• kohy

    cau lidi jen me napada jestli nemate nejakej typ na to aby brzdily V-brzdy i za mokra.(o asfaltu uz wim ale ta metoda se mi moc nezamlouva) dik

    0 0
    • Gorgov  

      KOtouce:)

      0 0
    • Krutor  

      Cos čekal ? :-)))

      0 0
    • kudlanka32  

      hele me brzdily vzdycky…staci tam dat nejaky lepsi spaliky, treba coolstopy. Maji takovej zobacek a setrou ten bordel driv nez dosednou, jen je to chce dat rovnobezne s rafkem a vyhrat si s tim. Mel jsem stary XTcka, takovy ty co hrozne chrastej na dlazkach:))

      0 0
      • pepek  

        Nevěřím, v mokré trávě a ve sněhu nebrzdí žádný Véčka

        0 0
        • Gorgov  

          v mohru ještě jo, ale v zimě ani náznakem:)

          0 0
          • Shadow Walker  

            Kdyz je kolem nich gavalec snehu tak je lepsi brzdit nohama nebo z toho kola seskocit. Jednou jsem to tak praktikoval :-)

            0 0
            • pepek  

              A po dvouch sjezdech musíš poštělovat lanko :-(

              0 0
              • ropman  

                Teprv nedávno jsem vyměnil zatím jen přední cantilever za véčko, tý vo.e, to je síla … brzdím jedním prstem a i s tělem za sedlem se to staví na přední … :-))) Ale chci říct – minulou sobotu když napadlo to nádherný bílý svinstvo, jsme s kolama obalenýma sněhem po lesích kolem Brna dali 45 km (terén možná 30km) a zpočátku jsem nevěděl, jestli nemám špatně utažený brzdový lanko, brzdová páka se postupně přibližovala řidítkům, pošteloval jsem šroub a za chvíli zas. Po návratu jsem přední (nový Tektro dodaný s čelistma) i zadní (cantilever) špalky jen vzal a vyhodil, totálně sjetý. Prostě ve sra.kách se náklady na provoz tímto docela zvýší.

                0 0
                • kubad  

                  Jo jo. Blatíčko na špalíky nic moc.

                  To by mě zajímalo jak bys hodnotil kotoučovku :-)

                  0 0
                • djano  

                  Casta vymena gumiciek (aj prebrzdenych rafikov) bol najvacsi dovod, preco som presiel na kotuce.

                  0 0
                  • ropman  

                    a to na mechaniky nebo hydry ? Vyplatí se připlatit ? Pokud jde o náklady – ušetřils tím nebo jde hlavně o pohodlí ? Destičky se taky obrzdí, za čas měníš kotouč, …

                    0 0
                    • djano  

                      Prve som kupil mechanicke (Avid CPS), mam ich dodnes a som s nimi spokojny. Menim zatial iba dosticky (vzadu mam BBB pretoze Avid tentokrat nemali a ked su mokre hucia ako ked trubi Tatra). Udrzba zatial prakticky ziadna, bowden mam neprerusovany, lanka potiahnute teflonom. Dalsie boli na rade hydraulicke (Sh.525). Boli v poriadku, ale po roku som ich daroval kamaratke s tym, ze bude treba casom vymenit kotuce. Za mokra kvilia. Na dalsom biku mam opat hydrauliky (Saint), su v pohode az na o nieco horsie odvzdusnenie ako u 525. Ako brzdia v snehu zatial neviem. Musim sa priznat ze mam aj vecka, ale to na biku co pouzivam na cestu (stare XTR). Brzdia niekedy az moc, ale v zime s tym nejazdim a samozrejme v dazdi je ich brzdny ucinok podstatne zredukovany.

                      0 0
                    • djano  

                      Pardon, neodpovedal som na dalsie otazky. Priplatit si je otazne (napr. moje Avidy boli drahsie ako Sainty), ak chces usetrit myslim ze 525 Ta nesklamu (az na to kvilenie za mokra, ale huci mi aj predna Saint ked sa zahreje). Co sa tyka nakladov, odhliadnuc od pociatocnej investicie v zime urcite usetrim (menil som rocne 2–3 prebrzdene rafky, brzdove gumky odisli niekedy uz za jeden vikend). Dalsia vec je, ze raz mi praskol prebrzdeny rafik (nastastie zadny) a znicil mi aj dusu a oblubeny plast, co nebolo tiez zrovna najlacnejsie. Na vymenu dosticiek a kotucov sa neda pozerat z pohladu nakladov. Daju sa kupit lacnejsie alebo drahsie, ale v kazdom pripade osobne radsej priplatim ako kupim nieco nekvalitne.

