vidle FOX 32 RL OB lockout versus Rock Shox Reba SL

44 nepřečtených
  • bikemarty

    dobrý den,

    stále se rozhoduji mezi koly HAIBIKE Q RC 2011 a karbonovým HAIBIKE LIGHT SL 2011, pokud by se přehodily kliky na lx u lightu

    tak je rozdíl ve vidlích a´nevím zda fox servis nebude drahej a případně prosím o zkušenosti s rebou a foxem, dík.

    0 0
    • rock  

      Subjektivně a neodborně: Fox je o třídu lepší ve všech kritériích, co mne napadají. A servis … záleží, jak často ho budeš nechávat dělat. Tak často, jak se píše v návodu, to nedělá snad nikdo. Mezisezónní servis vidle a tlumiče stál 2850,–. Je to hodně ? Málo ? Vzhledem k celkové ceně kola ?

      0 0
      • bikemarty  

        takže radši Foxe s XT výbavou než rebu s SLX vvýbavou a karbon. rámem?

        0 0
      • Hnoj  

        Prosil bych o upřesnění v čem všem je FOX lepší. Jednoho totiž mám a upřímně řečeno si trhám vlasy, že jsem nešel do něčeho jinýho…

        0 0
      • Vilém  

        Ve vsem o tridu lepsi? :))

        0 0
      • scret  

        tak to je asi nejlepsi vtip tydne!:D

        0 0
        • Marty9  

          Mně se zdá že FOX je lepší než Reba,ale rebu jsem zkoušel jen na elektro kole v Brně.

          0 0
          • JakeF  

            Nejsi v tom zdaleka sám ;-). Ale tady na BF je prostě etalon Reba a Epicon TT, s tím nic nenaděláš…

            0 0
            • Rubi  

              jezdil jsem fox temer celou sezonu a ted jezdim rebu, na zavody je to asi uplne jedno, tuhost moc nepoznam a kdo chce vetsi, koupi s pevnou osou, jinak citlivosti je na tom mnohem lepe reba a s tim dual airem si muzes fakt hodne vyhrat a nastavit to k dokonalosti, jinak fox je linerni a reba progresivni, osobne bych sel do karbon ramu

              0 0
            • Azmir  

              Mi třeba foxka svým chodem absolutně nevyhovovala oproti mému epiconu, přišla mi méně citlivá a taková nějaké „neohrabaná“ jinak tuhost a podobné věci jsem při mé váze nepoznal, někdy ještě musím zkusit rebu a porovnat.

              0 0
              • JakeF  

                Foxky maj odtrh kolem 10kg, takže sériovej Epicon na tom nemůže být nějak výrazně líp. Teoreticky v případě hodně dobrýho kusu Epicona a hodně špatnýho kusu od Foxu by to mohlo jít poznat. Případně jestli jsi nezkoušel tu Foxku úplně novou, z výroby maj těsný stíráky a chvíli jim trvá, než se zajedou. I když teď jsem nedávno zkoušel na sucho 2012 Axona a ten byl citlivej slušně. Jinak mi ale přijde, že se na BF obecně ta citlivost strašně přeceňuje. Chápu to u pohodovýho fulla 120mm+, na rychlýho hardtaila je podle mě zbytečný hrotit to pod 10kg odtrhu, radši mít bezdušáky s nižším tlakem, to drobný nerovnosti pobere spolehlivě a nerozhoupe se to :).

                0 0
                • Azmir  

                  Já nejsem ten typ co hrotí každé zkoupnutí, kvůli ztrtě energie, at už na závodech nebo nromální vyjíždce, takže preferuju raději lineární vidlice, s dobrou citlivosti co nejlépe požerou i „mravence“ a tohle foxka prostě nebyla, ne že by můj epicon byl taková citlivka, jelikož nemám TT, ale přišel mi prostě lepší, ale zase chápu že foxka je lehčí, větši imidž atd atd a na kole třeba za 100 tis nebude epicon, ale většinou fox.

                  0 0
                  • Marty9  

                    Za 100 tis se už teď rozmohlo dávat DT Swiss ,ale bohužel DT Swiss už i dávají na horší modely Corratecu.A to je celkem usměvné když vidim furt ty samé inzeráty na cyklobazaru ,kde je Corratec s DT Swissem ,ale ostatni komponenty jsou šrot.

