• Forester

    rád bych získal nějaké informace :o). chystám se upgradovat brzdy na svém kole (Merida Matts Pro D – XT hydry s dualama), protože občas pociťuji nedostatek brzdného výkonu (Malevil, sjezd z Lysé Hory, …). Destičky mám nový (Shimano M 07S), tak uvažuju o větším kotouči (teď 160/160). Je velká změna dát dopředu 180 a vzadu nechat 160 nebo rovnou 203/180. Stylově nejsem žádnej extremista, občas nějakej závod a jinak pohodové XC. Jo a nechat XT nebo připlatit za XTR (jsem věrný Shimanu, o jiné značce neuvažuji :o))? Není to jen draze zaplacený několikagramový rozdíl?

    0 0
    • Misiak  

      vcera som skusal nerozbrzdene sainty (=xt) na 180+160 diskoch a nemal som pocit ze by to brzdilo zle. dosticky boli metalic (M06), uplne nove, disky tiez nove.

      0 0
    • Tomcat  

      Na XC je uz 200[3] moc. Poresil bych to pres desticky a volbou brzdy. Proste Xc zavodni vrstva nikdy poradne brzdit nebude uni je priorita hmottnost a brzdeni za horsiho pocasi.

      0 0
    • kubad  

      XTR ti proti XT nepřinesou kromě nižsí váhy vůbec nic. spíš naopak Asi bych to řešil 180/160 203 s XT už je opravdu dost brutální brzda. Ale nevím co a jak jezdíš, takže doporučuju postupně zkoušet a zvětšovat podle potřeby.

      0 0
    • assassin  

      treba ja bych si dal 200 dopredu na cokoliv… estetiku neresim a cim lip to brzdi tim (pro me) lip… s vetsim prumerem vse na brzdach mene trpi (na kole s vetsim brzdnym ucinkem zase vic – vidle,hlavko – ale to pro me neni argument pro hur brzdici brzdy… jinak bych dal naky smejdsky vcka a setril bych vidli atd) lip se to chladi… no a jestli nekoho zachrani tech par gramu navic…

      jestli ti vyhovuje jak brzdi zadek tak jako rozumnej kompromis bych videl treba tech 180/160

      0 0
    • Forester  

      osobně si myslím, že dozadu asi nemá cenu dávat větší, protože kolo půjde stejně do smyku co se týče jízdního stylu, psal jsem, nejsem žádný extremista asni sjezdař, ale občas se něco naskytne (viz zmíněný sjezd lysé Hory v Beskydech) a člověku se zdá, že ty brzdy by mohli brzdit ještě trochu lépe :-). takže pohodový XC s občas nějakým tím závodem. pro příznivce Avidů, Formul, atp. – jiný brzdy kupovat nebudu, jednak mám dualy a jsem s nima nadmíru spokojenej a pak taky nejsem tak bohatej, abych si kupoval levný věci asi nakonec dám jen dopředu tu 180 XT

      0 0
      • cousimple  

        No, nevím jestli jsou pro tebe levné Avid JUICY 7 (2007), které stojí zhruba stejně, jako tvoje Shimana XT…

        0 0
        • Forester  

          no, právě že nejsou a tudíž na ně nemám prachy :-) … asi jsem se špatně vyjádřil, sorry.

          0 0
    • Macik  

      Na pohodový XC kombinace 180/160 dle mě stačí. Teď jsem byl v Beskydech a neměl jsem problém.

      0 0
      • saab  

        Nejenže 180/160 stačí, ale na XC je to asi ta nejlepší volba. 180ka se mnohem méně zahřívá při sjezdech a brzdná síla je dost znát..

        0 0
      • pened  

        no – v Beskydech jsem doma. Za nejtezsi sjezd zatim co jsem v Beskydech jel, byl sjezd z Lyse po zlute smerem k Sancim. Mam 160/160 mechaniky Avid a problem s brzdama jsem nemel. Stejne to tam nemuzes pustit na plne kule, jsou to technicke sjezdy. Jo – pouzivam kotouce i desticky Avid. A v tech ostatnich sjezdech, kde se kali, problem nemam take. Nesmis ty brzdy prehrat.

        0 0
        • pitos  

          Správně,jeden z nejtěžších sjezdů.Potom ještě Travný po modré a Čertův Mlýn po červené a žluté.

          0 0
          • Forester  

            já za ten svůj nejtěžší v Beskydech považuji sjezd z Lysé po žlutý na Ivančenu a potom přes Muroňku dolů do Raškovic, druhý nejtěřší výjezd (výšlap :o) na Smrk po žlutý od Šance a potom to samý dolů. to jsem měl ještě Marina s obyč. V-brake a vidlici se zdvihem tak 4cm :o) ne, vážně, občas prostě teď cítím, že by to chtělu silnější brzdu

            0 0
            • pitos  

              Myslíš asi modrou na Ivančenu(žlutá tam nevede),jsou to asi 3km trialového sjezdu,pěkné. Dále přes Muroňku je to běžný Beskyd sjezd. Smrk po žluté neznám,nahoru jezdím po neznačených cestách a dolů po červené.

              0 0
              • pened  

                ne, opravdu myslim zlutou. Vede tam, uz jsem to jel nekolikrat. Je to znacka, ktera vede Masarykovym udolim. Ivancena je na druhou stranu – to co ty myslis je sjezd na Krasne. Cele to ma asi 7 km a je to maso.

                0 0
                • pened  

                  spatne jsem zaradil odpoved – omlouvam se Pitosovi.

