Vrtali jste sedlovou trubku na vyústění bowdenu / hadičky vnitřního ovládání sedlovky, když váš rám neměl příslušný otvor? Pokud ano, ruplo to někomu?
Předem dík za info!
Vrtali jste sedlovou trubku na vyústění bowdenu / hadičky vnitřního ovládání sedlovky, když váš rám neměl příslušný otvor? Pokud ano, ruplo to někomu?
Předem dík za info!
Vždycky si vzpomenu akorát na toto: https://www.bike-forum.cz/…ojo-drilling :-)
:-D
8-O … tvl to je drak :-D
Tak to je epické :D. Když jsem tahal na Altitude hadici teleskopu nad středovou spojkou vnitřkem (původně je hadice vedená pod spojkou ven, pak lomí strašlivý úhel a zase zajíždí do sedlové trubky, to nevím, co v RM hulili), několikrát jsem koukal zálibně po flexe.
Na Spideru je ten středový prostor volný, ale blbec jsem první nalisoval ložiska a až pak řešil teleskop… :-D
Náhodou vybral dobry místo, tam bude trubka pevná a nerupne nebo ne hned ;-)
Ano, vrtali :)
Pri vrtani to nerupne, toho bych se nebal. A co to bude delat pri provozu ti nikdo nerekne. Muze to mit nesnizenou pevnost nebo to tu pevnost ramu muze ovlivnit docela dost. Zalezi kde bude ta dira, jak velka bvude a o jaky ram se jedna. Kazdopadne co vim jiste, karbon bych nevrtal ani omylem.
Do kartonu to můžeš udělat šídlem.
To je jasný, že při vrtání to nerupne :-)
U nějakého RB se to tady probíralo, ale už nevím s jakým závěrem.
Sám nad tím uvažuju :-)
Bych tu trubku rovnou uřezal.
Mám pocit že to dodatečně navrtali přímo v RB
Myslis to odvrtavani prasklin u RB?
S vrtanim do RB mam jenom dobre zkusenosti. Navrtano v roce 2013 a porad drzi a nic se nesiri..
Ono to fakt plati. Postrelan husa… :-D
Ted vazne – fakt jsem mel na mysli Tebe. Porad to kolo drzi a jezdi?
Jasne ze porad drzi:) i po tech letech…ted nejezdi, bo je rozlozene na kousky, ale jinak zadny problem. A jsem rad, ze jsem tve popichnuti odhalil:)))
Jako nemelo to byt uplne popichnuti. Jen z drivejsich dob jsi na vrtani byl expert no.. :).
Poskladat a jezdit, tak krasny ram :).
a diky za info. Dlouho jsem tu nebyl – nadelal jsem deti, tak jseme mel zakaz od zeny :-D
No mi se mezitim doma jeste tak nejak objevil ten samy ram, ale v cervenem…tak mam jeden nahradni:)
A cerveny uz je tez emental? :-D
Ten cerveny nekdy chytl ranu a na promacklou tu spodni trubku, houfnici. Ale pokriveny ani popraskany neni. Zase za litr i s tlumakem a patkou by byla skoda ho nevzit:)
Neni to jeden z tech, co byly na B-F v kategorii Biku?
Za litr – jdi do haje. To bych bral i na zed, kdyby nebyla velikost :-D
Chapu, zes to tak rozsiril :)
Nevim, ja ho bral pres FB…nekdy predtim jsem jeste asi za 4000kc koupil dragstera:D
Co mas vsechno doma? :-D
Hmm, Dragster :-D. Ten mi delal vlhke sny uz nekdy na stredni.
Dal uz nic zajimavyho:D
Covece, tos me ted navedl na myslenku, ze bych si mohl take poridit jeden nahradni ram toho meho Chilcotina. V Ostrave se ted moc nevi co s nimi :-)
Potřebuju to udělat u IQ. Nad osou hlavního čepu.
Neboj se vlka nic, vrtal jsem tam kde uvadis dirku pro bowden, stejne tak to delaji i v RB.
Dva, asi nejlehčí rámy na trhu – Giant Reign a Giant Reign X, u obou stále funguje.
Udělal bys, prosím, fotky?
Snad tam něco bude vidět… prostě dírka.
