Vícerychlostní náboje SHIMANO - zkušenosti

36 nepřečtených
  • Zelus

    Sem tam se tu dá něco vyhledat ohledně vácerychlostních nábojů – hodně se tu píše o rohlíkách (ty jsou ale tak drahé že je nemá smysl vůbec kupovat). Spíš mě zajímá zkušenosti se Shimanamo náboji Nexus a Alfine – jsou už docela dost rozšířené jak na crossových kolech tak se je někdo pořizuje i na zimáky. Já si teď pořídil Nexus 7sp – ten novější SG-3000 ale ono je to v podstatě všecko stejný systém :-)

    Zajímá mě jaké s nimi máte zkušenosti:

    Kolik toho najedete než to chce nějaký servis?

    Čím to servisujete – jestli olejem nebo vazelínou jak se dá vyhledat na youtubu

    Servisujete si to sami nebo to někam posíláte?

    Máte s nimi nějaké problémy? – případně jsou nějaké převody co jdou hůře a naopak?

    Kolik už jste na nich najezdili?

    A celkově spokojenost nebo naopak už do toho nikdy nepujdete?

    Anketa: Co používáte za náboj?

    2x
    14%
    3x
    21%
    1x
    7%
    3x
    21%
    2x
    14%
    3x
    21%
    • kankrlicek  

      Měl jsem S-A 8sp, nahrazeno po třetí závadě Nexusem 8 sp. Nexus je lepší. O trochu :) Na obou systémech se musí řadit bez tahu.

      Pak jezdím rohloff a mohu říci, že to je řazení s ostatními nábojovými převodovkami úplně někde jinde. Jak říkáš cena velká, ale dá se používat v opravdu tvrdých podmínkách. Nexus (Allfine neznám) si nedovedu představit v Alpách.

      Nexuse mám na šichťákoj a slouží do roztrhání těla – tady je opravdu výborný, nemohu si stěžovat.

      • Vilém  

        A s Rohloffem ti jde radit v tahu?

        • kankrlicek  

          Ano. S výjimkou v půlce, tam musíš trochu povolit.

          • Vilém  

            Tak to ten muj neumel, trosku me to sralo, ale mozna to bylo tim, ze mel malo najeto.

            • Pac029  

              Ono jde a jde, za ty zvuky to u mne nestoji… mam pres 15 kKm, 3ti olej…

              • Vilém  

                Na silu jsem to nezkousel. Proste jsem se naucil povolit v tahu, cloveka to nejak moc neomezovalo. Ale precijen mi to proti klasickemu pohonu prislo jako minus.

                • Pac029  

                  Jojo, vsak jsem to tak myslel, v tahu ne, protoze to vydava desny zvuky a ani to moc nejde, me teda… presto ze ho povazuji za zajety… me nejvic stve ze to neradi moc presne, snadno prestrelim o prevod dal, kdyz v nejakym stoupani potrebuju rychle preradit pro udrzeni tempa., to kratky vysazeni zaberu pro prerazeni mi neva.

      • combajnero  

        Dovolím si lehce nesouhlasit s řazením v tahu. Mám alfine 8sp. a řadím v tahu uplne normálne. V prasackem kopcu v extremnim tahu neradim (podradim uz pod kopcem)Mozna jedina varianta kde to nepujde.(nevyz­kouseno)

        • JSt  

          podradim pod kopcem… takhle se ale jezdit neda. :-)

          • combajnero  

            Nejsem zavodnik. Spis cykloturista. Myslim ze se tak da jet uplne v pohode. Samozrejme ze odrazuju postupne, ale vetsinu kopce jedu uz na nejlehci.

        • kankrlicek  

          Allfine jsem se neodvážil srovnávat, anžto ho nemám a neměl.

    • combajnero  

      Nevim jak Nexus, ale Alfine 8sp. je spatne utesneno. Rozhodne nebrodit reku. Nabere to vodu. 11ka je na tom pry lépe. (Mazaní olejem vyzaduje lepsi tesnost).

      Uz mam druhy SA8(voda=rez=ko­nec=druhy naboj) najeto cca 5000km a klasicky razeni bych uz nechtel. Razeni vsech rychlosti pohoda i v tahu.(viz nize)

      Dopopruceny interval servisu 1× za 5000km nebo 1× za dva roky. Servisoval jsem sam(spis s kamosem na dilne)navod je na youtubu.

      Jedinou nevýhodu vidim v malem rozsahu prevodu. Osobne jezdim radeji lehci prevody.Momentalne jezdim 20z pastorek 36prevodnik. A mozna pujdu este do lehciho coz vsak Shimano neporucuje zaroven nezakazuje.