                  0 0
                  • pitos  

                    No pěkně jsi mě dopletl,až jsem byl nucen vyndat mapu:) Žlutou na Šance znám,psal jsem to.

                    0 0
          • KRAJIC  

            Pokud mluvíš o nejtěžších technických sjezdech byl by těžký hřích nejmenovat trasu ze Skalky do Kunčic pod Ondřejníkem po modré značce.

            0 0
            • assassin  

              technickej sjezd se jede bez brzd skoro ne? ani nevim jak si predstavit sjezd na kterym uvaris brzdy… ale je fakt ze na fsem co sem kdy jel bylo v predu 200/180… (nebo 320:) )

              0 0
            • pitos  

              jj sjezd z 1000mnm. v délce 1.5km,jel jsem to jen jednou a jsou tam docela zajímavé místa,není to špatné a ještě žes to připomněl,tento rok si tam musím zajet;)

              0 0
    • Forester  

      ok, tak díky všem za vyjádření. musím někde sehnat ten XT 180 a přendám to

      0 0
      • Bobesss  

        Měl sem na Giantu 160/160 a hlavně na Lysé sem měl kotouče krásně černé. Takže sem hodil dopředu 180 a snad to bude lepší. Brzdí to líp, nebo spíš stejně, jen s menší ovládací silou a déle trvá, než se to přehřeje. Jinak mě nekamenujte, je to jen můj pocit a názor :-)) Větší kotouč na XC kolo přijde zbytečný a prý i problematický s cinkáním. Vidle na XT prý nemají takovou tuhost jako na DH a trochu se to vždycky kroutí a na tak velkém kotouči už je to dost poznat. Ale tohle nemám vyzkoušeno, jen sem slyšel

        0 0
    • Volf  

      Jsou to ode mne jen akademický keci, protože kotouče nemám a vím že ani nikdy mít nebudu, ale ve Velu psali a moje skušenost se špalkama je stejná, že možná víc záleží na destičkách jak na kotoučích.

      0 0
      • pitos  

        No tak to si véčka nakup do zásoby protože se může stát že je přestanou vyrábět:)

        0 0
        • Volf  

          Kdysi jsem slyšel, že se přestanou tisknout kniky, že se přestanou byrábět HT a podobný zaručený pravdy. Myslím si, že mě čeká hodně dlouhý a pohodový svazek s několika dalšími modely Véček:-)

          0 0
          • Gorgov  

            a proc to delas???

            0 0
            • Volf  

              Protože se mně zdaj kotouče na kole hnusný a s véčkama jsem zatím vždycky zastavil tak jak jsem chtěl:-)

              0 0
              • pitos  

                Jestli jsou hnusný nebo ne je otázka vkusu. To že s kotoučema se brzdí lépe je jasné všem co je mají. Zastavit je jedna věc a kvalitně si brzdit druhá. Určitě jezdíš pořád ve staré škodovce,ne kvůli penězům ale protože přece pořád jezdí. Jinak nic proti V brzdám či tobě,jen to moc nechápu:)

                0 0
                • mr.antik  

                  já teda uvažuju o tom, že na xc kolo dám taky véčka. Kvůli penězům a hmotnosti.

                  0 0
                  • pitos  

                    Hmotnost,to tolik ušetříš?Peníze,to musíš posoudit sám. Ovšem tvá situace je jiná,proč si nedáš véčka i na Gianta?

                    0 0
                • Volf  

                  podívej se na svý a moje kolo a uznej že můžeme mít oba pravdu. Jinak s tou škodovkou máš pravdu. Octavia TDI už dva roky stará:-))

                  0 0
    • vlk  

      Také o tom uvažuji, zda mi bude stačit v předu vyměnit kotouč za 180 nebo rovnou 205. Ovšem mě nynější brzdný výkon na 160mm stačí. Chci větší kotouč především kvůli menšímu přehřívání ve sjezdech.Furt si říkám že 205 na xc kole bude vypadat hrozně. Co jsem jen měl možnost takhle porovnat, tak avidy juicy 7 na 160mm nic moc a na 205 úžasný brzdy.

      0 0
      • Bobesss  

        Tohle mám vepředu a je to dobré a mě stačí

        0 0
        • TheIF  

          mě už to teď taky stačí :-), ale když jsme chtěl utrhnout J7 do smyku tak to chtělo dva prsty.

          0 0
          • Misiak  

            jak silno dotahujes tie 2 poistne sroby pod pevnou oskou?

            0 0
            • TheIF  

              Normal – asi dost… jsme je tak nějak utah a už nekontroloval, se povoluji ?

              0 0
              • Misiak  

                nepovoluju, len chcem vediet ze kolko tomu treba vytocit. ostava ti medzi tymi dvoma castami nejaka medzera, alebo ich mas uplne pri sebe?

                0 0
                • TheIF  

                  Ne bez mezery (hned pod osou jde vidět nějaká desetinka ale dole je to stahlý) a fakt jsme to nějak nerval jen to „normálně“ utah… začínaš mě děsit, že bych šel šňupat v manualu na kolik nm se to má dorvat ?

                  0 0
                  • TheIF  

                    Hm takže hodně lehce 215 N-cm ? kolik to vubec je ? 2,1 Nm ? to je dost málo ne ?

                    //Installing the front wheel:

                    Loosen the four axle pinch bolts on the lower leg with a 5mm hex-key wrench.

                    Using a 5mm hex-key wrench, turn counterclockwise to loosen and remove the axle.

                    Install the front wheel into the dropouts and install the axle into the lower leg.

                    Using a 5mm hex-key wrench, turn clockwise and lightly tighten and torque the axle to the lower leg to 19 in-lb (215 N-cm).