                      0 0
                      • Mamut  

                        Rafiky jazdis este drevene? Ako prvych kostitrasoch? 2–3 do roka sa neda. To by si musel jazdit 30000km v terene, aspon.

                        0 0
                        • djano  

                          Tak tie rafiky boli hlavne Mach1 a obcas Mavic (217). By si sa divil ako ide stena do obluku po vikende v blate.

                          0 0
                      • mosquito  

                        tak to chci videt .. oddelat brzd spalky za vikend ??? ano kdyz budes litat dlouhy sjezdy nekde v alpach, probrzdit 3 rafky rocne ??? jo pokud je vyhazujes jak tam mas prvni ryhu tak jo

                        doted sem jezdil se staryma tektro Vckama + 3barev BBB spalky a pohoda – v zasade v zime maji spalky problem vsechny .. nalepi se na ne a trochu na rafky snih, ten primrza a pak hovadsky dlouho trva nez to „obrzdis“ pak teprv brzdis – jinak ted mam hydry a do snehu pujdou na test jak napadne

                        0 0
                        • rasto  

                          taky jsme brousili. za 1 vyjezd!! resp. sjezd ze Snezky. v kvetnu (2002?). projizdeli jsme snehove jazyky.

                          0 0
                • Rychlej turista  

                  To chce gumy, co nejedou ani z kopce.

                  0 0
              • ropman  

                … a ještě … i v tom marastu to přední véčko dobře brzdilo, jasně že z mýho pohledu, nemůžu srovnat s kotoučema, ale nebylo to JEN přibržďování

                0 0
            • kudlanka32  

              no jo on se ale ptal na mokro…o snehu tam nic nebylo :) Se obavam ze s namrzlym kotoucem to asi nebude taky nic moc.....nebo jo?

              0 0
              • Gorgov  

                Jenze na kotouc se ti ten snih jednak nedostane a ikdyby, tlak jakym pusoby desky, je mnohonasobne vetsi nez u vecek a smes je taky podstatne tvrdsi, takze by led byl hned pric.

                0 0
                • kudlanka32  

                  ostatne zanedlouho to ozkousime......:)

                  0 0
                • Vilém  

                  A hlavne kotouc po chvilce pekne hreje.

                  0 0
                • JSt  

                  …tlak jakym pusoby desky, je mnohonasobne vetsi nez u vecek… to bych si nedovolil tvrdit, kor u mechanik, kde pouzivas veckovou paku. je mi jasne, ze trmen je tuzsi nez raminka vecek, ty jsou ale zas delsi – vetsi paka. potvrdte, ci vyvratte gorgovovo tvrzeni ;)).

                  0 0
                  • Mamut  

                    Gorgov ma pravdu. Je uplne nepodstatne ako vyzera paka. Cele je to iba mechanizmus na prevod prace z prstov na pracu dosticiek. Takze ta zaujima jedine pomer drah, na akej sa hybe paka a na akej sa hybu dosticky. A tie su par desatin mm od kotuca na rozdiel od 2mm gumicky-rafky. A este pomer plochy gunicky a dosticky – to bude asi podobna plocha. Cele to vychadza, ze dosticky maju odhadom 5–6× vaciu silu, takze nejaky lad je im ukradnuty.

                    0 0
              • kudlanka32  

                a pardon…ja sem si precetl jen prispevek a ne nazev…on se ptal i na snih.....heh…pak musim uznat ze to je blby…brzdi to ale s delay…:) Uprime i tak jsme tu vyjizdku prezili…staci s tim trochu pocitat.....

                0 0
        • miťo  

          Tak to jsi ještě nezkusil cantilevery, protože ty fakt za těchto podmínek nebrzdí. Když sednu na kolo s véčkama, skoro lítám přez řidítka!

          0 0
      • Radek Broz  

        blbost

        0 0
        • -b-n-x-  

          on ma pravdu, ale svou. Podle tvych eritek by samozrejme nebrzdily, ale podle jeho jo. Ja si taky kdysi myslel, ze ty kantilevery brzdi uplne silene :-)))

          0 0
          • Radek Broz  

            Nicméně že ve sněhu prostě nebrzděj mu musí bejt jasný, pokud to někdy zkoušel.