      Mel jsem pujceno kolo s Nexusem 7sp. a krom absence 1rychlosti mi prislo lepsi. Razeni sametovejsi.A to ma najeto, myslim, na kamosovem expedicnim kole dobrych 20k km.

      • Zelus  

        Já jsem taky hodně přemýšlel jestli pořídit právě to Alfine a nebo Nexuse. Bral jsem tu novinku na rok 2015 a zatím to řadí překvapivě sametově ale v tahu to nejde – musí se na chvilku povolit ale to není takový problém. Ono se to musí asi taky něco málo kiláků zajet – protože teď jak jedu tak mi z něho prosakuje bílá řidší vazelína než si to asi všechno sedne tak jak má :-) – zatím ale najeto pouze 50km. Klidně přidávejte i Fotky svých kol na čem ty náboje máte ať se pokocháme :-)

    • drood  

      Mám sram s7, nexus 7 a nově alfine 8.Alfine je z aukra, ostatní ze sekáče. Sram neřadí v tahu, respektive můžu přeřadit, ale převod se změní až po povolení tahu, dokonce je třeba malinko šlápnout zpět, což ovšem většinou znamenalo přibrzdit torpédem, takže jsem z toho tu brzdu vyhodil.Nexus jsem koupil s kolem, na kterém germán sjel brzdové botky až na plech, kterým probrzdil ráfky, takže to asi najelo docela dost.Já jsem to jen nechal přeplést, přestavěl jsem kolo a po dalších 3kkm jsem to rozebral.Byla tam ještě bílá vazelína a vnitřek netknutý, vymyl jsem to v mycím stole, namazal vazelínou a jezdím dál.Jen při prudkém brždění torpédem se zezadu ozývá strašný řev:), ale to je vlastnost torpéda. Alfine 8 mám s kotoučem, větší rozsah proti 7kám je znát, poohlížím se po 11ce (sehnat lacino rohlíka, tak samo neváhám). Jinak nexus a alfine mají shodné náhradní díly, vnitřek se dá pořídit za cca 800Kč, rozdíl je jen v plášti náboje.

    • VA3  

      Třetí rok jezdím Alfine 8 na expedičním kole

      • nájezd řekněme 6kkm
      • zatím bez servisu, ale brzy se na to chystám
      • čtvrtý převodový stupeň má citelný „vnitřní odpor“
      • v tahu … řadí, ale skučí, naučil jsem se tah na okamžikpovolit
      • rozsah převodů dostatečný (cca 300%), na naloženém kole vícnepotřebuju
      • celkově spokojenost, šel bych do něj znovu
      • Zelus  

        Dá se někde vyhledat jak je to s převodovými poměry? – nějakou šikovnou tabulku k čemu to přirovnat k normálním převodům?

        • drood  

          Rohloff-526%, Sram S7–303%, Nexus7–244%, Nexus8–307%,Alfine8–307%, Alfine11–409%, jinak třeba tady:http://www.bike-forum.cz/…-alfine.html . Všechno už se někde na netu probíralo:)

          • Zelus  

            Ano ano, to už jsem právě pročítal, ale nikde jsem nenalezl nějakou ucelenou tabulku těch převodových poměrů, jen jak bylo psáno:

            Převodové poměry Alfine 11sp

            1 / 0.527

            2 / 0,681

            3 / 0,770

            4 / 0,878

            5 / 0,995

            6 / 1,134

            7 / 1,292

            8 / 1,462

            9 / 1,667

            10/ 1,888

            11/ 2,153

            kde tohle člověk sežene třeba u Nexusu 3,7,8, a pro jaký pastorky to platí? Někde jsem četl že převodový poměr mezi pilou a pastorkem musí být minimálně 2:1 jinak se ten náboj ničí – nevím proč a hlavně ty si ty poměru můžeš měnit, takže pro jaký převodový poměr to platí? 2:1, nebo jiný?

            • drood  

              Platí to pro všechny převodové poměry, to jsou poměry uvnitř náboje, tak, jako na kazetě. Převodník a pastorek si dáš podle toho, kde a na čem jezdíš. A když si dáš napínák, můžeš vozit třeba trojpřevodník. Ovšem to už ztrácí půvab jednoduchosti, čistoty a zkrátí se životnost řetězu…Ten doporučený převod je tam proto, že při příliš malém převodníku můžeš náboj strhnout. Ono by to sneslo i lehčí převod, ale tímhle se shimano sichruje

              • Pán z Dubu  

                Nebo bez napínáku šmoulu http://www.schlumpf.ch/…ebe.engl.htm#A

                • drood  

                  Škoda,že to stojí skoro tolik, co rohlík http://www.libertecycles.com/…untaindrive/

                  • Zelus  

                    Šmoula je super, i když je to drahý tak se spojením s vícerychlostním nábojem vzniká neskutečná jednoduchost a mít k tomu ještě řemen tak to je už krása ryze budoucí cyklistiky :-)

                    • Vilém  

                      Tak co pouzit hammerschmidt?