                    Torque the two left-side dropout pinch-bolts to 19 in-lb (215 N-cm).

                    Compress the fork on the bike a couple of times to let the right side of the dropout float and settle to its low-friction point. Torque the two right side dropout pinch-bolts to 19 in-lb (215 N-cm).//

                    0 0
                    • Misiak  

                      no ja to dotahujem zlahka az pokial nezacnu sroby pri dotahovani klast vacsi odpor-potom este nejaka 1 otacka a dost. ostava mi tam kusok miesta (+/- v sirke tvrdeho papiera), nemam tie dve casti uplne pri sebe. povolovat sa to nepovoluje…

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        víte co mě naprosto udivuje?? To že Fox VAN36 RC2 za 29000 nemůže mít samolepky pod lakem…nechapu…

                        0 0
                        • TheIF  

                          ale zatím drží… U Talase se mi oloupala celá zadní strana toho mustku

                          0 0
                        • goofy  

                          A vis proc? To mas dalsich minimalne 100 gramu navic ;-)

                          0 0
                          • Smazaný účet  

                            vypada to mnohem lip…chapu to u sve manitou za 4000, ale nechapu u vidlic za petinasobky. A krom toho, ta vidle je stene lakovana a pak se lepi nalepky nebo snad ne?

                            0 0
                            • goofy  

                              Jasne, jenze nez prekryjes nalepky lakem, potrebujes minimalne 2–3 vrstvy laku. No a dalsi vec je, ze si ty nalepky stejne dost lidi sundava, tak at nemaji problemy :-)

                              Tohle bych fakt neresil.

                              0 0
                            • HockeyBiker  

                              7 nasobek…

                              0 0
                        • Misiak  

                          no mne to zatial tiez drzi. su dost robustne tie nalepky. a mne sa to nahodou viac pozdava takto…

                          0 0
        • vlk  

          To máš ten originál adaptér od a2z nebo jsi si tam dal pod šrouby podložky z brzd.

          0 0
      • fousek  

        No netusim jak brzdej J7 na 160mm kotoucich, ale na 180mm brzdi rekl bych dobre, brzdim jednim prstem a zatim se mi nestalo aby v pripade potreby neslo zadni kolo do vzduchu, prehrat se mi je zatim nepodarilo

        0 0
    • Kero  

      No aj ja uvažujem o výmene kotúča za 203 a o 180 ani neuvažujem, pretože známi má tu 203 a je to super brzdný učinok. Hmotnosť je nepatrne odlišná a cenu porovnať neviem, ale tiež to nebude moc veľký rozdiel. Aj keď som sa bol pýtať v bikeshope u nás tak mi hneď povedali že preboha načo 180. A vplyv na vidlu neriešim lebo zrejme bude nová s 32mm nohami a to musí zvládnuť.

      0 0
      • simon111  

        Já mám 203/180. Tady ta kombinace mi sedla nejvíc. 160/160 se mi nelíbilo a ani to nebrzidlo tak jak jsem chtěl. 180/160 šlo, ale těch 203/180 se mi líbí nejvíc a brzdí to fakt skvěle. Vidlici mám na hovno, tak to neřeším. Hmotnost taky neřeším. Jezdím pro zábavu. Je to celé subjektivní. Teď jezdím tady ty BB5, ale zkoušel jsem i Juicy 3 a 5. 203 vede.

        0 0
    • smith22  

      mám na kole už od vyroby 180/160 a ta 180 ve předu je fakt nářez.akorát trochu víc trpí vidla a hlávko.Kdybych to měl porovnat stím 160 co mám vzadu tak to neporovnám.to jde těžko,160tku sem nikdy na předku neměl.na zadku když to trochu víc zmáčknu tak to jde pochopitelně do smyku během okamžiku.ale to je dáno zas těžištěm těla.na předku tu brzdu můžeš daleko víc zamáčknout a nejde do smyku tzn. že se pak zdá že má daleko větší účinnost.

      0 0
      • ares  

        Jak to je s tou účinností? Může to být přesně obráceně. Asi bych to vztáhnul buď ke kolu coby točivému prvku vozidla nebo přímo k vozidlu. Jde o to, co má vlastně brzda zastavit a od toho bych odvíjel zmiňovanou účinnost. :-)

        0 0
    • JMT  

      napisu sem par svejch poznatku, jezdil sem avid bb7 nejdriv 180/160 pak 180/180 ted 160/160 ve vykonu neni na predni brzde zas az takovej rozdil jako na zadni (v obou pripadech ale to je docela znat) ale co ej znat urcite je prehrivani, na 180 sem potreboval cca 3 km pordnyho sjezdu aby zvadla, 160 utavim prakticky uz za 500m poradnyho peklasjezdu, co se tyce desticek tak super sou original avidy ale jezdim bbb,a2Z atd sou super a levny, na sjezdaku sem mel hejsy9 a ted LX, lx brzdej lip. U shiman sou problem desky-jakykoliv jiny tu brzdu dost zvednou, original hejs desky sou naopak super jezdil sem este mraky jinejch kotoucovek, ale to nebudu rozepisovat

      Takze zaver : blbou brzdu nezachrani ani velkej kotouc, pouze pomuze dobry brzde k este lepsimu vysledku, co se tyce desticek tak vytvorama bbb,300g, faststop se nic nezkazi

      0 0
      • Forester  

        priznam se, ze se mi hydry Shimano XT nezdaji blbou brzdou :o). Naopak si myslim, ze jsou paradni a ve spojeni s Dualama pro me dokonaly. Co se tyce desticek, originaly M70S jsou OK, nechvalim je snad sam :-). Problem vidim spise v tom prehrivani a tam mi pomuze ten kotouc, alespon v to pevne verim. Do konce roku je na kole.

