velká vůle v čepech nové přehazovačky XTR 12s

79 nepřečtených
  • tomaschek

    Ahoj, mám dotaz na majitele přehazovačky XTR 12s. Při montáži nového kusu s dlouhým ramínkem jsem přehazovačku našrouboval do patky rámu a ještě před nasazením řetězu zkusil zahýbat vodítkem.

    Překvapila mě opravdu výrazná vůle – vodítko na dolním konci volně chodí snad půl centimetru na obě strany, Nejdříve jsem myslel, že je špatně sešroubované nebo je chyba ve spoji vodítka s tělem přehazovačky. Ale tam bylo vše OK.

    Jako původ vaklu jsem nakonec objevil oba hlavní čepy – viz foto. Je v nich opravdu viditelný vakl, který se nejvíce projeví tahem za konec vodítka – největší páka. V místě, kde je pod stavěcími šroubky vidět v čepu stříbrná podložka, je vůle snad půl milimetru.

    Je toto normální stav u nové nejeté hazky vybalené z originál krabičky? Mám zkušenost jen se Sramem a tam se nic ani nehne.

    0 0
    • ScottAspect  

      Fakt půl centimetru? To by rozhodně normální nebylo.

      Řešil jsem vůli u SLX. V prodejně (Mojekolo) mi bylo sděleno, že tam vůle být musí, aby to chodilo (blbost – jasně nějaká mikrovůle, ne takový vakl) a prý, že u nových řad je to běžná páka (nevěřím). S tím jsem se nespokojil a nechal si vrátit peníze.

      Vzal bych to tam, kde jsem to koupil a řešil na místě.

      0 0
    • Mr.Duck  

      Mám XT M8100 a nic takovýho nepozoruju, asi reklamace?

      0 0
      • milan.v  

        Než jsem viděl to video, tak jsem si myslel, že mluvíš o vůli, která v té hazce standardně je.

        Schválně jsem se šel podívat na tu svou a zkusil vůli, jako ty to tedy určitě nemám (nová hazka), u tebe to jde hodně volně.

        Mimochodem i u Eagla byla vůle, nebylo to jako šutr.

        0 0
      • Bubaaak  

        Takhle nějak se hýbe kámoščino alivio, po deseti letech na kole…

        0 0
      • kejda  

        Takovej vakl nemá ani moje XT z roku 2000. Hned reklamuj. Zkusil jsem ještě dva šaltry Eagle a nehne se to ani omylem.

        0 0
        • Bubaaak  

          Ultegra 6500, Dura Ace 7700, XTR 960 a XT770 se taky nehnou a to mají něco nalítáno

          0 0
        • milan.v  

          Drobná vůle je i u Eaglu, zkoušeno XX1 + X01.

          0 0
          • kejda  

            Já tam vůli necítím, najeto 7 tisíc. Samozřejmě že se ramínko dá vyhnout do boku, ale nemám tam vůli. XX1 a NX…

            0 0
            • milan.v  

              OK, pak hovoříme o tom samém, tzn. drobné vyhnutí do boku.

              0 0
              • tomaschek  

                Něco jiného je pružnost materiálu a vůle ve spojích…

                0 0
              • kejda  

                jojo, lze to jen vyhnout. Podle jeho videa to ale evidentně vyhnuti není, to by musel sakra zabrat, aby to takto uhlo.

                0 0
      • ScottAspect  

        Reklamace, tady není o čem…

        0 0
    • Markony  

      Tohle fakt není normální zkoušel sem svoje SLX a nic .

      0 0
    • mirorek2  

      Já koupil před časem xt 12s a vakl mě doslova šokoval, vrátil jsem ji a po čase vyzkoušel slx a ta je pevná…

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • David Bek  

      Teď jsem to byl zkusit na hazce XX1 12s a vůbec žádná vůle. Najeto cca 6000km a to ještě hazka dostala na Králi Sumavy ránu od větve, ze jsem s ni sotva dojel. V cili v servisu to rovnali asi 15 minut a drží a funguje bez vůle.

      0 0
    • lubosalbi  

      Já mám podobnou vůli na XT 12s a je ve stejném místě jak popisuješ. Pokud přehazovačka napíná řetěz, tak to praktický zmizí, jezdím jí cca od srpna a neřeším, řadí to krásně.

