• Egesi

    Nejsou k tomu někde nějaké informace? Zvýšení pevnosti nebo tuhosti? A příspěvek?

    http://www.karbon-servis.cz/…zajimavosti/

    0 0
    • Vilém  

      par lidi to tu delalo.

      Osobne to mam postaru, nerez drat a spajeny. Kola jsou tuzsi, odolnejsi, zaroven hur servisovatelna.

      0 0
    • McBlacky  

      mám to na závodním MTB a přijde mi to fajn. Zkušenosti z 26 -svázáno drátem a 29-svázáno carbonem.

      0 0
    • ThOOmi  

      Je to super vec, pokud vis, co a jak. Pri svazani dratu jsou kola tvrda, ale tuha-nekrouti se pri zaberu. U zavodnich 29er kol doporucuji…

      0 0
      • mr.antik  

        tuhost spíš teda do záběru nebo i boční?

        0 0
        • Zdyn  

          Hlavně boční. Už z prinipu.

          0 0
          • mr.antik  

            ale kdybych si do dal na endurko, tak zas bude asi dost namáhaný zbytek výpletu, při nárazech, např. uchycení niplů apod.

            0 0
            • mirabike  

              Spíš myslím, že budou víc trpět ráfky, hlavně patky ráfků – dřív se ohnou – když chytíš ránu, tak celý výplet zapruží a ten slepenej neuhne, tak musí uhnout něco jinýho, asi i ty niple.

              0 0
            • Vilém  

              Namahani se lip rozlozi mezi vic dratu, takze bych rekl, ze je to namahane min.

              0 0
    • Radovan84  

      Mám a budu dávat i na silnici.V podstatě už to budu nechávat dělat na všechny kola i v budoucnu.Super věc a mohu jen doporučit.

      0 0
    • USPS  

      Lightweight to dělá na zadních výpletech standardně…

      0 0
    • tomxxx  

      Nevíte o nějakém slušném servisu v praze, co to umí?

      0 0
    • saddik  

      Hledal jsem nějaké měření, které by udávalo, jak moc to funguje, a našel jsem toto:

      http://www.sheldonbrown.com/…oldered.html

      kde změřili, že to vlastně nefunguje. Víte někdo o nějakém jiném zdroji, kde by to bylo objektivně změřeno?

      0 0
      • Rubi  

        jako na 36 dratu v roce 96…:D tezko rict, ale vozili to i u BMC, tak asi ne jen tak ze srandy

        0 0
      • McBlacky  

        ted na 29" to neporovnám, není s čím aby to dávalo smysl. Na 26" kole jsem dřív měl nesvázaný a pak svázaný – ráfky Crest a pak Alpine a rozdíl tam byl znatelný, hlavně ve vedení stopy u předku.

        0 0
      • 777rada  

        http://www.amazon.com/…p/0960723668

        V téhle knize došli měřením k podobnému závěru – vliv na torzní i axiální tuhost v řádu nižších jednotek procent, těžko odlišit od chyby měření.Původní význam svazování byl údajně v tom, že např. dráhař mohl dokončit závod s prasklým drátem. Na tuhost se pak údajně začalo věřit až později.

        0 0
        • Pedro404  

          To je od toho samýho člověka.

          0 0
        • Rubi  

          myslis ze se za 20+ let nic nezmenilo?

          0 0
          • 777rada  

            Pokud jde o napínání křížených drátů mezi náboj a ráfek tak si myslím že platí stejná pravidla jako tehdy. Existují na to i matematické simulace, asi bych něco někde našel nicméně rozbor té situace skončí IMHO tak že drát lze zatížit jen v tahu a případné dělení jeho délky (tahám rukou za ráfek do strany) má jen marginální vliv, protože to svázané místo je za a)moc blízko k nábě b)opírá se pouze o jiný drát který se (proporcionálně) protahuje stejně jako by nebyl přivázaný vůbec k ničemu.