Dík!
budu chtit vrtat taky prave tady kvuli teleskopu a zajima me, to jsi nechal jen tak ciste? myslim kvuli hadice nedre se? A kolik prumer diry staci? diky
Teleskop i hadice proste musi mit nejakou vuli, jinak bys je nedostal do ramu.
Toto téma mě taky zajímá, konkrétně hliníkový rám MRX Elite X9, bylo by vrtáno zezadu ze strany zadního kola, z důvodu spodního vyústění lanka z rámu. Poraďte.
Zeptal bych se nekoho, kdo z tech ramu stavi kola.
nebo kde mají díru kola s dírou:-)
Můj laický názor je, že to nemůže ničemu vadit. Dneska se běžně dělá vnitřní vedení bowdenů a hadic – a navrhuje snad někdo oblast kolem otvorů s ohledem na oslabení, které způsobí? Asi moc ne (netvrdím že nikdy). Sedlová trubka většiny rámů je prostě trubka – není v každém místě optimalizovaná přesně na síly, které tam budou působit. Když bych se do toho pouštěl, vybral bych místo, které není bezprostředně blízko středu, a zároveň není bezprostředně blízko konce teleskopu (tam může být koncentrované namáhání). Vrtal bych nejdřív tenkým vrtákem a postupně díru rozšiřoval. Nakonec bych otvor nakloněním vrtáku rozšířil ve směru, kudy bowden povede. Možná je to až přehnaně opatrný postup. Podle mě by to nevadilo ani většině karbonových rámů.
Možná bude prodejce tvrdit, že tím zákazník přišel o záruku. Kdyby pak ten rám prasknul v okolí toho místa, tak pravděpodobně ano. Pokud ale praskne například sedlová vzpěra nebo cokoli jiného mimo oblast toho vrtání, pak to evidentně nesouvisí. Jenže dohadujte se pak s ním…
jedna dirka tedy nevadí…a co dvě? nebo pět?
Pokud dodržíš rozestup alespoň 0,5 mm, můžeš jich udělat neomezeně…
Proc to teda tak neni z vyroby…vsak kolik by to usetrilo gramu!
Asi to ještě nikoho nenapadlo.
mytí takovýho kola by byla radost
2 rámy Ghost…oba v poho…V kuřimi mohu i ukázat :-)
ahoj, nešli by poslat fota těch „navrtávek“. uvažuju taky o tom schovat hadice resp.bovdeny na svém amr2976
nemoze to naprosto nicomu vadit. dokonca tusimze santa cruz ma volakde pdfko kde je presne navod kde a ako, robili to tuzime priamo vo zvare. skus pogooglit a aj tu na to volakde je
tak sorry, liteville , nie santa cruz, tu to mas
Vrtani :-))
Teda až na tu přehazku co oře brázdu je to paráda!!! :-)
U 20”, kazete 9s36–11 a pile 32 moc moznosti nemas.. To zkraceni raminka je myslim tak na hrane… Ale jinak: nestezujeme si: zatim neskrtla ani jednou!
Vrtat rám na dětské 20", je něco trochu jiného, než vrtat rám pro osmdesátikilového chlapa! :-)
Nicméně to asi ani tady nebude problém.
Absolutne nepopiram! Taky se moc nejednalo o vrtani, ale o 5cm dlouhy slic, kam jsem vlepoval trubicku Monolitem… :-)
Na vrtání se teprve chystám, budu dělat díru do Spešla Pitch. Moc se toho nebojím, ale až to manželce rupne tak dám vědět :)
mhuhehe:))
Neda vedet. Bude na Bahamach s mladyma holkama… Za prachy z pojistky :D
…a bude jim vrtat dirky
… bude muset mazat, aby nezadrel.
Pisek je svina.
Na písku bych nemazal. To se akorát více nalepí.
Jojo… a v tesnejsich otvorech to pak neni uplne ono. Stejne tak slana voda neni uplne dobra…
asi jsi neviděl to video s HKJ na pláži…
Hoď odkaz: instruktážních filmů k vrtání direk s mazáním i bez není nikdy dost!
stačí v google zadat hot kinky jo beach
Tu neznam, budu se muset priucit :D
Honem doucit! Bez takove znalosti se nelze zucastnit skoro zadne kvalitni diskuze na BF :-)
Sakra, sluzebni NTB…
A to te fakt nenapadlo ve vetvi vlakna, kde se resi prebrusovani “direk” z pojistky za zesnulou manzelku na Bahamach, zrejme nepujde o opracovani kovu a karbonu? :-)))))
Hmmm.
