame kratkou jednickovou fabii a jako auzo pro rodinu s jednim svistem je to skoro za hranou pouzitelnosti. Na ceste je jednickova ofca, at se vlezem…a at je v cen odvest paletu ytongu ..

            • -b-n-x-  

              Po tech cca triceti letech jsme evidentne silene spohodlneli. My kdysi na rodinne dovolenky (Bulharsko, Chorvatsko, Francie, Italie, atd…) jezdili ve Skode 105/120 a bylo to tak nejak v pohode :-)

              • petrx  

                Tak škoda 120 měla aspoň pohodlný křesla narozdíl od těch trestných lavic co tam dávají teď.

              • mr.nikdo  

                Nebyly autosedacky, mozna tak silene kocary, co zaberou cely kufr…

              • lukas aka mitro  

                My jsme na dovolenou jako caparti taky jezdili stodvacou. Na zahradce vak s vecma, prostor na nohy u zadnich sedadel zastaveny, na tom tenka preklizka a molitanova matrace. Pohoda jazz…reseni poplatne dobe..

    • antoda  

      Sam tu znacku nemam rad, nikdy jsem ta auta nevlastnil, nerad je servisuju. Ale v praci momentalne mame 4× peugeot partner tepee 1,6blueHDI 73kW. Jednoho jsme minuly tyden prodali jako ctyrlete auto s 270tis na tachometru ostatni 3 ve firme maji 200–230tis a do pul roku take pujdou svetem. Kazdopadne za ty 4 roky jsme delali kotouce, desticky, rozvody, filtry a menili jsme olej v motoru a kazde auto sjelo 2 sady zimnich a 2 sady letnich pneu. Nic vic.

      Mista je v tom mrak, je to levne, nikoho to nezajima, nekrade se to. Po akusticke strance pohodli nic moc, jinak podvozkove ok. Servis take relativne levny.

    • zzach  

      Kazdy poradi co ma nebo s cim jezdi. Za me jedine transporter t5 1.9tdi (samozrejme to co bych si pral ja) hodne známých si koupilo aurise ale to kolem 300t. Podival bych se na caddy nebo tourana ve verzy bez dpf. Lip se naseda je trochu větší (da se sehnat i 7mistena verze) a dobre se do toho cpe kolo

      • hmm  

        Většinou dobře poradí ten co má tři děti protože když máš dvě všechny auta ti přijdou velká. S tím T5 jezdím v práci a je to konečně velké auto. Jenže rozpočet je jinde a to je zásadní problém třeba pro mě. Další moje auto ale bude určitě nějaká skříň jako Vito nebo transpik

      • MirosPikos  

        T5 už je ten, co se sere nebo ještě ne? Kamarád dělá mechanika v Porsche a varoval mě před tím.

        • nomecz  

          Posledni spolehliva byla T3 :(

        • zzach  

          T5 zalezi na motorizaci. Ted známý bral v 1.9tdi (verze bez dpf byla tusim do 2008) a v peknem zachovalém stavu s cca 420ti najeto a cena 125t s klimatizaci. Vyhnul bych se 2.5tdi. Přešel sem s 3dv do kombika a nebavi me cpat kolo do kufru ani na střechu. Takze dalsi auto bude transporter.

    • billíček1  

      Zlatá multipla, škoda, že už se nedělá.

    • Cavendish  

      Renault Grand Scenic II 2009 s atmosférou 1.6. Tu mám doma je to parádní auto. Hodně prostoru, bezpečné spolehlivé a couračky jezdím za 8l.

      Nebo Grand Scenic III 2010–2012 motor 1.9dCi nebo 1.6dCi.

      Dal bych tam zařadil Fiat Doblo s motorem 1.4 Tjet

      Nejlepší by asi byla Toyota Corolla Verso…

      • Fazzy  

        Grand Scenic III 2010–2012 motor 1.9dCi nebo 1.6dCi .. bůh ho chraň před tímhle :)

        • Cavendish  

          Ale no tak… jooo 1.6dCi je už složitější motor, ale nezavrhoval bych ho. 1.9dCi je ale ve verzi 96kw držák, stejně jako 2.0dCi 110Kw. Ten ale basti o litr víc :)

          • Fazzy  

            To víš já na ty mrdky pořád koukám z hlediska servisu. A ten u těchhle aut bude vždycky složitější a dražší než u benzínu. Je mi jasný, že řada majitelů s tím autem nemá problém, ale taky je dost těch co za 100tis dvakrát vymění egr, jednou turbo a když je potká vstřik tak to rovnou celý zahodí. Olej z toho obvykle chčije ze všech stran a třeba el. ruční brzda je taky skvělý kurvítko. A když se někdo rozhodne to dávat do autorizovanýho servisu, tak tam nechá i boty :)

            • Cavendish  

              Musíš na to mít mentálně. V tom případě doporučím jen Grand Scenic II 2009 s motorem 1.6i Ten snad zničit ani nejde :)

    • Sistematicx  

      Co fiat freemont. 7 mist, motorove ujde dle recenzi a 4wd se muze hodit.

      • antoda  

        U srby jich prodali 6 a 10 se vratilo na reklamaci 

        • Sistematicx  

          Od 2017 se nedovazi do evropy oficialne takze je to stejne pass. Ale minulej tyden me to zaujalo v zahranici z duvodu ze hodne nemcu tohle auto melo aspon v miste kde jsem se pohyboval.

      • Stingray  

        hrozná sračka..

        • Sistematicx  

          hodne vypovidajici hodnoceni…

          • antoda  

            Bohuzel ale pravdive. Vem americkej dodge journey, dej na nej fiati znak a diesel vm motori, vyrabej to v mexiku. Pruser mas na svete.

            • Sistematicx  

              vedle nekdo strasne vychvaloval daciu, placal se do hrudi jak je to super kára (vem daewu posli ho financne do kytek dej na to novej znak dacie a vyrabebj to v rumunsku, najebej to plny plastu sby to nehnilo a mas stejnej system…). Vsechno stejny kecy…za 7 let jsem prosel cca 70 servisama (ne opravou svyho auta, ale opravuju vybaveni auto pneu servisum a vsude se snazim ziskat aspon nejaky info o danejch autech na co to nejvic trpina tak) a v kazdym kdyz jsem se ptal jakej ten a ten model nebo znacka je tak se chytali za hlavu, polamovali se servisakum kolena ze jen blazen by si to koupil.

              Pred 3 tydnama jsem se v mezireci v Hyundai autorizaku ze zvedavosti na novyho Tucsona, ani je rocni novej kus a motor sel. Duvod variabilni davkovani oleje do motoru kvuli tomu aby auto plnilo emise. Dle servisaka na to trpi vsichni aktualne u novejch aut. Proste tam nejak elektro jebka davkuje olej na mazani motoru tak aby to plnilo emise. Kdyz je potreba tak to priskrti prutok mazacihomolej a jakoby pridre motor. No tak tenhle nesmysl to pridrel na fest.

              Takze co si clovek ma vybrat jako. Kdyz chces SUV, 4wd, 7 mist..... moc moznosti nemas. Proto me zaujal freemont.

              Edit: daewo jsem si spletl s chevroletem vlastne…

              • Fazzy  

                Při kupování takovýho auta, stačí nevymýšlet kraviny a držet se při zemi. Předokolka Duster s 1,6kou, je za ty prachy úplně pohodový auto bez zásadních (rozuměj drahých) problémů. Samozřejmě když to někdo koupí ve 4kolce samozřejmě s ropou, aby to letělovoe a ještě nabyde dojmu, že je to terénní auto, tak bude pochopitelně zklamán. To samý Logan.

                • Sistematicx  

                  Nemyslim ze vymyslim kraviny. Ja se drzim pri vyberu toho ze suv, 7 mist a 4wd (na tom poslednim jetrvam, u takhle velkyho auta mi to ale prijde jako dobra vec) Zakladatel diskuze mel nejaky pozadavky tak jsem pridal mozna hodne neotrelej model. Freemont me docela zaujal. Ale odpoved ja to ze je totalni sracka a bez vysvetleni, no nevim nevim. At googlim sebevic tak nejsem schopnej najit zasadni pruser. Jo meli nejakou svolavacku kvuli airbagu a oxidaci u abs systemu. Kdo ale nemel svolavacku ze ano.