        0 0
    • Blackbiker  

      203 semtam cinkají nebo rezonujou-jinak brzdná síla tak akorát:-) na Saintech, nemám jakýkoliv problém.Nedopo­ručuju akorát winzipy kotouče-kroutí se, aligator v poho.

      0 0
      • simon111  

        Jo, přesně, to rezonování mě občas sere.. ale je to jen v určitých rychlostech, 10–12km/h takže pohoda

        0 0
    • Lenka.05  

      Zkusím se tu přiživit…mám objednané brzdy XT08 (na kolo v profilu), vidlice zatím zůstává Manitou Axel s tím, že zřejmě na jaře bude změna (s největší pravděpodobností RS Recon 100mm). Brzdy jsou bez kotoučů a já nevím, jestli si připatit tři stovky za adaptér a jít hned vepředu do 180mm, nebo se na to vykašlat, jezdit 160/160 a na jaře nebo v létě by se vidělo:-) A ještě otázka ke kotoučům – můžu použít v případě výměny vepředu ten 160mm kotouč pak dozadu? No a ještě – budu kotouče kupovat u Krabcycles (jako brzdy, které mi tam rovnou namontují na kolo), budu muset dát na rady prodávajících. Ale je něco na co si dát pozor případně jakým kotoučům se zdaleka vyhnout? Budou to moje úplně první kotoučovky, tak sorry za „lamí“ dotazy;)

      0 0
      • Rolei  

        Nevím tedy kolik vážíš, ale 160/160 by ti mohlo myslím na pohodlné brždění ve většině situací v pohodě stačit.

        0 0
        • Lenka.05  

          Do 60kg se i s báglem na zádech vejdu. Jezdím spíše pohodověji, zatím mě Véčka vždycky ubrzdily, ale asi by to mohlo být i lepší:-) Pro kotouče jsem se rozhodla hlavně kvůli lepšímu brždění v mokru a blátě. To škrtání bahna na ráfcích a špalcích po projetí kaluže už mě štve:)

          0 0
          • Blade  

            Ber 160 a o větším ani neuvažuj ;-) Větší bysme ocenili my osmdesátníci, ale když je nejhůř, tak hrábnu po brzdě i druhým prstem a nakonec stejně zastavím ;-)

            0 0
            • game_over  

              a co teprve ti kreri maji od 90kg a vejs :)))

              0 0
              • Blade  

                Nebo nežrat, no ;-) Já si to říkám furt, ale když ono to většinou tak krásně voní a přece jen, usínat s plným žaludkem, to je bájo :-D

                0 0
              • MlokCZ  

                Váha podle mě souvisí akorát s tím, že snáze se brzda uvaří. Ale s potřebou většího brzdného výkonu většinou moc ne, protože současně s větší váhou bývá i větší síla v prstech (samozřejmě to není pravidlo, ale většinou to tak je).

                0 0
                • Honza729  

                  Ja nevim, bud jsem spatne pochopil to, cos napsal, ale po mem soudu potreba vetsiho vykonu PRAVE souvisi s narustem hmotnosti. Proste rozjety stokilovy chlap bude potrebovat vyssi brzdny vykon nez padesatikilova slecna, ne ? A ta muze v prstech vyvinout presne tutez silu jako ten chlap. Cili pak skutecne zavisi na parametrech brzdy.....aspon tedy v mem chapani fyziky. :-)

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Samozřejmě že někdo s větší hmotností potřebuje větší výslednou brzdnou sílu. Ale právě, že ten 100kg chlap bude mít i mnohem větší sílu v ruce než 50kg slečna.

                    Jiná situace je pro přehřívání brzd, tam má i přes větší sílu ten 100kg chlap problém a potřebuje větší kotouč.

                    0 0
                    • JSt  

                      ty ses teoretik ad absurdum :-)))

                      0 0
                    • alpo  

                      Teď už je mi „zcela jasné“ proč mému kolegovi při váze 90kg stačí průměr 160 na předním kole! :-))

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Pokud má 90kg + 160mm kotouč a ještě nikdy neuvařil brzdu, tak to znamená jediné, nikdy nejel pořádný sjezd.

                        0 0
                        • fousek  

                          A nebo umi jezdit

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            A jak se projevuje umění jezdit na delším extra prudkém sjezdu, kde není možno ani na chvíli pustit brzdu?

                            0 0
                            • assassin  

                              mlok: hele treba u brozika na norco campu bylo spousta sjezdu kde ja sem drzel celou dobu brzdy az sem necejtil prsty a treba Heinik na ne ani nesahl a jeste slapal… tohle mel na mysli fousek… jak je to mozny taky nechapu:)

                              0 0
            • MlokCZ  

              No a já si celou dobu u hyder říkám, že jeden z důvodů proč je mám je ten, abych na ně nikdy nemusel šahat druhým prstem. A tím jedním abych to nemusel drtit na maximum a měl pořád hezký cit při brždění. V 90% případů mi na tohle stačí 180/160, ale 200/180 je lepších, jak píšu níže. A pokud se 160/160 a 80kg nikdy neuvaříš brzdy, tak si nikdy nejel pořádný sjezd (myšleno ne úplně krátký superprudký, který se nedá ani na chvilku pustit brzda). A to nemusí být nic těžkého, stačí něco opravdu prudkého typu sjezdovka z Šeráku na Černavu. Tady jsem svoje brzdy se 180/160 ani nepokoušel a kousek za půlkou prudké části si raději zastavil, když už brzdy nechutně smrděly, ale ještě nepřestaly brzdit (jen tam byl lehký náznak vadnutí). Škoda, že ten den už jsem tam měl vrácené kotouče 180/160, by mě zajímalo o kolik by to bylo lepší na 200/180.