            0 0
            • Rubi  

              nemyslim ani tak fyzikalni zakony jako 26 vs 29; 36 dratu vs 28; prumerny rafek vs ultralight; 2mm draty vs 1,5mm; kaliskovy rafek vs rafek bez … a ono se to nasbira

              predevsim se tu bavime o lehkych a tim padem vetsinou mekkych zapletech, kde to svazani neprida na vaze temer nic a „muze“? pomoct, je jasne ze na treba DH rafku s 36 dratama to nebude mit prinos zadny…

              0 0
    • Pedro404  

      Sem našel na Sheldon Brownovi, že to nějakej týpek při psaní knihy o bicyklovejch kolech změřil (pájenou verzi) a žádnej rozdíl v tuhosti tam nebyl. Žeby placebo? http://www.sheldonbrown.com/…oldered.html

      EDIT Lol, o minutu pozdě.

      0 0
    • žvejk  

      Pomůže to hlavně na lehkých 29er a lehkých klasický silničních výpletech. Je to fakt poznat, ale těžko říct o kolik, to podle pocitu nikdo neřekne. Na těch fotkách z odkazu to nevypadá nic moc, normálně tam takový bambule nedělám ;-) musím je už vyměnit, není čas no…

      0 0
    • vladaza  

      Objektivně nemám možnost změřit, ale se svazovaným výpletem max. spokojenost. Akci provedeš doma s min. náklady. Koupíš např. tento návazcový materiál, stačí nejnižší nosnost http://www.jetfish.eu/…nurka-enduro a lepidlo http://www.fortel-katalog.cz/…slozkove.htm?…, kterým každý spoj zajistíš. Osobně jsem vytvrzení lepidla urychlil v domácí sauně, kam jsem hotové kolo nasunul nebo můžeš každý spoj decentně fouknout horkovzdušnou pistolí /ideální, pokud má nastavitelnou teplotu, lepidlo vydrží až 120 st./. Nebo můžeš nechat vytvrdit při pokojové teplotě, vyšší teplota ovšem dává pevnější spoj. S výsledkem budeš spokojený :-). Tip: Ovazuj všechny spoje najednou, kousky šńůrky mezi jednotlivými svazky odstřihneš na závěr až po vytvrzení lepidla.

      0 0
      • Milan  

        Bezva. Kolikkrát cca obtočit křížení drátu prosím? Díky.

        0 0
        • vladaza  

          cca 8 krát, více závity nic nepokazíš, hmotnost naroste o nula prd, výplet svázán na obou stranách, uvažuji, že to udělám i na předním kole, kamoš sice říkal, že je to ptákovina :-)…

          0 0
      • JSt  

        to je zbytecne drahe. staci omotat dratem z civky a zapajet. ;-)

        0 0
        • RomanH  

          Co kablbind ? :-)

          0 0
          • vladaza  

            S tím jsem jako notorický lenoch začal, ale není to ono, taky se mi občas stalo, že ramínko šaltru chytlo na největším pastorku o „zámek“ kablbindu. Osobně nedoporučuji.

            0 0
        • vladaza  

          No dřív se to skutečně pájelo, ale u dnešních nerezových špic, nevím… Cena spotřebovaného matroše na jedno kolo mi vychází max. na 10 kaček i s DPH :-)

          0 0
          • Vilém  

            Neni to problem, mam to tak udelany. Ale mam to na stribrnejch dratech, na cerny by to asi nechytlo, nebo by se povrchovka v miste spoje musela odstranit.

            0 0
          • orm  

            Ja to pochopil tak, ze jst paji ten civkovy drat a ne spici. Civkovy drat pujde pajet v pohode.

            0 0
            • Vilém  

              Tak potom by to slo, ale vysledek by byl jako na fotu.

              Na stribrnych to mam propajene pekne vse dohromady.

              0 0
            • JSt  

              to jo, ale musi se to spojit i ke spicim. vilem mi tu kdysi poradil nejaky sajrat pro pajeni nerezi a to funguje vpohode.