                  • Fazzy  

                    S Freemontem nemám zkušenost, reagoval jsem čistě na Dacii.

                    • Sistematicx  

                      Potom sorry. Myslel jsem ze je to na ten fremont prave. Ze to beres tak ze je to proste sracka. Tak kontra na to hledam nejaky jako diskuze kde by nekdo rozepisoval pric je to vlastne sracka auto. Jenze jich u nas jezdi asi tak malo ze nic nemuzu najit. Nic co by jiny auta netrapilo nenachazim.

                      • antoda  

                        Jestli si chces pridelat starosti kup si freemont. Nebo mozna rovnou 2 ;)

                        • -b-n-x-  

                          A není teda lepší koupit rovnou origo Dodge? S nějakým V8

                          • antoda  

                            Problem je, ze i ten original je sracka. A z hovna bic neupletes.

                            Takze ideal je koupit treba toyotu tundra V8, nebo land cruiser V8.

                        • TJK  

                          rodice kamaradky maji Freemonta od novoty a jejich story fakt nechces… 1× prevodovka a 3× motor s tim ze naposled totalka ;) opravovano za vlastni v autorizaku fiatu protoze zaruka neuznana :) joo kluci ve fiatu nepoznaj KO lozisko na hrideli precodovky a ze do 2 valcu prasklou hlavou tece voda :-D ale je pravda ze ten Freemont mel nalitano kotel.. asi 45 tisic :-DD

                          • mpIII  

                            Hustý :-0 a pak že se koncern sere :0)

                            • TJK  

                              tak muze to byt jen jeden kus, o jinem freemontu nevim… ale byt to moje tak tonuz zapalim

                              • antoda  

                                Jak jsem psal vys – 6 prodanych a 10 na reklamaci. Automaty v prdeli, motor ko, navigace… Bylo toho dost :D

                                • TJK  

                                  no zo by odpovidalo :) ten co znam mel oboji :-D

                                • Sistematicx  

                                  Ja to auto neobhajuju. Ale kdyz jsi napsal te je to sracka tak jsem hledal na forech co s tim je tak strasnyho za problem. Nenasel jsem nic. Tak bud tech aut u nas prodali jen slabou stovku nebo jen tvych 10 melo problem a zbytek jezdi bez problemu.

                                  Podle tip carsu jich ale moc prodanejch neni kdyz mi to naslo jen par desitek aut v bazaru.

                                  • Sistematicx  

                                    Edit: je pravda ze jsem neprocital temata o dodge journey kdyz freemont vychazi z neho, pokud ma stejny motory a prevodovky

                          • Sistematicx  

                            V poradku. Ale napsat ze je to sracka a nic vic je uplne o nicem post. Co u toho pak vycist.

                            Nicmene myslis ze u jinejch je to jinak. Viz muj post hyunday, to stejny plati o bmw. Novy auta a na servisech lezej motory na paletach v kazdym rohu. Vidim to co tyden.

              • oretone  

                No nevim, ale Daewoo a Dacie? spis Chevrolet a GM, ale nevadi. Dacia je postavena na stare technice vlastnika od zabozroutu. Nebo uz se neco zmenilo?

    • rhapsody  

      Přidali jste už několik tipů, za což velice děkuji, a asi nepřekvapivě jsou to většinou typy karosérií MPV nebo malá dodávka. Nemám pochyb že tyto auta budou prostornost zvládat bez jediného problému, co mi ale naopak navozuje mnoho dalších otázek je motorizace.

      Důvodem je, že auto jako takové budu jistojistě používat i na denní dojíždění do práce. Vychází to denně cca 30+30, měsíčně i v souhrnu s ostatními cesty nějakých 1400–1600, ročně se dostáváme na cca 18.000 km.

      Co mě tedy více zajímá je zda se může i vůz kategorie mpv nebo malá dodávka dostat se spotřebou na nějakých šest max sedm litrů (tedy ke spotřebě kombíků), nebo je to i díky horší aerodynamice zkrátka u tohoto typu vozů téměř nemožné a musí se počítat se spotřebou vyšší. Mluvím zde o trochu svižnější jízdě, okresky 90–120, dálnice potom 130–150 km/h (tachometrových).

      Zatím to dle informací které jsem posbíral vypadá, pokud mě někdo neuvede z omylu, že hledám kompromis, který ovšem neexistuje, a buď bude prostor s větší spotřebou, nebo uskromnění s prostorem za cenu menší spotřeby.

      A když nakousnu ještě téma benzín/diesel, tam je to pro mě jeden velkej otazník. Momentálně jsem spokojený a řekl bych že i zvyklý na to jak se projevuje a v jakých otáčkách se pohybuje diesel. Na druhou stranu je tu i dost argumentů pro benzín, ať už jednodušší motor, přeci jen v tomto segmentu desetiletých aut kupovat diesel s 200–250t. km na tachometru mi přijde hodně velká loterie, nebo třeba jen taková známá věc jakou je topení v zimě.

      Proto díky za každou radu která mě posune dál :)

      • Lister  

        Jsem na tom úplně stejně s praci. Dojizdim denně 80km, velké MPV, dvolitrova nafta, dlouhodobý průměr lehce nad 6 litrů.

        Naopak teď jsem na dovolené jezdil s litrovým tříválcem v malém autě za 8,5.

        • mpIII  

          8,5?? To bylo jen po městě? Za průměrných 9 jezdím s 1.8 TSI, a to značně dynamicky.

          • pepek  

            Ale tříhrnek má v EU testu spotřebu aj 4 litry a tak to má Elžbieta Bieńkowská ráda.

        • rhapsody  

          Tak to si mě potěšil, S-Maxe mám určitě v užším výběru.

          • Lister  

            Má to i své mouchy. Když je fakt zima tam se auto vyhřeje až po 15 minutách.

            Bohužel nemám vyhřívané sedačky ani volant. Letošní zimu jsem už dokonce začal uvažovat i o bufíku.

      • tigermoth  

        Toyota Avensis Verso, sedmimístná, ježděná v pětimístné konfiguraci, 2l diesel, spotřeba 5,5 – 6,5 l (podle podílu dálnice na nádrži). Když dodržuješ intervaly výměny náplní, filtrů a rozvodů, nejeví po 250 tisících známky ničeho mimořádného, když nepočítám potřebnou výměnu kotoučů a desek. Je potřeba hlídet spodek proti korozi a včas zakročit, ale tak to skoro u všeho. Když jedeš s třema sedačkama, dáš tam tři sjezďáky a jedete na víkend do Kálnice bez nějakého otravného nosiče.

      • Fazzy  

        Všem v servisu říkám – serte na diesly. To co za rok ušetří na naftě pak hravě nastrkaj do servisu. Často i násobně víc. I běžná roční údržba je u dieslu dražší. Ale někdo se holt bez tý pružnosti motoru neobejde. Je to o prioritách :)

      • team_daddy  

        K Tvému dotazu k motorizaci. Jezdím Tourana s motorem 1,4TSI 110kW. Výkon naprosto v pohodě, kombinovaná spotřeba je do 7L. I v mrazech to za 3km topí (a to nekecám).

        • Fazzy  

          Tourana tsi ale nekoupí za 100 litrů. Leda by měl nalítáno bambilion..

          • team_daddy  

            Vím, byla to jen info k obecnému dotazu na motorizace.

          • Cavendish  

            Navíc on Touran a TSI není žádná sláva

            • team_daddy  

              A japato? Nemuzu si tu kombinaci vynachvalit.

              • Cavendish  

                TSI do 07/2011 nebrat. Problém s rozvody. Touran je sám o sobě dost průměrné auto co se spolehlivosti tyče. Rezne a není moc pohodlný…

                • team_daddy  

                  Aha, ale já mluvím o nové generaci Tourana roku 2016.

                  • Janes  

                    To ale asi nebude do 150 000,– , že?

                    • kralikovo  

                      Na druhou stranu, rozvody se dají vyměnit za 10 000, a.ty jsou už modernizovaný, takže by ty problémy neměly být nějak zásadní..

                    • team_daddy  

                      Tak to teda zase zopakuju: tazatel měl obecný dotaz k motorizacim.

                  • Cavendish  

                    Nová generace TSI, která přišla už nevím kdy 2014/2015, jsou v pohodě. Je to o dost lepší motor po všech stránkách.