              0 0
              • Blade  

                No já neměl jinou možnost než vzít 160ku. A měnit hned za větší se mi nechtělo. 2 prsty sou občas nutnost, jinak to prostě nejde. Ale nepozoruju, že bych měl při vyšším tlaku na páku zhoršenou možnost dávkování, respektive přední kolo do smyku ve sjezdu v terénu nedostanu. Jak říkáš, sám pod 180 vepředu nejdeš a mám pocit, že ses tu někde psal, že k těm 80ti kilům se taky moc nepřiblížíš :o) No a k těm sjezdům, tyhle LX hydry mám půl druhýho měsíce a ještě sem neměl možnost je pořádně prověřit na pořádným svahu. Spíš mi jde o to, že když potřebuju zastavit na prudkým svahu, tak při maximální brzdné síle není limitujícím faktorem přední plášť a to, kdy se utrhne a půjde do smyku. To bych musel zpomalovat rychlej a se 160kou kotoučem to nejde.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Já také nemám problém s dávkováním, když vezmu brzdu dvěma prsty. Ale vadí mi, že pak pořádně nedržím řídítka, jakmile brzdím dvěma prsty, tak je to s držením řídítek fakt bída.

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    no vidis to…a to ja musim brzdit dvema abych vubec brzdil…uz se tesim na to xtcko dopredu

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Já jsem taky kdysi na v-čkách brzdil dvěma prsty téměř pořád a třeba z Javoru dolu jsem musel v půlce kopce přidat i prst třetí, protože mě začaly chytat křeče. O Canticích ani nemluvě, tam si pamatuju, jak jsem kdysi v Dolomitech ve sjezdu na silnici vzal při 85km/h vší silou za brzdy a ono jako by nic (tedy ne že bych zahmátnul hned na max, ale postupně jsem sílu zvyšoval a držel brzdu celou rukou a ono to pořád vůbec nechtělo zpomalovat).

                      0 0
                      • Honza729  

                        No nazdar......to ti asi bylo horko…

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Nebylo to tak hrozný, měl jsem na brždění skoro 2km dlouhou rovinku a tu rychlost jsem měl už na začátku té rovinky. A nějak sem se na tom kole ještě bál, tak jsem začal brzdit hned z počátku té rovinky místo abych to pustil jako někteří další co tam byli. Takže spíš jsem se jen trošku leknul, jak to vůbec nebrzdí v takové rychlosti (to bylo poprvé, co jsem s těmi cantíky jel přes 80km/h). Bylo to ve sjezdu z Passo di Fedaia, asi jeden z nejlepších úseků na asfaltu pro maximální rychlost vůbec. Na silničkách tam jezdí až kolem 120km/h.

                          0 0
                          • Honza729  

                            120 km/h ?? Na to uz bych potreboval sedlo s dirou… :-)))

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Z naší skupiny bylo maximum kolem 108km/h. Přes 100ku ze skupiny 30 lidí dalo asi 8 lidí nebo kolik jich to tenkrát bylo. Přeci jen je to už 10 let, tak si detaily až tak nepamatuju. 120 tam dávají silničáři když jich jede více.

                              0 0
                      • Smazaný účet  

                        ano presne to se mi stalo, mackam mackam a nic… jel jsem kolem 35–45 a vyletel ze zatacky primo pod favose…ubrzdili sme to oba ale lehce sem osoupal zadniho ignitora:-( proto na jare pujdu alespon do predni XT08 s kotoucem 180 XTR07 kdyz je za stejnou cenu jako 160ka:-) a doufam ze uz podobne vylety na levou stranu silnice se nebudou opakovat

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Ale tak zase kolem 40km/h slušná v-čka s dobrými špalíky zabrzdí dobře, s tím jsem na v-čkách už problém neměl (jen jsem musel třeba častěji brzdit více prsty ale ostře zabrzdit při téhle rychlosti nebyl problém). To skoro vypadá, že ty tvoje v-čka nefungují úplně jak by měla.

                          0 0
                          • goofy  

                            Presne tak. Sice semtam bylo treba pouzit dvou prstu, ale vzdycky me vecka ubrzdily (teda pokud nebyl led na rafku, nebo jsem nejel v totalnim blate).

                            0 0
                          • Smazaný účet  

                            no nejsou ani slušná, jsou to noname, páky alivio, špalky 300G…byl jsem s nima spokojen 6 let, to jsem este mel vidlici s 63mm zdvihu, po tom co jsem koupil lepší vidlu, začal jsem jezdit víc a rychleji a tvrději a ty véčka prostě nezvládaj…na silnici mám problémy zabrzdit když před zatáčkou mám na tacháčí šedesátku tak mám prostě šílenej pocit že z tý zatáčky vyletím a pak si to neužiju dosytosti…proto sem koukal po kotoučovce dopředu a vybral xt a na rady lidí tady na fóru se rozhodl i pro kotouč 180.

                            0 0
          • alpo  

            Určitě ti bude stačit 160/160. Mám70kg a stačilo to na sjed z Lysé i na dlouhé sjezdy v Alpách.