                    0 0
                    • JakeF  

                      Tak všechny DT Swiss nestojí 25 litrů jako karbec Twinshot ;-). Jinak karbec DT na sériovkách mi přijde dost úlet, vidle vhodná akorát pro lehký chrty, který nejsou zrovna většina kupující sériovky…

                      0 0
                • Roman11  

                  Foxky mají odtrh 10 kg? Já ji jezdím 3 roky (RL 120), první 2 roky v továrním provedení a nyní v TT úpravě. Citlivost se zvýšila, odhaduju že je nyní pod 5 kg. Rozhodně ale původně nebyla 10 kg, určitě měla míň. Ale třeba mám štěstí na dobrej kus. A oproti kámošově Epiconu je znatelně progresivnější. Jinak s těmi plášti máš pravdu, drobný nerovnosti daleko líp požere širší méně nahuštěný plášť, než supercitlivá vidlice.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Jak píšu níže, u Foxky to záleží velmi na hmotnosti jezdce. A pak kus od kusu také. Pod 10kg má málokterý kousek (v originál stavu).

                    Citlivost vidlice pak vůbec není jen o drobných nerovnostech jak se tady pořád hovoří. Horší citlivost se projeví na jakýchkoliv nerovnostech i hodně velkých překážkách. Už to není tak pocitově znatelné, ale např. kontakt předního kola za překážkou je s méně citlivou vidlicí až později (což je jedna ze zásadních věcí, kterou vildice má řešit).

                    0 0
                • MlokCZ  

                  Foxky mimo Talas hlavně mají pružinovou negativku, takže odtrh velmi záleží na nafoukání vidlice a pro těžího jezdce je to pak celé v háji a odtrh jde sakra nahoru (klidně i hodně přes 15kg pro Float, Talas teď ani raději neřeším).

                  Epicon v originále má tedy problém úplně stejný.

                  Nevhodná negativka nezabije jen citlivost, ale celý počátek zdvihu.

                  Reba tenhle problém nemá, to je její velká výhoda.

                  Foxky vedly před časem v tlumení, to ale konečně u RS dohnaly už nějaký ten rok zpět.

                  0 0
            • die.catana  

              Stačí dát do Google nebo do Seznamu Epicon TT a hele co je první nabídka :))))))))))))

              0 0
          • scret  

            „Mně se zdá že FOX je lepší než Reba,ale rebu jsem zkoušel jen na elektro kole v Brně“

            V cem konkretne je podle tebe lepsi?

            0 0
      • rock  

        Fox je o třídu lepší ve všech kritériích, co mne napadají

        Tak jenom upřesním, jak vidím ty dvě vidle, co mám na bikách: Foxka má navrch v lepším využití zdvihu při podobné citlivosti na první podnět a ve vyšší tuhosti (lepší vedení stopy) při nižší hmotnosti. Obě moje vidle mají lock na řidítkách, Foxka má ve srovnání s Rebou idiotsky vyřešené uchycení lanka na korunce.

        Nehodlám to nijak obhajovat nebo se o to hádat, je to můj subjektivní (s výjimkou váhy) pocit ze dvou kousků, který mám doma a na kterých mám něco odjetý.

        0 0
        • scret  

          …tak je vseobecne znamo ze Reba je vice progresivni, takze v tom souhlasim, ale nekomu to naopak vyhovovat muze…

          U RS se da doladit pruzeni DA, u Foxu ne…

          RS ma lepsi LO.

          Tuhost bude srovnatelna, novou Rebu urcite nemas…

          Servis Foxu za 2,8tis.?!

          Vydrz vidli bude nastejno, poruchovost ± taky…

          Ani ja nehodlam obhajovat jedno nebo druhy, ale rozhodne bych si netroufnul napsat, to co ty…

          Spis bych objektivne napsal, ze jsou to vicemene srovnatelne vidle, Reba s trochu jinym chovanim…

          0 0
          • rock  

            Servis Foxu za 2,8tis

            Tlumič + vidla

            Servis Reby mne stál cca 800 Kč, takže Foxka je určitě dražší na provoz, ale ne nijak démonicky.

            novou Rebu urcite nemas

            Nemám. Z přechodu jetá RST Aerosa → nová Reba jsem neměl ani zdaleka tak dobrý pocit, jako z přechodu jetá Reba → nový Fox.

            Ale máš možná pravdu. Měl jsem napsat pro mne je Fox je o třídu lepší … . Generalizovat to nebylo šťastné. Ale já to tak cítím a od začátku to uvádím jako subjektivní pocit. Jestli někomu z objektivního měření vyjde něco jiného, nemíním to rozporovat.