                    Tam bych asi doporučil 1.4 TSI.

                    Jinak ,,staré" TSI není jen o rozvodech. Tam byl problém i s vysokou spotřebou na dálnici kvůli tomu, že to nemělo chlazený katalyzátor. Přímý vstřik ředí na krátký trasy olej benzínem a ten se nestíhá odpařovat.

                    Osobně bych se motorům jako TSI, TCe, Eco-boost vyhnul. Přímý vstřik a s turbem je stejná cesta do pekla, jako současné Common-Rail motory.

                    Chce to obyčejnou atmosféru

                    • tomfree  

                      A jelikož těch obyčejných atmosfér na trhu zbylo,tak pokud nechce nějakou fosilii,tak mu zbývá Mazda,která má stejně přímý vstřik :-)

                      • Janes  

                        Starší Toyoty třeba, mám dva roky starou Corollu sedana 1,6 benzin a naprostá pohoda.

                        .zážehový čtyřválec využívá nepřímý vstřik paliva a proměnný zdvih sacích ventilů. Jeho maximem je 97 kW (132 k) a 160 Nm…

                      • Cavendish  

                        Fiat 1.4 Tjet v Doblu a má po starostech :) Nepřímý vstřik s obyčejným turbem. Žádný vylomeniny. Ještě je tu Honda a možná by něco dala Toyota. Jinak prd…

                        • -b-n-x-  

                          Momentalne jedina Honda bez turba je uz snad jen Jazz. A mozna jeste HRV.

                          Anebo, ted je vlastne dvoulitr hybrid v CRV. Ale to uz jsme uplne jinde. To je spise EV.

                    • notobi  

                      commonrail je úplně v pohodě jen se nesmí jezdit na levnou naftu

        • notobi  

          topí to za 3km díky elektrickýmu topnýmu článku v topení, nikoliv díky motoru jako takovýmu

          • team_daddy  

            Nemyslím si, jednak pokud vím, tak benzíny ty ele. články v topení nemají a druhak tomu odpovídá i teplota vody na měřáku. Když jsem to kupoval a tak rok se o to zajímal, tak tenkrát psali nějaký kecy o tom, že konstrukce motoru, voda vedená někde horem, kde se velmi brzo ohřeje. Prostě sem už tenkrát nabyl dojmu, že je to dáno motorem samotným.

            • mr.nikdo  

              Benzinak se mi zahral vzdy drive.

              U Dieselu ta topna telesa mam. Jsou super. Jen u OIII pravidelne na podzim smrdi, jak se tam pali bordel…

              • lukas aka mitro  

                Ja byl dneska hodne prekvapeny, ze se voda v OI ohrala stejne rychle, jako v trihrnku fabii…asi tri kilaky od baraku…

                • mr.nikdo  

                  Benzin anebo nafta?

                  Trihrnec se zahriva silene rychle. Provozni teplota vody po asi 5 minutach jizdy po meste :D

                  • lukas aka mitro  

                    OI nafta, fabia trihrnek benzin…jsem byl prave prekvapen, ze se octa ohrala podobne rychle…

                    • TJK  

                      neohrala.. jen zacala topit mozna stejne diky malymu okruhu topeni ale ver ze ten motor je uplne studenej

                      • mr.nikdo  

                        Pokud valil vysoke otackay a do kopce, tak mozna uz byla voda tepla :D

                        • TJK  

                          jako na dvojku ve 4500 ot/min jet 5 km v kuse jo ? :-DD

                          • -b-n-x-  

                            Rikal „vysoke otacky“ :-)

                            4,5 – to u slusnych motoru jeste ani nezacina zabirat :-)

                            • mr.nikdo  

                              U nafty :D

                              • -b-n-x-  

                                Vsak ja napsal „u slusneho“ :D

                                • mr.nikdo  

                                  Tady citim nejakou nevoli. Nejaky skoro rasismus, proti cernemu dymu! :D

                                  • -b-n-x-  

                                    To je takova klisoidni motorova xenofobie a i trochu toho benzinoveho atmosferickeho elitarstvi tam je :-)

                                    • mr.nikdo  

                                      Prvni a nejdulezitejsi krok k leceni je?

                                      Priznat si to a pojmenovat to :D.

                                      Jasne, ale s najezdem 50–100 tis. Za rok je benzin ne uplne idealni.

                                      • -b-n-x-  

                                        Takze prvni krok jsem uz udelal :-)

                                        Tenhle prepocet chapu a my vzdycky zakaznikum rikali, ze ta hranice je tak 30k.

                                        Nicmene, ja s tim porad bojuju. Ted, jak mam 2,4 accorda, tak se po dalnici presunuju se spotrebou kolem 7–8 litru (velmi klidna jizda) a to me zase az tak rozdilne s podobnym naftakem neprijde. Samozrejme pak pri vsech ostatnich jizdnich rezimech je rozdil vetsi. Ale zase pri navstevach servisu je to takove jednodussi a nemusi se resit veci, co se bezne resi u naftaku.

                                        • oddie  

                                          Ta hranice je velmi různá. Mně se všechny nafťáky, co jsem měl déle (tedy aspoň rok), vyplatily bez ohledu na nájezd, na druhou stranu znám ze servisu takové, které se nevyplatily vůbec nikdy – extrémní kousek po několika vysypáních vyšel na TCO na km dráž než taxík…

                                        • mr.nikdo  

                                          S O3 v 1,6 TDi jsem jezdival pod 5 l/100 km.

                                          Ted budu asi mezi 5–6 l. On ten rozdil je maly. I cena neni rozdilna. To mas pravdu :)

                                          • -b-n-x-  

                                            No, uplne nevim jestli jsou Accord a Oktavka uplne srovnatelna auta. Ale tak rekneme ze ano. Takze pokud najezdim po dalnici rekneme 1000km za mesic, tak rozdil bude 20–30L paliva. To bude stat neco pod tisicovku. Rocnee teda tak 10000,–Kc – jen dalnicni provoz. Odhaduju, ze dalsich deset tisic budou ostatni jizdy. Na servisu bych zaplatil rocne tak o 5–10k u naftaka navic (jen odhad). Takze porad bych mel byt s benzinem o cca 10k hur. No a 10k rocne nema uplne smysl resit. To prozeru na cokoladkach vice.

                                            • mr.nikdo  

                                              Tech 5–6 je Superb :).

                                              Ale porad jsme v mem pripade minimalne o 50 l v rozdile. Protoze pocitej min 50 tis km/rok.

                                              • -b-n-x-  

                                                Nojo. Pri takovem najezdu uz to je znatelne.

                                                Ale zase jake jsou pak naklady na ten naftovy motor a vsechno kolem nej, kdyz to ma najeto 200,300,400k km? Chapu, ze se to svym zpusobem v tom mnozstvi km ztrati, ale jen by me to zajimalo.

                                                • mr.nikdo  

                                                  Doted jsem mel sluzebaky, ktere byly do 150 kkm.

                                                  Ted mam na svoje na sluzebni cesty. Ted ma 150 kkm. Takze mne cekaji rozvody. Po 2. Je tam delat uz nechci :)

                                                  • -b-n-x-  

                                                    A jo, sluzebak! :-)

                                                    Tam je snad spotreba uplne jedno ne? :-)

                                                  • mr.nikdo  

                                                    Cti poradne :D.

                                                    Sluzebaky byly: Fabia II, Rapid, Octa lift 77 kW, Octa com 81 kW, Octa lift 81 kW. Vsechno Octy III pred FL.

                                                    Sup II (125 kW) je muj ;).

                                                    Asi by nezral tolik, nebyt 6st DSG a 4×4 :D

                                                  • -b-n-x-  

                                                    No jo. S tím čtením se musím polepšit.

                                                  • jIrI___  

                                                    To jsi snad první člověk, který u služebáka řeší spotřebu.

                                                  • mr.nikdo  

                                                    Nektere firmy Ti prebytek nad prumerem z TP strhnou z vyplaty :D.

                                                    Spis jsem prestal jezdit rychle – nema to smysl ;)

                                                  • Luke96  

                                                    Tak možná druhý. Jezdím už skoro 20 let služebními auty a spotřeba mě samozřejmě zajímala vždy. Žádná firma mi nikdy soukromé kilometry neproplácela.