            0 0
            • MlokCZ  

              Jenže je to celé o tom jaký to je sjezd, na délce v podstatě nezáleží. Jakmile je možné pouštět brzdo a nebrzdit celý souvisle, tak 160ka může stačit. Já znám pár kopců v okolí (a nejsou na to třeba ani žádné alpy a vyšší pohoří), kde skoro uvařím 180ku kotouč a vážím také 70kg a ty kopce nejsou nijak dlouhé (kolem 1km maximálně).

              A taky je to celé o tom, jak velkou silou chceš mačkat brzdy a jak máš silné ruce.

              Já bych si dopředu 160ku nedal nikdy, i jsem letos v Jeseníkách zkoušel 200/180 a to bylo ohledně brždění ideální. Ale protože jsem měl trošku problém s vibracemi se zadní 180kou a nechtělo se mi to řešit, tak jsem zatím vrátil 180/160. No a pak ty větší samozřejmě mají o něco větší tendenci cinkat. Uvidím časem, možná hodim zase ty větší. A mám K24ky.

              Manželka má na kole 160/160 a váží méně než já (nepatrně více než Lenka). Nebrzdí moc agresivně, ale když vidim, že trvale brzdí dvěma prsty na obou brzdách (a jedním, že jí to nestačí, že musí pak brzdit příliš velkou silou)… Má XTčka, které jsou v pořádku (tedy tím myslím, že problém není v brzdě).

              Já bych na jejím místě dal dopředu určitě 180ku.

              0 0
              • Burizon  

                Mám 160/160, hydry Shimano a váhu i s velbloudem tak do 65ti kilo… A? A úplně v pohodě i po delším sjezdu (a že vím, co je to sjezd :-) ) a vždy jedním prstem… Tak nechápu…

                0 0
                • MlokCZ  

                  A pro zajímavost, jaký konkrétní pořádný sjezd (teď s ohledem na brždění, tzn. dost prudký, nutnost souvisle brzdit bez možnosti pustit brzdu) máš na mysli?

                  Protože uvaří se každá brzda (pokud to zrovna není kombinace 50kg jezdec a 200mm a větší kotouč), jen je otázka za jak dlouho. Stačí si udělat pár pokusů na sjezdech, kde se normálně nebrzdí souvisle, protože to není nutné. Na test stačí trošku svižnější sjezd po asfaltu, který bude trošku delší. Zkus v takovém sjezdu souvisle držet rychlost 10–15km/h a přitom ani na chvilku nepustit brzdy a máš jistotu, že je za chvíli uvaříš. Tohle je výborné na porovnávání vadnutí brzd.

                  A k brždění jedním prstem: je klidně možné, že máš větší sílu v prstech a k tomu máš nižší váhu… Kolem Plzně také brzdím pořád jedním prstem (až na těch pár prudkých sjezdů, kde se dají brzdy i uvařit). V Jeseníkách jsem na 180/160 musel brzdit přední brzdou dvěma prsty častěji (třeba zrovna ten sjezd z Šeráku po sjezdovce).

                  0 0
                  • Burizon  

                    Zatím jsem tu v okolí dal všechno bez toho, abych pocítil nějaký zjevný vadnutí. A když jo, tak přitlačím tím mým slabým prstem ještě víc :-) Mně přijde 160 dopředu postačující. Určitě na dvoukilometrový sjezd s pár přestávkami bez brždění, anebo na kilometrový (to trochu přeháním, dobře, tak na 800 metrový) s nonstop bržděním. Ten byl opravdu prudký, to mi věř! Jednou jsem musel i vystupovat z kola přes řidítka, když jsem si v jednom úseku nevěřil a bloklé kolo se se mnou začínalo přklápět dopředu :-)

                    Záleží to fakt na situaci, ale ve zdejších podmínkách jsem s 160 spokojen…

                    A abych odlehčil, tak když musím někdy ty brzdy zmáčknout na krev, tak se bojím, abych nepřetrhl lanko :-))) (asi pozůstatek pocitu z Véček, který už nemám půl roku)

                    0 0
                  • fousek  

                    No mam ten dojem ze u nekterejch prudsich sjezdu bych predni brzdu vubec nedoporucoval, v obrazku je extrem, kterej sem si nedal a postupem casu na nej sbiram odvahu, ale tim chci rict ze v kazdym sjezdu se da pustit predni brzda a v nekterej dokonce musi

                    PS: Vyjmenuj naky pekny kopce kolem Plzne (klidne na mail), ale tak do cca 30km od Plzne (to nechci rejpat) jen se chystam na jare do Plzne zajet na kolo tak aby byla i jina alternace nez Krkavec

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      V tom příkladu to je jasné, že už je to příliš prudké na přední brzdu. Jenže to není dlouhé, takže to není extrémní sjezd ohledně brždění, ale ohledně techniky jízdy a práce s těžištěm.

                      Tak třeba sjezd po červené do Darové směrem od Plzně, hlavně ta poslední část. Ale jinak pokud to maj být spíš jen FR sjezdy, tak to já nevyhledávám a také tu jsou. To co píšu je těžší zajímavý sjezdík (z mojeho pohledu) z XC okruhu.

