• jURis_1

    ahoj, mám „SR Suntour MAG 32-LOD“ vidlici, má zdvih 120 s speed lock outem, kolo mám nové a najel jsem na něm prvních ± 100km a pozoruji že vidlice začala nějak divně moc pružit a když ji zamknu tak jakmile po jízdě zastavím a znova odemku tak povyjede nahoru.. je to normální?..že se to musí nejprve zajet (opotřebit).. i když jsem s tím byl už na dvou sjezdech kde jsem to nešetřil a jelo to v poho pak to jelo opět v poho až teď.. nic sem s tim neprováděl že bych dělal nějaké skoky nebo tak.. mám normal MTB kolo žádné freeride..teď když nasednu na kolo tak je vidlice už skoro v půlce.. předem díky

    0 0
    • jURis_1  

      nikdo neodpoví ani neví.. čím to může být..?

      0 0
    • kubad  

      nějak sem tu tvou vidlici nikde nenašel, ale možná neumím hledat, tak těžko radit :-)

      0 0
    • kubad  

      hmm vypadá to jak Epicon, v tom případě jednoduchá rada dofoukat tlak na váhu jezdce :-)

      vidlice má vzduchové pružení a došlo za tu dobu k částečné ztrátě tlaku a proto je vidlice měkčí než dřív.

      0 0
      • Lišák  

        Ještě bych doplnil pro tazatele-podívat se, je-li na pístku olej. Pokud není, je třeba jej doplnit. Jinak bude ke ztrátám vzduchu docházet i nadále a pak může vystřelit ven i stírák.

        0 0
        • jURis_1  

          nevím přesně o jaký systém se ve vidlici jedná.. jde to nějak poznat bez toho abyhc to musel rozebírat.. vím že na pravé sraně vidlice mám speed lock, a nalevo mám kolečko na změnu tuhosti + a -..  já bych odhadoval že to bude pružina/olej..

          0 0
    • jURis_1  

      tady přidávám foto.. je to na imageshack.us.. jsou to velké fotky možno stáhnout a zvětšit..dejte vědět s čím jste přišli.. :)

      http://img4.imageshack.us/…scn3038g.jpg http://img17.imageshack.us/…scn3040j.jpg http://img4.imageshack.us/…scn3042s.jpg http://img21.imageshack.us/…scn3043q.jpg http://img17.imageshack.us/…scn3046r.jpg

      0 0
      • Lišák  

        Tahle vidlice je 100% pružinová. Takže rady ohledně dofoukání a mazání pístku jsou Ti k ničemu.

        Pokud Ti teď při nasednutí klesne do poloviny zdvihu, a před tím to nedělala, tak bych uplatňoval reklamaci v krámku, kde bylo kolo koupeno.

         
        0 0
    • MAr(c)el1  

      bych to videl na Suntour XCR

       
      0 0
    • jURis_1  

      jinak kolik hoši .. můžu dát asi max velikost kotouče na tuto vidlici.. průměr kluzáků je 32mm.. a noh 38mm.. aktuálně mám 180mm.. můžu jít i do větších..?!

      dále jestli je lepší mít pružinu úplně „dotáhlou“ aby byl odskok větší a pružina byla rychlá.. (myslím to jako že jako bych na změně odskoku točil tak jako bych utahoval topení..a pružina se zmenšovala neboli stahovala).. nebo mít ji celou povolenou.. aby byla prostě v celém rozpětí..

      ++ nevím jak to napsat..:D

      0 0
      • Lišák  

        Tak teda nevim, ale tohle jsem vůbec nepochopil.

        Pružinu ve vidlici nastavíš tak, aby se při nasednutí na kolo zasunula o ± čtvrtinu zdvihu.

        Expanzní útlum zareguluješ, aby se vidlice vracela co nejrychleji a při tom nekopala do řidítek.

        To je základní nastavení. Pak dolaďuješ při jízdě.

        0 0
        • jURis_1  

          díky už chápu.. a k tomu kotouči.:?! jaký mohu použít mám se řídit tím co uvádějí na stránkách suntour a to k vidlici suntour XCR series tedy.. 185mm.. :

          0 0
          • Twister  

            Tuhle vidli velkým kotoučem odděláš. Řekl bych že to nebude trvat moc dlouho i s tim 180mm kotoučem. Futra nejsou nijak bytelný.

            0 0
            • jURis_1  

              180mm kotouč tam už je od sériového sestavení. tak to kolo koupíš tu vidlici se 180mm kotoučem.. jinak jak poznám že jde vidle do hajan.. když už bych měl ty obavy..

              0 0
              • Lišák  

                Zabrzdíš přední brzdu, druhou rukou chytíš (obejmeš) spodní misku hlavového sležení tak, aby jsi v ruce držel i část vidlice (korunky). Rukou, kterou brzdíš zatlačíš kolo dopředu-dozadu. Pokud ucítíš vakl a nebude se vaklat sloupek (korunka) v hlavovce, tak je vakl v pouzdrech. Pozor při citlivé vidlici-chod vidlice do zdvihu při tomto testu by jsi mohl považovat za vakl!

                0 0
                • jIrI___  

                  Nebo pak třeba Recon chodí takový 1 mm na prázdno a při zjišťování vaklovitosti to taky hodně klame.

                  0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.