Větší ráfky (27,5/29) na S-Works Epica 26'

19 nepřečtených
  • Mr.Dan

    Po mnoha letech strávených v sedlech nejrůznějších historických verků (naposled letos lehce repasovaný 17 let starý ocelový MTB celopevňák Fort) jsem si řekl, že bych si možná zasloužil pořádné kolo. Pokusil jsem se zběžně zorientovat v současných trendech :) a vyšlo mi, že pro moje ježdění by byla nejlepší HT 29' (polabská rovina, půlka silnice, půlka les a crosscountry; 177 cm a 62 kg), přičemž nejvíc sympatizuju s koncepcí celopevných MTB karboňáků (hrozně se mi líbí letošní SJ HT Expert Evo R), ale dávat za kolo 50–70 litrů mi vzhledem k mým nezávodním ambicím přijde zbytečné a nad moje současné možnosti.

    Zabrousil jsem tedy do bazaru a našel několik zajímavých kousků. Nejvíc se mi zapáčil jeden 4 letý téměř nejetý 26' S-Works Epic, což je tedy dost jiná koncepce, než jako jsem si představoval, ale zase za ty peníze za top třídu (35 oproti původním 160) mi to přijde jako velice lákavá nabídka, navíc velikost rámu plně odpovídá (18'). A nyní konečně dotaz: lze do tohoto rámu přeplést stávající kola na větší ráfky (27,5 nebo dokonce 29)? Z obrázků to vypadá, že vzadu by to mohlo vyjít a problém bude možná s horním „obloukem“ vidlice. Že budu sedět o něco výše, mi tolik nevadí, navíc stavění na zadní tolik nehorzí, protože tu nějaké brutální stoupáky v okolí v podstatě ani nemáme. Vyjádřit se případně můžete i k tomu, zda je vůbec dobrý nápad kupovat starší špičkový karbonový stroj, který prý jel asi 4 závody a pak nebyl z důvodů zranění provozován, nyní je po menším servisu (kazeta, vidlice i zadní jednotka atd.) a má mít najeto 3500 km. Díky za všechny postřehy, především ohledně změny průměru kol (snad to není zas až tak trapný začátečnický dotaz).. ;)

    0 0
    • Vilém  

      Myslis toto?

      Zda se mi, ze prodavajici je tak trochu pohadkar.

      29ky tam nedostanes najisto. Ohledne 650b se koukni do vlaken, kde se to resi, jsou tam omereny prumery obutych kol.

      Jinak za sebe mi to prijde jako nesmysl.

      0 0
      • TJK  

        Stara Pace vidle? Jebkoidni kliky.. jebkoidni alu-carbon riditka… jebkoidni forbec.. kola mozna na DT 5.1? ale urcite klasika kolem 1500–1600g … jako zazrak mi to teda neprijde ani trosku…

        0 0
        • Mr.Dan  

          Vidlice je tam DT karbon, kola DT Swiss, kliky jsou FSA, řidítka SCUD a zadní tlumič je taky jiný, ale nevím jaký, prý inteligentní. :) Taky mi to přijde trochu neuvěřitelný, ale majitel se prý vysekal na motorce a kvůli zraněním už potom jezdil jen zřídka a rehabilitačně.

          0 0
          • Vilém  

            Je to jak pise TJK. Vidle je PACE, mozna RC39 (servis by byl zrejme humorny), ty kliky jsou vcelku shit, riditka jeste vetsi (dural potazenej karbonem), kdyz vidim tu osoupanou sedlovku atd…

            Asi vedel, proc to vse fotil z takove dalky.

            0 0
            • TJK  

              1+ byls rychlejsi :-)

              0 0
            • Mr.Dan  

              Super, díky za vyvedení z říše bájí a pověstí do reality. Jak jsem psal, zatím tomu vůbec nerozumím, tak je vidět, že zeptat se zde zkušených byl dobrý nápad. ;) Kdybyste někdo kupoval motorku, můžu zase poradit já vám. :)

              0 0
          • TJK  

            Ja tam vidim Pace RC39 nebo tak.. a to ze DT koupili pace a zacali delat vidle s touhle nema nic spolecnyho… kliky sou obyc FSA…Scud rodla jsou obyc shit…tlumic s brainem mozna bude novejsi.. furt je to fox s brainem… kola DT swiss taky nic neresej.. muze to mit na 240s a zapleteny srackoidnima dratama na obycejny rafky.. ten popis je proste az moc obecnej… z toho jde poznat kulovy

            0 0
          • scret  

            vidle je starej Pace, od kteryho DT trochu okopcilo vidle:) Tak jako tak bych to nebral – servis bude pruser…

            0 0
            • kubad  

              neokopčilo, ale koupilo výrobu přímo od Pace

              0 0
              • scret  

                nebyl jsem si jistej, jestli to primo koupili, tak jsem to napsal tak…

                0 0
      • Mr.Dan  

        Jinak ano, je to tohle. :) S těma 29tkama mi to bylo předem skoro jasný, ale zkusil jsem to.

        0 0
    • MlokCZ  

      Pokud tě láká 29" celopevňák, tak jdi touhle cestou. Za toho bazarového Epica bych 35tis. Kč nedal ani omylem.

      Pokud se chceš držet na nižší ceně než 50–70tis. Kč, tak je několik možností:

      • postavit to na pěkném hliníkovém rámu + pevná karbonová, tady semůže více pohrát s osazením typu lepší kola
      • postavit to na noname carbonu, to vyjde ± jako pěkný hliník
      • koupit nějaký slušný karbon rám komplet celé kolo, prodat odpruženoua nahradit pevnou karbonkou, tady nejspíš zkusit Canyona

      http://www.canyon.com/…es/bike.html?…

      0 0
      • kopečák1  

        Tatík si ho teď na starý kolena objednal… sem na něj dost zvědavej… vypadá parádně.

        0 0
      • Mr.Dan  

        Na skládání se moc necítím, protože jak je patrné, v těch komponentech se vůbe nevyznám… Ale toto jsou možné cesty, ne že ne. A co toto + časem popřípadě změnit přední vidli? Jinak značka je mi celkem u zadku, to jen ve Spešlech jsem se zatím zorientoval… :) http://www.cyklobazar.cz/…carbon-2012/

        0 0
        • jonti  

          Docela dobre kolo. Proc menit vidli, neni jich moc lepsich pro dane kolo.

          Pokud neni nejak extra znicene, co z fotek nepoznas, tak poslouzi dobre.

          Cena je dost vysoka, ale pokud kolo nevyzaduje zadne investice, je ok.

          0 0
    • JakeF  

      Ráfky narveš, proč bys nenarval… S pláštěma to už bude horší :).

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.