• tomi007

    Zdar borci,

    Mám asi rok Specialized Stumpjamper ST 2020 v hliniku­.Zdvihy 130/130 Vidlice RockShox Recon RL,Motion Control ale moc nestiha.Na skocich vždy doraz,když dofouknu tak jde vse do ruk jak kdybych zadnou nemel.Mam v hadrech cca 100kg.

    Otazka:Chci měnit a nejlépe za Lyric ultimate 170mm ktera stoji skoro polovinu co stalo kolo tak trochu sonduju.

    Myslite že pokud má vidlice větší zdvih o 4 cm je i o 4cm opravdu delší?

    Uhel vidlice se zvětší to chápu ale jsou 4 cm moc má někdo zkušenost?

    Na zadním tlumiči je v uchyceni vložka která se dá otočit, tím se tlumič prodlouží a střed šlapání se zvedne cca 1cm což by mohlo změnu vidlice částečně kompenzovat.

    • novas752  

      Ano, vidlice je o 4cm delší a tak velký zdvih bych tam rozhodně nedával. Tvuj problém je v tom, že Recon je xc vidlice pouze zvýšená na 130mm, zátěž na trailovém kole a ještě k tomu pod poměrně těžkým jezdcem prostě nezvládá málo tuhé šasi s pouze 32mm nohama a dost primitivní tlumení. Zdvih jako takový zase takový problém neni, o hodně větší zdvih by akorát vedl k nevyváženým schopnostem předku a zadku. Nedával bych tam víc než 150mm.

      Zvednutí středu otočenim flipchipu sice zvětšení úhlů v geometrii trochu kompenzuje, ale zároveň zvedne střed = zvedne těžiště = kolo nebude tak stabilní ve vyšších rychlostech.

      • jonti  

        .

      • novas752  

        Akorát si promysli jestli má smysl pouštět se do tuningu, to kolo je dost slabě osazené celkově. Vyměníš vidlici, projeví se další slabina – zoufalé brzdy, řazení, mizerné náboje atd.

        • filous  

          Dobrá poznámka. Mohla by ti do budoucna usetrit spousty penez.

        • tomi007  

          Zdarec,

          brzdy šli jako první na XT s tim jsem počítal od začatku.

          Hazka je nyní Gx axs a zatí bomba věc:-)

          Jinak kolo jako takové spokojenost a to jsem ho nešetřil jen ta mizerna vidlice mě trápí

          • novas752  

            V tom případě vidim že jdu s touhle radou trochu pozdě. :-)

            Ale viz výše platí.

      • tomi007  

        mas nějaky tip na funkční 150ku.

        Je pravda že by mě to stačilo když bude fungovat a geo se zase tolik nezmění myslim teda.

        Diky

        • novas752  

          Jsi docela těžký, chce to tuhou vidli, takže vybírat něco z enduro vidlic a pokud nepůjde rovnou sehnat v daném zdvihu tak zdvih poté snížit. Takže ten Lyrik nebo Fox 36, Marzocchi Bomber Z1, SR Suntour Durolux, DVO Diamond D1.

          Teď je docela těžká doba, komponentů je na trhu velmi málo. Hledej i v zahraničí, já jsem před Vánoci bral DVO Onyx SC D1 180 z německa za 730 Euro a snížil jsem si jí na 160 přiloženejma spacerama (což je pro Onyx minimum, proto nahoře doporučuju Diamond).

          • tomi007  

            JJ na DVO jsem se taky uz dival kvuli OTT a možnosti změny zdvihu jen nevim co to obnáší to musíš do servisu nebo to jde uživatelsky

            • Pain  

              Uplne v poho to zvladnes doma. Maji i sikovny videa na strankach.