              0 0
              • Vilém  

                I na ty cerny? Na tech jsem to nezkousel, na stribrny to jde krasne, jen se to po pajeni musi poradne umyt.

                0 0
              • orm  

                Pajeci kyselina by mela fungovat. Mas pravdu, ze bez spojeni se spicema, by to moc nefungovalo.

                0 0
            • Concorde  

              Jde to i tak

              0 0
    • Smazaný účet  

      Výměna drátu je určitě někde na cestě záležitostí 15cti minut.

      Ale jo. Na takovýto ježdění kolem komína dobrý, nebo když máš za zadkem někoho se „servisním“ vozidlem.

      0 0
      • McBlacky  

        to je taková krize vyměnit z nejhoršího dva dráty?

        výhoda naopak je, že když to řachne při závodě, můžeš pokračovat, protože drát drží a nebrousí ti rám

        0 0
        • Smazaný účet  

          No, když je máš slepený karbonem a nejdou ti protáhnout dírama v nábě?

          0 0
          • Vilém  

            Proste je precvaknes a das novy.

            V zavode jedes dal, pokud to projde ramem.

            0 0
            • Smazaný účet  

              Čim přecvakneš? Taháš v batohu kleště na dráty?

              0 0
              • Vilém  

                Pisu v zavode jede dal. Opravi az po zavode.

                Na vyjizdce nevozim ani kleste, ani draty, takze bych to praktikoval stejne, tzn pokud projde vidlici, tak neresit.

                0 0
          • zdenal8  

            No dle mojí zkušenosti ten drát mi vždycky prdnul u náby, takže problém s protaženim dírou v nábě tim pádem odpadá.

            0 0
      • blaf  

        jakoze ty vozis v kapse nahradni draty a menis je na ceste, hmmm, tak mozna s tim servisnim vozidlem…

        0 0
        • Smazaný účet  

          No. Pokud jedu dál než 20 km od baráku, tak mam s sebou všechny délky drátů pro svoje kola, stahovák na kazetu a bičík na podržení řetězu.

          0 0
          • Marskatin  

            To mi připomíná „Cestujícího kováře“ :)

            0 0
          • Pan.Fazole  

            …notyvole

            0 0
          • Concorde  

            A na co potřebuješ držet řetěz? :)

            0 0
          • oddie  

            Hm, to jsem v minulém století při ježdění na těžko vozil taky. Akorát trochu dál než 20km od baráku… Dneska mám s sebou akorát náhradní duši, lepení, miniaturní pumpičku, dva imbusy, spojku na řetěz, a hajzlpapír.

            0 0
            • Pedro404  

              Na co spojku bez nýtovačky? Jako jenom kdybys vytratil tu, co tam máš?

              0 0
              • oddie  

                Že se ptáš zrovna na spojku. Na co spojku. Čekal jsem, že se lidi budou ptát spíš na co hajzlpapír :)

                0 0
          • zdenal8  

            Ještě si zapomněl na montážní stojan. Ten by se mohl taky hodit.

            0 0
          • mr.antik  

            jeden drát ve výpletu většinou extra nechybí, většina multiklíčů má kdyžtak nějakej nouzovej centrklíč… no a kdybys vyčesal půl výpletu tak je ti to stejně jedno.

            0 0
          • Esi  

            jakej batoh na ty díly používáš ? tenhle ? nějak si neumím představit vozit s sebou tolik krámů, vozím duši, lepení, pumpičku, multiklíč s nýtovačem, spojku na řetěz, peníze a mobil. Co počká to opravím po vyjížďce, co nepočká opravím na cestě, pokud by nastala nějaká závada se kterou nejde jet dál a nejde opravit s tímto vybavením, tak hold telefon a někdo se vždycky najde kdo může dojet autem a odvézt zpět (ještě nebylo nikdy potřeba). kromě zlomeného rámu, řídítek, prasklého ráfku nebo urvání poloviny drátů opravíš provizorně skoro všechno tak aby jsi mohl dojet, i kdyby pomalu a po silnici na nejbližší vlak co jede správným směrem

            0 0
          • popokatepetl  

            do 20 km často neberu ani lepení a kolikrát ani bidon.