            0 0
        • kudlanka32  

          tim mu fakt pomuzes.....

          0 0
          • Radek Broz  

            Pomuzu, protoze mam pravdu. Mel jsem XT a za sucha to horsi kotoucovky predcilo, v mokru to strasne ztraci a ve snehu je takova brzda skutecne k nicemu.

            0 0
            • Peslezedirou  

              Jsi hrozně zmlsanej, panatuju dobu kdy jsem se byl podívat s tátou ve špindlu na DH. Pár sjezdařů se dolů pouštělo na centelivrech, ty lepší v brake a jeden z vrchlů byly hyd. ráfkový magury, jediný slušný kotouče měl snad Zúbek od sachsu na svém can. připevněné nějakou objímkou z kusu plechu a taky to šlo :) Každej nemá love na nějaký slušnější kotouče…

              0 0
              • Lance  

                co na to rikal ten pes?umi litat?

                0 0
              • Radek Broz  

                No, zmlsanej mozna jsem, ale ze vecka brzdej ve snehu je proste nesmysl. Nemotej sem, jestli nekdo ma/nema na kotouce. Vecka proste maji jisty limity.

                DH se zmenilo, ty trate jsou rok od roku drsnejsi. Porovnavat dnesni DH s dobou kantilevru je jako treba dnesni hokej s tim z 50. let, kdy se na rybniku sourali bez helem a ve svetrech. Dovoluju si tvrdit, ze tehdy to slo, ale dnes by to uz moc neslo. Tak to proste je.

                0 0
            • Elwing  

              „Pomuzu, protoze mam pravdu.“ odvážné tvrzení ;)

              já vždycky projedu louže a potoky a pak řvu uhnětě mi to nebrzdí a mám z toho docela srandu :)

              0 0
    • Trojci  

      hele, mě v mokru nejlíp brzdily stařičký cantilevry s červenejma špalkama koolstop – ale seřídit je.. to byl horor!

      jinak bacha! ani některý brzdový obložení za mokra nebrdí – třeba schitmano (resin)

      0 0
    • RUMcajs  

      Je spousta veci, ktera ve snehu pribrzduje a potom veci co brzdi. Doporucuji prejit na Shimano 525 – jednu z nejlevnejsich hydraulik. No a spaliky? Driv jsem si myslel, ze brzdi kool-stop, hlavne ty sedive (salmon) na tom byli nejlepe.

      0 0
    • Páník  

      dobry zkusenosti mam s 3-barevnyma BBB…v ramci moznosti

      0 0
    • Mamut  

      Cital som teorie, ze na zimu je lepsie nahodit lacne TVRDE gumicky. Za sucha to nebrzdi tak ako dobre gumicky, ale ze to ma vacsie sance si poradit s namrznutym rafkom.

      Zatial najlepsie gumicky do snehu, ktore som kedy jazdil boli cierne Fibraxy, ktore brzdili uplne fantasticky bez ohladu na to, ci na suchu alebo snehu. Vyborne boli aj cervene Tektra, ktore dostat dodnes, ale iba na cantilevery (aj ked su vraj manici, ktory do nich vyrezavaju zavit a pouzivaju na V-cka).

      3-farebne BBB mam nahodene od leta, ale oproti predchadzajucim madarskym lacnym Bike-Positive mi pridu slabe. A maju problemy na vode. Este pockam nez sa mi na rafkoch zahladi „drazkovanie na odvod vody“ (vacsiu chujovinu na rafik este nikto nevymyslel), ale ak sa to ani potom nezlepsi, tak pojdu z domu.

      0 0
      • djano  

        „drazkovanie na odvod vody“ ???

        0 0
        • kycis  

          A neni to nahodou takova ta drazka na mereni opotrebeni, ktera kdyz zmizi, tak se maji rafky vymenit? :-))))

          0 0
          • Daf  

            No ja si taky myslim ze pak uz budou rafky na vyhozeni :)

            0 0
          • djano  

            Zrejme je, lebo iny dovod pre drazkovanie rafu nepoznam (iba ak znizenie hmotnosti, ale to sa robi stencenim steny). V kazdom pripade sa rad poucim, niektore vychytavky mi jednoducho unikli :-)

            0 0
        • Mamut  

          Mach MX ma brzdnu plochu pokrytu drazkami (odhadom asi 20). Dokym sa nezahladia, tak to nebrzdi nic moc, pretoze sa gumicky nedotykaju celou plochou, ktorou by mohli.