                      0 0
                      • fousek  

                        Diky, no i na XC sjezdiku se da vyblbnout na freecku, primarne tam pojedem na FR, ale me umeni dosahuje mozna dejme tomu endura, prej je dobra i Radyne, no mozna se tam nekdy potkame, Stereo bych moh poznat:-)

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Na Radyni je sjezdů větší množství, celkem dobré všechny, ale většina až na pár vyjímek jsou spíš takové pěkné XC, tzn. i já to tam na fullu můžu trošku pustit a pohoda. Pak je tam jeden pěknej, kterej už jsem ale hrozně dlouho nejel a musim si ho dát na současném kole, kdysi jsem ho jel na HT s na to mnohem horší geometrií a měl jsem i o něco horší techniku (teď nemám žádnou super, ale předtím jsem měl horší) a tenkrát jsem ho ani celý nedal a byl jsem rád, že se mi podařilo v nejprudším úseku nějak vystoupit aniž bych se přizabil. To by měl být ten po naučné stezce. Ale nevim v jakém je dnes stavu.

                          Nějaký FR sjezdík je když se jede zadem z Košutky na Doubravku kolem rybníků a tam se někde odbočí a jsi tam. Ale přesně nevim kde, nikdy jsem to nejel a nehledal.

                          Pak třeba po modré od Kokotských rybníků do Nové Huti (ten poslední kus před Novou Hutí). Tenhle je lehčí než ten u Darové, ale když se trošku pustí a po lehčím začátku tam jsou místa kde jsou trošku více volnější šutry a někdy po dešti trošku vymleté a při větší rychlosti z toho začátku, kde není třeba ani sáhnout na brzdu je to zajímavé.

                          0 0
      • Smazaný účet  

        a kde mas objednano? Ja sem presne toto resil s panem z Global-cyklo a ze prej by mi sehnali adapter na 180 a vymenili za ten co je v baleni…pravda ale je ze o cene nic nerikal:-))

        0 0
        • Lenka.05  

          Děkuju všem za příspěvky. Objednáno mám u Krabcyklo, kotouč 180 mi tam klidně dají, jen mě upozornili na nárůst ceny za adaptér. I s ohledem na současnou vidlici si právě říkám, že možná zkusím dopředu 160, s novou vidlicí bych podle zkušeností (zda mi 160 bude stačit či ne) dala případně větší kotouč, to už uděláme snadno doma. Ještě jednou se chci tedy zeptat, jestli můžu ten přední kotouč pak dát dozadu. A ještě tedy jaké kotouče vybrat…?

          0 0
          • Bully  

            Pokud mas fakt pod 60 kg a nejezdis nejaky extremy, ev. nekolikrat za rok Alpy apod., klidne si nech namontovat ty 160-ky, jeste usetris par gramu :o). S adapterem pak neni v budoucnu nikdy problem prejit na vetsi prumer kotouce. Kotouce muzes prohazovat zepredu dozadu uplne v klidu. Kotouce jsou jinak soucasti brzd, tak budou u nich, ne? Originalama jinak nic nepokazis, jinak brzdi dobre v podstate cokoli, jenom si nekupuj ruzny ostre zubaty potvory, cuka to pri brzdeni.

            0 0
            • Lenka.05  

              Dík, objednané brzdy jsou právě bez kotoučů. Zkusím 160 a uvidím:)

              0 0
              • mr.antik  

                no jestli se z kopce bojíš – čili hodně brzdíš, tak by ty 180ky byly pohodovější. Ale není to nijaká závratná investice, takže můžeš v klidu experimentovat…

                0 0
                • Smazaný účet  

                  pro me je skoro 9 stovek za kotouc celkem dost, tak radsi vemu 180ku kdyz stoji stejnych 9 stovek jako 160ka…ale investice je to pro me myslim docela velka

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Co bereš za kotouče a kde, že jsou tak drahé?

                    0 0
                    • TheIF  

                      Třeba original Avid stojí 750/850kč.. www.trinnity.cz/Default.asp?…

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Tak jasně, dražší kotouče se najdou, ale není to stále 900 a taky nevidím důvod, proč je brát (ještě tak u Avid brzd u 185 kotouče může být někdy starot s těmi 5mm oproti 180kám kotoučům, tak tam bych to viděl asi jako jediný případ, proč je vzít).

                        0 0
                    • Smazaný účet  

                      www.global-sport.cz/…a-180mm.html jsou to xtr, cena je za 180 i za 160 stejná. pro srovnání: www.global-sport.cz/…l-160mm.html rozdíl je jen 330Kč a proto sem se rozhodl pro XTR07, prostě jsou hezčí

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Jen úplně nechápu, že píšeš, že 900 je pro tebe velká investice a pak píšeš, že stojí jen o 330 více (což je skoro 2× tolik).

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          velká investice na to měnit ho po několika km ať už kvůli tomu že by se zkroutil nebo jsem přišel na to že je malej. Jinak si myslim že je to pěkná cena. Myslím že za krásu je dobře si připlatit

                          0 0
                  • roud  

                    heh ted sem bral kotouče od alighatoru a 160+203 mě vyšly asi na litra taky by mě zajmalo co máš za super kotouče že by XTR ???

                    0 0
              • Lenka.05  

                Když už tenhle thread vyplaval – já už mám rozhodnuto, nakoupeno. Brzdy XT08 vč. adaptéru za 4800,– bez kotoučů, kotouče 6 děr od Alligatora 180/160. Brzdí to bezva, nikde nic nevibruje, nedrhne…spoko­jenost. Ale mám na nich najeto zatím jen asi sto kiláků :-) Každopádně 180 dopředu byla dobrá volba.

                0 0
          • mr.antik  

            teď jsem taky zvětšoval kotouč vpředu na 180mm (aligátor vlnovitý) – cena 399, adaptér není potřeba, stačí dva delší šrouby (cca 3 koruny) a válečky z véčkovejch špalků. Adaptér je v podstatě to samý, ale za 180 Kč

            0 0
    • NR  

      mam 230/210 a je mi to malo :-)

      0 0
      • Pi†el  

        .. musis obcas taky zmacknout takove ty packy, co mas na riditkach.. :-P

        0 0
      • roud  

        230to sem ještě neviděl nebylo by foto ???