Ono to spis bude jako – Sakra, sluzebni NTB, nemuzu to ted hledat?
Navic to psal Serza, to je v 90 % prasarna…
nééé, to není
:-D
Asi o ni nema smysl psat: A do prde?e… :-D
A prijde mi trochu smrncla asiatkou, coz dava smysl :-D
A do prčic, příště prosím varování, taky služební NTB :-)
Zdar, už jsi prosím tě vrtal? Taky chci vrtnout Pitche kvůli novému teleskopu. Inspirace by se mi hodila. Rád bych, aby šel bowden dál od tlumiče, aby se to nedřelo…
Někde na fóru jsem taky viděl, že to maník protáhl kolem středu a pak obětoval jednu montážní díru ze spodu rámové trubky, kde jsou uchycené příchytky na bowdeny. Odvrtal matku a protáhl to… Akorát tam už bylo větší zalomení bowdenu :-/
Dík.
Ještě jsem nevrtal, čekám až si žena koupí teleskop. Ona ale místo toho vymýšlí furt něco jiného a tak se to zase odsunulo. Jak jsem tady psal, budu to vrtat přibližně stejně jak to má RB Bandit, oba rámy mají vedení všech kabelu spodem. Níže jsem dal fotku jak je to vrtané na Banditovi. Na tom spešlu bych to chtěl vrtnout kousek pod tím svárem co je dole nad středem. Díra bude zezadu a kabel pak povede pod středem, s tlumičem do kontaktu nepřijde.
Dík, koukám na to. Jo to by bylo elegantní. Zkoušel jsem si podle tohoto naštelovat na rámu bowden. Trochu nevýhoda je, že ten otvor bude na ráně odlétavajícímu bahnu a vodě od zadní pneu. Taky vypadá, že bowden se bude muset víc ohýbat než dosedne do sedlovky. Ale zřejmě nic co by nezvládl. Zvažuju udělat otvor zepředu, mírně bokem – Pitch má vlastně asymetrickou sedlovou trubku, takže by to šlo krásně vythánout i předem bez toho, aby se to přiblížilo tlumiči. Nebude to ale tak pěkný jako u Bandita…
Nedavno jsem vrtak Cotica. Je na to docela fajn navod mekde k nalezeni na netu.
Jinak staci udelat 2mm diru a pak pokracovat az na 6–8mm a je to hotovy Ani nevim kolik diru mam, myslim ze 6m protoze jsem nemel vetsi vrtak. Autor navodu sel myslim na 8mm.
Jen se zeptám, to je hliníkový nebo ocelový rám?
Ocel.
Osobne bych mel strach, ze to zacne, v miste diry, reznout.
tomu ramu je to dost jedno. jinak to resit nejde a ten ram ma nalitano 5 let se mnou, a jsem treti majitel
Rám beztak není vzduchotěsně uzavřen, takže uvnitř je korozní prostředí – to znamená, že musí být nějakým způsobem chráněn i z vnitřní strany, jinak přirozeně rezne. Zvýšené riziko koroze by tedy mělo být pouze na samotné ploše řezu (vrtu?) – a to by snad šlo zapatlat nějakým lakem…
vůbec nevím, o čem mluvíte…mě rám nikdy nereznul
“… spravne! A co jeste??
.....
…
NO KORODUJE VY TUPCI!”
No me ani nekoroduje :-)
Hele, Serzo. Tak me ted napadlo. Mel ty jsi vubec nekdy ocelaka? :-)
Nebo jenom ten titan? Mantra byla hnilik ne?
Jasne…Helyett 3/4, pak Favorit 3/4 a pak Esku Premier :-)
Pak uz byl KLEIN…
Jooo a jednu zimu jeste ht Socialized Rockhopper
A neni problém to tim protáhnout vzhledem k úhlu bovdenu/hadice? Bych dělal spíš podlouhlou jako tady https://www.peterverdone.com/…bike-frames/
neni.
Me to vychazi zcela v pohode, bowden se nijak nelame. ovalna dira neni treba kdyz ji udelas dost nizko a dost velkou.
ovalna by mohla byt mensi
To už se mi zdá zbytečné. Osobně to budu vrtat podle RB, tedy díra pod úhlem aby bowden vycházel z rámu plynule.