            0 0
          • McBlacky  

            solidní servis pojízdný :)

            já teda na silničku ani na 200km nemám víc než duši a montpáky.

            Na bajka malý multiklíč a spojku, šídlo, duši a rychloflek – víc nevozím ani na ultra závody

            0 0
        • Marskatin  

          Já mysleĺ že dráty ze vozí v sedlovce. V kapsách to píchá.

          0 0
    • Egesi  

      To je zajimavy, jeste sem ti nikde nevidel…

      a jak se to pak sundává, ten karbon je nějak slepenej, nebo jak se to zajišťuje? a jak se to zase rozlepuje?

      ty bambule nic moc no :), nemá někdo fotku jak se to dá udělat decentně?

      0 0
      • jonti  

        Od Hnoje to mám udělané hezky, boule jsou minimální a funguje to dobře. Od Radka to fungovalo taky, až tak dobře že jsem s tím prasklým drátem pokračoval v závodě, namotal ho okolo kazety a vyrobil si furtošlap.

        0 0
        • Hnoj  

          Tak měl bys to vidět na mým kole, to vypadá hrozně. U tebe už jsem tu uměl. Přeci jen, celej pracovní postup jsem si vymyslel sám tím, že jsem to prostě zkoušel. Dneska už to vypadá dost dobře, řekl bych.

          0 0
          • jonti  

            Myslíš, že má smysl to dělat i u těžších karbonových ráfků na těch Rovalech s cxray?

            0 0
    • xshreck  

      bambule nebambule, já našmodrchal karbon a frčím. Akorát nedoporučuju dělat potmě… moc se mi to nepovedlo :-D . Pro další svazování ale už vím co a jak tak jsem poučený. Co se dá dělat.

      Měl jsem předtím povolenější dráty 2–1,8–2. Nechal jsem si je přeplétat na CX Ray + svázání. Je to raketa, kolo hned reaguje. Ale jestli to je kvůli svázání …

      Zaplítám si další kola na drátech 1,7, chci je také svazovat (už trochu lépe). Chci si udělat i nějaký laický test (aneb trochu síly a jak se kolo propruží). Buď něco poznám, nebo ne. Dám pak vědět kdyby někoho zajímalo.

      Jinak já mám doslova tenisáky, váhově cca 6–7g. Hlavně nevylítně špice při prasknutí (praskaj mi u niplu). A odbrousit, odříznout není problém, případně znovu udělat.

      Podle mě to smysl má, ať si říká kdo chce co chce. Přeci jen jsou dráty motaný různě proti sobě, musí se to už jen z tohodle důvodu přenášená síla nějak přenést.

      Jinak co čtu ten test. 35lb = cca ± 15kg. Pokud chcete svazovat pro děti, je jasný, že je to zbytečný. Zajímalo by mě, jaké síly (kolik kg) působí v reálu na výplet. Už jen když si vezmu nejlehčí převod do prudkého kopce s bikerem co váží 80kg a dokáže do toho trošku šlápnout. V těchto případech je cítit měkký výplet (alespoň u mě) nejvíc.

      0 0
      • McBlacky  

        to mělo víc smysl u ráfků s nízkým limitem napnutí drátů, typicky ZTR, BOR, méně se pak to kolo kroutilo + dráty při záběru se proti sobě o malinko méně posunuly.

        U carbonů už to nedává smysl, ty napneš klidně na 1,5× toho co se dělaly hliníky a to udělá mega rozdíl, svázání pak už nepřidá nic.

        0 0
        • doubleingram  

          A kolik lidí vozí na MTB karbon ráfky…

          0 0
          • Rubi  

            s rozmachem cinskych rafku uz strasne hodne…

            0 0
          • McBlacky  

            na kolech nad 100k už to je standart (HT) u fullů + 20–30k.