            • novas752  

              Mezi „uživatelsky“ a „musíš do servisu“ je dost nejasná hranice, záleží co je uživatel schopný oservisovat a co už ne. Je potřeba stáhnout spodní nohy, vytáhnout celé pružení, zespoda ho rozebrat a pod negativní pružinu vložit spacer. Neni to nic složitého, práce na 15 minut, ale jak pro koho a je na to potřeba určité nářadí…

              • Pain  

                Mám pocit že u Diamondu ani nohy stahovat nemusíš. Jen vytáhneš patronu, na který změníš zdvih.

        • Boby83  

          Nevím jak ostatní, ale rozdíl v geometrii kola jsem se zvýšením zdvihu vidlice o 1 nebo 2cm poznal mnohem víc, než nějaké rozdílné chování vidlice v terénu. Mám taky kolo původně na 130mm, zkoušel jsem 150mm, později 140mm a zůstal jsem u 140mm. Se 150 mi to kolo přišlo už dost nakople a nestabilní. Ale samozřejmě záleží na každém.

    • jonti  

      To otoceni flipchipu prave nechces, delsi vidlice ti zvedne stred a flipchip taky. Bych tam dal Pike na maximalne 140mm. Taky neni nutne dat tam rovnou Ultimate, i levnejsi verze funguji o hodne lip nez Recon.

      Podle popisu chovani je ten Recon moc linearni, dokud sezenes novou vidlici,dal bych tam maximum tokenu co povoluje.

      • tomi007  

        Zdarec,

        Chci něco aby to žehlilo male nerovnosti takže měke na začátku zdvihu ale aby se zase moc nepropadla sjezd,doskok.

        Mám jen malé zkušenosti a možnost vidlice někde vyzkoušet co by se vyplatilo koupit.

    • Tomcat  
      • Geometrie bude rozházená , zadním vahadlem to nepůjde 1:1 vyrovnat
      • ta vidlice bude i větší páka na jinak „XC“ rám
      • pokud je Lyric ultimate 170mm „novej“ má asi takovou cenu jako zbytková toho ojetého kola.
      • 4cm zdvihu neznamená 4cm vyšší vidlice / výkres je u výrobce v PDF a je to v milimetrech
    • esmo  

      170mm vidle nesmysl. Pike Select bude propastný rozdíl oproti Reconu, nemusís nutně pořizovat Ultimate.

      140mm bych tam dal maximálně, nic víc.

    • kycis  

      Pro pochopeni jeste nepises, co to znamena na skocich. Jak velkych? Pokud se bavime o 2m dropech, as to STcko celkove nebude vhodne. Pokud si ale nekde na trailu poskocis a pic doraz, pak by vymena za neco lepsiho urcite pomohla. Ale lyrik je kanon na zajice, to je blbost. Jak zdvihem, tak konstrukci. Jak uz tu zaznelo, Pike na 140, 3 tokeny a myslim budes v pohode. Klidne i obyc verzi, proti Motion Control tlumeni je Charger nebe a dudy.

      • tomi007  

        No tak cca 4–6m ale vesmes vše s dopadem takže tam zese tak velka pecka neni ale stejne to vidlice nedava.

        V lese na kořenech,kamenech kde to neskáče ale drnca tak uz vůbec ne.Ale převážne nejezdim žádný DH to bych musel ulpne jiny kolo.

      • novas752  

        Nevím nevím. Stmpjumper je díky slušné geo velmi schopné kolo a dovolí tomu docela nakládat. Se 100kg jezdcem to může být na Pike příliš. Lyrik je o trochu těžší což mu bude úplně fuk, ale v bordelu funguje znatelně lépe.

        Já měl starší verzi 2017 150mm později zvýšenou DebonAir shaftem vB1 na 160mm zdvihu, po 2 letech postupného zlepšování po přechodu z xc kola mi začalo lupat v korunce a i s mýma 75kg mi docela vadilo co ta vidlice dělá a nedělá při brždění v bordelu nebo na rozbitých dopadech. Teď s tim Onyxem jsem skočil z trailové vidlice v podstatě o 2 třídy na enduro/freeride vidlici a je to skvělý, pěkně to zobe i pod brzdou, kam to namíříš tam to prostě jede skrz cokoliv. Že to je asi o 400g těžší než Pike a celý kolo má skoro 16 je mi úplně šumák.