      0 0
    • TJK  

      podobny typ vule jsem mel na prvni verzi X01 11sp, sle bylo to primo v hlavnim cepu do patky a stranova vule raminka byla 10mm na obe strany temer a nedalo se s tim jezdit, uplne to prestalo radit… ale tady to je mensi a mozna ze to ani takovy vliv mit nebude

      0 0
    • Martin  

      Moje 12s XT nějakou vůli má, řekl bych méně než poloviční, ale musím za ramínko tahat silou. Nevím, jestli to něčemu vadí, řadí mi pěkně.

      0 0
      • tomaschek  

        Pokud za ramínko taháš silou proti odporu a při tom se hýbe, tak už to není vůle, ale pružnost konstrukčního cel­ku.

        Vůle je o nepřesně vymezeném konstrukčním spoji a projevuje se i bez zatížení. Cyklisti si to asi nejlíp představí na náboji s kuličkovými ložisky, když jsou málo přitažené konusy. To zná asi každý.

        0 0
    • Romancero  

      tak to ti docela závidím, že máš tak velkou vůli! Já jsem bez vůle :-)

      2 0
      • kubad  

        jj to se pozná na první pohled :D

        0 0
        • Romancero  

          a přesto jezdím na kole a závodím s 16 letým klukem!

          evidentně to asi nebude o vůli v přehazovačce a nápisu na ní:-)

          0 0
    • antuch  

      Podle videa mi to spis prijde jako volne cele raminko na hlavnim cepu otaceni toho raminka… Ale je to teda hodne

      0 0
      • tomaschek  

        První dojem byl stejný, ale pak jsem se podíval, odkud ta vůle vychází, a bylo jasno.

        I na tom videu jde trochu vidět, že se to hýbe v hlavních čepech. Ramínko samo o sobě je pevné.

        0 0
        • Lukster  

          Ahojte, trošku toto téma otevřu znova, na me xt 12s mám vuli právě v tom hlavním šroubu, na kterém drží ramínko – šroub nejde přitáhnout. Má tam fakt velkou vůli. Na novém Deore 12s se to nehybe skoro vůbec. Jako najeto 7,5kkm, loni dostala prehazka docela ránu až se ohnul bovden… Sundal jsem krytku clutche a ten se hýbe taky – jakoby tam bylo něco vychozeno na hlavním čepu ramínka:/

          0 0
          • Singlespeed  

            Dosloužila, tak se koupí nová. Standardní běh událostí :-) .

            1 0
          • bluerider  

            Kup si AXS…

            1 0
            • Lukster  

              K tak velké změně jsem ještě nedospel, mít elektřinu a ještě k tomu SRAM na kole :). Peníze problém úplně nejsou (ikdyz nedávno nová karbonova kola,tak se musím trošku brzdit), nicméně xt prehazka 1800Kc, řešení SRAM tak 10tis minimálně, navíc na zadní ose cca 200g větší hmotnost

              0 0
              • Vilém  

                Tak si tam dej sram mechanicky saltr, ten by mohl vydrzet dyl.

                0 0
              • bluerider  

                Elektronické řazení je super a jsem rád, že jsem se toho dožil. Jak se tady mnohokrát pravilo v diskuzích, kdo vyzkoušel, už nemůže zpátky. Snad jen pro drtiče trailů s větší spotřebou přehazek to nemusí být pravé.

                0 1
                • Mr.Duck  

                  Hele já vyzkoušel a že bych nemohl zpátky nevím.

                  Nenajel jsem dost na tom jejich posledním direct mount výmyslu, ale ten obyčejný eagle mě nepřesvědčil.

                  Funguje to slušně a musím říct že mě překvapilo jak je to spolehlivé. Není to ale na každé použití.

                  Jednu dobu jsem hodně střídal kola, a sram mi zkrátka nevyhovoval, až trochu vadil při jízdě, axs byl rozhodně krok dopředu hlavně proto, že mi páčky sram nesedí. Že by to ale řadilo líp než správně nastavená mechanika bych netvrdil. Při běžném použití to je asi méně náročné na údržbu. Když tomu ale nakládáš, tak je to naopak. Téměř všichni co znám říkají, že v bike parku to musí vždy po pár jízdách doladit. I když třeba jen hoblují flow traily. Tipuju že to souvisí tou váhou, ale je to hodně konzistentní komentář od různých lidí co axs jezdí dlouhodobě.