        0 0
        • Blade  

          Ty woe, vobčas seš chytrej jak rádio, ale kouknout se mu do profilu na bajka tě nenapadne, viď ;-) Peace :o)

          0 0
    • Bajker16  

      Než měnit z XT na XTR,tak bych se radši kouknul po starších čtyřpístkovejch XT (2004?).

      0 0
    • Marcinka  

      Kup dopředu 180ku. Mám to tak u Louise FR.

      0 0
    • Oakey  

      Optimání volba by bylo 185/160, popřípadě 185 na obě kolesa. 203 vepředu už je moc kousavá a navíc nějaký XC vidle na ně nejsou ani stavěný.

      A k brzdám, jestli chceš výkon a spolehlivost, tak rozhodně růstaň u XT. XTR sou závodní nářadí, maj menší brzdnou sílu a sou stavěný hlavně s ohledem na váhu. Navíc XT se používaj i s těma zmiňovanejma 203mm kotoučema, to by asi XTR nerozdejchali.

      0 0
    • BBB  

      Jojo, jsem taky pro 180/180mm. Proč zbytečně vynakládat třeba i jen malou sílu v prstech navíc? Potom je to ještě lepší odvod tepla a nakonec i menší opotřebovávání jak kotouče, tak desek oproti 160-kám. Zdar

      0 0
    • Forester  

      tak jsem se konečně rozhodl pro koupi těch novej kotoučů … Shimano XT SM-RT78 180/160. kupuju nový oba, když už, tak už :-). Kdyby někdo chtěl ty 160, jsou k dispozici … Shimano SM-RT77 (Center Lock) narazil jsem na problém s adaptérem na kotouč (ze 160 na 180) … jsou dva typy a já nevím, dle čeho poznám, jaký potřebuju. Tady jsem našel oba i kotouče. Můžete mi někdo poradit. Moc díky. Jinak vidle je MANITOU BLACK SUPER LOCK OUT (80mm) – viz profil. www.kupkolo.cz/…2a/filtr_15/

      0 0
      • Archer  

        Potřebuješ tento adaptér: www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?…

        0 0
        • kubad  

          v podstatě mu stačí tohle ne? vvv.cykloprofi­.cz/katalog.php?pa­geNum_katalog=1&kat=1

          0 0
          • Archer  

            Staci, ale moc tomu neverim. Dlouhy srouby – vetsi paka…

            0 0
            • kubad  

              máš pravdu, ale ta podložka to částečně roznese, a na 180 bych se nebál, ale ten adaptér cos dal ty je větší jistota

              0 0
          • Forester  

            tos mi moc nepomohl … na tý stránce je toho spousty :-) jestli jsem to dobře pochopil, jsou dva systémy . IS a postmount já asi mám ten PS, tedy toto? www.kupkolo.cz/…rzdy-Shimano upřednostňuju produkty Shimana

            0 0
            • assassin  

              ten co potrebujes je mezi tou spoustou … a poznas ho podle te fotky co je u prispevku archera nebo kubad.....

              myslim ze na 180ku bych klidne dal jen tu podlozku jak daval odkaz kubad…

              na tom kupkolo sem to moc nezkoumal ale mam za to ze u adapteru u kteryho maj napsano ze je na post mount vidli maj vyfocenej ten na IS … tzn fotka nebo popis je blbe…

              0 0
              • Forester  

                ok, ač nerad, musím to nastudovat :-) … jinak díky všem za reakci

                0 0
                • Archer  

                  Člověče, dali jsme tě přesnou odpověď, obrázky, a dokonce s odkazem na inet-shop. Co ještě chceš studovat? ;)

                  0 0
                  • Forester  

                    nevypadá to, ale jsem studijní typ :-) ne, disk s adaptérem objednávám, ale jak zjišťuju, chce do toho vidět trochu víc než zatím vidím … tak proto :-) jinak fakt díky, je paráda, že tady člověku vždy pomůžou

                    0 0
                    • Forester  

                      tak jsem nakonec sehnal ten originál adaotér od Shimana (až na dalekém Slovensku při služebce :-) a tak už se mi tam točí Shimano rt 78 – 180 mm. zpočátku nic moc, ale postupně se zajíždí a zlepšuje se to :-)

                      0 0
    • kubiik  

      nechci kvuli tomu zakladat nove vlakno, takze nasledovne – mam strach o svou vidli. Mam vpredu kotouc 185mm od Avidu, v manualu k vidlici je uvedeno, ze doporucovana max velikost kotouce je 180mm. Vidli­ce je to Fox F­orx Vanilla 125 RLC­. Vazim 82kg. Chci se tedy zep­tat tech, kdo s tim ma­ji nejake zku­senosti, jak moc j­e tech 5mm zasadnich, co se t­yka te velikso­ti kotouce. Nechci ku­povat novy ko­touc, ale lep­si koupit mensi ko­touc ted nez po­tom novou vidli­. Diky za nazo­ry

      0 0
      • Archer  

        Je to 2.5mm s kazde strany. Jak bych se nebal. Pokud te 160mm nestaci, holt musis pouzivat neco vetsiho, abych si vcas zastavil, a nemusil menit neco na tele ;)

        0 0
      • chodec  

        ten rozdíl není zásaní – větší rozdíly budou v tom, jak na stejném kotouči budou brzdit různé modely brzd a různě těžcí uživatelé. Neřeš

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.