            0 0
            • kubad  

              nepsat o třídu lepší, a šlo by souhlasit

              0 0
              • scret  

                tak tak, celkove mi prijde demonizovani jedny znacky jako blbost, obvzlast kdyz je v dnesni dobe stejne vsechno spotrebka:)

                ale kazdopadne neni Fox vseobecne spatna znacka…

                0 0
                • Azmir  

                  Nevím jestli ty jsi milionář, ale třeba taková foxka za 15k nebo i klidně reba za 7 mi jako spotřebák nepřijde…

                  0 0
                  • scret  

                    praveze milionar nejsem! a prave na to si stezuju, bohuzel takova je dneska doba a vidle at chceme nebo ne se pomalu spotrebakem stavaji…

                    Stejne jako spousta jinych veci na kole…

                    alespon me to tak prijde…

                    0 0
            • scret  

              novou Rebu jsem nejel, ale jelikoz je lehci nez stara, tak bude urcite i min tuha… A myslim, ze par uzivatelu zde uz to i potvrdilo…

              Stara Reba mi prisla tuha v pohode… Srovnatelne s Foxem…

              Fox je drzasi diky servisu u Svece, pokud to clovek posle napr. do Bikelive, cena bude polovicni…

              0 0
          • MlokCZ  

            Navíc Rebě je progresivnější jen některá. Starší u-turn verze nejsou progresivnější. A poslední ročníky Reb mají progresivitu postupně také o něco nižší než starší (tím neříkám, že někdo nemůže chtít progresivitu ještě nižší, to je individuální).

            U Foxu navíc bude mít určitý vliv i na průběh váha jezdce (originál negativka x použitý tlak pozitivky).

            0 0
          • JakeF  

            RS má podle mě teda dost blbej lock, hromadě lidí se zasekával… Pokud to srovnáváš s tím novým hydraulickým, tak jo, tam je Fox o krok pozadu, ale ani s lankovým lockem jsem u nich nikdy neměl problém.

            Jinak servis, pokud to člověk neposílá za nekřesťanský prachy ke Švecovi, kde ta kvalita servisu navíc není ani zdaleka 100%-ní, tak se dá pořídit jen lehce dráž, než u RS, když se dělaj stejný servisní úkony…

            0 0
            • scret  

              jj, souhlas, Svec nikdy, v Bikelive tusim cca litr…

              Lock zase zalezi jakej…

              Ono vubec nejde moc pausalizovat… Kazda vidle ma svy plus i minusy… a zadna neni dokonala…

              0 0
    • siafu  

      on rozdíl není jen ve vidlicích, ale především v rámu a navíc i v geometrii – moje volba by byla vcelku dost jednoznačná, a to Haibike Light SL

      0 0
    • ClAyD  

      I kdyby byla Reba horší (jako že není), tak bych vzal lighta.

      0 0
      • Marty9  

        To Scret:Zřejmě si nepochopil, to co jsem napsal.Píšu že si mi zdá že Fox je lepší z důvodu, že jí jezdim a nevidím v ní žádný problém(vážim 76kg) a Rebu jsem si mohl vyzkoušet jen na umělé trati na brněnským veletrhu na elektro kolu a to se mi zdála má Foxka lepší,možná že v terénu je lepší Reba ,ale toje to ´´MOŽNÁ´´ :-)

        0 0
        • DaSnail  

          hlavne že máš jasno

          0 0
          • JakeF  

            Tak schválně, v čem je Reba lepší, než Fox?

            0 0
            • DaSnail  

              napr negativka? vám 61,723kg chrtom je to ale uprdele ;o)

              0 0
              • JakeF  

                Přibral jsem, už mám skoro 70kg, ale jo, je fakt, že na mojí váhu, zvlášť když foukám spíš míň, sedí celkem dobře… Tak ale tazatel nepsal, kolik váží ;-).

                0 0
            • MlokCZ  
              • konstrukcí negativky
              • ještě nedávno chyběl Foxkám lock na řídítka (což třeba mě je fuk,ale někomu uričtě ne)
              • u RS zase ještě před časem chyběla HS expanze

              Jinak ale pokud sedí negativka u Foxky na hmotnost jezdce, tak ty vidlice moc rozdílné stejně nejsou (srovnávám teď verze, které mají obě HS expanzi).

              Co se týká průběhu, tak se to stejně liší často více ročník od ročníku kde novější ročníky Reby jsou méně progresivní než starší (nebo u Reby i verze s u-turnem x bez), u Foxek se také jednotlivé ročníky vidlic průběhem liší, takže průběh nemá ani moc cenu srovnávat a není stejně žádný nejlepší.

              Na Rebu jsem tu také napsal v historii i spoustu negativních věcí, nic není dokonalé.

              Ona by měla spíš stát otázka. Proč dávat peníze navíc za Foxku?

              Osobně nevidím jediný důvod.

              0 0
              • MlokCZ  

                Jinak vlastně u mě zatím vedou ještě stále Foxky a to 4:3 :-)

                To je zatím moje bilance Fox x RS. Brzo ale oba Talasy budou nahrazeny RVL (i když to kvůli komplikace expanzního dorazu pro RCT3 + DPC není tak jednoduché jak se nejdříve zdálo), takže do vedení 5:4 půjde RS :-)

                0 0
    • slavekRM  

      Reba Race(2008) a Reba SL(2010) mi teda chodí líp než FOX 32RL(2010).

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.