                                                  • oretone  

                                                    To vis Jiri jako spravny delnas si mysli, ze vrchnost ve sluzebakach fasuje unlimited CCS jednou a navzdy :)

                                                  • mr.nikdo  

                                                    Hele, vim i o takovem pripade…

                                                    Ten pristup firem je ruzny. Vim i o firmach, kde se meni podminky s kazdym vedoucim :).

                                                    Ale jo, Luke96 i oretone – nejlepsi odpoved na to je: Jiri, kdyz zavidis, zkus se na takovou pozici prihlasit a delat ji :-D

                                                  • oretone  

                                                    Ale jasne jsou firmy co to neresi dostanes budget a jezdi, ale nekde proste musis vykazovat km sluzebne/soukrome , ale mas sluzebak k dispozici. A doufam,ze chapes proc jsem tak reagoval :)

                                                  • mr.nikdo  

                                                    No jasne :-D.

                                                    Kdybych za kazde – obchodak nic nedela, jezdi po kafickach a jeste ma auto zdarma – dostal 5 Kc, tak uz mam barak zadarmo postaveny. A to to nedelam 20 let :-D

                                                  • -b-n-x-  

                                                    No jo. Ale pod pojmem služební auto si představuju takové, se kterým jezdíš na služebky. Když už ho používáš soukromě, to je v pořádku, ale v tu chvíli se kouzelně promění v soukromé :-D

                                                  • mr.nikdo  

                                                    BNX: To si predstavujes hezky. Ale fakt to auto neni zadarmo.

                                                    Navic si musis k praci planovat servisy. Coz nekteri vedouci nechteji, aby zasahovalo do pracovniho dne :-D.

                                                    A jak jsem psal vyse – uz jsem zazil, ze kdyz jsi jezdil, jako prase, tak rozdil ve spotrebe nad prumer dle TP (+/- 1 l), tak Ti na vsech km napari. Si vem najezd 5000 km za mesic. 1–2 l navic… A platis.

                                                    Nestihnes vcas udelat knihu jizd, tak platis vsechny km. Takze treba tech 5000 km sluzebnich :-D.

                                                    Maly skrabanec – volas PCR… Jinak platis opravu. Ztratis poklici – volas PCR, jinak platis set poklic… :-D

                                                  • -b-n-x-  

                                                    Cože?! To bych se s nimi vůbec dál nebavil.

                                                  • mr.nikdo  

                                                    Ale tak to v nekterych firmach je :D

                                                  • Luke96  

                                                    :D a když jim řekneš, že ze služebního auta se platí daň z příjmu podle pořizovací ceny vozu…

                                                  • mr.nikdo  

                                                    Tak tak. A nejlepsi je, ze nekdo soukrome km trha z ciste mzdy, nekdo dava do danoveho zakladu. Coz taky udela velky rozdil.

                                                    Ale strasne rychle se na tyhle informace zapomina :-D

                                                    A nejlepsi hlaska: Vsak mate priplatky na obleky, kosile a boty. Vsichni to tak maji.

                                                    Hmmm, nemame :-D…

                                                  • oddie  

                                                    Obchoďák do domu – hůl do ruky :D

                                                    Ale ne, obchoďáky mám rád, chodím k nim na ta kafíčka :P

                                                  • venkovan  

                                                    Ja ano

                          • mr.nikdo  

                            No. Tak nejak.

                            Mam tu kopec okolo rozhledny Chocholik a vzdycky v jedne zatacce je voda na 90 stupnich.

                            Ostre zatacky do kopce apod. Takze tam se nafta v zime zahreje vzdy :D.

                      • lukas aka mitro  

                        No ja jenom sledovat rucicku na palubce…ta se vyskrabala pred 90 °C. Ale nanapdalo mne zastavit a jit osahavat motor, to zase ne…

                        Tu je teplo, topit netreba…

                        • Japhy  

                          U moderních aut je to, co ukazují ručičky, plně pod sw kontrolou. Pro klid řidiče se nelineárně rychle co nejdřív ztopoří do poloviny dráhy (psychologicky to působí nejllíp) a tam taky (pokud nezačne motor vařit) zůstane po celou dobu jízdy. Bez OBD diagnostiky (klidně čína za 13,50) je to jak věštění z křišťálové koule.

                          • lukas aka mitro  

                            No to je mi jasne…stejne tak nelinearni mi rpijde raficka palivomeru, ktera ne konci nadrze nejak podezrele chvata…a ze se z devadesatky ani nehne je taky vtipne, to zase jo:)

                        • mikub  

                          Ta ručička na palubce má s reálnou teplotou pramálo společného.

              • team_daddy  

                Samozřejmě, že je benzín dřív. Ale když jsem psal, že tohle konkrétní TSI je na teplotě za 3km a to i během zimních mrazů, tak jsem to myslel vážně a je to o notný kus dřív, než moje dřívější 1,8T 20V z Octávky I. Takže jakože pozitivum.

                • mr.nikdo  

                  Zajimave. Mozna tam davaji i to topne teleso a jede to dohromady :)

                • Cavendish  

                  V zimě tu vodu ohřívá žhavička ponořená do okruhu. Některý auta mají i elmag. odpínanou vodní pumpu, která se zapne až od určité teploty. Pak máš ohřáto velmi rychle :)

            • notobi  

              topnej článek měla už jakákoliv jedničková fábie a to byly ze začátku zásadně jen benzíny

              • mr.nikdo  

                Tak u Fabie 2 si pamatuji, ze nez zacala topit, tak to trvalo.

                • notobi  

                  nevim jak u dvojkový, ale u jedničkový byla podmínka aby to seplo teplota od 3/4 do max a ventilátor taky

      • Bafoon  

        ford galaxy, rv 2006, 1,9nafta, 96kw, jezdí dálky v podstatě občas (cca za 5,7), zbytek cukačky s dětma (cca za 6,5)

        najeto 250tis, v 240tis nová spojka a převodovka, kupováno ted v lednu za cca 100tis

        • oretone  

          Manual kleknul ? co se stalo proboha s prevodovkou? nemyslel jsi dvouhmotu a a spojku?

          • Bafoon  

            auto dovezené z reichu s prasklou skříní převodovky, bližší info neznámé :) jinak tyhle převodovky odchází kvuli uložení 5.st, repas je tuším cca 9tis.

            na autě jsem nechal udělat vše – spojku s dvojhmotou, repasovaná převodovka. Kastle je překvapivě pěkná tak u nás ještě lecos odjezdí…

            • oretone  

              Galdy mk3 a vys a Smaxy maj kastli parada. Muj ma 12 let a kastle taky perfekt. galdu Mk2 co jsem mel predtim, tak ta mela jaro celou dobu :D

              • -b-n-x-  

                Ford a pěkná nerezavejici kastle? Vzpomínám na naše mondeo 93, které po cca 10 letech krásně dole rozkvetlo :-)

                • oretone  

                  Opravdu vyjimka co potvrzuje pravidlo. Proto si ty galdy i maxy drzi cenu pres ruzne jine problemy :) Jak uz jsem psal moje minula galaxy mi tak rozkvetla ze uz me to fakt nebavilo. Akorat porad zatlacuju slzu po te Verunce to byl motor . fnuk

                  • rhapsody  

                    Jakože VR6? S tím muselo být dobré svezení, za kolík to jezdilo? Vím že u takových motorů se na spotřebu nehraje, tam si to člověk vyloženě užívá, ale tak ze zvědavosti :)

                    • oretone  

                      Bylo to v plynu, ale normalni jizdou asi 10 jinak nebyl problem klidne 20 a vic byla to ta 24v 150kW :)

              • Bafoon  

                no já mám tu mk2 :)

                vzal jsem ji právě proto, že ty klasicky chromý místa byly origo a bez koroze – to se prostě moc nevidí (jak říkáš)

                jinak je to auto výbavou skoro holý tak…tak musí jezdit no :)

          • Cavendish  

            Prasklou převodovku jsem řešil u kamarádova Fordu Transit. U Fordu nic neobvyklého…

      • notobi  

        pokud jezdíš denně 30+30 tak bych o benzínu vůbec neuvažoval

        • Janes  

          Proč? Mám to stejně nikdy bych se k naftě nevrátil.

        • -b-n-x-  

          Chudáci amíci třeba. Ti skoro žádné naftaky nemají. A vlastně většina světa.