        • Georrge  

          A dá to ten rám? Na 100kg tam klidně může dát Lyrika a snížit ho na 140/150mm, ale jestli s tím bude dělat ještě větší prasárny, tak aby ten rám neoddělal… trail kolo by samozřejmě menší polety mělo zvládnout, ale s touhle hmotností a větším prasením…

          Jinak 130mm na fungující vidlici není zas tak špatné, takže jak tu zaznělo, nějaká 35/36 vidle se slušným tlumením na zdvihu 130 – 150mm mu udělá dobrou službu. Ideálně pak doladit progresivitu tokenama.

          • novas752  

            Rám dá dost, neni to žádné xc ořezávátko, verze EVO je dělaná přímo s 150 a 140mm zdvihu.

            • kycis  

              I starsi 27,5ka vydrzela dost, neco o tom vim :) Ale prave proto jsem se ptal jak moc s tim chce litat, protoze pokud by nekdo chtel vic prasit, cekal bych ze sahne uz na zacatku po EVU , zvlast kdyz ted nascitam cenu s tema upgradama.

        • tomi007  

          No višco me to kolo fakt sedi jan ta vidla me ser.

          Nějaky prachy na ni mám a chci něco s nizkokompresnim odskokem kdyz uz tak at to ma smysl nekupuji to na rok.

          Tak jsem chtel ultimate ale ta je s velkym zdvihem tak mrknu na DVO.

          Kde jsi to v tom německu kupoval.

          • novas752  

            Bike24.

            I RockShox se dá snížit. Nejnovější Lyrik verze C3 má rozpětí 140–180mm. Akorát je tam potřeba vyměnit Airshaft Assembly což stojí zhruba litr.

            • tomi007  

              Ja se dival na tuhle ROCK SHOX Lyrik Ultimate Charger 2.1 RC2 29 Boost 170mm

              Super maji tam tohle

              https://www.bike24.com/p2308246.html

              • esmo  

                Raději toho Lyrika když už…

                https://www.bike24.com/p2375238.html?…

                • tomi007  

                  No to jsem chtel puvodně ale je to C2 a moc dlouhe, novas psal že to jde zmenit u C3

                  • tomi007  

                    Tak mě z toho vyšlo že větši zdvih ano ale max.2cm tedy 150.

                    Pokud chci dynamické nastavení odskoku, vysokorychlostní a nízkorychlostní komprese tedy lepši pobiráni malých nerovností a když přitlačím na pilu tak aby to i zabrzdilo a fungovalo což chci.

                    RockShock lyrik ultimate 150mm která nikde není,možná česem .

                    DVO daimond D1 140–160mm možnost nastavení která se dá sehnat v tom německem eshopu.

                  • novas752  

                    Změnit jde u všech

              • tomi007  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
          • yetti  

            Jestli ti kolo sedí, tak bych mu určitě neprasil geometrii drastickým zvýšením zdvihu.

    • decimax  

      Mozna bych mrknul za kolik se daji splasit starsi endurka a tohle prodat, kdyz prictes cenu lyrika, tak by se treba uz dalo neco..

    • Chlebovnik  

      Na skocich vždy doraz,když dofouknu tak jde vse do ruk jak kdybych zadnou nemel.

      Tokeny jsi zkoušel?

      • tomi007  

        Nezkoušel,

        mě nevadí že dam novou vidlici.

        Trochu jsem změnil terén v kterem jezdim tak chci dat něco fajnoveho.

        Ona při větší rychlosti přes kameni nebo kořeny nestihá a to token nevyřeší myslím.

        Na skocich z doskokem to nějak moc nevadí ale na doraz jde.

        Zadek je ok ten mě nejak nevadí i když jsem parkrat byl kratkej a zadním jsme nedoletěl tak nikdy žadný náznak že by mě to chtělo poslat mimo.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.