Bionicon Golden WIllow Sc. Konzultováno s výrobcem. Drží už přes pět let.
Brand X HT-01 – Hliník. Vrtnuto, vypilníkováno, sedlovka funguje, rám drží.
Jen jsem přišel o záruku, ale to sere pes u rámu za 2,5k. :)
O záruku jsi přišel v případě, že bude případná vada způsobena tvým zásahem. Pokud ti praskne např. sedlová vzpěra nebo hlavová oblast, tak to evidentně nemůže souviset a dírka v sedlové trubce nemůže být záminka pro krácení záruky. Druhá věc je, jestli se s prodejcem budeš dohadovat kvůli rámu za 2,5 k…
Dohadovat se neplánuji, jen si nechci dělat zbytečné naděje. Na druhou stranu, nebylo by fajn mít nový suprový rám? :)
Vrtáte někdo rám pod šlapacím středem? Na odvod vody z rámu?
ano
Na některých kolech to mám, na některých ne, ale po navrtání rámu na bowden sedlovky ten střed vrtnu stopro.
Ještě mně napadlo dát na vyústění bowdenu gumovou průchodku.
Ano.
Dirku jsem tam neměl ale udělal jsem ji po tom co po jízdě v dešti(chytlo mě to po cestě) jsem měl v rámu plno vody.
Jak tu tak na to koukám, tak se asi fakt nemusím rozpakovat vrtnout ocelový gravel Genesis Croix de fer, abych si protáhl kablík od dynama k zadnímu světlu, co? :) Jen si říkám, kudy přesně, ale asi těsně za hlavou do horní trubky, ale co se sedlovkou? Zas kdyby to šlo spodkem, tak nevím, jak to táhnout kolem středu..nemáte někdo zkušenost?
Uz me podruhe pri myti vlitla plastova pruchodka/zarazka vnitrniho vedeni pod stredem dovnitr ramu a prestalo to radit.
Takze jsem se rozhodl vest bovden v kuse. K tomu potrebuju zvetsit vstup u hlav. trubky, viz foto.
Vidite nekdo potencialni problem toho vyvrtani, ja ne (novy vrtak, zalakovat)?
Dale bude vyhledove dole pod stredem vystup (tam kde je puvodne oprena ta plastova pruchodka/zarazka). Predtim tam vychazelo vice bowdenu a dira je tam cca 7 × 20 mm. Napada nekodo jak tam uchytit ten vystup bowdenu co povede v celku, aby tam nelital. A obecne ja zamezit mlaceni bowdenu v ramu?
Predem diky za rady.
A jak to myjes, ze dokazes odtlacit koncovku?
Apropo kapka sekundaku mezi koncovku a bowden a nic resit nemusis. Levnejsi. Rychlejsi. Elegantnejsi.
Stejne koncovku pri vymene bowdenu vyhazujes.
To vypadla dovnitř rámu ta průchodka pod středem. Prostě jsem s ní mytím nějak blbě hnul a po zařazení šla asi dovnitř. Ta je speciální, takže jí rozhodně vyhazovat nebudu.
Asi mi prijde zvlastni, ze specialni pruchodka nedrzi na miste.
Ja do ramu normalne zasunuji klasickou koncovku :)
„Predtim tam vychazelo vice bowdenu a dira je tam cca 7 × 20 mm.“
Asi uplne lajckej a naprosto hloupej dotaz. Proc vetsina vrtate dirku uz na sedlove trubce a ne az u hlavy? Chtel bych sedlovku na myho deset let staryho Anthema a premyslim, jak nejlepe to udělat.
Protože kolem středový osy to buď neprotáhneš nebo to pude mega blbě.
Za mne – protože stealth sedlovka, vedení nejde protáhnout kolem středové osy (deset let starý design rámu) a protože ve spodní rámovce už dva otvory pro vnitřní vedení (air systému tlumič-vidlice) už jsou a protáhnout to tudíž šlo.
Zeptám se. Když bych tedy udělal díru do rámu pro vedení lanka teleskopky,nevadí to? Jsou tu různé názory a rád bych znal názor od něhoko znalého. Předem díky za odpověď. Mám bajka COMMENCAL EL CAMINO 2013.
vetsinou se da udelatdira do sedlove trubky kus nad stredem…
u tebe bych spis volil vedeni venkem k objimce fix transfer, ks lev apod… mas vedeni na horni trubce tak nevim jak bys to tahl ke stredu
Normálně to vyvrtej.