          Ale zas u těch amiku – kolik že je daň na phm? :-)

      • ZPetr  

        Přesně. Zafira B 1.8 benzín.

        • ZPetr  

          Tady sice 1.6 16v, odchází vířivé klapky. Ale je to známá závada a teď už levně opravitelná.

          https://www.sbazar.cz/…ist-serviska

        • antoda  

          Ano, nejlepsi motorizace

          • Cavendish  

            Pod motor 1.8i od Opelu se taky podepíšu. Spolehlivý, silný, spotřeba slušná…

            • maajkee  

              Přesně tak, byl to nejlepší motor se kterým jsem kdy jezdil. Jezdil jsem ho ještě v eFkovy Astře, pak v Áčkový Zafiře. V současný Háčkový Astře mám už jen 1.6ku, dá se s tím jezdit, ale 1.8 byla daleko lepší. Nicméně to byl kup že známosti v super stavu.

              Každopádně já jezdím Opely léta, všechno benzínový atmosféry a provoz těch aut je za hubičku.

              • Cavendish  

                Švára ho jezdí ve Fiatu Croma a je to moc hezký svezení. Soused ji zase honí v Zafiře. A ty auta jenom jezdí a jezdí a jezdí…

      • rhapsody  

        Na béčkové zafiry určitě koukám a sháním informace, to auto se mi líbí jak velikostně tak designově, exteriér i interiér. Opel je mi sympatický, tento model mám v užším výběru.

        Přečtu, díky.

        • petrx  

          Ještě se dá příbuzná Vectra C po faceliftu, jde sehnat za levno a místa na zadních sedadlech královsky. Jinak nejspolehlivějším motorem u těchto aut je 1.9 Cdti (což je vlastně 1.9 JTD co se montoval do Fiatu/Alfy romeo a narozdíl od koncernu táhne plynule bez turbodír až do červených otáček a se spotřebou 6l/100)

          • ZPetr  

            Ano motoricky je dost dobra, jen musí být bez dpf (Zafira, u vectry nevim) proto jsem 1.9 neuvadel. Já ji mám s dpf a to nemají vůbec vymakane a pro běžného uživatele to není. Proto jsem psal benzín.

            • petrx  

              tak 1.9 s dpf mám (na vectře C) a problém s tím není, snad krom toho, že to občas nevhodně spustí regeneraci, když jedu krátkou trasu a nedokončí se.

              • pepek  

                Mladá to má a žere to fest. A to určitě nejezdí brzda-plyn.

                • petrx  

                  Mě to dle palubního PC po naměřených cca 10 000 Km udává průměr 6,1l/100, ale zase kupoval jsem to přes známýho opravdu poctivě servisovaný, žádná vražda z autobazaru.

              • ZPetr  

                U Zafiry je daleko od motoru. Rychleji se zanáší. Není to úplně vhodné na menší město kde se motor nedokáže zahřát, krátké vzdálenosti. Naopak na delší trasy nebo kombinovane je to super volba.

                • Janes  

                  Tohle podepíšu, DPF je největší slabina jinak parádního diseselu (od Fiatu, který tyhle motory vlastně vyráběl první) jenže když přišla nutnost DPF, kterou museli implantovat do stávajícího šasí, nebylo kam a tak skončil zcel nesmyslně daleko od motoru a stal se základem problémů s tímhle motorem, potažmo autem. Dokud jsem vozil každou neděli syna do TSMka 60 km tam a zase zpátky, částečně po dálnici, tak byla pohoda. Když jsem přestal a jezdila s tím převážně manželka jen skoky po městě, začaly velké problémy, kdy jsem myslel, že to auto vyhodím do vzduchu. Střízlivýma očima ale musím uznat, že řešení vnitřního prostoru bylo téměř geniální a dodnes na to vzpomínáme, co se do toho auta vešlo na tak krátké auto. Díky tý krátkosti se s tím parádně manévrovalo i parkovalo.

                  • antoda  

                    Ten motor ma dpf odjakziva a to jeste pred tim, nez bylo nutne. Pokud se s tim nejezdi ocuracky, funguje skvele. Jedinou slabinou toho motoru jsou tzv. virive klapky v sani, kterym odchaxi ovladaci tahlo. Da se to resit. S tou zavadou pak ale souvisi i egr a dpf.

                    • Janes  

                      Ne všechny verze ty klapky mají, já měl 88 kW, a ta je nemá. Myslím, že jen verze 110 kW. Jo a EGR jsem měnil 2×, ale to není taková darda.

                    • Cavendish  

                      Klapky mají jen 16v. 85 a 88Kw 8v je nemají. Jsou podstatně spolehlivější

                      • antoda  

                        ano, klapky ma 16V verze. A ta ma take vzdy dpf.

                        • Janes  

                          Dle mých zkušeností těch 88 kW úplně stačí, síly to má pro normálního člověka dost a dost.

                          • antoda  

                            Nerekl jsem ze nestaci. Jen ta kultura chodu je proste horsi.

                        • Cavendish  

                          Má no, Ale velmi často ho mají i verze 85 a 88Kw. Už jsem takové viděl. Ale není důvod o 16V uvažovat. Ten motor víc odnese, než přinese. Ať už urvaný poddimenzovaný poloosy, věčně ucpaný EGR a DPF, nasátý klapky do motoru…

                          • antoda  

                            Klapky nenasaje, jen se prestanou hybat a zanasi se dpf. Par uz mi jich rukama proslo…

                            • Janes  

                              Zkopírováno.....

                              Vířivé klapky mají svůj účel rovněž na motoru Fiat/Opel 1.9 Multijet/CDTi 16V. Jde o známý čtyřválec o objemu 1910 cm3 o výkonu 110 kW. V tomto případě klapky nechrastí, občas se však přidřou ve svých uloženích. To zaregistruje řídicí jednotka a vyhodí chybové hlášení „nalezen únik vzduchu“. Že je (byť jen jedna klapka) vadná, poznají specialisté na Opely a Fiaty také vizuálně. Klapky tady stojí 10.000 korun.

                              Problém s nimi ovšem může mít na motoru Multijet/CDTi 16V mnohem rozsáhlejší důsledky. Vzhledem k tomu, že hrají důležitou roli při regeneraci filtru pevných částic, ta obvykle neproběhne, jak by měla, takže se filtr brzy ucpe. Toto platí obecně u všech dieselů s DPF a vířivými klapkami. V některých případech lze částicový filtr vyčistit nucenou regenerací. Někdy to však již nejde a nový filtr, ač dnes již dostupný v náhradách (pro vybrané motory a modely aut) může být stále dost drahý.

                              • antoda  

                                Psal jsem neco jineho?

                                • Janes  

                                  Co se furt štětíš, já Tě vůbec nenapadám, jen doplńuji, přišlo mi to pěkně a pregnantně napsaný.

                                  Pořád je to o zakladateli vlákna. Takže si myslím, že pokud Zafira B s dieselem, tak 88 kw, i když má tu horší kulturu chodu..

                                  Nejdoporučovanější je ale ten 1,8 benzín, tam ale nevím, jestli má dost síly a kolik to žere.

                                  • antoda  

                                    Ta 1,8 je na zafiru idealni. Jezdi do 8l. A servisne je za hubicku.

                                  • rhapsody  

                                    Podle spotreby.cz ta benzínová 1.8 vychází cca 8l/100.

                                    Jinak co se týče benzín vs diesel, když si udělám základní porovnání nákladů pouze na palivo, vychází mi benzínová varianta cca deset tisíc ročně navíc oproti stávajícímu stavu, což mě nejspíše povede k tomu zvolit tu zatracenou loterii s dieselem.

                                    Pokud bych se u zafiry tedy zaměřil na motor 1.9 CDTi 8V 88 kW, je třeba ještě nějaké jiné doporučení například ohledně preferovaného roku výroby?

                                    Díky

                                    • antoda  

                                      10tis rocne neni takova raketa, pokud vemes v uvahu veci, co te s dieselem muzou potkat servisne.

                                      Nerad bych kecal, ale mam pocit ze dpf ma na zafire vzdy i ta 8V varianta (resp. zatim jsem se nesetkal s takovou, ktera by ho nemela). Oproti 16v ty regenerace funguji o fous hur. 16V ma taky hydr. zdvihatka ventilu, u 8V se vymezuji mechanicky (nikdo to nikdy nedela). Jedina vyhoda osmiventilu je v absenci klapek v sani. A to se da pomerne rozumne resit.