            Jinak na závodech první čtvrtina pole snad všichni :)

            0 0
            • doubleingram  

              Tak jasně že elita a určité množství hobiku to má ale jinak IMHO naprostá většina lidí má hlínu.

              BTW co se týká hmotnosti, tak třeba ty Nextie za ty prachy nic extra třeba proti DT hliníku, který sou o dost levnější.

              Otázka o kolik víc budou tužší.

              0 0
              • Cavendish  

                A především odolnější…

                0 0
              • Rubi  

                Jde videt, ze o tom nic nevis… :-)

                0 0
              • McBlacky  

                Letos mám za sebou z akcí který fakt drtí materiál třeba Epickou ctworku nebo Davos na endurku. Epicka = 4 dny rubání prakticky enduro sjezdů na xc kole. Proti ostatním jsem tam jezdil v prumeru top3 (strava) ve sjezdech a to včetně místních – já to jezdil na oči. Nextie premium ráfky, tlak 18PSI předek 22 zadek, nehlo se to ani setinku.

                V Davosu mi podfouklo v jedný palbě zadní kolo a než jsem zastavil tak 2× snakebite pláště Butcher Grid – na ráfku to nepoznáš, ráfek standart 30mm vnitřní šírka + laminace na enduro.

                Na silnici takový nesmysly nejezdím, zatím vím o jednom štípnutým Nextie co rozložila Šárka když vzala zadním díru napřímo s ostrou hranou. Dojet se s tím dalo ale bylo to načatý, takže popelnice a novej.

                Takže za mě už hliník fakt ne, třeba Cresty jsem centroval xkrát za sezonu a to jsem jezdil o chup pomaleji (bez teleskopu a na HT).

                0 0
                • doubleingram  

                  Hmm, to zni presvedcive, asi na tom fakt neco bude :)

                  dik za info

                  0 0
                • plzakj  

                  Jeste by to chtelo uvest vahu a uroven skillu jezdce :-)

                  0 0
                  • McBlacky  

                    72kg a skill tezko rict- neco uz odjeto mam no

                    0 0
                    • maajkee  

                      Tak jak je známo, skill nijak nesouvisí s tím kdo má kolik najeto :)

                      0 0
                      • McBlacky  

                        Vim, to bylo mysleny tak, z si netroufnu sam rict o sobe jakej mam skill, protoze nam pocit, ze nedostatky jsou velky – v dnesni dobe sdileni video obsahu ze sveta je to jen deprese 

                        0 0
                        • doubleingram  

                          No zas se tak nepodcenuj, neco jsem o tobe slysel :)

                          0 0
                        • oddie  

                          A s věkem už to bude jen a jen horší :)

                          0 0
                          • mr.antik  

                            Ale prd… naopak bude čas vytříbit/posunout techniku byť na úkor závodní rychlosti. Myslim teda do věku, kdy ještě fungujou záda, klouby atd…

                            0 0
                        • snas89  

                          Presne tak. Ja myslim, ze bys to uz mel zabalit a resit jen lahvace u televize:))

                          0 0
                          • McBlacky  

                            letos už zabaleno :/ mám něco s ramenem a je to na delší dobu. Samo od sebe, žádnej uraz nebo přetažení.

                            starej no…

                            Prazska ani Brody a ani noční legrácky. Pivo to jo, asi jako jediný, páč sport ten nula – jako že fakt nic od 18.8 :/

                            0 0
                        • raw 4  

                          Že zrovna ty si stěžuješ :-)

                          0 0
                    • plzakj  

                      :)))

                      0 0
            • Rychlej turista  

              Jak na tom ta kola jsou, co se týče masakrózních situací? Jezdím sice na pevné vidli, takže kolům moc velký pravidelný záhul nedávám, ale občas se stane, že ránu dostanou. Fulcrumy RM3 na 24 drátech zatím vše přežily bez úhony. Vydrží karbony více nebo méně, než normální ráfky? Na DT XRC 1250 mám taky 24 drátů, takže ať vím, jak se k nim chovat :-)

              0 0
              • jonti  

                Při podobné hmotnosti jako mají hliníkové ráfky vydrží o dost víc. Srovnání mám Specialized Roval Carbon 2015 vs DT350, CXRay, Crest.