                  0 0
                  • mirorek2  

                    T type sada je pecka, ani se to nehne, řadí to v tahu jak nic na trhu. A vydrží to sezonu na ews prý :-)

                    Na to moje šochtání je to na dlouho, po sezoně je to jak nové. Kámošovi jsem to dával před prázdninama na nové kolo a ten co s tím dělal, nevěřil jsem po pár plesknutích přímo na hazku, že odjede a nic. Furt mu to řadí

                    0 0
                    • roud  

                      Vzhledem k tomu že kolem mě nikdo AXS nemá tak každou zastávku na pivko někomu ukazuju že když praštím do přehazky tak uhne a vrátí se z5 mlátím tahle do ní už rok zcela dobrovolně a zatím nebylo potřeba jinijak dolaďovat :D

                      1 0
                      • J1RKA  

                        pritelka vzala klacek primo do spodni kladky X0 axs, vyrazila 2 draty a musel jsem vymenit vnitrni voditko, nis jsem nastavovat nemusel radi to porad stejne

                        1 0
                      • TK75  

                        To ale musíš vší silou…jako když se haze s nerozbitnou sklenickou :)

                        2 0
                      • Mr.Duck  

                        Dobře pro tebe. Já se řídím tím co vidím kolem sebe a co mi projde rukama spíš než zkušenostmi lidí co netuším co jak a kde jezdí, a evidentně máme zkušenosti jiný.

                        Ptal jsem se jednoho kámoše, sponzorovaného jezdce jestli s tímhle má problém, říkal že ne. Pak jsem si jeho kolo zkusil no a začal mi vysvětlovat že musím o 3 nahoru a o 1 dolů, a že fungujou jen horní 2 a dolní 4 převody a nahoru slapal celou dobu ve stoje protože to dobře jelo jen na těžký převody :)

                        Tím nechci říct že je hazka šmejd (ta jeho byla na kaši, vypadával čep), ale to, že mi někdo řekne že je s tím spokojený neznamená, že máme stejné nároky :)

                        0 0
                    • Mr.Duck  

                      Já si na to musím přijít sám. Každý jezdí něco jiného, něco málo jsem na tom najel, je fajn že to konečně taky umí řadit v tahu, revoluci v tom nevidím – s*alo mě že to eagle doteď neuměl, Shimano v tahu řadí spolehlivě. Jestli je to ještě hladší tak super, já to nepoznal za těch pár chvil co jsem na tom jezdil. Dost mě rozptyloval prototyp brzd co na tom kole byl na který se docela těším :)

                      Ať nejsem jen jednostranný, XT mě taky se*e. Funguje mi perfektně tak rok a pak už to není ono. Vůli v žádné sice nemám ale vždy to někde trochu ohnu. Akorát mě se*e míň než eagle a na T nemám rám, ani nebudu vybírat podle pohonu, jedině kdyby se mi zalíbil pinion. Ten si ale taky musím pořádně projet.

                      Upřímně to vypadá že T type je odpoveď na hodně problémů co mi na sramu vadily, nicméně mě je to zatím fuk protože rám kvůli tomu měnit nebudu, možná kdyby to byla převodovka ale tu si taky musím vyzkoušet takže co já vím!

                      0 1
          • novas752  

            Taková Shimano klasika.

            Kup si Sram GX nebo X01. Klidně mechanické, netřeba AXS.

            0 0
            • Lukster  

              No, měl jsem mechanicky SRAM před nějakou dobou a docela mě to zklamalo, jak to mělo slabou pružinu a hlavně to moc neudrželo řetěz na uzdě… Nicméně, páčky shimano s tím budou fungovat?

              0 0
              • novas752  

                Fungují

                0 0
                • Lukster  

                  Ok a gx tedy drží řetěz na uzdě v pohodě? Předtím jsem měl chvíli NX a to byla slabota. Je pravda, že Shimano mě tou vydrží 7500km dost zklamalo, ikdyz tam byl jeden větší hit

                  0 0
                  • novas752  

                    Ani na enduru s GX a X01 ani na pevňáku s tou GX z endura mi řetěz ještě nespadl, převodníky Unite a Garbaruk, obě kola s vodítkem.