                                      Takze za me i pres rozdil v nakladech na phm benzin. Tim osmiventilem si v zasade nepomuzes, cekaji na tebe stejne pasti jako u kazdeho jineho dieselu.

                                      • rhapsody  

                                        Je mi bohužel jasné že to tak jednoduché nebude a riziko s dieselem může být až příliš velké a nemusím mít takové štěstí jako například s tím posledním, který i přes 300+ dělá jakoby se ho stáří snad netýkalo ..

                                        • Cavendish  

                                          NA 10 tisíc km to nemá smysl. Stejně s tím nebudeš jezdit za 5l ale spíš za 6–6,5l a až přijdou vstřiky (v lepším případě 12000Kč) nebo EGR, který rád zlobí Italská auta 2500Kč případně turbo za 9000Kč, tak tě to přejde. Dvouhmota je tak za 15 tisíc…Počítej…

                                          8V JTD nemají DPF vždy. Tam se mě do teď nepodařilo rozluštit, kdy a proč kdo který onen motor má.

                                          • ZPetr  

                                            Souhlas, sám jsem majitel 88kw s dpf a už bych ji nebral. To co ušetřis na palivu dáš do servisu. Jediné sehnat bez dpf. Ty se prodávaly v Česku, dovoz byl skoro vždy s dpf. Jako nejezdí špatně ten výkon bohatě stačí. Fakt strašně u toho záleží co to auto bude jezdit jestli couracky není delší trasy

                                            • rhapsody  

                                              Jak jsem psal, přes pracovní týden denně 30+30, jinak ostatní většinou jezdim spíše delší trasy (okresky i dálnice), po městě málokdy ..

                                              • Janes  

                                                https://www.opel-astra-h.cz/…iewforum.php?f=29

                                                Z DPF byl vlastně největší problém, že chybí jakákoliv signalizace, kdy začne a skončí regenerace, takže ji v pohodě několikrát přerušíš a nedokončíš a už jsi v kolotoči. Dá se tomu pomoct v servisu, a vyvolat regeneraci počítačem, ale ideál to není. Na nějakém tom foru jistý kutil prodával nějakou krabičku, která s tím pomáhala, dost si to tam chválili.

                                                • ZPetr  

                                                  Ano, ta přídavná jednotka funguje. Záleží ovšem co má za rádio resp display aby jej nemusel měnit jak já. Pak to trochu šplhá do peněz. Prostě to není uzivatelsky příjemný. Pak s tím bude dva měsíce jezdit manželka nebo někdo kdo nemá tech. Cítění a dpf je v háji…

                                              • ZPetr  

                                                Sorry ty km jsem prehlid. :-) Hele já třeba i tankuji jen lepší naftu, takže opravdu o úspoře za palivo to není. Jinak auto je opravdu super. S tvým nájezdem bych šel jistě do benzínu. Nemám zkušenost jak ta 1.6 je vykonove. Koukni na Opel fórum tam máš informací mraky.

                                                • Cavendish  

                                                  Od Opelu jedině 1.8 103Kw. Ostatní je šrot co žere olej i trávu okolo silnice.

                                                  • ZPetr  

                                                    To mu přece píšeme všichni :-):-):-)

                                                  • maajkee  

                                                    Ale prdy, mám 1.6 85kW a od výměny do výměny mi to nesežere ani deci. Mám tam plnou syntetiku 5w30

                                                    Naopak 1.8 92kW v Zafiře mi řrala 1l na 100km, ale měla pravda 275 tisíc najeto :)

                                                  • oretone  

                                                    Litr na sto? To jsi tam mel pridavnou nadobu a rovnou lilo za jizdy ne :)To snad litr na tisic. A i tak mas 15 l na interval :)

                                                  • maajkee  

                                                    Sorry, chybí nula, litr na 1000 :) Pak ke konci už jsem tam lil nejlevnější olej z lidlu :)

                                                  • ZPetr  

                                                    Tak přesně normova spotreba, tak co si stezujes.:-):-):-)

                                                  • Cavendish  

                                                    Já měl na mysli ty staré jednotky co jezdili třeba v Merivě A 1.6i 74/77Ke a 1.4i 66kw :) Tyhle nové jednotky jsou v pohodě. Ale stejný problém měl Ford s 1.6 74kw a 1.8i 92kw. To taky baští olej po litrech

                                                  • Japhy  

                                                    He? Pořád si držím jedničkového Focuse s 1.6 a mezi výměnama dolejvám cca litr. Olej měním po 15 tkm. Motor má natočeno 255 tkm, z toho cca 130 na plyn. Furt nechce pojít mrcha, už je to v rodině auto číslo tři a stejně s nim jezdim nejradši, protože to je takový pojízdný chlív s levným provozem.

                                          • antoda  

                                            Ja jsem zatim u aut, co mi prosly pod rukama, nasel pravidlo – zafira dpf vzdy, astra nekdy. Mluvim o 1,9 8VAle treba jen souhra nahod..

    • venkovan  

      Moje rada zní, nikdy nekupuj ojetinu. Od té doby co se toho držím, tak s auty nemám absolutně žádný problém a jen chechám se čuráčkům s bazarovejma čmoudama TDI s libovolnou značkou, jak si myslí, bůch ví co nemaj.

      Naposledy jsem kupoval Logana. Skvělé rodiné auto, a absolutně bezporuchové.

    • Charles2k  

      Laguna 3.generace je celkem solidní auto (ve firmě mého známého měli/mají tři po faceliftu a spokojenost, oprav minimum). Dá se sehnat za slušné ceny.

    • popokatepetl  

      Dvě děcka se vejdou do každého auta.

    • Soreno  

      Co Fiat Tipo v kombiku? Taky me to tak za dva roky potka. Ted mam kratky Stilo 1.2 obsah a nemel jsem nejakej zasadni problem. A prave posilhavam po necem levnym.

      • MirosPikos  

        Počkej až se začnou lidi zbavovat Tesly :) Sice nikam nedojedeš, ale zato si to nebudeš mít kde nabít :-D

        • -b-n-x-  

          No pockej pockej. Ja myslel, ze ty jsi priznivec EV. A ted takhle :-)

          • MirosPikos  

            Já jsem příznivec V8 a jiných ekologických vozidel :) Bohužel Toyota ProAce, kterou mám v hledáčku, se v této motorizaci nedělá…

      • rhapsody  

        Auto nevypadá špatně, ale už je pro mě momentálně přes rozpočet ..

    • Espen  

      Tak to vidíš, lepší auto než máš teď nekoupíš :-D. Vem 20k, dopřej jí co je potřeba a máš na X let klid a ještě ti zbyde 130k.

      Mám ji taky v combíku a úplně se děsím, až budu muset řešit něco jiného, začal jsem jí mít i rád.

      Mám většího psa, takže kuft je v podstatě obsazenej, ale nějak se naskládáme vždy. Kluka od 4let vozím vepředu.

    • Michal.jezdec  

      Ahoj, mám Mazdu 5, r.v. 2006 benzín 2.0. 107kw, 7 míst. Kupováno v r. 2012 za 200tis. Spotřeba 8.4 L. Servis – pneu, brzdy, olej, čepy – jinak nic. Teď mě čeká výfuk. Koutouče cenově jako na Octavii. Jízdní vlastnosti jako běžné osobní – není to žádná kačena a v zatáčkách drží pěkně. Rozvody – řetěz (dle mechanika vydrží válku) turbo nemá tak se nepokazí a filtr PDF taky ne :). Negativa – nemá šestku, jezdím převážně okresky tak mě neva. Prostřední sedadlo je užší a 6–7 místo akorát pro děti. Pokud pojedeš v sedmi už nic nenaložíš, ale vy budete 2+2 tak to je v poho.

      • Japhy  

        Já jsem si přivezl takový rébus, kanadskou Mazdu 5 z 2012 s 2.5 ben­zínem, jen šestimístnou, usoudil jsem že sedmou sedačku prakticky nevyužijem. Zatím (než se totálně vysere Focus nebo Golf) je v režimu tojedostdědku­žesnászasevyvez (cca do 5000 km ročně), vypadá to že jezdí asi za 9, snad se mi to vrátí na nižších nákladech na servisu. Není to DiSi, měl by to být podle dostuoných informací poctivý ingot co si bude většinu času bublat hluboko pod maximálním výkonem.Tak snad.

