• okam_z_brna

    Řeším problém s vnitřním vedením bowdenů na karbonovým rámu. Výrobce (Superior) udělal sice vnitřní vedení, ale takovým prasáckým způsobem. Klasický bowden byl vedený pouze ke vstupu do rámu, vnitřkem rámu se táhla pouze bužírka k výstupu a od výstupu venkem zase bowden. Řešení úplně na hovno, ale budiž. Bužírky jsem vytrhal, ale vstupy do rámu nejsou dostatečně široký, abych tama protáhl bowden. Potřeboval bych je lehce rozšířit, cca o 1 mm.

    Máte zkušenosti s vrtáním do karbonu? Vzal bych na to AKUčku a lehce vstup protáhl vrtákem. Je to blbost? Nerad bych karbon v místě roztřepil nebo cokoliv. Případně je lepší vzít kulatý pilník a vypilovat to?

    Dík

    0 0
    • kadlec  

      A nebude ti pak ten volnej bovden klepat do ramu? Jinak ja bych spis piloval nez vrtal, ale zkusenost s tim nemam.

      0 0
    • mr.ricardo  

      Mám to na Canyonu úplně stejně a nevšiml jsem si žádného problému, normálně to funguje. Ale pokud na tý akci trváš, vybrousil bych to dremelem s tenkým diamantovým vrtáčkem.

      0 0
    • TicTac135  

      Akci chápu, mít bovden v jednom kuse.

      Za mě: nevrtat, ale brousit.

      0 0
    • wilda81  

      Nevrtat. Raději pilovat/brousit.

      0 0
    • Kouba_2005  

      Taky bych brousil a čím vyšší otáčky, tím líp. Dremel je na to asi nejlepší. Sám pořád váhám někde udělat díru kvůli ovládání sedlovky, zatím jsem se ještě nerozhoupal.

      0 0
    • kubad  

      V klidu běžný postup, vrtání není problém,

      0 0
    • Georrge  

      Bych řekl, že i ta origo díra byla vrtaná.

      0 0
    • Goob  

      Já se sem nacpu s něčím, co si tu jistě někdo přečte a poradí mi.

      Na ženině Spectralu je stejně dělený bowden, ale vrtat do rámu (ze zcela pochopitelných důvodů :D) fakt nechci. Jenže jsem ztratil takový ten vstupní díl, který vypadá jako koncovka bowdenu, jen z něj leze kousíček tenké trubičky, aby lanko nedrhlo v portu v ohybu. Nevíte někdo, jak tuhle ptákovinu nahradit? Mám totiž pocit, že lanko tam fakt přidrhává, je-li strčeno skrz klasickou koncovku bowdenu.

      Sorry za OT ve vrtání karbonu.

      0 0
    • enregistree  

      Normálně vrtat postupně většími vrtáky, pokud chceš zvětšit jen o 1 mm, tak úplně v pohodě.

      Řešil jsem takhle vedení teleskop sedlovky, pššššt

      0 0
      • Kouba_2005  

        A to mě zajímá :) Nějakou fotodokumentaci nemáš?

        0 0
        • enregistree  

          Jen jsem udelal jednu diru a pak pouzil stavajici vnitrni vedeni k zadni brzde. Brzdu mam venkem.

          0 0
    • Polka  

      Pokud jde jen o 1mm, tak to v klidu kulatým pilníkem vypiluj. Ale půjde to celkem pěkně i tím vrtákem případně.

      0 0
    • jIrI___  

      Na hliníkovém X-Roadu to mám tak že Bowden končí u vstupu do rámu, rámem jdou lanka na volno a na výstupu z rámu jdou zase do bowdenu. Žádné problémy s tímto řešením nepozorují.

      0 0
    •  

      Normalne vrtej, nic se netrepi ani netrha ale pouzij pochopitelne ostry vrtak na kov. Vrtal jsem do ramu dirky pro nytovaci matice i trhaci nyty a zadny problem.

      0 0
    • b27  

      Pilovat a pak oblepit vterinovým lepidlem proti třepení.

      0 0
    • Jáchym 1  

      Konkrétně u Superioru doporučuju brousit.Rám není zevnitř zahlazený,je to surový karbon.Opatrně.

      Nedávno jsem na Revelátorovi od KTM zvětšoval průchodky pro Di2 na klasický bovden.Tam to bylo naprosto v ,,poho".Stěna trubky je homogenní,net­řepí se.

      0 0
    • GruPyk  

      A taky to moc nevdechovat, stejně jako když se řežou řídítka.

      0 0
    • RomSva  

      Nevím jak přesně u karbonu, ale v případě sklotextitu je poměrně zásadní rozdíl jestli je z tkaniny nebo pleteniny.

      Nová díra tkaninu poměrně dost oslabí(přetnou se vlákna), pletenině je to v podstatě jedno.

      Rámy budou asi z tkaniny.

      0 0
    • capo  

      Potřebuji na Superior Road Racing předělat stávající díry pro Di2 na klasický bowden. Rám je odvozený z modelu, kde původně bylo všechno vedení venkem a nýtované přechodky z bowdenu na lanko pro na horní rámovce pro zadní brzdu a na spodní trubce pro hazku a smyk (klasika té doby). Ve verzi pro Di2, kterou mám, na spodní straně vůbec tyhle přechodky nejsou, místo toho jsou tam vyvrtané díry (od výrobce) jen pro kabílky Di2 (byť ta díra má vždy tak 7mm v průměru). Já bych chtěl využít těchto děr a upravit je na přechodku nebo průchodku… Na levé straně díra není vůbec, tu budu muset udělat nově.

      Máte prosím nějaký tip na „přechodku“, kterou bych tam vlepil, nebo vnýtoval tak abych mohl zvenku přivést bowden a vnitřkem by pokračovalo jen lanko? Nebo průchodku, že bych to vzal bowdenem po celé délce?

      0 0
    • theedge  

      Ahoj. Oživím vlákno dotazem.

      Kámoš řeší teleskopickou sedlovku do 29" karbonového rámu Cannondale F-Si. Je to nějakej rok cca 2015 –2016. Průměr sedlovky 27.2 mm. Vedelní kabelů je venkem. Výběr teleskopických sedlovek v tomto průměru je naprosto minimální – natož s vnějším vedením.

      Samozřejmě je nápad → na pankáče do sedlové trubky nad středem vyvrat díru a provést tama bovden do sedlovky.

      Má s tím někdo zkušenost ? Je reálné o tom uvažovat ?

      Je to něco takovýho:

      https://www.cannondalebikes.cz/…_si-carbon-4

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.