V teleskopech s vnitřním vedením je mnohem větší výběr. Teleskopy s externím vedením jsou mrtvý.
Já jsem vrtal před dvěma lety a dobře jsem udělal (viz fotky výše). V klidu si jezdím OneUp 170mm (210mm v té době ještě nebyl). ¨
Teď spekuluju, že navrtam kolo mladýmu, protože taky otvor pro vedení nemá.
Aha. Takže takhle jo? No. Tak jo… Ale co jsem koukal tak ty teleskopky stojí ranec… Mám možnost odkoupit za 1500 korun KS LEV INTEGRA… 125mm zdvih. Proto jsem se ptal. No nic, tak to zatím nechám pevnou sedlovku.
no musel bys na ram nalepit drzacky bowdenu, coz neni zadna veda, pak navrtej dirku cca 5–10cm nad stredem zepredu sedlove trubky
Zdar, rad bych protahl bowden u specialized Epic 2010, nema tu nekdo zkusenost? Svisla ramova trubka je v miste presmyku vyosena a bojim se taky, ze Specialized ma tloustku trubek na hrane.
Diky.
Udělal jsem pár fotek, nějaký nápad kde vrtat?
Ja bych to navrtal nekde ve stredu jak je nalepka XL. Tam to podle moc zatezovany nebude.
Souhlas, někde na spodní hraně nálepky XL, klidně trochu bokem.
Je dobré mít díru dost nízko, aby hned ze sedlovky nezahýbal bowden z rámu, ale byl tam plynulý oblouk. Ostatně to se dá na sucho vyzkoušet, kde ca. budeš mít spodek sedlovky a jaký oblouk bowdenu budeš mít. Přichycení asi u šroubů košíku, pomocí úchytek pod šroub
Proč neudělat díru nahoře u hlavovky a táhnout to klasicky jak to novější kola mají – spodní rámovkou a kolem středu to ohnout do sedlovky
U některých kol to nejde. Zkoušel jsem to na svém HT. Středová mufna má v místě napojení na sedlovou a dolní rámovou malý otvor. Bowden se kolem středu lámal – střed nešel vůbec nasadit. Vrtnul jsem sedlovou a do dolní rámovky už šel vstupem pro smyk.
Dále si myslím, že u více méně svislé trubky je jedna dírka na pohodu. U šikmé trubky je větší námaha na střih. Dolní rámovou, pokud nemá z výroby vstupy pro bowdeny, bych nevrtal.
Spodni ramove trubky bych se bal, vypadá dost papírově, tu raději nevrtat.
Napadá mě, že je tu dost lidí co ram vrtali, ale žádný, komu by ram později při ježdění praskl.
Vážně nemáte nikdo negativní zkušenost?
Loni jsem vrtal do Spešla Pitch. Jak už jsem psal někde výše, inspiroval jsem se u RB a vše v pohodě.
Krasna prace.
Jeste me napadlo jit do elektronicke sedlovky, ale tam co jsem nasel jsou v zasade dve volby:
U 11 let starýho kola bych fakt vrtat nebál než na to kupovat sedlovku za šilený prachy. Zeslabování trubek se dělá směrem ke středu trubky (pokud tam zrovna není nějaý čep apod.) takže u konců je určitě rezerva.
Top lankové sedlovky (BikeYoke Revive) stojí ca. 10k, takže pokud nemáš nějaký exkluzivní rám, tak bych raději vrtal.
Po dlouhohrající přemýšlení a zvažování rizik, jsem si taky vrtnul pro vedení teleskopické sedlovky. Z výsledkem jsem nadmíru spokojený, dělal sem 3 dírky velikosti 4,5 mm s následný vybroušením do úhlu pro plynulý přechod bovdenu mezi sedlovou a spodní ramovou trubkou, přemýšlím teď pouze jestli použít nějaké gumové zasleky pro utěsnění otvoru?
Na tyhle průchodky jsem koukal, ale připadají mi obrovské. Měl jsem v hledáčku průchodky určené na santu Cruz, ale nikde jsem nenašel pouze jednotlivé zaslepky, ale pouze celou sadu, což je pro mě více než zbytečně