                0 0
              • Rubi  

                Vydrzi podstatne vice, hlavne v ranach na patky jsou odolnejsi, co mam rovaly SL od roku 2015, tak predni jsem necentroval ani jednou, pouze jsem musel vymenit ohle draty po padu s otevrenou zlomeninou, zadni jsem necentroval vubec, ale nekde jsem ho naklepl zboku, ale zjistil jsem to az pri myti kola, tak jsem to nechal zalepit za litr a uz 2 roky klid, loni jsem ho chtel nechat pro jistotu dotahnout a byly zarostle niple, tak jsem ho nechal preplest na nove niple a draty. Takze co se tyka rafku, tak uplne bez problemu. V zime jsem na druhe kolo naplital rafek DT XR361, hned na jare jsem ho v rychlebech zboku bouchnul a uz byl 2* na centrovani. Muze to byt nahoda, ale za me tam je v odolnosti velky rozdil oproti lehkym hlinikum. Predtim jsem dlouho vozil rafky od DT X392 (na kolech DT X1700), rafek jako takovy byl odolny, ale po vetsich ranach jsem musel centrovat.

                0 0
                • Rychlej turista  

                  No tak to je paráda, bál jsem se právě o ty patky. Takže konečně, spolu s karbonovým sedlem, budu mít ultimátní kostitřas, na kterém můžu prát velkou bez obav a omezení :-)

                  0 0
        • jonti  

          Spíš bych to viděl, že hliníky okolo 1500G na 29er už jsou prostě moc lehké a málo tuhé. Podobně jako karbony okolo 1250g. Tam bych taky očekával zlepšení tuhosti po zalepení výpletu.

          0 0
          • 01carbon  

            Cca 3roky spline 1200. Za tu dobu jsem jeden rafek rozstipal. Z crashe jswm se ja lecil asi 2 mesice. Rafek popraskany ale dojet se na nem nechalo hlinikac by byl 3× do praveho uhle. Mladej za ty 3 roky rozstipal cca 5ks hlinikovych i19. Ted podedil a 2roky jezdi po me spline 1200 a myslim ze se ani necentrovali. Ja druhy rok 1200gr duke z bikepartu. Po prvni sezone jsem nechal vymenit jeden nebo dva draty ktery jsem vzal sutrem a jinak nic. CX Ray mam na nich provazane karbonem.

            0 0
    • ceo  

      Zachovala se toto řešení, nebo je v propadlišti dějin?

      0 0
      • Člověk a jeho svět  

        Očividně zachovalo ;)

        0 0
        • McBlacky  

          tady to je ale proto, aby se jim to lépe sesazovalo dohromady ne? Trepi by vedel víc.

          0 0
      • maajkee  

        Je to už jen taková lehká úchylka pár maniakálních jedinců :)

        0 0
      • tom xtr  

        Nechal jsem si karbon vláknem svázat výplet u zadního kola zrovna minulý měsíc – primárně kvůli nepříjemnýmu „vrzání“ drátů při velkým záběru – zabralo to, vrzání je pryč, jestli je větší tuhost těžko říct , pocitově jo.

        0 0
    • Smazaný účet  

      Taky se ze zvědavosti přidám…

      0 0
      • Ali.g.i1  

        Možná mám blbé dotazy, chci si to svázat na karbonových kolech, protože při záběru vydávají skřípot.

        Váže se to do osmičky, nebo jen dokola?

        Pokud to sváži a proliju epoxidem tak se to musí blbě centrovat, ale tady píší, že to jde.

        http://www.karbon-servis.cz/…zajimavosti/

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.