                      Pak by se pekne scitaly ztraty, uz jen ztraty samotneho rohliku me sraly, natoz k tomu pridat jeste kliky a planetovym prevodem.

                      No a to nemluvim o vaze.

                      • Zelus  

                        Na takovém kole ale lidi nemají ambice být první v cíly. Tohle jsou kola stavěná na občasnou vyjížďku nebo cestování a najíždění kiláků a ne superzávodní lehké stroje :-)

                        Každopádně takovej trénink na takovým systému ti v zimě dá víc jak trenažér a když pak sedneš na svoji jednici tak to pojede skoro samo :-)

                        přikládám odkaz na moje přemisťovadlo:

                        http://www.bike-forum.cz/…l-14669.html

                        • drood  

                          +1 Jak se říká, těžko na cvičišti, lehko na bojišti. Nezávodím, gramaření mi netřeba. Vyžaduji spolehlivost a bezúdržbovost. Proto mi už dávno nějaké hazky,smyky a kazety můžou tak akorát… http://pinion.eu/…nze-special/

                          • Vilém  

                            O vahu mi taky az tak neslo, to bych to nedaval na ocelovej ram, nedaval mechanicky kotouce ap, ale ty ztraty me proste sraly, s tema dvourychlostnima klikama uz by to muselo byt peklo.

                            Rozsah rohlika mi zcela vyhovoval, takze tam by ani ty kliky smysl nemely. Na nejaky nabe s mensim rozsahem by to snad smysl melo.

                      • drood  

                        Pinion 1.18.18 kvaltů, rozsah 636%, k tomu řemen a byl bych spokojenej. Váhu neřeším, cenu jo :D

                    • JSt  

                      tezko bys na kole hledal slozitejsi vec nez planetovou prevodovku. ;-)

              • Vilém  

                Nj, ale pak to u shimana, pri dodrzeni primarniho pomeru, vychazi hodne do rychla. Po tom co jsem prisel o rohloffa jsem uvazoval o alfine 11, ale prave ten pozadavek na primarni prevod me odradil, nejsem nejlehci a mel jsem strach, ze to strham.

                Kdyz jsem u Rohloffa pouzil minimalni doporuceny primarni prevod, tak byl rozsah na obe strany vic nez dostatecny.

            • Pac029  

              Jinak jeste pro lepsi predtavu jsou priklady prevodu pro krajni polohy versus klasika v manualech (jsou na webech vyrobce), Rohlik to tak ma natuty a u Alf8 a 11 jsem to tusim taky videl.

              • Vilém  

                Nekde na netu je k dohledani excelova tabulka srovnavajici snad vsechny dostupne planetove naboje, podle primarniho prevodu, ale ted nevim kde to hledat.

    • Jakobo  

      Obnovuji vlakno. Poskladal jsem si ocelaka se 4r Nexusem a jsem z nej nadseny, tedy z kola i Nexuse. Radi to krasne i v tahu, nejaky velky odpor nepocituji, jako popojizdedlo uz tyden plni ucel. Uz jsem kdysi jezdil na 3r a 5r Sachsu, ale to byly predpotopni kola, toto je normal 26" MTB ram.

      Mam doma jeste 7r Nexus a mozna na nej dojde, pac u tohoto 4r nefunguje 2. stupen. Nevim, jestli je neco zlomene nebo zasekle. Zatim to nevadilo, 2. proste preskocim a zaradim bud 3. nebo 4. nejrychlejsi. Mozna jsou vypalame zuby, ale spis ne, kdyz jsem mel vnitrek venku zadne kousky nevypadaly ani se nic neseka. Nemel jsem zatim cas se v tom babrat.

      Bohuzel hlavni problem vidim v nedostupnosti vhodnych ramu, vetsinou se prodavaji uz hotove kola. Sehnat slusny ram s posuvnymi patkami je obtizne. To je asi jeden z duvodu, proc vicerychlostni naby nejsou moc rozsirene. Ja jsem sehnal trosku kola s nakoplou vidlici a zborenym vypletem jak nekdo brzdil asi o zed. Do tohoto kola teda nema cenu investovat, ale pokud bych sehnal slusny treba CrMo ram neco bych urcite poskladal. Protislapna brzda dozadu je paradni a plne dostatecna, sps bych dal dopredu kotoucovku a rovnou nabu s dynamem, 3W Shimano Nexus se ted vyprodavaji za pakatel.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.