                    0 0
                    • Lukster  

                      Tak s vodítkem by to snad spadnout nemělo nikdy,ne? :)

                      1 0
                      • Lukster  

                        Tak jsem objednal mechanickou X01, máte mě kdyztak na svědomí. Jsem zaryty shimanista, ale ta brzda na Shimano je sice servisovatelna, ale dost kurvitko, snad na Sramu bude lepší. Teda ještě mě napadá jedna věc – mám oválný převodník, takže přehazovačka se stále hýbe,takže asi to dost brzdu opotrebovava. Sram to servisovatelne nemá, tak snad to vydrží

                        0 0
                        • TK75  

                          Ten pidimilimetr pohybu (spis v napnuti retezu) nemůže mít vliv nanic.

                          0 0
                          • Vilém  

                            Taky jsem, jako majitel AB prevodniku, zil v tom, ze jde o podipohyb az jsem byl vyveden z omylu videi s prevodniky jinych znacek, kde to kolikrat lita sem tam.

                            0 0
                          • Lukster  

                            Mám AB a tam se to v úrovni spodní kladky hýbe tak o 5mm a hlavně se to hýbe furt, ale je pravda, že v terénu, jak jsou rázy od terénu,tak ta přehazovačka se hýbe taky dost

                            0 0
                            • TK75  

                              Ja mam taky AB a je to tak málo ze to funguje i jako singlespeed bez napinaku (jen se v posuvnych patkach náladu napnuti)

                              Dole je víc než potom v ty spojce

                              0 0
                        • novas752  

                          GX mi zatim drží dvojnásobek času co vydrželo XT…

                          0 0
                    • Mr.Duck  

                      Nevím co jezdíš ale to je jeden z největších důvodů proč sram nejezdím. Každá hazka má jinak silnou brzdu, některý od novoty úplně na ho*no a nic se s tím nedá dělat. A je celkem jedno jestli je to nx nebo xx1.

                      Nicméně jejich poslední novinka tohle řeší a dá se servisovat.

                      0 0
                      • kubad  

                        Tohle je spis problém Shimana

                        Ale tam to jde nastavit

                        0 0
                        • J1RKA  

                          myslis tou packou na hazce?

                          0 0
                          • TK75  

                            Packa je brzda…nastavujeme to vevnitř sroubkem

                            XT tam ma zespoda přístup…gumová krytka je tam

                            U slx atd musíš odsroubovat plastkryt

                            1 0
                            • J1RKA  

                              jo aha, diky, jenom na jednom kole mame XT pokusim seto utahnout, ale uz ted to jde ztuha radit a stejne to mati

                              0 0
                        • Mr.Duck  

                          Eh?

                          Já ty shimano hazky nemiluju, vydrží ho*no ale zrovna brzda fakt není spíš problém shimano. I kdyby s tím měly nové nějaké časté problémy, což jsem zažil jen u sramu, tak jak píšeš se to dá nastavit. Sram můžeš vyhodit, nebo jezdit po silnici ať to nedrncá.

                          Hazky jsou naho*no všechny a já nechápu proč kvůli pár procentům ztrát na kolech do terénu vozíme tyhle debility.

                          0 0
                          • kubad  

                            každá je jinak, většinou moc tuhé že to k-urví řazení, ale jde to nastavit, však píšu

                            1 0
                            • Mr.Duck  

                              Hmm to jsem fakt ještě u nové neviděl a že jsem jich pár instaloval. Ale nechci nijak zpochybnit tvoji zkušenost, jen jsem na to sám nenarazil.

                              0 0
                          • TK75  

                            Můžeš šaltr zahodit…ss je fajn, krasne všechno funguje, ticho i v bordelu bahne atd

                            Jen to o dost víc zatěžuje nohy.Takže jedna jízda a potom třeba nechat nohy odpočinout :D jinak to bolí..hodne

                            0 0
                            • Mr.Duck  

                              Hmm kdybych si nehrál na závodníka tak si na DH ss dám! A nebo nic, chain less je fajn!

                              Přijde mi ale že trh kol s převodovkou roste, tak stále doufám..

                              0 0
                    • Mr.Duck  

                      Tak s vodítkem je to asi jedno, ale bez vodítka můžeš půlku sram přehazovaček vyhodit v terénu.

                      0 0
    • DaD  

      Stejnou vůli má třeba i šaltr GRX 11×2 a také když je bez řetězu. Když tam řetěz je, tak tah pružiny to vymezí. Neříkám, že je to dobře nebo špatně, třeba je to opravdu úmysl výrobce, ale ten vakl tam prostě je už od nova. Na funkci to žádný vliv nemělo a to jsem to měl na zimáku a jezdilo to ve sračkách..

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.