        • Michal.jezdec  

          Tak 2.5 už je pohoda :). Co vím tak mechanicky je Mazda v benzinu spolehlivá. Vyhlášená koroze je argument lidí kterým se vy… motor nebo nebo jiného u jiných značek. Reznou mi akorát zadní lemy blatniků ale vzhledem ke staří je to Ok. Pro mě už začíná byt Mazda malá, nějak jsme se rozmnožili. Další kup bude typu transit.

          • Japhy  

            Spodek zatím nijak nekvete a v řádů týdnů (až spravím centrálu ke kompresoru, protože duchny spolugarážnící jsou banda dementů) vystříkám dutiny pořádnou dávkou vosku, zatím se mi tahle drobná investice u všech aut víc než vyplatila. Má to necelých 160 koní, s tím už se dá jezdit. Věřím, že z tohodle objemu by šlo ve fabrice vytáhnout klidně o 50–100 koní víc, ale dávám přednost výdrži. Poněkud impulsivní koupě (jé, hele, 2.5, tu chci), velký komplikace při přihlašování, ale zadařilo se. Zatím si v něm připadám spíš jak na návštěvě, ale řídí se mi dobře. Trochu dotunit výbavu a asi budem pár let kamarádi.

            • oddie  

              Hnusná práce, stříkání dutin a podvozku, jedna z velmi mála věcí, kterou si radši nechávám od někoho dělat.

              • Japhy  

                Hele, ani mi nepřijde. Když si člověk vezme rukavice a má tu pistoli s hadičkou a tryskou, nic nikde nelítá, vcelku čistá práce. Kejkle s tlumexem zvenčí neprovozuju, pokud to není opravdu kvalitně provedené a od novoty, o to radostněji to hnije pod tím.

            • -b-n-x-  

              Tak ale tebe u MPV zajima spise kroutak ne?

              Zrovna podobny motor jsme meli v Mazde3 (2,3L – 160koni) a ten mel sily rozhodne dost. Pokud ma tedy 2,5 o trochu mensi vykon, tak predpokladam, ze to bude vyladene spise na pouzivani v nizsich otackach. Coz je pro MPV vhodne – se mi zda.

    • K2  

      Ahoj,jestli jsi spokojený s O1 kombi, tak si klidně pořiď O2 nebo O3 kombi (nebo liftback)

      Vzadu je znatelně více místa než v O1

      Osazení dětskými sedačkami si můžeš vyzkoušet u nějakého známého, který Oktávku má

      2 děti OK, 3 Nee!!!

      Kufr má cca 600 litrů

      Pokud si pořídíš: příčníky+box (mám Hark 400)+tažné (pro kola a další využití) tak odvezeš všechno a všude

      Motor si vyber podle nájezdu a potřeby. Cválené jsou 1,2+1,4 turbo benzín nebo 1,6+2,0 CR TDI + 1,9 TDI

      Měl jsem O1, pak O2, teď O2 facelift – mám blízko mechanika, který Škodovky a VW umí, takže auta kupuju podle dostupného servisu

      Ještě důležité upozornění: Oktávek je dost a taky se stáčejí. Kup si raději auto s plnou servisní historií, Vrátí se ti to

    • oddie  

      Tak jsem tak vzpomněl na tohle téma, když jsem dneska objel pár nákupů a naložil do auta pár dřevěných desek, největší má 80×250cm, a k tomu dvě vestavné lednice. Pravda, musel jsem kvůli tomu vyhodit jednu sedačku, takže nyní jsou tam jen tři, místo obvyklých čtyř :) I když při chvilce hraní tetris by se to asi vešlo i s tou čtvrtou sedačkou. Na celkovou délku těsně pod 4,5 metru to docela jde :)

    • hmm  

      V práci mají všichni mechanici diesely a je jedno jak bydlí daleko. Nájezdy 200 až 400tis a nikdy by do benzínu nešli. Jeden tam má BMW v benzínu ale 170kw a spotřebu neřeší

      • Cavendish  

        Opička a banány…

      • pepek  

        Mechanici pracují na velkých dieselových strojích?

      • tomfree  

        Jestli to nebude tím,že všichni mechanici jsou tak trochu postižení potřebou vlastnit káru,kterou by si novou nekoupili a není jim líto trávit čas laděním starého krámu.

      • -b-n-x-  

        Nafta – kamna

        :-)

      • oddie  

        Pochopitelně, vzhledem k tomu, že servis si dělají sami a platí jen nákupní cenu dílů, zase se ten rozdíl posouvá výrazně k dieselu. Nájezdy 200–400tis jsou k zasmání, moje bývalá 406 HDI má u nového majitele aktuálně k 600tis km, a znal jsem kousky i s ještě větším nájezdem.

    • Mr.Dawe  

      V tomto případě bych neřešil konkrétní typ (Octavia, Touran, Smax, Golf, Sharan apod.), ale vytyčil bych si pár parametrů, které auto musí splňovat (cena do 150 tis, benzín/nafta, combi/MPV, atd.) a hledal dle nabídek. Vždy to bude kompromis za tuto cenu, ale pokud trefíš auto s prokazatelnou servisní historii třeba od majitele, který kupuje po 5 – 10 letech provozu od nového další nové auto, máš větší naději koupit něco pořádného než když si vymyslíš při tomto budgetu, že to má mít high výbavu a nevím jaké všechny parametry a pak koupíš nějakou naleštěnou bídnou dotaženku z Itálie, o které neví nikdo nic a má třikrát tolik km než bylo udáno v inzerátu a svítí na palubce.

      • Espen  

        Velmi rozumný přístup.

      • Michal.jezdec  

        Naprostý souhlas, nejsem mechanik ani hazardér, tak jsem zvolil variantu nákupu auta u dealera Mazdy, zákazník to tam nechal na protiúčet při koupi nového. Jasná historie vozu, km atd. Sice jsem proto jel přes celou ČR a bylo to dražší než v super férovém velkém bazaru :), ale nelituji. Za 7 let běžná údržba jinak nic.

      • -b-n-x-  

        Hele mě ještě napadla takováto strategie: vybírat jen ze značek, které nemám rád. Díky tomu budeš na výběr přísný a nenecháš se „okouzlit“ „láskou na první pohled“. Protože mě, aspoň u sebe, přijde, že když budu vybírat z aut které jsem vždycky chtěl, tak prostě rozum půjde docela stranou :-)

        • TJK  

          jj to byl styl jakym sem vybiral Tourana pro manzelku :-) cista ucelovka, zadna zblaznenost do blbosti… proste cena x vybava x uzitne vlastnosti x servisni stav a hotovo

          • oretone  

            No vidis a stejne si vybral tourana :) ne jen jsem si musel pichnout :)

            • TJK  

              :-) vpohode .. dam ti moznost a vyber mi alternativu

              • Male auto zvenci ale velky vnitrni prostor
              • do kufru musi jit dat kocar v kuse
              • na zadni sedacky musi jit dat 3 detske sedacky
              • benzinovy motor
              • automat
              • zakladni vybava (vyhrivane sedacky, elektricky okna, parkovaci senzory a tazne)
              • najezd kolem 100k
              • cena do 200 tis
              • -b-n-x-  

                Honda Jazz.

                No dobře, nejsme ve vtipech :-D

                • rhapsody  

                  S tou jsem měl krátkou zkušenost a docela jsem se divil že v tom jezdila rodina se dvěma dětma, minimálně s velikostí kufru bych měl teda problém.

                  • -b-n-x-  

                    Jednou se nejaky evropsky Honda managor vyjadril v tom smyslu, ze Jazz muze klidne nahradit CRV, Accorda, a ja nevim co jeste, protoze „je dostatecne velky“ :-)

                    Ale zase na druhou stranu, to auto pusobi o dost mensi nez ve skutecnosti je. Samozrejme kladene podminky nesplnuje.