          Rozhodne to nie su ziadne drazky indikujuce opotrebovanie ako robi Alex, alebo Remerx (ten ich robi zdnuka)

          0 0
    • JirkaD  

      Co se týká mokra musíš najít vhodnou kombinaci ráfek – brzdová gumička. Já mám ráfky Mavic 221 a osvědčily se mi gumičky Barradine – za sucha i mokra dobrý. Docela slušně brzdily i ve sněhu do chvíle, kdy na se brzdné plošce ráfku objevil led. Pak už nepomůže nic, snad rychle najít únikový prostor :-) Vyřešil jsem to kotoučovkami a byl klid.

      0 0
    • krtex  

      Copak jste nikdy neslyseli o vyhrivanych spalcich ?

      Staci provrtat par direk, provlect odporovy drat, napojit misto svetla a jupi jou !

      Az bude cas tak to schvalne vyzkousim, zajemci posilejte objednavky ;D

      0 0
      • Nehas  

        Jenže ten led se udělá na ráfku. Už začni pracovat na vyhřívaném ráfku. Pokud cena nedosáhne zlomku ceny kotoučovky tak prosím dva kusy. :o)

        0 0
      • miki  

        Fajn objednávám nové špalky Krtexy comp

        0 0
      • krtex  

        No sak ten zahraty spalek si s tim zabrzlym rafkem poradi, vo tom to je..

        Jen je potreba vyresit intenzitu ohrevu, resp. zpetnou vazbu, prze kdyby to topilo furt, tak pri intenzivnim brzdeni by taky mohlo dojit k pripeceni spalku na rafek, nebo ztrate spalku pred ocima (tzv. roztaveni ;)

        Kazdopadne za pokus to stoji ;D

        0 0
        • JirkaD  

          Prakticky to znamená začít brzdit už před dosažením vrcholu stoupání, aby se led rozehřál a brzdy v následném sjezdu brzdily :-)

          0 0
          • McBlacky  

            jj moje metoda 10–20 sec před sjezdem vzít za brzdy a ono se to do sjezdu chytne :)

            naštěstí letos už bude zimák na kotoučích, zatim jedna mech a jedna hydra ale pracuju na tom :)

            0 0
    • Tomcat  

      Všechny véčka brzděj stejně na hranici svých možností :-)

      Hranice posuneš výběrem dobrých špalků. Ale nikdy pořádně to brzdit nebude. Poslední dopravní prostředek který používá „ráfkovou brzdu“ je kolo, vlak a výtah. A i tak stejně pokud někdo chce pořádný účinek, dlouhodobou spolehlivost, nízké provozní nákdy zvolí něco jiného.

      0 0
    • enjoy  

      bez sance.a preju jinak mnoho stesti.no naucis se kazdopadne jezdit z kopce tak,jak si to o sobe ani netusil:-). v zime maj mensi potize casto i kotouce,vecka jsou uplne v hajzlu,mirne receno:-)

      0 0
    • Honza z H  

      Já vím jen o jedné kombinaci, co brzdí slušně za všech podmínek. Keramika na ráfku + zelené coolstopy. Ještě jsem ty zelené nezkoušel na obyč. ráfek, ale asi bys ho brzo odepsal. S jinou barvou špalků, to tak 10 m trvá, než se utře ráfek a pak začnou brzdit.

      0 0
      • kubad  

        Souhlasím, kromě jedné sytuace – keramika je drsná a chytá se na ni sníh a voda namrzá a pak nebrzdí vůbec – odzkoušeno ověřeno.

        0 0
      • McBlacky  

        keramika v zimě je spíš vtip, hrozně namrzá…

        mě se osvědčily nejlacinější botky snad cyklomax nebo co za 60kč, vydržely okolo 300–400 km zimního provozu a brzdilo to podobně jako koolstop kterej stojí 250…

        0 0
        • Peslezedirou  

          Mě zase celkem na zimu sedly tříbarevné od BBB, vlastně je vozím po celý rok. Jako alterantivu za ně jsem koupil od Artura, kua ty ale nebrzdí ani za sucha :)

          0 0
      • Gorgov  

        he tak z vlastní zkušenosti tohle muzu naprosto poprit, stejna kombinace a vzime ve snehu nebrzi vubec:)

        0 0
      • Gorgov  

        he tak z vlastní zkušenosti tohle muzu naprosto poprit, stejna kombinace a vzime ve snehu nebrzi vubec:)

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.