              • MJ24  

                Takhle jsem koupil auto já. Hledal jsem Tourana, FOCUS II combi, Mazda 5 a už nevím co ještě. A nakonec jsem koupil Toyotu Corollu VERSO 1.6, o které jsem snad ani nevěděl že existuje, a nikdy jsem ji do výběru nezařadil :)

              • jIrI___  

                To jsi fakt sehnal Tourana s nájezdem kolem 100k s cenou do 200 tis? :O

                • rhapsody  

                  taky sem se u toho pozastavil :O :O :)

                • TJK  

                  129tis najezd a 200k , 2009 rok, plna servisni historie VW a prvni majitel

                  ukecal sem teda 500E slevu na rachtajici rozvodak ale nastesti to bylo jen tim jak to stalo, akt. studeny starty vpohode takze spis smula prodejce

        • rhapsody  

          Když sem to začal číst, myslel sem že půjde o vtip, ale ono je to dost zároveň pravdivé, třeba první auto jsem takhle vybíral a dodnes se stydím jak jsem mohl něco takového uskutečnit, rozum měl asi tehdy dovolenou :)

          • -b-n-x-  

            Tak. Vetsinou se jedna o koupi prvniho auta :-)

            Anebo ne nutne prvniho, ale kdyz zrovna nemass cim jezdit a uz se vidis v tom, co zrovna vybiras :-)

      • rhapsody  

        Rozumím, tak nějak se o to snad i snažím, nezaměřuju se na jeden konkrétní typ, spíše to beru co by se k těm parametrům rodinného vozu přiblížilo. První se na inzerátu dívám na celkový stav auta než na to jakou to má výbavu a podobně, ono dost mi napoví i jak ten inzerát vypadá, je rozdíl když dá někdo 20+ fotek se všemi možnými detaily (včetně šrámů), nebo je jich tam 10 ale vlastně se z nich nic podstatného o tom autě nedozvíš. A co mi například hlava vůbec nebere, hodně z bazarníků dá druhou sadu kol do kufru jen tak, zaděláné, bez obalu, prostě přístup že by jeden brečel. Co je též zajímavé, když sem za poslední týden prošel stovky inzerátů, nemůžu si pomoct, ale přijde mi že dnes je u každého druhého auta v nabídce serviska a to klidně až k najetým 200k+, přijde mi že někdo přišel na to co prodává a tak našel způsob jak toho dosáhnout (razítka moc nestojí a většina si to ověřovat nebude).

        Nevím, třeba kecám, ale někdo mě té nedůvěřivosti musel naučit, a tak i proto je teď pro mě nejdůležitější najít k sobě někoho, kdo se dobře vyzná, kdo bude ochotný to se mnou objezdit a s kým budu vědět na čem jsem.

        • Michal.jezdec  

          Jestli si laik a nemáš známého, tak klidně někoho zaplať (jsou na to i firmy, ale nemám zkušenost) nebo to udělej jako já a ber ojetinu od dealera nějaké značky. Pravděpodobnost špatné koupě se sníží, ale nezmizí :-). Přeji dobrý výběr.

          • rhapsody  

            Je to tak, jak si psal i nahoře, tyhle nabídky vypadají určitě věrohodněji a určitě se na ně více zaměřím.

            Díky

        • K2  

          S tou serviskou a razítkama máš absolutní pravdu.

          Kouzlo servisky je samozřejmě v tom, že si servisní historii můžeš ověřit u servisu, který razítko do servisky dal

          Jedno jsem chtěl koupit Mondeo s 125 tis na tachometru a když jsem zavolal do posledního servisu ze servisky, tak mi potvrdili opravu odemykání dvaří rok zpátky a auto mělo tehdy na tachometru 220 000 km – tož tak

          Opačně: Když jsem kupoval dovezenou motorku z německa s podezřele nízkým nájezdem, tak jsem zavolal do servisu Suzuji v Německu a ti mi kilometry potvrdili

          Ještě lépe, když se jedná o značkový servis, tam se to většinou zapisuje do online mezinárodní databáze (každá oprava auta) – tak ti to dokáže mechanik z libovolného servisu potvrdit kilometry a všechny opravy, které tam proběhly (včetně boraček a lakování, které nejsou v servisce)

          Značkové servisy většinou vyměňují poškozené díly za nové originální, menší servisy často dělají dílčí opravy a využívají levnější díly z druhovýroby

          Osobně preferuju auta, která mají plnou servisní historii ve značkovém servisu, která je ověřitelná v databázi libovolného značkopvého servisu

          • TJK  

            ted jsem overoval u VW a sedelo i vcetne stitku a kdyz jsem delal preventivni vymenu oleje a filtru vyndal sem z auta uplne nove ciste dily takze sedelo, u mercedesu jsem mel el. servisku a kdyz sem si delal prvni servis nasel jsem 2 zapadle stitky z vymen oleje s razitkem servisu viz serviska a sedely kilometry presne takze jsem byl potesen ze se da verit i turkum

    • kandik psi zub  

      nevim jestli to tu uz padlo, ale ja po svych zkusenostech pristi karu budu vybirat podle dostupnosti servisu. Mam za sebou nemalo Hond, Lexus a naproti tomu Ford. Co do spolehlivosti jsem nezaznamenal zasadni rozdil, co do sehnatelnosti a ceny servisu naprosto zasadni. Takze bych jako jedno z hlavnich kriterii, netvrdim ze to nejzasadnejsi, volil dostupnost servisu. U jetyho auta za 150k je proste jakakoliv zavada loterijni zalezitost a pak ocenis jestli se servisem jedes dolu do mesta ( v mym pripade citroen) a jeste te hodej zadarmo na vlak, nebo mas servis 110km daleko ( v mym pripade lexus)

      • -b-n-x-  

        Lexus – ti by te meli vzdycky hodit az domu :-)

      • McBlacky  

        ono záleží i starý to auto je, v poslední době mi přijde, že nájezd pokud je do 300k je méne kritickej než stáří přes ±8 let. Samozřejmě nebořený, nestočený a nevykuchaný auto uvažuju.

        Auto s najezdem 150 by zas taková loterie být nemělo.

        • -b-n-x-  

          Presne, to je cerstve zajeto :-)

        • mr.nikdo  

          Vzdycky mi prisel zaklad – auto jezdi casto. Je to ok. Prestanes jezdit – jde to do kytek

        • notobi  

          jenže nájezd 300t km je pro nynější motory smrt

          • MirosPikos  

            Mistr na technický mi říkal, že homologace je na 170 tisíc. Já jednu stranu se mi to zdá děsně málo, na druhou stranu bych se tomu vůbec nedivil.

            • oddie  

              Návrhová životnost byla okolo 150tis km vždycky. Že motory vydržely klidně 5× tolik byla spíš chyba návrhu, kterou se dokonalejšími metodami postupně daří napravit :)

            • jIrI___  

              ± to sedí, jedna UK automobilka má požadavek na životnost dílů 100000 mil nebo 10 let. Druhá věc je ale to, co díly pak vydrží v reálném provozu, ne jen při zrychlených simulacích.

              • Cavendish  

                Zajímavý :) U nás mají zákazníci požadavek na výdrž vstřikovačů 250 000km. To je u osobáků. U nákladáků je to 1 250 000km :)

    • Martasi7  

      Přídávám se k dotazu, jen do 100k, nemusí být 7 míst, stačí kombík. V motorech se nevyznám, nevím co kolik vydrží. Po přečtení tohoto tématu bych raději benzín a alespoň 70kw.

      Koukám hodně po Fiat Croma s motorem 1.8. Co na vy na to?

      • -b-n-x-  

        Já kdysi slyšel o fiatech takové pravidlo: „malý fiat je ok“.

        My měli kdysi dávno cromu V6 2,5 nafta – hrůza to byla. Ale ty myslíš zcela jiné auto.

        • oddie  

          Jsi si jistý tím V6?

          • -b-n-x-  

            Aha, tak kecám. Ani nevím proč se mi to popletlo. Možná z kamaradovym bmw tds 2,5

            • pepek  

              Jsi si jistý tím kamarádovým V6?

              • oddie  

                Zatímco Croma 2,5td je řadovej čtyřválec, BMW je R6 :D

                • -b-n-x-  

                  A sakra.

                  No, prostě 6ti válec :-)

                  • oddie  

                    Prostě ten vyhlášenej praskohlav :) 2,5 už docela šla, ale předchozí 2,4 byl děs, pamatuju, jak Pejšek ty 2,4td hlavy předělával, mezi ventilama byla zalitá nějaká vložka, co se nepovedla. Šílená historie, skoro minulé století :)

      • kandik psi zub  

        Jestli malorazkovej benzin tak japonce …

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse